Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Ομιλία του προέδρου της ΝΔ από το βήμα της 75ης ΔΕΘ

Α. Σαμαράς : Εφτά ψέματα του ΠΑΣΟΚ και εφτά αλήθειες της ΝΔ
Επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, την οποία κατηγόρησε ότι ψεύδεται, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς, από το βήμα της 75ης ΔΕΘ και παρουσίασε τις προτάσεις του κόμματός του για έξοδο από την κρίση. Ο κ. Σαμαράς επεσήμανε ότι η χώρα υπερχρεώθηκε επί ΠΑΣΟΚ, τη δεκαετία του 1980, κι από τότε καμιά κυβέρνηση δεν κατάφερε να ελέγξει το χρέος. Αντέκρουσε την κριτική του ΠΑΣΟΚ ότι ευθύνεται η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. για όσα συνέβησαν μετά τις εκλογές του 2009 και υποστήριξε ότι η προσφυγή στο Μνημόνιο δεν ήταν ούτε αναπόφευκτη ούτε μονόδρομος. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. δεσμεύτηκε για αποκατάσταση των μεγάλων αδικιών στους χαμηλοσυνταξιούχους το ταχύτερο δυνατό, με ισοδύναμες περικοπές από δαπάνες και σημείωσε πως το σχέδιο της Ν.Δ. δεν προβλέπει άλλα μέτρα περικοπών και νέων φόρων. Κατά την ομιλία του προς τους εκπροσώπους των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων στην 75η ΔΕΘ, αναφέρθηκε στα «εφτά ψέματα» που σηματοδοτούν την εποχή της παρακμής και στις «εφτά αλήθειες», που είναι οι προτάσεις της Ν.Δ. για την αλλαγή του κλίματος κι ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης, με στόχο να αποδομήσει την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης
* Το πρώτο ψέμα που έχει χρεοκοπήσει, κατά τον κ. Σαμαρά, είναι η «κοινωνική πολιτική» που ασκήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες με αναδιανομή δανεικών σε βάρος των επομένων γενεών.
* Το δεύτερο είναι η απάντηση στο ερώτημα: πότε η χώρα υπερχρεώθηκε; Η υπερχρέωση της Ελλάδας πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του ’80, επί ΠΑΣΟΚ, όταν το χρέος εκτινάχθηκε από 32% σε 110% του ΑΕΠ. Κι από τότε όλες οι διαδοχικές κυβερνήσεις προσπάθησαν, αλλά καμία δεν κατάφερε να ελέγξει το χρέος. Διότι το χρέος τροφοδοτεί νέα ελλείμματα τα επόμενα χρόνια.
* Το τρίτο ψέμα είναι ο ισχυρισμός του ΠΑΣΟΚ ότι ήταν η προηγούμενη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που δημιούργησε το σημερινό πρόβλημα υπερχρέωσης. Ο κ. Σαμαράς παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, από τα 80 δισεκατομμύρια νέου χρέους κατά την πενταετία 2004-2009, τα 70 πήγαν για υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.
