Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Νεκρός μοτοσικλετιστής σε τροχαίο

Τις συνθήκες του δυστυχήματος διερευνούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας Ένας 21χρονος μοτοσικλετιστής τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο που σημειώθηκε, λίγο πριν τις 9 το πρωί, στο 16ο χιλιόμετρο της οδού Θεσσαλονίκης - Ν. Μηχανιώνας. Η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 21χρονος ανετράπη, λόγω υπερβολικής ταχύτητας, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Στη μοτοσικλέτα επέβαινε και ένας 20χρονος , ο οποίος έχει τραυματιστεί σοβαρά και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της πόλης. Τις συνθήκες του δυστυχήματος διερευνούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας.
VORIA.GR



Άγριο έγκλημα με θύμα έναν 46χρονο. Τον κατακρεούργησαν χρησιμοποιώντας δύο μαχαίρια.

Σε προχωρημένη σήψη βρέθηκε το πτώμα ενός 46χρονου, στο διαμέρισμά του, στους Νέους Επιβάτες της Θεσσαλονίκης. Την αστυνομία ειδοποίησαν οι γείτονες λόγω της έντονης δυσοσμίας. Όπως διαπίστωσε ο ιατροδικαστής, πρόκειται για εγκληματική ενέργεια. Εντός του διαμερίσματος βρέθηκαν δύο μαχαίρια συνδεδεμένα με καλώδια. Οι δράστες φεύγοντας πήραν και τα κλειδιά του σπιτιού, καθώς και το αυτοκίνητο του θύματος.

Κινητοποιήσεις για τις αυξήσεις στα Μάλγαρα

Αύριο το πρωί από τις επιτροπές πολιτών «Ακρίβεια ΣΤΟΠ»
Σε κινητοποιήσεις προχωρούν αύριο το πρωί οι επιτροπές πολιτών «Ακρίβεια ΣΤΟΠ» μετά την απόφαση του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσει σε αυξήσεις των τελών διέλευσης στα διόδια των Μαλγάρων.Όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», που διαχειρίζεται το τμήμα της εθνικής οδού Μαλλιακός - Κλειδί, είχε ζητήσει από την κυβέρνηση να εισπράττει ένα τμήμα των διοδίων Μαλγάρων, ως αποζημίωση για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου.
VORIA.GR



Λόγω ασφαλτόστρωσης κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Λαγκαδά την Κυριακή

Εκτέλεση εργασιών ασφαλτόστρωσης και στον κυκλικό κόμβο στο ύψος του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» Κλειστό θα παραμείνει την Κυριακή το ρεύμα εξόδου της οδού Λαγκαδά, στο τμήμα της από την οδό Ελ. Βενιζέλου μέχρι την οδό Δαβάκη, καθώς και στις καθέτους οδούς του συγκεκριμένου τμήματος, ως συνέπεια εργασιών ασφαλτόστρωσης από τη ΔΕΚΕ Θεσσαλονίκης. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται από το ρεύμα εισόδου της οδού Λαγκαδά, το οποίο στο συγκεκριμένο τμήμα της θα αμφιδρομηθεί και θα διαθέτει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει κατάλληλα τη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών που επηρεάζονται. Παράλληλα, η ΔΕΣΕ Θεσσαλονίκης έχει προγραμματίσει την εκτέλεση εργασιών ασφαλτόστρωσης στον κυκλικό κόμβο που βρίσκεται στην περιοχή της Μενεμένης στο ύψος του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ».Συνεπεία των εργασιών, από την 20:00 ώρα σήμερα Σαββάτου 20-11-2010 μέχρι την 16:00 ώρα αύριο Κυριακή 21-11-2010, θα επιβληθούν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας, τόσο εντός του ανωτέρω κόμβου όσο και επί της Λεωφόρου Δενδροποτάμου εκατέρωθεν του κυκλικού κόμβου, με την κατάληψη εναλλάξ μιας ή και δύο λωρίδων κυκλοφορίας.Κατά τη διάρκεια των εργασιών, δεν θα επηρεάζεται καμία δυνατότητα κίνησης προς και από τις εισόδους-εξόδους του ανωτέρω κόμβου, ενώ θα παραμένει ανοιχτή τουλάχιστον μία λωρίδα κυκλοφορίας τόσο του κόμβου, όσο και της Λεωφόρου Δενδροποτάμου εκατέρωθεν του κυκλικού κόμβου.





9 ανατροπές φέρνει η πρεμιέρα του νέου ασφαλιστικού

ΤΟΥ ΗΛΙΑ Π. ΓΕΩΡΓΑΚΗ «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ»
Μειώσεις στις συντάξεις, αυξήσεις ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και ετών ασφάλισης, δραστικό περιορισμό των συνταξιοδοτούμενων με καθεστώς βαρέων και ανθυγιεινών και επανέλεγχο των αναπηρικών συντάξεων είναι οι πρώτες ανατροπές που φέρνει η «πρεμιέρα» του νέου ασφαλιστικού από την 1/1/2011.
Ο «Α» παρουσιάζει όλες τις αλλαγές που έρχονται προκαλώντας προβληματισμό και αγωνία μεταξύ των παλαιών ασφαλισμένων, οι οποίοι προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν το νέο νόμο και τις πρώτες εγκυκλίους. Αυτές οι αλλαγές είναι οι εξής:

1. AΥΞΗΣΗ από την 1/1/2011 των απαιτούμενων ετών ασφάλισης και των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για όσους και όσες δε θεμελιώνουν έως το τέλος του 2010 συνταξιοδοτικό δικαίωμα (όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα, συνταξιοδοτούνται όποτε το αποφασίσουν, ακολουθώντας το όριο ηλικίας που ισχύει έως το 2010). Η αύξηση των ορίων ολοκληρώνεται, στα περισσότερα ταμεία, το 2015.

2. «AΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ» των συντάξεων έως τα τέλη Ιουνίου του 2011 με νέο νόμο που θα έχει στόχο τη διασφάλιση της «βιωσιμότητας» του ασφαλιστικού. Ο δημοσιονομικός περιορισμός που τίθεται είναι «να μην αυξηθεί η δαπάνη για τις πληρωμές συντάξεων πάνω από 2,5% έως το 2060 (δηλαδή να μην ξεπεράσει το 9% από το 6,5% του AEΠ) και την όποια διαφορά προκύψει θα κληθούν να την «καλύψουν» με νέες περικοπές οι ασφαλισμένοι.

3. ΕΚΠΟΝΗΣΗ έως το Μάρτιο του 2011 αναλογιστικών μελετών για τα επικουρικά ταμεία με προοπτική τη μείωση (το αργότερο από το 2012) των επικουρικών συντάξεων που χορηγούν τα ελλειμματικά ταμεία.

4. ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ υπολογισμού των συντάξεων (εφαρμογή της αναλογικής σύνταξης) για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν μετά την 1/1/2015. Το μέτρο θα φέρει μικρές μειώσεις τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του νέου συστήματος, για όσους, δηλαδή, είναι ήδη ασφαλισμένοι και πολύ μεγαλύτερες μειώσεις για όσους ασφαλιστούν για πρώτη φορά από την 1/1/2011 (σε αυτήν την περίπτωση ο υπολογισμός της σύνταξης θα γίνεται με συντελεστές αναπλήρωσης 0,80% για τα πρώτα 15 έτη ασφάλισης έως 1,5% για 39 - 50 έτη ασφάλισης).

5. ΒΕΛΤΙΩΣΗ του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων (νέοι συντελεστές) για όσους έχουν διαδοχική ασφάλιση και υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1/1/2011. Οι νέοι συντελεστές, ωστόσο, μπορεί να μεταβάλλονται στο μέλλον με υπουργικές αποφάσεις και ανάλογα με την κατάσταση των ταμείων.

6. ΝΕΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ αναγνώρισης χρόνων ασφάλισης με δυνατότητα εξαγοράς ή αναγνώρισης έως 4 ετών πλασματικού χρόνου για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2011. Το ποσό για την εξαγορά του χρόνου στρατιωτικής θητείας (που κοστίζει ακριβά) μειώνεται από 1/1/2011 έως 31/12/2014 κατά 30%.

7. ΕΝΤΑΞΗ στο ΙΚΑ των νεοπροσλαμβανομένων στο Δημόσιο από 1/1/2011.

8. ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ της λίστας των Bαρέων και Aνθυγιεινών Eπαγγελμάτων. Η νέα μικρότερη λίστα (σ.σ. η οδηγία είναι να παραμείνει το 10% των επαγγελμάτων) θα εκδοθεί το αργότερο έως την 1η Ιουλίου του 2011 και, όπως προβλέπει ο νόμος Λοβέρδου, δε θα θιγούν όσοι πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν έως το 2015.

9. ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟ των αναπηρικών συντάξεων με τη λειτουργία Ενιαίου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας και στόχο τη μείωση των αναπηρικών συντάξεων στο 8% - 9% (από 14%).



Ποιοι γλιτώνουν από τις ανατροπές

Πάντως, υπάρχουν και ορισμένες κατηγορίες ασφαλισμένων που δε θίγονται με το νέο ασφαλιστικό νόμο. Ετσι:

* ΜΕ ΔΙΑΤΑΞΗ του νέου ασφαλιστικού νόμου 3865/2010 για την 25ετία «γλιτώνουν» χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι από τις ανατροπές στο ασφαλιστικό από την 1-1-2011. Oσοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι ασφαλισμένοι από 1.1.1983 έως 31-12-1992 και συμπληρώνουν 25 έτη ασφάλισης μέχρι τις 31/12/2010 θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και δεν επιβαρύνονται με πρόσθετα (έως 15) έτη ασφάλισης και δεν έχουν μείωση της σύνταξής τους με το νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι αυτοί μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 35 έτη ασφάλισης και όριο ηλικίας τα 58 χρόνια ή με 37 έτη ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας. Μάλιστα, στην 25ετία υπολογίζεται και η προϋπηρεσία σε άλλα ταμεία, εκτός Δημοσίου. Επιπρόσθετα, η μεγάλη αυτή κατηγορία των ασφαλισμένων δημόσιων υπαλλήλων (25ετία ασφάλισης στις 31.12.2010) εκτός από τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης θα «γλιτώσει» και από τη μείωση της σύνταξης λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού της.



Οι μητέρες

* ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ το δικαίωμα συνταξιοδότησης από το ΙΚΑ γυναίκες με ανήλικα παιδιά (στα 55 για πλήρη και στα 50 με μειωμένη, αντί για τα 65 και 60), εφόσον μέχρι τις 31/12/2010 συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις (5.500 ημέρες ασφάλισης), ανεξάρτητα αν έχουν και σήμερα ανήλικο παιδί. Μάλιστα, έως και 30% μπορούν να αυξήσουν τη σύνταξή τους όσες γυναίκες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ συνταξιοδοτήθηκαν μέσα στο 2010 με μειωμένο ποσό, ενώ είχαν από τις 15 Ιουλίου (ημερομηνία δημοσίευσης του νέου ασφαλιστικού νόμου) τη δυνατότητα να λάβουν πλήρη σύνταξη με το καθεστώς των μητέρων με ανήλικα: Δηλαδή, είχαν κατά το παρελθόν τουλάχιστον 5.500 ένσημα και ανήλικο παιδί. Για τις περιπτώσεις που έχουν ήδη εκδοθεί συνταξιοδοτικές αποφάσεις, εφόσον η αίτηση συνταξιοδότησης είχε υποβληθεί πριν από την 15/7/2010, απαιτείται η υποβολή αίτησης από τις ενδιαφερόμενες για ανάκληση της συνταξιοδοτικής απόφασης, με έντοκη επιστροφή των ήδη καταβληθεισών συντάξεων, και έναρξη καταβολής από ημερομηνία υποβολής της νέας αίτησης».

