Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Οι πρώτοι ποδηλατοκούριερ της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη

Από την ερχόμενη Δευτέρα δύο ποδηλάτες θα μεταφέρουν πόρτα-πόρτα τα δέματα των αποστολέων.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη στην «Μακεδονία»
Η πρώτη εταιρεία ποδηλατοκούριερ στην Ελλάδα ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη και αρχίζει τη λειτουργία της την ερχόμενη Δευτέρα με δύο ποδηλάτες που θα μεταφέρουν πόρτα - πόρτα τα δέματα των αποστολέων.Οι ταχυποδηλάτες θα φέρουν ένα ταχυδρομικό σακίδιο στον ώμο και με τα αγωνιστικά τους ποδήλατα θα κουβαλούν δέματα μέχρι 15 κιλά στα όρια των κεντρικών δήμων, μέχρι το ύψος της περιφερειακής οδού. “Τα δέματα θα μεταφέρονται κατευθείαν από τον αποστολέα στον παραλήπτη, με χρόνο παράδοσης μισή ώρα στο ιστορικό κέντρο και το αργότερο μία ώρα σε απομακρυσμένες περιοχές. Ανάλογα με τη ζήτηση που θα υπάρξει, θα αυξήσουμε τον αριθμό των ποδηλατών για να εξυπηρετούμε περισσότερους πολίτες”, εξηγεί στη “Μ” ο Κώστας Συμελίδης (φωτ.), ιδρυτής της εταιρείας “Bike2Door”, της μόνης που απέκτησε γενική άδεια ταχυμεταφορών και δεσμεύεται με τους γενικούς όρους της Ελληνικής Εταιρείας Ταχυμεταφορών και Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤΤ). Η μεταφορά δεμάτων, με “γρήγορο, οικονομικό και οικολογικό τρόπο, χωρίς επιβάρυνση για το αστικό περιβάλλον και την ατμόσφαιρα”, όπως υποστηρίζει ο κ. Συμελίδης, έχει χαμηλό κόστος, που ορίστηκε στα 3 ευρώ για την περιοχή του κέντρου Θεσσαλονίκης, με παράδοση σε μία ώρα. Αν ο αποστολέας επιθυμεί το δέμα του να φθάσει σε μισή ώρα, θα καταβάλει διπλάσιο ποσό. Για τις υπόλοιπες περιοχές το κόστος εξαρτάται από τον χρόνο παράδοσης, το βάρος του δέματος και την απόσταση από το κέντρο. “Με το ποδήλατο μπορούν να κινηθούν οι ταχυμεταφορείς χωρίς να αντιμετωπίζουν κυκλοφοριακά προβλήματα, μποτιλιάρισμα ή κλειστούς δρόμους. Οι μεταφορές θα γίνονται σε όλες τις καιρικές συνθήκες και για όλες τις περιοχές, ακόμη και αν είναι δύσβατες”, δηλώνει ο κ. Συμελίδης. Οι δύο ταχυποδηλάτες του “Bike2Door” μπορούν να μεταφέρουν φακέλους (δικηγόρων, συμβολαιογράφων), μικρά δώρα, δείγματα μικροβιολογικών εργαστηρίων, έργα τέχνης μικρού μεγέθους, ρούχα για επίδειξη μόδας ή φωτογράφιση, δεδομένα σκληρών δίσκων που αδυνατούν να μεταφερθούν από το διαδίκτυο, νομικά έγγραφα, υλικά για οδοντοτεχνίτες, προϊόντα για την κάλυψη αναγκών σε αλυσίδες καταστημάτων, όπως κινητά τηλέφωνα, φακούς καταστημάτων οπτικών. Επίσης, θα κάνουν και μαζικές διανομές προσκλητηρίων για γάμους, βαφτίσια ή άλλες εκδηλώσεις. Είναι νεαρά άτομα, με άριστη φυσική κατάσταση, αυξημένες ικανότητες χειρισμού ποδηλάτου και κατάλληλο εξοπλισμό. Έχουν ασφαλιστεί για περίπτωση ατυχήματος και φορούν πάντα κράνος. Τα ποδήλατά τους είναι αγωνιστικά, με αρκετά χαμηλό βάρος (10 κιλά), ώστε να κινούνται με υψηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη. Οι αποστολές δεμάτων εκτός πόλης θα γίνονται με συμβεβλημένη εταιρεία. “Οι πελάτες κερδίζουν από τη συνεργασία μας χρήμα και χρόνο, μειώνουν τις ενεργειακές απαιτήσεις για τη μεταφορά δεμάτων, συμβάλλοντας στην καθαρή ατμόσφαιρα, τον βασικότερο παράγοντα της καλής υγείας”, υποστηρίζει ο ιδρυτής της “Bike2Door”.
• Η “Bike2Door” διαθέτει δύο ταχυποδηλάτες
• Είναι νεαρά άτομα, με άριστη φυσική κατάσταση, αυξημένες ικανότητες χειρισμού ποδηλάτου και κατάλληλο εξοπλισμό
• Έχουν ασφαλιστεί για περίπτωση ατυχήματος και φορούν πάντα κράνος
• Τα ποδήλατά τους είναι αγωνιστικά, με αρκετά χαμηλό βάρος (10 κιλά), ώστε να κινούνται με υψηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη
• Μπορούν να μεταφέρουν φακέλους, μικρά δώρα, δείγματα μικροβιολογικών εργαστηρίων, έργα τέχνης μικρού μεγέθους, ρούχα για επίδειξη μόδας ή φωτογράφιση, νομικά έγγραφα, υλικά για οδοντοτεχνίτες κ.ά.
• Οι αποστολές δεμάτων εκτός πόλης θα γίνονται με συμβεβλημένη εταιρεία



