Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ: «ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ, ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΕΙΔΕΧΘΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ».




Οι παραπάνω φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στο πανελλήνιο φιλοσιδηροδρομικό forum AMNIZIA και κάνουν το γύρο της Ελλάδας και της Ευρώπης σε όλα τα φιλοσιδηροδρομικά site, forum, blog και ειδησεογραφικά portal σε Γερμανία, Αυστρία, Αγγλία, Ελβετία, Γαλλία,Βέλγιο προκαλώντας τη διεθνή κατακραυγή για το αίσχος και το έγκλημα που συντελείται στον Πελοποννησιακό Σιδηρόδρομο.
Εκτός από την (προσφάτως) ριζικά ανακαινισμένη με 80 εκατ. Euro σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, εγκαταλείπεται στην τύχη του καινούργιο και πανάκριβο τροχαίο υλικό (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες) καθώς και υποδομές, εγκαταστάσεις και μηχανήματα που απέκτησε το Μηχανοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ!!!

Αναλυτικότερα:

- Από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες RAILBUS που αγοράστηκαν το 2004, οι 7 αν και σε λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες στις γραμμές του Μηχανοστασίου το οποίο κλείνει σε λίγες μέρες, αφήνοντάς τις στο έλεος των παράνομων πλανόδιων συλλεκτών μετάλλου για scrap.
Οι υπόλοιπες 5 κυκλοφορούν στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμιά συντήρηση και τεχνική υποστήριξη αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης.
- Εγκαταλειμμένες, με τα χορτάρια να θεριεύουν δίπλα τους, βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και 6 δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου.
- Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα αλλά σε λειτουργική κατάσταση δηζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα, ανταλλακτικά και όλ' αυτά σε ένα πολύ μεγάλο χώρο, χωρίς πλήρη περίφραξη, αδύνατον να φυλαχθεί επαρκώς.
Με το κλείσιμο του Μηχανοστασίου σε λίγες μέρες, είναι βέβαιο πως η πανάκριβη αυτή κρατική περιουσία θα υποστεί λεηλασίες και βανδαλισμούς, ενώ οι παράνομοι έμποροι μετάλλου για scrap καιροφυλακτούν και παράλληλα η ενδεχόμενη μελλοντική επαναδραστηριοποίησή τους, λόγω των καταστροφών θα είναι πρακτικά αδύνατη.
Εκτός του τροχαίου υλικού, πανάκριβες και ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις εγκαταλείπονται χωρίς να έχουν καν λειτουργήσει:
- Το σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων (κατασκευάστηκαν το 2007. δεν λειτούργησαν ποτέ)
- Το κτήριο αποθήκευσης άμμου (κατασκευή του 2007)
- Το κτήριο του υποδαπέδιου τόρνου και το αντίστοιχο μηχάνημα, η καινούργια ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων και όλος ο εξοπλισμός εγκαταλείπεται έτσι απλά, χωρίς καμιά ντροπή.
Η τεράστια έκταση όπισθεν του Μηχανοστασίου που απαλλοτριώθηκε από τον ΟΣΕ για να γίνουν τα έργα επέκτασης μένει αναξιοποίητη και αυτή.
Η καταστροφή της Δημόσιας Περιουσίας δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν, ούτε καν τους τοπικούς άρχοντες που θα ενδιαφερθούν μόνο όταν σύντομα ο χώρος θα γίνει άντρο άστεγων, παράνομων και τοξικομανών και θα ενοχληθούν οι περίοικοι...
Το κλείσιμο του Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου με μαφιόζικο τρόπο εκ μέρους του Υπουργείου, κατασυκοφαντώντας επί χρόνια τους εργαζόμενους με τη βοήθεια αρκετών ΜΜΕ, χρησιμοποιώντας πλασματικά και ψευδέστατα στοιχεία περί κόστους λειτουργίας, πληροτήτων αμαξοστοιχιών και εισπράξεων και με τη σφραγίδα τυχάρπαστων Εταιριών Συμβούλων που ουδεμία σχέση είχαν με τη Συγκοινωνιολογία, είναι γεγονός και έγινε με την τακτική του "ώριμου φρούτου" μετά από πολυετείς προσπάθειες απαξίωσης και εκδίωξης των επιβατών με πολλούς τρόπους. Και το όφελος της εξουδετέρωσής του, θα καρπωθούν τώρα οι ανταγωνιστές του, οι ιδιωτικές μεταφορικές εταιρίες και οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι...
Δεν θα κατηγορηθεί κανείς από τους πολιτικούς μας για κακοδιαχείριση; Για απιστία και παράβαση καθήκοντος; Για καταχρασμό Δημοσίου χρήματος; Για καταστροφή Δημόσιας Περιουσίας;
Και τα παχιά λόγια περί Πράσινης Ανάπτυξης; Περί βιώσιμης κινητικότητας; Περί μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων;

ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ:

ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ, ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΕΙΔΕΧΘΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ.