Η έκδοση νέας συνταξιοδοτικής απόφασης με χρήση της ευνοϊκότερης διάταξης συμφέρει σε κάθε περίπτωση μακροπρόθεσμα την ασφαλισμένη, αφού θα λάβει πλήρη σύνταξη σε ηλικία 55 ετών και όχι μειωμένη στην ίδια ηλικία.



Παράδειγμα: Γυναίκα που έχει συνταξιοδοτηθεί τον Απρίλιο στα 55 έτη αντί στα 60, εφόσον είχε ανήλικο παιδί, μπορεί να συνταξιοδοτηθεί στα 55 με πλήρη σύνταξη υποβάλλοντας αίτηση ακύρωσης της προηγούμενης συνταξιοδοτικής απόφασης και έκδοσης νέας. Οι εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν πριν από την 15/7/2010 μπορούν να κριθούν, σύμφωνα με την εγκύκλιο, με έναρξη συνταξιοδότησης την 15/7/2010, εφόσον συναινούν οι ενδιαφερόμενες.

Δεδομένου ότι το ισχύον, μέχρι 31.12.2010, όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των μητέρων ανηλίκων είναι το 50ό για μειωμένη σύνταξη και το 55ο για πλήρη σύνταξη, όλες οι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μητέρες, οι οποίες σε κάποια χρονική στιγμή -που μπορεί να ανατρέξει πολύ πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου 3863/2010 δεν μπορεί όμως να υπερβεί την 31.12.2010- συμπλήρωσαν σωρευτικά τις 5.500 ημέρες ασφάλισης και είχαν ανήλικο παιδί, «συνταξιοδοτούνται οποτεδήποτε με τα παραπάνω όρια ηλικίας και χωρίς να εξετάζεται αν κατά τη συμπλήρωση των ορίων ηλικίας συνέτρεχε ή όχι η ανηλικότητα του παιδιού». Η μείωση της σύνταξης (6% το χρόνο) σε περίπτωση που δεν έχει συμπληρωθεί το 55ο έτος της ηλικίας θα χωρεί για όσους μήνες υπολείπονται από την αίτηση μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας των 55 ετών.



Χωρίς νερό την Κυριακή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Προβλήματα με την υδροδότηση θα αντιμετωπίσουν την Κυριακή, από τις 08:00 έως τις 17:00, κάτοικοι των περιοχών της Θεσσαλονίκης.Τα προβλήματα, σύμφωνα με την ΕΥΑΘ, θα δημιουργηθούν λόγω αντικατάστασης τμήματος αγωγού ύδρευσης μπροστά από την Πύλη 9 του λιμανιού και συγκεκριμένα στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Λ. Νίκης, Παύλου Μελά, Τσιμισκή και 26ης Οκτωβρίου.


ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΧΑΡΗ ΤΣΙΟΚΑ Γ.Γ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Logistics ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Redefining the value chain in a dynamic environment» (ΖΑΠΠΕΙΟ, 19-11-2010)

