Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

«Πείτε πως την ελληνική σημαία την πήρε ο αέρας !»


15 χρόνια απ’ την κρίση των Υμίων (31-01-1996)
Γράφει ο Νίκος Κώνστας, Μέλος Δ.Ε. Τ.Γ. ΟΝΝΕΔ Δ. Κορινθίων

Η κρίση στα Ύμια: Η ελληνικότητα της Δωδεκανήσου και τα τραγικά γεγονότα της πρώτης διακυβέρνησης Σημίτη Το νησιωτικό σύμπλεγμα της Δωδεκανήσου είναι το έσχατο τμήμα που προσαρτήθηκε στην Ελληνική επικράτεια, μόλις το 1947, μετά το τέλος μιας μακράς πολεμικής περιόδου, που ξεκίνησε το 1939 με την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα Δωδεκάνησα ανέκαθεν αποτελούσαν αναπόσπαστο τμήμα του ελλαδικού χώρου και κατοικούνταν από Ελληνικό πληθυσμό, ήδη απ’ τον 6ο π.Χ. αιώνα. Κατά τη διάρκεια δε της μακραίωνης ιστορίας τους κατακτήθηκαν απ’ όλες τις ισχυρές δυνάμεις και αυτοκρατορίες της ελληνιστικής, μεσαιωνικής και νεότερης ιστορίας.
Στα 395 μ.Χ. τα Δωδεκάνησα ενσωματώνονται στην επικράτεια της ακμάζουσας Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, ενώ αρκετά χρόνια μετά την Άλωσης της Πόλης απ’ τους Φράγκους, περιήλθαν, στα 1309, στην κυριαρχία των Ιπποτών του Τάγματος του Αγ. Ιωάννη. Φυσικά, ήταν αδύνατον η Οθωμανική επέλαση να αφήσει ανέγγιχτα τα Δωδεκάνησα: στα 1522 ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής ενσωματώνει όλα τα νησιά στην Αυτοκρατορία του. Αργότερα, η δημιουργία του Ελληνικού κράτους (1830) βρίσκει εκτός των συνόρων του τα νησιά αυτά, καθώς δόθηκαν στην Τουρκία ως αντάλλαγμα για την ενσωμάτωση της Εύβοιας στα ελληνικά σύνορα.Ο επόμενος επικυρίαρχος της Δωδεκανήσου έμελε να είναι η Ιταλική Αυτοκρατορία, η οποία κατέκτησε τα νησιά το 1912, στο πλαίσιο των Βαλκανικών Πολέμων, που άλλαξαν άρδην το εδαφικό τοπίο των χωρών της Βαλκανικής. Με τη λήξη λίγα χρόνια αργότερα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το όραμα της ενότητας των ελληνικών εδαφών -υπό ένα ενιαίο κράτος- φάνηκε να γίνεται πραγματικότητα, με την περίφημη Συνθήκη των Σεβρών, με την οποία, εκτός των άλλων ευνοϊκών για τη χώρα ρυθμίσεων, όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου, πλην της Ρόδου, ενσωματώθηκαν στην Ελλάδα.Το 1923, μετά τη μικρασιατική καταστροφή και την ταυτόχρονη άρνηση της Ιταλίας ν’ αναγνωρίσει τη Συνθήκη των Σεβρών, υπογράφεται στη Λωζάννη η τελική Συνθήκη Ειρήνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, σχετικά με τα σύνορα των δύο χωρών. Σύμφωνα με το άρθρο 15 «η Τουρκία παραιτείται υπέρ της Ιταλίας παντός δικαιώματος και τίτλου επί των κάτωθι απαριθμουμένων νήσων, τουτέστιν της Αστυπάλαιας, Ρόδου, Χάλκης, Καρπάθου, Κάσσου, Τήλου, Νισύρου, Καλύμνου, Λέρου, Πάτμου, Λειψούς, Σύμης και Κω, των κατεχομένων νυν υπό της Ιταλίας και των νησίδων των εξ αυτών εξαρτωμένων, ως και της
