Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Θεσσαλονίκη: Ψήφισμα διαμαρτυρίας του Δ.Σ. για την αύξηση εισιτηρίων στα λεωφορεία

Ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας για την αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ και την κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβίβασης εξέδωσε το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης, στην σημερινή πρώτη του συνεδρίαση με τη νέα του σύνθεση.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρη δήλωσε: “Θα πρέπει να δούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς με άλλη αντίληψη. Να κάνουμε την πόλη μια δυσάρεστη κατάσταση για το αυτοκίνητο”.
Στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας μέλη της Ένωσης Πολιτών “Επιβάτες Θεσσαλονίκης”.



Αντ. Σαμαράς:" Αληθινός ηγέτης και αντίπαλος του "δήθεν" ο Κων. Καραμανλής


"Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξεκίνησε ως νεωτεριστής πολιτικός. Στη συνέχεια έγινε Εθνάρχης. Και σήμερα είναι σύμβολο. Ως νεωτεριστής πολιτικός, άφησε το αποτύπωμά του στην πρόσφατη Ιστορία του τόπου. Κι άλλαξε την Ελλάδα μέσα σε λίγα χρόνια. Από τα ερείπια του Πολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου, σε μια σύγχρονη χώρα που άνοιγε δρόμους Ανάπτυξης κι έκανε άλματα Εκσυγχρονισμού".Ετσι ξεκίησε την ομιλία τιου στα αποκαλυπτηρια του ανδριάντα του Κων Καραμανλή ο ρπρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς και συνέχισε...

Η ομιλία του Αντ. Σαμαρά
Μακεδόνισσες και Μακεδόνες,

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξεκίνησε ως νεωτεριστής πολιτικός. Στη συνέχεια έγινε Εθνάρχης. Και σήμερα είναι σύμβολο. Ως νεωτεριστής πολιτικός, άφησε το αποτύπωμά του στην πρόσφατη Ιστορία του τόπου. Κι άλλαξε την Ελλάδα μέσα σε λίγα χρόνια. Από τα ερείπια του Πολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου, σε μια σύγχρονη χώρα που άνοιγε δρόμους Ανάπτυξης κι έκανε άλματα Εκσυγχρονισμού. Ως Εθνάρχης, ένωσε τη χώρα στις δύσκολες στιγμές της Μεταπολίτευσης. Μετά από την εθνική τραγωδία της Κύπρου και την κατάρρευση της δικτατορίας, θεμελίωσε τους δημοκρατικούς θεσμούς και, ουσιαστικά μόνος του, έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κερδίζοντας έτσι την εκτίμηση όλων των Ελλήνων πέρα και πάνω από κόμματα. Ως σύμβολο σήμερα, εμπνέει όλο τον Ελληνικό λαό. Ιδιαίτερα, όμως, εμείς, η Παράταξη που εκείνος ίδρυσε, τιμούμε τις παρακαταθήκες του και διδασκόμαστε από έργο του. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, στην πολυκύμαντη διαδρομή του, ταυτίστηκε με τον Ευρωπαϊκό προσανατολισμό, με τη θεμελίωση των Κοινοβουλευτικών θεσμών και με κάτι ακόμα που τόσο πολύ νοσταλγούμε:

-Τη δωρική προσωπικότητα.
-Ήταν απέριττος, ευθύς και σαφής. Σαφής στη διατύπωσή του. Ευθύς στα μηνύματα
που έδινε. Και απέριττος στον πολιτικό του λόγο.
-Δεν έκρυβε τις ιδέες του. Δεν λάτρεψε ποτέ τη λεγόμενη «πολιτική ορθότητα». Δεν διακοσμούσε τις απόψεις του με περιττά ψιμύθια. Δεν υπέκυπτε στους πειρασμούς του λαϊκισμού
Ήταν αληθινός ηγέτης. Και απόλυτος αντίπαλος της επιδερμικής πολιτικής, της επιφανειακής πολιτικής και του «δήθεν»
Δωρικός στο ύφος και το ήθος του. Αλλά Αριστοτελικός στην σκέψη του. Με την έννοια της σύνθεσης, της οικουμενικότητας και της Ελληνικότητας ταυτόχρονα. Του ρεαλισμού, αλλά και της διορατικότητας.
Έβλεπε μπροστά. Τόσο μπροστά, που αρκετές φορές ένιωσε πολύ μόνοςΠαροιμιώδης στον αυτοέλεγχό του. Αλλά και άνθρωπος - όπως σωστά είπε ο Νίκος Μέρτζος - δεν κατόρθωσε πάντοτε να κρύψει τα συναισθήματά του.

