Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Στο τέλος του 2013 θα είναι έτοιμο το «νέο» αεροδρόμιο

Στο τέλος του 2013 υπολογίζεται να παραδοθεί σε χρήση ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων του αεροδρομίου "Μακεδονία" στη Θεσσαλονίκη, οι εργασίες για την κατασκευή του οποίου είναι σε εξέλιξη.
 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


«Η επέκταση του διαδρόμου γίνεται μέσα στη θάλασσα και γι’ αυτόν το λόγο είναι ένα δύσκολο έργο. Ο προϋπολογισμός του είναι 246 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 63% του έργου και αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση στο τέλος του 2013 με αρχές του 2014», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος χθες το πρωί επιθεώρησε τις εργασίες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προήδρευσε σε σύσκεψη στελεχών του υπουργείου και του αναδόχου, με τη συμμετοχή του γ.γ. Δημοσίων Έργων Γιάννη Οικονομίδη.
Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1.000 μ., ώστε να έχει τελικό μήκος 3.440 μέτρα και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150 μ. «Με την αναβάθμιση αυτή, το «Μακεδονία» θα γίνει αεροδρόμιο-κόμβος και θα μπορεί να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις και να συνεργάζεται με αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ στην οικονομική και ιδιαίτερα στη τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός περιέγραψε επίσης ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο της αναβάθμισης του υφισταμένου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, η οποία αφορά την πλήρη ανακατασκευή του χερσαίου τμήματος με εργασίες εξυγίανσης, οδοστρωσίας και κατασκευής νέου αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα, προκειμένου να αποκτήσει τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα. Το έργο με προϋπολογισμό 38.745.000 ευρώ προκηρύχθηκε στις 7 Μαρτίου 2012 με προβλεπόμενο άνοιγμα προσφορών στις 8 Μαΐου 2012, συμβασιοποίηση τον Αύγουστο 2012 και κατασκευή μέχρι το τέλος του 2013.
Σήμερα στο εργοτάξιο κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου απασχολούνται 120 εργαζόμενοι και από το καλοκαίρι και στα δύο έργα οι εργαζόμενοι θα υπερβούν τους 250. «Παρ’ όλη την οικονομική κρίση, τα έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, όπως και τα υπόλοιπα έργα σε όλη τη χώρα, εξελίσσονται και χρηματοδοτούνται κανονικά από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, αναδεικνύοντας τη προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών στην περιφερειακή ανάπτυξη και στην απασχόληση», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης.