Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010

Γιατί δεν αντιδράμε ?

Δίχως αμφιβολία αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία την μεγαλύτερη οικονομική και πολιτική κρίση μετά την κατοχή της ναζιστικής Γερμανίας. Εξήντα πέντε χρόνια μετά έχουμε πάλι κατάλυση εθνικής κυριαρχίας αλλά η επίτευξή της πραγματοποιήθηκε με διαφορετικά εργαλεία.Τότε την περίοδο 1941-44 χρησιμοποιήθηκαν Στούκας και τεθωρακισμένα πάντσερ ενώ σήμερα χρησιμοποιούνται τραπεζικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Οδεύουμε προς την ίδια κατάληξη. Κατάλυση του συντάγματος και της εθνικής κυριαρχίας, οικονομική καχεξία , ανεργία, ανέχεια σε τεράστιες κοινωνικές ομάδες της χώρας. Τον τελευταίο χρόνο κατέρευσαν τα πλέον βασικά κοινωνικά κεκτημένα τα οποία δεν άγγιξαν τόσες κυβερνήσεις μετά τον πόλεμο (ακόμα και η επταετής δικτατορία). Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι απλό. Γιατί δεν αντιδράμε? Γιατί αυτή η παθητικότητα? Καταστρέφουν την Ελληνική κοινωνία με ταχύτατους ρυθμούς και εμείς είμαστε σχεδόν άπραγοι . Γιατί? Υπάρχουν αμέτρητοι λόγοι , οικονομικοί, κοινωνικοί, ψυχολογικοί και ίσως πολλοί άλλοι. Θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε μερικούς.
 Απόθεματα καταθέσεων: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 200 δις. Euro καταθέσεις των Ελλήνων στις «Ελληνικές» τράπεζες πράγμα που σημαίνει οικονομικό απόθεμα στην ύστατη ώρα ανάγκης που λειτουργεί ανασταλτικά σε βίαιες αντιδράσεις μεγάλου τμήματος του Ελληνικού λαού (πιο απλά δεν έφτασαν ακόμα στο αμήν).
 Παραοικονομία: Οι περισσότεροι οικονομολόγοι την εκτιμούν να φτάνει το 40% ως και 50% του ΑΕΠ της χώρας. Χρήματα που δεν δηλώνονται στην εφορία ΟΜΩΣ κυκλοφορούν στην αγορά και «υποκαθιστούν» ως ένα βαθμό το κλείσιμο της τραπεζικής στρόφιγγας.
 ΜΜΕ: Τα μέσα μαζικής ενωμέρωσης τα οποία έμμεσα στηρίζουν το μνημόνιο (είτε γιατί έχουν συμφέροντα με την παρούσα κυβέρνηση-βλέπε κρατικές διαφημίσεις,μεγάλα δημόσια έργα- είτε γιατί θα έχουν πρόσβαση στο πακέτο βοήθειας 110 δις της ΕΕ.) Με δεδομένη , δυστυχώς , την προσκόληση που έχει το μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού στην προκατασκευασμένη ενημέρωση των ΜΜΕ έχει αδρανοποιηθεί από την μαζική πλύση εγκεφάλου που δέχεται καθημερινά.
 Μεγάλος κομματικός στρατός: Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες με τη διόγκωση του Δημόσιου τομέα δημιουργήθηκε ένας τεράστιος κομματικός στρατός που πλησιάζει τα 2.000.000 ψηφοφόρους (υπολογίστε 800.000 δημοσίους υπαλλήλους μαζί με τις οικογένειές τους). Αυτός ο «στρατός» είναι κλειδωμένος σχετικά με τα κριτίρια πολιτικών επιλογών. Σε αυτή την τεράστια κοινωνική ομάδα τα πολιτικά, κοινωνικά,εθνικά, ιδεολογικά κριτίρια είναι εξαφανισμένα παντελώς. Κυριαρχεί ολοκληρωτικά ο κομματάρχης που με διόρισε. Το πρόβλημα είναι ότι ο κομματικός αυτός στρατός είναι ο καθοριστικός παράγων σε κάθε εκλογική αναμέτρηση. Τώρα σε ποιο εκλογικό σχηματισμό ανήκει αυτός ο στρατός , το αφήνουμε στη κρίση σας.