Όπως το 1992, όταν τότε δάκρυσε για τη Μακεδονία μας!

Όμως, εκείνο το δάκρυ έγινε για όλους μας σύμβολο αγώνα για τη Μακεδονία μας. Σήμερα η Θεσσαλονίκη τιμάει το Μακεδόνα Καραμανλή. Όμως, και όλη η Ελλάδα αποδίδει βαθύτατο σεβασμό στη Μνήμη του.
Προηγούμενο θέμα

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή των αποκαλυπτηρίων του ανδριάντα του Κωνσταντίνου Καραμανλή στο χώρο της Νέας Παραλίας. Παρόντες, εκτός από το δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, ήταν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ε.Βενιζέλος που εκπροσώπησε την κυβέρνηση, ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Π.Ψωμιάδης, πρώην πρόεδροι της Δημοκρατίας, πρώην πρωθυπουργοί, πολιτειακοί παράγοντες, και πλήθος κόσμου που κατέκλυσαν το πλακόστρωτο της νέας παραλίας.
Για την προσωπικότητα του Κωνσταντίνου Καραμανλή μίλησε ο Νίκος Μέρτζος πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, ενώ χαιρέτισαν ο Γιάννης Μπουτάρης δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος τδήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Αντώνης Σαμαράς πρόεδρος της ΝΔ, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ε.Βενιζέλος και ο Αχιλλέας Καραμανλής αντιπρόεδρος Ιδρύματος Κων/νου Καραμανλή.
Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έκαναν οι: Γιάννης Μπουτάρης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος και Αχιλλέας Καραμανλής.
«Αγγελιοφόρος»



Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, κατέθεσε στη Βουλή την με αριθμ. 9092/14-01-2011 ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με θέμα «Πρωτοβουλίες για μέριμνα αστέγων και άπορων της Θεσσαλονίκης».

Στην ερώτηση του ο κ. Καλαφάτης υπενθυμίζει την αρνητική πρωτιά της Θεσσαλονίκης όσον αφορά τα επίσημα στοιχεία για την ανεργία που ανέρχεται στο 16% και επισημαίνει παράλληλα την σημαντική αύξηση του αριθμού των άστεγων και άπορων πολιτών. Τονίζει ότι μέσω των υπηρεσιών της Πρόνοιας, των κοινωνικών προγραμμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ευγενικής προσφοράς της Εκκλησίας και των εθελοντικών πρωτοβουλιών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.), γίνονται φιλότιμες προσπάθειες για τη φιλοξενία, σίτιση και ιατρική περίθαλψη των εν λόγω ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Δηλώνοντας την ανησυχία του για την αυξητική τάση των αστέγων και απόρων στη Θεσσαλονίκη, λόγω της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας, ο κ. Καλαφάτης θεωρεί ότι απαιτείται ετοιμότητα και συστηματική μέριμνα διαχείρισης του σοβαρού αυτού ζητήματος. Διότι η Πολιτεία δεν πρέπει να επαφίεται απλά και μόνο σε φιλότιμες πρωτοβουλίες φορέων, αλλά καθίσταται κατά προτεραιότητα επιτακτική η ενεργοποίηση του αρμόδιου Υπουργείου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων

Στη Θεσσαλονίκη, που αποτελεί την πρωτεύουσα της ανεργίας, με το ποσοστό αυτής να ανέρχεται σε 16% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής και ξεπερνά το 20% σύμφωνα με το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και τον Ο.Α.Ε.Δ., παρατηρείται παράλληλα γεωμετρική αύξηση του αριθμού των αστέγων και απόρων πολιτών.
Μέσω των υπηρεσιών της Πρόνοιας, των κοινωνικών προγραμμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ευγενικής προσφοράς της Εκκλησίας και των εθελοντικών πρωτοβουλιών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.), γίνονται φιλότιμες προσπάθειες για τη φιλοξενία, σίτιση και ιατρική περίθαλψη των εν λόγω ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Επειδή λόγω της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας, το φαινόμενο της αύξησης των αστέγων και απόρων τείνει να λάβει επιπλέον αυξητικές διαστάσεις, καθίσταται επιτακτικός ο προγραμματισμός του αρμοδίου Υπουργείου, προκειμένου να υπάρξει ετοιμότητα και συστηματική μέριμνα διαχείρισης του σοβαρού αυτού ζητήματος.
Για όλα τα παραπάνω

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ :
1. Υπάρχει συγκεκριμένος προγραμματισμός στο Υπουργείο, ώστε η πρόνοια και η μέριμνα για αστέγους και απόρους της Θεσσαλονίκης, να μην επαφίεται απλά και μόνο σε πρωτοβουλίες της Εκκλησίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.) ;
Αθήνα, Ιανουαρίου 2011
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Καλαφάτης





ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Θέμα : Εξακολουθούν να παραμένουν κενές θέσεις καθηγητών στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Είναι γνωστό ότι με το άρθρο 16 του νόμου 1824/1988(ΦΕΚ 296 Α’)-(3345/02-09-1988 ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΦΕΚ 649 τ. Β΄) επί υπουργίας κ. Γεώργιου Παπανδρέου και σημερινού πρωθυπουργού, ιδρύθηκαν σε όλη τη χώρα 42 Μουσικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια-Λύκεια) τα οποία έχουν ολοήμερη λειτουργία (9 ώρες/ημέρα), καλύπτουν μεγάλες γεωγραφικές αποστάσεις (στις περισσότερες των περιπτώσεων ένα νομό ή ακόμη και δύο), η δωρεάν μεταφορά και η σίτιση είναι υποχρέωση της πολιτείας, η επιλογή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις πριν την Α’ Γυμνασίου, σχετικές με το αντικείμενο των μουσικών σπουδών, μετά από αίτηση των γονιών, ενώ ο αριθμός των εισακτέων μαθητών είναι συγκεκριμένος για κάθε μουσικό σχολείο.

Το δε Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθημάτων στα Μουσικά Σχολεία βάσει του παραπάνω νόμου περιλαμβάνει:
Α.) Μαθήματα Γενικής Παιδείας στο 60% περίπου του προγράμματος,
Β.) Μαθήματα Μουσικής στο υπόλοιπο 40% του εβδομαδιαίου προγράμματος. δηλαδή:
1. Θεωρία Ευρωπαϊκής Μουσικής (θεωρία σολφέζ-ντικτέ, ιστορία, μορφολογία, αρμονία, -στο Λύκειο-και μαθήματα επιλογής),
2. Θεωρία Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής (βυζαντινή μουσική & δημοτικό τραγούδι),
3. Υποχρεωτικό ευρωπαϊκό όργανο (πιάνο 1ώρα/εβδομάδα, ατομικό μάθημα),
4. Υποχρεωτικό παραδοσιακό όργανο (ταμπουράς 1ώρα/εβδομάδα, ομαδικό μάθημα),
5. Όργανο επιλογής (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό, 2 ώρες/εβδομάδα ατομικό μάθημα),
6. Μουσικά σύνολα (χορωδία, ορχήστρα, παραδοσιακό σύνολο κ.α. 3 ώρες/εβδομάδα για το Γυμνάσιο)
Στο Λύκειο αυτές οι ώρες μειώνονται λόγω προετοιμασίας πανελλαδικών και πολλά μαθήματα γίνονται προαιρετικά και
Γ.) Μαθήματα Αισθητικής Παιδείας (θέατρο, χορός, πολύτεχνη έκφραση κ.α.) διδάσκονται ανάλογα με τις δυνατότητες του σχολείου , είτε όλα είτε κάποια από αυτά.
Δυστυχώς , ενώ όπως αναφέρεται στον ν.1824/1988 «…Ο σκοπός της ίδρυσης των μουσικών σχολείων είναι η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης…», μετά από 22 χρόνια, τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη λειτουργία των παραπάνω σχολείων είναι αποτέλεσμα μιας γραφειοκρατικής αντίληψης που προσπαθεί με ημίμετρα να αντιμετωπίσει την παιδεία και κατ’ επέκταση τον πολιτισμό, αφού απαξιώνεται τελικά ο «σκοπός» από τους ίδιους που τον θεσμοθέτησαν.
Επανειλημμένα έχουμε θίξει τα προβλήματα των μουσικών σχολείων με ερωτήσεις μας. Μάλιστα στην τελευταία επίκαιρη ερώτησή μας με αριθμό 324/7-12-2010 προς το ΥΠΔΜ&Θ επισημαίναμε τις πολλές χαμένες διδακτικές ώρες που παρατηρούνταν στα μουσικά σχολεία της χώρας επειδή δεν είχαν προσληφθεί οι αντίστοιχοι καθηγητές.
Στην συζήτηση της ερώτησης η κ. Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, απάντησε πως: «….Έχουμε όμως ελλείψεις ακόμα, λίγες πια, στα μουσικά σχολεία. Προσλάβαμε τριακόσιους εβδομήντα τέσσερεις αναπληρωτές πλήρους ωραρίου για τα μαθήματα της μουσικής και είμαστε πραγματικά στη διαδικασία να δούμε εκεί όπου λείπουν ώρες ή υπάρχει ανάγκη για μειωμένου ωραρίου αναπληρωτές να καλύψουμε και αυτές τις θέσεις.»
Παρόλα αυτά ακόμη και σήμερα στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, όπως και σε άλλα, υπάρχουν κενά σε διδακτικές ώρες μουσικών οργάνων και συγκεκριμένα: 32 ώρες Πιάνου και 12 ώρες Ταμπουρά τα οποία συμπεριλαμβάνονται στα «Υποχρεωτικά Όργανα» και ακόμη, 12 ώρες Τρομπέτα, 10 ώρες Βιολοντσέλο, 4 ώρες Βιόλα, 19 ώρες Κλαρινέτο, που συμπεριλαμβάνονται στα «Όργανα Επιλογής», επίσης 3 ώρες Διεύθυνση Συμφωνικής Ορχήστρας, αλλά και 10 ώρες Θεατρολογίας.

Επιπλέον υπάρχουν 10 ώρες κενές στο μάθημα Ξένης Γλώσσας των Ιταλικών.
Η κάλυψη αυτών των ωρών απαιτεί την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών καθηγητών ώστε να προλάβουν οι μαθητές να αποκτήσουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσης μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της επόμενης χωρίς προηγούμενα κενά. Φυσικά θα πρέπει να υπάρξουν επιτέλους προσλήψεις μονίμων καθηγητών στα μουσικά μαθήματα μέσω διαγωνισμού και άμεση κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων για να υπάρχει συνέχεια και αποτέλεσμα στο έργο των καθηγητών, να μην υποβαθμίζεται ο ρόλος τους και να παρέχεται ανελλιπώς και όχι αποσπασματικά η απαιτούμενη γνώση στους μαθητές.
Επειδή τα μουσικά σχολεία προσφέρουν δωρεάν μουσική εκπαίδευση σε μαθητές, που μέχρι σήμερα δίνονταν αποκλειστικά από ιδιωτικά Ωδεία και ιδιωτικές σχολές, εκτός από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και τα Δημοτικά Ωδεία.
Επειδή μέσω αυτών των σχολείων υπάρχει η επαφή των νέων με την παραδοσιακή μουσική, την πολιτιστική μας κληρονομιά και αυξάνεται η ευαισθητοποίησή τους απέναντι στις καλές τέχνες.
Επειδή υπάρχει κλίμα καλλιτεχνικής δημιουργίας στα μουσικά σχολεία και δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν ταλέντα που αλλιώς θα είχαν χαθεί, ενώ στα 22 χρόνια λειτουργίας τους τα σχολεία αυτά κατάφεραν να έχουν σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης όπου βρίσκονται, ενώ θα πρέπει να επιδιωχθεί περαιτέρω η σύνδεσή τους με την κοινωνία.
Επειδή η δημόσια παιδεία δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί τους στόχους του μνημονίου, απαξιώνοντας τις συνταγματικές υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς τους
Επειδή επανειλημμένες φορές έχουν γίνει «διαμαρτυρίες και πορείες μετά μουσικής» των Μαθητών, διαβήματα προς το ΥΠΔΜ&Θ του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μέσω της Ομοσπονδίας Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας.
Επειδή οι 112 διδακτικές ώρες κενές στο ΜΣΘ, δεν μπορούν να δικαιολογηθούν σήμερα, ένα και πλέον μήνα μετά και την απάντηση της κ. υφυπουργού
Επειδή βρισκόμαστε ήδη στο μέσο του σχολικού έτους και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος εν τέλει οι μαθητές, εκτός των άλλων να είναι υποχρεωμένοι να εξεταστούν στα μαθήματα αυτά χωρίς να τα έχουν διδαχτεί.
Επειδή ο ιδρυτικός νόμος των Μουσικών σχολείων επιβάλλει ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το Γυμνάσιο, ενώ για το Λύκειο εκκρεμεί και θα πρέπει να δρομολογηθεί, ώστε να επιτευχθεί και ο αρχικός σκοπός του νόμου 1824/1988.
Ερωτάται η κ Υπουργός:
• Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να προσληφθούν αμέσως καθηγητές στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης που θα καλύψουν τις 112 χαμένες διδακτικές ώρες;
Οι ερωτώντες βουλευτές:
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Τάσος Κουράκης

Η λέξη της εβδομάδας από τα 24γράμματα: Ποια η σχέση ανάμεσα στο χάος, το γκάζι, και την γκαζόζα;

Παρουσίαση με λίγα λόγια: Η λέξη γκάζι παράγεται από την αρχαία ελληνική λέξη Χάος. Παράξενο; Όχι και τόσο, αρκεί να ακολουθήσετε τα απλά μαθήματα μυθολογίας: Κατά τον Ησίοδο , το χάος ορίζεται η πρωτογενής αρχή, όχι όμως ως αφηρημένη έννοια αλλά ως σκοτεινός χώρος γεμάτος νέφη. Αντίθετα, η ορφική κοσμογονία παραδέχεται το χάος ως δεύτερη αρχή του κόσμου μετά το Χρόνο. Ο Πλάτων αναφέρει ότι από το Χάος γεννήθηκε ο Έρωτας (φτυστός ο πατέρας του, αυτός ο Έρωτας). 24γράμματα

Καλά όλα αυτά, θα έλεγε κάποιος. Αλλά, τι σχέση έχουν με το γκάζι;

Μέχρι το 1640 απολύτως καμία. Τη χρονιά εκείνη, ένας ιδιοφυής Φλαμανδός «χημικός», ο Βαν Χέλμοντ (Johann Batista Helmont, 1577- 1644) πέτυχε την παρασκευή καύσιμου μείγματος αερίων (μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα CO, CO2, το αδέσμευτο αέριο, gas sylvestre). Μόνο που, ακόμα, δεν ήξερε πως να το ονομάσει. Δανείστηκε, λοιπόν, την ελληνική λέξη χάος, για να δηλώσει την άμορφη και απροσδιόριστη μάζα του αερίου (gas), γιατί κάπως έτσι φανταζόταν ότι ήταν και το χάος (χάος >caos > gaos > gas) . Στη συνέχεια παρήχθησαν όλες οι λέξεις που αναφέρονται στο αέριο > γκαζ, γκαζιέρα, γκαζάκι, γκαζάδικο αλλά και τα αεριούχα ποτά όπως η γκαζόζα (24γράμματα).
Τώρα, πώς από το αέριο (gas) οδηγηθήκαμε στο γκάζι του αυτοκινήτου (γκαζώνω, γκαζωμένος, η γκαζιά, τα γκάζια); Γι αυτό ευθύνονται τα γκαζοζέν (gazogene) αυτοκίνητα που είχαμε στη χώρα μας, κατά τη γερμανική κατοχή (έκαιγαν gas, λόγω έλλειψης πετρελαίου). Έτσι, δίνω gas στη μηχανή ισοδυναμούσε με το δίνω καύσιμο στη μηχανή για να επιταχυνθεί.

Ησίοδος, θεογονία,116.

Πλάτων, Συμπόσιο 178. Αναφορά της λ. χάος ως νεφελώδες αέριο γίνεται και στους : Αριστοφάνη (Όρνιθες, 192, 1218), Βιργίλιο (Ecloghe,VI,31), Οβίδιο (Metamorfosi), αλλά και στο κατα Λουκάν Ευαγγέλιον ( 16, 26).
J. B. Van Helmont, Ortus medicinae, Amsterdam 1652. Στις σελίδες 59, 86 αναλαμβάνει την πατρότητα του όρου και παραδέχεται τη σχέση με τη λ. Χάος. Το κείμενο στα λατινικά : halitum illum, gas vocavi, non longe a chaos veterum secretum.
Διαβάστε στα 24γράμματα για την περίεργη ιστορία της λέξης χάος, καθώς και τη σχετική βιβλιογραφία (Γιώργος Δαμιανός).



Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς: Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Θέμα: Μείωση του αγροτικού εισοδήματος

Ενώ το μέσο αγροτικό εισόδημα στην Ευρώπη των 27 καταγράφει, την τελευταία χρονιά, αύξηση της τάξεως του 12,3%, στην Ελλάδα ο αντίστοιχος δείκτης συνεχίζει ,για μια ακόμα συνεχόμενη χρονιά, την πτωτική του πορεία. Σύμφωνα με την Eurostat, το 2010 σημειώθηκε μείωση 4.3% στο Ελληνικό αγροτικό εισόδημα, ποσοστό που αντιπροσωπεύει την τρίτη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα σε 27 χώρες. Παρά την μικρή αύξηση των εξαγωγών μας σε αγροτικά προϊόντα, το εμπορικό ισοζύγιο επιδεινώνεται συνέχεια με τη ραγδαία αύξηση εισαγωγών τροφίμων. Την ίδια στιγμή τα κυκλώματα των μεσαζόντων εξακολουθούν να λυμαίνονται την διακίνηση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων με αποτέλεσμα οι τιμές καταναλωτή να αυξάνονται συνεχώς και τα έσοδα των παραγωγών να παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά οδηγώντας τον πρωτογενή τομέα στην καταστροφή. Επίσης, οι συνεχείς αυξήσεις στον ΦΠΑ και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης για το πετρέλαιο έχουν εκτινάξει το κόστος παραγωγής στα ύψη.

Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:

Ποία άμεσα μέτρα σκοπεύει να λάβει η κυβέρνηση, προκειμένου: α) να περιορίσει την ασυδοσία των μεσαζόντων στην εμπορία των αγροτικών προϊόντων και β) να μειωθεί το κόστος παραγωγής;
Προτίθεται να επανεξετάσει τις πρόσφατες αυξήσεις στον ΦΠΑ και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης για το πετρέλαιο καθώς ;
Ποια είναι η μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής»; Ποιες είναι οι δεσμεύσεις – απορρόφηση ανά άξονα και ειδικότερα για τα μέτρα που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, την τυποποίηση, τη μεταποίηση, το δίκτυο εμπορίας και προβολή;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Δημήτρης Παπαδημούλης
Αμμανατίδου Λίτσα
Διώτη Ηρώ
Κριτσωτάκης Μιχάλης





Σε Επιδημία της αγοράς εργασίας με ευθύνη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ εξελίσσονται οι Ειδικές Επιχειρησιακές Συμβάσεις

Δήλωση του Κ. Πουπάκη με αφορμή την υπογραφή Ειδικών Επιχειρησιακών Συμβάσεων από κερδοφόρες επιχειρήσεις και την κατάθεση σχετικών ερωτήσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Προτού ακόμη στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή του πολυνομοσχεδίου, κερδοφόρες επιχειρήσεις, με ψεύτικα επιχειρήματα και δήθεν δυσοίωνες εκτιμήσεις σπεύδουν να υπογράψουν Ειδικές Επιχειρησιακές Συμβάσεις, που προβλέπουν σημαντική μείωση μισθών για τους εργαζόμενους σε αυτές. Ο ορατός κίνδυνος να τις ακολουθήσουν και οι ομοειδείς-ίδιου κλάδου επιχειρήσεις διαμορφώνει συνθήκες «ντόμινο» στην αγορά εργασίας, μετατρέποντας το βασικό μισθό σε «ταβάνι» για χιλιάδες εργαζόμενους. Επιβεβαιώνεται, έτσι, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι η απόφαση της κυβέρνησης για τη θέσπιση επιχειρησιακών συμβάσεων, που προβλέπουν όρους εργασίας και αμοιβής δυσμενέστερους από τις αντίστοιχες κλαδικές συμβάσεις, χωρίς την πρόβλεψη ειδικών προϋποθέσεων και κριτηρίων εξελίσσεται σε βασικό εργαλείο περαιτέρω απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την αποδυνάμωση της προάσπισης των εργαζομένων στο νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΟΜΕΔ, ανοίγεται διάπλατα η «πόρτα» για την υπογραφή ακόμη και ατομικών συμβάσεων.
Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας αποτελεί τη συνισταμένη πολλών παραγόντων όπως, μεταξύ άλλων, η παραγωγικότητα, η μείωση της γραφειοκρατίας, η ποιότητα της εργασίας, η εργασιακή ασφάλεια και δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, να ταυτίζεται με τη μείωση του εργατικού κόστους. Η κυβέρνηση με τον, τουλάχιστον, ανεύθυνο χειρισμό της τόσο στο θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων, όσο και στις ευέλικτες μορφές εργασίας και την προσωρινή απασχόληση «νομιμοποιεί» τον κατακερματισμό της ελληνικής αγοράς εργασίας, δίνοντας το πράσινο φως στα μεγάλα συμφέροντα να συνεχίζουν να πλουτίζουν σε βάρος της χώρας και του κόσμου της εργασίας, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά και το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Η αξιοπρεπής αμοιβή είναι αναφαίρετο δικαίωμα των εργαζομένων, καθώς οτιδήποτε άλλο καθιστά μια εργασιακή σχέση τουλάχιστον ανήθικη.





Τη χαριστική βολή στη δημιουργία πάρκου στο Ελληνικό δίνει το Μνημόνιο. Αποτελεί «αξιοποίηση» η τσιμεντοποίηση και εμπορευματοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου;

Ερώτηση του Ν. Χουντή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, σχετικά με το σχέδιο της κυβέρνησης για την πλήρη τσιμεντοποίηση και εμπορευματοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του αναφέρει ότι όπως προκύπτει από το σχέδιο Αποκρατικοποιήσεων της Δημόσιας Περιουσίας (http://government.gov.gr/2010/12/16/4376/) που δόθηκε στο φως της δημοσιότητας στις 16 Δεκεμβρίου 2010, κατ’εφαρμογή του Μνημονίου, περιλαμβάνεται η «αξιοποίηση» των 5.500 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, «με ενδεικτικές χρήσεις τις ‘εμπορικές, επαγγελματικές, τουριστικές και δραστηριότητες αναψυχής’, εγκαταλείποντας οριστικά κάθε ιδέα για δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου».
Στη συνέχεια της ερώτησής του, ο Νίκος Χουντής συνδέει το προηγούμενο γεγονός με την επιδείνωση της περιβαλλοντικής κατάστασης του Λεκανοπεδίου Αττικής, ειδικά μετά τις «καταστροφικές πυρκαγιές στους πνεύμονες πρασίνου της Πάρνηθας, της Πεντέλης, του Υμηττού και της Ανατολικής Αττικής», καθώς επίσης με τα επικίνδυνα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής «παρουσιάζονται οι υψηλότερες τιμές μικροσωματιδίων (ΑΣ10), ενώ για το 2000 ‘η απώλεια περίπου 4 εκατομμυρίων ετών ζωής στην Ελλάδα θα μπορούσε να αποδοθεί στη ρύπανση από τα σωματίδια’».Στη συνέχεια της ερώτησής του, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζει τη σημασία που θα έχει η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό, στη «βελτίωση της αναλογίας πρασίνου ανά κάτοικο, αλλά και συνολικότερα στην ποιότητα του αέρα στο λεκανοπέδιο Αττικής» και καλεί την Κομισιόν να «ζητήσει άμεσα από την ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει τη τσιμεντοποίηση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, προτείνοντας τη δημιουργία πάρκου για την βελτίωση της περιβαλλοντικής κατάστασης στην πόλη της Αθήνας», τονίζοντας ότι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «αξιοποίηση», «σε μια πόλη σαν την Αθήνα, η δημιουργία και άλλων εμπορικών, οικιστικών και επαγγελματικών χρήσεων».

