Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Βουλή. Απόσπασμα ομιλίας της κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου με θέμα τις αποζημιώσεις σε πληγέντες σπαραγγοκαλλιεργητές και δενδροκαλλιεργητές για τις ζημιές της Άνοιξης του 2009.

«Τα σπαράγγια, σε σύνολο καλλιεργούμενων στρεμμάτων, είναι τριάντα πέντε χιλιάδες στη χώρα μας. Οι εξαγώγιμες ποσότητες είναι πλήρως πιστοποιημένες μέσω εφαρμογής του συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης. Το ελληνικό σπαράγγι θα συναντήσει έντονο ανταγωνισμό τα επόμενα χρόνια, κυρίως από την Ισπανία, λόγω της πρωιμότητας της παραγωγής και γιατί διαθέτει και ένα ταχύ δίκτυο διανομής, αλλά και από τη Γαλλία.
Επιπλέον, υπάρχει ένας μεγάλος κίνδυνος, ο οποίος έχει να κάνει με τη Γερμανία, η οποία είναι η χώρα που ως επί το πλείστον οι Έλληνες παραγωγοί στέλνουν τα σπαράγγια τους. Όταν έχει αύξηση της εγχώριας παραγωγής η Γερμανία, οι δικές μας προοπτικές θα μειωθούν. Άρα τι πρέπει να κάνουμε; Πρέπει να έχουμε θετικές προοπτικές. Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Επίσης, θετικές προοπτικές εμφανίζει και η αγορά της Ρωσίας, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο που είπα στην αρχή. Έχουμε σαράντα ομάδες παραγωγών και αγροτικών συνεταιρισμών.
Βασικό μας πλεονέκτημα είναι η ποιότητα.
Βασικό μας μειονέκτημα είναι η έλλειψη ιδιόκτητων δομών συσκευασίας και τυποποίησης από τους ίδιους τους παραγωγούς, οι οποίοι τι κάνουν; Βασίζονται σε εμπόρους μεταποιητές που πιέζουν προς τα κάτω τις τιμές. Εδώ χρειάζεται μία προσπάθεια και παρέμβαση για την οργάνωση. Δεν υπάρχει αναπτυξιακός προσανατολισμός και η πολυδιάσπαση σε πολλές ομάδες παραγωγών και ιδιόκτητα συσκευαστήρια, μειώνουν το διαπραγματευτικό πλεονέκτημα στις αγορές του Μονάχου. Το 2009 ήταν η χειρότερη ίσως χρονιά του σπαραγγιού. Είναι γνωστά, αναφέρθηκαν και οι άλλοι συνάδελφοι. Υπήρχε και μία συντονιστική επιτροπή σπαραγγοπαραγωγών Ημαθίας-Πέλλας. Υπήρχαν σοβαρότατα προβλήματα και στην Καβάλα και στον Έβρο και στην Αιτωλοακαρνανία. Όλοι μαζί συντονίστηκαν για να φωνάξουν ότι το σπαράγγι θα πρέπει να στηριχθεί για δύο κυρίους λόγους. Γιατί είχαμε όλη αυτήν την καταστροφή, η οποία έφερε μία τεράστια καθυστέρηση λόγω της κακοκαιρίας στη χώρα μας και η πρώιμη έναρξη της σεζόν των γερμανικών σπαραγγιών δημιούργησε ένα σοβαρότατο ζήτημα. Αντί να έχουν τρεις μήνες οι δικοί μας παραγωγοί να συλλέγουν το σπαράγγι, συλλέξανε μόνο ένα μήνα, γιατί πέρασε η χρονική περίοδος, όπως καταλαβαίνετε, έβγαλαν πρώιμα σπαράγγια στη Γερμανία και χάθηκε η δική μας παραγωγή. Αυτό, στις σημερινές συνθήκες, για τους αγρότες είναι το χειρότερο χτύπημα που θα μπορούσε να τους συμβεί. Ήδη έχουν ένα τεράστιο κόστος παραγωγής με τα καρτέλ που λειτουργούν ασύδοτα και δεν διασφαλίζεται το προϊόν τους και η τιμή προϊόντος. Εδώ ακριβώς πρέπει να παρέμβετε εσείς. Πρέπει να στηριχθεί για το 2009 το εισόδημα όλων των σπαραγγοπαραγωγών, μέσω της καταβολής των σχετικών αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ. Πρέπει να συγκροτηθεί εθνικός φορέας σπαραγγιού για τη χάραξη μίας μακροπρόθεσμης στρατηγικής και πολιτικών για το ελληνικό σπαράγγι όσο και για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων και αναλογική αντιπροσώπευση στα όργανα αυτού του φορέα. Πρέπει να χρηματοδοτηθούν από την πολιτεία με υψηλά ποσοστά επιχορήγησης μέσω του επενδυτικού νόμου και των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ επενδύσεις αξιοποίησης της γεωθερμίας και του φυσικού αερίου τόσο από τους συνεταιρισμούς, όσο και από τις ομάδες παραγωγών και πρέπει να υπάρχει, εάν θέλετε, και αξιοποίηση, όπως αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή της Ημαθίας του στρατιωτικού αεροδρομίου Παλαιοχωρίου του Δήμου Πλατέως, γιατί θεωρούν -και νομίζω ότι έχει μεγάλη βάση αυτό- ότι από εκεί κατευθείαν τα σπαράγγια μπορούν να φεύγουν στη Γερμανία. Στις δενδροκαλλιέργειες έχουμε κάτι ανάλογο».



110.000 εμποροϋπάλληλοι έχασαν τη δουλειά τους το 2010 στην Θεσσαλονίκη

Περίπου 110.000 υπολογίζονται πανελλαδικά οι εμποροϋπάλληλοι και αυτοαπασχολούμενοι που βρέθηκαν εκτός εργασίας το 2010, με το 20-30% αυτών να αφορά το Νομό Θεσσαλονίκης, όπως τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων του νομού, που έχει εγγεγραμμένα 3.000 μέλη. Η πρόεδρος της Ένωσης, Σοφία Καλαντίδου, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για νέο κύμα απολύσεων μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και την περίοδο των εκπτώσεων που ακολουθεί, υπενθυμίζοντας ότι οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κάνουν λόγο για απώλεια 400.000 θέσεων εργασίας εντός του 2011.Υπογραμμίζοντας ότι η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, που συζητείται, θα ευνοεί ακόμη παραπάνω τους επιχειρηματίες, οι οποίοι και με διευρυμένο ακόμη περισσότερο πια το νομικό πλαίσιο, θα κρατούν και το μαχαίρι και το πεπόνι, κάλεσε τους εργαζομένους σε συστράτευση, για να περιοριστούν στο μέτρο του δυνατού οι «εκπτώσεις» στα δικαιώματά τους. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, έστειλε μήνυμα στους εργαζόμενους, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις νέες συμβάσεις που καλούνται να υπογράψουν με την εργοδοσία, για να μη βρεθούν νεο-προσληφθέντες, σε ένα κατάστημα στο οποίο εργάζονται επί σειρά ετών όπως είπε χαρακτηριστικά η κα Καλαντίδου.Οι εργοδότες παίζουν με τα όρια του νόμου και υπό την απειλή της απόλυσης, αναγκάζουν τους εργαζομένους σε -μεταξύ άλλων- τετράωρη απασχόληση, μείωση μισθού και εργασία χωρίς ρεπό, αυξάνοντας έτσι την ελαστική και ανασφάλιστη εργασία, τόνισε από την πλευρά του το μέλος διοίκησης της Ένωσης, Γιώργος Τσαμπούκης.Πρόσθεσε ότι με τα επιδοτούμενα προγράμματα του ΟΑΕΔ, έχει στηθεί ολόκληρη «απάτη», αφού όπως είπε, οι συμβάσεις αορίστου χρόνου δεν γνωστοποιούνται στους εργαζομένους, οι οποίοι νομίζοντας ότι έχει λήξει η σύμβασή τους σταματάνε τη δουλειά και έτσι ο εργοδότης δηλώνει την παραίτησή τους στον ΟΑΕΔ και ζητάει καινούριο εργαζόμενο, με επιδότηση και χωρίς να καταβάλλει αποζημιώσεις.


