Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Ομιλία του προέδρου της ΝΔ από το βήμα της 75ης ΔΕΘ

Α. Σαμαράς : Εφτά ψέματα του ΠΑΣΟΚ και εφτά αλήθειες της ΝΔ
Επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, την οποία κατηγόρησε ότι ψεύδεται, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς, από το βήμα της 75ης ΔΕΘ και παρουσίασε τις προτάσεις του κόμματός του για έξοδο από την κρίση. Ο κ. Σαμαράς επεσήμανε ότι η χώρα υπερχρεώθηκε επί ΠΑΣΟΚ, τη δεκαετία του 1980, κι από τότε καμιά κυβέρνηση δεν κατάφερε να ελέγξει το χρέος. Αντέκρουσε την κριτική του ΠΑΣΟΚ ότι ευθύνεται η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. για όσα συνέβησαν μετά τις εκλογές του 2009 και υποστήριξε ότι η προσφυγή στο Μνημόνιο δεν ήταν ούτε αναπόφευκτη ούτε μονόδρομος. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. δεσμεύτηκε για αποκατάσταση των μεγάλων αδικιών στους χαμηλοσυνταξιούχους το ταχύτερο δυνατό, με ισοδύναμες περικοπές από δαπάνες και σημείωσε πως το σχέδιο της Ν.Δ. δεν προβλέπει άλλα μέτρα περικοπών και νέων φόρων. Κατά την ομιλία του προς τους εκπροσώπους των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων στην 75η ΔΕΘ, αναφέρθηκε στα «εφτά ψέματα» που σηματοδοτούν την εποχή της παρακμής και στις «εφτά αλήθειες», που είναι οι προτάσεις της Ν.Δ. για την αλλαγή του κλίματος κι ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης, με στόχο να αποδομήσει την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης
* Το πρώτο ψέμα που έχει χρεοκοπήσει, κατά τον κ. Σαμαρά, είναι η «κοινωνική πολιτική» που ασκήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες με αναδιανομή δανεικών σε βάρος των επομένων γενεών.
* Το δεύτερο είναι η απάντηση στο ερώτημα: πότε η χώρα υπερχρεώθηκε; Η υπερχρέωση της Ελλάδας πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του ’80, επί ΠΑΣΟΚ, όταν το χρέος εκτινάχθηκε από 32% σε 110% του ΑΕΠ. Κι από τότε όλες οι διαδοχικές κυβερνήσεις προσπάθησαν, αλλά καμία δεν κατάφερε να ελέγξει το χρέος. Διότι το χρέος τροφοδοτεί νέα ελλείμματα τα επόμενα χρόνια.
* Το τρίτο ψέμα είναι ο ισχυρισμός του ΠΑΣΟΚ ότι ήταν η προηγούμενη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που δημιούργησε το σημερινό πρόβλημα υπερχρέωσης. Ο κ. Σαμαράς παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, από τα 80 δισεκατομμύρια νέου χρέους κατά την πενταετία 2004-2009, τα 70 πήγαν για υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.
* Το τέταρτο ψέμα είναι ο ισχυρισμός ότι για όσα έγιναν μετά τον Οκτώβριο του 2009 φταίει η κατάσταση που παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Ο κ. Σαμαράς τόνισε ότι τα spreads των επιτοκίων, που αποτελούν τον καθρέφτη εμπιστοσύνης των αγορών στην εκάστοτε κυβέρνηση, ήταν μόλις στις 130 μονάδες τον περασμένο Οκτώβριο και ανέβηκαν πολύ αργότερα, όταν η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν έκανε τίποτε για να αντιμετωπίσει το έλλειμμα, ενώ διέσυρε τη χώρα στο εξωτερικό. Τα spreads άρχισαν να σκαρφαλώνουν μετά τον Ιανουάριο του 2010, επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και εξ αιτίας της πολιτικής του.
* Το πέμπτο ψέμα είναι ότι η προσφυγή στο Μηχανισμό ήταν, δήθεν, «αναπόφευκτη». Ο κ. Σαμαράς είπε ότι αντίθετα, οι αγορές δάνειζαν άνετα την Ελλάδα ως και τον Ιανουάριο, όσα ζητούσε για να βγάλει τη χρονιά και με λογικά επιτόκια ακόμα. Η κυβέρνηση αρνήθηκε να δανειστεί τότε, άρχισε τον διασυρμό της χώρας στο εξωτερικό και βρέθηκε εκτός αγορών τον Μάιο.
* Το έκτο ψέμα είναι ότι η υπογραφή αυτού του Μνημονίου ήταν «μονόδρομος» στις αρχές Μαΐου. Αντίθετα, υπήρχαν τότε περιθώρια διαπραγμάτευσης, αλλά η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύθηκε το παραμικρό και υπέγραψε τους χειρότερους δυνατούς όρους.
* Το έβδομο ψέμα είναι ο ισχυρισμός του ΠΑΣΟΚ, ότι το Μνημόνιο αποτελεί παρ’ όλα αυτά διέξοδο από την κρίση, κι ότι ήταν πράξη «ανευθυνότητας» της Νέας Δημοκρατίας να μη το ψηφίσει. Ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε ότι η πολιτική του Μνημονίου οδηγεί σε χειρότερη κρίση απ’ αυτήν που υπάρχει σήμερα, ότι βουλιάζει τη χώρα σε φαύλο κύκλο ύφεσης, ότι το συνολικό χρέος στο τέλος της τετραετίας θα είναι πολύ μεγαλύτερο, ότι μετά από τόσες θυσίες και πάλι θα είναι δύσκολο να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να δανειστεί. Η πραγματική ανευθυνότητα ήταν ότι το ΠΑΣΟΚ κραύγαζε λεφτά υπάρχουν πριν τις εκλογές του 2009, όταν γνώριζε πολύ καλά το πρόβλημα ελλείμματος που υπήρχε τότε στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επεσήμανε ότι το κόμμα του δεν αρκέστηκε να απορρίψει το Μνημόνιο αλλά διατύπωσε το δικό της ολοκληρωμένο σχέδιο εξόδου από την κρίση.
Όπως είπε, το σχέδιο της Ν.Δ. χτυπά ταυτόχρονα το έλλειμμα και την ύφεση με στοχευμένα μέτρα τόνωσης της αγοράς μηδενικού ή μηδαμινού κόστους. Κι έτσι μπορεί να μηδενίσει το έλλειμμα σε ενάμιση με δύο χρόνια, όταν με το Μνημόνιο το έλλειμμα θα παραμένει 2,6% μετά από 4 χρόνια σκληρών θυσιών. Χτυπά ταυτόχρονα το έλλειμμα και το χρέος μέσα από την αξιοποίηση της αδρανούς ακίνητης περιουσίας του δημοσίου. Κι έτσι μετά από τέσσερα χρόνια η Ελλάδα θα έχει χρέος χαμηλότερο απ’ ότι σήμερα. Ενώ με το Μνημόνιο θα έχει χρέος πολύ υψηλότερο απ’ ότι σήμερα.
Προβλέπει αποκατάσταση των μεγάλων αδικιών που έγιναν ήδη, όπως οι περικοπές στις χαμηλές συντάξεις. Η ΝΔ δεσμεύεται να αποκαταστήσει τις χαμηλές συντάξεις το ταχύτερο, προτείνοντας ισοδύναμες περικοπές από δαπάνες. Κι έδωσε τους σχετικούς κωδικούς του προϋπολογισμού. Επίσης το Σχέδιο της ΝΔ δεν προβλέπει άλλα μέτρα περικοπών και νέων φόρων, ενώ το Μνημόνιο προβλέπει αλλεπάλληλα νέα μέτρα, πολλά των οποίων, μάλιστα «αδιευκρίνιστα».
Προτείνει αναπτυξιακά μέτρα, πολλά των οποίων είναι εφαρμόσιμα από σήμερα, κι άλλα αφότου η χώρα απαλλαγεί από τους περιορισμούς του Μνημονίου.
Ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι χρειάζεται ένα διαφορετικό μίγμα πολιτικής για να βγει η Ελλάδα από τις δεσμεύσεις του Μνημονίου. Πρότεινε διαρθρωτικές αλλαγές, που μπορεί να υιοθετηθούν από τώρα και να εφαρμοστούν όταν είναι δυνατό.
Πρόκειται για 7 μεταρρυθμίσεις τις οποίες ονόμασε «εφτά αλήθειες» και είναι:
-Δραστική μείωση της φορολογίας, όταν βγούμε από το Μνημόνιο, κι όχι νέες φορολογικές αυξήσεις μέχρι τότε. Με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, το κράτος μπορεί να αντλήσει περισσότερα έσοδα.
-Σταδιακή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, εργοδοτών και εργαζομένων, με επιδότηση της εργασίας από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, ώστε να μην χαθούν πόροι που χρειάζονται άμεσα τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
-Πάταξη της γραφειοκρατίας όχι στα λόγια, αλλά με προτεραιότητα σε πέντε μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Άμεσα εφαρμόσιμες και μηδενικού κόστους.
-Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με συγκεκριμένες στοχευμένες δράσεις.
-Προτεραιότητα στην Εξωστρέφεια
-Απενοχοποίηση της Επιχειρηματικότητας.
-Κλαδικές στρατηγικές σε όλους τους τομείς που η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παρατήρησε ότι σε όλα τα παραπάνω ζητήματα κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Αυξάνει τα φορολογικά βάρη, επιδεινώνει τη γραφειοκρατία, υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα, συνεχίζει την απαξίωση της επιχειρηματικότητας και ακυρώνει κάθε κλαδική πολιτική για οποιοδήποτε αναπτυξιακό τομέα, από τον Τουρισμό και τη Ναυτιλία, ως την Ενέργεια.
Ως προς το πολιτικό δίλημμα των επόμενων εκλογών, ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι η κυβέρνηση υποκινεί και διασπείρει το Φόβο, ενώ η Νέα Δημοκρατία καλλιεργεί την Ελπίδα. «Το ΠΑΣΟΚ ισχυρίζεται ότι τίποτε διαφορετικό δεν μπορεί να γίνει από το Μνημόνιο. Η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι υπάρχει εναλλακτική λύση και είναι πολλαπλά καλύτερη, πολύ πιο αποτελεσματική και κοινωνικά δίκαιη".
Για τις δημοτικές εκλογές κάλεσε τους πολίτες «να αντισταθούν στην προσπάθεια εκφοβισμού τους. Να ψηφίσουν τις ελπίδες τους κι όχι τους φόβους τους».



Ζωντανά σήμερα, στο www.nd.gr, στις 20.00, η Ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Αντώνη Σαμαρά, στους Παραγωγικούς Φορείς, στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ

Σύσκεψη υπό τον υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χ. Καστανίδη, για τα μέτρα ασφαλείας στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης

Την άμεση λήψη μέτρων ασφάλειας στο δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χάρης Καστανίδης, σε σύσκεψη που είχε στη Θεσσαλονίκη με τοπικούς φορείς, οι εμπλέκονται στην απονομή Δικαιοσύνης, και εκπροσώπους της ΕΛ.ΑΣ. Υπό τη σκιά της βομβιστικής επίθεσης του περασμένου Μαϊου, αλλά και τις αλλεπάλληλες φάρσες για τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών στο δικαστικό μέγαρο, με πρόσφατη αυτή της περασμένης Πέμπτης, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν μαγνητικές πύλες στις εισόδους του κτηρίου. Όπως σημείωσε, η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων ασφαλείας θα χρηματοδοτηθεί από την κατασκευαστική εταιρία «ΘΕΜΙΣ». Εξάλλου, ο κ. Καστανίδης έκανε γνωστό ότι θα διαμορφωθούν διαφορετικά σημεία πρόσβασης στο κτήριο για τους δικηγόρους, τους δικαστικούς λειτουργούς και υπαλλήλους, από τη μία, και το κοινό, από την άλλη. Σχολιάζοντας, δε, την επισήμανση των εκπροσώπων των δικηγόρων ότι δεν γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι από τους αστυνομικούς στις εισόδους του μεγάρου, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι σε αυτό το ζήτημα υπάρχει πρόβλημα. Για το θέμα της εγκατάστασης καμερών ασφαλείας στο εσωτερικό του δικαστικού μεγάρου, ο κ. Καστανίδης άφησε να εννοηθεί ότι η προοπτική αυτή απομακρύνεται λόγω των αντιδράσεων, που εκδηλώνονται στους κόλπους των δικηγόρων. Αναφορικά με τις καθυστερήσεις στα έργα αποκατάστασης των ζημιών έπειτα από τη βομβιστική επίθεση του περασμένου Μαϊου, ο κ. Καστανίδης κάλεσε τους συμμετέχοντες στην τριμελή επιτροπή διαχείρισης του μεγάρου (σ.σ. απαρτίζεται από εκπροσώπους των δικαστικών λειτουργών, των δικηγόρων και των δικαστικών υπαλλήλων), να αναθέσουν απευθείας σε εργολάβο την εκτέλεση των απαραίτητων έργων, παρακάμπτοντας τη χρονοβόρα διαδικασία της διενέργειας διαγωνισμού. Σε ό,τι αφορά την εκπόνηση σχεδίου για την ομαλή και ασφαλή εκκένωση του κτηρίου, σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί -όπως μετά το προ ημερών τηλεφώνημα - φάρσα- ζήτησε να υπάρξει από κοινού σχεδιασμός από την επιτροπή διαχείρισης του μεγάρου και την Αστυνομία. Μέχρι να εκπονηθεί το σχέδιο αυτό, η Αστυνομία θα είναι υπεύθυνη για την εκκένωση του κτηρίου.