Δήλωση του κ. Σταύρου Καλαφάτη αναφορικά με την τύχη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, αναφορικά με την τύχη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, δήλωσε τα εξής :
«Τις τελευταίες μέρες ο πρόεδρος της ΔΕΘ με δηλώσεις του, οι οποίες μέχρι στιγμής δεν έχουν διαψευσθεί, φέρεται να αμφισβητεί τη χρησιμότητα της Διεθνούς Εκθέσεως και δημιουργεί σύγχυση σχετικά με το αν επιζητά την κατάργησή της.
Έπειτα από την υποβάθμιση του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης σε Γενική Γραμματεία και την κατάργηση του Ελληνικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου, μήπως τώρα η κυβέρνηση στοχεύει στην κατάργηση της ΔΕΘ; Και μάλιστα όταν η ίδια η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει και δρομολογήσει τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για τη μετεγκατάστασή της.
Από την κυβέρνηση οι πολίτες της Θεσσαλονίκης απαιτούν σαφείς εξηγήσεις τις οποίες ούτως ή άλλως θα λάβουν μέσω σχετικής ερώτησης που καταθέτω σήμερα στο Κοινοβούλιο».

Σταύρος Καλαφάτης :«Αναπτυξιακός Νόμος χωρίς Αναπτυξιακή Φιλοσοφία»

Κύρια σημεία της ομιλίας του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρου Καλαφάτη, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου : «Ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και την περιφερειακή συνοχή».Στην ομιλία του ο κ. Καλαφάτης εστίασε στη σημασία της διασταλτικής ερμηνείας της έννοιας ενός αναπτυξιακού νόμου, ο οποίος θα πρέπει να εκφράζει μια γενικότερη αναπτυξιακή φιλοσοφία. Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη η αναπτυξιακή φιλοσοφία και αντίληψη της σημερινής κυβέρνησης, αποτυπώνονται με μεγάλη σύγχυση, αντιφατικότητα και αποσπασματικότητα. Δεν διαπνέεται από ουσιαστικές πολιτικές ενίσχυσης της εξωστρέφειας, της καινοτομίας, της εμπορικής δραστηριότητας, της περιφερειακής ανάπτυξης, της τουριστικής αναβάθμισης και της εν γένει υγιούς επιχειρηματικότητας.
Προς αυτή την κατεύθυνση ο κ. Καλαφάτης θεωρεί απαραίτητη τη σύνδεση του αναπτυξιακού νόμου με ευρύτερες αναπτυξιακές πολιτικές, άμεσης εφαρμογής όπως :
• την επιδότηση εισφορών αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων,
• το συμψηφισμό επιχειρηματικών χρεών με το δημόσιο,
• την αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας σε σχέση με την επιχειρηματικότητα,
• την άρση της γραφειοκρατίας στη ίδρυση και λειτουργία επιχειρήσεων,
• την ουσιαστική ενεργοποίηση του τραπεζικού κλάδου για χρηματοδοτήσεις επενδύσεων.
Ο. κ. Καλαφάτης στη συνέχεια της ομιλίας του ανέλυσε τη σημασία των επενδύσεων άμεσης απόδοσης με αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού υφιστάμενων επιχειρήσεων, καθώς και της μετεγκατάστασης τους από τα αστικά κέντρα, τονίζοντας τη χωροταξική διάσταση των ενισχυόμενων επενδύσεων με ουσιαστική αναβάθμιση των ΒΙΠΕ ή ΒΕΠΕ
Καταλήγοντας ο κ. Καλαφάτης επεσήμανε τη σημαίνουσα βαρύτητα της άμεσης ενεργοποίησης και ορθολογικής εφαρμογής του νόμου, για την οποία εξέφρασε τις επιφυλάξεις του αναφορικά με το γραφειοκρατικό του πλαίσιο, αφού προβλέπει την έκδοση 29 υπουργικών αποφάσεων και 3 προεδρικών διαταγμάτων.



Νέο φιάσκο με τα πορίσματα για Siemens

Καταλογισμό μόνο πολιτικών και άλλων τυχόν ευθυνών από την Εξεταστική που ρίχνει το μπαλάκι για την απόφαση στην Ολομέλεια. Προς ναυάγιο και η Προανακριτική από την ασάφεια των κατηγοριών

Με ένα δωδεκάωρο πολιτικό μπρα ντε φερ μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ με... ακατάσχετη ονοματολογία πρώην υπουργών και των δύο κομμάτων, χωρίς στοιχεία για κανέναν και για τίποτα, αλλά και χωρίς καταλογισμό ποινικών, παρά μόνο «πολιτικών και άλλων τυχόν ευθυνών», συντάχθηκαν και ανακοινώθηκαν οι πορισματικές θέσεις της εξεταστικής για τη Siemens, επιβεβαιώνοντας το διαφαινόμενο φιάσκο.
Δεν σταμάτησε ούτε χθες το θρίλερ της ονοματολογίας για το πόρισμα της Siemens

Κι ενώ το ΠΑΣΟΚ, με τις όποιες αστοχίες και παλινωδίες των μελών του, τοποθέτησε στο «κάδρο» των ευθυνών πέντε πρώην υπουργούς του, μαζί με επτά «γαλάζιους» πρώην υπουργούς, δείχνοντας έστω και με τον τρόπο αυτό την πρόθεσή του να... ματώσει, η ΝΔ επιδόθηκε σε ένα ρεσιτάλ μικροκομματικού παιχνιδιού, καταλογίζοντας ευθύνες στον Κ. Σημίτη και σε επτά υπουργούς του ΠΑΣΟΚ, την ίδια ώρα που αθώωνε προκλητικά δικούς της υπουργούς μην αναφέροντας ούτε ένα όνομα.
Πάντως, η μαζική στοχοποίηση ονομάτων πρώην υπουργών ρίχνει το «μπαλάκι» για την... τύχη της υπόθεσης στην κυβέρνηση, με την πιθανότητα της περαιτέρω κοινοβουλευτικής διερεύνησης μέσω της σύστασης προανακριτικής επιτροπής να αδυνατίζει σημαντικά και πάντως να μην είναι καθόλου σίγουρη για το σύνολο των 12 προτεινόμενων.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, το πόρισμα, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί επίσημα στον πρόεδρο της Βουλής τη Δευτέρα, θα συζητηθεί σε ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας του Σώματος και εν συνεχεία απαιτούνται 30 υπογραφές βουλευτών για την κατάθεση πρότασης σύστασης προανακριτικής επιτροπής.
Οι 12 προτεινόμενοι από την πλειοψηφία της εξεταστικής υπουργοί δεν είναι δεσμευτικό να περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη πρόταση, υπό τον φόβο η μυστική ψηφοφορία να εξελιχθεί σε ένα ανάλογο φιάσκο με την ψηφοφορία για την παραπομπή των Βατοπεδινών.
Οι βουλευτές της συμπολίτευσης, έπειτα από πολύωρες διαβουλεύσεις και έντονες προστριβές, κατέληξαν να προτείνουν για περαιτέρω διερεύνηση «πολιτικών και τυχόν άλλων ευθυνών» τους πρώην υπουργούς της ΝΔ Μ. Λιάπη (ΟΤΕ, ΟΣΕ, υπ. Πολιτισμού, ηλεκτρονικοί ξεναγοί), Γ. Αλογοσκούφη (ΟΤΕ, συγκάλυψη για την αποπομπή Ζορμπά από την αρχή κατά του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος και καταργησή της), Γ. Παπαθανασίου (συγκάλυψη για τους ίδιους λόγους με τον Γ. Αλογοσκούφη) Γ. Βουλγαράκη (C4Ι), Β. Πολύδωρα (C4I), Πρ. Παυλόπουλο (C4I) και Χρ. Μαρκογιαννάκη (C4I) και τους πρώην υπουργούς του ΠΑΣΟΚ Τ. Μαντέλη (ΟΤΕ), Χρ. Βερελή (ΟΤΕ, ΟΣΕ), Γ. Παπαντωνίου (ΟΤΕ, C4Ι), Ν. Χριστοδουλάκη (ΟΤΕ) και Ακη Τσοχατζόπουλο (εξοπλιστικά).
Το θρίλερ των διαβουλεύσεων στο εσωτερικό των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ ήταν ολονύχτιο, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι χθες το απόγευμα έφτασε να διακοπεί η συνεδρίαση και να εξέλθουν από την αίθουσα οι βουλευτές των υπόλοιπων κομμάτων, προκειμένου να διαβουλευθούν οι βουλευτές της συμπολίτευσης. Αυτό προκλήθηκε έπειτα από διαφωνία του Σ. Βαλυράκη με τη Βάσω Τσόνογλου, η οποία κατά τη συζήτηση για τον ΟΤΕ έκανε λόγο για «ενδεχόμενες πολιτικές και ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών».
«Εάν έχετε ενδείξεις να βάλετε ποινικές ευθύνες», είπε διακόπτοντάς την ο πρόεδρος. Αιτία αποτέλεσε το γεγονός ότι νομικοί του ΠΑΣΟΚ κατέληξαν ότι δεν μπορούν να καταλογιστούν σε πρώην υπουργούς Οικονομικών ποινικές ευθύνες (ως προϊστάμενη πολιτική αρχή για την υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων).
Πάντως, σύμφωνα με σχόλια κυβερνητικών κύκλων «το ΠΑΣΟΚ πρότεινε προς επιπλέον διερεύνηση έναν ευρύ αριθμό προσώπων, ώστε να μη μείνει καμία σκιά στον δημόσιο βίο, οι βουλευτές έπραξαν κατά συνείδηση, χωρίς άνωθεν γραμμή και χωρίς να γίνει κανένα αλισβερίσι».