 Ιδεολογική κοινωνική μηχανική. Δυστυχώς πέτυχαν να μας εμφυτέψουν βαθιά στο υποσυνείδητο τα ιδεολογικά κατασκεύασματα περί σοσιαλισμού , καπιταλισμού,δεξιάς,αριστεράς και άλλων πολλών. Ο κυρίαρχος κανόνας σε αυτά τα ιδεολογήματα είναι ο εξής: Οι κοινωνικά ευαίσθητες κυβερνήσεις που αγαπούν το λαό είναι οι σοσιαλιστικές-αριστερές ενώ οι κοινωνικά ανάλγητες είναι οι δεξιές. Με βάση αυτό τον κανόνα είναι αδύνατον σε «δεξιές» κυβερνήσεις να πάρουν τέτοια μέτρα. Οι πλέον αποτελεσματικές για να το πετύχουν είναι οι «σοσιαλιστικές-αριστερές». Και αυτό το ιδεολόγημα έχει μετουσιωθεί σε πιστεύω για την συντριπτική πλειοψηφία της Ελληνικής κοινωνίας και ουδετεροποιεί τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς που μπορεί να οδηγήσουν σε μία συνειδητοποιημένη συλλογική αντίδραση.
 Η ψυχοσύνθεση του Έλληνα : Ο ατομικισμός και Εγωϊσμός του Έλληνα, που αποτέλεσε το βασικό συστατικό (στη θετική του εκδοχή) της δημιουργίας του πολιτεύματος της δημοκρατίας, είναι η τροχοπέδη σήμερα για οργανωμένη και συλλογική δράση. Έχουμε μία βασική ψευδαίσθηση. Την ψευδαίσθηση ότι δε ζούμε σε κοινωνίες αλλά σε μικρόκοσμους ή ακόμα και σε μικρούς κλειστούς γυάλινους πύργους. Δε μας αγγίζει όταν ένα εργοστάσιο κλείνει και μένουν άνεργοι 250 εργαζόμενοι ή όταν μία μεγάλη επαγγελματική και κοινωνική ομάδα πλήτεται βάναυσα από σκληρά οικονομικά μέτρα. Τι μας νοιάζει αφού εμείς έχουμε δουλειά? ΛΑΘΟΣ. Σε συνδυασμό μάλιστα με την προώθηση από τους πλανητικούς «ηγέτες» του ατομικού μοντέλου ζωής και την κατακρήμνηση της συλλογικότητας αποτελεί λογικό επακόλουθο η απάθεια της Ελληνικής κοινωνίας.
 Το Τέλος των συνδικαλιστών: Πολύ βασικό. Η συνδικαλιστική ηγεσία που θα αποτελούσε τον κινητήριο μοχλό για οργανωμένη κοινωνική αντίδραση έχει εξαγοραστεί πλήρως. Διατήρησε τα αποκλειστικά δικά της κεκτημένα προδίδοντας με τον χειρότερο τρόπο τους συμπολίτες τους . Τα τεχνάσματα μάλιστα των 24ωρων απεργιών περισσότερο λειτουργούν ως στιγμιαία εκτόνωση της λαϊκης οργής παρά συγκροτημένη μέθοδος αντίστασης.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και άλλους λόγους για την ανύπαρκτη σχεδόν αντίδραση της Ελληνικής κοινωνίας στα μέτρα του ΔΝΤ. Οι παραπάνω είναι πολύ βασικοί και δυστυχώς λειτουργούν συνδιαστικά. Ο εντοπισμός των αιτιών της μη αντίδρασης του Ελληνικού λαού αποτελεί το πρώτο στάδιο. Το επόμενο βήμα θα είναι οι τακτικές που πρέπει να ακολουθήσουμε για συλλογική δράση.
by newdimensioncosmos





Καλά τα νέα για την Βυζαντινή Λουτρόπολη Λαγκαδά.

Τους 100.000 - 30.000 περισσότερους από πέρσι - αναμένεται να αγγίξουν φέτος οι επισκέπτες στην ανακαινισμένη Λουτρόπολη Λαγκαδά σύμφωνα με την δημοτική αρχή.  Χρειάστηκαν δύο χρόνια και τρία εκατ. ευρώ τα οποία άντλησε ο δήμος τόσο από τα ταμεία του όσο και από ευρωπαϊκά προγράμματα προκειμένου να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση του ιαματικού θερμαλιστικού κέντρου της περιοχής. Για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή των υποδομών, η οποία σήμερα βρίσκεται στο 80%, υπολογίζεται σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, ότι θα χρειαστούν επιπλέον 2 εκατ. ευρώ τα οποία θα αντληθούν από προγράμματα ΕΣΠΑ ώστε να αναμορφωθεί ο περιβάλλοντας χώρος καθώς και για να ανακαινιστεί η υπάρχουσα ξενοδοχειακή μονάδα.  Στόχος, όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης είναι να δημιουργηθεί ένα πρότυπο ευρωπαϊκό κέντρο ιαματισμού, προσελκύοντας όχι μόνο Έλληνες αλλά και ξένους τουρίστες. Ήδη, όπως τόνισε, ο δήμαρχος, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με ασφαλιστικά ταμεία των Σκανδιναβικών χωρών και η προσπάθεια αυτή αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. «Η νέα σύγχρονη λειτουργία των Λουτρών εγκαινιάζει μια νέα εποχή για το δήμο μας. Καλούμε τους πάντες να απολαύσουν το προνόμιο των 39.4ο C. Προσφέρουμε ιαματικά spa με τιμές δημοτικής επιχείρησης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Καραγιάννης. Έκανε, μάλιστα, έκκληση προς την ηγεσία της Εγνατίας οδού να παρέμβει προκειμένου να ολοκληρωθεί ο κόμβος Λαγκαδά το ταχύτερο δυνατόν και να πλησιάσουν τα Λουτρά πιο κοντά στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Η Λουτρόπολη βρίσκεται στην κοιλάδα της Μυγδονίας, στα δυτικά της λίμνης Κορώνειας, σε μια καταπράσινη έκταση 100 στρεμμάτων, 18 χιλιόμετρα βόρεια της Θεσσαλονίκης και 2 χιλιόμετρα ανατολικά της πόλης του Λαγκαδά



Θεσσαλονίκη: Σχεδιάζουν και νέα περιφερειακή!

Νέα περιφερειακή οδό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη σχεδιάζουν από κοινού η νομαρχία Θεσσαλονίκης και τέσσερις δήμοι (Εχεδώρου, Ευόσμου, Καλλιθέας και Ευκαρπίας). Πρόκειται για δρόμο περίπου 7,5 χιλιομέτρων που θα διατρέχει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη, θα ενώνει τον άξονα ΠΑΘΕ, τη ΒΙΠΕ, την Εγνατία οδό, το συγκρότημα των Ελληνικών Πετρελαίων και την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Κιλκίς. Ο «Οδικός Αξονας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης» (ή «Νέα Περιφερειακή», όπως τον βάφτισαν οι δήμαρχοι και η νομαρχία) αφορά δρόμο που θα απαιτεί νέα χάραξη και θα διέρχεται ανάμεσα από τη σημερινή εξωτερική και εσωτερική περιφερειακή. Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των ραγδαία αναπτυσσόμενων πληθυσμιακά δυτικών περιοχών, των νέων επεκτάσεων και άρα η οικιστική ανάπτυξη και τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, μαζί με τις ελλιπείς οδικές υποδομές. Στο προχτεσινό νομαρχιακό συμβούλιο εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία οι περιβαλλοντικοί όροι της μελέτης του δρόμου που είναι σε εξέλιξη και συγχρηματοδοτούν η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση. Η μελέτη υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί σύντομα, όμως διασφαλισμένα κονδύλια για την κατασκευή του άξονα δεν υπάρχουν (άλλωστε με την ολοκλήρωση της μελέτης θα οριστικοποιηθεί και ο προϋπολογισμός), όπως δεν υπάρχει πρόβλεψη για ένταξή του σε κάποιο χρηματοδοτικό μέσο, ούτε καν εκτίμηση για το κόστος των απαλλοτριώσεων, που όμως θα είναι σημαντικό, δεδομένου ότι ο άξονας διέρχεται μέσα κι από περιοχές που είναι προς ένταξη στα σχέδια πόλης των δήμων.
Οχτώ κόμβοι
Βάσει των στοιχείων της μελέτης, ο οδικός άξονας βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης θα είναι παράλληλος στην εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή, σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από τους δυο δρόμους. Θα αρχίζει από τον κόμβο με την οδό Ωραιοκάστρου (σε απόσταση 500 μέτρων από τη διασταύρωσή της με την οδό Λαγκαδά) και θα καταλήγει σε κόμβο με την περιαστική οδό Διαβατών και την οδό Εθνικής Αντιστάσεως (περιοχή ΕΚΟ). Οι μελετητές αναφέρουν ότι «οι διαδοχικές επεκτάσεις του ρυμοτομικού σχεδίου των δήμων της περιοχής καθιστούν το υπάρχον οδικό δίκτυο με τους κόμβους και τις διασταυρώσεις ανεπαρκές για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού φόρτου και μαζί με το μεγάλο αριθμό βιομηχανικών εγκαταστάσεων στην περιοχή επιβάλλουν την ανάγκη κατασκευής του έργου, ώστε να διαχωριστεί η διαδημοτική κυκλοφορία από την υπερτοπική. Διασφαλίζεται η διαδημοτική κυκλοφορία των τεσσάρων δήμων και επιτυγχάνεται η προσπέλασή τους στο περιβάλλον υπεραστικό οδικό δίκτυο. Ο άξονας προβλέπεται από τη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης, με το χαρακτηρισμό της κύριας αρτηρίας». Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προγραμματίζεται η κατασκευή δρόμου πλάτους 25 μέτρων με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης, αλλά με ενδιάμεση νησίδα τεσσάρων μέτρων. Ενα θέμα είναι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας από τα οποία διέρχεται ο δρόμος, καθώς περνά σε πολλά σημεία από γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης και από υπόγειο καλώδιο υψηλής τάσης 400 ΚW. Επίσης, διέρχεται από τον αγωγό αργού πετρελαίου Θεσσαλονίκης - Σκοπίων και τον αγωγό φυσικού αερίου.
Στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται οχτώ ισόπεδοι κόμβοι: Ωραιοκάστρου, Θερμαϊκού, Μακρυγιάννη, Ολυμπιάδος, Μαιάνδρου, Κοιμητηρίων, σύνδεσης με τον οικισμό Διαβατών και Διαβατών. Παράλληλα, πρέπει να γίνουν απαλλοτριώσεις και σε κτίρια, αλλά και παράπλευρο δίκτυο λόγω των συνεχών διασταυρώσεων - συμβολών με κάθετες οδούς πέραν των κόμβων.
Από το 2000
Η αναγκαιότητα της «Νέας Περιφερειακής» είχε αναγνωριστεί από το 2000, όταν γινόταν η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη του Οργανισμού Ρυθμιστικού. Τότε οι επιστήμονες είχαν διαβλέψει πως οι διαρκείς επεκτάσεις στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης, η πληθυσμιακή αύξηση και η ανεπάρκεια στις υποδομές απειλούσαν τη βιωσιμότητα του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος βορειοδυτικά, με επιπτώσεις στο σύνολο της Θεσσαλονίκης. Το μποτιλιάρισμα από τα δυτικά και η κίνηση μεταφέρεται στο κέντρο και τελικά σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, αλλά και στην περιφερειακή οδό. Από τότε πέρασαν δέκα χρόνια, αλλά κανείς δεν προώθησε το συγκεκριμένο έργο, παρότι, όπως ορθώς αναφέρουν οι μελετητές, χαρακτηριζόταν ως μεγάλης σπουδαιότητας κύρια αρτηρία. Οπως δήλωσε ο δήμαρχος Εχεδώρου, Σπύρος Σταματάκης, «ο συγκεκριμένος άξονας είναι επιβεβλημένος. Δίνει διέξοδο στους δήμους τόσο προς την Εγνατία οδό, όσο και προς τον ΠΑΘΕ, τη ΒΙΠΕ και τις εθνικές οδούς προς Βορρά. Επίσης, θα έχει θετικές επιπτώσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα, αφού ξεμπλοκάρει τη Μοναστηρίου και τη Δυτική Είσοδο περιορίζοντας τους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχονται σήμερα, χωρίς μάλιστα να εξυπηρετούνται σωστά οι πολίτες των τεσσάρων δήμων. Είναι επιβεβλημένος, λόγω της συνεχούς αύξησης του πληθυσμού και της οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής, ενώ θα το χαρακτήριζα έργο - ανάσα για τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Ενα μόνο παράδειγμα: το δημοτικό διαμέρισμα της Μαγνησίας περίπου 8.000 κατοίκων είναι μπλοκαρισμένο και σχεδόν αποκλεισμένο. Με αυτόν το δρόμο βρίσκει διέξοδο». Ο δήμαρχος Καλλιθέας, Δημήτρης Σαραμάντος, τόνισε ότι «η μελέτη είναι σε εξέλιξη, θα ολοκληρωθεί σύντομα και το κόστος του έργου θα προσδιοριστεί τότε. Πρόκειται για ένα σημαντικό άξονα που ενώνει την παλιά εθνική οδό προς Κιλκίς με το Ωραιόκαστρο και δίνει νέες διεξόδους στις περιοχές με οικιστική ανάπτυξη και συνεχείς επεκτάσεις. Θα πρέπει να εξεταστούν και τα ρέματα από τα οποία διέρχεται (πίσω από τα ΕΛΠΕ) και είναι πολλά. Ηδη, πάντως, έγινε η τοπογραφική αποτύπωση, θα πρέπει να γίνουν και υδραυλικές μελέτες και να δούμε το κόστος των απαλλοτριώσεων. Πρόκειται για ένα νέο άξονα περιμετρικά της δυτικής πλευράς του πολεοδομικού συγκροτήματος, όπου η πληθυσμιακή αύξηση είναι συνεχής και η περιοχή χρήζει αποσυμφόρησης».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ
ΣΤΟΝ «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ»