Από μια κλωστή κρέμεται... η επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στο νομό Θεσσαλονίκης από την 1η Ιανουαρίου. Το «καλό σενάριο» προβλέπει ότι η επέκταση θα γίνει, χωρίς όμως να υπάρχει σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης στο Λαγκαδά, ουσιαστικά κάτω από... πρωτόγονες συνθήκες. Με βάση το «κακό σενάριο», η επέκταση θα καθυστερήσει και η συγκοινωνιακή απομόνωση που υφίστανται οι κάτοικοι εννέα δήμων της επαρχίας Λαγκαδά θα παραταθεί. Η επέκταση, τουλάχιστον υπό την έννοια ότι θα ανταποκρίνεται στη μεγάλη προσμονή των κατοίκων της επαρχίας Λαγκαδά, παρέχοντάς τους -αν μη τι άλλο- ένα σύγχρονο σταθμό μετεπιβίβασης, ναυάγησε στο παρά πέντε και ενώ είχε εγκατασταθεί εργολάβος στο στρατόπεδο «Μπαρέτη», όπου επρόκειτο να κατασκευαστεί ο σταθμός. Ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Αναστασιάδης, παρά το ότι δεν έχει αναλάβει ακόμη καθήκοντα, αποφάσισε την τελευταία στιγμή να μπλοκάρει τις εργασίες κατασκευής του σταθμού μετεπιβίβασης. Διότι, όπως ο ίδιος λέει, το στρατόπεδο δεν έχει ακόμη παραχωρηθεί από το υπουργείο Αμυνας στο δήμο Λαγκαδά. Ο,τι και αν γίνει, ένα είναι σίγουρο: ότι οι κάτοικοι των δήμων Αγίου Γεωργίου, Απολλωνίας, Αρέθουσας, Βερτίσκου, Εγνατίας, Καλλινδοίων, Μαδύτου, Ρεντίνας και Σοχού, από την 1η Ιανουαρίου δε θα δουν σύγχρονη αστική εξυπηρέτηση. Διότι, χωρίς «σωστό» σταθμό μετεπιβίβασης, δεν μπορεί να γίνει «σωστή» επέκταση.
Προσωρινός σταθμός
Η λύση που προωθείται είναι η δημιουργία ενός «προσωρινού» σταθμού μετεπιβίβασης, τουλάχιστον μέχρι να εξευρεθεί οριστική λύση. Ο χώρος που φαίνεται ότι θα προκριθεί βρίσκεται πίσω από το πρώην στρατόπεδο «Μπαρέτη», δίπλα στο δημοτικό στάδιο Λαγκαδά.Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι ότι οι συνθήκες θα είναι... τριτοκοσμικές. «Μπορεί να γίνει μετεπιβίβαση σε ένα χώρο έτσι στα πρόχειρα; Αν είσαι μάνα κι έχεις μαζί σου και παιδί, μπορείς να περιμένεις μέσα στο χειμώνα λεωφορείο σε ένα χώρο που δε διαθέτει στέγαστρα;», διερωτώνται κύκλοι του ΟΑΣΘ. Πάντως, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου, σε ρόλο... πυροσβέστη προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή, ώστε η επέκταση να μη ναυαγήσει. Ετσι, έχει συγκαλέσει για σήμερα ευρεία σύσκεψη παρουσία του απερχόμενου αλλά και του νεοεκλεγμένου δημάρχου Λαγκαδά, της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου, του ΟΑΣΘ και υπηρεσιακών παραγόντων. «Πρόθεσή μας είναι από την Πρωτοχρονιά η επέκταση να πραγματοποιηθεί και αυτό θέλω να επιβεβαιώσουμε όλοι αύριο. Εστω και στοιχειωδώς, μπορεί ένα τμήμα του δρόμου να διαμορφωθεί, ώστε να μπορεί να γίνεται μετεπιβίβαση. Εξάλλου, πρέπει να καταλήξουμε και στο πού θα δημιουργηθεί ο μόνιμος σταθμός. Η βούληση του αρμόδιου υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρου Βούγια, είναι να βρεθεί ο καταλληλότερος χώρος ώστε να προχωρήσουν χωρίς νέα χρονοτριβή οι εργασίες διαμόρφωσής του», αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, διατηρεί επιφυλάξεις σχετικά με το αν ο εργολάβος θα προλάβει να διαμορφώσει τον προσωρινό σταθμό μέχρι την 1η Ιανουαρίου, ενώ υπογραμμίζει ότι «πρωταρχικό μας μέλημα είναι να καταλήξουμε στην οριστική θέση του σταθμού μετεπιβίβασης». «Περιμένουμε μέχρι την ύστατη στιγμή να αναθεωρήσουν κάποιοι τις απόψεις τους, ώστε να προχωρήσουμε στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στο νομό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση προς τους πολίτες περιοχών που περιμένουν εδώ και χρόνια την εξυπηρέτησή τους από την αστική συγκοινωνία», επισημαίνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης. «Αύριο θα ψάξουμε για την οριστική λύση στο πρόβλημα», δηλώνει ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Αναστασιάδης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ στον «Αγγελιοφόρο»