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ

Την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση των βουλευτών του κόμματός του να περιλάβουν στη λίστα για περαιτέρω διερεύνηση ευθυνών των πρώην υπουργών τους Χρ. Βερελή, Γ. Παπαντωνίου, Γ. Παπαθανασίου και του Β. Πολύδωρα διατύπωσε χθες ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της επιτροπής Π. Οικονόμου. Για τον ίδιο βουλευτή, πάντως, από χθες το πρωί φούντωσαν οι φήμες ότι οι ενστάσεις του ήταν τόσο έντονες που υπήρχε μέχρι και περίπτωση να δηλώσει παραίτηση.

 ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

«Γράψε-σβήσε» και διχασμός για δύο πρώην υπουργούς του ΠΑΣΟΚ
Το «γράψε-σβήσε» ονόματα στις λίστες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δεν σταμάτησε ούτε χθες το απόγευμα, μετά την ανεπίσημη ανακοίνωση των ονομάτων από τα δύο κόμματα, παρατείνοντας το θρίλερ της ονοματολογίας. Οπως επίσης δεν σταμάτησαν λεπτό οι αντεγκλήσεις μεταξύ κυβερνητικών βουλευτών και βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και βουλευτών από το ίδιο κόμμα. Αιτία οι έντονες ενστάσεις για ονόματα που περιλήφθηκαν στις λίστες, χωρίς αυτό -κατά την άποψή τους- να στοιχειοθετείται.
Τα δύο πρόσωπα που δίχασαν τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ήταν ο Ακης Τσοχατζόπουλος και ο Χρ. Βερελής, για τους οποίους διατυπώθηκαν αρκετές ενστάσεις από βουλευτές της πλειοψηφίας, ενώ επικράτησε τελικά η θέση των πολλών και τελικά συμπεριλήφθηκαν στην «πράσινη» λίστα.
Για τον κ. Τσοχατζόπουλο ειπώθηκε ότι «θα πρέπει να δούμε τι θα προκύψει από τον έλεγχο των λογαριασμών του», ενώ για τον Χρ. Βερελή το επιχείρημα ώστε να μπει στη λίστα ήταν ότι «δεν μπορούμε να μη βάλουμε όλους τους υπουργούς Μεταφορών της επίμαχης περιόδου».
Τρανταχτή απόδειξη του «γράψε-σβήσε» ήταν ότι αργά το βράδυ? εξαφανίστηκαν από τις λίστες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι Ντ. Μπακογιάννη, Ν. Δένδιας και Χρ. Παπουτσής αντίστοιχα, οι οποίοι διετέλεσαν υπουργοί την περίοδο της διαφυγής από τη χώρα του υπόδικου Χρ. Καραβέλα και του Φ. Γιουνγκ.
Και στη ΝΔ υπήρχαν βουλευτές που υποστήριζαν ότι πρέπει να συμπεριληφθούν στη λίστα και κάποιοι πρώην υπουργοί του κόμματός τους για λόγους «εντυπώσεων και έξωθεν καλής μαρτυρίας», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά. Αυτό τελικά δεν έγινε, γιατί επικράτησε η άποψη ότι η πλειοψηφία τελικά θα αποφασίσει αν και ποιους θα προτείνει για περαιτέρω διερεύνηση, γι' αυτό και θα πρέπει να πάρει όλη την ευθύνη.

Τα πορίσματα ΚΚΕ - ΛΑΟΣ - ΣΥΡΙΖΑ

«Ναι» σε περαιτέρω διερεύνηση

Υπέρ της περαιτέρω κοινοβουλευτικής διερεύνησης του σκανδάλου της Siemens μέσω της σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, για πολιτικά πρόσωπα που διατέλεσαν υπουργοί κατά την επίμαχη περίοδο υπογραφής συμβάσεων του Δημοσίου με τη Siemens, τάχθηκαν στις πορισματικές τους θέσεις οι εκπρόσωποι των τριών μικρότερων κομμάτων.