Νέος κόμβος στη Μυγδονία

Αύριο δίνεται στην κυκλοφορία ο νέος ισόπεδος κόμβος της επαρχιακής οδού Δρυμού - Μελισσοχωρίου με τη νέα εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο νέος ισόπεδος κόμβος περιλαμβάνει λωρίδες επιβράδυνσης, επιτάχυνσης και αναμονής, φωτεινή σηματοδότηση, οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση και ηλεκτροφωτισμό. Με το νέο ισόπεδο κόμβο θα επιτρέπεται πλέον και η αριστερόστροφη κίνηση των οχημάτων, με αποτέλεσμα να μειωθεί η ταλαιπωρία των διερχόμενων οδηγών και κυρίως των κατοίκων της περιοχής, καθώς εξυπηρετείται η τοπική κυκλοφορία.



Νέο φάρμακο για την εξωσωματική γονιμοποίηση

Στα μέσα του 2011 πρόκειται να κυκλοφορήσει ένα νέο φάρμακο που θα κάνει πιο φιλική τη θεραπεία στην οποία υποβάλλονται οι γυναίκες που επιθυμούν να τεκνοποιήσουν με εξωσωματική γονιμοποίηση. Πρόκειται για την ορμόνη FSH, η οποία θα χορηγείται μία φορά σε ενέσιμη μορφή και η δράση της θα διαρκεί επτά ημέρες. Σήμερα η ορμόνη αυτή χορηγείται καθημερινά για διάστημα 8-10 ημερών προκειμένου να επιτευχθεί διέγερση των ωοθηκών ώστε να παράγουν τον επαρκή αριθμό ωαρίων που απαιτούνται για την εξωσωματική γονιμοποίηση. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το νέο φάρμακο, έχει δράση 7 ημερών και έτσι η γυναίκα δεν θα χρειάζεται να κάνει καθημερινά ενέσεις. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι στο 30% των περιπτώσεων μία ένεση του νέου φαρμάκου αρκεί για τη διέγερση των ωοθηκών, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να γίνουν 1-2 ενέσεις επιπλέον ώστε να επιτευχθεί ωορρηξία. Έτσι η θεραπεία θα είναι πιο φιλική για τη γυναίκα που υποβάλλεται σε θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση.



Κινητοποίηση συνταξιούχων στην Θεσσαλονίκη

Συγκέντρωση στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και πορεία πραγματοποίησαν τα σωματεία συνταξιούχων Μακεδονίας, Θράκης και Θεσσαλίας, των «συνεργαζόμενων συνταξιουχικών οργανώσεων ΙΚΑ - ΕΛΤΑ-Δημοσίου-ΟΣΕ- ΟΑΕΕ-ΝΑΤ-ΟΤΑ». Οι εκπρόσωποί τους, στις τοποθετήσεις τους τάχθηκαν ενάντια στις περικοπές των συντάξεων και «στην εμπορευματοποίηση της υγείας» και ζήτησαν δωρεάν φάρμακα, επίδομα θέρμανσης, «κατώτερη σύνταξη στα 1.120 ευρώ», «μείωση 30% στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ» κ.ά. «Πολιτική είναι η μήτρα των προβλημάτων και πολιτική πρέπει να είναι και η απάντησή μας. Θα μας βρουν στους δρόμους», τόνισε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Ελλάδας, Μανώλης Ραλάκης. Ο κ. Ραλάκης κάλεσε τους συνταξιούχους να πλαισιώσουν και την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων «με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ» στις 15 Δεκεμβρίου. Να καταργηθούν «όλοι οι αντισυνταξιουχικοί νόμοι και ο νέος ΛΑΦΚΑ», ζήτησε ο πρόεδρος των συνταξιούχων ΙΚΑ Θεσσαλονίκης, Χρήστος Σαλονικιός. Η πορεία των συνταξιούχων κατέληξε έξω από τη γενική γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης. Φ.Γ.

ΑΠΕ

Απάντηση του κ. Σταύρου Καλαφάτη στις ανακοινώσεις του κ. Γιάννη Μαγκριώτη.

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη μετά από σύσκεψη στα γραφεία της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης, δήλωσε τα εξής :
«Για άλλη μια φορά ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης συγκάλεσε σύσκεψη στα γραφεία της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης θέλοντας να επικοινωνήσει με την πόλη. Ανακάλυψε λοιπόν της έννοια της «Εταιρικής Σχέσης» της Θεσσαλονίκης με το Μετρό. Προφανώς θέλει να αναπτύξει αυτή τη σχέση με τους φορείς, τους καταστηματάρχες και τους πολίτες, ώστε αυτοί να εκπαιδευθούν, να μάθουν, να συνηθίσουν και να ζουν γύρω από τα σταματημένα εργοτάξια. Τους καλεί πλέον να διαγνώσουν τη μουσειακή, αρχαιολογική και πολιτιστική αξία των εργοταξίων, αφού από ότι φαίνεται η λειτουργική συγκοινωνιακή τους αξία θα αργήσει να φανεί. Σήμερα η εκτέλεση των έργων περιορίζεται στο 50% των εργοταξίων, στα οποία κυρίως εξελίσσονται μόνο αρχαιολογικές ανασκαφές. Το αρμόδιο Υπουργείο αντί να εστιάσει αυστηρά τις δυνάμεις του στο νευραλγικό αυτό έργο, τις διαχέει εξαγγέλλοντας Τραμ και άλλα τέτοια. Ήδη ο χρόνος ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής του Μετρό μεταφέρθηκε για το 2015. Η διοίκηση του Μετρό παραμένει εξαρτημένη από την Αττικό Μετρό Α.Ε. παρά τις δεσμεύσεις για μεταφορά της στη Θεσσαλονίκη.
Οι Θεσσαλονικείς έχουμε πλέον διαπιστώσει ότι η κυβέρνηση δύο πράγματα έχει μάθει να κάνει καλά. Να συσκέπτεται και να επικοινωνεί! Ελπίζουμε μετά από 14 μήνες διακυβέρνησης να μάθει και να πράττει».



Μια ασπιρίνη την ημέρα τον καρκίνο κάνει πέρα;

Η έρευνα αυτή αναμένεται να διχάσει την επιστημονική κοινότητα καθώς η ασπιρίνη έχει κατηγορηθεί ότι αυξάνει τον κίνδυνο γαστρορραγίας σε περίπου έναν ασθενή στους χίλιους κάθε χρόνο.