Ξεκινάει το ξεσκόνισμα στις ΔΕΚΟ

Εταιρία ορκωτών λογιστών ανέλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, την ανάλυση της κατάστασης που επικρατεί στις ΔΕΚΟ με ορίζοντα παράδοσης τον επόμενο μήνα, ώστε με βάση αυτή να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό των δαπανών τους, με τελικό στόχο τη μείωση των ελλειμμάτων τους, που επιβαρύνουν το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης.
Το πόρισμα της εταιρίας θα αφορά τα εξής:
1. Συγκέντρωση και κωδικοποίηση οικονομικών στοιχείων και πληροφοριών από τις Δημοσιευμένες Οικονομικές Καταστάσεις επιλεγμένων ΔΕΚΟ και το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα (ΟΠΣ) για την τριετία 2007- 2009
2. Δημιουργία ενιαίας βάσης οικονομικών στοιχείων και πληροφοριών επιλεγμένων ΔΕΚΟ για την τριετία 2007- 2009
3. Επεξεργασία και ανάλυση οικονομικών στοιχείων ανά ΔΕΚΟ και συγκεντρωτικά
4. Επεξεργασία και ανάλυση των οικονομικών δεδομένων. Αφορά σε αναλύσεις της ανά έτος οικονομικής κατάστασης κάθε επιλεγμένης ΔΕΚΟ, σε προσδιορισμό των μεταβολών και τάσεων των οικονομικών πληροφοριών μέσα στην τριετία και σε κατάρτιση δεικτών αποδοτικότητας
5. Συγκρίσεις με δεδομένα κλάδου, υπολογισμοί μέσων όρων οικονομικών πληροφοριών και συγκρίσεις ανά ΔΕΚΟ και συγκεντρωτικά για το σύνολο επιλεγμένων επιχειρήσεων
6. Ανάλυση και εντοπισμός διαφορών μεταξύ των οικονομικών στοιχείων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (απεικόνιση με βάση τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα) και των οικονομικών καταστάσεων με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, με προβολή των αποτελεσμάτων σε συγκριτικούς πίνακες και διαγραμματική απεικόνιση.
Zougla.gr



Εξι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό

Θα λειτουργήσουν τους επόμενους τρεις μήνες και η τιμή τους θα είναι στα 2,80 ευρώ
Του Χρήστου Βήττα στην «Μακεδονία»
Νέος γύρος κινητοποιήσεων αρχίζει στην Πιερία από τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής κατά των διοδίων μετά την αιφνιδιαστική αύξηση της τιμής τους στο σταθμό των Μαργάρων.Από την περασμένη Δευτέρα οι οδηγοί Ι.Χ. πληρώνουν στα Μάλγαρα 2,80 ευρώ (από 2 ευρώ). Δηλαδή για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη με επιστροφή ο οδηγός πρέπει να πληρώσει 5,60 ευρώ.Τα μέλη της επιτροπής αγώνα Πιερίας συνεδρίασαν χθες το βράδυ, για να οργανώσουν τις κινητοποιήσεις τους. Σε πρώτη φάση αποφάσισαν την προσεχή Κυριακή να “ανοίξουν” τις μπάρες από τις 11 έως τη 1 το μεσημέρι στο σταθμό, ώστε οι οδηγοί να περνούν χωρίς να πληρώνουν.
Ο σταθμός διοδίων των Μαλγάρων είναι ο μοναδικός στο εθνικό δίκτυο που ανήκει στο κράτος. Ήδη η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει από το καλοκαίρι ότι μετά την αύξηση του ΦΠΑ θα αυξηθούν και τα διόδια που ανήκουν ακόμη στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και στο υπουργείο Οικονομικών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει στη “Μ” ο αντιπρόεδρος της εταιρείας “Εγνατία Οδός Α.Ε.” Γιάννης Τσακλίδης, “Ο σταθμός των Μαλγάρων αναπροσάρμοσε την τιμή, χωρίς εμείς να γνωρίζουμε τίποτα”. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του ίδιου, τα διόδια των Μαλγάρων επρόκειτο να ενταχθούν σύντομα στην Εγνατία οδό, αλλά, όπως είπε, “το θέμα μπλόκαρε”.