νήσου Καστελλορίζου». Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα άρθρα 12 και 16 της Συνθήκης, η Τουρκία παραιτείται υπέρ της Ιταλίας κάθε δικαιώματος κυριαρχίας επί νησιών του δωδεκανησιακού συμπλέγματος, που απέχουν πλέον των 3 μιλίων
απ’ τις ασιατικές ακτές της Τουρκίας.
Δέκα περίπου χρόνια αργότερα, τον Ιανουάριο του 1932, υπογράφεται νέα Συμφωνία μεταξύ της Ιταλίας και της Τουρκίας, βάσει της οποίας οριοθετήθηκαν τα θαλάσσια σύνορα των δυο χωρών, μεταξύ των ακτών της Μικράς Ασίας και των νησιών της Δωδεκανήσου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι τα νησιά Ύμια, που είχαν περιέλθει οριστικά στην Ιταλία με τη Συνθήκη του 1923, αναφέρονται ως
ένα απ’ τα σημεία ιταλικής κυριαρχίας απ’ τα οποία θα υπολογιστεί η μέση γραμμή για το διαχωρισμό των χωρικών υδάτων μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας.Η ώρα για την απελευθέρωση της Δωδεκανήσου απ’ την Ιταλία έφτασε το 1947, μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και παρά τις μεγάλες θυσίες που προσέφερε ο Ελληνικός λαός για την επικράτηση των Συμμάχων, τα Δωδεκάνησα ήταν το μοναδικό εδαφικό κέρδος της χώρας απ’ τον πόλεμο. Στις 10 Φεβρουαρίου 1947, με τη Συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Ιταλίας που υπογράφεται στο Παρίσι, τα Δωδεκάνησα ενσωματώνονται στην Ελληνική επικράτεια.Απ’ την απελευθέρωσή τους το 1947 έως και το 1995, δεν ηγέρθη ποτέ θέμα αμφισβήτησης της εδαφικής κυριαρχίας της Ελλάδος επί των Δωδεκανήσων εκ μέρους της Τουρκίας ή οποιασδήποτε άλλης χώρας. Άλλωστε, η Τουρκία είχε πάψει να ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα επί των νησιών του Αιγαίου απ’ το 1912. Όμως, πριν από 15 χρόνια για πρώτη φορά, η Τουρκία αμφισβήτησε ανοιχτά την ελληνικότητα ορισμένων νησίδων του συμπλέγματος, με τέτοιο τρόπο ώστε να φτάσουν οι δυο χώρες στα όρια της πολεμικής σύρραξης!
Το πολιτικό πλαίσιο της εποχής
Στις 16 Ιανουαρίου του 1996, τέτοια εποχή δηλαδή, πριν από 15 χρόνια, ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπουλος υπέγραφε το υπ’ αριθμ. 12/1996 Π.Δ. με το οποίο γινόταν αποδεκτή η επιστολή παραίτησης του Ανδρέα Παπανδρέου, που νοσηλευόταν τότε σε ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στο Ωνάσειο καρδιοχειρουργικό κέντρο. Τρείς ήταν οι βασικοί «μνηστήρες» για
τον «πρωθυπουργικό θρόνο» του ΠΑΣΟΚ: ο «προεδρικός» Άκης Τσοχατζόπουλος, ο Γεράσιμος Αρσένης και ο πρώην υπουργός Κώστας Σημίτης.Ο Κώστας Σημίτης ανέλαβε το Υπουργείο Γεωργίας το 1981, στην πρώτη Κυβέρνηση Παπανδρέου και η εξέλιξή του ήταν τόσο ραγδαία, με αποτέλεσμα την περίοδο 1985-1987, ο Παπανδρέου να του εμπιστευθεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Η δεινή, όμως, οικονομική κατάσταση της χώρας και η χαλάρωση της οικονομικής πολιτικής εν όψει των εκλογών του 1989, οδήγησαν στη σύγκρουση Παπανδρέου-Σημίτη, με άμεσο επακόλουθο την απομάκρυνση του τελευταίου απ’ την Κυβέρνηση. Έκτοτε, ο Σημίτης κάθε άλλο παρά αρεστός ήταν στον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ.Και επειδή, όπως έγραψε ο Πλούταρχος, «ανάμεσα στα καλά της ζωής σου είναι και η ελπίδα της εκδίκησης», ο Σημίτης βρέθηκε το 1996 να επιδιώκει ναδιαδεχθεί τον Παπανδρέου στην εξουσία. Έτσι, παρά τις εκ πλαγίου …νουθεσίες του Προέδρου για στήριξη του Τσοχατζόπουλου, η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ εξέλεξε, στις 18 Ιανουαρίου, νέο Πρωθυπουργό της χώρας τον Κώστα Σημίτη. Νέος Υπουργός Εξωτερικών αναλαμβάνει ο Θεόδωρος Πάγκαλος, ενώ Υπουργός Εθνικής Άμυνας παραμένει ο Γεράσιμος Αρσένης.Στις 25 Δεκεμβρίου του 1995, ένα μικρό τουρκικό πλοιάριο, το «Φιγκέν Ακάτ», προσαράζει στην ανατολική Ύμια (την μια εκ των δυο νησίδων του συμπλέγματος των Υμίων, οι οποίες βρίσκονται στα ανατολικά της Καλύμνουκαι φυσικά ανήκουν στην ελληνική επικράτεια). Στέλνει τότε σήμα ο Τούρκος καπετάνιος για την προσάραξή του και ζητάει βοήθεια, με αποτέλεσμα να σπεύσει ένα ελληνικό ρυμουλκό, που ευρισκόταν στην περιοχή. Η άρνηση του καπετάνιου, όμως, να δεχθεί την ελληνική βοήθεια είχε ως δικαιολογία το ότι τα Ύμια ήταν τουρκικό έδαφος (!), κάτι που προφανώς οι Έλληνες ναυτικοί άκουγαν για πρώτη φορά.Δυο ημέρες αργότερα, το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιούσε προς πάσα κατεύθυνση ότι τα «Καρντάκ» - όπως ονομάζουν τα Ύμια – ανήκουν στην επικράτεια της Τουρκίας και αποτελούν τμήματης επαρχίας της Αλικαρνασσού! Η Ελλάδα δεν μπήκε καν στον κόπο να διαψεύσει τις αιτιάσεις των Τούρκων, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν προφανώς την «ανάπαυλα» των ελληνικών κρατικών αρχών λόγω των διακοπών των Χριστουγέννων. Ο μόνος που αντέδρασε έντονα – και προς τιμήν του – ήταν ο τότε Δήμαρχος της Καλύμνου, ο οποίος μετέβη στην ανατολική Ύμια και ανήρτησε την ελληνική σημαία.Τα δύσκολα για την Ελλάδα ξεκίνησαν ένα μήνα αργότερα, όταν Τούρκοι «δημοσιογράφοι» αποβιβάστηκαν στα Ύμια, κατέβασαν την ελληνική σημαία και ύψωσαν την τουρκική! Το σοβαρό αυτό διπλωματικό επεισόδιο οδήγησε στη σύγκλιση των αρμοδίων ελληνικών οργάνων (ΣΑΓΕ, ΣΑΜ) προς αξιολόγηση των εξαιρετικά έκρυθμων καταστάσεων. Με απόφαση του Α/ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Χρήστου Λυμπέρη, οι βατραχάνθρωποι της Μονάδος Υποβρυχίων Καταστροφών αναλαμβάνουν τη φύλαξη της ανατολικής Ύμιας, όπου ίστατο και η ελληνική σημαία, ενώ η δυτική θα επιτηρείται από περιπολούντα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.

