Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010
Στο Ακριτοχώρι Σερρών, οι κάτοικοι εορτάζουν την δική τους Παναγιά.
Στις 22 Ιουλίου ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Ακριτοχωρίου Σερρών «Οι Ακρίτες» διοργανώνουν πανηγυρικές εκδηλώσεις με την ευκαιρία της εορτής της Παναγιάς Μάγαρας, του Πόντου. Οι κάτοικοι του χωριού πήραν την πρωτοβουλία να αναβιώσουν ήθη και έθιμα από το μεγάλο πανηγύρι που πραγματοποιούνταν στο προσκύνημα της Παναγιάς Μάγαρας η Οτ καγιά της επαρχίας Πάφρας. Στις 22 Ιουλίου 2008 προς ανάμνηση του ξεχασμένου προσκυνήματος των Παφραίων και μετά από πρωτοβουλία κατοίκων του Ακριτοχωρίου, τοποθετήθηκε στην εκκλησία του χωριού η νέα εικόνα της Παναγίας Μάγαρας την οποία αγιογράφησα δωρεάν οι μοναχές του Ι. Η. Τίμιου Προδρόμου Ακριτοχωρίου. Προς χάριν της Παναγίας ψάλετε την μέρα της εορτής της το απολυτίκιο του, του Δρος Χαραλάμπου Μ. Μπούσια (Μέγας Υμνογράφος της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας
σε Ήχος α΄Των ουρανίων Ταγμάτων
Φρουρός, ακέστωρ και σκέπη και μέγα στήριγμα
Παφραίων Χριστωνύμων, και Ποντίων απάντων,
της Μάγαρας Παρθένε, σκέπε πιστούς νύν είς Ακριτοχώριον
ασπαζομένους την εικόνα σου τη σεπτήν, χαριτόβρυτε Παντάνασσα.
Στις εκδηλώσεις θα πάρουν μέρος οι Καλλιτέχνες : Αλέξης Παρχαρίδης (τραγούδι) / Γ. Σανίδης (λύρα) / Πουλαντζακλής Γιώργος (κεμανέ, λύρα, τραγούδι) / Σιαμίδης Γιώργος (αγγείον, γαβάλ) / Πολυχρονίδης Γιάννης (νταούλι) καθώς και οι Μωμόγεροι του Αγ. Δημητρίου- Ρυακίου Κοζάνης.
Κυριακή 18 Ιουλίου 2010
Απίθανη, αλλά μόνη ελπίδα
Tου Χρηστου Γιανναρα
Είναι μάλλον φανερό ότι ο ελλαδικός Ελληνισμός δεν έχει ακόμη αντιληφθεί τι συμβαίνει στην Ελλάδα τους τελευταίους εννέα μήνες. Αλλά μοιάζει να μην το έχει αντιληφθεί ούτε ο Ελληνισμός της διασποράς, που συνήθως βλέπει καθαρότερα, γιατί βλέπει από μακριά. Οι έξω από την Ελλάδα Ελληνες ξεσηκώθηκαν δυναμικά, στη δεκαετία του ’70, για το Κυπριακό. Πέτυχαν τότε, ειδικά στις ΗΠΑ, να ανασταλεί από το Κογκρέσο η παροχή αμερικανικής εξοπλιστικής βοήθειας στην Τουρκία. Και ανέτρεψαν την πολιτική Καραμανλή-Μπήτσιου που βιαζόταν να «κλείσει» οπωσδήποτε, με οποιουσδήποτε όρους, το Κυπριακό. Γεγονός αυθόρμητης οργάνωσης, συντονισμού και μαζικών κινητοποιήσεων ήταν και ο ξεσηκωμός, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, για το Μακεδονικό: οι λαοθάλασσες στα συλλαλητήρια της Νέας Υόρκης, του Τορόντο, του Σύντνεϋ, που τόσο λοιδορήθηκαν αργότερα (και λοιδορούνται) από κονδυλοφόρους περίεργων κινήτρων στο εσωτερικό. Είτε για την οικονομική ανάπτυξη πρόκειται και την ανάκαμψη από ύφεση βαθιά είτε για την άμυνα πατρώας γης και παράδοσης πολιτισμού, το βασικό προαπαιτούμενο είναι το λαϊκό «φρόνημα». Και «φρόνημα» θα πει, να είναι αυτονόητα και εμπειρικά βεβαιωμένος ο πολίτης (όχι ψυχολογικά ντοπαρισμένος από ρητορείες) ότι η κοινωνία στην οποία ανήκει και μετέχει του εξασφαλίζει ποιότητα ζωής πραγματικά πολύτιμη. Οτι η γλώσσα αυτής της κοινωνίας, με τον πλούτο της μακραίωνης ιστορικής της διαδρομής και την εκφραστική της πληρότητα, είναι προνόμιο ξεχωριστό για τη ζωή του. Οτι η γη και οι οικισμοί της πατρίδας του έχουν ομορφιά και πατίνα αρχοντιάς που του υπαγορεύουν αξιοπρέπεια. Οτι συνεχίζει η συλλογικότητα στον τόπο του να σαρκώνει συμπεριφορές, ήθη και παραδόσεις που παραπέμπουν σε «νόημα» της ύπαρξης και της συνύπαρξης πέρα από την τυφλή αναγκαιότητα των ενστίκτων. Μόνο με τέτοιες προϋποθέσεις «φρονήματος» ανασκουμπώνεται ένας λαός, για να βγει από μια οικονομική καταστροφή ή να αποσοβήσει έξωθεν απειλή. Τέτοιο «φρόνημα» δεν υπάρχει πια στην Ελλάδα. Σώζεται ίσως μια συναισθηματική, επιδερμική παραλλαγή του στους έξω από την Ελλάδα Ελληνες, που μπορεί να ξεσηκώνει ενθουσιαστικές εκρήξεις όταν θίγεται το «εθνικό φιλότιμο». Αλλά είναι αδύνατο να προκαλέσει κοινωνική ανάκαμψη στο εσωτερικό της χώρας. Οι Ελληνες σήμερα είμαστε ένας λαός που μοιάζει να μην πιστεύει σε τίποτα, ούτε στην ιστορία του, στη γλώσσα του, στον άλλοτε πολιτισμό του, ούτε στο κράτος του, στους κοινωνικούς θεσμούς, στη συλλογική αξιοπρέπεια. Λαός με ανήκεστα κατεστραμμένη τη γλώσσα του και τη γη του, με δραματικά χαμηλό επίπεδο κατά κεφαλήν καλλιέργειας, στερημένος λογική και κρίση, παραδομένος σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, σε κτηνώδη εγωκεντρικά ορμέμφυτα, στον πρωτογονισμό της ζούγκλας των διεκδικήσεων δίχως την παραμικρή αίσθηση σχέσεων κοινωνίας. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να καταλάβουμε, ούτε οι ελλαδικοί ούτε της διασποράς οι Ελληνες, τι ακριβώς συμβαίνει στην πατρίδα μας τους τελευταίους εννέα μήνες. Οτι δεν πρόκειται για εφήμερη «κρίση», συνέπεια της παγκόσμιας, ούτε απλώς για κατάρρευση του καραγκιοζίδικου πολιτικού μας συστήματος. Δεν πρόκειται αυτή τη φορά για έξωθεν απειλές που επιδέχονται διαμαρτυρίες και συλλαλητήρια, για επιβουλές του χερσαίου ή θαλάσσιου χώρου, δόλιο σφετερισμό ονομάτων, ιστορίας, κυριότητας. Αυτή τη φορά πρόκειται για συντελεσμένη καταστροφή. Για απώλεια της σύνολης εθνικής κυριαρχίας, πρόκειται για διακυβέρνηση της χώρας από ξένους ελεγκτές και επιτρόπους. Μπορεί η κηδεμονία να μας προσφέρθηκε σαν σωτήρια λύση, λίγο πριν η κυβέρνηση κηρύξει «στάση πληρωμών» και αρχίσουμε να σφαζόμαστε στους δρόμους για λίγα τρόφιμα. Αλλά δεν παύει να συνιστά συντελεσμένη καταστροφή. Και ούτε συγκρίνεται με τις περιπτώσεις άλλων χωρών που τέθηκαν επίσης, για κάποιο διάστημα, υπό κηδεμονίαν. Εδώ έχουμε νόσο που έχει αχρηστέψει ζωτικά όργανα του κοινωνικού σώματος. Ο εγκέφαλος (η κυβέρνηση, υποτίθεται) εμφανίζει απίστευτη ανικανότητα θετικών ενεργημάτων: Αρνείται να πάρει μέτρα για πρόκληση και ανάπτυξη της παραγωγικότητας, περιορίζεται να τσεκουρώνει τα μικρά και μεσαία εισοδήματα πνίγοντας την αγορά και επιτείνοντας την ύφεση. Οι μηχανισμοί της διαφθοράς ανέγγιχτοι, το κομματικό χρήμα αναιδέστατα προκλητικό, το κράτος παραλυμένο, έρμαιο του γκανγκστερικού συνδικαλισμού. Στον ιδιωτικό τομέα η ασυδοσία των εκβιασμών και της απανθρωπίας ξαναζωντανεύει τη φρίκη μυθιστορημάτων του Ντίκενς στον 19ο αιώνα. Με κυβέρνηση εδώ «σοσιαλιστική»! Τα κόμματα βυθισμένα σε παντελή αυτισμό, εγκλωβισμένα στην ψυχοπαθολογική ιδιοτέλεια και μονομανία της οψέποτε εκλογικής επιτυχίας. Τα ΜΜΕ εμπορευματοποιημένα ώς το μεδούλι (και τα κρατικά: εξευτελισμένη δημοσιογραφία λακέδων της κάθε κυβέρνησης) κυνηγάνε μόνο τηλεθέαση σκυλεύοντας την αγωνία μισθωτών και συνταξιούχων με αναλύσεις, από το πρωί ώς το βράδυ, της σαδιστικής μείωσης των εισοδημάτων τους. Χωρίς να ξεχνάμε το γεγονός που έχει κυριολεκτικά διαλύσει τον κοινωνικό ιστό στην Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια: τη θεσμοποιημένη ατιμωρησία, την κοινή βεβαιότητα ότι «όλα επιτρέπονται». Ηταν το μεγάλο ψηφοθηρικό κατόρθωμα του Ανδρέα Παπανδρέου, ο έμπρακτος θρίαμβος του λαϊκιστικού αμοραλισμού του. Αυτή η καταστροφή δεν ανατάσσεται. Η παραβατικότητα στην Ελλάδα, το ψέμα, η ατιμία, η κλοπή δημόσιου χρήματος, η φοροδιαφυγή, το «λάδωμα», η κατάχρηση, η αναίδεια, το νταϊλίκι του εκβιαστή, του παραβάτη των νόμων, ο χλευασμός της ηθικής και των κοινωνικών αναστολών, είναι οι «λαϊκές κατακτήσεις» των τελευταίων τριάντα χρόνων. «Κατακτήσεις» που θεμελιώθηκαν και παγιώθηκαν χάρη στην ειδεχθή ανηθικότητα όλων των κομμάτων, άσχετα με τις παραπλανητικές τους επωνυμίες και τις ψυχωτικές τους εμμονές. Λέγεται ότι έλεγε ο Λένιν (πριν από τον πραγματικό ή φανταστικό Κίσινγκερ) πως αν θέλεις να εξαφανίσεις ιστορικά έναν λαό, τον αποκόβεις από τη γλώσσα του. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα διδακτικά βιβλία στα ελληνικά σχολειά, τριάντα έξι χρόνια τώρα, προσφέρονται για να σπουδάσει κανείς το πόσο μεθοδικά και δόλια μπορεί να συντελεστεί αυτή η αποκοπή ενός λαού από τη γλώσσα του. Δεν φτάσαμε αιφνίδια στην κηδεμόνευση από το ΔΝΤ και στην εξουδετέρωση της Ελλάδας στον διεθνή πολιτικό στίβο. Προηγήθηκαν η μεθοδική αποχαύνωση του πληθυσμού με τη μονοτροπία μεγιστοποίησης της καταναλωτικής ευχέρειας, η προγραμματική αγλωσσία, η διάλυση δημοτικού - γυμνασίου και η αχρήστευση του λυκείου, ο ευτελισμός και το μπάχαλο των πανεπιστημίων, η συστηματική διαστροφή της ιστορικής αυτοσυνειδησίας του Ελληνα, η χλεύη για τη μεταφυσική και για τον πολιτισμό που μόνο αυτή γεννάει. Η Ελλάδα έχει τελειώσει. Ελάχιστες οι πιθανότητες να ξαναβγεί από τη στάχτη φλόγα με Συντακτική Εθνοσυνέλευση και καινούργιο Σύνταγμα. Αλλά μοναδική ελπίδα.
