Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

TA Δ Η Μ Ο Σ Ι A Κ.Τ.Ε. Ο. ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΜΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

Ερώτηση στην βουλη
O τεχνικός έλεγχος των οχημάτων  αποτελεί  σημαντική δημόσια λειτουργία  που έχει σχέση με  την ασφάλεια και τη ζωή των πολιτών. Μέσω του τεχνικού ελέγχου   βελτιώνεται :
  • Η μηχανική κατάσταση των κυκλοφορούντων οχημάτων
  • Προστατεύεται το περιβάλλον.
  • Αυξάνονται τα έσοδα του δημοσίου.
Αποτελεί πάγια θέση μας ότι ο  τεχνικός έλεγχος των οχημάτων είναι πιο αξιόπιστος και πιο αποτελεσματικός , όταν πραγματοποιείται μέσα από δημόσιους φορείς. Εσείς όμως κινείστε στην αντίθετη κατεύθυνση της πλήρους ιδιωτικοποίησης του τεχνικού ελέγχου. Εκτιμούμε ότι με την ιδιωτικοποίηση αυτή πολλαπλασιάζονται ταχύτατα φαινόμενα διαφθοράς και συναλλαγής. Επιπλέον με τις μέχρι σήμερα ακολουθούμενες πολιτικές στον τεχνικό έλεγχο,  αλλά και γενικότερα στη οδική ασφάλεια υποβαθμίζονται τα Δημόσια Κ. Τ. Ε. Ο. μειώνονται τα έσοδα του κράτους σε καιρούς κρίσης, ενώ το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί σε αυτά οδηγείται αργά και σταθερά στη φτώχεια και  την εξαθλίωση.   
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός  Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων
  • Γιατί συρρικνώνεται ο δημόσιος τεχνικός έλεγχος ενώ εκτιμάται ότι θα μειώσει την αξιοπιστία των ελέγχων και θα δημιουργήσει κινδύνους στην ασφάλεια των πολιτών;
  •  Προτίθεται  να κλείσει τα ΔΗΜΟΣΙΑ Κ. Τ. Ε. Ο. με αποτέλεσμα, πέρα των άλλων,  το Δημόσιο να στερηθεί πολύτιμους οικονομικούς πόρους ιδιαίτερα σήμερα σε περίοδο κρίσης
  • Σε περίπτωση που κλείσουν τα  δημόσια ΚΤΕΟ ποια εξασφάλιση  προβλέπεται για το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί σε αυτά
  • Τι θα γίνουν οι  εγκαταστάσεις των Δημόσιων  Κ. Τ. Ε. Ο.     που έχουν δημιουργηθεί  από την φορολογία των ελλήνων πολιτών
       Σας παρακαλούμε επίσης να μας χορηγήσετε τα εξής στοιχεία:

  • Πόσα έσοδα είχαν τα δημόσια ΚΤΕΟ το 2011.
  • Πόσα έσοδα είχε το κράτος από το 10% που καταβάλουν τα ιδιωτικά Κέντρα τεχνικού ελέγχου στο δημόσιο
  • ποιό είναι το ποσοστό των  οχημάτων  που «κόπηκαν» από τους τεχνικούς ελέγχους το 2011 στα δημόσια ΚΤΕΟ(εξαιρουμένων των επανελέγχων)
  • Ποια είναι τα παραπάνω ποσοστά στα ΙΚΤΕΟ  ανά κατηγορία οχημάτων (π.χ. ΕΙΧ, ΕΔΧ, φορτηγά>3.5τον).
  • Ποία  είναι τα αντίστοιχα ποσοστά σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Ο ερωτών βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Πειραιά