Τα γεγονότα αυτά συνοδεύθηκαν, τις επόμενες ημέρες, από κωμικοτραγικές

καταστάσεις και ενέργειες εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, με συνέπεια οι Τούρκοι ν’ αρνούνται την αποκλιμάκωση της έντασης και τις νυχτερινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996 να καταφέρουν ν’ αποβιβάσουν στη δυτική Ύμια, με επιτυχήαντιπερισπασμό, μια ομάδα Τούρκων βατραχανθρώπων, προλαβαίνοντας αντίστοιχη επιδιωκόμενη ενέργεια της ελληνικής πλευράς. Ζητείται τότε απ’ τις ελληνικές αρχές επιβεβαίωση του συμβάντος απ’ το ΓΕΝ, το οποίο με τη σειρά του διατάσσει το μοιραίο ελικόπτερο ΑΒ-212 να μεταβεί, κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, στη δυτική Ύμια και να επιβεβαιώσει ή όχι το γεγονός. Στις 4.50 τα ξημερώματα, το ελικόπτερο εντοπίζει πράγματι δέκα Τούρκους βατραχανθρώπους πάνω στην Ύμια, αλλά κατά τη διάρκεια της επιστροφής του στην ελληνική φρεγάτα «Ναυαρίνον» συντρίβεται – κάτω από αδιευκρίνιστεςσυνθήκες – στη θάλασσα των Υμίων. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η σταδιακή απομάκρυνση όλων των δυνάμεων του Στρατού και των δυο χωρών απ’ τις βραχονησίδες, με την ταυτόχρονη φυσικά - εις το διηνεκές - υποστολή της ελληνικής σημαίας απ’ τα Ύμια... Άλλωστε, όταν ο ΥΠΕΞ Θεόδωρος Πάγκαλος ρωτήθηκε τι θα πουν στον ελληνικό λαό σχετικά με την απομάκρυνση της σημαίας απ’ τα ελληνικά Ύμια, ο κ. Πάγκαλος ανταπάντησε κυνικά: «Θα πείτε ότι τη σημαία την πήρε ο αέρας!».Με την ανικανότητα, λοιπόν, της Κυβέρνησης Σημίτη να αντιμετωπίσει την κρίση, παγιώθηκε για πρώτη φορά στο Αιγαίο το καθεστώς των «γκρίζων ζωνών», με την Τουρκία ν’ αμφισβητεί κάθε τόσο την ελληνική κυριαρχία επί ελληνικών νησιών και νησίδων του Αιγαίου. Όπως αποκάλυψε δε σε χθεσινό αποκαλυπτικό δημοσίευμά της η «Καθημερινή της Κυριακής», η Κυβέρνηση Σημίτη και η Κυβέρνηση Τσιλέρ, με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ, συμφώνησαν να αποχωρήσουν οικειοθελώς οι Στρατοί των δυο χωρών απ’ τα Ύμια – για να εκτονωθεί η κρίση –, ν’ απομακρυνθούν τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, όπως επίσης και να υποσταλούν οριστικά και οι 2 σημαίες απ’ τα νησιά. Καμία κουβέντα φυσικά για την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων επί των Υμίων, εκ μέρους του Σημίτη και του Πάγκαλου, οι χειρισμοί των οποίων οδήγησαν στο σοβαρότερο διπλωματικό επεισόδιο της μεταπολεμικής Ελλάδας. Ένα επεισόδιο και μια κρίση που στοίχισε στη χώρα την κυριαρχία επί δικών της εδαφών…Και το «επιμύθιο» της κρίσης των Υμίων γράφτηκε απ’ τον ίδιο το Σημίτη –μετά
την απομάκρυνση του Πάγκαλου απ’ την Κυβέρνηση –, όταν απ’ το Βήμα της Βουλής εκφώνησε το περίφημο «ευχαριστώ την Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών», μιας και είχε τηρήσει κατά γράμμα τις εντολές των Αμερικάνων σχετικά με τα Ύμια: «no man, no ships, no flags»…Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Το «Ειδικό Δικαστήριο» της Ιστορίας θα σταθεί, όπως κάνει πάντα άλλωστε, αμείλικτο απέναντι στους υπευθύνους του 1996, αλλά και απέναντι σε όσους επιχειρήσουν να πράξουν κάτι ανάλογο στο μέλλον με το ελληνικό και ακριτικό Καστελόριζο…







