Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Αστική συγκοινωνία σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης!

Ένα βήμα πριν από το να αποκτήσουν, επιτέλους, συχνά δρομολόγια με φτηνό εισιτήριο βρίσκονται οι κάτοικοι εννέα δήμων της επαρχίας Λαγκαδά, που μέχρι και σήμερα ζουν υπό καθεστώς... συγκοινωνιακής απομόνωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Α», το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πολύ σύντομα θα ανακοινώσει τη συγκοινωνιακή σύνδεση των εννέα δήμων με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Οι σχετικές ανακοινώσεις που αναμένονται να γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα αφορούν τους κατοίκους των δήμων Αγίου Γεωργίου, Απολλωνίας, Αρέθουσας, Βερτίσκου, Εγνατίας, Καλλινδοίων, Μαδύτου, Ρεντίνας και Σοχού. Η εξυπηρέτηση των περίπου 40.000 κατοίκων οι οποίοι ζουν στα 50 χωριά που υπάγονται στους δήμους αυτούς θα γίνεται μέσω συνεργασίας στην οποία έχουν καταλήξει ο ΟΑΣΘ με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, οι δύο φορείς έχουν υπογράψει εδώ και μήνες σχετικό μνημόνιο συνεργασίας. Το σχέδιό τους είχε εγκριθεί από την προηγούμενη ηγεσία του τότε υπουργείου Μεταφορών, αλλά μετά τις εκλογές είχε κολλήσει, για οικονομικούς λόγους. Έτσι, ανέμεναν εκ νέου το «πράσινο φως», αυτήν τη φορά από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την υλοποίησή του.
Το σχέδιο
Η συγκοινωνία στις περιοχές αυτές, που αναμένεται να αλλάξει ριζικά, δε θα γίνεται μέσω νέας επέκτασης του ΟΑΣΘ στο νομό Θεσσαλονίκης, αλλά ως εξής: Οι κάτοικοι των δήμων που βρίσκονται πάνω από τις λίμνες, δηλαδή του Βερτίσκου, του Σοχού, της Αρέθουσας και της Εγνατίας, θα κατευθύνονται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ προς το Λαγκαδά. Εκεί θα δημιουργηθεί ένας νέος σταθμός μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ. Από το σταθμό αυτό οι επιβάτες θα φεύγουν με εξπρές δρομολόγια του ΟΑΣΘ για το κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέχρι την Αγία Φωτεινή στα πανεπιστήμια. Για τη γραμμή αυτή εκτιμήθηκε ότι ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να προμηθευτεί 13 καινούργια αρθρωτά λεωφορεία, αυξάνοντας το στόλο του. Για τους κατοίκους των δήμων που βρίσκονται κάτω από τις λίμνες, δηλαδή Καλλινδοίων, Απολλωνίας, Μαδύτου και δευτερευόντως Αγίου Γεωργίου και Ρεντίνας (υπό την έννοια ότι οι δύο αυτοί δήμοι εξυπηρετούνται με γραμμές εξπρές), που δε νοείται γεωγραφικά να μεταβαίνουν στο Λαγκαδά για να πάνε τελικά στη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται η απευθείας σύνδεσή τους, μέσω όμως του ΚΤΕΛ, με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Δεν αποκλείεται και το ΚΤΕΛ να προμηθευτεί επιπλέον λεωφορεία για να εξυπηρετήσει τον κόσμο. Με την ανακοίνωση της δρομολόγησης αστικής συγκοινωνίας σε όλο το νομό θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και σχετικά με τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος, αλλά και με την τιμή του εισιτηρίου.
Οι φορείς
«Όλες οι λύσεις που είχαν προταθεί στο παρελθόν κολλούσαν, καθώς δεν συμφωνούσαν μεταξύ τους ο ΟΑΣΘ και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια βρέθηκε η χρυσή τομή, αλλά η επέκταση κόλλησε ξανά, λόγω των εκλογών. Πρέπει άμεσα να λυθεί το πρόβλημα, διότι δεν είναι δυνατό να μιλάμε, εν έτει 2010, για συγκοινωνιακό αποκλεισμό, για ανθρώπους που ζουν 30 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη», υπογραμμίζει η έπαρχος Λαγκαδά, Πόπη Καλαϊτζή. «Ένα λεωφορείο την ημέρα από το δήμο μας προς τη Θεσσαλονίκη και δύο από τη Θεσσαλονίκη προς το δήμο μας. Και μάλιστα με ακριβό εισιτήριο. Λέγεται αυτό συγκοινωνία;», διερωτάται ο δήμαρχος Εγνατίας, Αστέριος Ρετζέπης, ο οποίος ελπίζει, επιτέλους, να δοθεί λύση.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ ΣΤΟΝ «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ»

«Ε.Ν» Να το δούμε και να μη το πιστέψουμε.

Λαϊκός ξεσηκωμός. Χιλιάδες λαού διαδήλωσαν την αντίθεση τους στα σκληρά κυβερνητικά μέτρα. Εικόνες από τις συγκεντρώσεις στην Θεσσαλονίκη.

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Οι αλλαγές αυτές είναι:
- Εισαγωγή ενός ενιαίου ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 65 έτη, ακόμη και για τις γυναίκες στον δημόσιο τομέα (σταδιακά από την 1η Ιανουαρίου 2011), που θα ολοκληρωθεί ως τον Δεκέμβριο του 2013.
- Αύξηση της ελάχιστης ανταποδοτικής περιόδου για συνταξιοδότηση με πλήρη σύνταξη από 37 σε 40 έτη ως το 2015.
- Τροποποίηση του τύπου απονομής σύνταξης στο ανταποδοτικό σχήμα για την ενίσχυση της σχέσης μεταξύ των εισφορών που καταβάλλονται και των παροχών που λαμβάνονται, με το ποσοστό συσσώρευσης να περιορίζεται σε έναν μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 1,2% και οι συντάξεις να τιμαριθμοποιούνται.
- Εισαγωγή ενός αυτόματου μηχανισμού προσαρμογής όπου κάθε τρία χρόνια, αρχίζοντας το 2020, θα αυξάνει τις ηλικίες συνταξιοδότησης ανάλογα με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά τη συνταξιοδότηση (για κάθε τρία έτη αύξηση 4 επιπλέον μήνες στην εργασία).
- Επέκταση για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών από τα τελευταία πέντε έτη στο σύνολο του εργασιακού βίου.
- Μείωση του ανώτατου ορίου στις συντάξεις.
- Εισαγωγή ενός εγγυημένου εισοδήματος βασισμένου σε εισοδηματικά κριτήρια για τους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών.
- Μέτρα για τον περιορισμό της πρόσβασης στην πρόωρη συνταξιοδότηση. Ειδικότερα, η αύξηση της ελάχιστης ηλικίας πρόωρης συνταξιοδότησης στα 60 έτη από την 1η Ιανουαρίου 2011, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και εκείνων με 40 χρόνια εισφορών. Κατάργηση των ειδικών κανόνων για τους ασφαλισμένους πριν από το 1993 (με παράλληλη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων).
- Μείωση των συνταξιοδοτικών παροχών (κατά 6% ετησίως) για τα άτομα που συνταξιοδοτούνται μεταξύ των ηλικιών 60 και 65, με περίοδο συνεισφορών μικρότερη των 40 ετών.