Η λήψη μικρής ποσότητας ασπιρίνης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών μορφών καρκίνου, ανακοίνωσαν σήμερα οι επιστήμονες και τα ευρήματα είναι τόσο ισχυρά ώστε να προτείνεται σε ανθρώπους άνω των 40 να λαμβάνουν προληπτικά ασπιρίνη κάθε μέρα.Σε μελέτη που βασίστηκε σε οκτώ κλινικές δοκιμές, στις οποίες συμμετείχαν 25.570 ασθενείς, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι θάνατοι από καρκίνο μεταξύ εκείνων που λάμβαναν ασπιρίνη σε μικρές δόσεις, δηλαδή μέχρι και 75 μιλιγκράμ την ημέρα, ήταν κατά 21% λιγότεροι στη διάρκεια των ερευνών και κατά 34% μετά από πέντε χρόνια.Η ασπιρίνη εμφανίστηκε να προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό κυρίως από τον καρκίνο του γαστρεντερικού, επισημαίνει η μελέτη, με τα ποσοστά των θανάτων που καταγράφηκαν από αυτή τη μορφή καρκίνου να είναι περίπου 54% χαμηλότερα μετά από πέντε χρόνια μεταξύ εκείνων που λάμβαναν ασπιρίνη σε σχέση με εκείνους που δεν λάμβαναν.Ο Πίτερ Ρόθγουελ του βρετανικού πανεπιστημίου της Οξφόρδης δήλωσε ότι ενώ η λήψη ασπιρίνης ενέχει μικρό κίνδυνο γαστρορραγίας, αυτός ο κίνδυνος ουσιαστικά «εξαφανίζεται» από τα οφέλη της στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο και εμφράγματα.«Οι παλαιότερες έρευνες σωστά προειδοποιούσαν ότι στους υγιείς μεσήλικες ο μικρός κίνδυνος γαστρορραγίας εξαιτίας της ασπιρίνης εν μέρει αντισταθμίζει τα οφέλη από την πρόληψη του εγκεφαλικού και των εμφραγμάτων, αλλά, (αυτή η έρευνα δείχνει ότι), η μείωση των θανάτων εξαιτίας πολλών κοινών μορφών καρκίνου θα αλλάζει πλέον την ισορροπία για πολλούς ανθρώπους», είπε ο Ρόθγουελ.Η ασπιρίνη, που αρχικά παρασκευάστηκε από την Bayer, είναι ένα φτηνό φάρμακο το οποίο διατίθεται εύκολα και χρησιμοποιείται ως αναλγητικό και αντιπυρετικό.
Παλαιότερες μελέτες διαπίστωσαν ότι η λήψη ασπιρίνης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου επισημαίνοντας ότι αυτό αυτό γίνεται επειδή μπλοκάρει το ένζυμο κυκλοοξυγενάση 2, το οποίο ευνοεί την φλεγμονή και την διάσπαση των κυττάρων και συναντάται σε υψηλά επίπεδα στους όγκους.Στην έρευνα του Ρόθγουελ, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Lancet, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος θανάτου στη διάρκεια της εικοσαετίας μειώθηκε κατά περίπου 10% για τον καρκίνο του προστάτη, 30% για τον καρκίνο των πνευμόνων, 40% για τον καρκίνο του παχέος εντέρου και 60% για τον καρκίνο του οισοφάγου σε εκείνους που λάμβαναν ασπιρίνη.Η μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου στο πάγκρεας, το στομάχι και τον εγκέφαλο αποδείχτηκε δύσκολο να καταγραφεί εξ αιτίας του μικρότερου αριθμού θανάτων.Από την πλευρά του, ο Πίτερ Έλγουντ, ειδικός στην ασπιρίνη, από την ιατρική σχολή του πανεπιστημίου του Κάρντιφ, ο οποίος δεν μετείχε στην έρευνα, περιέγραψε το εν λόγω φάρμακο ως «εξαιρετικό».
«Ο κίνδυνος για αιμορραγία είναι τόσο μικρός σε σχέση με τα οφέλη», είπε ο ίδιος στους δημοσιογράφους.
«Ναι, εντάξει, είναι τραγικό αν κάποιος μεταφερθεί επειγόντως στο νοσοκομείο για μετάγγιση (εξαιτίας γαστρορραγίας), αλλά σε σχέση με το τι (ασθένειες) προλαμβάνει (η ασπιρίνη), αυτό είναι ασήμαντο».





Δήλωση Ε. Βενιζέλου. «Καμία απόλυση στους επαγγελματίες οπλίτες»

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με δημοσιεύματα που επιμένουν ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχεδιάζει την απόλυση μεγάλου αριθμού ΕΠ.ΟΠ, για λόγους δημοσιονομικούς, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, σε γραπτή δήλωσή του αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:"Είναι κοινωνικά ανεύθυνο να παίζουν κάποιοι με την αγωνία νέων ανθρώπων που είναι εντεταγμένοι στις Ένοπλες Δυνάμεις ως επαγγελματικά στελέχη, στο πλαίσιο ενός νομικού καθεστώτος που διατηρήθηκε σε ισχύ με τον πρόσφατο νόμο 3883/2010. Κατά τη συζήτηση του νόμου αυτού στη Βουλή και με αφορμή την εισαγωγή του νέου θεσμού του Ειδικού Έφεδρου Οπλίτη, εξηγήθηκε με πολύ καθαρό τρόπο, ποια θα είναι η σχέση του νέου αυτού θεσμού του ΕΦ.ΟΠ με τους ΕΠ.ΟΠ., με στόχο την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του στρατεύματος.
Όσοι συνεπώς υπηρετούν σήμερα και όσοι θα κριθεί αναγκαίο να προσληφθούν στο μέλλον, ως Επαγγελματίες Οπλίτες, θα εξακολουθήσουν να διέπονται από το ίδιο καθεστώς και άρα με την συμπλήρωση επτά ετών υπηρεσίας θα κρίνονται για μονιμοποίηση. Η κρίση αυτή - όπως συμβαίνει τώρα και με τη διαδικασία πρόσληψης μετά την κατάργηση της περίφημης συνέντευξης - θα είναι διαφανής και αξιοκρατική, με μόνο κριτήριο την επαγγελματική επάρκεια", καταλήγει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας.

Κυκλοφόρησε το 8ο τεύχος της περιοδικής έκδοσης του Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας «ΑΠΟΨΕΙΣ». Σημαντικό τμήμα της έκδοσης αφιερώνεται στα επίκαιρα ζητήματα της μετανάστευσης, της παρουσίας του Ισλάμ στην Ευρώπη και στην άνοδο των κομμάτων της άκρας δεξιάς στην Ευρώπη.