Η οργή σκέπασε την πλατεία Tahrir του Καϊρου



Ιστορικές στιγμές ζει η Αίγυπτος, καθώς περισσότεροι από 2.000.000 πολίτες έχουν κατακλύσει την πλατεία Tahrir (σ.σ. Απελευθέρωσης) στο κέντρο του Καΐρου, φωνάζοντας ένα και μόνο σύνθημα: «Mubarak, παραιτήσου!».
zougla.gr

Οι εταιρείες στο ...σκαμνί.

Πριν λίγους μήνες, ο κ. Ευγένιος Παπαδόπουλος, δημοσιογράφος, μέλος της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας, αρνήθηκε να πληρώσει το καταχρηστικό αντίτιμο των διοδίων στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς. Ο υπάλληλος της εταιρείας αρνήθηκε να σηκώσει την μπάρα και εμπόδισε τη διέλευση του πολίτη. Τότε, ο κ. Παπαδόπουλος κάλεσε την Αστυνομία και στη συνέχεια μήνυσε την εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» μέσω του συγκεκριμένου υπαλλήλου για «συστηματική παρακώλυση της κυκλοφορίας». Ο υπάλληλος κατέληξε στο αυτόφωρο και η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.
Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011, ο κ. Παπαδόπουλος θα καταθέσει συμπληρωματικά στον Εισαγγελέα Κατερίνης, ενώ τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα δηλώνουν την αμέριστη συμπαράστασή τους και ζητούν από την Δικαιοσύνη, την πιστή εφαρμογή των νόμων και για την κατασκευάστρια εταιρεία, όπως αυτό ισχύει για όλους τους πολίτες.
«Το δρόμο τον πληρώσαμε ήδη! Τα Τέμπη δεν είναι αυτοκινητόδρομος! Δεν έχουμε εναλλακτική λύση μετακίνησης εντός της χώρας και του δήμου μας! Είμαστε ...σε πολιορκία !!!!!
Απαιτούμε:
Να εφαρμόζεται ο νόμος και για την Αιγαίον ΑΕ όπως για όλους τους Έλληνες.
Στηρίζουμε και συντασσόμαστε με την καταγγελία του Ευγένιου, την προσυπογράφουμε, ζητούμε προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών και απόδοση δικαιοσύνης.
Ο Ευγένιος μαζί με τα μέλη του συντονιστικού οργάνου της Επιτροπής Αγώνα, την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 θα είναι στα δικαστήρια για να αξιώσουν τη λευτεριά τόπο μας.»
Η Επιτροπή Αγώνα
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)



Ψήφισμα για τις περικοπές των δρομολογίων του ΟΣΕ από το Περιφερειακό Συμβούλιο Τρικάλων


Ψήφισμα για τις περικοπές των δρομολογίων του ΟΣΕ και την απομόνωση της Δυτικής Θεσσαλίας, κατέθεσαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο οι Αντιπεριφερειάρχες Τρικάλων και Καρδίτσας κ.κ. Χρήστος Μιχαλάκης και Βασίλειος Τσιάκος.
Αναλυτικά το ψήφισμα:
Η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων και η Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας εκφράζουν την αγανάκτησή της για τη «σφαγή» των σιδηροδρομικών δρομολογίων της Δυτικής Θεσσαλίας.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε από τις 30 Ιανουαρίου 2011 στην αναστολή όλων των τοπικών δρομολογίων Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου και Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλου με αποτέλεσμα την πλήρη σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Θεσσαλίας.
Συγκεκριμένα η μοναδική δυνατότητα πλέον σιδηροδρομικής συγκοινωνίας με την Αθήνα είναι το μοναδικό δρομολόγιο 884/885 που αναχωρεί από την Αθήνα στις 8.20 το πρωί και από την Καλαμπάκα στις 17.30.
Σημειώνουμε ότι η κυβέρνηση επανειλημμένα δεσμεύτηκε για την επαναδρομολόγηση του ιντερσίτι 47/48 το οποίο αναχωρούσε από την Καλαμπάκα το πρωί και από την Αθήνα το απόγευμα και εξυπηρετούσε εκατοντάδες δυτικοθεσσαλούς καθημερινά.
Παρʼόλες τις υποσχέσεις μετά τις τελευταίες καταργήσεις απαγορεύεται πλέον στους δυτικοθεσσαλούς να ταξιδέψουν το πρωί για την Αθήνα και το απόγευμα από την Αθήνα για τη Δυτική Θεσσαλία αφού καταργήθηκε το ανταποκρινόμενο δρομολόγιο που είχε μπει στη θέση του 47/48.
Σημειώνεται ακόμη ότι ο συρμός του 884/885 ακινητοποιείται για 5 ώρες στην Καλαμπάκα, ενώ το προσωπικό πληρώνεται για τις ώρες αυτές και το τρένο καταναλώνει ενέργεια ώστε να μην γίνεται ούτε η μεσημβρινή ανταπόκριση με την αμαξοστοιχία 500 Θεσσαλονίκης - Αθήνας.
Μετά από όλα αυτά και μετά το εξαγγελθέν κλείσιμο των σιδηροδρομικών σταθμών αντιλαμβανόμαστε ότι εξυφαίνεται πλέον σχέδιο για την οριστική εγκατάλειψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Δυτικής Θεσσαλίας, αφού σκόπιμα οι επιβάτες σπρώχνονται να χρησιμοποιούν άλλα μεταφορικά μέσα.
Καλούμε τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη, να επαναφέρει άμεσα το δρομολόγιο 47/48 και μέχρι τότε να δώσει εντολή να γίνονται τα τοπικά δρομολόγια που υποκαθιστούσαν το δρομολόγιο αυτό.
Trikala News

Μάχη «γιγάντων»


Ο Ντέιβιντ Μπουτζίνσκι, τουρίστας από το Τέξας, είχε την τύχη να γίνει μάρτυρας μιας απίστευτης μάχης όταν μερικά λιοντάρια και ένας κροκόδειλος επιτέθηκαν σε ένα μικρό βουβάλι. Μια άνιση μάχη, που όμως είχε απρόσμενη κατάληξη όταν μια αγέλη βουβαλιών επιτέθηκε και απελευθέρωσε το μικρό. Δείτε εδώ το εντυπωσιακό βίντεο: Ο Μπουτζίνσκι δημοσίευσε το βίντεο στο YouTube όταν επέστρεψε από τις διακοπές του τον Σεπτέμβριο του 2004. Η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Στο ίντερνετ το βιντεάκι δέχτηκε περισσότερες από 30 εκατομμύρια «επισκέψεις». Τα δικαιώματα αγοράσθηκαν από το National Geographic που μετέτρεψε το οκτάλεπτο βίντεο σε ντοκιμαντέρ μιας ώρας, το οποίο μεταδόθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Zougla.gr

Συνάντηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης Λίτσας Αμμανατίδου και αντιπροσωπείας της ΝΕ ΣΥΝ Ν. Κιλκίς με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Κιλκίς