67 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε!

Εξήντα επτά εκατομμύρια ευρώ καλούνται να πληρώσουν οι έλληνες φορολογούμενοι ως αποζημίωση στην κοινοπραξία που ανέλαβε να κατασκευάσει την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, λόγω ακύρωσης του έργου.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Το ποσό αυτό ορίστηκε από τους διαιτητές που μεσολάβησαν για να υπάρξει συμφωνία μεταξύ του δημοσίου και της κοινοπραξίας για το τελικό ποσό της αποζημίωσης. Η εξέλιξη αυτή, αν και ζημιογόνος για το δημόσιο, θεωρείται από παράγοντες του τεχνικού κόσμου ως επιτυχία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, καθώς οι κατασκευαστές ζητούσαν αρχικά 130 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τελευταίες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Δημήτρη Ρέππα οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας ανήλθαν στα 410 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο, και ιδιαίτερα ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, κατέβαλαν μαραθώνιες προσπάθειες για να μειώσουν τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας και πέτυχαν τελικά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για αποζημίωση πολύ μικρότερη από αυτή που διεκδικήθηκε. Οι συνεχείς διαπραγματεύσεις είναι και ο λόγος της καθυστέρησης στην έκδοση της απόφασης, η οποία έπρεπε να είχε βγει από τον περασμένο Μάρτιο. Η σύμβαση της υποθαλάσσιας αρτηρίας είχε καταγγελθεί από τις δανειοδότριες τράπεζες στις 30 Ιουλίου 2009, καθώς μέχρι τότε δεν είχε γίνει καμία ενέργεια από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για τη συνέχιση του έργου. Η προηγούμενη κυβέρνηση τηρούσε σιγήν ιχθύος για το ζήτημα ενόψει των βουλευτικών εκλογών. Τελικά, βάσει του νόμου, η σύμβαση λύθηκε αυτοδικαίως εξήντα μέρες μετά, δηλαδή στις 30 Σεπτεμβρίου 2009. Η κοινοπραξία “Θερμαϊκή Οδός”, αποτελούμενη από τις εταιρείες Άκτωρ, Archirodon Group και Boscalis, προσέφυγε στα δικαστήρια διεκδικώντας τις δαπάνες που έκανε από τη στιγμή που αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2005. Το δημόσιο, και συγκεκριμένα οι έλληνες φορολογούμενοι, κλήθηκαν να πληρώσουν την κωλυσιεργία και την αναβλητικότητα της πολιτείας. Έτσι, άρχισε η διαδικασία της διαιτησίας. Η σύμβαση δημοσίου - κοινοπραξίας κυρώθηκε από τη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2007 και είχαν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες. Το ναυάγιο της υποθαλάσσιας άρχισε να φαίνεται από τον Μάρτιο του 2008, όταν ο τότε υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης αποδέχτηκε γνωμοδότηση του ΚΑΣ, σύμφωνα με την οποία το έργο έπρεπε να γίνει σε βάθος 25 αντί 15 μέτρων που προέβλεπε η αρχική μελέτη και να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος του μετροπόντικα αντί του εγκιβωτισμού. Έτσι, άλλαξε η μορφή του έργου που θα κόστιζε ακριβότερα και έπρεπε να γίνει εκ νέου μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η νέα μελέτη εγκρίθηκε, αλλά το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ άλλαξε γνώμη για τη χρησιμότητα του έργου.
Έτσι, οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν 67 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε.