Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Με μισθωμένα λεωφορεία η μεταφορά μαθητών στο Λαγκαδά

Σε μίσθωση λεωφορείων του ΚΤΕΛ για την επίλυση του προβλήματος μεταφοράς των μαθητών αποφάσισε να προχωρήσει με δική του πρωτοβουλία μετά και την έγκριση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης. Σε δηλώσεις του ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι εκατοντάδες γονείς και μαθητές του δήμου ταλαιπωρούνται καθημερινά, ενώ τα περισσότερα σχολεία τελούν υπό κατάληψη. «Εμείς δεν μπορούμε να τηρούμε στάση αναμονής και σιγής απέναντι στην κεντρική εξουσία», τόνισε και πρόσθεσε ότι ο δήμος περιμένει την άμεση λύση του προβλήματος από την Πολιτεία.

Το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται ηλεκτρονική κάρτα για καταγραφή όλων των συναλλαγών.

Μια ηλεκτρονική κάρτα που θα χρησιμοποιείται σε οποιαδήποτε συναλλαγή από τους φορολογούμενους πολίτες, επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για μία κάρτα, στην οποία θα υπάρχει το ΑΦΜ του πολίτη και ήδη ξεκίνησαν οι συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών με τις τράπεζες για το εάν θα μπορεί να εκδίδεται από κάθε τράπεζα χωριστά, στους πελάτες της, ή θα εκδίδεται αποκλειστικά από το υπουργείο. Μετά την συνάντηση που είχε με τους τραπεζίτες, ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, είπε ότι: «το υπουργείο και γενικά η κυβέρνηση θέλουν να προωθήσουν μια σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Ένα παραδείγματα έχει να κάνει με τη χρήση μίας κάρτας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να καταγράφονται ηλεκτρονικά οι συναλλαγές του και έτσι να μην χρειάζεται να συλλέγει αποδείξεις. Σε αυτό ανοίξαμε μία συζήτηση με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών για την υλοποίηση ενός συστήματος, που θα δίνει κατά κάποιο τρόπο “πόντους” σε κάθε πολίτη τους επόμενους μήνες, ώστε να μπορέσουμε το 2011 να πάμε σε μία μετάβαση “ηλεκτρονικών αποδείξεων” και ηλεκτρονικών υπηρεσιών». «Θα χρησιμοποιηθεί η υποδομή των λεγόμενων POS που υπάρχουν στα μαγαζιά, δηλαδή τα μηχανήματα με τα οποία περνάνε οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες και θα εγγράφονται έτσι στον “λογαριασμό” του πολίτη οι “πόντοι” από τις αποδείξεις που έχει. Kαι έτσι δεν θα χρειάζεται να συλλέγει ο ίδιος αποδείξεις», τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου και πρόσθεσε ότι «με τον τρόπο αυτό, εμείς θα μπορούμε να έχουμε μία εικόνα του τζίρου σε διαφορετικά μαγαζιά και αυτό να διασταυρώνεται με τα στοιχεία, τα οποία στη συνέχεια μας δίνουν οι επιχειρηματίες. Ταυτόχρονα, είναι ένας τρόπος να εξοικειωθεί ο πολίτης με τη λογική της χρεωστικής κάρτας - που είναι διαφορετική από την πιστωτική κάρτα - κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο, γιατί έτσι περνάμε όλο και περισσότερο στη μη χρήση μετρητών, που είναι απαραίτητο για το ελληνικό οικονομικό σύστημα». Παράλληλα, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, ένα δεύτερο παράδειγμα έχει να κάνει με τη χρήση ταμειακών μηχανών, οι οποίες θα είναι συνδεδεμένες με το τραπεζικό σύστημα, αλλά και με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο των συναλλαγών, ώστε το υπουργείο Οικονομικών να έχει εικόνα του ΦΠΑ, κάτι που επίσης χρειάζεται και είναι μια κατεύθυνση στην οποία θέλουμε να πάμε.



Έδεσαν και φίμωσαν 63χρονη μέσα στο σπίτι της, για να τη ληστέψουν στην Ν. Αγχίαλο Θεσσαλονίκης

Δεμένη και φιμωμένη βρέθηκε μέσα στο σπίτι της στη Νέα Αγχίαλο Μαγνησίας 63χρονη, η οποία έπεσε θύμα αδίστακτων ληστών. Οι άγνωστοι δράστες εισέβαλαν, στο σπίτι της γυναίκας, κι αφού την ακινητοποίησαν με τη χρήση σωματικής βίας, την έδεσαν χειροπόδαρα και τη φίμωσαν, ψάχνοντας στη συνέχεια ανενόχλητοι για χρήματα και πολύτιμα αντικείμενα. Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι δράστες άρπαξαν χρυσαφικά αξίας 3.000 ευρώ. Για την υπόθεση διενεργείται προανάκριση.

Συνεχίζουν την απεργία τους οι φορτηγατζήδες.

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, που συμπληρώνουν 13 μέρες, αποφάσισαν με συντριπτική πλειοψηφία οι 96 πρόεδροι των Ομοσπονδιών από όλη την Ελλάδα, των Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, στη διάρκεια της Μαραθώνιας Γενικής Συνέλευσης που κράτησε πάνω από 6 ώρες οι πρόεδροι των Ομοσπονδιών, εκφράζοντας τα μέλη τους, ψήφισαν με 76 ψήφους υπέρ, 6 κατά και 14 λευκά, τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσουν τη μορφή τους.



Ολόκληρη η επιστολή Καραμανλή

Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 2010
Κύριε Πρόεδρε,
Απαντώντας στην επιστολή σας, υπενθυμίζω ότι στην υπόθεση Βατοπεδίου έχω αναφερθεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Στις δημόσιες εκείνες τοποθετήσεις μου δεν έχω να προσθέσω οτιδήποτε. Τις συνοψίζω κατά συνέπεια στις ακόλουθες επισημάνσεις:
1. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας και των παρόχθιων εκτάσεων είχε οριστικοποιηθεί από τις προ του Μαρτίου 2004 Κυβερνήσεις. Το Δημόσιο είχε αναγνωρίσει υπέρ της Μονής την κυριότητα της εν λόγω περιοχής. Οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και τα αντίστοιχα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής είχαν σημειωθεί στα βιβλία μεταγραφών των οικείων Υποθηκοφυλακείων ήδη από το 2003.
2. Δεσμευόμενοι από τις αποφάσεις αυτές και λόγω του κοινωνικού προβλήματος που είχε δημιουργηθεί στους κατοίκους των γειτονικών περιοχών και της αξίωσης τους να αντιμετωπισθεί το πρόβλημά τους, αλλά και λόγω της έλλειψης των απαιτούμενων πόρων για τυχόν απαλλοτριώσεις, οι υπουργοί της Κυβέρνησης της ΝΔ, ο καθένας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, υιοθέτησαν την καθ όλα νόμιμη διαδικασία των ανταλλαγών. Διαδικασία που άλλωστε είχε εφαρμοστεί συχνά στο παρελθόν.
3. Κατά τη διάρκεια των εργασιών των δύο συνεχόμενων εξεταστικών επιτροπών που συνεστήθησαν, της μακρόχρονης διερεύνησης της υπόθεσης και της εξέτασης μεγάλου αριθμού μαρτύρων ουδέν το επιλήψιμο προέκυψε. Δηλαδή, ούτε καν σκιά υποψίας περί ποινικών ευθυνών για τα πολιτικά πρόσωπα. Και αυτό παρά την εμφανή εμπάθεια και προκατάληψη που επιδείχθηκε από διάφορες πλευρές.
4. Δεν είμαι σε θέση να αξιολογήσω τις αποτιμήσεις της αξίας των ακινήτων και τις λοιπές διαδικαστικές πράξεις. Είναι αξιοσημείωτο πάντως ότι 4 εκθέσεις εκτιμήσεων που διενεργήθηκαν, δύο από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών και δύο από ξένους ανεξάρτητους οίκους, δεν εντόπισαν οτιδήποτε μεμπτό, επιλήψιμο ή ύποπτο, ούτε ζημιά του Δημοσίου. Και είναι επιεικώς περίεργο ότι η ύπαρξη των εκθέσεων αυτών αποσιωπήθηκε στη δεύτερη Εξεταστική Επιτροπή. Όπως επίσης και το γεγονός, ότι μόλις τώρα, ζητείται η διενέργεια επιπρόσθετων εκτιμήσεων.
5. Αφού άρχισε η δικαστική έρευνα και προκλήθηκε ο σχετικός θόρυβος η Κυβέρνηση αποφάσισε τότε αφενός την σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής και αφετέρου την ανάκληση των αποφάσεων περί κυριότητας των εν λόγω περιοχών ώστε να μην υπάρχει έστω και υπόνοια βλάβης του δημοσίου συμφέροντος. Προς την κατεύθυνση αυτή κινήθηκαν επίσης χωρίς παρέκκλιση και με αυστηρή τήρηση της νομιμότητας όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί.
6. Την πολιτική ευθύνη της ανέλαβα ευθέως σε ομιλία μου στη συνεδρίαση της Κ.Ο της ΝΔ της 16.12.2008. Φρονώ ότι είναι χρέος του εκάστοτε Πρωθυπουργού να αναλαμβάνει την αντικειμενική πολιτική ευθύνη για οτιδήποτε απασχολεί το δημόσιο βίο, έστω και αν πιστεύει ότι ούτε κατ’ ελάχιστον υφίστανται επιλήψιμες συμπεριφορές από πλευράς πολιτικών προσώπων.
Κύριε Πρόεδρε,
Στο θέμα αυτό δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Εύχομαι και ελπίζω η υπό την προεδρία σας Επιτροπή να αναζητήσει την αλήθεια. Και πάντως να αποφύγει τις μικροκομματικές σκοπιμότητες, την σπίλωση προσωπικοτήτων και την απόπειρα κατασκευής επικοινωνιακών τεχνασμάτων. Δηλαδή παθογόνων φαινομένων που δυστυχώς καθόλου σπάνια επαναλαμβάνονται στο δημόσιο βίο μας.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Καραμανλής





Ακινητοποίησαν Βουλγάρικο φορτηγό στην Εγνατία οδό και τραυμάτισαν τον οδηγό του

Έλληνες αυτοκινητιστές από την περιοχή της Καβάλας κατηγορούνται ότι ακινητοποίησαν φορτηγό που οδηγούσε Βούλγαρος συνάδελφός τους επί της Εγνατίας Οδού. Στη συνέχεια προξένησαν φθορές στο όχημα και τραυμάτισαν ελαφρά τον ίδιο. Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη, στο 165ο χλμ του Εγνατία Οδού, Θεσσαλονίκης-Καβάλας, στο ύψος του Σταυρού Αμυγδαλεώνα.  Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, την ώρα εκείνη, τέσσερις ημεδαποί οι οποίοι επέβαιναν σε δύο ΙΧ αυτοκίνητα, ανέκοψαν την πορεία του ΙΧ φορτηγού που οδηγούσε ένας 55χρονος βουλγαρικής υπηκοότητας. Στη συνέχεια με τη χρήση λοστών έσπασαν το παρμπρίζ και τα εμπρόσθια φανάρια του, ενώ ο οδηγός του φορτηγού τραυματίστηκε ελαφρά. Οι φερόμενοι ως δράστες απομακρύνθηκαν από την περιοχή, ενώ ο Βούλγαρος οδηγός επικοινώνησε με την ιδιοκτήτη του φορτηγού κι αυτός με τη σειρά του με την αστυνομική διεύθυνση Καβάλας.
Ύστερα από έρευνα, ένας εκ των εμπλεκομένων εντοπίστηκε σε μπλόκο αυτοκινητιστών στο ύψος της Νέας Καρβάλης και αναγνωρίστηκε από τον παθόντα. Πρόκειται για Έλληνα, ηλικίας 41 ετών ο οποίος και οδηγήθηκε στο εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας.  Στις υπόλοιπες περιοχές επικράτησε ησυχία στα μπλόκα των αυτοκινηστών. Το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην Αθήνα, όπου μετά το απόγευμα αναμένονται οι αποφάσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των αυτοκινητιστών.
Στη Θεσσαλονίκη ακινητοποιημένα στα… γνωστά σημεία (λιμάνι, Λαχαναγορά -Κόμβο Καλοχωρίου, κ.α.) κρατούν οι αυτοκινητιστές τα οχήματά τους, δίχως να εμποδίζουν την κυκλοφορία άλλων οχημάτων.



