Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ


Η πρόθεση της Κυβέρνησης να εισάγει ρύθμιση σε νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, με την οποία να ποινικοποιείται η άρνηση πληρωμής διοδίων τελών, σε σταθμούς μάλιστα που εκμεταλλεύονται ιδιώτες, μόνο σαν πολιτικό ατόπημά της μπορεί να χαρακτηρισθεί.
Η κυβέρνηση προφανώς δεν μπορεί  ή δεν θέλει να καταλάβει ότι όλοι αυτοί που δεν πληρώνουν διόδια, δεν είναι «τσαμπατζήδες» αλλά άνθρωποι, οι οποίοι απλά έχουν αξιοπρέπεια.
Δεν θέλει να καταλάβει ότι αυτοί που δεν πληρώνουν, δεν το κάνουν για να την αντιπολιτευθούν αλλά γιατί, (σε αντίθεση με τους κυβερνώντες),  βιώνουν  καθημερινά την αγωνία για την επιβίωσή τους. Και ζώντας σε μια τέτοια κατάσταση, δεν μπορούν  να  βλέπουν μια  «ελίτ» ντόπιων και ξένων μεγαλοεργολάβων και τραπεζιτών, να συνεχίζει να πλουτίζει  σε βάρος του  λαού,  απομυζώντας την  «προίκα» των εθνικών  δρόμων, οι οποίοι αποτελούν  κοινωνικό αγαθό.
Και τέλος δεν θέλει  να καταλάβει  ότι και αυτοί ακόμα που από φόβο  εξακολουθούν να πληρώνουν, έχουν τα ίδια ακριβώς «πιστεύω» στο συγκεκριμένο θέμα,  με αυτούς που δεν πληρώνουν.
Η ίδια η Κυβέρνηση προεκλογικά αναγνώριζε ότι οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων και  τα επιβαλλόμενα διόδια τέλη είναι δυσβάστακτα και άδικα  για τους πολίτες και δεσμεύτηκε ότι άμεσα θα προσχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευσή τους για την αποκατάσταση της αδικίας.
Έκτοτε περιμένουμε. Και αντί  μετά από  ενάμισι  περίπου χρόνο, να βρεθεί μια δίκαιη λύση, η Κυβέρνηση δια του αρμόδιου Υπουργού της, αρχικά μας λοιδορεί και μας εξυβρίζει  και στη συνέχεια  μας αντιμετωπίζει σαν κακοποιούς.
Και όλα αυτά τη στιγμή  πολλοί βουλευτές της έχουν ταχθεί κατά των συμβάσεων παραχώρησης,  κατά του τρόπου με τον οποίο μας  επιβάλλονται τα διόδια τέλη και έχουν μάλιστα  συμμετάσχει σε πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις για την εξεύρεση μιας δίκαιης λύσης.
Μετά από όλα  αυτά,  θεωρούμε ότι η ενδεχόμενη ποινικοποίηση της  άρνησης πληρωμής διοδίων και οι ποινικές καταδίκες των πολιτών,   προς χάριν μάλιστα  των μεγαλοεργολάβων, το μόνο που θα καταφέρουν  είναι να γιγαντώσουν  το κίνημα κατά των διοδίων, να πυροδοτήσουν  την υποβόσκουσα από καιρό  κοινωνική έκρηξη,  με απρόβλεπτες συνέπειες.
Καλούμε  όλους τους βουλευτές και ειδικά τους βουλευτές της Πιερίας:
-Να μην επιτρέψουν να έρθει στη  Βουλή οποιαδήποτε διάταξη νόμου που να επιφέρει ποινικές ή αστικές κυρώσεις σε όσους δεν πληρώνουν διόδια.
-Να αντισταθούν και να αρνηθούν να ψηφίσουν μια τέτοια διάταξη.
Εκαναν το μεγάλο λάθος, όπως κάποιοι από αυτούς ομολόγησαν, να ψηφίσουν τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων, γιατί δεν γνώριζαν το τι θα επακολουθήσει.
Τώρα που ξέρουν ας μη κάνουν ένα δεύτερο μεγαλύτερο.
Γιατί  ο λαός δεύτερη φορά δεν συγχωρεί…
ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ
Ε mail: epaiginiou@gmail.com,  τηλ: 6944755220



(Ν)ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ & ΤΩΝ ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΩΝ

Λίγες ημέρες μετά την παραγραφή των αδικημάτων του Βατοπεδίου, την παράδοση ενός άνευρου πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για το σκάνδαλο ΖΗΜΕΝΣ, το γενικευμένο κοινωνικό πόλεμο στη Κερατέα για τα συμφέροντα των εθνικών εργολάβων των σκουπιδιών, τις κινητοποιήσεις των γιατρών όλης της Ελλάδας, τις συνεχιζόμενες απεργίες στις συγκοινωνίες, τη συνεχιζόμενη απειθαρχία και ανυπακοή στους εθνικούς δρόμους από το κίνημά μας ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, αρκούσε η συνέντευξη τύπου των 5 κοινοπρακτικών ληστών των εθνικών μας δρόμων, οι οποίοι ευθέως δήλωσαν ότι ζήτησαν την ποινικοποίηση της άρνησης καταβολής διοδίων από τη κυβέρνηση, έτσι ώστε υπουργός των εργολάβων και η κυβέρνηση του μνημονίου να καταθέσει την πολυπόθητη τροπολογία τόσο για τις συγκοινωνίες, όσο και τη τροποποίηση του ΚΟΚ για ποινικοποίηση της πολιτικής και κοινωνικής μας δράσης.

Σταύρος Καλαφάτης: «Η αδράνεια της κυβέρνησης στο θέμα της ΕΛ.Β.Ο., οδηγεί τη Θεσσαλονίκη στην πλήρη αποβιομηχάνιση»

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε στη Βουλή την με αριθ. 10975/11-02-2011 ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Άμυνας και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με θέμα «Κίνδυνος αναστολής δραστηριοτήτων της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛ.Β.Ο.) λόγω έλλειψης ρευστότητας».
Στη ερώτησή του ο κ. Καλαφάτης, επικρίνει την αδράνεια της σημερινής κυβέρνησης στο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛ.Β.Ο.) και την απουσία αποκρυσταλλωμένης θέσης για τη συμμετοχή ή όχι του ελληνικού δημοσίου στην προτεινόμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.Επισημαίνει ότι η αδρανής στάση της κυβέρνησης, καθιστούν μετέωρη την εταιρεία, αφού η έλλειψη του απαιτούμενου κεφαλαίου κίνησης δεν της επιτρέπει να καλύψει άμεσα αμοιβές προσωπικού, λειτουργικές δαπάνες και την προμήθεια απαραίτητων υλικών για την παραγωγική της διαδικασία. Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, θέτει σε κίνδυνο την εκτέλεση τρεχουσών παραγγελιών της εταιρείας, παράλληλα όμως τη θέτει και εκτός ανταγωνισμού, αφού αδυνατεί να εμφανίσει εγγυητικές επιστολές, όπως συνέβη σε πρόσφατο διαγωνισμό του Ο.Α.Σ.Θ. για την προμήθεια νέων λεωφορείων. Αυτή η επιπόλαια κυβερνητική στάση, δημιουργεί ένα ιδιότυπο καθεστώς ανασφάλειας και ομηρίας στους 500 εναπομείναντες απασχολούμενους της ΕΛ.Β.Ο. και αρκετούς μικρομεσαίους επιχειρηματίες που λειτουργούν υποστηρικτικά σε έργα της. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο κ. Καλαφάτης θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα στους Υπουργούς, διερευνώντας τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον της ΕΛ.Β.Ο.

ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΟΣ ΣΤΟΝ ΑΣΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Γιόρτασε τα 110α γενέθλιά του

Έγινε 110 ετών και χαίρει άκρας υγείας. Με πνευματική διαύγεια, πηγαίνει καθημερινά στο καφενείο του Ασκού θεσσαλονίκης, όπου μένει, και παίζει χαρτιά με τους φίλους του, απολαμβάνει τις τοπικές
νοστιμιές και χαίρεται την οικογένειά του.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr "Μακεδονία"
Ολόγος για τον υπεραιωνόβιο Χαράλαμπο Μητσόγλου, ο οποίος κουβαλά τη νεοελληνική ιστορία από τη γενοκτονία του Πόντου, την οποία βίωσε ως αντάρτης οτα βουνά, μέχρι τη σημερινή οικονομική κρίση. Χθες, γιόρτασε τα γενέθλιά του και την ονομαστική του εορτή (που συμπίπτουν) μαζί με τη μικρότερη κόρη του, η οποία τον φιλοξενεί στο σπίτι της στον Ασκό. Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι μικρό παιδί, καθώς, όπως λέει, "το κοντέρ μηδένισε στα 100 χρόνια και άρχισα να μετρώ από την αρχή". "Δόξα τω θεώ, είμαι καλά και εύχομαι σε όλο τον κόσμο να έχει υγεία και εργασία. Περάσαμε πολλή φτώχεια και δυστυχία, και με θλίβει το γεγονός ότι ακόμη και στις μέρες μας, που δεν έχουμε πολέμους, μένει πολύς κόσμος άνεργος", ανέφερε στη "Μ" ο κ. Χαράλαμπος, ο οποίος παίρνει αναπηρική σύνταξη. Στα 110 χρόνια του χρειάστηκε ελάχιστες φορές να πάει στον γιατρό, ενώ το μόνο φάρμακο που παίρνει είναι για την πίεοή του, και αυτό... προληπτικά. Το μυστικό της μακροζωίας, όπως λέει, είναι να μην καπνίζεις, να τρως υγιεινά και να μην πίνεις εμφιαλωμένα ποτά, παρά μόνο κρασί ή τσίπουρο ντόπιας παραγωγής. Επίσης, να μην έχεις αγχος.
Μια συνηθισμένη μέρα, για τον υπεραιωνόβιο, περιλαμβάνει το πρωινό, με τραχανά, κους κους ή χα βίτς. Στη συνέχεια πηγαίνει στο καφενείο και παίζει ξερή μέχρι το μεσημέρι Το μεσημέρι τρώει πάν¬τα κρέας γιδίσιο με ένα ποτήρι κρασί. Ξεκουράζεται και από τις 7 το απόγευμα παρακολουθεί τα δελτία ειδήσεων στην τηλεόραση μέχρι τις 11 το βράδυ. Το βραδινό του περιλαμβάνει μια φέτα ψωμί με γιαούρτι ή τυρί.
Ο κ. Μήτσογλου έχασε νωρίς την πρώτη του σύζυγο, ξαναπαντρεύτηκε και απέκτησε άλλα τρία παιδιά. Η δεύτερη σύζυγος του, αν και 20 χρόνια νεότερη, έφυγε από τη ζωή πριν τρία χρόνια.
Ο υπεραιωνόβιος έχει συνολικά έξι παιδιά,το μεγαλύτερο εκ των οποίων είναι μια κόρη που είναι σήμερα 83 χρονών, δώδεκα εγγόνια, δεκαέξι δισέγγονα και δύο τρισέγγονα
Το μυστικό της μακροζωίας, όπως λέει, είναι να μην καπνίζεις, να μην έχεις άγχος, να τρως υγιεινά και να μην πίνεις εμφιαλωμένα ποτά, παρά μόνο κρασί ή τσίπουρο ντόπιας παραγωγής

 Από τα βουνά του Πόντου στην Καλαμαριά

Ο Χαράλαμπος Μητσόγλου, γιος εμπόρου καπνού στην ευρύτερη περιοχή της Σαμψούντας, γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου 1902 στην Τοούζ Αγά της Πάφρας του Πόντου. Σε ηλικία 12 ετών, το 1914, κι ενώ είχε ξεκινήσει ο διωγμός των Αρμενίων από τους Τούρκους, αναγκάστηκε να ανέβει στο βουνό μαζί με τον πατέρα του, τη μητέρα του, τον αδελφό του και τις τρεις αδελφές, για να γλιτώσουν. "Ζούσαμε σαν αγρίμια, θυμάμαι που έτρωγα χελώνες", περιγράφει. Μετά από δύο χρόνια κατέβηκε από το βουνό, για να ξαναγυρίσει εκείτο 1918, όταν οι Τούρκοι άρχισαν την καταδίωξη των Ποντίων, στην οποία έχασε τους γονείς και τον αδελφό του.Το 1924 μπήκε σε ένα καράβι στη Σαμψούντα με τις τρεις αδελφές του, ντυμένος γυναίκα με μουσουλμανικό τσεμπέρι, όπως έκαναν όλοι οι άνδρες, για να μην τους αναγνωρί¬σουν. Το καράβι, αφού έκανε μια στάση στο λιμάνι της θεσσαλονίκης, τους αποβίβασε στην Καλαμαριά. Από κει, πήγε στο Κοκκινόχωμα Λαγκαδά και μετά η οικογένεια κατέβηκε στη Νυμφόπετρα. Ο κ. Μητσόγλου παντρεύτηκε, έκανε τα πρώτα τρία παιδιά του και πήγε στρατό το 1933, σε ηλικία 31 ετών, στην Ηρά¬κλεια Σερρών. Ο πόλεμος του '40 βρήκε τον κυρ-Χαράλαμ- πο στα βουνά της Αλβανίας να αντιστέκεται με τον ελληνικό στρατό στους Ιταλούς. Βγήκε αλώβητος σε αυτές τις μάχες, αλλά τραυματίστηκε με σφαίρες στο πόδι κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, το 1947, σε ενέδρα ανταρτών στο Κοκκινόχω¬μα. Μετά από νοσηλεία ενός έτους σε νοσοκομείο της Αθήνας, επέστρεψε στο χωριό του, για να συνεχίσει τη ζωή του ως αγρότης καλλιεργώντας καπνά.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης

 

Ερώτηση προς την κα Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτωνγια Συγχωνεύσεις Γυμνασίων Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης

Στο πλαίσιο των αλλαγών που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας με στόχο «την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης», προωθείται σχέδιο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, με βάση μεταξύ άλλων τις γεωγραφικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες των επιμέρους περιοχών. Εν προκειμένω πληροφορίες για κατάργηση των Γυμνασίων Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης, έχουν θορυβήσει τους κατοίκους της περιοχής.
Συγκεκριμένα, στο Γυμνάσιο Τσοτυλίου φοιτούν μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένα χωριά (ενδεικτικές αποστάσεις: Αυγερινός 32 χλμ., Πολυκάστανο 22 χλμ., Δαμασκηνιά: 28 χλμ.) και πηγαινοέρχονται καθημερινά με άσχημες καιρικές συνθήκες και υποβαθμισμένο οδικό δίκτυο. Σε περίπτωση συγχώνευσης οι μαθητές θα υποχρεώνονται να διανύουν επιπλέον 10 χλμ. κάθε μέρα για να φοιτήσουν στο σχολείο της Νεάπολης. Εκτός αυτού, στο Δημοτικό Σχολείο Τσοτυλίου σήμερα φοιτούν 128 μαθητές, δυναμικό ικανό για τη διατήρηση ενός υγιούς Γυμνασίου.
Όσον αφορά το Γυμνάσιο Λιβαδερού οι αποστάσεις για τα δύο προτεινόμενα σχολεία σε περίπτωση συγχώνευσης είναι 26 και 30χλμ., σε επίσης κακό οδικό δίκτυο ορεινής περιοχής (1.050-1.200μ. υψόμετρο). Και για το εν λόγω σχολείο, τα στοιχεία δείχνουν ότι η τάση είναι αυξητική, αφού φέτος έχει 24 μαθητές, ενώ το 2012 οι μαθητές υπολογίζονται στους 45.
Πέραν των άλλων είναι γνωστό πως ο Νομός Κοζάνης και οι παραπάνω περιοχές το χειμώνα αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στις μετακινήσεις και αρκετές ημέρες τα σχολεία παραμένουν κλειστά με απόφαση της μέχρι πρότινος ΝΑ.
Επειδή το κλείσιμο των παραπάνω σχολείων θα έχει δυσάρεστες επιπτώσεις για τις τοπικές κοινωνίες και θα οδηγήσει σε εσωτερική μετανάστευση του ενεργού πληθυσμού.
Επειδή υπάρχει εκ μέρους του Υπουργείου η δέσμευση ότι ένα απομακρυσμένο χωριό, με δύσκολο οδικό δίκτυο, δεν θα χάσει το σχολειό του.
Επειδή η διαβλεπόμενη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων δεν είναι παιδαγωγικά ενδεδειγμένη πρακτική.
Επειδή, η εξοικονόμηση πόρων δεν νοείται να γίνει εις βάρος των μαθητών.

Ερωτάται η κα Υπουργός:

Προτίθεται να διατηρήσει ως έχουν τα Γυμνάσια Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης, ώστε να μην ενταχθούν στην απαράδεκτη διαδικασία των συγχωνεύσεων που θα οδηγήσει αφενός σε υποβάθμιση της εκπαίδευσης και αφετέρου σε ερημοποίηση της περιφέρειας και περαιτέρω όξυνση των ανισοτήτων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου