Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
ΠΑΓΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΟΣ ΠΑΤΡΑΣ. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Τα χορευτικά τμήματα του Παγκαλαβρυτινού, με τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, σε συνεργασία με το Δήμο Καλαβρύτων, διοργανώνουν την Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010 ώρα 11:30 π.μ. Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τους υπερήλικες φιλοξενούμενους στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων. Θα πάρουν μέρος 40 χορευτές με παραδοσιακές φορεσιές και θα παρουσιάσουν χορούς απ΄ όλη την Ελλάδα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ώρα 11:45 π.μ. - Χριστουγεννιάτικα κάλαντα και τραγούδια.
-χαιρετισμός, και ευχές από τον Αρχιερατικό Επίτροπο Καλαβρύτων
π. Γεώργιο Μπίρμπα, το Δήμαρχο Καλαβρύτων κ. Γεώργιο Λαζουρά και
τον πρόεδρο του Π.Σ. Αθανάσιο Φραντζή.
- Προσφορά γλυκισμάτων στους ηλικιωμένους φιλοξενούμενους.
- Παρουσίαση παραδοσιακών χορών. Τέλος εκδήλωσης.
Στη συνέχεια οι χορευτές θα επισκεφτούν το Χιονοδρομικό Κέντρο και θα επιστρέψουν στην Πάτρα αργά το απόγευμα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Σ.
Ο πρόεδρος
Αθανάσιος Φραντζής
Παπαδιαμαντοπούλου 17α Τηλ 2610 272722
Τα γενέθλια του Νίκου Κοτζιά και το ζεϊμπέκικο του Βαγγέλη Παπαχρήστου
Στο εστιατόριο «Κεντρικόν», που για την περίσταση μεταμορφώθηκε σε ντισκοτέκ, γιόρτασε την περασμένη δευτέρα τα εξηκοστά γενέθλια του ο Νίκος Κοτζιάς. Παρών ο στενός φίλος του εορτάζοντος,Υπουργός Επικρατείας κ. Χάρης Παμπούκης,ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής, ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ κ. Σπύρος Παπασπύρος , ο πρώην υπουργός κ. Στέφανος Τζουμάκας, ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας, ο πρώην υπουργός κ. Ι.Δραγασάκης κ.ά.Από αυτή τη σημαδιακή προσωπική στιγμή τού άλλοτε προέδρου του Ινστιτούτου Στρατηγικών και Αναπτυξιακών Μελετών (ΙΣΤΑΜΕ)- Ανδρέας Παπανδρέου δεν έλειπε ο επιστήθιος φίλος και σύντροφός του από τα παλιά κ. Βαγγέλης Παπαχρήστος.Μάλιστα,ο προσφάτως διαγραφείς από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ βουλευτής,σηκώθηκε όρθιος και έκανε την πίστα να αναστενάξει, χορεύοντας το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας,αναγκάζοντας τους συνδαιτυμόνες του να χειροκροτούν ενθουσιασμένοι.Το epirusgate απουσίαζε,μιας και την ίδια ημέρα πραγματοποιούνταν στα Γιάννενα η τελετή ορκωμοσίας του νέου δημάρχου Ιωαννίνων και φίλου του Νίκου Κοτζιά κ. Φίλιππα Φίλιου.Πάντως,έστω και καθυστερημένα του ευχόμαστε να τα εκατοστήσει!!!
epirusgate
«Καλήν ημέραν άρχοντες...» στις γειτονιές της Ελλάδας
«Χριστούγεννα Πρωτούγεννα, πρώτη γιορτή του χρόνου,
γραικάτε, διέτε, μάθετε, τώρα Χριστός γεννιέται.
Γεννιέται κι ανατρέφεται στο μέλι και στο γάλα.
Το μέλι τρων' οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες
και το μελισσοβότανο δώστε στα παλληκάρια».
Με τα Κάλαντα υποδέχονται οι Έλληνες τη γέννηση του Χριστού και με την αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά, ή καλύτερα, αφού κατά το «Δωδεκαήμερο» (λαογραφικός όρος) από την παραμονή των Χριστουγέννων μέχρι τον αγιασμό των υδάτων οι Ουρανοί είναι ανοιχτοί, έτοιμοι να ακούσουν και να ικανοποιήσουν κάθε ευχή. Κατώφλι Χριστουγέννων. Κι αν τα πράγματα φέτος έχουν άλλη... γεύση και ο κόσμος είναι μουδιασμένος, τούτες τις στιγμές όλοι προσπαθούν να ξεχάσουν τα προβλήματα και να αφεθούν στο πνεύμα της γιορτής. Έστω και περιορισμένες, οι ετοιμασίες υποδοχής της γέννησης του Χριστού έγιναν στο πλαίσιο των εθίμων της ελληνικής παράδοσης, της εμπλουτισμένης με έθιμα άλλων λαών.Μυρωδιές από Χριστόψωμα, μελομακάρονα και κουραμπιέδες, σπίτια στολισμένα με δεντράκια, οικογένειες μαζεμένες γύρω από το στρωμένο τραπέζι, συνταγές από την ελληνική παράδοση, άλλα τώρα πια και από τη διεθνή κουζίνα, γεμίζουν τα ελληνικά σπίτια.Το «Δωδεκαήμερο» είναι έννοια διαχρονική και δεισιδαιμονική, που τη γνωρίζουν και τη χρησιμοποιούν, όχι μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι άλλοι χριστιανικοί λαοί (Douze jours, I Dodici giorni, the Twelve days). Για να ξορκίσουν το κακό οι χριστιανοί στολίζουν και φωτίζουν τα σπίτια τους. Κατά τόπους, δε, τηρούν διάφορα έθιμα για τον ίδιο λόγο.Στην Ελλάδα οι προετοιμασίες για τη γέννηση του Χριστού ξεκινούν από την παραμονή, ψάλλοντας τα κάλαντα και παρασκευάζοντας τα εδέσματα για το γιορτινό τραπέζι. Την παραμονή των Χριστουγέννων οι δρόμοι πλημμυρίζουν από τις φωνές των παιδιών που τραγουδούν «καλήν ημέραν άρχοντες ...». Οι «νοικοκυραίοι» τούς ανταμείβουν τώρα πια με χρήματα. Παλιότερα το ... αντίτιμο της ευχής ήταν καρύδια, σταφίδες ή σπιτικά γλυκίσματα.Πρέπει, βέβαια, να αναφερθεί -χωρίς να ανήκει στα έθιμα- η εκκλησιαστική ακολουθία των Χριστουγέννων, που ψάλλεται στις εκκλησίες κατά το ξημέρωμα και είναι γεμάτη από λαμπρούς ύμνους των μεγάλων υμνογράφων της εκκλησίας. Σήμερα, οι προετοιμασίες ξεκινούν πολύ νωρίτερα με το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Έθιμο, που ήρθε στην Ελλάδα από τις χώρες του βορρά. Για πρώτη φορά, χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίστηκε στη χώρα στα ανάκτορα από τον βασιλιά Όθωνα. Ευρύτερα επικράτησε στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.Ελληνικό έθιμο, που έρχεται από τα ιερά ψωμιά της αρχαιότητας, είναι το Χριστόψωμο. Αποτελεί τον βασικό άρτο των Χριστουγέννων. Είναι ένα μεγάλο, ειδικά ζυμωμένο ψωμί, στολισμένο με παραστάσεις από τη ζωή στην ύπαιθρο.Επίσης, ελληνικό έθιμο είναι το σφάξιμο του γουρουνιού, που είθισται να γίνεται την παραμονή των Χριστουγέννων. Κατά την παράδοση, το χοιρινό κρέας είναι το κύριο πιάτο στα ελληνικά τραπέζια των ημερών. Σε πολλές περιοχές της χώρας, οι οικογένειες συνήθιζαν το γεμιστό κοτόπουλο. Το έθιμο με το γέμισμα της γαλοπούλας είναι πολύ νεότερο και προέρχεται από την αμερικανική ήπειρο. Οι φωτιές τις ημέρες των Χριστουγέννων είναι ένα ακόμη έθιμο, που επικρατεί σε πολλές περιοχές της χώρας. Ακόμη και στους τόπους όπου δεν ανάβουν φωτιές σε πλατείες, η φωτιά πρέπει να βρίσκεται μέσα στα σπίτια. Οι νοικοκυραίοι, ρίχνοντας στο τζάκι μεγάλα κούτσουρα, προσπαθούν να την κρατήσουν αναμμένη όλη τη νύχτα.Η ημέρα των Χριστουγέννων σε όλη την Ελλάδα γιορτάζεται γύρω από το τραπέζι, με όλη την οικογένεια να γεύεται το χοιρινό, τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες και το Χριστόψωμο. Στο παρελθόν, μάλιστα, σε πολλά μέρη της χώρας, οι άνθρωποι την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων δεν έκαναν επισκέψεις σε άλλα σπίτια. Σε άλλες ελληνικές γωνιές ο πρώτος επισκέπτης έπρεπε να ρίξει ένα ξύλο στη φωτιά, δίνοντας ευχές για καλή σοδειά, υγεία και ευτυχία.