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον 35χρονο στον Στρυμόνα

Άκαρπες απέβησαν οι μέχρι τώρα έρευνες για τον εντοπισμό του 35χρονου Βούλγαρου που παρασύρθηκε χθες το πρωί από τα ορμητικά νερά του Στρυμόνα, στην προσπάθειά του να διασχίσει τον ποταμό και να φτάσει σε κτηνοτροφική μονάδα κοντά στη γέφυρα της Βυρώνειας, παρότι είχε αυξηθεί επικίνδυνα η στάθμη του.Άνδρες της Ε.Μ.Α.Κ. και της Αστυνομίας από νωρίς το πρωί συνεχίζουν την προσπάθεια για την ανεύρεση του άτυχου άνδρα, στις όχθες του ποταμού, αλλά και με βάρκες, ενώ στις έρευνες βοηθούν και κάτοικοι της περιοχής.Το έργο τους δυσχεραίνουν οι φερτές ύλες που κατέβασε το ποτάμι, καθώς και η λάσπη στον πυθμένα του. Παράλληλα, κλειστή παραμένει για τρίτη ημέρα η οδός Προμαχώνα - Μπλαγκόεβγκραντ, λόγω βλαβών στο οδόστρωμα που προκλήθηκε εξαιτίας της υπερχείλισης του Στρυμόνα στα στενά της Κρέσνας στη Βουλγαρία.



Βουλή. ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (ΑΚΕ) ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:
• Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
• Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
ΘΕΜΑ: Διπλάσιο κόστος συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας Οδού από την εταιρεία “ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ”;
Το προηγούμενο διάστημα με σειρά δηλώσεων στα Μ.Μ.Ε σε σχέση με το μέσο ετήσιο κόστος λειτουργίας-συντήρησης των 640 χλμ. της Εγνατίας Οδού, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος και ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Γ. Μαγκριώτης έδωσαν τρεις εκ διαμέτρου αντίθετες εκδοχές κόστους, ο πρώτος 40.000.000 ευρώ, ο δεύτερος 70.000.000 ευρώ και ο τρίτος 100.000.000 ευρώ.
Μετά την εύλογη επισήμανση δημοσιογράφων αλλά και εκπροσώπων διαφόρων φορέων και κινήσεων πολιτών, που το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται στα προς εγκατάσταση νέα διόδια δόθηκε απάντηση από τον πρόεδρο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος απάντησε ότι ο ίδιος δεν συνυπολόγιζε το λειτουργικό κόστος της εταιρείας στο ποσό που ανέφερε και ότι επί της ουσίας το συνολικό κόστος συγκλίνει με αυτό του κ. υφυπουργού, ότι δηλαδή τα λειτουργικά έξοδα του μηχανισμού υποστήριξης είναι η διαφορά από το δηλωθέν κόστος των 100.000.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή 60.000.000 ευρώ .
Είναι γνωστό ότι μετά από μια χρονοβόρα διαδικασία που κράτησε περίπου ένα χρόνο από την ήμερα δημοσιοποίησης του διαγωνισμού 30/03/2010 υπεγράφησαν οι τέσσερις εν σύνολο συμβάσεις πενταετούς διάρκειας για το συνολικό μήκος της Εγνατία Οδού με τον ίδιο επί της ουσίας ανάδοχο με μέση έκπτωση περίπου 51%.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου αν λάβουμε υπόψη ότι το αρχικό ποσό διακήρυξης ήταν 220.000.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και για τις τέσσερις εργολαβίες, το υπογραφέν τελικό τίμημα συμπεριλαμβανομένου επίσης του αντίστοιχου Φ.Π.Α δεν ξεπέρασε τα 110.000.000 ευρώ. Αν διαιρέσουμε αυτό το ποσό με τον συνολικό συμβατικό χρόνο των πέντε ετών θα διαπιστώσουμε ότι το μέσο ετήσιο συμβατικό κόστος συντήρησης-λειτουργίας που πρέπει να καταβάλλεται στον ανάδοχο δεν ξεπερνά το ποσό των 22.000.000 ευρώ.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε, αναφέρουν πως το εργατικό δυναμικό που απαιτείται για τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, υπολείπεται από αυτό που προβλέπεται στις συμβάσεις, ενώ η χρηματοδότηση δίδεται στον ανάδοχο για το συνολικό προσωπικό των συμβάσεων. Η απασχόληση λιγότερου προσωπικού από αυτό που προβλέπουν οι συμβάσεις, είναι αυτονόητο ότι δυσχεραίνει την αποτελεσματικότητα στη συντήρηση-λειτουργία της Εγνατίας Οδού και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών αλλά πιθανόν και των ίδιων των εργαζομένων.
Σημειώνουμε δε πως στο υφιστάμενο μόνιμο προσωπικό της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» επιβλήθηκαν μειώσεις μισθών για περικοπή των δαπανών! Εφόσον ισχύουν τα όσα προηγουμένως αναφέρουμε ότι μας έχουν καταγγελθεί, γίνεται σαφές ότι η πρόκληση από πλευράς της εταιρείας είναι ακόμα μεγαλύτερη!
Τέλος, αυτό που ξεχείλισε το ποτήρι και καταγγέλθηκε από το σωματείο εργαζομένων μόνιμου προσωπικού είναι η απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας να ανακηρύξει, πέραν του προέδρου & διευθύνοντα συμβούλου, άλλα 3 μέλη του Δ.Σ. ως «Εντεταλμένα», πράγμα που σημαίνει ότι θα λαμβάνουν επιπλέον μηνιαία αμοιβή μέλους Διοικητικού Συμβουλίου, πέραν από τα έξοδα παράστασης των συνεδριάσεων.
Επειδή δεν δικαιολογείται άγνοια των πραγματικών δεδομένων για τόσο σοβαρά ζητήματα εν μέσω και της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας, ενώ το όποιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης του δρόμου δεν είναι δυνατό να κινείται ως εκκρεμές τη στιγμή μάλιστα που οι δημοσιονομικές συνθήκες περισσότερο από κάθε άλλη φορά, απαιτούν συνετή διαχείριση από μέρους της πολιτείας.
Επειδή η εκτίναξη του κόστους χρήσης των εθνικών οδών έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, με αποτέλεσμα να καθίστανται σχεδόν «απαγορευτικές», οι μετακινήσεις των πολιτών και οι μεταφορές εμπορευμάτων, με άμεσες επιπτώσεις στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
• Ποιο είναι το πραγματικό κόστος της συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας Οδού; Προτίθενται να ελέγξουν άμεσα τη συνέπεια του αναδόχου και όλων όσων πιθανόν εμπλέκονται στη μη ορθή διαχείριση κρατικών κονδυλίων και ποια περαιτέρω μέτρα θα λάβουν;
• Πόσοι εργαζόμενοι προβλέπονται, βάσει των συμβάσεων, για την ορθή συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας; Έχουν ελέγξει μέσω των αρμόδιων εποπτικών οργάνων πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται τελικά στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.»;
• Τι μέτρα θα πάρουν, για να καλυφθούν-διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας που αναφέρονται στις συμβάσεις, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στη συντήρηση-λειτουργία της Εγνατίας Οδού των 640 χλμ. και να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των διερχομένων, ενόψει και της χειμερινής περιόδου που διανύουμε; Θα εξετάσουν εάν η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» παραβιάζει τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας;
• Θα ματαιώσει τη λειτουργία νέων διοδίων τα οποία θα ανεβάσουν ακόμη περισσότερο το κόστος μετακίνησης των πολιτών και τη μεταφορά εμπορευμάτων στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που περνά η χώρα;
• Πώς δικαιολογεί το γεγονός των τριών επιπλέον εντεταλμένων στο Δ.Σ. της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», όταν η εταιρία περικόπτει μισθούς εργαζομένων και είναι γνωστό πως την περίοδο της παραγωγικής της διαδικασίας είχε μόνον έναν εντεταλμένο και ορθώς, τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο;
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Παρακαλούμε, τέλος, όπως μας καταθέσετε τα κάτωθι αντίγραφα:
1ον) Αντίγραφα των τεσσάρων συμβάσεων συντήρησης-λειτουργίας της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ»
Α. Του τμήματος από Ηγουμενίτσα μέχρι α/κ Παναγίας
Β. Του τμήματος από α/κ Παναγίας μέχρι α/κ Κλειδί
Γ. Του τμήματος από Κόμβο Κ1 μέχρι α/κ Αγ. Ανδρέα και
Δ. Του τμήματος από α/κ Αγ. Ανδρέα μέχρι Κήπους
2ον) Αντίγραφα των εγκεκριμένων λογαριασμών Νοέμβρη 2010 των τεσσάρων επίσης εργολαβιών.
3ον) Αντίγραφα των ημερησίων ημερολογίων έργου μιας εργάσιμης ημέρας, της τελευταίας εβδομάδας πάντα, των τεσσάρων εργολαβιών.
4ον) Αντίγραφα των τεσσάρων εγκεκριμένων σχεδίων αποχιονισμού της περιόδου 2010-2011.
Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές:
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Παναγιώτης Λαφαζάνης