Ληστεία με πυροβολισμούς και τραυματισμό στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

Θύμα ληστείας έπεσε ένας 24χρονος εμπορικός αντιπρόσωπος εταιρείας στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Ο 24χρονος δέχθηκε την επίθεση έξω από κατάστημα ψιλικών από τέσσερις δράστες, οι οποίοι τον πυροβόλησαν μάλιστα στο πόδι για να του αποσπάσουν την τσάντα που είχε μαζί του και περιείχε χρήματα. Ο 24χρονος μεταφέρθηκε σε Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, ενώ οι δράστες διέφυγαν.
newsblog



Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, για την παύση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μετά τα μεσάνυχτα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:



«Το ενδεχόμενο κατάργησης των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μετά τα μεσάνυχτα, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι κάνουν χρήση της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας τις ώρες αυτές.
Η λήψη μιας τέτοιας απόφασης από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και η εφαρμογή της από τον ΟΑΣΘ, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις ανακοινώσεις και εξαγγελίες της κυβέρνησης, σχετικά με την πολιτική των αστικών συγκοινωνιών, όπως πρόσφατα, πριν 15 ημέρες περίπου, διατυπώθηκαν από τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Βούγια σε πρόσφατη συνάντηση εργασίας με τις διοικήσεις των παραπάνω φορέων. Στη συνάντηση αυτή, ο κ. Βούγιας τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι, η δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει φέρει τους πολίτες πιο κοντά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και την αναγκαιότητα αποτροπής μακροπρόθεσμα της χρήσης του αυτοκινήτου στις πόλεις.
Επιπρόσθετα, μια τέτοια προοπτική κατάργησης δρομολογίων δε συνάδει με τον κοινωνικό χαρακτήρα της αποστολής που πρέπει να επιτελεί ο ΟΑΣΘ, δεδομένου ότι:
• Το λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
• Η πόλη φιλοξενεί δεκάδες χιλιάδες φοιτητές των οποίων το κύριο μέσο μετακίνησης είναι το λεωφορείο.
• Εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις κινούμενες στο χώρο της εστίασης και της ψυχαγωγίας, λειτουργούν μέχρι τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες απασχολώντας χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα παραπάνω δρομολόγια".



Παγκαλαβρυτινός Σύλλογος. Η νέα χορευτική χρονιά μόλις ξεκίνησε.

Μετά από ένα «θερμό» και άκρως δημιουργικό καλοκαίρι για τα χορευτικά τμήματα του Παγκαλαβρυτινού Πάτρας, τα οποία πήραν μέρος σε δεκάδες εκδηλώσεις, οι χορευτές καλωσόρισαν τη νέα χορευτική περίοδο. Συγκεκριμένα η έναρξη της νέας χορευτικής περιόδου 2010- 2011 έγινε την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου, στο χώρο εκμάθησης των χορών, στην οδό Παπαδιαμαντοπούλου 17α. Φυσικά εκτός από την επίσημη έναρξη της χορευτικής περιόδου έγινε και η εκκίνηση της προετοιμασίας των χορευτικών για τη συμμετοχή τους σε δεκάδες εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στο Σύλλογο, διδάσκονται δωρεάν παραδοσιακοί, λαϊκοί και ευρωπαϊκοί χοροί από καταξιωμένους και άρτια καταρτισμένους χοροδιδασκάλους, για παιδιά και ενήλικες (τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων). Απόδειξη της καλής λειτουργίας και του πλούσιου πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί ο Σύλλογος αποτελεί η πρωτοφανής συμμετοχή κόσμου (άντρες, γυναίκες και παιδιά) ανεξαρτήτως του τόπου καταγωγής τους.
Η προσπάθεια και το έργο του Συλλόγου συνεχίζονται αμείωτα και φέτος με εντονότερο ζήλο και μεράκι. Για περισσότερες πληροφορίες κάθε ημέρα από 6μ.μ. έως 10 μ.μ. στην Παπαδιαμαντοπούλου και στα τηλέφωνα 2610-272722 και 6972296949.
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ 2010-2011
ΚΥΡΙΑΚΗ
1η Αίθουσα
6.00 – 7.00 μ.μ.: Τμήμα παιδικό.
7.00 – 8.00 μ.μ.: Τμήμα περσινών αρχαρίων, «χοροί από όλη την Ελλάδα».
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τμήμα Ευρωπαϊκών χορών προχωρημένων.
9.00 – 10.15 μ.μ.: Πρώτο τμήμα παραστάσεων.
2η Αίθουσα
6.00 – 7.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα»
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τρίτο τμήμα παραστάσεων
ΔΕΥΤΕΡΑ
1η Αίθουσα
6.00 – 7.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί Λαϊκοί»
7.00 – 8.00 μ.μ.: Τμήμα περσινών αρχαρίων. «χοροί από όλη την Ελλάδα»
8.00 – 9.00 μ.μ.: Δεύτερο τμήμα παραστάσεων
9.00 – 10.15 μ.μ.: Τμήμα Ευρωπαϊκών-Λαϊκών αρχαρίων
2η Αίθουσα
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα»
ΤΡΙΤΗ
1η Αίθουσα
7.00 – 8.15 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα».
8.15 – 9.30 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων Ευρωπαϊκών χορών.
9.30 – 10.00 μ.μ.: Οριεντάλ.
2η Αίθουσα
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα».
ΤΕΤΑΡΤΗ
1η Αίθουσα
6.00 – 7.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα».
7.00 – 8.00 μ.μ.: Τμήμα προχωρημένων «χοροί Λαϊκοί».
8.00 – 9.00 μ.μ.: Δεύτερο τμήμα παραστάσεων.
9.00 – 10.15 μ.μ.: Πρώτο τμήμα παραστάσεων.
2η Αίθουσα
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τρίτο τμήμα παραστάσεων.
9.00 – 10.15 μ.μ.: Τμήμα Ευρωπαϊκών-Λαϊκών αρχαρίων.
ΠΕΜΠΤΗ
1η Αίθουσα
7.00 – 8.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων «χοροί από όλη την Ελλάδα».
8.00 – 9.00 μ.μ.: Τμήμα προχωρημένων «χοροί από όλη την Ελλάδα».
9.30 – 10.00 μ.μ.: Τμήμα αρχαρίων Ευρωπαϊκοί χοροί.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ : Προετοιμασία εκδηλώσεων … Παραστάσεων.
ΣΑΒΒΑΤΟ: Θα ανακοινωθούν άλλες δραστηριότητες, όπως Χορωδία, Μουσικά Όργανα, Γυμναστική, κλπ.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι, ανεξάρτητα από τον τόπο καταγωγής τους. Γι’ αυτό φροντίστε εγκαίρως για την εγγραφή σας.