Συνταγή για Χριστόψωμο
Υλικά
*1 κιλό αλεύρι σκληρό
* 1 μαγιά ξηρή
* 1 κουτ. σούπας ζάχαρη
* ½ κουτ. γλυκού αλάτι
* 1 κουτ. σούπας γλυκάνισο
* 1 κουτ. γλυκού μαστίχα κοπανισμένη
* 4 κουτ. σούπας μέλι
* ½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
* 2 φλιτζάνια χλιαρό νερό
Για το στόλισμα
* ½ κιλό αλεύρι
* ½ κουτ. γλυκού αλάτι
* 2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
* 1 φλιτζάνι χλιαρό νερό
* αμύγδαλα ασπρισμένα
* γαρύφαλλα ολόκληρα
Για το γλασάρισμα:
* μέλι
* νερό
Εκτέλεση
Ξεκινάμε από τη ζύμη. Σε μία λεκάνη κοσκινίζουμε το αλεύρι και βάζουμε μία κουταλιά της σούπας ζάχαρη. Χτυπάμε στο γουδί τη μαστίχα μαζί με λίγο αλάτι και τη ρίχνουμε στο αλεύρι. Ρίχνουμε, επίσης, την ξηρή μαγιά με το γλυκάνισο. Με μια τρυπητή κουτάλα ανακατεύουμε τα ξηρά υλικά της ζύμης, να «πάρουν τον αέρα τους».Σιγά σιγά ρίχνουμε το χλιαρό νερό και παράλληλα χτυπάμε το μείγμα στο μίξερ. Προσθέτουμε το μέλι και συνεχίζουμε το χτύπημα. Τέλος, χύνουμε το ελαιόλαδο και δουλεύουμε τη ζύμη για 5 λεπτά σε μέτριες στροφές.Πασπαλίζουμε τον πάγκο με αλεύρι και αρχίζουμε να δουλεύουμε τη ζύμη με τα χέρια. Φτιάχνουμε μία μπάλα και την τοποθετούμε σε λαδωμένη λεκάνη, τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε να φουσκώσει για 1 - 1,5 ώρα.Η ζύμη για το στόλισμα: Κοσκινίζουμε το αλεύρι σε ένα μπολ και ανοίγουμε μία τρύπα στη μέση. Βάζουμε νερό, αλάτι, λάδι και αρχίζουμε να ανακατεύουμε και να ζυμώνουμε με τα χέρια μας για να «δέσουμε» τα υλικά. Ζυμώνουμε, ώσπου να «γυαλίσει» η ζύμη και να ξεκολλάει άνετα από τα χέρια μας.
Όταν φουσκώσει το Χριστόψωμο, το βάζουμε στο λαδωμένο σκεύος, που θα ψηθεί.Παίρνουμε τη ζύμη για το στόλισμα, την ανοίγουμε με τον πλάστη, την κόβουμε σε κορδέλες, την τυλίγουμε, χαράζουμε με το μαχαίρι σχήματα, ζωάκια, φυλλαράκια, ό,τι θέλουμε και έχει κάποιο νόημα για τους ανθρώπους με τους οποίους θα μοιραστούμε το ψωμί στο τραπέζι. Κολλάμε τη διακόσμηση πάνω στο Χριστόψωμο, αφού προηγουμένως το αλείψουμε αβγό με ένα πινέλο. Ψήνουμε στο φούρνο στους 190 βαθμούς για 40 με 45 λεπτά. Τα πρώτα 20 λεπτά δεν ανοίγουμε καθόλου την πόρτα του φούρνου για να μην «κάτσει» το ψωμί. Όταν είναι έτοιμο, το περνάμε με μελόνερο (3 μέρη μέλι, 1 νερό).
«Αγγελιοφόρος»
Σύντομα νέα μέσα από τις σελίδες της «Μακεδονίας»
“Ιερές” καταθέσεις ύψους 2,5 εκ. ευρώ
Φύλλο και φτερό κάνουν τραπεζικό λογαριασμό μοναχού με καταθέσεις ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ η επιτροπή για την αντιμετώπιση υποθέσεων νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές πράξεις (ξέπλυμα) και το Σώμα Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων Κεντρικής Μακεδονίας.