Εισπράκτορας η κυβέρνηση

Οι πρώτες μαζικές διαδηλώσεις στην Πιερία άρχισαν πέρυσι τον χειμώνα στη Λεπτοκαρυά, όταν για πρώτη φορά πλήθος πολιτών της Πιερίας σήκωσαν τις μπάρες των διοδίων και πέρασαν αρνούμενοι να πληρώσουν. Με μαζικές διαδηλώσεις εξάλλου οι κάτοικοι της Πιερίας κατάφεραν να μην τεθούν σε λειτουργία τα διόδια του Αιγινίου, που απέχουν μόλις 10 χιλιόμετρα από τον σταθμό των Μαλγάρων.“Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης και του ιδίου του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη για επαναδιαπραγμάτευση των όρων των εθνικών οδών σε ιδιώτες και ιδιαίτερα του “φιλέτου” όπως ονομάστηκε της εθνικής οδού Ράχες - Κλειδί, έμειναν στα χαρτιά και αντί αυτού διαπιστώνουμε καθημερινά ότι το κόστος των διοδίων ανεβαίνει και επιπλέον είμαστε αντιμέτωποι και με τα πλευρικά διόδια που σχεδιάζει να κατασκευάσει η παραχωρησιούχος εταιρεία “Αιγαίο Α.Ε.” στη Λεπτοκαρυά, όπως και σε άλλα σημεία της εθνικής οδού”, τόνισε στη “Μ” ο εκπρόσωπος της συντονιστικής επιτροπής κατά των διοδίων Παναγιώτης Αγγελίδης.
Να υπενθυμίσουμε ότι η “Αιγαίο Α.Ε.” έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζει τα πλευρικά διόδια στη Λεπτοκαρυά (προβλέπονται στη σύμβαση που υπέγραψε με το κράτος) και έπειτα από παρέμβαση των τοπικών παραγόντων της Πιερίας, αλλά και της έντονης αντίδρασης των κατοίκων της περιοχής, ο κ. Μαγκριώτης δεσμεύτηκε ότι δεν θα λειτουργήσουν εάν πρώτα δεν κατασκευαστεί η παράπλευρη οδός, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση και ότι θα πληρώνουν μόνο οι οδηγοί φορτηγών έως ότου αντικατασταθούν οι συμβατικοί σταθμοί με αντίστοιχους ηλεκτρονικούς.

Διόδια και στην Εγνατία

Έξι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν τους επόμενους τρεις μήνες στην Εγνατία οδό, όπως προανήγγειλε ο κ. Τσακλίδης. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση υπαναχώρησε από την προηγούμενη απόφασή της να λειτουργήσουν εξαρχής ηλεκτρονικά διόδια.Επικαλούμενος τα “πιεστικά οικονομικά προβλήματα”, τις “τεράστιες δανειακές υποχρεώσεις” της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”, αλλά και τις “ασφυκτικές πιέσεις της Ε.Ε.”, ο Γιάννης Τσακλίδης, δήλωσε ότι “σύντομα θα εγκαταστήσουμε άλλους έξι πρόχειρους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό”, καθώς, όπως είπε “η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος θα πάρει χρόνο”. Άφησε να εννοηθεί ότι τα νέα συμβατικά διόδια είναι απόφαση της κυβέρνησης, καθώς υπογράμμισε ότι “την πολιτική διοδίων την ασκεί το υπουργείο Οικονομικών”. Σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, σε λίγους μήνες θα λειτουργήσουν διόδια στην Ηγουμενίτσα, στα Ιωάννινα, στα Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Πολύμυλος (λειτουργούν από τις 14 Σεπτεμβρίου), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή. Όσο για το κόστος των νέων διοδίων, είπε ότι “θα είναι περίπου ίδιο με αυτό του Πολυμύλου”.Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία των ηλεκτρονικών διοδίων στην Εγνατία οδό, καθώς “βγήκε στον αέρα” ο διεθνής διαγωνισμός. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας είπε ότι “καλούμε εταιρείες που έχουν εξειδίκευση στο αντικείμενο και συζητάμε”. Αυτή η φάση “της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου”, όπως τη χαρακτήρισε, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, ώστε στη συνέχεια “να περάσουμε στη φάση προεπιλογής”.Να σημειωθεί ότι μετά την αύξηση των διοδίων στα Μάλγαρα, το ταξίδι από τη Δυτική Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής αυξήθηκε από 9,60 στα 11,20 ευρώ, ενώ όταν λειτουργήσει και ο σταθμός της Νυμφόπετρας θα επιβαρυνθεί το κόστος με άλλα 5,60 ευρώ. Η εγκατάσταση σε λίγους μήνες άλλων τριών σταθμών διοδίων προς τα δυτικά, θα καταστήσει πανάκριβο το ταξίδι στην Ήπειρο, αφού από Κοζάνη μέχρι Ηγουμενίτσα μετ’ επιστροφής τα διόδια θα κοστίζουν 16,80 ευρώ.