KKE

Ο Θ. Παφίλης (ΚΚΕ) απέδωσε «τεράστιες ευθύνες στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ», αλλά και «πολιτικές ευθύνες όλων όσων από κυβερνητικές θέσεις χειρίσθηκαν τις συμβάσεις της Siemens σε όλους τους σχετικούς τομείς που αυτές συνήφθησαν και υλοποιήθηκαν». Ο βουλευτής του ΚΚΕ τάχθηκε υπέρ της σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής «για την απόδοση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων (πέραν των Τ. Μαντέλη και Θ. Τσουκάτου που, όπως έχει αποδειχθεί, πήραν χρήματα από το ταμείο της Siemens)» όπως σημειώνει χαρακτηριστικά. Ο κ. Παφίλης μάλιστα μίλησε για «σοβαρά εμπόδια που κλείνουν τον δρόμο προς την αλήθεια και σχετίζονται με το θεσμικό πλαίσιο του ίδιου του συστήματος, όπως για παράδειγμα οι ανώνυμες μετοχές και η δυνατότητα των offshore εταιρειών να αποφεύγουν τον έλεγχο και να καλύπτονται από την ισχύουσα νομοθεσία».

ΛΑΟΣ

Ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. Κ. Αϊβαλιώτης τάχθηκε υπέρ της σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, λέγοντας ότι θα πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω ευθύνες για τον πρώην πρωθυπουργό Κ. Σημίτη, τον Τ. Μαντέλη και τον Ακη Τσοχατζόπουλο από το ΠΑΣΟΚ, τον Γ. Αλογοσκούφη και τον Κυρ. Μητσοτάκη από τη ΝΔ και την Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε επίσης ότι πρέπει να γίνει περαιτέρω έρευνα για τους επικεφαλής των κομματικών ταμείων.

ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλης, τάχθηκε επίσης υπέρ της σύστασης Προανακριτικής, χωρίς ωστόσο να προτείνει συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί επί πολιτικών προσώπων στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, ενώ έκανε λόγο για «μεγάλο δικομματικό σκάνδαλο» καταψηφίζοντας παράλληλα το κείμενο με τα πραγματικά περιστατικά, επισημαίνοντας ότι «το συγκεκριμένο κείμενο αποσιωπά γεγονότα και παρακάμπτει σημαντικό υλικό».

«Πόλεμος» ανακοινώσεων μεταξύ της κυβέρνησης και της ΝΔ ξέσπασε χθες με αφορμή την κίνηση του κ. Αντ. Σαμαρά να επικοινωνήσει με τον κ. Αλ. Κοντό και να τον συγχαρεί για την πρωτοβουλία του να ζητήσει τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής προκειμένου να διερευνήσει την εις βάρος του κατηγορία για την υπόθεση Βατοπεδίου. Ο κ. Γ. Πεταλωτής χαρακτήρισε την κίνηση αυτή ως «μνημείο πολιτικής υποκρισίας» και η Ρηγίλλης ανταπάντησε ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν διαθέτει πολιτικό ήθος


ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΚΟΥΛΑΣ
 «Εθνος»

Βουλή. Ομιλία της κ Ευαγγελίας Αμμανατίδου - Πασχαλίδου βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ για νομοσχέδιο «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα και την Περιφερειακή Συνοχή».

Το παρόν σχέδιο νόμου, το οποίο για τρίτη μέρα συζητούμε στην Ολομέλεια, το έχουμε καταψηφίσει επί της αρχής όπως θα καταψηφίσουμε και τα άρθρα του, διότι δεν υπάρχει καμία αναπτυξιακή στόχευση.
Δεν προάγεται η απασχόληση. Δεν υπηρετείται η περιφερειακή ανάπτυξη και η αποκέντρωση. Δεν υπάρχει διαφάνεια, όταν το μεγαλύτερο μέρος των ρυθμίσεων θα προκύψει στη συνέχεια από την Κυβέρνηση μέσω Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων και κοινών Υπουργικών Αποφάσεων. Άρα, δεν μπορούμε να μιλάμε για διαφάνεια.
Το βασικό δηλαδή με το προωθούμενο νομοθέτημα είναι πως δεν απαντά στην ανάγκη ανάπτυξης της χώρας. Οι διατεθειμένοι πόροι μπορούν να δώσουν ώθηση σε κάποιες επενδύσεις, όμως δεν φαίνεται να αλλάζει ούτε κατά ένα πόντο ο αναπτυξιακός προσανατολισμός, το ισχύον οικονομικό μοντέλο.
Ο νόμος δεν είναι αναπτυξιακός γι’ αυτό καλώς η ίδια η Κυβέρνηση χρησιμοποιεί ολοένα και λιγότερο τον όρο αυτό και περισσότερο τον όρο «επενδυτικός νόμος».
Εν πάση περιπτώσει, δεν διακρίνουμε όραμα ούτε καν ενδιάμεσους όρους. Η Κυβέρνηση διεκπεραιώνει μια δέσμευσή της, όπως να είναι, ικανοποιεί όμως κυρίως τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών για να μπορέσουν αφενός μεν να απαντήσουν στις δυσκολίες αναπαραγωγής του κεφαλαίου και αφετέρου να μπορέσουν να συντηρήσουν ή να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Και χθες και προχθές και εγώ και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος ήμασταν ξεκάθαροι. Αυτό που είπαμε είναι ότι καταψηφίζουμε το παρόν σχέδιο νόμου, όμως θα κάνουμε την κριτική μας μήπως και βελτιωθεί λίγο προς όφελος της κοινωνίας.
Δυστυχώς, δεν περίμενα ότι ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας χθες και πριν από λίγο ο Εισηγητής του ΚΚΕ θα έκαναν επίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ, όταν έχουμε καταγγείλει το παρόν σχέδιο νόμου και ειδικά αυτό που γίνεται με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα Ερευνητικά Κέντρα, που πρώτη -αν θυμάστε- είχα θέσει το θέμα στην Επιτροπή μόλις έφερε την προσθήκη ο κ. Υπουργός.
Υπάρχει και κάτι άλλο που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα. Θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής το κείμενο από τα Πρακτικά της Ολομέλειας στις 7-12-2004, του Εισηγητή μας κ. Δραγασάκη σε σχέση με τα ΕΣΟΑΒ. Πριν το καταθέσω, θα σας διαβάσω επί λέξει το εξής: «Δεν μπορούμε να επιχορηγούμε την εξαγωγή του ελληνικού κεφαλαίου στο εξωτερικό και μετά να επιχορηγούμε την εισαγωγή κεφαλαίου στην Ελλάδα. Είναι παραλογισμός».