Σάββατο 17 Ιουλίου 2010
Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010
Σήμερα ξεκινούν οι πενθήμερες πανηγυρικές εκδηλώσεις στον Προφήτη του δήμου Εγνατίας.
Πολιτιστικές εκδηλώσεις με την ευκαιρία της εορτής του Προφήτη Ηλία διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Προφήτη. Σήμερα πρώτη ημέρα των εκδηλώσεων θα παρουσιαστούν παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα, ενώ αύριο το πρόγραμμα περιλαμβάνει Βραδιά Καραγκιόζη, την Κυριακή , Θέατρο από το τοπικό θεατρικό εργαστήρι του χωριού και την Δευτέρα Λαϊκή Δημοτική βραδιά. Ανήμερα της εορτής χορευτικά συγκροτήματα θα παρουσιάσουν παραδοσιακούς χορούς.
Σε παλαιότερο σημείωμα μας σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης γράφαμε για το μεγάλο και γνωστό στην περιοχή πανηγύρι του Αϊ Λιά.
Σε παλαιότερο σημείωμα μας σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης γράφαμε για το μεγάλο και γνωστό στην περιοχή πανηγύρι του Αϊ Λιά.
Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010
Ανοικτή επιστολή προς την Κα Μ. Ξενογιαννακοπούλου Η προστασία τού Περιβάλλοντος είναι καί δική σας υπόθεση, Η προστασία τής Υγείας όμως είναι αποκλειστική σας ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.
Κυρία Yπουργέ, Πρό ολίγων ημερών ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Νικ. Σβίγγος απηύθυνε στό Υπουργείο επιστολή διαμαρτυρίας γιά τήν αδικαιολόγητη καθυστέρηση πού επιδεικνύετε στήν περιβαλλοντική αδειοδότηση τού Γεν. Νοσοκομείου Θηβών. Στό προαύλειο τού Γ. Ν. Θηβών λειτουργεί σταθμός βιολογικού καθαρισμού. Από αυτόν τά λύματα εξερχόμενα δέν κατευθύνονται στήν Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού τού Δήμου Θηβαίων, πού ευρίσκεται σέ μία απόσταση περίπου 800 μέτρων. Καί αυτό γιατί δέν υπάρχει κατασκευασμένος αγωγός, πού νά μεταφέρει τά επεξεργασμένα λύματα, από τό Γ.Ν.Θηβών εκεί. Τά επεξεργασμένα, από τόν σταθμό βιολ. καθαρισμού τού Γ.Ν. Θηβών, λύματα διατίθενται επιφανειακά στό έδαφος (σέ παρακείμενο ρέμα, τό οποίο από απόσταση κάποιος αντιλαμβάνεται λόγω τού υπερτροφισμού τών θάμνων εκατέρωθεν τής κοίτης του...)