Δεσμεύσεις που δεν υλοποιήθηκαν

Τον Σεπτέμβριο του 2008 ο βουλευτής Θεσσαλονίκης και πολιτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (τότε) για θέματα δημοσίων έργων Γιάννης Μαγκριώτης είχε βρεθεί στην Πιερία για να διαβεβαιώσει τους κατοίκους ότι μόλις το ΠΑΣΟΚ αναλάβει την εξουσία, θα επαναδιαπραγματευτεί πολλές από τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών, γιατί, όπως έλεγε, η 30ετής εκμετάλλευση των έξι οδικών αξόνων της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του “φιλέτου”, όπως το χαρακτήρισε, “Ράχες - Κλειδί” θα απέφερε στους ιδιώτες (3 ελληνικές και 2 ξένες κατασκευαστικές εταιρείες) πάνω από 120 δισ. ευρώ, την ώρα που το κόστος κατασκευής τους δεν θα ξεπερνούσε τα μόλις 9 δισ. ευρώ.Τον Ιανουάριο του 2009 ξαναβρέθηκε στην Κατερίνη (σε σύσκεψη στη Ν.Ε. Πιερίας του ΠΑΣΟΚ για το Επικαροποιημένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης) και επανέλαβε τα περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης του άξονα ΠΑΘΕ.Τον Απρίλιο του 2010 ξανάρχεται στην Πιερία ως υφυπουργός Υποδομών και εξαγγέλλει την “εξέταση” της δυνατότητας να δημιουργηθεί παρακαμπτήριος στη Λεπτοκαρυά, “για να μην επιβαρύνονται στις μετακινήσεις τους, με επιπλέον κόμιστρα, οι τοπικές κοινωνίες”.Τον Μάιο του 2010, μετά τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις των παραχωρησιούχων ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως κίνηση από το δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων, ο υφυπουργός Υποδομών δηλώνει ότι “το παγώσαμε για να μη ζητηθούν από τις τράπεζες υψηλά επιτόκια”. Αντίστοιχη απάντηση έδωσε και στη “Μ” όταν ρωτήθηκε σχετικά τον περασμένο Σεπτέμβριο: “Βούλησή μας είναι να επαναδιαπραγματευτούμε το κόστος των τελών, αλλά οι οικονομικές εξελίξεις και το υψηλό επίπεδο των spread, δεν επιτρέπει στις τράπεζες που είναι οι χρηματοδότες για την κατασκευή αυτών των μεγάλων αυτοκινητόδρομων, να δεχθούν εύκολα μια διαπραγμάτευση, εκτός και αν καταλήξουμε σε συμφωνία, η οποία θα είναι πασιφανώς σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και κατ’ επέκταση των πολιτών. Ελπίζουμε ότι την επόμενη χρονιά θα πέσουν τα spread και τότε θα μπορούμε να μιλάμε και για μείωση του κόστους των διοδίων”. Επιπλέον, ο κ. Μαγκριώτης επέρριψε την ευθύνη τόσο για την πυκνότητα χωροθέτησης των διοδίων όσο και για το υψηλό κόστος στην προηγούμενη κυβέρνηση “καθώς τη σύμβαση υπέγραψε ο πρώην υπουργός Γ. Σουφλιάς με την εταιρεία και όχι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ”.

Η ΝΔ για τα Μάλγαρα

Ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝΔ, βουλευτής Ημαθίας Μιχάλης Χαλκίδης, με αφορμή την αύξηση κατά 40% στα διόδια των Μαλγάρων, έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Είναι απαράδεκτο, σε μία εποχή που τα εισοδήματα συμπιέζονται δραματικά και μεγάλες κατηγορίες πολιτών αγωνιούν για την επιβίωσή τους, η κυβέρνηση να προβαίνει αιφνιδιαστικά και ανεύθυνα σε μία πρωτοφανή αύξηση στα διόδια των Μαλγάρων. Δηλώθηκε από τον αρμόδιο υπουργό ότι η αύξηση δήθεν καλύπτει την αναπροσαρμογή του ΦΠΑ και ότι τα συγκεκριμένα διόδια είναι σχετικά χαμηλά και “παγωμένα” για πολύ καιρό. Καμία αναπροσαρμογή και καμία πολιτική δεν δικαιολογούν την αύξηση για τα Ι.Χ. από δύο ευρώ σε 2,80, ήτοι κατά 40% υπέρ των εργολάβων”.





Βαριά πρόστιμα για το κάπνισμα στο αυτοκίνητο παρουσία παιδιών

Τροπολογία που προβλέπει πρόστιμα και ποινές για όσους καπνίζουν μέσα σε αυτοκίνητο όταν σε αυτό βρίσκονται παιδιά ηλικίας έως 12 ετών κατατέθηκε την Παρασκευή, στη Βουλή, από το υπουργείο Υγείας.
Η τροπολογία προβλέπει:
• Πρόστιμο 1.500 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για ένα μήνα στους οδηγούς ή και συνεπιβάτες ΙΧ
• Πρόστιμο 3.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για ένα μήνα στους οδηγούς οχημάτων Δημόσιας Χρήσης



Επιδρομή» στο αυτοκίνητό της

.Θύμα ληστείας έπεσε μία 44χρονη υπάλληλος εταιρείας ελαστικών στην περιοχή του Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης. Τρεις άγνωστοι αιφνιδίασαν την γυναίκα, ανακόπτοντας την πορεία του αυτοκινήτου της και με μία γρήγορη κίνηση, άρπαξαν την τσάντα της που ήταν πάνω στο κάθισμα του συνοδηγού.
Κατά την κατάθεσή του, το θύμα είπε ότι η τσάντα περιείχε 20.000 ευρώ που επρόκειτο να τα καταθέσει σε τράπεζα.Οι δράστες αναζητούνται.
Zougla.gr

Δεν πραγματοποιούνται αναρτήσεις λόγω προβλημάτων του δικτύου ιντερνέτ της Fortnet.

Σύσκεψη αύριο στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Αύριο θα πραγματοποιήσουν σύσκεψη στο ΕΚΘ, προκειμένου να αναλυθεί από το προεδρείο της ΓΣΕΕ το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας της 15ης Δεκεμβρίου και να συζητηθεί ο καλύτερος συντονισμός των εργαζομένων.



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ. Εισήγηση επί των άρθρων του σ/ν .«Επιτάχυνση και διαφάνεια υλοποίησης Στρατηγικών Επενδύσεων».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Παρακαλείται η Ειδική Αγορήτρια του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, να λάβει το λόγο. Ορίστε, κυρία Αμμανατίδου, έχετε το λόγο.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Τα είπαμε και χθες για το fast track, το έχουμε καταψηφίσει επί της αρχής, και θα πάμε και στα άρθρα, διότι θεωρούμε ότι υπάρχει παράκαμψη των νόμιμων διαδικασιών, αφού εδώ ακυρώνονται δασαρχεία, ακυρώνονται υπηρεσίες που γνωμοδοτούσαν για σοβαρότατα ζητήματα, τα οποία θα τεθούν μετά την εφαρμογή του σχεδίου νόμου που συζητούμε για το fast track. Χθες -και θα ήθελα να είναι εδώ και ο κ. Παμπούκης- στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο ότι πρέπει να υπάρχει συνεννόηση εξουσιών. Επειδή εγώ θεώρησα ότι η αναφορά ήταν σχετική, αν θυμάμαι καλά, με το Συμβούλιο της Επικρατείας, θα πρέπει να διευκρινιστεί τί ακριβώς εννοούσε ο κύριος Υπουργός, διότι αν θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση μπορεί να παρεμβαίνει στον ανεξάρτητο ρόλο της δικαιοσύνης, αυτό εγείρει ένα σοβαρότατο ζήτημα. Φαντάζομαι ότι θα μου απαντήσει ο κύριος Υπουργός, όταν θα μιλήσει. Το άρθρο 1 αναφέρεται στην δημιουργία υπεραξίας στο χώρο της εκπαίδευσης, έρευνας και της τεχνολογίας μετά από τις νομοτεχνικές βελτιώσεις. Πρέπει να διευκρινιστεί ποια θα είναι όμως η επένδυση, τι κόστος θα έχει και ποια θα είναι η βιωσιμότητά της. Άρα εδώ μπορούν να ενταχθούν τα πάντα κατά το δοκούν. Βεβαίως, προστίθενται κριτήρια στο πώς ορίζονται οι στρατηγικές επενδύσεις, εκείνες που επιφέρουν «ποσοτικά και ποιοτικά» αποτελέσματα στην εθνική οικονομία, ενώ λέτε ότι παράλληλα προάγουν την έξοδο από την οικονομική κρίση. Αυτό διασφαλίζει αυτά που προανέφερα και ξέρουμε πού είμαστε. Και από χθες παίζετε ένα ολόκληρο θέμα της τρίτης δόσης. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η οικονομική κρίση βάλλει τα περισσότερα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας κι εδώ δεν ξέρουμε τί θα γίνει, τί θα παραχωρείται, τί θα εκχωρείται και σε ποιους.
Άρθρο 3, κριτήρια υπαγωγής. Αυτό το άρθρο είναι ασαφές και ανοικτό σε ερμηνείες κατά περίπτωση. Δεν λειτουργεί ως ορισμός όρων και περιλαμβάνει δυνητικά τα πάντα. Είναι εξαιρετικά υποκειμενικοί οι παράγοντες επιλογής που ενισχύουν τον κύριο Υπουργό Επικρατείας και τη ΔΕΣΕ και καθιστούν τη διαδικασία αδιαφανή. Παρόλο που έχουν γίνει νομοτεχνικές βελτιώσεις, παρόλο που έχει βγει το άρθρο 4, υπάρχουν διατάξεις –που εμείς βεβαίως κάνουμε τη δική μας κριτική- όπου θα έπρεπε εδώ τα κριτήρια αξιολόγησης να ήταν αντικειμενικά.
Βέβαια να πω ότι επαναφέρατε την ανάρτηση στο διαδίκτυο, κάτι που υπήρχε και στο νόμο του 2009 της Νέας Δημοκρατίας και μετά από τις αντιρρήσεις το επαναφέρατε. Στο νέο άρθρο 4 «Επενδύστε στην Ελλάδα ΑΕ» -έσοδα της ανώνυμης εταιρίας- μεταξύ άλλων προβλέπονται έσοδα από ετήσια επιχορήγηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ξέρουμε ότι μειώνεται το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από 9,6 δισεκατομμύρια το 2009 σε 9 δισεκατομμύρια το 2010 και σε προβλεπόμενο 8,7 δισεκατομμύρια το 2011, δηλαδή μειωμένο κατά 300 εκατομμύρια, ήτοι 3,3%, που ίσως συρρικνωθεί βάσει της δημοσιονομικής προσαρμογής στο μνημόνιο. Πώς θα το εντάξετε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων; Νέο άρθρο 5, σύμβουλοι. Εδώ η σύναψη των συμβάσεων δύναται να γίνει με ή χωρίς διαγωνισμό κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας και εξαιρούνται οι διατάξεις του άρθρου 19, παράγραφος 7, του Προεδρικού Διατάγματος 774 και του άρθρου 6 του ν. 2527/1997.Η σύναψη της σύμβασης συμβούλων, αφού γίνεται κατ’ εξαίρεση, προβλέπει έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πριν συναφθεί η σύμβαση παροχής υπηρεσιών που υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια δραχμές, όπως αναφερόταν, ή το 1,5 εκατομμύριο ευρώ, με την τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 3060. Το ίδιο ισχύει και για το ν. 3775 του κ. Σουφλιά. Άρα, τώρα έχουμε τη σύμβαση με τους ιδιώτες και τις ιδιωτικές εταιρίες που κοστολογούνται σε αυτό το ύψος, χωρίς όμως τον έλεγχο του Ελεγκτικού. Όλη η διαδικασία αξιολόγησης είναι γενικόλογη και δίχως τα κριτήρια διασφάλισης διαφάνειας και αμεροληψίας, παρόλο που θα αναφαίνονται στο διαδίκτυο. Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να ανατίθεται σε πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Το νομοσχέδιο εμπιστεύεται στους συμβούλους να του υποδείξουν αν στο υπό κρίση επενδυτικό έργο υπάρχει σύγκρουση του δικού του συμφέροντος με το δημόσιο συμφέρον. Βασιζόμενοι σε ποια κριτήρια μπορούμε εμείς να εμπιστευθούμε το δημόσιο συμφέρον σε ιδιώτες συμβούλους ή στους επενδυτές; Υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος που έχει θεσπιστεί η σύναψη συμβάσεων του δημοσίου με διαγωνισμό και αυτός είναι η διαφάνεια. Όλα αυτά θα πρέπει να είναι υπό δημόσιο έλεγχο και όχι υπό την κρίση ιδιωτικών συμβούλων. Νέο άρθρο 6, έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Το άρθρο σχετίζεται άμεσα με το νέο άρθρο 24 του παρόντος σχεδίου νόμου που αφορά τα ΕΣΟΑ, τα οποία καταργούν όλη την κείμενη νομοθεσία. Ωστόσο, η εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων πρέπει να περιλαμβάνει και την εκτίμηση εναλλακτικών λύσεων, αλλιώς δεν έχει νόημα. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 6, εφόσον έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τότε δεν χρειάζεται γνωμοδότηση της Υπηρεσίας Γεωργίας, του ΕΤΑ, της Δασικής ή κάθε άλλης υπηρεσίας για να γίνεται αναγκαστική απαλλοτρίωση. Αυτό το θεωρούμε απαράδεκτο. Βέβαια, κάνατε μια εξαίρεση των περιοχών απόλυτης προστασίας από την υλοποίηση επενδύσεων με τη διαδικασία fast tract. Αυτό είναι αυτονόητο ότι έπρεπε ήδη να έχει εξαιρεθεί από την αρχή.  Νέο άρθρο 7, πολεοδομικές ρυθμίσεις. Καλό θα ήταν, όπως κάνατε με το άρθρο 4, να είχατε διαγράψει και το νέο άρθρο 7 (παλιό άρθρο 8). Επιτρέπονται παρεκκλίσεις από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής, καθώς και από τις διατάξεις του ΓΟΚ. Πρόκειται για μια απαράδεκτη ρύθμιση, η οποία κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, έχει κριθεί ως ευθέως αντιβαίνουσα το άρθρο 24 του Συντάγματος. Οι παρεκκλίσεις αυτές ανοίγουν το δρόμο σε περιβαλλοντικά εγκλήματα. Εδώ δεν πάτε να διασφαλίσετε το περιβάλλον, αλλά τον ιδιώτη επενδυτή. Τι γίνεται, όσον αφορά την παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας που ο χαρακτήρας της όχθης, του αιγιαλού και της παραλίας είναι θέμα δημοσίου; Η διάταξη αγνοεί κυνικά τη σύσταση, που είχε κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων περιοχών, που ζητά από τα κράτη-μέλη να ελέγξουν την περαιτέρω πολεοδόμηση και να εγγυηθούν ότι η εκμετάλλευση των μη αστικών περιοχών σέβεται τα φυσικά χαρακτηριστικά του παράκτιου περιβάλλοντος. Η παραχώρηση γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα, γιατί θεωρείται ότι θα περάσει από το ΣτΕ, όμως, οι