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο Νίκος Χουντής:

 Η Αθήνα είναι η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με τη μικρότερη αναλογία πρασίνου ανα κάτοικο, με 2.6 τμ, όταν σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, μια πόλη για να είναι βιώσιμη απαιτεί 9 τμ. Οι σχεδόν ετήσιες καταστροφικές πυρκαγιές στους πνεύμονες πρασίνου πέριξ του λεκανοπεδίου Αττικής, (Πάρνηθα, Πεντέλη, Υμηττός, Ανατολική Αττική), έχουν επιδεινώσει την κατάσταση και έχουν ενισχύσει μια σειρά περιβαλλοντικών μεταβλητών, όπως τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τα επίπεδα συγκέντρωσης μικροσωματιδίων, που για την πόλη της Αθήνας ξεπερνούν  τα επιτρεπτά όρια 163 ημέρες το χρόνο (Ε-5371/09), με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων. Στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού υπάρχει χώρος δημόσιας ιδιοκτησίας, έκτασης 5500 στρεμμάτων, για τον οποίο η τοπική αυτοδιοίκηση, περιβαλλοντικές οργανώσεις και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, ζητούν να γίνει, στο σύνολό του, μητροπολιτικό πάρκο. Η δημιουργία του πάρκου θα βελτιώσει την αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο, αλλά και συνολικότερα την ποιότητα του αέρα στο λεκανοπέδιο Αττικής, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής παρουσιάζονται οι υψηλότερες τιμές ΑΣ10, ενώ για το 2000 «η απώλεια περίπου 4 εκατομμυρίων ετών ζωής στην Ελλάδα θα μπορούσε να αποδοθεί στη ρύπανση από τα σωματίδια».Η  ελληνική κυβέρνηση, εφαρμόζοντας το Μνημόνιο, έδωσε στη δημοσιότητα κατάλογο αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού, με ενδεικτικές χρήσεις “αξιοποίησης” τις “εμπορικές, επαγγελματικές, τουριστικές, οικιστικές και δραστηριότητες αναψυχής”. Εγκαταλείπεται δηλαδή κάθε ιδέα δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου και επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο το περιβάλλον και το μικροκλίμα της Αθήνας. Είναι σαφές ότι με βάση τα ανωτέρω, η σχεδιαζόμενη “αξιοποίηση” αποτελεί βιασμό του περιβάλλοντος και του μέλλοντος αυτής της πόλης και με δεδομένο, ότι η Κομισιόν έχει την κύρια ευθύνη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας, ερωτάται: Σε μια πόλη σαν την Αθήνα, που πνίγεται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, θα χαρακτήριζε “αξιοποίηση” τη δημιουργία και άλλων εμπορικών, οικιστικών και επαγγελματικών χρήσεων; Θα ζητήσει άμεσα από την ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει το σχέδιο “αξιοποίησης” του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, προτείνοντας τη δημιουργία πάρκου για την βελτίωση της περιβαλλοντικής κατάστασης στην πόλη της Αθήνας;
Το Γραφείο Τύπου