Δήλωση του κ. Σταύρου Καλαφάτη για την πρόθεση του ΟΑΣΘ να αυξήσει τις τιμές εισιτηρίων

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή την πρόθεση της διοίκησης του Ο.Α.Σ.Θ. να ανακοινώσει αυξήσεις στις τιμές εισιτηρίων λόγω επικείμενης μείωσης της κρατικής επιδότησης του από το αρμόδιο Υπουργείο, δήλωσε τα εξής : «Δεν πέρασαν ούτε οκτώ (8) μήνες, από τον περασμένο Μάιο που αυξήθηκαν τα εισιτήρια του Ο.Α.Σ.Θ. και η διοίκησή του προτίθεται να ανακοινώσει νέες αυξήσεις της τάξης του 50%, με αφορμή προθέσεις της κυβέρνησης για επικείμενες μειώσεις στην κρατική επιδότηση. Δηλαδή το απλό εισιτήριο μπορεί να φθάσει από 0,60 € ακόμα και 0,90 €!
Το αρμόδιο Υπουργείο αναφορικά με τις μειώσεις στην επιδότηση των φορέων Αστικών Συγκοινωνιών που επιχειρεί, θα πρέπει προηγουμένως να συνεκτιμήσει τις ιδιαιτερότητες της Θεσσαλονίκης :
• που το αστικό λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, χωρίς να υπάρχει κάποιο άλλο εναλλακτικό όπως στην Αττική (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τράμ κ.ά),
• που το κυκλοφοριακό πρόβλημα δημιουργεί ασφυξία στην πόλη,
• που τα έργα του ΜΕΤΡΟ καθυστερούν, με την κυβέρνηση να μεταθέτει κάθε φορά το χρόνο ολοκλήρωσης τους,
• που άρχισε ήδη σταδιακά στους Θεσσαλονικείς να διαμορφώνεται η συνείδηση της μαζικής μετακίνησης, ύστερα από τις επιτυχημένες πολιτικές προηγούμενων ετών, με το φθηνό ενιαίο εισιτήριο, την επέκταση λεωφορειολωρίδων, το σύστημα τηλεματικής, την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων κ.λ.π.,
• που η δυσχερής συγκυρία κάνει ακόμη πιο δύσκολη την οικονομική καθημερινότητα των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των πολυάριθμων φοιτητών, αλλά και των αυξανόμενων ανέργων στην πόλη.Το αστικό λεωφορείο πρέπει να είναι φθηνό, γιατί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της Θεσσαλονίκης! Η κυβέρνηση και η διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. οφείλουν να επανεξετάσουν τη στάση τους, λειτουργώντας προς την κατεύθυνση προάσπισης του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και όχι της απαξίωσής του».



Εναλλακτικές «διεξόδου» από την κρίση του Ευρώ και η Ελλάδα

Του Νίκου Κοτζιά

Α’: Οι αδυναμίες των αρμόδιων στην Ελλάδα και η παρακμή του δολαρίου
Το διεθνές περιβάλλον και η σημασία του

Στο πρόσφατα εκδωθέν βιβλίο μου «Η Ελληνική Εξωτερική Πολιτική τον 21ο αιώνα» (εκδόσεις Καστανιώτη) υπογραμμίζω ότι μία θεμελιακή αιτία της σημερινής κρίσης είναι η αυτονόμηση του χρηματοπιστωτικού συστήματος από την πραγματική οικονομία. Ως δεύτερη αναφέρω, την ιστορικού χαρακτήρα μετατόπιση ισχύος (και οικονομικής) από την δύση προς την Ασία, ιδιαίτερα τον Ινδικό Ωκεανό και την Νοτιοανατολική Ασία με επίκεντρο την Κίνα. Η μετατόπιση αυτή προκαλεί και συνοδεύεται με την μετακίνηση δισεκατομμυρίων ευρώ από τις αγορές της Δύσης σε εκείνες της ανατολής, με την Κίνα να αποκομίζει τα περισσότερα κέρδη και την Ευρώπη ως τον σχετικά χαμένο. Η Ευρώπη κινδυνεύει να γνωρίσει μια υποχώρηση ιστορικών διαστάσεων που θα σφραγίσουν την κρίση της, η οποία μπορεί να αποδειχτεί ότι δεν είναι «απλά» μια κρίση ελλειμμάτων και χρέους. Κατά συνέπεια, οι όποιες πολιτικές εξόδου από την Κρίση στην Ευρώπη, θα πρέπει να αφορούν τους ίδιους τους παραγωγικούς προσανατολισμούς της ΕΕ. Να ανταποκρίνονται δε, στην ανάγκη ενίσχυσης της δημόσιας ζήτησης και των επενδύσεων, ιδιαίτερα στους τομείς της παιδείας και της έρευνας. Είναι με άλλα λόγια ανάγκη, να κατανοηθεί ότι η κρίση στην ΕΕ είναι πρωτίστως πρόβλημα πολιτικής και οικονομικής πολιτικής, και όχι μονοδιάστατα αγορών και λογιστικής.Η πολιτική που ακολουθήθηκε σε ΕΕ και Ελλάδα κόντρα στις επιλογές του Ομπάμα στις ΗΠΑ, οδήγησε στη μείωση της ζήτησης. Στη μείωση των δημόσιων επενδύσεων, ιδιαίτερα των δαπανών για παιδεία, υγεία και έρευνα. Στη συρρίκνωση της αγοράς. Επρόκειτο και είναι, μια πολιτική με καταστροφικά αποτελέσματα. Επιπλέον, δυστυχώς, δεν εθίγη καθόλου η οικονομική και κοινωνική ισχύς των δυνάμεων που μας οδήγησαν στην κρίση. Αντίθετα αυτές κλήθηκαν να μας πούνε πώς θα βγούμε από αυτήν. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό: η κρίση στη χώρα βάθαινε και άλλο. Επιπροσθέτως, στα ελλείμματα προστέθηκα η αλματώδης αύξηση του χρέους.
Τον πρώτο λόγο εξακολουθούν να τον έχουν εκείνοι που οδήγησαν την Ελλάδα στην κρίση και έκαναν τις «μη-διαπραγματεύσεις»
Η Ελλάδα έχει μπει σε έναν φαύλο κύκλο απλής αντίδρασης σε αυτά που έρχονται. Αντίδρασης που είναι χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα ενεργητικής πολιτικής, με ορισμένα από τα πολιτικά πρόσωπα να φάνταζαν «από άλλο ανέκδοτο» αν δεν διακυβευόταν το μέλλον του τόπου. Η συμπεριφορά μερίδας του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης καθώς και των αρμόδιων για την εξωτερική πολιτική είναι συμπεριφορά ανθρώπων που θέλουν να φλυαρούν, χωρίς περιεχόμενο λόγου. Που δείχνουν ως να μην κατανοούν το που το πάνε οι ξένοι με την Ελλάδα. Χωρίς μελέτη των παγκόσμιων μεταλλαγών και της σημασίας τους για την κρίση και ειδικότερα για τον δικό μας τόπο. Χωρίς την τόλμη να σκεφτούν μέχρι τέλους τις συνέπειες που θα έχει η μία ή άλλη επιλογή τους. Ορισμένοι δε, δείχνουν ως να έχουν παραιτηθεί, ηθικά και ψυχικά, από μια δημιουργική μάχη ως προς τα δικαιώματα και το εθνικό συμφέρον. Δείχνουν ως να έχουν αυτοπειστεί, πλέον, ότι η πολιτική είναι απλή διαχείριση αριθμών. Ότι η κρίση δεν χρειάζεται επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων και γνώση των εναλλακτικών της άλλης πλευράς, διότι όλα είναι μονόδρομος και το μόνο που μπορεί να γίνει είναι η ορθολογική διαχείριση των αριθμών αυτού του μονόδρομου. Λίγοι από αυτούς κατανοούν ότι τα περιθώρια κινήσεων της Ελλάδας στην οικονομία και στην εξωτερική πολιτική μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον μπορούν να διευρυνθούν. Ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο επείγει να μελετηθούν με προσοχή τα σενάρια α) ως προς την τύχη του δολαρίου (ζήτημα που εξετάζω αμέσως μετά), και β) ως προς την τύχη του ευρώ (ζήτημα που εξετάζω αναλυτικά την άλλη εβδομάδα).

Οι εναλλακτικές του Δολαρίου

Στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, οι ηγετικές δυνάμεις στην ΕΕ, αλλά και πολλοί Αμερικάνοι σχολιαστές είχαν την ψευδαίσθηση ότι ο 21ος αιώνας θα ανήκει στην Ευρώπη και στο ενοποιημένο κέντρο της. Είμαι από εκείνους που σταθερά απέρριπτα τέτοιες προσεγγίσεις, διότι η δική μου ανάλυση με οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι η πολιτικά μη ενοποιημένη Ευρώπη δεν θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει τις ισχυρές προκλήσεις του 21ου αιώνα. Πίστευα, επίσης, και πιστεύω, όπως έχω αναλύσει σε σειρά βιβλίων μου, ότι εάν δεν υπάρξει ενοποίηση του Πολιτικού και της οικονομικής πολιτικής στην ΕΕ και την Ευρωζώνη τα προβλήματα θα συσσωρεύονται. Η Ευρώπη πορευόμενη με τέτοιες και άλλες ανάλογες αυταπάτες δεν αντελήφθηκε την υποχώρηση των θέσεών της, την ποιότητα της ενίσχυσης των αναδυόμενων αγορών και κρατών. Ακόμα λιγότερο δείχνει να έχει αντιληφθεί ότι η ενίσχυση αυτή είχε να κάνει με την απόρριψη των δογμάτων περί πρωτοκαθεδρίας της αγοράς. Δόγματα που οι αγγλοσάξονες γονείς τους τα εγκατέλειψαν με το πρώτο δείγμα της κρίσης, ενώ, αντίθετα, στην ΕΕ ανάχθηκαν σε θεολογική εσχατολογία και σε καθήκον επιβολής τους με πείσμα ιερής εξέτασης.Στην ΕΕ στα πλαίσια των γενικότερων αυταπατών για τον χαρακτήρα της εποχής, υπερτονίστηκε η υποχώρηση θέσεων των ΗΠΑ, οι οποίες πράγματι δεν μπορούν να κάνουν, πλέον, ότι θέλουν στον σημερινό κόσμο. Ταυτόχρονα υποτιμήθηκε το γεγονός ότι, δύσκολα μπορεί να υπάρξουν στην παγκόσμια σκηνή ενέργειες ενάντια των ΗΠΑ και παρά τη θέλησή τους.Ακόμα περισσότερο, η ΕΕ τυφλώθηκε από μια έπαρση και δεν είδε ότι η ίδια βρισκόταν και βρίσκεται σε μια πορεία πολύ μεγαλύτερης υποχώρησης θέσεων (οικονομικά, δημογραφικά, πολιτικά, κοινωνικά) από ότι οι ΗΠΑ. Υποχώρηση που συνοδεύεται με την επανεμφάνιση του εθνικισμού στην γηραιά ήπειρο, πριν από όλα του Γερμανικού.Οι αυταπάτες για τον «σίγουρο δρόμο» ηγεμονίας της ΕΕ στη βάση της ήπιας ισχύος που υποτίθεται ότι διέθετε, συνδυάστηκαν και με την αυταπάτη ότι το Ευρώ θα γινόταν το παγκόσμιο νομισματικό ισοδύναμο και θα μπορούσε να αντικαταστήσει το δολάριο. Πράγματι το δολάριο βρίσκεται σε πορεία σχετικής υποχώρησης. Τυχόν δε, πτώση του από παγκόσμιο νομισματικό ισοδύναμο θα σημαίνει το τέλος μιας ολόκληρης εποχής ηγεμονίας του έναντι των άλλων νομισμάτων. Η τυχόν πτώση του, ή έστω ο έγκαιρος συμβιβασμός μπορεί να γίνει στη βάση τριών διαφορετικών σεναρίων (πέραν του πολέμου). Το πρώτο είναι να διατηρήσει το δολάριο τον κύριο ρόλο του έστω και τροποποιημένο. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί είτε με τον να αναλάβουν πρωτοβουλίες οι ίδιες οι ΗΠΑ προκειμένου να σταθεροποιήσουν το κεντρικό νόμισμα του συστήματος των παγκόσμιων αγορών. Είτε με το να αναλάβουν οι ΗΠΑ πρωτοβουλίες προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μείγμα – καλάθι νομισμάτων, όπου η σημασία του δολαρίου θα παραμένει θεμελιακή, αλλά όχι πλέον μοναδική. Μια τέτοια επιλογή, απαιτεί ρεαλισμό από την Ουάσιγκτον. Διαίσθηση ότι μακρόχρονα δεν μπορεί να «επιβάλλει» στις διεθνείς αγορές ένα δολάριο που αδυνατίζει συνεχώς.Εάν δεν προχωρήσουν οι ΗΠΑ από μόνες τους στο πρώτο σενάριο, το δεύτερο σενάριο είναι να επιβληθεί στις διεθνείς αγορές ένα άλλο «εναλλακτικό νόμισμα» που θα συναποτελείται από το καλάθι κύρια νομισμάτων των αναδυόμενων αγορών (ιδιαίτερα Κίνα, Ρωσία –για πολιτικούς λόγους, Ινδία, Βραζιλία, Νότια Αφρική) σε αυτό μπορεί να συμμετέχει και το Ευρώ, ακόμα και το Ιαπωνικό Γιέν, αν και η συμμετοχή του τελευταίου φαντάζει πιο δύσκολο.Το τρίτο σενάριο είναι να ανασυρθεί από το «βάθος της ιστορίας» ο χρυσός ως το παγκόσμιο γενικό ισοδύναμο. Ως είναι γνωστό, το δολάριο υποκατέστησε το χρυσό, διότι ο τελευταίος έβαζε, ουσιαστικά, εκ των πραγμάτων, όρια στις συνεχώς διευρυνόμενες αγορές. Ταυτόχρονα, το δολάριο επιβλήθηκε ως το παγκόσμιο νομισματικό ισοδύναμο, χάρη στις αδυναμίες των άλλων αγορών, ιδιαίτερα των νομισμάτων των υπόλοιπων ισχυρών κρατών της Δύσης. Με αυτό τον τρόπο, μετατράπηκαν οι ΗΠΑ σε ταμία, τραπεζίτη και ρυθμιστή του όγκου κυκλοφορίας των νομισμάτων παγκοσμίως. Η επαναφορά του χρυσού θα σήμαινε αναγνώριση της αδυναμίας του δολαρίου. Προϋποθέτει, όμως, μια ακόμα μεγαλύτερη κάμψη ισχύος των ΗΠΑ από την σημερινή. Προϋποθέτει, επίσης, ότι θα βρεθεί τρόπος, η αύξηση του χρυσού, όγκου και τιμών, να συμβαδίζει με τους ρυθμούς διεύρυνσης των παγκόσμιων αγορών.Συνολικά, μέσα σε αυτά τα πλαίσια, αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις για το Ευρώ, ως προς την παραπέρα παρουσία και τυχόν ενίσχυσή του. Λύσεις που θα εξετάσουμε την επόμενη εβδομάδα.
epirusgate



Προγεννητική διάγνωση της μεσογειακής αναιμίας υπόσχεται μέθοδος που εφαρμόζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γιώργος Μακρυδήμας

Τα αποτελέσματα της μεθόδου παρουσιάστηκαν χθες στη Ρώμη


Παρουσιάστηκαν στην Ρώμη τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της παρακέντησης εξωεμβρυϊκής κοιλότητας, νέα μεθόδος διάγνωσης της μεσογειακής αναιμίας στο έμβρυο, σε πρώιμο στάδιο της κύησης.Η μέθοδος Celocentesi είναι αποτέλεσμα της συνεργασία του δημόσιου Νοσοκομείου V.Cervello του Παλέρμο Σικελίας, με τον αναπληρωτή καθηγητή Μαιευτικής-Γυναικολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργο Μακρυδήμα.Όπως εξηγεί ο Δρ Μακρυδήμας «απορροφάται μικρή ποσότητα υγρού, από την εξωεμβρυϊκή κοιλότητα, στο διάστημα από την έκτη μέχρι την ένατη εβδομάδα της κύησης, δηλαδή πέντε εβδομάδες νωρίτερα, από τις άλλες διαγνωστικές μεθόδους προγεννητικού ελέγχου».Η μέθοδος άρχισε να εφαρμόζεται στην Μεγάλη Βρετανία το 1993, αλλά, μόνον το 1997, με μελέτη που έγινε στα Ιωάννινα, διαπιστώθηκε ότι μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας, για την διάγνωση της μεσογειακής αναιμίας στο έμβρυο.Στην συνέχεια, μια σειρά από άλλες μελέτες, στην πρωτεύουσα της Ηπείρου, απέδειξαν την βραχυπρόθεσμη ασφάλεια της μεθόδου για την ολοκλήρωση της κύησης και για το έμβρυο, με ποσοστό αποβολών εξαιρετικά μικρό, χαμηλότερο του 2%.Από το 2004, ο Σικελός καθηγητής Αουρέλιο Μάτζιο, υπεύθυνος Κέντρου για την Πρόληψη της Μεσογειακής Αναιμίας, ζήτησε από τον Έλληνα καθηγητή να συνεργασθούν, για την εφαρμογή της μεθόδου.Όπως υπογραμμίσθηκε, στην συνέντευξη τύπου που οργανώθηκε στην Ρώμη, οι περαιτέρω μελέτες πραγματοποιήθηκαν από κοινού με τον Κύπριο καθηγητή Κύπρο Νικολαΐδη, ιδιαίτερα πεπειραμένο στον προγεννητικό έλεγχο και την εμβρυϊκή ιατρική.«Τα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τη διάγνωση της μεσογειακής αναιμίας, διαμέσου της μεθόδου αυτής, είναι πολύ σημαντικά και θα δημοσιευθούν σύντομα στο British Journal of Haematology», τόνισε ο Δρ Μακρυδήμας.Παράλληλα, συνεχίζονται και οι έρευνες για την ασφάλεια της μεθόδου, που σύμφωνα με τους επιστήμονες, κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική.Ο επόμενος στόχος, της ελληνοϊταλικής αυτής συνεργασίας, είναι η ενδομήτρια θεραπεία, με τη δυνατότητα μεταμόσχευσης μυελού των οστών στο έμβρυο, αλλά και η προσπάθεια για εμβρυϊκή διάγνωση του συνδρόμου Down.Για να μπορέσει όμως να πραγματοποιηθεί το τελευταίο αυτό βήμα, θα πρέπει πρώτα να εντοπίζονται, τα άτομα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου, για να μπορούν, στην συνέχεια, να επωφελούνται της συγκεκριμένης διαγνωστικής μεθόδου για το σύνδρομο Down.
epirusgate



Κλειστά δύο τμήματα της Εγνατίας στην Ηπειρο

Διακοπή κυκλοφορίας σ ε δύο τμήματα της Εγνατίας οδού, στην Ηπειρο, ανακοίνωσε η εταιρία εξαιτίας προβλημάτων από τις έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών.Το πρώτο τμήμα είναι ο αριστερός κλάδος του τμήματος ανισόπεδος κόμβος Περιστερίου - ανισόπεδος κόμβος Αράχθου (κατεύθυνση Μέτσοβο - Γιάννενα), που θα είναι κλειστό μέχρι αύριο τα μεσάνυχτα. Η κυκλοφορία θα διεξάγεται από την εθνική οδό Ιωαννίνων - Τρικάλων.Το δεύτερο τμήμα είναι από τον ανισόπεδο κόμβο Νεοχωρίου ώς τον ανισόπεδο κόμβο Ιωαννίνων. Σ' αυτό το τμήμα κλείνουν και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς μετά την κατάκλυση του λεκανοπεδίου των Ιωαννίνων με νερά της βροχής, πλημμύρισε και ο αυτοκινητόδρομος. Η εταιρία δεν έχει δώσει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των απαραίτητων προσωρινών έργων. Σε όλο το διάστημα που θα γίνονται εργασίες η κυκλοφορία θα διεξάγεται από την εθνική οδό Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας, μέσω Νεράιδας και ανισόπεδου κόμβου Νεοχωρίου.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ



Βουλή. Επίκαιρη ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς: • Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων • Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Θέμα: “Οι τελευταίες Νότες στα Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας του Μνημονίου;”
Ο θεσμός των Δημόσιων Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων) ξεκίνησε το 1998 για να προάγει τον πολιτισμό, τη μουσική και την τέχνη και εισάγονται σ’ αυτά οι μαθητές μετά από εξετάσεις. Δημιουργήθηκαν 35 σχολεία σε όλη τη χώρα, τα οποία εξυπηρετούν μαθητές τουλάχιστον από έναν νομό αν όχι και δεύτερο όμορο και έχουν ολοήμερη λειτουργία λόγω των επιπλέον 17 ωρών μουσικών μαθημάτων.
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν περάσει τρεις μήνες και παραμένουν σχεδόν όλα τα προβλήματα στα μουσικά σχολεία της χώρας, ενώ οι μαθητές βρίσκονται ανυπεράσπιστοι με πολλές ακόμη διδακτικές ώρες κενές, χωρίς καθηγητές στα μουσικά μαθήματα αλλά και σε ορισμένα Γενικής Παιδείας. Είναι γνωστό πως δεν υπάρχουν ακόμη ενιαία αναλυτικά προγράμματα σπουδών στα μουσικά μαθήματα, βιβλία μουσικής και ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης δεν δίνετε η δυνατότητα απόκτησης τίτλου μουσικών σπουδών μετά από εξετάσεις, ισάξιου με τις γνώσεις που αποκτούν.
Πέραν των άλλων στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών λύθηκε με καθυστέρηση ενός μήνα, ενώ το θέμα της σίτισης ακόμη εκκρεμεί, όταν η προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία ήταν στις 30 Νοέμβρη και η Νομαρχία Θεσσαλονίκης δεν έχει ανταπεξέλθει ακόμη στις υποχρεώσεις της.
Επειδή η απαξίωση των μουσικών σχολείων και η υποστελέχωσή τους έχει φέρει σε μεγάλη αναστάτωση μαθητές, γονείς και καθηγητές με το φόβο επιπλέον υποβάθμισης ή ακόμη και κατάργησής τους
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Πως εξηγούν το γεγονός ότι δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη στο σύνολό του ο ιδρυτικός νόμος για το θεσμό των μουσικών σχολείων, με την κατάλληλη στελέχωση υλικοτεχνικής υποδομής, διδακτικού προσωπικού, αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και αντίστοιχου τίτλου σπουδών μετά από εξετάσεις;
• Τι μέτρα θα πάρουν ώστε να λυθεί άμεσα το θέμα της σίτισης στο ΜΣΘ και οι μαθητές να μη μένουν χωρίς φαγητό από τις 7.00 το πρωί που ξεκινούν με τα λεωφορεία για το σχολείο, μέχρι τις 5.00 το απόγευμα που επιστρέφουν στα σπίτια τους;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου



Ράλι τιμών σε αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

Εφιαλτικό ράλι τιμών, λόγω της εκτόξευσης του μπρεντ πάνω από τα 90 δολάρια το βαρέλι, που έχει οδηγήσει την αμόλυβδη στα 1,53 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης στα 73 λεπτά το λίτρο, αντιμετωπίζουν τις τελευταίες 10 ημέρες οι Ελληνες καταναλωτές.
Η καθημερινή άνοδος των τιμών διυλιστηρίου στα υγρά καύσιμα, από τις 24 Νοεμβρίου και μετά, έχει οδηγήσει αμόλυβδη και πετρέλαιο σε επίπεδα ρεκόρ, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο τα νοικοκυριά, έπειτα από τις αυξήσεις του ειδικού φόρου και του ΦΠΑ του τελευταίου χρόνου.
Πλέον, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών, έχει πιάσει τα 1,56 ευρώ, ενώ ακόμη και στη Θεσσαλονίκη η μέση τιμή βρίσκεται στα 1,53 με ορισμένα πρατήρια να την πουλάνε ακόμη και 1,60 ευρώ το λίτρο.Ανάλογη αύξηση, περίπου κατά 5%, καταγράφεται και στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, το οποίο πλέον πωλείται στα 72 - 74 λεπτά το λίτρο, έναντι 68 - 70 λεπτών πριν από 10 ημέρες.

Κρύο χωρίς πετρέλαιο

Η πτώση της θερμοκρασίας το τελευταίο διήμερο δεν οδήγησε όπως θα ανέμεναν πολλοί σε αύξηση των παραγγελιών για πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς με την τιμή στα 72 έως 74 λεπτά το λίτρο, οι καταναλωτές προμηθεύονται όσο ακριβώς πετρέλαιο χρειάζονται για λίγες ημέρες. Η μέση τιμή στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα 73 λεπτά, ενώ οι τιμές διυλιστηρίου έχουν αυξηθεί το τελευταίο δεκαήμερο κατά 5,33%, από 881 στα 928 ευρώ για τα 1.000 λίτρα. «Τις τελευταίες 10 ημέρες έχουμε καθημερινά αύξηση της τιμής στα διυλιστήρια, η οποία αποτυπώνεται και στις αντλίες, δηλαδή στις τιμές λιανικής. Ζήτηση δεν υπάρχει και ούτε τώρα που έπεσαν οι θερμοκρασίες βλέπουμε αύξηση των παραγγελιών. Πάντως ο ανταγωνισμός που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη διατηρεί τις τιμές σε σχετικά καλά επίπεδα και παραμένουμε από τους φτηνότερους νομούς της χώρας», σημείωσε ο Γιάννης Αγάντας, πρόεδρος του Σωματείου Μεταπωλητών Υγρών Καυσίμων νομού Θεσσαλονίκης.

Στο νομό Θεσσαλονίκης

Η αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και η αυτόματη άνοδος των τιμών διυλιστηρίου κατά 4,4% το τελευταίο δεκαήμερο αποτυπώνονται ξεκάθαρα στις τιμές πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης. Η μέση πανελλαδική τιμή έχει φτάσει στα 1,56 ευρώ με τη Θεσσαλονίκη να παραμένει ο φτηνότερος νομός με μέση τιμή στα 1,53 ευρώ/λίτρο. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών, η μέση τιμή έχει ξεπεράσει τα 1,60 ευρώ στους δέκα νησιωτικούς νομούς, ενώ υπάρχουν πρατήρια που πουλάνε την αμόλυβδη ακόμη και πάνω από τα 1,70 ευρώ το λίτρο.
«Η τιμή ανέβηκε σχεδόν 10 λεπτά μέσα σε 10 ημέρες, λόγω της ανόδου των τιμών στα διυλιστήρια που πέρασαν σχεδόν αυτόματα τις αυξήσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου», επισήμανε ο Ανδρέας Χαλδέζος, γ.γ. της Ενωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