Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Είσαι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης; Ταυτότητα...

Την αγροτική... ταυτότητα θεσπίζει με νομοσχέδιο για την κατάρτιση του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Περισσότερες λεπτομέρειες δίνει η σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία στο Μητρώο θα εγγράφονται ακόμα και οι επαγγελματίες με αγροτουριστικές δραστηριότητες. Αυτό σημαίνει ότι άμεσα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης πρέπει να προσδιορίσει ποιοι μπορούν και ποιοι όχι να ασχολούνται με τον αγροτουρισμό... Αν και από την αρχική του μορφή, όπως το παρουσίασε η εφημερίδα Agrenda σε ειδικό ένθετο που κυκλοφόρησε στα μέσα Μαρτίου, δεν διαφέρει πολύ, παραθέτουμε την ανακοίνωση του υπουργείου που περιγράφει την τελική μορφή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου: «ΘΕΣΠΙΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΓΡΟΤΩΝ».
«Καταγραφή Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων-Ορισμός Επαγγελματία Αγρότη», ένα νομοσχέδιο-τομή για την ελληνική γεωργία.
Με το νέο πλαίσιο που προωθούμε, αναδιοργανώνουμε τον αγροτικό χώρο με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.  Ταυτόχρονα, με την ειδική κάρτα-ταυτότητα αγροτών καταστούμε δυνατή την παρακολούθηση της αγροτικής δραστηριότητας και την ουσιαστική στήριξη της με σεβασμό στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και του περιβάλλοντος.
Μέσα από τις νέες δομές που προωθούμε ενισχύουμε τους επαγγελματίες αγρότες.
Βάσει στοιχείων του 2009 και των ισχυόντων κριτηρίων, μόνο το 33% των 871.377 δικαιούχων ενισχύσεων είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Προτεραιότητα μας είναι η αύξηση του ποσοστού όσων επιλέγουν την αγροτική ως κύρια δραστηριότητα και η παράλληλη στήριξη τους ώστε να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα. Η χαρτογράφηση της αγροτικής δραστηριότητας είναι ένα σημαντικό βήμα, μεταξύ άλλων, για την δικαιότερη κατανομή των επιδοτήσεων, την σωστότερη διαχείριση του κόστους παραγωγής αλλά και την ανάπτυξη της περιφέρειας μέσα από ουσιαστικές και αποτελεσματικές πολιτικές με σεβασμό στο περιβάλλον. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελεί επί της ουσίας τη βάση πάνω στη οποία θα στηριχθεί η αγροτική μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση στην κατεύθυνση ενός νέου μοντέλου αγροτικής ανάπτυξης που θα συνάδει με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο για μια ποιοτική και ανταγωνιστική ελληνική γεωργία. Το νομοσχέδιο είναι προϊόν ενός εξαντλητικού διαλόγου μηνών στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των αγροτών και γενικότερα της κοινωνίας και επιδιώκει να αποσαφηνίσουν βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την έννοια του «επαγγελματία αγρότη».
Ειδικότερα:
Με το Σχέδιο Νόμου για την «Καταγραφή των Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων-Ορισμός επαγγελματία Αγρότη»
- δημιουργείται Ενιαία Βάση Δεδομένων που στο εξής θα ονομάζεται «Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων» (ΜΑΑΕ)
- στο ΜΑΑΕ εγγράφονται υποχρεωτικά όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα που ασκούν αγροτική δραστηριότητα (φυτική, ζωική και αλιευτική) που αποσκοπεί στη παραγωγή αγροτικών προϊόντων, επαγγελματική δραστηριότητα που αφορά διαχείριση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και λειτουργία Αγροτοτουριστικών Μονάδων
- ορίζονται ως επαγγελματίες αγρότες που μπορούν εγγραφούν στον ΜΑΑΕ, φυσικά πρόσωπα, ενήλικοι άνδρες και γυναίκες που είναι α) κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, β) ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ ή συνταξιοδοτούνται απ’ αυτόν, γ) ασχολούνται επαγγελματικά με την αγροτική δραστηριότητα στην εκμετάλλευση τουλάχιστον κατά 30% του συνολικού ετήσιου χρόνου εργασίας τους και λαμβάνουν από την απασχόλησή τους αυτή το 35% τουλάχιστον του συνολικού ετήσιου εισοδήματός τους και δ) οι απασχολούμενοι στη αλιευτική παραγωγή οι οποίοι κάτοχοι επαγγελματική άδειας ατομικής αλιείας και άδειας επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους.
- εγγράφονται στο ΜΑΑΕ επίσης τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επαγγελματίες αγρότες, αλλά είναι αποδεδειγμένα κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, δηλαδή α) οι κύριοι, συγκύριοι ή νομείς αγροτικής εκμετάλλευσης και β) οι μισθωτές ή αγρολήπτες αγροτικής εκμετάλλευσης εφόσον η μίσθωση ή η αγροληψία έχει συναφθεί εγγράφως.

Τροχαίο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τροχαίο ατύχημα, σημειώθηκε στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όταν ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο που οδηγούσε 63χρονος, συγκρούστηκε, με δίκυκλο που οδηγούσε μια γυναίκα 31 ετών. Από τη σύγκρουση τραυματίσθηκε η οδηγός του δικύκλου, η οποία μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, στο νοσοκομείο Άγιος Παύλος. Προανάκριση για το συμβάν διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης.
«Αγγελιοφόρος»


Τέλος στο ζήτημα της μεταφοράς μαθητών για το νομό Θεσσαλονίκης με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο επανεξέτασε και συνεκτίμησε τα νέα στοιχεία που κατέθεσε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, τα οποία αποδεικνύουν ότι είναι απαραίτητα όλα τα δρομολόγια που υπάρχουν στην πρόταση σύμβασης, διότι αυτό εξυπηρετεί τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών. Επίσης, το κόστος της μεταφοράς τους κρίθηκε ότι μειώθηκε κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση. «Όλες μας οι ενέργειες μοναδικό στόχο έχουν την εξυπηρέτηση των μαθητών και των γονέων. Όπως μέχρι σήμερα με ευθύνη μας μεταφέραμε όλους τους μαθητές με δημόσια μέσα μεταφοράς που εγγυώνται την ασφάλεια και την ακρίβεια του μεταφορικού έργου, χωρίς ποτέ να έχουμε κανένα πρόβλημα, έτσι θα συνεχίσουμε» δήλωσε ο Π. Ψωμιάδης.



Κάτι δεν πάει καλά με την ασφαλιστική εταιρία «ΜΙΝΕΤΤΑ» στην Θεσσαλονίκη.

Η διοίκηση της ασφαλιστικής εταιρίας «Μινέττα» πρέπει να εξετάσει κατά πόσο οι επιφορτισμένοι υπάλληλοι με τις αποζημιώσεις είναι γνώστες του αντικείμενου τους και πόσο φερέγγυοι είναι στον λόγο τους έναντι των πελατών τους. Αυτό που συνέβη σε παθόντα με την αποζημίωση λόγο ατυχήματος δεν βοηθά την εικόνα της εταιρίας, το αντίθετο θα λέγαμε, θίγει την αξιοπιστία της και μάλλον ζημιά προκαλούν στην εταιρία. Διότι δεν μπορεί ο υπάλληλος να συμφωνεί με το ύψος μιας αποζημίωσης και στην συνέχεια για πιο λόγο δεν γνωρίζουμε αλλάζει στάση. Το τι συμβαίνει πρέπει να το διερευνήσει η διοίκηση της εταιρίας. Όλα τα στοιχεία είναι στην διάθεση της. Εμείς θα επανέλθουμε γιατί θεωρούμε το θέμα είναι πολύ σοβαρό.



Αιμοδοσία στην Νυμφόπετρα.

Στις 24 Απριλίου ημέρα Σάββατο θα πραγματοποιηθεί εθελοντική αιμοδοσία στην Νυμφόπετρα του δήμου Εγνατίας με πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου «Μέγας Αλέξανδρος» και στις ώρες 9 με 12 π.μ.

Πυροβολισμοί στο Γ.Ε.Λ. Μενεμένης

Υπόθεση πρόκλησης φθορών σε τζάμια του Γ.Ε.Λ. Μενεμένης από πυροβολισμούς, εξετάζουν οι Αστυνομικές Αρχές. Ο διευθυντής του Γ.Ε.Λ., το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Δενδροποτάμου, τηλεφώνησε στην Αστυνομία για να καταγγείλει φθορές σε υαλοπίνακες του σχολείου. Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στο χώρο διαπίστωσαν ότι οι φθορές προήλθαν από πυροβολισμούς όπλου. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των δραστών, καθώς και για τον προσδιορισμό του τύπου του όπλου που χρησιμοποιήθηκε.

Φόνος 24χρονης στην Καλαμαριά

Νεκρή, με τραύματα στο πρόσωπο και στο λαιμό, βρέθηκε χθες το απόγευμα από συγγενικό της πρόσωπο 24χρονη ημεδαπή, η οποία διέμενε προσωρινά σε διαμέρισμα στην περιοχή της Καλαμαριάς.Σύμφωνα με την εκτίμηση του ιατροδικαστή, πρόκειται για εγκληματική ενέργεια, ενώ την υπόθεση διερευνά η Διεύθυνση Εγκλημάτων κατά της Ζωής, της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.



Αγνοείται 59χρονος στον Αξιό ποταμό

Σε εξέλιξη ήταν, μέχρι αργά το απόγευμα, οι έρευνες των Αρχών για τον εντοπισμό 59χρονου που παρασύρθηκε από τα νερά του ποταμού Αξιού και αγνοείται όταν η βάρκα στην οποία επέβαινε ακόμα ένα άτομο αναποδογύρισε στο ύψος του δημοτικού διαμερίσματος Αγίου Πέτρου στο νομό Κιλκίς.Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 59χρονος μαζί με τον 40χρονο συνεργάτη του, βρισκόταν σε βάρκα που έπλεε στον Αξιό προκειμένου να οδηγήσουν τα άλογά τους, που ήταν μέσα στο νερό και ακολουθούσαν, σε μια νησίδα. Το ποτάμι ήταν φουσκωμένο και τα νερά ορμητικά με αποτέλεσμα η βάρκα τους, που πήγαινε αντίθετα στο ρεύμα, να αναποδογυρίσει και τα δύο άτομα να βρεθούν στο νερό. Ο 40χρονος κατάφερε και κολύμπησε μέχρι την όχθη, ωστόσο ο 59χρονος δεν τα κατάφερε, παρασύρθηκε από το ποτάμι και αγνοείται.