“Συγνώμη, λάθος…”
Η κατάθεση του συγκατηγορούμενού του, που συνελήφθη να κατέχει ναρκωτικά, ήταν το μοναδικό στοιχείο σε βάρος του, και στη δίκη αποδείχθηκε πως δεν είχε καμία σχέση με την υπόθεση.
Χριστουγεννιάτικη θερμιδική “βόμβα”
Δύο έως τρία κιλά, που μεταφράζονται σε χιλιάδες θερμίδες, κρύβονται πίσω από το νόστιμο αλλά ταυτόχρονα και ανθυγιεινό εορταστικό τραπέζι των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, βασιλόπιτες, κρέατα, αλλά και αλκοόλ, έχουν την τιμητική τους στις προτιμήσεις μας, ωστόσο είναι πολύ εύκολο να μας φορτώσουν με περιττές θερμίδες.
Πρόστιμο - μαμούθ 1,2 εκ. ευρώ για το παγοδρόμιο
Πρόστιμο - μαμούθ, ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ βεβαίωσε η διεύθυνση προσόδων του δήμου Θεσσαλονίκης στην επιχείρηση που έστησε το παγοδρόμιο στην πλατεία Αριστοτέλους, καθώς λειτουργεί χωρίς άδεια.
Η κουβανέζα πρώην σύζυγος σκότωσε τον ψυχίατρο
Η παρατηρητικότητα του μοναδικού μάρτυρα, του ατόμου που βρήκε κατακρεουργημένο με 14 μαχαιριές έξω από το αυτοκίνητό του τον 48χρονο ψυχίατρο Κώστα Ζαφείρη, στη συμβολή των οδών Στρωμνίτσης και Αδαμάντιου Κοραή στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, βοήθησε τις διωκτικές αρχές στην εξιχνίαση του στυγερού εγκλήματος.
Λήστεψαν 60χρονη, αλλά τους... έπεσε το πορτοφόλι!
Τυχερή μέσα στην ατυχία της στάθηκε μια 60χρονη που έπεσε θύμα ληστείας επιστέφοντας στο σπίτι της στην Άνω Πόλη χθες τις πρώτες πρωινές ώρες, καθώς οι νεαροί ληστές, μέσα στη βιασύνη τους, άφησαν πίσω το πορτοφόλι με σχεδόν όλα τα χρήματά της.
Καλές γιορτές με… δέκα μήνες φυλάκιση
Επικυρώθηκε από το πενταμελές εφετείο Θράκης η ποινική ευθύνη της προέδρου πρωτοδικών Μαρίας Ψάλτη, του ηγούμενου της μονής Βατοπεδίου Εφραίμ και του μοναχού Αρσένιου για την καθυστέρηση δημοσίευσης της δικαστικής απόφασης που αφορούσε τις ιερές ανταλλαγές στη λίμνη Βιστωνίδα και αποτέλεσε την αρχή του σκανδάλου.
Οι μεταμοσχεύσεις σώζουν και συμφέρουν
Όχι μόνο σώζουν ανθρώπινες ζωές οι μεταμοσχεύσεις, αλλά ταυτόχρονα “σώζουν” και τα ταμεία του κράτους, καθώς το κόστος φροντίδας ενός μεταμοσχευμένου ασθενή είναι σαφώς χαμηλότερο.
Στο έλεος του καιρού Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική
Απροστάτευτοι απέναντι στις… διαθέσεις του καιρού μοιάζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, καθώς δεκάδες περιοχές των δύο νομών βρίσκονται στο “κόκκινο” για την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.
Έτοιμο να δεχθεί τους λιλιπούτειους “ενοίκους”
Έτοιμο να φιλοξενήσει τους πρώτους “ενοίκους” του είναι το νέο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) του δήμου Νεάπολης, ένα από τα τελευταία έργα που παραδίδει στη λήξη της θητείας της η δημοτική αρχή. Από τις αρχές Ιανουαρίου το κέντρο θα μπορεί να φιλοξενεί περί τα 200 παιδιά ημερησίως, τα οποία θα απασχολούνται δημιουργικά, απαλλάσσοντας από το άγχος της φύλαξης τους εργαζόμενους γονείς.
Δεν ήταν μια δίκαιη δίκη. Ήταν δίκη σκοπιμοτήτων. Θέλουμε δικαιοσύνη.
