Ο Πρόεδρος της Κίνησης μίλησε προς την Ελληνική Κοινότητα του Μόντρεαλ του Καναδά, στις 18 Ιουλίου, 2010. Στην συγκέντρωση παρευρέθηκαν ηγέτες της Ελληνικής Καναδικής Κοινότητας, η ηγεσία της Διεθνούς Παν-Μακεδονικής, κα Νίνα Κατσούλη και ο τέως πρόεδρος της Διεθνούς Παν-Μακεδονικής Αμερικής και Καναδά καθώς επίσης παρευρέθηκαν και πολλές προσωπικότητες της κοινωνικής και πολιτικής ζωής σε μια αίθουσα κατάμεστη από κόσμο. Ο κ. Ιωαννίδης μίλησε για την δύναμη της ειρηνικής αντίστασης, για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση για το Κυπριακό, για την ιστορία των αγώνων της Κύπρου και προσέφερε σχέδιο για ελπίδα για το μέλλον.
Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010
Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010
Στον Προφήτη του δήμου Εγνατίας οι κάτοικοι γιόρτασαν με παραδοσιακές εκδηλώσεις τον προστάτη τους Άγιο Προφήτη Ηλία.
Πλήθος κόσμου παρακολούθησε τις εκδηλώσεις που διοργάνωσε ο πολιτιστικός Σύλλογος Προφήτη με την ευκαιρία της εορτής του προστάτη του χωριού, που φέρει και το όνομα του Προφήτη Ηλία. Την παραμονή της εορτής πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη περιφορά της εικόνας του Αγίου στους δρόμους του χωριού, ανήμερα της εορτής τελέστηκε αρχιερατική πανηγυρική θεια λειτουργία χοροστατώντας του νέου Μητροπολίτου Λαγκαδά κ.κ. Ιωάννη, ο οποίος μίλησε στους πιστούς για το έργο του αγίου Προφήτου Ηλία.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσαν οι πενθήμερες εκδηλώσεις.
Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του χωριού είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παραδοσιακές εκδηλώσεις που διοργάνωσε ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού. Ειδικότερα την πρώτη ημέρα των εκδηλώσεων παρουσιαστήκαν χορευτικά παραδοσιακά συγκροτήματα, ενώ την δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη στον γνωστό μας καραγκιόζη. Την τρίτη μέρα είχαν την ευκαιρία όσοι παραβρεθήκαν να παρακολουθήσουν μια ξεκαρδιστική θετική παράσταση από το τοπικό θετικό εργαστήρι σε κείμενα του συντοπίτη τους κ Α. Τσουκαλά. Παραμονή της εορτής διοργανώθηκε λαϊκή βραδιά. Ανήμερα της εορτής χορευτικά συγκροτήματα από τον Προφήτη, την Γερακαρού και την Ξυλούπολη παρουσίασαν χορούς από όλοι την Ελλάδα. Ο Σύλλογος του Προφήτη παρουσίασε χορούς από την Νησιωτική Ελλάδα την Μακεδονία και την Θράκη ο Σύλλογος της Γερακαρούς χορούς από τον αλησμόνητο πόντο και ο σύλλογος Ξυλούπολης χορούς της Μακεδονίας. Ιδιαίτερη έκπληξη αποτέλεσαν οι μικροί χορευτές από το Προφήτη που χόρεψαν άψογα το γνωστό συρτάκι και το παραδοσιακό χασάπικο. Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Προφήτη κ Αθανάσιος Σαρβανάς εξέφρασε στα «Ε.Ν» την ικανοποίηση του για την συμμετοχή του κόσμου στις εκδηλώσεις.
Με τα από σαράντα χρόνια ανέβηκε τα σκαλιά του Αϊ Λιά.
Δείτε στις προηγούμενες αναρτήσεις μας φωτογραφικά στιγμιότυπα και βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα από τα χορευτικά συγκροτήματα που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου Προφήτη
Τρίτη 20 Ιουλίου 2010
Η Γλυκερία στον Σοχό, στα πλαίσια του 3ου φεστιβάλ «Ράκοβο»
Την Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010 Το φεστιβάλ «Ράκοβο» έχει την τιμή να φιλοξενήσει τη δημοφιλή τραγουδίστρια Γλυκερία σε μια μουσική συναυλία με παραδοσιακά τραγούδια. Μαζί της τραγουδά και παίζει η νεαρή Αρετή Κετιμέ και η μουσική ορχήστρα «ΗΔΥΜΕΛΟΝ». (η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο Στάδιο των 12 Αποστόλων) Ώρα έναρξης 8:30μ.μ.Γενική είσοδος: 15 Ευρώ! Εισιτήρια προπωλούνται στο Δημαρχείο Σοχού
Πληροφορίες:
Δήμος Σοχού
Τηλ 2395330131
Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010
Στο Ακριτοχώρι Σερρών, οι κάτοικοι εορτάζουν την δική τους Παναγιά.
Στις 22 Ιουλίου ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Ακριτοχωρίου Σερρών «Οι Ακρίτες» διοργανώνουν πανηγυρικές εκδηλώσεις με την ευκαιρία της εορτής της Παναγιάς Μάγαρας, του Πόντου. Οι κάτοικοι του χωριού πήραν την πρωτοβουλία να αναβιώσουν ήθη και έθιμα από το μεγάλο πανηγύρι που πραγματοποιούνταν στο προσκύνημα της Παναγιάς Μάγαρας η Οτ καγιά της επαρχίας Πάφρας. Στις 22 Ιουλίου 2008 προς ανάμνηση του ξεχασμένου προσκυνήματος των Παφραίων και μετά από πρωτοβουλία κατοίκων του Ακριτοχωρίου, τοποθετήθηκε στην εκκλησία του χωριού η νέα εικόνα της Παναγίας Μάγαρας την οποία αγιογράφησα δωρεάν οι μοναχές του Ι. Η. Τίμιου Προδρόμου Ακριτοχωρίου. Προς χάριν της Παναγίας ψάλετε την μέρα της εορτής της το απολυτίκιο του, του Δρος Χαραλάμπου Μ. Μπούσια (Μέγας Υμνογράφος της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας
σε Ήχος α΄Των ουρανίων Ταγμάτων
Φρουρός, ακέστωρ και σκέπη και μέγα στήριγμα
Παφραίων Χριστωνύμων, και Ποντίων απάντων,
της Μάγαρας Παρθένε, σκέπε πιστούς νύν είς Ακριτοχώριον
ασπαζομένους την εικόνα σου τη σεπτήν, χαριτόβρυτε Παντάνασσα.
Στις εκδηλώσεις θα πάρουν μέρος οι Καλλιτέχνες : Αλέξης Παρχαρίδης (τραγούδι) / Γ. Σανίδης (λύρα) / Πουλαντζακλής Γιώργος (κεμανέ, λύρα, τραγούδι) / Σιαμίδης Γιώργος (αγγείον, γαβάλ) / Πολυχρονίδης Γιάννης (νταούλι) καθώς και οι Μωμόγεροι του Αγ. Δημητρίου- Ρυακίου Κοζάνης.
Κυριακή 18 Ιουλίου 2010
Απίθανη, αλλά μόνη ελπίδα
Tου Χρηστου Γιανναρα
Είναι μάλλον φανερό ότι ο ελλαδικός Ελληνισμός δεν έχει ακόμη αντιληφθεί τι συμβαίνει στην Ελλάδα τους τελευταίους εννέα μήνες. Αλλά μοιάζει να μην το έχει αντιληφθεί ούτε ο Ελληνισμός της διασποράς, που συνήθως βλέπει καθαρότερα, γιατί βλέπει από μακριά. Οι έξω από την Ελλάδα Ελληνες ξεσηκώθηκαν δυναμικά, στη δεκαετία του ’70, για το Κυπριακό. Πέτυχαν τότε, ειδικά στις ΗΠΑ, να ανασταλεί από το Κογκρέσο η παροχή αμερικανικής εξοπλιστικής βοήθειας στην Τουρκία. Και ανέτρεψαν την πολιτική Καραμανλή-Μπήτσιου που βιαζόταν να «κλείσει» οπωσδήποτε, με οποιουσδήποτε όρους, το Κυπριακό. Γεγονός αυθόρμητης οργάνωσης, συντονισμού και μαζικών κινητοποιήσεων ήταν και ο ξεσηκωμός, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, για το Μακεδονικό: οι λαοθάλασσες στα συλλαλητήρια της Νέας Υόρκης, του Τορόντο, του Σύντνεϋ, που τόσο λοιδορήθηκαν αργότερα (και λοιδορούνται) από κονδυλοφόρους περίεργων κινήτρων στο εσωτερικό. Είτε για την οικονομική ανάπτυξη πρόκειται και την ανάκαμψη από ύφεση βαθιά είτε για την άμυνα πατρώας γης και παράδοσης πολιτισμού, το βασικό προαπαιτούμενο είναι το λαϊκό «φρόνημα». Και «φρόνημα» θα πει, να είναι αυτονόητα και εμπειρικά βεβαιωμένος ο πολίτης (όχι ψυχολογικά ντοπαρισμένος από ρητορείες) ότι η κοινωνία στην οποία ανήκει και μετέχει του εξασφαλίζει ποιότητα ζωής πραγματικά πολύτιμη. Οτι η γλώσσα αυτής της κοινωνίας, με τον πλούτο της μακραίωνης ιστορικής της διαδρομής και την εκφραστική της πληρότητα, είναι προνόμιο ξεχωριστό για τη ζωή του. Οτι η γη και οι οικισμοί της πατρίδας του έχουν ομορφιά και πατίνα αρχοντιάς που του υπαγορεύουν αξιοπρέπεια. Οτι συνεχίζει η συλλογικότητα στον τόπο του να σαρκώνει συμπεριφορές, ήθη και παραδόσεις που παραπέμπουν σε «νόημα» της ύπαρξης και της συνύπαρξης πέρα από την τυφλή αναγκαιότητα των ενστίκτων. Μόνο με τέτοιες προϋποθέσεις «φρονήματος» ανασκουμπώνεται ένας λαός, για να βγει από μια οικονομική καταστροφή ή να αποσοβήσει έξωθεν απειλή. Τέτοιο «φρόνημα» δεν υπάρχει πια στην Ελλάδα. Σώζεται ίσως μια συναισθηματική, επιδερμική παραλλαγή του στους έξω από την Ελλάδα Ελληνες, που μπορεί να ξεσηκώνει ενθουσιαστικές εκρήξεις όταν θίγεται το «εθνικό φιλότιμο». Αλλά είναι αδύνατο να προκαλέσει κοινωνική ανάκαμψη στο εσωτερικό της χώρας. Οι Ελληνες σήμερα είμαστε ένας λαός που μοιάζει να μην πιστεύει σε τίποτα, ούτε στην ιστορία του, στη γλώσσα του, στον άλλοτε πολιτισμό του, ούτε στο κράτος του, στους κοινωνικούς θεσμούς, στη συλλογική αξιοπρέπεια. Λαός με ανήκεστα κατεστραμμένη τη γλώσσα του και τη γη του, με δραματικά χαμηλό επίπεδο κατά κεφαλήν καλλιέργειας, στερημένος λογική και κρίση, παραδομένος σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, σε κτηνώδη εγωκεντρικά ορμέμφυτα, στον πρωτογονισμό της ζούγκλας των διεκδικήσεων δίχως την παραμικρή αίσθηση σχέσεων κοινωνίας. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να καταλάβουμε, ούτε οι ελλαδικοί ούτε της διασποράς οι Ελληνες, τι ακριβώς συμβαίνει στην πατρίδα μας τους τελευταίους εννέα μήνες. Οτι δεν πρόκειται για εφήμερη «κρίση», συνέπεια της παγκόσμιας, ούτε απλώς για κατάρρευση του καραγκιοζίδικου πολιτικού μας συστήματος. Δεν πρόκειται αυτή τη φορά για έξωθεν απειλές που επιδέχονται διαμαρτυρίες και συλλαλητήρια, για επιβουλές του χερσαίου ή θαλάσσιου χώρου, δόλιο σφετερισμό ονομάτων, ιστορίας, κυριότητας. Αυτή τη φορά πρόκειται για συντελεσμένη καταστροφή. Για απώλεια της σύνολης εθνικής κυριαρχίας, πρόκειται για διακυβέρνηση της χώρας από ξένους ελεγκτές και επιτρόπους. Μπορεί η κηδεμονία να μας προσφέρθηκε σαν σωτήρια λύση, λίγο πριν η κυβέρνηση κηρύξει «στάση πληρωμών» και αρχίσουμε να σφαζόμαστε στους δρόμους για λίγα τρόφιμα. Αλλά δεν παύει να συνιστά συντελεσμένη καταστροφή. Και ούτε συγκρίνεται με τις περιπτώσεις άλλων χωρών που τέθηκαν επίσης, για κάποιο διάστημα, υπό κηδεμονίαν. Εδώ έχουμε νόσο που έχει αχρηστέψει ζωτικά όργανα του κοινωνικού σώματος. Ο εγκέφαλος (η κυβέρνηση, υποτίθεται) εμφανίζει απίστευτη ανικανότητα θετικών ενεργημάτων: Αρνείται να πάρει μέτρα για πρόκληση και ανάπτυξη της παραγωγικότητας, περιορίζεται να τσεκουρώνει