Φταίει το δημόσιο και η κοινοβουλευτική δημοκρατία;

Του Νίκου Κοτζιά
1. Καθημερινά διαβάζω και ακούω απόψεις που με παρατεταμένο το δάκτυλο δείχνουν ως υπεύθυνους της κρίσης αποκλειστικά το κοινοβούλιο, τους θεσμούς και το δημόσιο. Η επίκληση πραγματικών απαράδεκτων καταστάσεων στο δημόσιο και στην πολιτική σκηνή γίνεται συχνά με τρόπο που να επιτρέπει την αποδόμηση του Πολιτικού Κοινοβουλευτικού συστήματος ως τέτοιου. Ανάλογα, ο τρόπος της επίθεσης που εκδηλώνεται ενάντια σε πολιτική και δημόσιο τομέα, όπου καταγράφονται ως υπεύθυνοι είτε σκελετοί που έπεσαν από το ντουλάπι, είτε μόνο χαμηλόβαθμοι δημόσιοι υπάλληλοι, συμβάλλει στην απόκρυψη των μέγιστων ευθυνών που έχουν ισχυρά συμφέροντα για την κατάσταση στη χώρα.
2. Το πρόβλημα της χώρας είναι η έλλειψη ακόμα και ενός «καπιταλισμού της προκοπής». Αγορά, δημόσιος τομέας και τράπεζες δεν συμβάλλουν στην υπέρβαση της κρίσης και στην διασφάλιση μιας πορείας σύγχρονης ανάπτυξης. Η αγορά με την κυριολεκτική έννοια της γλώσσας, ως τόπος εμπορικών ανταλλαγών είναι σαν ένα κερί που κάθε φύσημα ανέμου (νέα μέτρα) μπορεί να το σβήσει. Ενώ η «άλλη αγορά» είναι η παρέα των κρατικοδίαιτων που περιμένει να υφαρπάξει με φτηνούς όρους δημόσια περιουσία και αγαθά, όπως την ΔΕΗ και την Ενέργεια. Οι τράπεζες πλην εξαιρέσεων δρουν ως τοκογλύφοι και τα πιο εύκολα δάνεια που δίνουν είναι αυτά προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προκειμένου εκείνα με τη σειρά τους να υπηρετούν και να προπαγανδίζουν τα άμεσα συμφέροντα των τραπεζιτών. Είναι δε η στιγμή που πρέπει να ειπωθεί το ποιους δημοσιογράφους και με τι μισθούς απασχολούν οι τράπεζες οι οποίες επιβιώνουν με τις εγγυήσεις και τα δάνεια του ελληνικού δημοσίου. Τέλος το δημόσιο έχει γίνει το λάφυρο των μεγάλων συμφερόντων της διαπλοκής και ένα μικρό δώρο για πολιτικούς που επιβιώνουν με πελατειακές σχέσεις. Κατά συνέπεια το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πρωτίστως οι μισθωτοί ή το δημόσιο εν γένει με το οποίο υπονοούνται οι εργαζόμενοι σε αυτό και μόνο.
3. Στις τηλεοράσεις και στις εφημερίδες αναφέρονται καθημερινά δεκάδες παραδείγματα -από τη δημόσια ζωή- κατασπατάλησης χρήματος και διευκόλυνσης της καριέρας κάποιων ατόμων. Δεν γίνεται, όμως, καμία αναφορά σε αεριτζίδικα κόλπα που επιτρέπει ο υπάρχον νόμος και προτρέπει τους κατέχοντες το ίδιο το σύστημα. Τα προνόμια των Μέσων και των τραπεζών, καθώς και της λαμογιάς δεν αποτελούν καθόλου αντικείμενο κριτικής. Οι όποιες φορολογικές απαλλαγές αποσιωπώνται ή περνάνε στα ψηλά. Σε πρόσφατη μελέτη της ΓΣΕΕ αποδείχτηκε ότι οι πλούσιοι Έλληνες σε εισόδημα και ιδιοκτησία πληρώνουν τους μισούς φόρους από ότι οι μισθωτοί στην Ελλάδα και, επίσης, τα μισά από ότι οι αντίστοιχες ομάδες πλουσίων στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πληρώνουν το 15% όσων δηλώνουν, έναντι 33% που είναι ο μέσος ευρωπαϊκός όρος. Αυτή η διαφορά, πέρα της φοροδιαφυγής από την μαύρη οικονομία – παραοικονομία, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα εσόδων του ελληνικού δημοσίου. Το έλλειμμα που δημιουργήθηκε, οι κυβερνήσεις της ΝΔ το κάλυψαν με μεγάλο δανεισμό. Δανεισμό που καλούνται να πληρώσουν οι μισθωτοί. Δηλαδή οι έχοντες πληρώσει κανονικά τους φόρους τους. Ή αλλιώς, οι μη έχοντες ευθύνη για τη φοροδιαφυγή και τα ελλείμματα. Και όχι μόνο κλήθηκαν να πληρώσουν τα σπασμένα, αλλά βρέθηκαν δακτυλοδειχτούμενοι ως οι μοναδικοί υπεύθυνοι των οικονομικών προβλημάτων της χώρας. Και όλα αυτά ο πρωθυπουργός της χώρας τα συνόψισε σε μια φράση, ως «δίκαιη πολιτική». Κινούμενοι στην ίδια λογική, μέλη της κυβέρνησης προπαγανδίζουν στο εξωτερικό «την ωριμότητα της ελληνικής κοινωνίας που τα δέχεται όλα αυτά αγόγγυστα».
4. Οι έχοντες και κατέχοντες, που την κάνουν από τις υποχρεώσεις τους και οι οποίοι λεηλάτησαν όλα αυτά τα χρόνια το κράτος, έχουν συσσωρεύσει μεγάλα ποσά προκειμένου οι ίδιοι, μόνοι τους ή σε συνεργασία με κολοσσούς του εξωτερικού, να αγοράσουν φτηνά τα φιλέτα της ελληνικής γης και οικονομίας. Το σύνθημα θα είναι ότι το ελληνικό κράτος είναι μεγάλο. Στην πραγματικότητα όπως δείχνουν και οι τελευταίες στατιστικές σειρές το ελληνικό δημόσιο είναι μικρότερο (κατά 20% μέχρι και 30% , ανάλογα με τις σειρές και τον τρόπο επεξεργασίας τους) από τον μέσο όρο στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη. Το πρόβλημά του, λοιπόν, δεν είναι ότι είναι μεγάλο, αλλά ότι είναι ασύμμετρο. Μικρό με λίγες χωρητικότητες εκεί που χρειάζεται να διαθέτει ενισχυμένες χωρητικότητες και παρουσία, μεγάλο και ουσιαστικά δυσλειτουργικό σε πεδία που δεν χρειάζονται παραπέρα ανάπτυξη. Επιπλέον, δίπλα σε αυτή την ασυμμετρία, το ελληνικό δημόσιο παρουσιάζει μεγάλο έλλειμμα ως προς την οργάνωση μιας σύγχρονης γραφειοκρατίας. Γραφειοκρατία, δηλαδή, που να ετοιμάζει εναλλακτικές πολιτικές στρατηγικές καθώς και τις αποφάσεις του πολιτικού συστήματος και δει της κυβέρνησης. Γραφειοκρατία, με άλλα λόγια, στην είσοδο του συστήματος και όχι στην διαπεραίωση. Αλλά το σύστημα δεν έχει δείξει μέχρι σήμερα διάθεση να ενισχύσει αυτή την πλευρά του δημοσίου. Δεν θέλει, με άλλα λόγια την πολιτική με χωρητικότητες και αυτόνομη έναντι άλλων συστημάτων, ιδιαίτερα των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων, ελληνικών και μη. Δεν έχουν δε, καμιά πρόθεση να την αφήσουν να ενισχυθεί με ένα ποιοτικά καλύτερο δημόσιο τομέα. Η απάντηση στη σημερινή μιζέρια του δημοσίου δεν είναι η λεηλασία του από ιδιώτες, αλλά η συγκρότηση ενός ποιοτικά ικανότερου δημοσίου.
5. Καθημερινές είναι οι καταγγελίες για πραγματικά περιστατικά όπου πολιτικοί εμπλέκονται σε μικροπαρανομίες, αλλά και σε μεγάλα σκάνδαλα. Είναι δε σίγουρο, ότι τους σημερινούς κατηγορούμενους θα τους ακολουθήσουν αύριο ως κατηγορούμενοι σημερινοί πολιτικοί. Όμως, όλα αυτά τα πραγματικά περιστατικά φωτίζονται με μεγεθυντικούς φακούς, ώστε να τυφλωνόμαστε και να μην βλέπουμε και άλλες σοβαρές υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται από τις τράπεζες (όπως η γνωστή ιστορία του Ν+1 της Τράπεζας της Ελλάδας) μέχρι και συγκροτήματα ενημέρωσης. Μάλιστα, τα τελευταία αφού κάνουν ολομέτωπες επιθέσεις στο ελληνικό δημόσιο δεν μας έχουν ακόμα εξηγήσει πώς και γιατί έχουν τα ίδια τόσο μεγάλα ελλείμματα. Τα ΜΜΕ αναλύουν καθημερινά τις ευθύνες του δημοσίου για την κρίση, αλλά δεν κάνουν κουβέντα για τα (και οικονομικά) χάλια μεγάλου τμήματος του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων και των ίδιων.
6. Με όσα ήδη έγραψα, υποστηρίζω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι πρόβλημα συνολικά των κυρίαρχων ομάδων σε αυτήν, καθώς και της συμπεριφοράς τμημάτων της κοινωνίας που προσπαθούν να δημιουργήσουν την Κοινωνία της Συνοχής κατά εικόνα και ομοίωση των ελληνικών ελίτ. Ιδιαίτερα στα εθνικά ζητήματα, αν τα πράγματα συνεχίσουν ως έχουν, κινδυνεύουμε να έχουμε τέτοιες απώλειες τις οποίες ουδείς θα είναι σε θέση «να τα μαζέψει» στο μέλλον.
7. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν είναι μόνο κρίση ελλειμμάτων και μάλιστα αποκλειστικά των δημοσιονομικών. Είναι γενικότερη οικονομική-πολιτική κρίση. Είναι κρίση δομών και ανθρώπων. Προσανατολισμών και έλλειψης στρατηγικής. Δεν υπάρχουν στόχοι παρά μόνο όσους μας θέτει η ΕΕ και οι διεθνείς δανειστές. Για μια δεκαετία ο στόχος ήταν η ΟΝΕ και κάποιοι ονειρεύονται σήμερα, να προωθούν την επόμενη δεκαετία νεοφιλελεύθερες αλλαγές με μοχλό τα χρέη (που δεν πληρώνουν εκείνοι που τα δημιούργησαν) και το νεοφιλελεύθερο μνημόνιο.
8. Η κρίση της Ελληνικής κοινωνίας δεν είναι μόνο οικονομική κρίση. Είναι ακόμα περισσότερο μια ηθική και πνευματική κρίση. Η χώρα δεν έχει πια ταυτότητα. Βρίσκεται σε μια κατάσταση μεταξύ απελπισίας και αποδοχής των χειρότερων καταστάσεων ως κάτι το μοιραίο. Η αποτυχία των κυρίαρχων ομάδων της Ελληνικής κοινωνίας και μαζί με αυτές η συνενοχή όσων προσπάθησαν να την βολέψουν στην Κοινωνία της Συνενοχής αποτελούν την κινούμενη άμμο που τείνει να καταπιεί στη διάβα της τα πάντα. Σε αυτές τις συνθήκες πολλοί άνθρωποι δείχνουν αφοπλισμένοι μέσα στην απελπισία τους. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει είτε σε ανεξέλεγκτες αρνητικές καταστάσεις, είτε στην παθητικοποίηση της κοινωνίας από την οποία θα εξέλθει μόνο μετά από πιθανές εθνικές περιπέτειες. Και αυτό οφείλουμε να το αποτρέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις.
9. Είναι καιρός, πλέον, όσοι αντιλαμβάνονται τα μεγάλα καθημερινά προβλήματα του πολίτη, αλλά και τα μακρόχρονα μεγάλα ζητήματα της Ελλάδας, να πάψουν να βάζουν το Εγώ πάνω από τις ανάγκες του τόπου. Να ορίσουν με σαφήνεια εχθρούς και προβλήματα. Να συμβάλλουν σε ένα διάλογο με αρχή και τέλος ώστε να διατυπωθούν οι καινούργιες θέσεις για τις νέες δυνατότητες της χώρας. Να φροντίσουν δε, για τη συλλογική υλοποίησή τους.
epirusgate