Η Νομαρχία Θεσσαλονίκης τιμά την Ελληνίδα της Διασποράς

Ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού Στέφανος Ταμβάκης, σας προσκαλούν την Τετάρτη 14 Απριλίου 2010, στις 20:00' μ.μ., στο ξενοδοχείο PortoPalace (26ης Οκτωβρίου 65, αίθουσα GrandPietraHall) στη Θεσσαλονίκη, στην εκδήλωση «Τιμή στην Ελληνίδα της Διασποράς, κατά την οποία θα βραβευθούν διακεκριμένες Ελληνίδες, από την Ομογένεια και το εσωτερικό της χώρας, για τη συνολική προσφορά τους στον οικουμενικό ελληνισμό. Στην εκδήλωση, που θα παρουσιάσει η δημοσιογράφος Χρύσα Σάμου, θα βραβευθούν σημαντικές Ελληνίδες που διακρίθηκαν για την προσφορά τους στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή και οι οποίες προτάθηκαν από τις Περιφέρειες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού.
Συγκεκριμένα θα τιμηθούν οι:
• Βρισηίς Μαύρου-Παϊδούση (Περιφέρεια Καναδά)
• Όλγα Κουπριάνοβα (Περιφέρεια χωρών πρώην ΕΣΣΔ)
• Μαργαρίτα Καπετανέα (Περιφέρεια Αφρικής, Εγγύς /Μέσης Ανατολής)
• Αλεξάνδρα Βακιτσίδη (Περιφέρεια Ωκεανίας)
• Αθανασία Σίσκου (Περιφέρεια Ευρώπης)
• Ιωάννα Ζωνναρά-Γεωργαλού (Περιφέρεια Κεντρικής και Νότιας Αμερικής)
• Μαρίνα Μουστάκα (Περιφέρεια Αμερικής)
• Έλενα Αμβροσιάδου (Ελλάδα)
• Χαρά Νικοπούλου (Ελλάδα)

Διόδια στην Εγνατία οδό


Διόδια μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού και μάλιστα ηλεκτρονικά, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών. Αυτό ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης, στο περιθώριο της πρώτης συνάντησής του με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ. «Τα συμβατικά διόδια δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα και για αυτό θέλουμε να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρονικά. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον διαγωνισμό για την προμήθεια του αντίστοιχου λογισμικού», σημείωσε. Ο ίδιος επισήμανε ότι λίγο πριν το καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδού, μήκους 670 χιλιομέτρων, από τους Κήπους Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, με την ολοκλήρωση και της τελευταίας γέφυρας στο Περιστέρι. Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος θα τοποθετηθούν σταδιακά και οι πρώτοι σταθμοί διοδίων επί της οδού, αρχής γενομένης από τον Πολύμυλο Κοζάνης. Υπενθύμισε δε, ότι η Ελλάδα είχε υποχρέωση να λειτουργήσει τα διόδια από το 2006, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης της Οδού είναι της τάξης των 80-100 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ετησίως μόνον προς τη ΔΕΗ) και δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνονται με αυτό όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, «αλλά οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου».
Μικρότερο κόστος διέλευσης
Ο κ. Μαγκριώτης γνωστοποίησε ακόμη ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει συνεργασία με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος διοδίων για την επόμενη 30ετία. Ειδικά για τον σταθμό διοδίων Μαλγάρων, σημείωσε ότι -σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους- σχεδιάζεται να αξιοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη λειτουργήσουν τα νέα στο Αιγίνιο και στον κόμβο Κουλούρας (τα δεύτερα επί της Εγνατίας). Σχετικά με τους 299 συμβασιούχους της Εγνατίας οδού, των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώνονται μετά τη λήξη τους, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι η Εγνατία Οδός έχει καταθέσει πρόταση μέσω ΑΣΕΠ, για «ανανέωση ενός σημαντικού μέρος αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις».
Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
Παράλληλα, ενδεχομένως και μέσα στο καλοκαίρι, πρόκειται να δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του έργου της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από το ύψος του εργοστασίου της τσιμεντοβιομηχανίας «Τιτάν» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ για το δεύτερο τμήμα η δημοπράτηση αναμένεται μέσα στο 2011. Τέλος, για τα Τέμπη ανακοίνωσε ότι σε δύο-τρεις εβδομάδες πρόκειται να ανοίξει οριστικά ο δρόμος, ο οποίος είναι όμως και σήμερα ασφαλής.
«Αγγελιοφορος»