γνωμοδοτήσεις ΟΤΑ, Υπουργείων, ΕΟΤ, που προβλέπονταν από το άρθρο 13 του νόμου 2971/2001 βλέπουμε να αίρονται. Η διάταξη προβλέπει στην παράγραφο 4 δυνατότητα μετατόπισης του αιγιαλού με τη κατασκευή έργων και προβλέπει οικονομικά κίνητρα για την ενέργεια αυτή, τη δυνατότητα παραχώρησης ή κατά χρήση εκμίσθωσης. Ωστόσο, το ισχύον πλαίσιο στο άρθρο 23 του νόμου 2971/2001 αντιμετωπίζει τη δημιουργία του αιγιαλού ως φυσικό φαινόμενο και προβλέπει τεχνητές προσχώσεις μόνο στην περίπτωση ζώνης λιμένα. Η διάταξη εγκυμονεί τον κίνδυνο σοβαρών αλλοιώσεων και επενδύσεων στα ευπαθή οικοσυστήματα της ακτής. Θα μιλήσω για το διάδρομο προσαπογείωσης 10-28. Είναι ο διάδρομος του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος κατασκευάζεται. Ήδη το 2006, όταν είχε γίνει μία σύσκεψη στην Περαία Θεσσαλονίκης οι ίδιες οι υπηρεσίες μας είπαν για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ότι θα έχουμε μία πρόσχωση προς την παραλιακή ζώνη, προς την ξηρά δηλαδή, μισό μέτρο κατά έτος και θα υπάρχει προσάμμωση σ' αυτό το μπάζωμα στο Θερμαϊκό, το οποίο είναι ένα(1) χιλιόμετρο επί 400 μέτρα.
Θέλω να σας πω, ότι στα δύο χρόνια είχε μπει η θάλασσα όχι ένα μέτρο, αλλά δυόμιση μέτρα. Καταλαβαίνετε ότι αυτό θεωρείται περιβαλλοντικά καταστροφικό. Τέτοιες θα είναι οι επενδύσεις «fast track». Περνώντας στα βοηθητικά και συνοδά έργα στο άρθρο 9, η διαδικασία έγκρισης και αδειοδότησης των βοηθητικών ή συνοδών έργων θα αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας αδειοδότησης του κυρίου επενδυτικού σχεδίου. Είμαστε αντίθετοι με την αποσπασματική έγκριση και χωροθέτηση, καθώς το σπάσιμο έργων αποτελεί αδιαφανή και περιβαλλοντικά απαράδεκτη μέθοδο. Η επιβολή υποχρέωσης από φορείς του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα να εκτελούν τα συνοδά έργα κατά προτεραιότητα, δημιουργούν δύο ταχύτητες για την εξυπηρέτηση από το δημόσιο και μία ανισότητα στην αντιμετώπιση. Μπήκε πάλι έντονος ο φόβος καθυστέρησης ή ακύρωσης έργων, στην Επιτροπή, τα οποία ήταν σε εξέλιξη, διότι εδώ κατά προτεραιότητα πέφτουν σε αυτούς τους δημόσιους οργανισμούς ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα να κάνουν όλα τα έργα συνοδά και βοηθητικά για τις επενδύσεις «fast track».Στο άρθρο 10, στις «αναγκαστικές απαλλοτριώσεις», τα ακίνητα ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου παραχωρούνται δωρεάν. Στην περίπτωση ύπαρξης δασικών εκτάσεων η απαλλοτρίωση κηρύσσεται με μία απλή υπουργική απόφαση. Βεβαίως, βγήκε η διάταξη που έλεγε, «χωρίς να απαιτείται η τήρηση διαδικασίας χαρακτηρισμού εκτάσεων, χωρίς γνωμοδοτήσεις». Αυτό, όμως, δεν αναιρεί την αντισυνταγματικότητα. Επιτρέπεται η απαλλοτρίωση υπέρ του δημοσίου ευρύτερων ζωνών, πέραν από τις εκτάσεις που είναι αναγκαίες, για την κατασκευή των έργων με αιτιολογημένη ΚΥΑ, όπως αναφέρει το παρόν σχέδιο νόμου. Το τι όμως είναι απαραίτητο και το τι όχι για να απαλλοτριωθεί και πέραν από την επένδυση στον ευρύτερο γύρω χώρο, πάλι θα αποφασίζεται με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, χωρίς πολιτικό και κοινωνικό έλεγχο.
Στο άρθρο 12 «Δικαστική προσβολή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων», τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά και δημιουργούν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην εκδίκαση των υποθέσεων.
Βέβαια, έχουν γίνει διάφορες χρονικές επιμηκύνσεις. Αλλά πάλι στη νέα διατύπωση λέει, ότι η εξέταση θα γίνεται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Είναι εδώ η αρχή της ισότητας, που έχει επίσης το ίδιο πρόβλημα που ανέφερα πιο πάνω. Στο άρθρο 14 με πρωτοβουλία του Υπουργού Επικρατείας η απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων για την ένταξη μιας επενδυτικής πρότασης στη διαδικασία fast track θα κυρώνεται από τη Βουλή, εφόσον όμως το απαιτεί ο νόμος ιδίως στις περιπτώσεις σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ή θα ενημερώνεται η Βουλή για τη σχετική ένταξη σε περιπτώσεις ιδιωτικών επενδύσεων. Η προηγούμενη διατύπωση σίγουρα ήταν ότι η απόφαση ΔΕΣΕ μπορεί να ακυρώνεται ή και να ενημερώνεται από τη Βουλή. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι εμείς εδώ διασφαλιζόμαστε. Και προστίθεται και στο άρθρο 16 το ποσό της Διαχειριστικής Αμοιβής, όπου δεν υπήρχε προώθηση, που υπολογίζεται βάσει του κόστους της επένδυσης σε ποσοστό 2%.Στο άρθρο 19 -διαδικασία ανάθεσης- ο φάκελος δημοπράτησης του έργου θα υποβάλλεται κατά περίπτωση στη Βουλή για κύρωση, εφόσον προβλέπεται στον φάκελο δημοπράτησης. Άρα, η ΔΕΣΕ πρέπει να βάλει ρητές διατάξεις που να λένε ότι ο φάκελος δημοπράτησης θα πηγαίνει στη Βουλή.Στο άρθρο 22 -χορήγηση αδειών- εκβιάζονται οι αρμόδιοι υπάλληλοι, παρόλο ότι υπάρχει μία αύξηση των χρονικών περιθωρίων ακόμη ένα μήνα.Στο άρθρο 24 -Ειδικά Σχέδια Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Περιοχών- οι διατάξεις αυτές με τα ΕΣΟΑΠ που εκπονούνται με συνοπτικές διαδικασίες υποθηκεύουν την ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού. Οι ασφυκτικές προθεσμίες κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε χαριστικές διαδικασίες, με μηδενικό έλεγχο και κατισχύουν ζώνες οικιστικού ελέγχου, ρυμοτομικά σχέδια, πολεοδομικές ζώνες και χρήσεις γης.Τα περιφερειακά χωροταξικά πλαίσια και τα ειδικά πλαίσια χωροταξικού σχεδιασμού δεν έχουν ολοκληρωθεί ή δεν έχουν κυρωθεί, άρα τα ΕΣΟΑΠ θα είναι αυτά που θα διαμορφώσουν το πλαίσιο της κάθε περιοχής και θα προσαρμόσουν στο πλαίσιο που βολεύει την αντίστοιχη επένδυση.Με το σχέδιο νόμου στις περιοχές των μεγάλων έργων καταργούνται συνολικά ή μερικά όλες οι περιβαλλοντικές χωροταξικές πολεοδομικές διατάξεις και θεσπίζονται νέες. Επειδή σχεδόν κάθε έργο μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλο, η ανατροπή των ειδικών διατάξεων θα είναι γενική κατά τα συμφέροντα των εκάστοτε επενδυτών. Παρακάμπτεται η γνώμη των ΟΤΑ, αν δεν δημοσιοποιηθεί εντός ενός μήνα.Γενικεύεται η δυνατότητα για κάθε έργο που θα χαρακτηρίζεται μεγάλο να παραβιάζονται οι διατάξεις περί αιγιαλού και παραλίας. Η παραχώρηση γίνεται χωρίς την εφαρμογή της διάταξης 14 του ν. 2971 «Παραχώρηση αιγιαλού, εκτέλεση έργων», όπου προβλέπονται γνωμοδοτήσεις φορέων. Καταργούνται όλα τα σχέδια που χαρακτηρίζονται κατά βούληση μεγάλα. Η σχέση χρήσεων γης με τον ΕΣΟΑΠ πρέπει να διευκρινιστεί και ο καθορισμός χρήσεων προϋποθέτει γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας και Περιβάλλοντος. Καταργούνται τα εγκεκριμένα χωροταξικά ρυμοτομικά σχέδια και οι πολεοδομικές μελέτες κατά παρέκκλιση. Πρέπει να επανέλθουν οι προθεσμίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ που μιλάνε για την στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση των μεγάλων έργων.Και βέβαια, το άρθρο 25 είναι κατάπτυστο, διότι υπάρχουν «φιλοεπενδυτικές φοροαπαλλαγές» για τους ιδιώτες επενδυτές.
Εμείς καταψηφίζουμε τα άρθρα όλου του σχεδίου νόμου που έχει έρθει, γιατί θεωρούμε ότι εκχωρεί, παραχωρεί δημόσιο πλούτο με απίστευτες φορολογικές απαλλαγές, τη στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό των συμπολιτών μας βρίσκεται στα πρόθυρα της εξαθλίωσης.
Ευχαριστώ πολύ.