Το συνέδριο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι όλοι αναμένουμε τις προτάσεις, τις σκέψεις, τις θεωρήσεις σας σχετικά με το δύσκολο καθημερινό έργο που επιτελείται. Γνωρίζουμε τις αγωνίες σας και θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε εκ μέρους της Κυβέρνησης και του υπουργού Δημήτρη Ρέππα, ότι βρισκόμαστε στο πλευρό σας.Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες ο επιχειρηματικός κόσμος καλείται να βρει νέους τρόπους βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, μείωσης του κόστους παραγωγής και λειτουργίας, με ταυτόχρονη μείωση των τιμών των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Είναι επιτακτική η ανάγκη για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων μέσω αποτελεσματικότερων στρατηγικών επιλογών αλλά και μέσω στρατηγικών αναδιαρθρώσεων.
Είναι όμως επιτακτική και η ανάγκη η Πολιτεία να παρέμβει δυναμικά και να δημιουργήσει ένα σύγχρονο πλαίσιο στο χώρο της εφοδιαστικής. Οφείλουμε να κινηθούμε με αποφασιστικότητα και με γοργά βήματα, ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες για μετατροπή της χώρας σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.
Ο στόχος όμως αυτός δεν πρέπει να είναι κενός περιεχομένου, αλλά θα πρέπει να συνοδεύεται από συγκεκριμένες δεσμεύσεις κάθε εμπλεκόμενης πλευράς. Η πολιτεία θέλει να εκφράσει την ισχυρή πολιτική βούληση σε αυτήν την κατεύθυνση.
Βρισκόμαστε σε μία εποχή αλλαγών και ήδη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχει ολοκληρώσει μεγάλες αλλαγές στο χώρο ευθύνης του (απελευθέρωση οδικών μεταφορών και εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ, πρόσβαση των αυτοκινήτων στα αέρια καύσιμα – οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών), ενώ βρίσκονται είτε στο τελικό στάδιο, είτε στο στάδιο προετοιμασίας, πολλές άλλες. Ήδη η σημασία αυτών των αλλαγών αναγνωρίζεται από τους συνομιλητές μας στην ΕΕ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ειδικότερα στις Οδικές εμπορευματικές μεταφορές το Υπουργείο προχώρησε στην αναδιάρθρωση του χώρου, παρέχοντας σε κάθε Έλληνα πολίτη τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα. Προχώρησε στην υλοποίηση διαθρωτικών αλλαγών στην οργάνωση και στη λειτουργία του επιχειρήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών, μέσω της οργάνωσης των οδικών μεταφορέων σε σύγχρονες μεταφορικές εταιρείες, δίνοντας κίνητρα για επενδύσεις στον κλάδο.
Θεωρούμε ότι αυτή η μεγάλη αλλαγή, που έγινε μέσα από συγκρούσεις που όλοι γνωρίζετε, δείχνει και σηματοδοτεί την πρόθεση μας να παρέμβουμε σε κάθε αντιαναπτυξιακό αναχρονισμό, που συγκρατεί τις παραγωγικές και δημιουργικές δυνάμεις της χώρας μας, εμποδίζει τον ανταγωνισμό και επιβαρύνει με κόστος τον Έλληνα πολίτη.
ΝΕΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ
ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
Μέσα σε αυτό το γενικότερο κλίμα αλλαγών, που επιχειρεί το Υπουργείο μας, αλλά και η ελληνική κοινωνία ευρύτερα, έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε σε όλες τις αναγκαίες αλλαγές, ώστε ο χώρος των μεταφορών και των logistics να λειτουργήσουν με σύγχρονους όρους, χωρίς εμπόδια, καθιστώντας τη χώρα μας ευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κέντρο, ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή.Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 13% του ΑΕΠ. Η ανάπτυξη του κλάδου και η αναγνώριση του ρόλου των logistics σ’ αυτή την κατεύθυνση γίνεται έμπρακτα από την πολιτεία, η οποία θα προχωρήσει με γοργά βήματα στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας.Στην κατεύθυνση αυτή αναμένουμε τις προτάσεις, τις ιδέες, τις σκέψεις των εκπροσώπων του κλάδου σας, αλλά και άλλων ενδιαφερομένων μερών, ώστε να συνθέσουμε τη νέα εποχή στο χώρο των μεταφορών.
ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
Ο κλάδος της εφοδιαστικής στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από ορισμένες παθογένειες:
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
- Μεγάλος αριθμός μικρών σε μέγεθος ατομικών επιχειρήσεων οδικής μεταφοράς, με οργανωτικές αδυναμίες