Το καταθέτω για τα Πρακτικά.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα πρακτικά, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό δεν το ψηφίσατε το 1998;
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Λέγονται πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Εμείς υποστηρίζουμε ότι απαιτείται ένα εθνικό στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης και σχέδιο για το ποιες δραστηριότητες θέλουμε να αναπτυχθούν και ποιοι κλάδοι: δημόσιες υποδομές, χρήση Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για έργα κοινής ωφέλειας -που είναι ελάχιστα και αυτά τα χρήματα δίνονται σε ιδιώτες επενδυτές- ολοκλήρωση και εφαρμογή του χωροταξικού πολεοδομικού σχεδιασμού, αποτελεσματική και εκσυγχρονισμένη διοίκηση, ώστε να μπορεί να έχει ουσιαστικό ελεγκτικό ρόλο καταπολέμησης της διαφθοράς και της πελατειακής λογικής.
Στο άρθρο 2 εξαιρείται, ενώ είναι ζεστό δημόσιο χρήμα, ο δημόσιος τομέας και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και οι φορείς που επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό σε ποσοστό πάνω από το 50%. Παρόλα αυτά όμως τι έχετε κάνει; Έχετε εντάξει στο άρθρο 13 τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τα Ερευνητικά Κέντρα και τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που θα λειτουργούν μέσα σε κοινοπραξίες μ’ ένα μετοχικό κεφάλαιο μέχρι 20%, μειοψηφικό πακέτο.
Εδώ είναι το τραγικό. Αντί να δίνετε τη δυνατότητα σ’ αυτούς τους δημόσιους φορείς να επιχορηγούνται από το ζεστό δημόσιο χρήμα, τους βάζετε να είναι μαζί με επενδυτές, είτε πέντε στην Επικράτεια είτε τουλάχιστον δέκα στην Περιφέρεια Αττικής και στο Νομό Θεσσαλονίκης.
Αυτό αφήνει ανοικτά πάρα πολλά ζητήματα, γιατί από προηγούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις υπάρχει μια στόχευση. Η στόχευση είναι η ακίνητη περιουσία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ερευνητικών Κέντρων. Θα σας θυμίσω την ιστορία με την ακίνητη περιουσία του Λαυρίου και της Τεχνόπολης. Ακριβώς εκεί στοχεύει.
Μάλιστα, δίνετε τη δυνατότητα τα ενισχυόμενα επενδυτικά σχέδια να περιλαμβάνουν κοινές δράσεις, όπως κοινές εγκαταστάσεις, εξοπλισμό παραγωγής, ελέγχου ποιότητας, αποθήκευσης δικτύων διανομής, διακίνησης έκθεσης και πώλησης εμπορευμάτων ή παροχής υπηρεσιών, κοινό εμπορικό σήμα και σύστημα διαδικτυακού εμπορίου, κοινή πιστοποίηση και σήμα ποιότητας, κοινή εκπαίδευση ανθρωπίνου δυναμικού και άλλα.
Δηλαδή αυτή η κοινοπραξία θα μπαίνει μέσα στα ΑΕΙ και στα ερευνητικά ιδρύματα και θα χρησιμοποιεί –γιατί αυτό γίνεται- και ακίνητη περιουσία, η οποία πάει προς εκποίηση ή παραχώρηση, εκχώρηση σ’ αυτές τις κοινοπραξίες, κύριε Υπουργέ. Στην Επιτροπή που το έθιξα αυτό δεν μου δώσατε καμία, μα καμία απάντηση, η οποία θα δικαιολογούσε, εντός εισαγωγικών, αυτή την προσθήκη σας εδώ.
Η στόχευσή σας είναι πολύ συγκεκριμένη: το μανατζάρισμα των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων -διότι εδώ είναι στη συνέργεια και δικτύωση και η συνέργεια κι η δικτύωση αναφέρονται στα μεγάλα επενδυτικά σχέδια κι όχι στα μικρά- με ένα μόνον 20%. Κι αυτό είναι τραγικό. Με την υποχρηματοδότηση των Ερευνητικών Κέντρων και των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, εσείς δίνετε τη χαριστική βολή. Κι αυτό θα πρέπει να το πάρετε άμεσα πίσω.
Για άλλη μία φορά ο τριτογενής τομέας είναι αυτός που φαίνεται να έχει εδώ τον πρώτο ρόλο, αφού επιτρέπετε το εμπόριο μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών. Δίνετε χρήματα γι’ αυτές τις επενδύσεις και εξαιρείτε τον πρωτογενή τομέα. Λέω «εξαιρείτε», διότι το εάν είναι στη διακριτική σας ευχέρεια το να συνυπογράψετε την ΚΥΑ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για τον τομέα της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας, της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και το σε ποια κατεύθυνση είναι, εμείς δεν το γνωρίζουμε από τώρα και θα περιμένουμε να δούμε την ΚΥΑ, για να διαπιστώσουμε τι ακριβώς θα εντάξετε. Αυτό προσβάλλει την Εθνική Αντιπροσωπεία.
Στο άρθρο 4 τα είδη των ενισχύσεων δίνονται με διάφορους τρόπους, όπως φορολογικές απαλλαγές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, όπως και με τη συνέργεια και δικτύωση, όπου δίνετε πολύ μεγάλη σημασία στα μεγάλα επενδυτικά σχέδια και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνεχώς «θάβονται».
Δεν εντάσσετε, επίσης, τις ορεινές και μειονεκτικές, καθώς και τις πυρόπληκτες περιοχές που θα μπορούσαμε να πούμε ότι βλέπετε, έστω σ’ αυτό το κομμάτι, την ανάπτυξη.
Στο άρθρο 8 υπάρχει μία ανισότητα. Χθες, την ώρα που μιλήσατε, μας αναφέρατε ότι τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο οι επιχειρήσεις μπορούν να καταθέτουν τους φακέλους. Μπορούν όλο το χρόνο όμως τα «μεγάλα επενδυτικά σχέδια» να κατατίθενται και αυτά να εξετάζονται «αυτοτελώς», ενώ μπαίνουν στους πίνακες όλα τα υπόλοιπα σχέδια των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Τα κριτήρια αξιολόγησης βεβαίως στο άρθρο 10 είναι ένα θέμα, διότι κι αυτά θα περάσουν μέσα από ΚΥΑ και από προεδρικά διατάγματα.
Το άρθρο 13 δίνει τη δυνατότητα ενισχύσεων στα μεγάλα επενδυτικά σχέδια. Έχουμε διαδικασίες fast track, που φαίνονται μέσα σ’ αυτό το σχέδιο νόμου, κι έτσι θα δώσετε μία μεγαλύτερη βαρύτητα στις μεγάλες επενδύσεις, αφανίζοντας όμως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή καρκινοβατούν. Μπορείτε με υπουργικές αποφάσεις και με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις να ορίζετε παρεκκλίσεις στα ποσοστά και στο ύψος ενίσχυσης, να έχετε όλο το πακέτο δηλαδή του λεγόμενου «επενδυτικού νόμου» στα δικά σας χέρια, μετά απ’ όλα αυτά που έχουν συμβεί, με αναπτυξιακούς νόμους που έχουν περάσει, έχουμε δει τα «κουφάρια» εργοστασίων σ’ όλη την Ελλάδα, που έχουν αφήσει πίσω τους χιλιάδες θέσεις εργασίας στο κενό, δηλαδή θέσεις ανεργίας. Αυτό συνέβη και με τον προηγούμενο νόμο του 1998, της επιδότησης της ανεργίας, με αποτέλεσμα να φύγουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στις βαλκανικές χώρες -και μάλιστα αυτή ήταν μια επιδότηση της ανεργίας- και σήμερα να έχουμε πολύ υψηλά ποσοστά και στη Βόρειο Ελλάδα βεβαίως. Και είστε σε μία τέτοια κατεύθυνση, χωρίς να διασφαλίζετε τις θέσεις εργασίας. Απλά τις αναφέρετε ως ένα κριτήριο αξιολόγησης. Αυτό εμάς δεν μας λέει τίποτα.
Έρχομαι στο άρθρο 14. Θα πρέπει να υπάρχουν επισταμένοι έλεγχοι για το ζεστό δημόσιο χρήμα. Βάζετε εδώ τις κυρώσεις, όμως εμείς δεν είμαστε σίγουροι ότι όλα αυτά θα λειτουργήσουν όπως πρέπει, όταν βλέπουμε κάθε μέρα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να πέφτουν στο κενό.
Ένα τελευταίο θα πω, στο άρθρο 16. Είναι ακόμη σε ισχύ το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων, άρα θα συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να φεύγουν στις χώρες των Βαλκανίων. Άρα συνεχίζετε αυτό που κάνατε από το 1998. Καμία θέση εργασίας διασφαλισμένη, καμία ανάπτυξη, όμως εκχώρηση και των Ερευνητικών Κέντρων και των ΑΕΙ στους μεγάλους επενδυτές!
Εμείς καταψηφίζουμε και επί των άρθρων το παρόν σχέδιο νόμου.
Ευχαριστώ.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Παρακαλώ την κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου- Πασχαλίδου, Ειδική Αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, να λάβει το λόγο.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Πριν μπω στον αναπτυξιακό νόμο να πω ότι ο εισηγητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας έχει καταθέσει στα Πρακτικά την εισήγηση του 2002 της τότε εισηγήτριας, της Μαρίας Δαμανάκη, η οποία 9 χρόνια μετά είναι στην κυβερνητική παράταξη, μάλλον εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Εγώ κατέθεσα στα Πρακτικά τον αναπτυξιακό νόμο του 2004 του εισηγητή μας, Γιάννη Δραγασάκη, που λέει τελείως διαφορετικά πράγματα.
Περνώντας στον αναπτυξιακό νόμο να πω ότι κάναμε, κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, μια συζήτηση από τις 3 του μήνα για το νομοσχέδιο που φέρατε με όλες αυτές τις τροποποιήσεις που έχετε κάνει. Θεωρούμε ότι πάλι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανάπτυξη. Σας έχω προκαλέσει από την δεύτερη ανάγνωση ακόμα από την επιτροπή να μου απαντήσετε, κύριε Υπουργέ και δεν έχω πάρει καμία απάντηση. Ούτε προηγουμένως στην τελική σας, μάλλον, τοποθέτηση επί του σχεδίου νόμου μου απαντήσατε γιατί εντάξατε τα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα μέσα στο άρθρο 13 και σε κοινοπραξίες οι οποίες με τις τελευταίες προσθήκες μπορούν να είναι σε κοινοπραξίες με επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πάρα πολλά συμβαίνουν, κύριε Υπουργέ. Και αντί να δώσετε τη δυνατότητα στα ερευνητικά κέντρα και τα πανεπιστήμια να μπορούν να επιδοτούνται κατ’ ευθείαν από τον κρατικό προϋπολογισμό και απ’ αυτό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο πετσοκόβατε για τέτοιες δράσεις υπέρ του δημοσίου, εσείς μας φέρνετε νομοθετήματα τα οποία είναι εκ του πονηρού.
Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν διαφαίνεται να αναπτυχθούν γιατί είναι πολύ στενά τα περιθώρια. Ούτως ή άλλως έχω πει ότι και επί της αρχής και επί των άρθρων καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου, το οποίο θα φανεί στην πορεία αν θα δώσει ανάπτυξη από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία ρήτρα απασχόλησης.
Θέλω να πω δυο λόγια για την τροπολογία. Εμείς είμαστε θετικοί πάντα όταν υπάρχει ένας ελεγκτικός μηχανισμός και μπαίνουν πρόστιμα στους παρανομούντες. Το πιο σημαντικό απ’ όλα ξέρετε πιο είναι όμως, κύριε Υπουργέ; Ότι τα καύσιμα και η εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης και όλη αυτή η διαδικασία με τους πρόσθετους φόρους που επιβαρύνουν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα είναι το σημαντικό.
Παρ’ όλα αυτά θα πούμε παρών στην συγκεκριμένη τροπολογία αλλά το πιο ουσιαστικό θα είναι να ξεφύγουμε από εκείνες τις λογικές που για τα πάντα θα πρέπει να πληρώνει το χαμηλό και μεσαίο εισοδηματικό στρώμα της ελληνικής κοινωνίας.
Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν γιατί το Μνημόνιο τα επιβάλλει και σε κάποια επιπλέον βάζει και η ίδια Κυβέρνηση το χέρι της μαζί με τους υπόλοιπους. Ευχαριστώ.