Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Διόδια: Τράπεζες και εταιρείες ψάχνουν άλλοθι για να φύγουν (με τις τσέπες γεμάτες)

Με έκπληξη διαπιστώνουμε τις τελευταίες ημέρες μια συντονισμένη προσπάθεια «ενοχοποίησης» των ενεργών πολιτών, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια, αποδίδοντας την ευθύνη, για την δήθεν απειλή των έργων, στο πανελλαδικό κίνημα «Δεν πληρώνουμε».Μέχρι πριν λίγες ημέρες, οι ίδιες οι εταιρείες, βασιζόμενες στα δικά τους στοιχεία, ανέφεραν, πως σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο πραγματοποιήθηκαν συνολικά περίπου 600.000 διελεύσεις οχημάτων χωρίς να καταβάλλουν οι οδηγοί το αντίτιμο των διοδίων. Αν λοιπόν υπολογίσουμε κατά μέσο όρο 4 € ανά διέλευση, τότε η «χασούρα» των εταιρειών ανέρχεται συνολικά στο ιλιγγιώδες ποσό των 2.4 εκατομμυρίων Ευρώ και η απώλεια δημοσίων εσόδων, την οποία επικαλείται ο κ. Μαγκριώτης, στο ποσό των 552 χιλιάδων Ευρώ. Δεν πιστεύουμε πως υπάρχει πολίτης σε αυτή τη χώρα, ο οποίος πιστεύει, πως η οικονομική υπόσταση των εταιρειών και του ελληνικού δημοσίου θα μπορούσαν να «απειλούνται» από τα παραπάνω οικονομικά ποσά.Είναι οφθαλμοφανές, πως πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια ενοχοποίησης των πολιτών που αγωνίζονται και απαιτούν το αυτονόητο, δηλαδή το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης, κρύβονται άλλα συμφέροντα και αίτια τα οποία θα πρέπει να αναζητηθούν. Όχι οπωσδήποτε εντός της χώρας μας! Το πρόβλημα των εταιρειών και των τραπεζών που τις χρηματοδότησαν βρίσκεται στο εξωτερικό και ειδικά στις χώρες όπου άρχισε πλέον η αντίστροφη μέτρηση και σωρηδόν πλέον ακυρώνονται οι ληστρικές αυτές συμβάσεις (Public Privat Partnerships), πάντα κάτω από την πίεση των ενεργών πολιτών, απλά διότι πλέον αποδεδειγμένα η λύση των PPP (ΣΔΙΤ) είναι έως και 300% ακριβότερη!
Ένα τεράστιο κίνημα πολιτών σε ολόκληρη την Ευρώπη πιέζει ασφυκτικά τις τράπεζες και τις εταιρείες οι οποίες τρέπονται σε φυγή, διότι αποκαλύπτεται ο ληστρικός χαρακτήρας των συμβάσεων παραχώρησης. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα στη Γερμανία και στη Γαλλία: Στο Βερολίνο πραγματοποιείται στις 13 Φεβρουαρίου 2011 δημοψήφισμα με αίτημα την δημοσιοποίηση των 150 απόρρητων συμβάσεων παραχώρησης του γερμανικού κράτους με ιδιώτες και την επιστροφή της Επιχείρησης Ύδρευσης του Βερολίνου στο Δημόσιο. Το ίδιο σκηνικό επικρατεί και στο Παρίσι. Οι ιδιωτικές εταιρείες SUEZ και VEOLIA είχαν χωρίσει την πόλη των Παρισίων στα δύο και ήταν τα αφεντικά της Επιχείρησης Ύδρευσης της πόλης. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες το κόστος για τους πολίτες αυξήθηκε κατά 800%, διακόπηκε κάθε είδος κατασκευαστικών έργων στον τομέα ύδρευσης και η ποιότητα του νερού ήταν χειρότερη όσο ποτέ άλλοτε. Μετά από την παρέμβαση των ενεργών πολιτών και την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης, από την 1. Ιανουαρίου 2010 η Υπηρεσία Ύδρευσης έχει επιστρέψει πλέον στα χέρια του δημοσίου με την επωνυμία Eau de Paris. Βλέπε http://www.watermakesmoney.com/de/trailer.html
Επιστρέφοντας πάλι στα δικά μας και στην πίτα των εθνικών οδών, η οποία σερβιρίστηκε αντί πινακίου φακής από Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ στο ιδιωτικό αδηφάγο κεφάλαιο, είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς, πως οι εταιρείες ψάχνουν άλλοθι για να φύγουν. Η οικονομική κατάσταση της χώρας είναι άθλια, τα νούμερα δεν τους βγαίνουν και ψάχνουν να βρουν εξιλαστήρια θύματα. Και αντί να βγει ο υπουργός και να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της χώρας του, δείχνει και αυτός μαζί με τις τράπεζες και τις εταιρείες, τους ενεργούς πολίτες της χώρας του. Τι να περιμένει όμως κανείς από υπουργούς οι οποίοι αποκαλούν τους πολίτες τους «κοπρίτες» και «ζώα».

• ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ και αγωνιζόμαστε για να φύγουν με άδεια τα χέρια.

• Δείξτε μας τις συμβάσεις με όλα τα παρατήματα τώρα! Έχουμε δικαίωμα να μάθουμε πόσα και ποιους πληρώνουμε!
• Αν διαφωνείτε με όσα αναφέρουμε (υπουργείο και εταιρείες), δημοσιοποιήστε αύριο τα έσοδα των εταιρειών και τον ακριβή αριθμό των οχημάτων που δεν πλήρωσαν διόδια μέσα στο έτος 2010.
• Δημοσιοποιήστε το ακριβές ετήσιο κόστος συντήρησης των εθνικών μας δρόμων και το ακριβές ποσό από την απώλεια εσόδων του ΦΠΑ.
Δεν είμαστε μόνοι! Συνεχίζουμε τον αγώνα μας και ενώνουμε τις δυνάμεις μας και με άλλα κινήματα πολιτών σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία.
Φίλες και φίλοι της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας,
Την Κυριακή 9 Απριλίου 2011, στις 15:00 θα είμαστε όλοι στα διόδια!
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας



Κυριακή 9 Ιανουαρίου. Ανοιγμα διοδίων σε όλη την Ελλάδα

Ακριβότερο το ΙΧ από το αεροπλάνο

Διόδια και βενζίνη εκτινάσσουν το κόστος μετακίνησης.
Πόσο κοστίζει η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο εξαιτίας των τελευταίων αυξήσεων των τιμών των καυσίμων και των διοδίων, με αποτέλεσμα το κόστος της διαδρομής με ΙΧ από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα να ξεπερνά τα 205 ευρώ με επιστροφή και να είναι κατά 75% ακριβότερο από το κόστος μετακίνησης με αεροπλάνο. Εάν, δε, συγκριθεί με τα κόμιστρα του ΟΣΕ και των ΚΤΕΛ, η μετακίνηση είναι ακριβότερη κατά 217% από το τρένο και κατά 216% από το λεωφορείο.
Η μετακίνηση με το αυτοκίνητο για έναν ή και για δύο επιβάτες είναι πλέον ασύμφορη, καθώς οι οδηγοί πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν τα καύσιμα και τα διόδια που έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.Η αμόλυβδη βενζίνη κοστίζει κατά μέσο όρο 1,60 ευρώ το λίτρο, καθώς κατά τη χθεσινή ημέρα από το φθηνότερο πρατήριο πωλούνταν προς 1,560 ευρώ και από το ακριβότερο προς 1,687 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού (1.200 κ.εκ.) καταναλώνει περί τα 10 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα, δηλαδή απαιτούνται 16 ευρώ. Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που υπολογίζεται στα 1.000 χλμ., ένα μέσο αυτοκίνητο θα καταναλώσει περί τα 100 λίτρα, δηλαδή το κόστος της βενζίνης θα φτάσει τα 160 ευρώ.Εκτός από τα καύσιμα ο οδηγός που ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα θα συναντήσει συνολικά δέκα σταθμούς διοδίων, πληρώνοντας από 1 ευρώ στον φθηνότερο μέχρι 2,80 ευρώ στους ακριβότερους. Συνολικά, τα διόδια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα κοστίζουν 22,60 ευρώ και με επιστροφή 45,20 ευρώ. Εάν στο κόστος των διοδίων προστεθεί το κόστος της βενζίνης, τότε γίνεται αντιληπτό ότι όποιος μεταβαίνει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με αυτοκίνητο και επιστρέφει δαπανά τουλάχιστον 205,20 ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν οι φθορές του οχήματος, τα λάδια και τα ανταλλακτικά, ούτε η κίνηση προς το κέντρο των πόλεων.

Με αεροπλάνο

Οι αεροπορικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια κάνουν σημαντικές προσφορές στα ναύλα των πτήσεων, εφόσον οι επιβάτες εξασφαλίσουν εισιτήριο τρεις με τέσσερις μήνες νωρίτερα από το ταξίδι τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις το κόστος μετάβασης από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα μπορεί να είναι φθηνότερο ακόμα και από το τρένο. Σε αναζήτηση πτήσης μόλις για την επόμενη εβδομάδα, το αεροπορικό εισιτήριο Θεσσαλονίκη - Αθήνα με επιστροφή κοστίζει 117,64 ευρώ, δηλαδή το κόστος μετακίνησης είναι κατά 75% φθηνότερο από το κόστος με το αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι στο κόστος της διαδρομής πρέπει να συμπεριληφθούν τα εισιτήρια μετάβασης με αστικά λεωφορεία από το κέντρο των πόλεων προς τα αεροδρόμια.

Τι συμφέρει

Οι τιμές των εισιτηρίων των τρένων αυξάνονται από την ερχόμενη Κυριακή και σχεδόν εξισώνονται με αυτές των ΚΤΕΛ. Έτσι:
- Με απλή αμαξοστοιχία η μετάβαση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 36,30 ευρώ και με επιστροφή 64,60 ευρώ.
- Με την εξπρές intercity αμαξοστοιχία το εισιτήριο ανέρχεται στα 55,20 ευρώ και με επιστροφή στα 88,80 ευρώ.
- Με λεωφορείο των ΚΤΕΛ το εισιτήριο Αθήνα - Θεσσαλονίκη κοστίζει 42 ευρώ για τη μετάβαση και με επιστροφή 65 ευρώ.
- Η απλή μετάβαση από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα κοστίζει με αυτοκίνητο 102,75 ευρώ, με αεροπλάνο 56,50 ευρώ, με τρένο εξπρές 55,20 ευρώ και με λεωφορείο των ΚΤΕΛ 42 ευρώ.
Συμπεραίνεται ότι το κόστος μετακίνησης με το αυτοκίνητο είναι από 75% έως 217% ακριβότερο σε σχέση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

• Κόστος ταξιδιού Θεσσαλονίκη - Αθήνα

• Με αυτοκίνητο 205,20 ευρώ
Κόστος διοδίων με επιστροφή: 45,20 ευρώ
Μαλγάρων: 2,80 ευρώ
Λεπτοκαρυάς: 2,90 ευρώ
Πυργετού: 2,20 ευρώ
Μακρυχωρίου: 1 ευρώ
Μοσχοχωρίου: 2,80 ευρώ
Πελασγίας: 2,40 ευρώ
Αγίας Τριάδας: 1,55
Τραγάνας: 2,40 ευρώ
Θηβών: 2,50 ευρώ
Αφιδνών: 2,05 ευρώ
Κόστος καυσίμων: 160 ευρώ

• Με αεροπλάνο

Απλή μετάβαση: 56,50 ευρώ
Με επιστροφή: 117,64 ευρώ

• Με τρένο

Απλή μετάβαση (εξπρές): 55,20 ευρώ
Με επιστροφή (απλό): 64,60 ευρώ

• Με λεωφορείο

Απλή μετάβαση: 42 ευρώ
Με επιστροφή: 65 ευρώ





Αλλαγή δρομολογίων του ΟΑΣΘ

Τροποποιούνται από αύριο τα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στις γραμμές Νο 32, Νο 21 και Νο 32Α, λόγω των προγραμματισμένων εργασιών για την επισκευή του κεντρικού αγωγού της ΕΥΑΘ ΑΕ στην οδό Ακρίτα 7-9 και της καθίζησης του οδοστρώματος στην συμβολή των οδών Σμύρνης με Μεταμορφώσεως. Οι τροποποιήσεις θα ισχύσουν από τις 07.00 έως τις 14.30.



Θεοφάνεια. Χρόνια πολλά στους εορτάζοντας σήμερα.

Σήμερα ημέρα των Θεοφανείων γιορταζουν,Φώτιος, Φωτεινή, Φανή, Φώτης, Φωτεινός, Φώτις, Φένια, Φώτω, Φώφη, Φωτούλα, Φαίη, Θεοφάνης, Φάνης, Θεοφανία, Φάνια, Φανούλα, Ιορδάνης, Ιορδάνα, Ντάνης, Δάνης, Ντάνα, Δάνα, Ουρανία, Ράνια, Θεοχάρης. Σε όλους Χρόνια Πολλά.