- Μεγάλος αριθμός μικρών επιχειρήσεων διαμεταφοράς, με μεγάλη χωρική διασπορά ή συγκεντρωμένες άτυπα, με προβλήματα αδειοδοτήσεων

- Μικρός αριθμός μεγάλων επιχειρήσεων Logistics, με έλλειψη καθετοποίησης

- Πολύ μικρό μερίδιο αγοράς σιδηροδρόμου

- Εσωστρέφεια του κλάδου, κ.λπ.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ

o Η εφοδιαστική αλυσίδα δεν έχει αντιμετωπιστεί ως τώρα από την Πολιτεία ως ένα ολοκληρωμένο σύνολο αλληλεξαρτώμενων δραστηριοτήτων, το οποίο πρέπει να υπόκειται σε ένα ενιαίο θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο.

o Συνεπώς υφίσταται ζήτημα ενιαίας θεσμικής οργάνωσης του χώρου της εφοδιαστικής

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

o Βασικό στοιχείο της εφοδιαστικής η οργάνωση της μεταφοράς και η διαχείριση κατά το στάδιο της αποθήκευσης. Η συνιστώσα αυτή έχει μία σημαντική διάσταση χωροθέτησης, η οποία δεν έχει μέχρι τώρα προσεγγιστεί από την πολιτεία με ορθολογικό τρόπο.

o Σημαντικό πρόβλημα συνιστά το γεγονός της μεγάλης χωρικής διασποράς των επιχειρήσεων του χώρου, χωρίς σχεδιασμό και οργάνωση. Οι στατικές λειτουργίες της εφοδιαστικής απαιτούν χωροταξικές επιλογές κοντά σε λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς κ.λπ. Οι κόμβοι αυτοί, που παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα, δυστυχώς έχουν προκύψει στη χώρα μας χωρίς ένα θεσμικό σχεδιασμό και χωρίς στρατηγικές επιλογές. Αντίθετα έχουν προκύψει με άναρχο τρόπο και δεν υπόκεινται σε μία ενιαία οργανωτική αντίληψη. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται αναποτελεσματικότητα και μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ

ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

o Γενικότερα στη χώρα μας δεν έχουν δημιουργηθεί τερματικοί σταθμοί συνδυασμένης μεταφοράς, με υποστηρικτικές υπηρεσίες

o Απουσιάζουν εξειδικευμένες κομβικές υποδομές της εφοδιαστικής, με ιδιαίτερη αρνητική επίπτωση στην ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα του ελληνικού συστήματος μεταφορών

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ – ΑΜΕΣΗ ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

Για το λόγο αυτό, θα δημιουργηθεί άμεσα σχετική ενότητα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου μας, ώστε να καταγράφονται καθημερινά οι προτάσεις των εκπροσώπων και των επαγγελματιών του χώρου.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ Ν.Α. ΕΥΡΩΠΗΣ

Βασική στρατηγική για τη χώρα μας αποτελεί η ευρωπαϊκή κατεύθυνση για τις εμπορευματικές μεταφορές και επικεντρώνεται στην συνδυασμένη χρήση των μεταφορικών μέσων με αύξηση του μεριδίου του σιδηρόδρομου και της ναυτιλίας έναντι της οδικής και αεροπορικής μεταφοράς, μέσα πιο γρήγορα αλλά πιο ακριβά και λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η Γερμανία και η Ολλανδία είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα εξέλιξης του κλάδου σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης, οι οποίες θεωρούνται οι δύο πρωτοπόρες στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Έχουν τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια τα οποία είναι πύλες εισόδου εμπορευμάτων. Το μεγαλύτερο ποσοστό του φορτίου είναι διερχόμενο. Εάν η χώρα μας αναπτύξει την εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να πάρει κάποιο σημαντικό ποσοστό του διερχόμενου φορτίου και στη συνέχεια να μεταφορτώνεται για άλλους προορισμούς. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να γίνουμε ανταγωνιστικοί παίκτες σε διεθνές επίπεδο. Και αυτό μπορούμε να πούμε ότι το τελευταίο διάστημα αρχίζει να υλοποιείται. Η ευνοϊκή γεωγραφική θέση της χώρας μας ευνοεί αυτή την κατεύθυνση καθώς είμαστε η πρώτη πύλη εισόδου εμπορευμάτων από την Ανατολή.