τα μικρά και μεσαία εισοδήματα πνίγοντας την αγορά και επιτείνοντας την ύφεση. Οι μηχανισμοί της διαφθοράς ανέγγιχτοι, το κομματικό χρήμα αναιδέστατα προκλητικό, το κράτος παραλυμένο, έρμαιο του γκανγκστερικού συνδικαλισμού. Στον ιδιωτικό τομέα η ασυδοσία των εκβιασμών και της απανθρωπίας ξαναζωντανεύει τη φρίκη μυθιστορημάτων του Ντίκενς στον 19ο αιώνα. Με κυβέρνηση εδώ «σοσιαλιστική»! Τα κόμματα βυθισμένα σε παντελή αυτισμό, εγκλωβισμένα στην ψυχοπαθολογική ιδιοτέλεια και μονομανία της οψέποτε εκλογικής επιτυχίας. Τα ΜΜΕ εμπορευματοποιημένα ώς το μεδούλι (και τα κρατικά: εξευτελισμένη δημοσιογραφία λακέδων της κάθε κυβέρνησης) κυνηγάνε μόνο τηλεθέαση σκυλεύοντας την αγωνία μισθωτών και συνταξιούχων με αναλύσεις, από το πρωί ώς το βράδυ, της σαδιστικής μείωσης των εισοδημάτων τους. Χωρίς να ξεχνάμε το γεγονός που έχει κυριολεκτικά διαλύσει τον κοινωνικό ιστό στην Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια: τη θεσμοποιημένη ατιμωρησία, την κοινή βεβαιότητα ότι «όλα επιτρέπονται». Ηταν το μεγάλο ψηφοθηρικό κατόρθωμα του Ανδρέα Παπανδρέου, ο έμπρακτος θρίαμβος του λαϊκιστικού αμοραλισμού του. Αυτή η καταστροφή δεν ανατάσσεται. Η παραβατικότητα στην Ελλάδα, το ψέμα, η ατιμία, η κλοπή δημόσιου χρήματος, η φοροδιαφυγή, το «λάδωμα», η κατάχρηση, η αναίδεια, το νταϊλίκι του εκβιαστή, του παραβάτη των νόμων, ο χλευασμός της ηθικής και των κοινωνικών αναστολών, είναι οι «λαϊκές κατακτήσεις» των τελευταίων τριάντα χρόνων. «Κατακτήσεις» που θεμελιώθηκαν και παγιώθηκαν χάρη στην ειδεχθή ανηθικότητα όλων των κομμάτων, άσχετα με τις παραπλανητικές τους επωνυμίες και τις ψυχωτικές τους εμμονές. Λέγεται ότι έλεγε ο Λένιν (πριν από τον πραγματικό ή φανταστικό Κίσινγκερ) πως αν θέλεις να εξαφανίσεις ιστορικά έναν λαό, τον αποκόβεις από τη γλώσσα του. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα διδακτικά βιβλία στα ελληνικά σχολειά, τριάντα έξι χρόνια τώρα, προσφέρονται για να σπουδάσει κανείς το πόσο μεθοδικά και δόλια μπορεί να συντελεστεί αυτή η αποκοπή ενός λαού από τη γλώσσα του. Δεν φτάσαμε αιφνίδια στην κηδεμόνευση από το ΔΝΤ και στην εξουδετέρωση της Ελλάδας στον διεθνή πολιτικό στίβο. Προηγήθηκαν η μεθοδική αποχαύνωση του πληθυσμού με τη μονοτροπία μεγιστοποίησης της καταναλωτικής ευχέρειας, η προγραμματική αγλωσσία, η διάλυση δημοτικού - γυμνασίου και η αχρήστευση του λυκείου, ο ευτελισμός και το μπάχαλο των πανεπιστημίων, η συστηματική διαστροφή της ιστορικής αυτοσυνειδησίας του Ελληνα, η χλεύη για τη μεταφυσική και για τον πολιτισμό που μόνο αυτή γεννάει. Η Ελλάδα έχει τελειώσει. Ελάχιστες οι πιθανότητες να ξαναβγεί από τη στάχτη φλόγα με Συντακτική Εθνοσυνέλευση και καινούργιο Σύνταγμα. Αλλά μοναδική ελπίδα.
Σάββατο 17 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)