Η δίκη των μαθητών που συνελήφθησαν στα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008 στη Λάρισα και κατηγορήθηκαν σαν τρομοκράτες, δεν ήταν μια δίκαιη δίκη, αλλά δίκη σκοπιμοτήτων.
Η απόφαση του Τριμελούς Δικαστηρίου Ανηλίκων Λάρισας είναι ένας συμβιβασμός, που αναγκάστηκε να κάνει το δικαστικό κατεστημένο και οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που το στηρίζουν, μπρος στην κινητοποίηση υπεράσπισης των παιδιών και των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών και καταδίκης του τρομονόμου και της παράνομης και παράλογης χρήσης του, αλλά και της καταδίκης της δίωξης των παιδιών ακόμη και από τον υπουργό Δικαιοσύνης κ Χ. Καστανίδη, τον οποίο ευχαριστώ για τη στάση που τήρησε. Λοιπόν η δίκη έγινε. Όπως το θέλησαν οι διώκτες των παιδιών. Μα επειδή η φωλιά τους είναι λερωμένη, μας έδωσαν νέα επιχειρήματα για να τους επιστρέψουμε στα κεφάλια τους τη βία που εξαπέλησαν εναντίον των παιδιών. Όταν οι μαρτυρίες των αστυνομικών και η καταγγελία τους απ την υπεράσπιση, σαν ψευδομαρτυριών, με μάρτυρες που δεν μπορούν να διαψευστούν, αλλά ακόμη και με φωτογραφίες, αντιμετωπίζονται με το επιχείρημα «γιατί να πουν ψέματα οι αστυνομικοί», πράγμα που ευθέως υπονοεί ότι οι μάρτυρες υπεράσπισης «μπορούν να πουν ψέματα», αντί οι δικαστές να στηρίξουν την κρίση τους πάνω σε αντικειμενικά στοιχεία, αυτό και μόνο δείχνει ότι δεν ήταν μια δίκαιη δίκη. Ποιος μπορεί να θεωρήσει δίκαιη μια δίκη όπου οι δικαστές τηρούν μια τέτοια στάση, παραβιάζοντας καταφανώς το θεμελιώδες άρθρο 4, παραγραφος 1 του συντάγματος που λέει ότι οι έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Δεν προβλέπει ούτε ένα προνόμιο των αστυνομικών, πόσο μάλλον μεγαλύτερη αξιοπιστία της μαρτυρίας τους και μάλιστα τόσο μεγαλύτερη που να υπερισχύει ακόμη και των φωτογραφιών. Ούτε καν η αξιοπιστία του προέδρου της δημοκρατίας δεν προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη των υπολοίπων πολιτών. Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Η τιμωρία των ψευδομαρτύρων θα ήταν δείγμα δίκαιης δίκης. Αυτό ναι. Αλλά δεν έγινε… Ποιος έλληνας μπορεί να πιστεύει ότι μπορεί να βρει το δίκιο του, όταν οι δικαστές τηρούν μια τέτοια στάση; Δεν αμφισβητώ την προσωπική εντιμότητα και ειλικρίνεια των δικαστών. Μάχομαι τις ιδέες τους, όχι τα πρόσωπα, την προσωπικότητά τους. Δεν είναι οι δικαστές σαν πρόσωπα, που ορίζουν τα πράγματα στη δικαιοσύνη. Είναι θέμα θεσμών και κοινωνικών σχέσεων. Αυτό σημαίνει πως η στάση των δικαστών εξαρτάται απ τη στάση απέναντι στη δικαιοσύνη των τάξεων που έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν και να κατευθύνουν τα ζητήματα δικαίου. Και η στάση αυτή είναι χαρακτηριστική στην Ελλάδα: απόλυτη περιφρόνηση του συντάγματος. Υπήρξε παντελής έλλειψη αντικειμενικών στοιχείων απ την πλευρά των διωκτικών αρχών, αστυνομίας και δικαστικών. Καμιά σύλληψη επ αυτοφόρω. Κανένα αντικειμενικό στοιχείο. Μόνο προσωπικές μαρτυρίες των αστυνομικών. Τον ακολούθησα ή τον εντόπισα αργότερα, τον αναγνώρισα, τον συνέλαβα. Έτσι όμως δεν μπορεί να συλληφθεί ο καθένας; Ποιος μπορεί να εξαιρεθεί; Αρκεί να καταθέσει ένας αστυνομικός. Αφού η μαρτυρία του έχει μεγαλύτερη αξιοπιστία ακόμη και από φωτογραφία. Ακόμη και από φωτογραφίες. Το καθεστώς που πλασάρει για δικαιοσύνη αυτό το μηχανισμό δίωξης των πολιτών με κάθε μέσο, περιφρονώντας τη λογική των ελεύθερων πολιτών, θα πρέπει να κληθεί να λογοδοτήσει δημόσια, μπροστά σ όλη την κοινωνία. Τότε οι Έλληνες που σιωπούν ή που ανέχονται να καταπατούνται τα ανθρώπινα και συνταγματικά δικαιώματα συμπολιτών τους, θ αναγκαστούν να πάρουν θέση. Και το ζήτημα της δικαιοσύνης θα τεθεί. Πρέπει να τεθεί. Πήγαμε στο δικαστήριο για να καταγγείλουμε και όχι για να μας μαλώσουν ή να μας ψέξουν για κάτι. Με ρώτησαν αν πιστεύω ότι η κόρη μου πετούσε πέτρες. Τους απάντησα ότι αν το ζήτημα αφορούσε το αν η κόρη μου πετούσε πέτρες, πιθανόν να το συζητούσα και η θέση μου, αν αποδεικνυόταν κάτι τέτοιο, να ήταν διαφορετική. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση το κατηγορητήριο μιλάει για τρομοκρατική οργάνωση, που όπως τους επισήμανα, αυτό όπως έγινε, είναι έγκλημα σε βάρος των παιδιών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν, πιστεύω την κόρη μου και δεν πιστεύω αντίθετα, τους αστυνομικούς, που δηλώνουν αναληθή στοιχεία –σαν σε καρμπόν όλοι- στην αρχή της κατάθεσής τους, που αποδεικνύονται με μάρτυρες και με φωτογραφίες και μου δίνουν κάθε δικαίωμα να μην πιστεύω όσα αναφέρουν στη συνέχεια της κατάθεσής τους. Έκαναν φανερό ότι δεν τους άρεσε η αναφορά μου στις αναλήθειες των αστυνομικών. Ο πρόεδρος μάλιστα θέλησε ν αμφισβητήσει τη φωτογραφία που του παρουσίασε η δικηγόρος μου, λέγοντας ότι μπορεί ν αφορά άλλη διαδήλωση που γινότανε την ίδια ώρα στην πόλη, αλλά τον διόρθωσε συνάδελφός του, λέγοντας ότι δεν υπήρξε άλλη διαδήλωση την ίδια ώρα. Τότε ο εισαγγελέας με ρώτησε αν «αποκαλώ δικαστικούς, εγκληματίες». Του απάντησα ότι δεν το λέω εγώ, αλλά το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου και των φορέων της πόλης, μεταξύ αυτών και του δικηγορικού συλλόγου, στο οποίο αναφέρεται ότι το κατηγορητήριο είναι εκτός του γράμματος και του πνεύματος του νόμου. Δεν πρόλαβα να τους επισημάνω ότι το ψήφισμα λέει επίσης ότι «τόσο η άσκηση ποινικής δίωξης με βάση τον αντιτρομοκρατικό νόμο, όσο και η προσωρινή κράτηση των 4 απ τους συλληφθέντες έγινε καθ υπέρβαση των σχετικών διατάξεων του συντάγματος, του ποινικού κώδικα και του κώδικα ποινικής δικονομίας» και ο πρόεδρος διέκοψε με αγένεια την κατάθεσή μου, λέγοντας πως δεν είναι αυτός ο χώρος για να βγάζω δελτίο τύπου. Πως μπορεί να θεωρηθεί δίκαιη μια Δίκη, όταν γίνονται τόσο σοβαρές καταγγελίες και οι δικαστές αποφεύγουν να πάρουν θέση, αλλά με τη στάση τους αποθαρρύνουν τους μάρτυρες και καλύπτουν τους συναδέλφους τους που –τουλάχιστον- παρανόμησαν (όπως καταγγέλλει σαφώς, το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου); Θα πρέπει να στιγματιστεί η στάση των βουλευτών της πόλης μας, που σ ένα τέτοιο καίριο ζήτημα δημοκρατίας και εκτροπής των θεσμών, που απ τη θέση τους θάπρεπε να τεθούν επικεφαλής του κινήματος υπεράσπισης της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων των πολιτών, αυτοί προτίμησαν τη σιωπή και την αποχή.
Φωτεινή εξαίρεση η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, που συμμετείχε σ όλο το φάσμα των κινητοποιήσεων και έδωσε όλο τον εαυτό της στην υπόθεση αυτή. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί και να τονιστεί η στάση και η συνεισφορά των ανθρώπων του τύπου και των ΜΜΕ της πόλης, που δίνει κουράγιο και αποτελεί στήριγμα για κάθε δημοκράτη, για τη διεκδίκηση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων του. Το κίνημα υπεράσπισης των παιδιών και καταγγελίας του τρομονόμου και της παράνομης και τρομοκρατικής χρήσης του απ το επίσημο κράτος, που συνένωσε ανθρώπους απ όλο το πολιτικό φάσμα και ποικίλων πεποιθήσεων, που από πολλούς δεν περνούσε καν απ το μυαλό τους ότι θα μπορούσε αυτό να συμβεί, αν δεν είχε συμβεί, δείχνει στην πράξη ότι υπάρχουν ζητήματα, που μπορούν να ενώσουν και να συγκροτήσουν κίνημα στο οποίο συμμετέχουν ή το υποστηρίζουν, πολίτες ανεξάρτητα από πολιτικές πεποιθήσεις και κομματικές εντάξεις. Αυτό το κίνημα αν το πιστέψουμε, μπορούμε να το πλατύνουμε ακόμα περισσότερο και να πετύχουμε την αθώωση και των 2 παιδιών που καταδικάστηκαν άδικα και των ενηλίκων που παραπέμπονται με πλημμελήματα, αλλά μπορούμε να πετύχουμε κι ακόμη περισσότερα. Στην Ελλάδα του 2010 αξίζει μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ δικαιοσύνη, αν όχι για το παρόν, σίγουρα για το παρελθόν, που περιπλανιέται στις ψυχές των ανθρώπων αυτού του τόπου. Οι μνήμες του Τερτσέτη, του Πολυζωϊδη, του Σαρτζετάκη, του Δελαπόρτα και ποιος ξέρει πόσων άλλων ανώνυμων ή και επώνυμων που εγώ δεν γνωρίζω και τους ξέρουν οι συνάδελφοί τους, τριγυρνάνε σαν διαμάντια ανθρωπισμού σε σκοτεινές στοές και ψάχνουν τη δικαίωση των αγώνων αυτών των ανθρώπων.
Γιώργος Παπανικολάου
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ
Την Παρασκευή 17/12 έπεσε η αυλαία της δίκης των 11 ανήλικων μαθητών, που υπήρξε η σοβαρότερη θεσμική εκτροπή των τελευταίων χρόνων. Το μαζικό κίνημα αλληλεγγύης και εναντίωσης στο τρομονόμο, πέτυχε μια μεγάλη νίκη, την κατάρριψη του από το κατηγορητήριο (όπως και πριν στο βούλευμα για τους ενήλικες) Κανείς από τους δικαστές δεν διανοήθηκε να επιμείνει στο βασικό επίδικο που ήταν «η σύσταση τρομοκρατικής/εγκληματικής οργάνωσης» και αυτό δεν θα ήταν καθόλου αυτονόητο, αν δεν είχε προηγηθεί αυτή η μαζική κοινωνική αντίσταση με τα εκατοντάδες ψηφίσματα και τις δύο μαχητικές πανελλαδικές διαδηλώσεις.Το σημαντικότερο όμως ήταν ότι η μάχη αυτή πραγμάτωσε την κοινωνική αλληλεγγύη, στους χαλεπούς καιρούς του ατομισμού και της αποξένωσης, ξεπερνώντας τελικά και τις δικές μας προσδοκίες.Τόσοι πολλοί άνθρωποι, πέρα από ιδεολογικές ή κομματικές διαφορές, συμμετείχαν και βοήθησαν με κάθε τρόπο, αναγνωρίζοντας το δίκαιο της εξέγερσης, αντιδρώντας στο να χρησιμοποιείται η δικαιοσύνη σαν πολιτικό εργαλείο με τόσο εξόφθαλμα παράνομο και καταχρηστικό τρόπο, στη δίωξη όσων εξεγέρθηκαν τον Δεκέμβρη.