Τοποθέτηση επί της τροπολογίας του Υπουργείου Εξωτερικών
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Υπάρχει αίτημα από την κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου για τρία λεπτά.
Παρακαλώ, κυρία Αμμανατίδου, έχετε το λόγο.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Επειδή δεν είχα αναφερθεί το πρωί στην τροπολογία που έχει κατατεθεί και ήρθε η κ. Ξενογιαννακοπούλου, ως Υφυπουργός Εξωτερικών, να μας κάνει τη δική της τοποθέτηση, θέλω να πω ότι αυτήν την τροπολογία που αφορά τη θέση του Υπηρεσιακού Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών που μέχρι τώρα ήταν Πρέσβης και τώρα μπορεί να είναι και Πρέσβης εκ Προσωπικοτήτων, δεν θα τη στηρίξουμε, διότι θεωρούμε ότι υποβαθμίζεται το Διπλωματικό Σώμα. Θα έπρεπε η τοποθέτηση στη θέση αυτή να ήταν από έναν Διπλωμάτη με βαθμό Πρέσβη, με εμπειρία, έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στα αυξημένα καθήκοντα από τη θέση ευθύνης του Υπηρεσιακού Γενικού Γραμματέα. Δεν θα ήθελα να πω κάτι άλλο.
Σας ευχαριστώ.



Στον «αέρα» υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς αποχωρούν οι συμβασιούχοι

«Στον αέρα» βρίσκεται η λειτουργία των 12 ΚΑΠΗ του δήμου Θεσσαλονίκης, μετά την αποχώρηση των 23 συμβασιούχων που μέχρι σήμερα εργάζονταν εκεί.Τις ανάγκες των ηλικιωμένων καλούνται τώρα να καλύψουν οι μόλις 18 μόνιμοι υπάλληλοι, σχεδόν ένας για κάθε ΚΑΠΗ! Σήμερα το δικαστήριο απέρριψε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει οι συμβασιούχοι, για να λάβουν προσωρινή διαταγή παράτασης της παραμονής τους στις θέσεις εργασίας τους.Η σταδιακή απομάκρυνση των συμβασιούχων έργου που απασχολούνταν μέχρι πρότινος στο δήμο Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία και άλλων δημοτικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο με δύο γυμναστές λειτουργεί το κολυμβητήριο της Τούμπας, που είναι ανοιχτό αποκλειστικά για κολύμπι του κοινού, αφού έχουν αποχωρήσει οι εννέα συμβασιούχοι γυμναστές που «έτρεχαν» τα τμήματα των ειδικών προγραμμάτων. Σημαντικά κενά στην εξυπηρέτηση των πολιτών παρουσιάζονται και στο δημοτολόγιο, αφού έληξαν 15 συμβάσεις.
Ε. Β.στον «Αγγελιοφόρο»



Δεν άντεξε την σε βάρος του κατηγορία

Αβάσταχτη αποδείχθηκε για έναν 48χρονο αστυνομικό που υπηρετούσε στο τελωνείο Νίκης η κατηγορία που εξαπέλυσε σε βάρος του ένας οικονομικός μετανάστης ότι ήταν εμπλεκόμενος σε κύκλωμα διακίνησης μεταναστών που δεν διαθέτουν τα νόμιμα έγγραφα.Ο 48χρονος, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες ήταν πατέρας δύο παιδιών, βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι άφησε πίσω του σημείωμα στο οποίο εξηγούσε τους λόγους που τον οδήγησαν στο απονενοημένο διάβημα.Ο καταγγέλλων είχε συλληφθεί πριν από δύο ημέρες στην ελληνοαλβανική μεθόριο.Έρευνα για την υπόθεση διεξάγει η υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.

Zougla.gr