Τα οφέλη της χώρας από μια τέτοια ανάπτυξη είναι τεράστια. Η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα βαριάς βιομηχανίας αλλά μια χώρα όπου η ανάπτυξη του εμπορίου και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων. Υπάρχει το κατάλληλο επίπεδο τόσο από πλευράς στελεχών όσο και από πλευράς επιχειρήσεων. Σημαντικές επιχειρήσεις του κλάδου πιστεύουν ότι η εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων όσο και ο τουρισμός. Αυτό στο οποίο είμαστε καλοί είναι το εμπόριο και η παροχή υπηρεσιών και αυτό μπορούμε να το αναπτύξουμε. Ο χώρος του διαμετακομιστικού εμπορίου μπορεί να αποτελέσει, μετά από το συνολικό εκσυγχρονισμό του, βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ANAΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ACTION PLAN

Οι εξελίξεις στον τομέα αυτό είναι πολλές και έχουν γίνει ήδη κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Δημιουργία και ενεργοποίηση θεσμικών προϋποθέσεων για την οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών με στόχο τη δημιουργία κινήτρων και επιχειρηματικών δράσεων για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου.

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ

ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

Ενδιαφέρον από την πολιτική ηγεσία για τα εμπορευματικά κέντρα, με την ενεργοποίηση της διαδικασίας για τον διαγωνισμό του Θριάσιου Πεδίου και την συμπλήρωση του νομοθετικού πλαισίου του ν 3333/2005 με στόχο την δημιουργία κατάλληλων υποδομών logistics και οργανωμένων κόμβων συνδυασμένων μεταφορών για το εισερχόμενο φορτίο. Εμείς ενεργοποιήσαμε το νόμο. Τώρα εναπόκειται στις δικές σας δυνάμεις να τον αξιοποιήσετε και να δημιουργήσετε σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα.

o ΘΡΙΑΣΙΟ

§ Παρά τις δύσκολες συγκυρίες, βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στο ΘΡΙΑΣΙΟ, μία σημαντική υποδομή εφοδιαστικής δίπλα στην Πρωτεύουσα

o ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

§ Βρισκόμαστε στο στάδιο προετοιμασίας για την προκήρυξη αντίστοιχου διαγωνισμού για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στο εμπορευματικό κομμάτι και δημιουργία χωροταξικού σχεδίου logistics. Ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο όχι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά και ασφαλέστερο και πιο οικονομικό. Άρα πρέπει να επιδοτηθεί και να αναπτυχθεί. Στην Ελλάδα γίνεται προσπάθεια από την κυβέρνηση στην εξυγίανση του ΟΣΕ με στόχο να ανέβει και η εμπορευματική κίνηση του σιδηροδρόμου. Ήδη ο νόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ έχει ψηφιστεί, αντιμετωπίζουμε μέσα από αυτόν ένα από τα μεγαλύτερα ελλείμματα και προβλήματα της χώρας και βρισκόμαστε στο στάδιο εφαρμογής του Επιχειρησιακού Σχεδίου που προβλέπει μηδενισμό των ελλειμμάτων και εξορθολογισμό όλων των μεγεθών.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

ΓΙΑ ΤΟ HANDLING ΤΩΝ 40 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Στα πλαίσια της ολοκληρωμένης προσέγγισης για τις μεταφορές, προχωράμε – με βάση το μοντέλο του ΔΑΑ – σε συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα για τα αεροδρόμια της χώρας