Είναι γνωστή η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης εδώ και 16 μήνες που την χρησιμοποιεί ακόμη και στον ευαίσθητο κλάδο της υγείας για να δημιουργήσει ένα κλίμα συναίνεσης στην κοινωνία, προτάσσοντας δήθεν την πάταξη της διαφθοράς ισχυριζόμενη πως προσπαθεί να νοικοκυρέψει, όπως λέει, τα κακώς κείμενα. Δυστυχώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που έχει τεράστιες ευθύνες για όσα σήμερα διαδραματίζονται στην ελληνική οικονομία, έχει ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου και ένα γενικευμένο κύμα αντιδράσεων κατά των νομοθετημάτων που καταθέτει με πρόσχημα τα προαναφερόμενα αλλά με τελική στόχευση την περαιτέρω εμπορευματοποίηση και της υγείας. Ακόμη με την αιτιολογία πως πρέπει να ανοίξουν τα «κλειστά επαγγέλματα» δίνει τη δυνατότητα σε πολυκαταστήματα να μπουν στο χώρο του φαρμάκου. Όλοι γνωρίζουμε πως το φάρμακο είναι σε διατίμηση και οι τιμές καθορίζονται βάση καταλόγων που εγκρίνουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου, οπότε δεν μπορεί κανένας να ισχυριστεί πως είναι θέμα τιμών. Έτσι θα μπορεί η οποιαδήποτε «εταιρία» εγχώρια ή ξένη να ανοίγει «απρόσωπα φαρμακεία» που θα αντικαταστήσουν το «φαρμακοποιό της γειτονιάς» ο οποίος έχει αναπτύξει χρόνια σχέση με τους πελάτες του, αλλά και είναι αυτός που δίνει φάρμακα πολλές φορές με πίστωση για την εξυπηρέτηση των ασθενών, ειδικά τώρα που όλοι γνωρίζουμε πως πάρα πολλές οικογένειες αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Ήδη έχει υπογραφεί διακρατική συμφωνία του Υπουργείου Εξωτερικών με το Ισραήλ ώστε να μπορούν αρχικά στην Αθήνα και κατόπιν φυσικά στην υπόλοιπη επικράτεια, να διεισδύσουν επιχειρηματίες από την παραπάνω χώρα και να στήνουν φαρμακεία.
Είναι άξιο να σημειωθεί πως ο ασφαλιστικός οργανισμός του δημοσίου(ΟΠΑΔ) εδώ και 8 μήνες χρωστάει χρήματα από την συνταγογράφηση των ασφαλισμένων του, προς τους φαρμακοποιούς οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους και οδηγούνται σε απόγνωση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και για ακόμη περισσότερους που προωθούνται στα σχέδια νόμου της κυβέρνησης, οι φαρμακοποιοί της χώρας βρίσκονται σε επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Στα πλαίσια των συναντήσεων του ΣΥΡΙΖΑ η βουλευτής της Β’ Θεσσαλονίκης Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου και αντιπροσωπεία της ΝΕ ΣΥΝ Ν. Κιλκίς αποτελούμενη από τον γραμματέα Λάζαρο Λαζαρίδη και τα μέλη Κώστα Γεωργιάδη και Παναγιώτη Τσομπανίδη, πραγματοποίησαν συνάντηση με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Κιλκίς κ. Δημήτρη Αγαθόπουλο.
Η συνάντηση μάλιστα έγινε στο μοναδικό «Κοινωνικό Φαρμακείο» της χώρας που λειτουργεί με πρωτοβουλία του Φαρμακευτικού και του Ιατρικού Συλλόγου του νομού Κιλκίς σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου, προσφέροντας ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε άπορους, αναξιοπαθούντες, κρατούμενους και όσους έχουν ανάγκη ανάλογης στήριξης.
Η αντιπροσωπεία και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσαν την αμέριστη συμπαράστασή τους στα δίκαια αιτήματα των φαρμακοποιών και καταγγέλλουν όλες εκείνες τις διατάξεις που προσβάλλουν και την νοημοσύνη των πολιτών αλλά διαρρηγνύουν και την λεπτή σχέση που δημιουργεί ο ασθενής με τον φαρμακοποιό του.
Τέλος η βουλευτής δήλωσε ότι : «ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει τα απαράδεκτα σχέδια της και παλεύει και μέσα και έξω από τη βουλή μαζί με όσους πλήττονται από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της για την ανατροπή αυτών των επιλογών της».





Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης Λίτσα Αμμανατίδου και αντιπροσωπεία της ΝΕ ΣΥΝ Ν. Κιλκίς συναντήθηκαν με το « ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΚΙΛΚΙΣ ΑΕ - Η ΑΝΕΜΗ» για την εφαρμογή της εκ περιτροπής εργασίας.


Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης Λίτσα Αμμανατίδου και αντιπροσωπεία της ΝΕ ΣΥΝ Ν. Κιλκίς αποτελούμενη από τον γραμματέα Λάζαρο Λαζαρίδη και τα μέλη Κώστα Γεωργιάδη και Παναγιώτη Τσομπανίδη, πραγματοποίησαν συνάντηση με το «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΚΙΛΚΙΣ ΑΕ - Η ΑΝΕΜΗ» και συζήτησαν το σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε μετά την απόφαση της επιχείρησης «ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε.» που εδρεύει στη Νέα Σάντα του δήμου Γαλλικού Κιλκίς, της επιβολής προγράμματος εκ περιτροπής εργασίας για το πρώτο τρίμηνο του 2011 .
Η επιχείρηση αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο για τα χρονικά διαστήματα : από 18/1/2011-24/1/2011,14/2/2011-20/2/2011 και 14/3/2011-20/3/2011, με πρόσχημα την παγκόσμια οικονομική κρίση και ότι δεν έχει προμηθευτεί πρώτη ύλη. Οι εργαζόμενοι την καταγγέλλουν επίσης για το γεγονός ότι εντελώς πραξικοπηματικά και ενώ έστειλε πρόσκληση στο επιχειρησιακό σωματείο για διαβούλευση, την ημέρα της διαβούλευσης ,παρουσίασε εγκεκριμένες από την επιθεώρηση εργασίας καταστάσεις για το χρονικό διάστημα εφαρμογής της εκ περιτροπής εργασίας.
Είναι εύλογο μετά τα παραπάνω η Διοίκηση του Συνδικάτου να βρίσκεται σε αναστάτωση. Ήδη από την πλευρά των εργαζομένων έχει γίνει Εξώδικη Δήλωση-Διαμαρτυρία-Πρόσκληση ενώπιον κάθε αρμόδιου δικαστηρίου και αρχής και εύλογο είναι να απαιτούν και την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Εργασίας για την ακύρωση της εκ περιτροπής εργασίας στην συγκεκριμένη επιχείρηση .
Η αντιπροσωπεία και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μετά την ενημέρωση του συνδικάτου δήλωσαν την πλήρη υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων τους και αλληλέγγυοι στο κάλεσμα της διοίκησης του συνδικάτου προς όλους τους εργαζόμενους ώστε να αντισταθούν στις επιδιώξεις της κυβέρνησης, του ΔΝΤ και των εργοδοτών για ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων και να παλέψουν όλοι μαζί για πλήρη και σταθερή απασχόληση και την κατάργηση όλων των αντεργατικών και αντιασφαλιστικών νόμων που χαρίζουν σε περίοδο κρίσης ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στην εργοδοσία και το μεγάλο κεφάλαιο.
Το γραφείο τύπου



Άμεση ενίσχυση των αγροτών της Ρόδου και της Κω και αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για την αποκατάσταση των ζημιών.

Την άμεση οικονομική ενίσχυση των αγροτών της Ρόδου και της Κω και την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για την αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των νησιών ζητάει με ερώτηση του στη Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής.
Συγκεκριμένα ,με ερώτηση του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής αφού αναφέρεται στις τεράστιες ζημιές που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες τόσο στις αγροτικές καλλιέργειες όσο και τις υποδομές των δυο νησιών και με δεδομένο το μειωμένο πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων , ζητάει από την Κομισιόν , την οικονομική ενίσχυση των αγροτών για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν και την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές στις υποδομές των νησιών της Ρόδου και της Κω.
Το Γραφείο Τύπου