Τό ιστορικό τού θέματος είναι τό ακόλουθο :1. Οι προδιαγραφές τού νέου νοσοκομείου Θηβών χρηματοδοτήθηκαν από τήν Κυβέρνηση Μητσοτάκη (περί τό 1993). Τότε, από όσο γνωρίζω, δέν ήταν υποχρεωτική η ύπαρξη περιβαλλοντικής μελέτης, έγινε όμως μερικά χρόνια αργότερα, καί πάντως πρίν τήν είσοδο στό 2000.2. Καμμία αρχή (ούτε τό Υπουργείο Υγείας, ούτε η ΔΕΠΑΝΟΜ, ούτε τό Υπουργείο Περιβάλλοντος) δέν ενδιαφέρθηκε νά εκπονηθεί αυτή η αναγκαία μελέτη.
3. Παρά τό γεγονός ότι τό νέο νοσοκομείο θά ήταν στίς παρυφές τού υδροφόρου ορίζοντα τής Ε.ΥΔ.Α.Π.
4. Τό έργο παραδόθηκε σέ χρήση τόν Αύγουστο τού 2003, χωρίς κατασκευασμένο αγωγό μεταφοράς τών επεξεργασμένων λυμάτων του πρός τήν πλησίον ευρισκομένη Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού τού Δήμου Θηβαίων.
5. Ανέλαβα Διοικητής τόν Σεπτέμβριο τού 2004, καί αμέσως διεπίστωσα τήν ανάγκη,
• Αφενός κατασκευής αυτού τού κακώς ελλείποντος αγωγού, καί,
• Τής κατασκευής εσωνοσοκομειακού δικτύου αγωγών φυσικού αερίου, πούΑ. καί θεαματική μείωση τού κόστους λειτουργίας θά απέφερε,
Β. αλλά καί τεράστια περιβαλλοντική ωφέλεια μονίμως θά προκαλούσε αφετέρου.
6. Σέ σύσκεψη μέ τόν τότε Υφυπουργό κ. Γιαννόπουλο συζητήθηκαν αυτές οι 2 πολύ σπουδαίες παρεμβάσεις, καί αποφασίσθηκε η αντιμετώπισή τους.
7. Η υπάρχουσα νομοθεσία δέν επιτρέπει δαπάνη Νοσοκομείου γιά έργο πού θά εκτελεσθεί εκτός τών ορίων του.
8. ΄Ετσι, ο τότε Υπουργός κ. Κακλαμάνης αποδέχθηκε τήν χρηματοδότηση τού δικτύου αγωγών φυσικού αερίου καί τό ενέταξε αμέσως στό πρόγραμμα επενδύσεων τού Υπουργείου (πήραμε, καί λιμνάζουν εδώ καί ~ 5 χρόνια, 164.500 ευρώ...) Σέ συνεννόησή μου μέ τήν Δημόσια Επιχείρηση Φυσικού Αερίου αυτή κατεσκεύασε δίκτυο μέχρι τόν αυλόγυρο τού νοσοκομείου, αλλά φεύ λείπει αυτό τό εσωνοσοκομειακό δίκτυο γιατί εδώ καί πάμπολλους μήνες η υπόθεση έχει κολλήσει, μού λένε, στήν Νομαρχία Βοιωτίας.
Αλήθεια, ποιά εποπτεία ασκούν οι υπηρεσίες τού Υπουργείου Υγείας στίς εκκρεμείς υποθέσεις ?
Παρακαλώ σημειώστε πώς στά 3,5 χρόνια στήν θέση τού Δκτού τού Γ.Ν.Θηβών πολλές φορές προσέτρεξα στήν βοήθεια τής Τεχνικής Υπηρεσίας τής Νομαρχίας καί ποτέ δέν είχα τήν παραμικρή βοήθεια !
Πάμπολλες φορές πίεζα τήν Υπηρεσία αυτή νά προβεί στήν σύνταξη τού Πρωτοκόλλου Οριστικής Παραλαβής τής β΄ φάσεως τού κτηρίου τού Γ.Ν. Θηβών, πού ενώ είχε επιβληθεί πραξικοπηματικά η λειτουργία του από τήν Κυβέρνηση τού (εκσυγχρονιστή κατά τά άλλα...) κ. Σημίτη τόν Αύγουστο τού 2003, δέν υπήρχε, έως τό τέλος τού 2008 τουλάχιστον !!! Απίστευτο, αλλά αληθινό γιά τήν Ελλάδα πού δομήθηκε όλα τά τελευταία χρόνια...
9. Δέν ήταν καί δέν είναι δυνατή η χρηματοδότηση τού εξωνοσοκομειακού έργου τού αγωγού μεταφοράς τών λυμάτων... Γιά αυτό θά πρέπει νά βρεθεί κάποια νομική φόρμουλα, αρκεί θέληση νά υπάρχει μεταξύ τών συναρμοδίων Υπουργείων & Υπηρεσιών. ΄Η χρηματοδότηση από κονδύλια εκτός Υπουργείου Υγείας !
10. Ο κ. Σβίγγος ενδιαφέρθηκε από τήν αρχή τής αναδείξεώς του στήν θέση τού Δημάρχου γιά τήν επίλυση τού προβλήματος. Κάναμε σύσκεψη καί τό εξετάσαμε σέ όλες τίς διαστάσεις του. Η Δημοτική Επιχείρηση Υδρεύσεως μελέτησε όλα τά αρχιτεκτονικά σχέδιά μας καί αποπειράθηκε νά επιτύχει τήν έναρξη διαδικασίας τού έργου χωρίς τήν ύπαρξη περιβαλλοντικής μελέτης, γιά εξοικονόμηση πολυτίμου χρόνου.
11. Αυτό απορρίφθηκε στά μέσα Φεβρουαρίου τού 2008. ΄Ετσι, πρότεινα στό Διοικ. Συμβούλιο τού Γ.Ν. Θηβών τήν χρηματοδότηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λυμάτων. ΄Εγινε ομόφωνα δεκτή η πρόταση αυτή στίς 21. 02. 2008.
12. Η Μελέτη αυτή είναι διαθέσιμη εδώ καί καιρό, αλλά παρά τά χρόνια πού πέρασαν, δέν είναι διαθέσιμη η χρηματοδότηση τού αναγκαίου έργου! Πού στήν αφετηρία της υπεύθυνο είναι τό Υπουργείο Υγείας.
13. Ορθότατα ο κ. Δήμαρχος σάς κατηγορεί γιά υπαναχώρηση από τά συμφωνηθέντα σέ σύσκεψη τής 03. 02. 2010, γιά προώθηση επιλύσεως τού θέματος.
14. Είναι νά απορεί κανείς γιατί η αρμόδια υπηρεσία τού Υπουργείου Υγείας απευθύνθηκε, όπως μού είπε ο κ. Δήμαρχος πρό ημερών, στό Υπουργείο Περιβάλλοντος γιά τήν έκδοση Υγειονομικής Διατάξεως επί τού θέματος. Είναι η πλέον αρμοδία γιά αυτό, καί η πρός άλλη κατεύθυνση διατύπωση αιτήματος, - Καί αδικαιολόγητη καθυστέρηση προκαλεί,
- Καί βέβαια σύγχυση καί αλληλεπικάλυψη αρμοδιοτήτων.
Σάς παρακαλώ καί εγώ μέ τήν σειρά μου νά κάνετε δεκτή τήν πρόταση τού κ. Δημάρχου γιά διασταλτική ερμηνεία ή τροποποίηση τής Υ. Δ. Α 5 / 2280 / 1983, χωρίς ενδοιασμούς καί τό ταχύτερον δυνατόν μάλιστα.
Παραμένω στήν διάθεσή σας, γιά οτιδήποτε κρίνετε σκόπιμο.