Το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και ο υπουργός κ Ρέππας θα το παρουσιάσει σε προσεχές Υπουργικό Συμβούλιο.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ

Προκειμένου να υπάρξει μία διαρκής διαβούλευση και αποτέλεσμα, με απόφαση του Υπουργού κ. Ρέππα, δημιουργήθηκε μια μόνιμη επιτροπή logistics του Υπουργείου Υ.ΜΕ.ΔΙ, που είναι το πλέον αρμόδιο όργανο σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο ρόλος της επιτροπής, στην οποία δίδεται η δυνατότητα ευρείας εκπροσώπησης από κλάδους των μεταφορών και της οικονομίας, είναι να λειτουργήσει ως συλλογικός τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, με στόχο αρχικά την ενημέρωση της πολιτείας στα θέματα που έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση στρατηγικής και κατάρτιση προτάσεων για την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου και στη συνέχεια τη διαμόρφωση μιας συνολικής πρότασης απαραίτητων νομοθετικών παρεμβάσεων.

Ειδικότερα, το έργο της έχει να κάνει καταρχάς με τη διερεύνηση, εισήγηση, κατάρτιση και συμπλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορών, καθώς υπάρχει η ανάγκη για απλοποίηση, εκσυγχρονισμό και κυρίως συμπλήρωση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.

Η επιτροπή θα εστιάσει, μεταξύ των άλλων, στους εξής βασικούς στόχους:

1. Περιγραφή του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου και της ευρωπαϊκής εμπειρίας και διατύπωση προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία.

2. Προϋποθέσεις και προδιαγραφές μικρών κέντρων διανομής στην Ελλάδα

3. Διερεύνηση του ν.3333/2005 μετά την επανενεργοποίηση του και διατύπωση σχετικών συμπερασμάτων

4. Εισήγηση καινούριων νομοθετικών ρυθμίσεων

5. Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την εφοδιαστική

Καλούμε όλους όσους θελήσουν να συνδράμουν στις Υπο-ομάδες που θα δημιουργήσουμε στα πλαίσια λειτουργίας της Επιτροπής και να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΤΡΟΠΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

- Το Υπουργείο προχωρά σε συνολική θεώρηση του πλαισίου των μεταφορών και θα εκπονήσει ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και Εφοδιαστικής, με στόχο δημιουργία σύγχρονου περιβάλλοντος διατροπικών μεταφορών

- Το Υπουργείο παράλληλα θα καταρτίσει ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο, στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες αλλαγές

- Δημιουργία ενιαίου Νομοθετικού Πλαισίου για την εφοδιαστική

- Διαμόρφωση Εθνικού Προγράμματος Δημιουργίας Εμπορευματικών Κέντρων και Υποδομών Εφοδιαστικής στη χώρα μας, με χωροταξική προσέγγιση και χρηματοδοτική υποστήριξη.

Κυρίες και κύριοι,

Όπως αντιλαμβάνεστε γίνεται προσπάθεια από την πλευρά μας για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού πλαισίου για τις εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα μας. Δημιουργούμε ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο περιβάλλον για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων του κλάδου. Αναμένουμε τις προτάσεις σας, οι οποίες μπορούν με συστηματικό τρόπο να κατατεθούν στην ειδική ενότητα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Έχουμε την πολιτική βούληση για αλλαγές, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κάνουμε αλλαγές και στην ίδια εκσυγχρονιστική και μεταρρυθμιστική κατεύθυνση θα κινηθούμε και στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Διαβιβάζοντας τους χαιρετισμούς της Κυβέρνησης, του Υπουργού κ. Ρέππα και της πολιτικής ηγεσίας, εύχομαι και εγώ καλή δύναμη και επιτυχία στο συνέδριο, του οποίου τα συμπεράσματα είναι για μας άκρως απαραίτητα.

Χάρης Τσιόκας

Γ.Γ. ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.

.