Από αυτό το κίνημα αλληλεγγύης απουσίασαν οι θεσμικοί εκπρόσωποι του δικομματισμού (βουλευτές, κομματικά όργανα) και αυτό ήταν αναμενόμενο, εφόσον έχουν διαρρήξει οριστικά κάθε σχέση τους με την κοινωνία. Ελάχιστες και μεμονωμένες εξαιρέσεις στελεχών, δεν άλλαξαν τον κανόνα, ενώ αρκετός απλός κόσμος τους συμμετείχε και βοήθησε.Όμως η απουσία του ΚΚΕ και του ΕΚΛ ως θεσμικού εκπρόσωπου της εργατικής τάξης, δεν ήταν για πολλούς αναμενόμενη. Και ενώ ακούσαμε «κηρύγματα» κατά του τρομονόμου, δεν ακούσαμε ούτε μια φορά να τοποθετούνται υπέρ της αθώωσης των νέων, δεν είδαμε καμιά έμπρακτη εκδήλωση αλληλεγγύης, παρά τις εκκλήσεις μας. (ίσως «ενοχλήθηκαν» και αυτοί από την εξέγερση του Δεκέμβρη) Η δίκη αυτή ήταν εξ’ αρχής άδικη και στην αίθουσα του δικαστηρίου έπεσαν και οι τελευταίες μάσκες της «προστάτιδας» αστυνομίας και της «τυφλής» δικαιοσύνης. Αποδείχτηκε περίτρανα η διατεταγμένη υπηρεσία που εκτελούσαν τα όργανα της καταστολής, με την περίφημη διατύπωση αστυνομικού: συλλαμβάναμε όποιον βλέπαμε μόνο και ανυπεράσπιστο! Υπήρξε παντελής έλλειψη αντικειμενικών στοιχείων απ την πλευρά των διωκτικών αρχών, ήταν τόσο διάτρητες οι μαρτυρίες των αστυνομικών, που κάθε αντικειμενικό στοιχείο που προσκομίστηκε (φωτογραφίες, δημοσιεύματα) αλλά και μαρτυρίες, τις αποδομούσε. Παρ’ όλα αυτά η «αξιοπιστία» της αστυνομίας, υπερίσχυσε έναντι κάθε αντικειμενικού στοιχείου και κάθε άλλης μαρτυρίας, με αποτέλεσμα την καταδίκη δύο εκ των κατηγορουμένων. Αυτή η αδικία δεν επέτρεψε την χαρά των 9 υπολοίπων παιδιών, που ενώ αθωώθηκαν, έκλαιγαν. Ούτε και την δική μας γιατί διαπιστώσαμε την διάρρηξη της σχέσης ανάμεσα στο δίκαιο και την δικαιοσύνη.Η κάλυψη όμως που παρέχει η δικαστική εξουσία στην εκτελεστική, δίνει την δυνατότητα στην τελευταία να στήνει απροκάλυπτες σκευωρίες (όπως της ζαρτινιέρας, του νέου με τα πράσινα παπούτσια, του νέου με τις πυτζάμες κλπ)Για τον εφιάλτη, την ομηρία και τη φυλάκιση, που έζησαν αυτά τα παιδιά και την ψυχική και οικονομική εξόντωση των γονιών τους, κάποιοι φέρουν ακέραια την ευθύνη. Τα κόμματα της εξουσίας (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) που έφτιαξαν τους τρομονόμους. Οι εισαγγελείς που τους εφαρμόζουν ενάντια στα κινήματα με παράνομο και καταχρηστικό τρόπο. Οι «πραιτωριανοί» που, με την κάλυψη των Υπουργών τους, διαπρέπουν στην βίαιη και φονική καταστολή των διαδηλώσεων, στην προκλητική και απάνθρωπη συμπεριφορά κατά της νεολαίας που αναγορεύεται σε «εσωτερικό εχθρό» (καθημερινά καταγγέλλονται τέτοια περιστατικά και στην πόλη). Είναι προφανές ότι ένας νέος ολοκληρωτισμός είναι «επί θύρας», με το δόγμα της «μηδενικής ανοχής», με νέα ιδιώνυμα και την απειλή των τρομονόμων.Γιαυτό σαν πρωτοβουλία αλληλεγγύης χρειάζεται να παραμείνουμε, σαν κοινωνική συλλογικότητα που θα υπερασπίζεται τα κοινωνικά δικαιώματα, τις πολιτικές ελευθερίες και την κοινωνική δικαιοσύνη και θα αντιστέκεται στην κρατική καταστολή, που συμβαδίζει απόλυτα με τον εργασιακό μεσαίωνα που μας επιφυλάσσουν.
πρωτοβουλία αλληλεγγύης
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)