Ξενοφών Καραγεωργίου,
Τέως Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Θηβών
Φωτιά σε σταθμευμένο αυτοκίνητο στην Νυμφόπετρα
Σε εμπρησμό αποδίδεται η φωτιά που εκδηλώθηκε χθες το απόγευμα σε αυτοκίνητο σε αγροτική περιοχή της Νυμφόπετρας Θεσσαλονίκης.
Το αυτοκίνητο, που ήταν σταθμευμένο από τον ιδιοκτήτη του έξω από αποθήκη χόρτων, στις 7 μ.μ. πήρε φωτιά, η οποία άρχισε να επεκτείνεται σε χορτολιβαδική έκταση. Άμεση ήταν η κινητοποίηση δύναμης του πυροσβεστικού σταθμού Λαγκαδά, που έσπευσε στο σημείο με δύο οχήματα και έσβησε εγκαίρως την πυρκαγιά, πριν να πάρει διαστάσεις. Διερχόμενοι από την περιοχή λίγο πριν από την εκδήλωση της φωτιάς, διέκριναν ένα αυτοκίνητο να πλησιάζει το σταθμευμένο όχημα και κάποιους άγνωστους δράστες να το πυρπολούν. Το ανακριτικό τμήμα της πυροσβεστικής σε συνεργασία με την ασφάλεια συλλέγει στοιχεία για να εξακριβώσει τα στοιχεία των δραστών και τα αίτια της ενέργειάς τους. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου που πυρπολήθηκε πάντως δήλωσε ότι δεν είχε διαφορές με κανέναν και εξέφρασε την απορία του για την πράξη των δραστών.
“Μακεδονια»
Ξεκίνησε το 3ο Φεστιβάλ «Ράκοβο» στον Σοχό
Μεγαλειώδης ήταν η επιτυχία της Θεατρική παράστασης «Ο Θάνατος του Εμποράκου» του Άρθουρ Μίλλερ με τον Θύμιο Καρακατσάνη, η οποία λόγω της κακοκαιρίας πραγματοποιήθηκε -σε δύο συνεχόμενες παραστάσεις- στην καινούργια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δημαρχείο Σοχού που πρόσφατα εγκαινιάστηκε, μιας και ο αριθμός των κρατήσεων είχε ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Το κοινό χειροκροτούσε ακατάπαυστα ενώ την παράσταση παρακολούθησε και η διεθνούς φήμης συγγραφέας αλλά και συντοπίτισσα μας κα. Ζυράννα Ζατέλη.
Το φεστιβάλ συνεχίζεται με τις εξής εκδηλώσεις:
πρόγραμμα 17 & 18 Ιουλίου 2010
Σάββατο 17 Ιουλίου
Μουσικό-θεατρική παράσταση από το σχήμα «Μουσικό Πολύτροπο» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο: «Γάμοι σα 'δω, γάμοι σα 'κει, γάμοι σα παραπέρα. Τρεις γάμοι σι μια μέρα».
Κυριακή 18 Ιουλίου
Αφιέρωμα για τα 30 χρόνια από το Θάνατο του Νίκου Ξυλούρη. Τη βραδιά θα πλαισιώσουν με τη μουσική και τα τραγούδια τους οι μουσικοί: Τριχάκης Δημήτρης σε τραγούδι και λαούτο, Βασίλης Ιωαννίδης σε τραγούδι και κιθάρα, Κώστα Ραφαηλάκης σε τραγούδι και λύρα και Θωμάς Τενεκετζής στο μπάσο.
Ώρα έναρξης και των δύο παραστάσεων 8:30μ.μ.
Η Είσοδος είναι ελεύθερη για όλους!