Εξωφρενικός παραλογισμός με τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011


Κεραυνός εν αιθρία τα νέα τέλη κυκλοφορίας τα οποία εννοείται ότι ΔΕΝ έχουν καμία σχέση με όσα ακούγονταν τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2009 περί «εξορθολογισμού» τους. Εκτός του γεγονότος ότι το περσινό και επίσης παράλογο χαράτσι για τα αυτοκίνητα που είχαν περισσότερα κυβικά και διατηρήθηκε, αλλά ενσωματωμένο πλέον για να μη «χτυπά» άσχημα, τα χρήματα που καλούνται να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ είναι η επιτομή του παραλογισμού. Για τα ίδια αυτοκίνητα, των ίδιων κυβικών και το χειρότερο των ίδιων προδιαγραφών, όποιος αγόρασε αυτοκίνητο φέτος θα πληρώσει ακριβώς διπλάσια τέλη (!!!) από αυτόν που θα το αγοράσει μετά την 1.1.2011. Στα νέα τέλη δεν υπάρχει ίχνος περιβαλλοντικής πολιτικής, αλλά μόνο ανελέητη και ισοπεδωτική φορομπηχτική πολιτική…




newsblog

.Κόβει δρομολόγια ο επιδοτούμενος ΟΑΣΘ


Των Φ. Κουτσαμπάρη, Κ. Σιαμέλη
Αντιδράσεις από το επιβατικό κοινό αλλά και από οργανώσεις πολιτών προκάλεσε η απόφαση της διοίκησης ΟΑΣΘ να διακόψει τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια των αστικών λεωφορείων. Πολίτες χαρακτηρίζουν απαράδεκτη την κίνηση του οργανισμού που επιδοτείται από το δημόσιο για την εξυπηρέτηση του κοινού. Ο ΟΑΣΘ, από την άλλη, υποστηρίζει ότι έτσι βελτιώνει τις υπηρεσίες του στις ημερήσιες μετακινήσεις κατά τις ώρες αιχμής.
“Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΑΣΘ προκαλεί το κοινό αίσθημα με τις αποφάσεις του και στρέφεται ενάντια στις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού της πόλης”, ανέφερε στη “Μ” ο εκπρόσωπος των επιτροπών ενάντια στην ακρίβεια Γιώργος Θανόπουλος. Και συμπλήρωσε λέγοντας: “Ο οργανισμός, που επιχορηγείται αδρά από το δημόσιο και πρόσφατα αύξησε σημαντικά όχι μόνο το αντίτιμο του εισιτηρίου αλλά και το ποσοστό της επιβατικής κίνησης, στοχεύει στο να αφήσει μια πόλη 1,5 εκατομμυρίων κατοίκων χωρίς αστική συγκοινωνία μετά τα μεσάνυχτα. Αυτοί που θα πληγούν θα είναι, για άλλη μία φορά, οι εργαζόμενοι, η νεολαία, αλλά και ο κλάδος της αγοράς που σχετίζεται με την ψυχαγωγία”.
“Αποφάσεις αυτού του τύπου στερούν από τον ΟΑΣΘ το προσωπείο της κοινωνικής ευαισθησίας”, σύμφωνα με τον Απόστολο Χαραλαμπίδη, μέλος κίνησης πολιτών. “Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη είναι κερδοφόρα επιχείρηση. Εάν οι ιθύνοντες πιστεύουν ότι τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια είναι ασύμφορα, ας συμβιβαστούν με την ιδέα μιας μικρής μείωσης της κερδοφορίας τους προκειμένου οι διοικούντες τον οργανισμό να μην αισθάνονται υπεύθυνοι για τα λουκέτα σε εστιατόρια, μπαρ και καφέ στο πολεοδομικό συγκρότημα μιας πόλης της οποίας η οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους φοιτητές”, τόνισε ο κ. Χαραλαμπίδης.
Οξύτερες είναι οι αντιδράσεις από τους φοιτητές, που συνήθως χρησιμοποιούν αστικά λεωφορεία μετά τα μεσάνυχτα, και πλέον θα είναι αναγκασμένοι, όπως περιγράφουν, να ξοδεύουν χρήματα σε ταξί. “Ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να ενισχύσει τα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα και όχι να τα καταργήσει. Μας υποχρεώνει να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα στις εξόδους μας, αφού θα επιστρέφουμε στο σπίτι με ταξί”, διαμαρτύρεται ο Βασίλης Ραγκάτσης, πρωτοετής φοιτητής που διαμένει σε προάστιο της Θεσσαλονίκης.
Από την Παρασκευή
Ο ΟΑΣΘ αποφάσισε να βάλει τέλος στο… ξενύχτι των οδηγών από την ερχόμενη Παρασκευή. Από την 1η Οκτωβρίου, η μόνη γραμμή που θα λειτουργεί μετά τα μεσάνυχτα θα είναι η 78 “Ν. ΚΤΕΛ - Αεροδρόμιο” ενώ στις υπόλοιπες γραμμές το τελευταίο αστικό λεωφορείο θα αναχωρεί από την αφετηρία το αργότερο τα μεσάνυχτα, ενώ όσα έχουν να διανύσουν μεγάλη διαδρομή θα ξεκινούν στις 11.30 μ.μ. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γραμμή 3 “Α.Σ. ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός”, στην οποία το τελευταίο δρομολόγιο εκτελείται τις καθημερινές από την αφετηρία στις 00.40΄ και από το τέρμα στη 1.20΄. Με το νέο πρόγραμμα, το τελευταίο δρομολόγιο από την αφετηρία και από το τέρμα θα γίνεται ακριβώς στις 12 τα μεσάνυχτα.
Ο αριθμός των δρομολόγιων σε κάθε γραμμή, βάσει του νέου προγράμματος, δεν θα μειωθεί και τα λεωφορεία που εξυπηρετούσαν τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια θα χρησιμοποιούνται στις ώρες αιχμής, για να πυκνώσει η συχνότητα διέλευσης από τις στάσεις.
“Επειδή κάποια λεωφορεία έπρεπε να κινηθούν αργά τη νύχτα, σταματούσαν κάποιες ώρες το πρωί, και το μεσημέρι, οπότε είχαμε αυξημένη επιβατική κίνηση, αναγκαστικά είχαμε αραιωμένα δρομολόγια. Για να βελτιώσουμε την κίνηση και να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο με βάση τις ανάγκες του, κρίναμε ότι πρέπει να μεταφέρουμε νωρίτερα τα δρομολόγια, καθώς μετά τα μεσάνυχτα δεν έχει κίνηση”, περιγράφει στη “Μ” ο γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ Γιάννης Τσούφης. “Κοιτάξαμε πώς να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον κόσμο. Είμαστε οι μόνοι σε όλο τον κόσμο που είχαμε αστική συγκοινωνία στη 1 η ώρα το πρωί, για να μετακινηθεί ένας μόνο επιβάτης. Τώρα, κατά τη διάρκεια της ημέρας τα λεωφορεία θα έχουν συχνότητα ανά πέντε λεπτά”, προσθέτει ο κ. Τσούφης.

Θεσσαλονίκη, πιστή στο... ανατολικοευρωπαϊκό μοντέλο
Οι περισσότερες μητροπόλεις της Ευρώπης, και όχι μόνο, προσφέρουν στους πολίτες τους δημόσιες συγκοινωνίες επί 24ώρου βάσεως 365 ημέρες τον χρόνο. Η Θεσσαλονίκη ακολουθεί το παράδειγμα πόλεων της Ανατολικής Ευρώπης, όπου τα πάντα σταματούν λίγο πριν ή λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Τα ωράρια των αστικών συγκοινωνιών σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού:
- Λονδίνο
Οι τελευταίοι συρμοί αναχωρούν κατά τις 00.30. Πολλές γραμμές λεωφορείων, όμως, λειτουργούν σε 24ωρη βάση.
- Παρίσι
Το μετρό λειτουργεί όλες τις ημέρες μέχρι τη 01.20 τα ξημερώματα, ενώ το Σάββατο μέχρι τις 02.20.
- Βαρκελόνη
Τις καθημερινές μέχρι τα μεσάνυχτα, Παρασκευές μέχρι τις 02.00, Σάββατα όλη νύχτα.
- Ρώμη
Μέχρι τις 23.30, το Σάββατο μέχρι τις 00.30.
- Άμστερνταμ
Μέχρι τις 00.30 όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
- Βερολίνο
Τα τραμ και τα λεωφορεία κυκλοφορούν σε 24ωρη βάση, καθώς και κάποιες γραμμές του μετρό, αλλά με πιο αραιή συχνότητα (ανά μισή ώρα αντί κάθε 5-10 λεπτά).
- Νέα Υόρκη
Σχεδόν όλες οι γραμμές λειτουργούν μέχρι τα μεσάνυχτα και μετά υπάρχουν μειωμένα δρομολόγια για όλο το βράδυ σε ορισμένες βασικές γραμμές.
- Σόφια
Από τις 05.00 έως τις 12.00 τα μεσάνυχτα.
- Βουκουρέστι
Από τις 05.30 μέχρι μισή ώρα πριν από τα μεσάνυχτα.
- Βουδαπέστη
Από 04.30 το πρωί μέχρι 23.10.
- Μόσχα
Από 5.50 το πρωί μέχρι 0

Πυρ ομαδόν κατά του ΟΑΣΘ για κόψιμο των νυκτερινών δρομολογίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει μετά την ανακοίνωση του ΟΑΣΘ για την αλλαγή των προγραμμάτων όλων των λεωφορειακών γραμμών του από την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου. Επισήμως ο ΟΑΣΘ προχωρά σε βελτιώσεις, καθώς στις ώρες αιχμής θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση, θα μπει... μαχαίρι στα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα, με εξαίρεση τη μεταμεσονύχτια γραμμή «78Ν», που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο, η οποία θα εξακολουθήσει να υφίσταται. Ουσιαστικά η Θεσσαλονίκη, μια πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων, με δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και χιλιάδες καφέ, μπαρ, εστιατόρια, στα οποία απασχολείται μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες μια «στρατιά» εργαζομένων, μένει χωρίς συγκοινωνία από τις 12 το βράδυ και μετά!

Οι αντιδράσεις είναι πολλές, έντονες και έρχονται από διάφορες πλευρές. Κι αυτό καθώς η Θεσσαλονίκη... δεν κοιμάται ποτέ. Μετά τις 12 τα μεσάνυχτα κυκλοφορούν πολλοί φοιτητές, αλλά και πολλοί εργαζόμενοι, οι οποίοι θα αναγκαστούν να χρησιμοποιούν ταξί ή ΙΧ.

Το ταξί είναι ασύμφορο όχι μόνο για τους φοιτητές (χάρη στους οποίους επιβιώνουν πολλές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης), αλλά και για τους εργαζομένους που δουλεύουν βράδυ και θα πρέπει να το χρησιμοποιούν μετά τη βάρδια τους. Την ίδια ώρα, ενώ υποτίθεται ότι γίνονται προσπάθειες να στραφούν οι πολίτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, το κόψιμο των νυχτερινών δρομολογίων έρχεται να αναιρέσει αυτήν την προσπάθεια, ωθώντας τους στο ΙΧ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές θα γίνουν προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα του ΟΑΣΘ, καθώς το βράδυ οι λεωφορειακές γραμμές δεν έχουν την πληρότητα που έχουν τα πρωινά, άρα ούτε και τα αντίστοιχα έσοδα, ενώ οι ώρες αυτές κοστίζουν περισσότερο στη μισθοδοσία του προσωπικού. Εξάλλου, όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, δεν κόβονται δρομολόγια, καθώς πυκνώνουν στις ώρες αιχμής. Σε κάθε περίπτωση, η πρόταση για την τροποποίηση των προγραμμάτων των δρομολογίων έγινε από τον ΟΑΣΘ, εγκρίθηκε όμως από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ). Χωρίς την έγκριση του ΣΑΣΘ, ο ΟΑΣΘ δε θα μπορούσε να προχωρήσει σε καμία αλλαγή.

Προχειρότητα

Το κόψιμο των δρομολογίων γίνεται με μεγάλη προχειρότητα. Αυτό αποδεικνύεται από το εξής: κάθε βράδυ, στις 11.55, φτάνει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης αμαξοστοιχία Ιντερσίτι από την Αθήνα. Το τελευταίο λεωφορείο, βάσει του σχεδιασμού, από την ερχόμενη Παρασκευή θα φεύγει από το Ν. Σ. Σταθμό στις 12. Δηλαδή οι επιβάτες του τρένου, αν αυτό δεν έχει καθυστέρηση ούτε ενός λεπτού, θα πρέπει να αποδυθούν σε... αγώνα ταχύτητας, για να προλάβουν το λεωφορείο!

Υπάρχουν όμως και επιβάτες οι οποίοι κατευθύνονται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως είναι για παράδειγμα η Τούμπα, οι οποίοι, ό,τι και να κάνουν, δε θα προλάβουν το λεωφορείο (εκτός αν είναι Κυριακή). Γιατί; Διότι το τελευταίο λεωφορείο της γραμμής «14», που εκτελεί το δρομολόγιο Ανω Τούμπα-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, θα αναχωρεί από το τέρμα στις 11.50 τις καθημερινές, στις 11.30 τα Σάββατα και τις Κυριακές τα μεσάνυχτα.

«Ντροπή!»

«Ντροπή! Αν αυτό είναι το κοινωνικό πρόσωπο του κράτους, καήκαμε. Αυτοί που εργάζονται βράδυ και σχολάνε στις 12 και στη 1 τη νύχτα τι θα κάνουν; Πώς θα γυρίσουν σπίτι τους; Πάνε να πάρουν μεροκάματο 30 ευρώ και θα δώσουν τα 10 στο ταξί;», διερωτάται ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης, Καφέ, Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Γκόφας.

Ο κ. Γκόφας υπογραμμίζει ότι αυτήν τη στιγμή τα εστιατόρια, τα καφέ και τα μπαρ της Θεσσαλονίκης δίνουν δουλειά στο 30% των εργαζομένων της πόλης. «Τα μαγαζιά αυτά συντηρούν και τους δήμους, πληρώνοντας τέλη και φόρους. Οι δήμοι δεν πρέπει να παρέμβουν; Τι θα πρέπει να κάνουμε; Να βάλουμε ως επιχειρήσεις λεωφορεία, να μαζεύουμε τους εργαζόμενους από τη δουλειά τους και να τους γυρίζουμε στο σπίτι; Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό ότι τα λεωφορεία δεν αποτελούν ή δεν πρέπει να αποτελούν εταιρία κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς παράγουν ή πρέπει να παράγουν κοινωνικό έργο», τονίζει.

Ο ίδιος λέει ότι στην Καλαμαριά, τη Νέα Κρήνη και την Αρετσού υπάρχουν περισσότερες από 350 επιχειρήσεις που απασχολούν πολλές εκατοντάδες εργαζομένων, οι οποίοι τελειώνουν τη δουλειά τους μετά τα μεσάνυχτα. «Τους ανθρώπους αυτούς δεν τους σκέφτηκε κανείς. Και αναρωτιέμαι τι κόστος μπορεί να έχει για έναν οργανισμό όπως είναι ο ΟΑΣΘ να κυκλοφορούν λεωφορεία το βράδυ...», καταλήγει ο κ. Γκόφας.

Πρόβλημα

«Με μία πρώτη ματιά στο νέο προγραμματισμό του ΟΑΣΘ, εύκολα διαπιστώνει κάποιος ότι υπάρχουν σοβαρές περικοπές στα νυχτερινά δρομολόγια. Μετά τις 12 το βράδυ, όταν ξεκινάει η διπλή ταρίφα των ταξί, δεν αναχωρεί κανένα λεωφορείο από αφετηρία ή τέρμα. Το γεγονός αυτό σπρώχνει εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες ανθρώπους, φοιτητές, εργαζόμενους, ταξιδιώτες, στο ταξί, το οποίο εκείνη την ώρα είναι πιο ακριβό λόγω της διπλής ταρίφας», αναφέρει ο συγκοινωνιολόγος Πέτρος Κρητικός. Ο ίδιος προσθέτει καυστικά ότι «το λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη. Αν ο ΟΑΣΘ θέλει να κάνει περικοπές, ας περικόψει το ποσοστό κέρδους των μετόχων του».

Για πρόβλημα κάνει λόγο, όμως, και ο αντιπρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Μάκης Κούρας, ο οποίος λέει ότι «οποιαδήποτε περικοπή δρομολογίου έχει αντίκτυπο σε κάποιους εργαζόμενους».