Πληροφορίες:
Δήμος Σοχού
Τηλ 2395330131
Στην Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης , άγνωστοι πυρπόλησαν σταθμευμένο αυτοκίνητο.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η φωτιά που εκδηλώθηκε σε Ι.Χ. αυτοκίνητο λίγο έξω από το χωριό Νυμφόπετρα οφείλεται σε εμπρησμό. Αυτόπτες μάρτυρες είδαν αγνώστους να πυρπολούν το αυτοκίνητο και να απομακρύνονται από το χώρο. Αμεση ήταν η πυροσβεστική παρέμβαση της πυροσβεστικής υπηρεσίας Λαγκαδά η όποια σε λίγα λεπτά έθεσε υπό έλεγχο την φωτιά στο καιόμενο αυτοκίνητο. «Εάν δεν ήταν άμεση επέμβαση της πυροσβεστικής τα πράγματα θα ήταν δυσάρεστα» είπαν κάτοικοι του χωριού δεδομένου των εύφλεκτων υλικών που υπήρχαν στον χώρο. Φωτογραφικά στιγμιότυπα και βίντεο από την κατάσβεση της φωτιάς στο πυρπολημένο όχημα.
Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010
Τρίτη 13 Ιουλίου 2010
Μια ιστορία από την κατοχή. Απόστολος Καραγεωργίου.
Ρεπορτάζ του Γιάννη Τριανταφυλλίδη στο Περιοδικό «Καλημέρα Απολλωνία»
Ξεφυλλίζοντας την όμορφη έκδοση του περιοδικού «Καλημέρα Απολλωνία» που εκδίδει ο δήμος Απολλωνίας η ματιά μας έπεσε στην σελίδα 18 με θέμα σχετικά με την προσφορά του Αποστόλου Καραγεωργίου από το Νικομηδινό στην περίοδο της κατοχής. Κάθε αναφορά και αναδρομή σε ιστορικά γεγονότα έχει βαρύνουσα σημασία τόσο από απόψεως ενημέρωσης όσο και από απόψεως αυτογνωσίας. Η επιλογή του περιοδικού να ασχοληθεί και να φέρει στην επιφάνεια άγνωστες πτυχές της νεώτερης ιστορίας του τόπου μας είναι αξιέπαινη. Θα ήταν ευχής έργον να συγκεντρωθεί και να καταγραφεί όλο το ιστορικό υλικό που αφορά την περίοδο της κατοχής στην επαρχία Λαγκαδά και οι μαρτυρίες είναι βέβαιο ότι θα είναι συγκλονιστικές. Θα πρέπει κάποιοι ιστορικοί να ασχοληθούν τώρα με την μαύρη περίοδο εκείνη , τώρα που υπάρχουν ακόμα ζωντανές μαρτυρίες. Σήμερα τα «Εμβόλιμα Νέα» Αναδημοσίευουν όλη την σελίδα που αναφέρεται στον Απόστολο Καραγεωργίου.
Ξεφυλλίζοντας την όμορφη έκδοση του περιοδικού «Καλημέρα Απολλωνία» που εκδίδει ο δήμος Απολλωνίας η ματιά μας έπεσε στην σελίδα 18 με θέμα σχετικά με την προσφορά του Αποστόλου Καραγεωργίου από το Νικομηδινό στην περίοδο της κατοχής. Κάθε αναφορά και αναδρομή σε ιστορικά γεγονότα έχει βαρύνουσα σημασία τόσο από απόψεως ενημέρωσης όσο και από απόψεως αυτογνωσίας. Η επιλογή του περιοδικού να ασχοληθεί και να φέρει στην επιφάνεια άγνωστες πτυχές της νεώτερης ιστορίας του τόπου μας είναι αξιέπαινη. Θα ήταν ευχής έργον να συγκεντρωθεί και να καταγραφεί όλο το ιστορικό υλικό που αφορά την περίοδο της κατοχής στην επαρχία Λαγκαδά και οι μαρτυρίες είναι βέβαιο ότι θα είναι συγκλονιστικές. Θα πρέπει κάποιοι ιστορικοί να ασχοληθούν τώρα με την μαύρη περίοδο εκείνη , τώρα που υπάρχουν ακόμα ζωντανές μαρτυρίες. Σήμερα τα «Εμβόλιμα Νέα» Αναδημοσίευουν όλη την σελίδα που αναφέρεται στον Απόστολο Καραγεωργίου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)