* Το τέταρτο ψέμα είναι ο ισχυρισμός ότι για όσα έγιναν μετά τον Οκτώβριο του 2009 φταίει η κατάσταση που παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Ο κ. Σαμαράς τόνισε ότι τα spreads των επιτοκίων, που αποτελούν τον καθρέφτη εμπιστοσύνης των αγορών στην εκάστοτε κυβέρνηση, ήταν μόλις στις 130 μονάδες τον περασμένο Οκτώβριο και ανέβηκαν πολύ αργότερα, όταν η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν έκανε τίποτε για να αντιμετωπίσει το έλλειμμα, ενώ διέσυρε τη χώρα στο εξωτερικό. Τα spreads άρχισαν να σκαρφαλώνουν μετά τον Ιανουάριο του 2010, επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και εξ αιτίας της πολιτικής του.
* Το πέμπτο ψέμα είναι ότι η προσφυγή στο Μηχανισμό ήταν, δήθεν, «αναπόφευκτη». Ο κ. Σαμαράς είπε ότι αντίθετα, οι αγορές δάνειζαν άνετα την Ελλάδα ως και τον Ιανουάριο, όσα ζητούσε για να βγάλει τη χρονιά και με λογικά επιτόκια ακόμα. Η κυβέρνηση αρνήθηκε να δανειστεί τότε, άρχισε τον διασυρμό της χώρας στο εξωτερικό και βρέθηκε εκτός αγορών τον Μάιο.
* Το έκτο ψέμα είναι ότι η υπογραφή αυτού του Μνημονίου ήταν «μονόδρομος» στις αρχές Μαΐου. Αντίθετα, υπήρχαν τότε περιθώρια διαπραγμάτευσης, αλλά η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύθηκε το παραμικρό και υπέγραψε τους χειρότερους δυνατούς όρους.
* Το έβδομο ψέμα είναι ο ισχυρισμός του ΠΑΣΟΚ, ότι το Μνημόνιο αποτελεί παρ’ όλα αυτά διέξοδο από την κρίση, κι ότι ήταν πράξη «ανευθυνότητας» της Νέας Δημοκρατίας να μη το ψηφίσει. Ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε ότι η πολιτική του Μνημονίου οδηγεί σε χειρότερη κρίση απ’ αυτήν που υπάρχει σήμερα, ότι βουλιάζει τη χώρα σε φαύλο κύκλο ύφεσης, ότι το συνολικό χρέος στο τέλος της τετραετίας θα είναι πολύ μεγαλύτερο, ότι μετά από τόσες θυσίες και πάλι θα είναι δύσκολο να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να δανειστεί. Η πραγματική ανευθυνότητα ήταν ότι το ΠΑΣΟΚ κραύγαζε λεφτά υπάρχουν πριν τις εκλογές του 2009, όταν γνώριζε πολύ καλά το πρόβλημα ελλείμματος που υπήρχε τότε στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επεσήμανε ότι το κόμμα του δεν αρκέστηκε να απορρίψει το Μνημόνιο αλλά διατύπωσε το δικό της ολοκληρωμένο σχέδιο εξόδου από την κρίση.
Όπως είπε, το σχέδιο της Ν.Δ. χτυπά ταυτόχρονα το έλλειμμα και την ύφεση με στοχευμένα μέτρα τόνωσης της αγοράς μηδενικού ή μηδαμινού κόστους. Κι έτσι μπορεί να μηδενίσει το έλλειμμα σε ενάμιση με δύο χρόνια, όταν με το Μνημόνιο το έλλειμμα θα παραμένει 2,6% μετά από 4 χρόνια σκληρών θυσιών. Χτυπά ταυτόχρονα το έλλειμμα και το χρέος μέσα από την αξιοποίηση της αδρανούς ακίνητης περιουσίας του δημοσίου. Κι έτσι μετά από τέσσερα χρόνια η Ελλάδα θα έχει χρέος χαμηλότερο απ’ ότι σήμερα. Ενώ με το Μνημόνιο θα έχει χρέος πολύ υψηλότερο απ’ ότι σήμερα.
Προβλέπει αποκατάσταση των μεγάλων αδικιών που έγιναν ήδη, όπως οι περικοπές στις χαμηλές συντάξεις. Η ΝΔ δεσμεύεται να αποκαταστήσει τις χαμηλές συντάξεις το ταχύτερο, προτείνοντας ισοδύναμες περικοπές από δαπάνες. Κι έδωσε τους σχετικούς κωδικούς του προϋπολογισμού. Επίσης το Σχέδιο της ΝΔ δεν προβλέπει άλλα μέτρα περικοπών και νέων φόρων, ενώ το Μνημόνιο προβλέπει αλλεπάλληλα νέα μέτρα, πολλά των οποίων, μάλιστα «αδιευκρίνιστα».
Προτείνει αναπτυξιακά μέτρα, πολλά των οποίων είναι εφαρμόσιμα από σήμερα, κι άλλα αφότου η χώρα απαλλαγεί από τους περιορισμούς του Μνημονίου.
Ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι χρειάζεται ένα διαφορετικό μίγμα πολιτικής για να βγει η Ελλάδα από τις δεσμεύσεις του Μνημονίου. Πρότεινε διαρθρωτικές αλλαγές, που μπορεί να υιοθετηθούν από τώρα και να εφαρμοστούν όταν είναι δυνατό.
Πρόκειται για 7 μεταρρυθμίσεις τις οποίες ονόμασε «εφτά αλήθειες» και είναι:
-Δραστική μείωση της φορολογίας, όταν βγούμε από το Μνημόνιο, κι όχι νέες φορολογικές αυξήσεις μέχρι τότε. Με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, το κράτος μπορεί να αντλήσει περισσότερα έσοδα.
-Σταδιακή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, εργοδοτών και εργαζομένων, με επιδότηση της εργασίας από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, ώστε να μην χαθούν πόροι που χρειάζονται άμεσα τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
-Πάταξη της γραφειοκρατίας όχι στα λόγια, αλλά με προτεραιότητα σε πέντε μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Άμεσα εφαρμόσιμες και μηδενικού κόστους.
-Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με συγκεκριμένες στοχευμένες δράσεις.
-Προτεραιότητα στην Εξωστρέφεια
-Απενοχοποίηση της Επιχειρηματικότητας.
-Κλαδικές στρατηγικές σε όλους τους τομείς που η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παρατήρησε ότι σε όλα τα παραπάνω ζητήματα κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Αυξάνει τα φορολογικά βάρη, επιδεινώνει τη γραφειοκρατία, υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα, συνεχίζει την απαξίωση της επιχειρηματικότητας και ακυρώνει κάθε κλαδική πολιτική για οποιοδήποτε αναπτυξιακό τομέα, από τον Τουρισμό και τη Ναυτιλία, ως την Ενέργεια.
Ως προς το πολιτικό δίλημμα των επόμενων εκλογών, ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι η κυβέρνηση υποκινεί και διασπείρει το Φόβο, ενώ η Νέα Δημοκρατία καλλιεργεί την Ελπίδα. «Το ΠΑΣΟΚ ισχυρίζεται ότι τίποτε διαφορετικό δεν μπορεί να γίνει από το Μνημόνιο. Η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι υπάρχει εναλλακτική λύση και είναι πολλαπλά καλύτερη, πολύ πιο αποτελεσματική και κοινωνικά δίκαιη".
Για τις δημοτικές εκλογές κάλεσε τους πολίτες «να αντισταθούν στην προσπάθεια εκφοβισμού τους. Να ψηφίσουν τις ελπίδες τους κι όχι τους φόβους τους».



Ζωντανά σήμερα, στο www.nd.gr, στις 20.00, η Ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Αντώνη Σαμαρά, στους Παραγωγικούς Φορείς, στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ

Σύσκεψη υπό τον υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χ. Καστανίδη, για τα μέτρα ασφαλείας στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης

Την άμεση λήψη μέτρων ασφάλειας στο δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χάρης Καστανίδης, σε σύσκεψη που είχε στη Θεσσαλονίκη με τοπικούς φορείς, οι εμπλέκονται στην απονομή Δικαιοσύνης, και εκπροσώπους της ΕΛ.ΑΣ. Υπό τη σκιά της βομβιστικής επίθεσης του περασμένου Μαϊου, αλλά και τις αλλεπάλληλες φάρσες για τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών στο δικαστικό μέγαρο, με πρόσφατη αυτή της περασμένης Πέμπτης, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν μαγνητικές πύλες στις εισόδους του κτηρίου. Όπως σημείωσε, η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων ασφαλείας θα χρηματοδοτηθεί από την κατασκευαστική εταιρία «ΘΕΜΙΣ». Εξάλλου, ο κ. Καστανίδης έκανε γνωστό ότι θα διαμορφωθούν διαφορετικά σημεία πρόσβασης στο κτήριο για τους δικηγόρους, τους δικαστικούς λειτουργούς και υπαλλήλους, από τη μία, και το κοινό, από την άλλη. Σχολιάζοντας, δε, την επισήμανση των εκπροσώπων των δικηγόρων ότι δεν γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι από τους αστυνομικούς στις εισόδους του μεγάρου, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι σε αυτό το ζήτημα υπάρχει πρόβλημα. Για το θέμα της εγκατάστασης καμερών ασφαλείας στο εσωτερικό του δικαστικού μεγάρου, ο κ. Καστανίδης άφησε να εννοηθεί ότι η προοπτική αυτή απομακρύνεται λόγω των αντιδράσεων, που εκδηλώνονται στους κόλπους των δικηγόρων. Αναφορικά με τις καθυστερήσεις στα έργα αποκατάστασης των ζημιών έπειτα από τη βομβιστική επίθεση του περασμένου Μαϊου, ο κ. Καστανίδης κάλεσε τους συμμετέχοντες στην τριμελή επιτροπή διαχείρισης του μεγάρου (σ.σ. απαρτίζεται από εκπροσώπους των δικαστικών λειτουργών, των δικηγόρων και των δικαστικών υπαλλήλων), να αναθέσουν απευθείας σε εργολάβο την εκτέλεση των απαραίτητων έργων, παρακάμπτοντας τη χρονοβόρα διαδικασία της διενέργειας διαγωνισμού. Σε ό,τι αφορά την εκπόνηση σχεδίου για την ομαλή και ασφαλή εκκένωση του κτηρίου, σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί -όπως μετά το προ ημερών τηλεφώνημα - φάρσα- ζήτησε να υπάρξει από κοινού σχεδιασμός από την επιτροπή διαχείρισης του μεγάρου και την Αστυνομία. Μέχρι να εκπονηθεί το σχέδιο αυτό, η Αστυνομία θα είναι υπεύθυνη για την εκκένωση του κτηρίου.



67 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε!

Εξήντα επτά εκατομμύρια ευρώ καλούνται να πληρώσουν οι έλληνες φορολογούμενοι ως αποζημίωση στην κοινοπραξία που ανέλαβε να κατασκευάσει την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, λόγω ακύρωσης του έργου.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Το ποσό αυτό ορίστηκε από τους διαιτητές που μεσολάβησαν για να υπάρξει συμφωνία μεταξύ του δημοσίου και της κοινοπραξίας για το τελικό ποσό της αποζημίωσης. Η εξέλιξη αυτή, αν και ζημιογόνος για το δημόσιο, θεωρείται από παράγοντες του τεχνικού κόσμου ως επιτυχία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, καθώς οι κατασκευαστές ζητούσαν αρχικά 130 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τελευταίες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Δημήτρη Ρέππα οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας ανήλθαν στα 410 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο, και ιδιαίτερα ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, κατέβαλαν μαραθώνιες προσπάθειες για να μειώσουν τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας και πέτυχαν τελικά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για αποζημίωση πολύ μικρότερη από αυτή που διεκδικήθηκε. Οι συνεχείς διαπραγματεύσεις είναι και ο λόγος της καθυστέρησης στην έκδοση της απόφασης, η οποία έπρεπε να είχε βγει από τον περασμένο Μάρτιο. Η σύμβαση της υποθαλάσσιας αρτηρίας είχε καταγγελθεί από τις δανειοδότριες τράπεζες στις 30 Ιουλίου 2009, καθώς μέχρι τότε δεν είχε γίνει καμία ενέργεια από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για τη συνέχιση του έργου. Η προηγούμενη κυβέρνηση τηρούσε σιγήν ιχθύος για το ζήτημα ενόψει των βουλευτικών εκλογών. Τελικά, βάσει του νόμου, η σύμβαση λύθηκε αυτοδικαίως εξήντα μέρες μετά, δηλαδή στις 30 Σεπτεμβρίου 2009. Η κοινοπραξία “Θερμαϊκή Οδός”, αποτελούμενη από τις εταιρείες Άκτωρ, Archirodon Group και Boscalis, προσέφυγε στα δικαστήρια διεκδικώντας τις δαπάνες που έκανε από τη στιγμή που αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2005. Το δημόσιο, και συγκεκριμένα οι έλληνες φορολογούμενοι, κλήθηκαν να πληρώσουν την κωλυσιεργία και την αναβλητικότητα της πολιτείας. Έτσι, άρχισε η διαδικασία της διαιτησίας. Η σύμβαση δημοσίου - κοινοπραξίας κυρώθηκε από τη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2007 και είχαν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες. Το ναυάγιο της υποθαλάσσιας άρχισε να φαίνεται από τον Μάρτιο του 2008, όταν ο τότε υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης αποδέχτηκε γνωμοδότηση του ΚΑΣ, σύμφωνα με την οποία το έργο έπρεπε να γίνει σε βάθος 25 αντί 15 μέτρων που προέβλεπε η αρχική μελέτη και να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος του μετροπόντικα αντί του εγκιβωτισμού. Έτσι, άλλαξε η μορφή του έργου που θα κόστιζε ακριβότερα και έπρεπε να γίνει εκ νέου μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η νέα μελέτη εγκρίθηκε, αλλά το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ άλλαξε γνώμη για τη χρησιμότητα του έργου.
Έτσι, οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν 67 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε.





Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Δήμος Θεσσαλονίκης: Έργα ασφαλτόστρωσης σε 11 δρόμους

Εργασίες ασφαλτόστρωσης θα εκτελούνται από σήμερα έως την επόμενη Παρασκευή σε διάφορους δρόμους των πρώτου και του δεύτερου δημοτικού διαμερίσματος της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοίνωσε η αρμόδια αντιδημαρχία Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας του δήμου Θεσσαλονίκης, σήμερα θα ασφαλτοστρωθεί η οδός Αμπελώνων. Την προσεχή Δευτέρα ανάλογες εργασίες θα εκτελεστούν στην οδό Βασιλειάδου και την Τρίτη στη Συγγρού, στη Βαλαωρίτου και στη Βηλαρά. Την Τετάρτη 22 και την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου τα συνεργεία θα μεταφερθούν στις οδούς Απολλωνιάδος, Ωραιοπούλου και Κερμενίου. Την επόμενη Παρασκευή έχει προγραμματιστεί να ασφαλτοστρωθούν οι οδοί Μετεώρων, Κλαυδιανού και Προνοίας.

Αντισεισμικό μοντέλο σώζει ζωές και κτίρια

Είναι ένα μοντέλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενίσχυση των οικοδομών με εκτοξευμένο σκυρόδεμα και που συμβάλλει στην αποφυγή των καταρρεύσεων σε μεγάλους σεισμούς μοντέρνων αλλά και παλαιών κτιρίων που επισκευάζονται. Το μοντέλο δημιουργήθηκε από τον καθηγητή Αντισεισμικών Κατασκευών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ Αλέξανδρο-Δημήτριο Τσώνο. Το μοντέλο χρησιμοποιείται ακόμη και για τον ασφαλή υπολογισμό των αντισεισμικών ενισχύσεων των παλαιών οικοδομών αλλά και για ασφαλείς και χωρίς τον κίνδυνο καταρρεύσεων παρεμβάσεις (επισκευές, ενισχύσεις) σε νέες οικοδομές με βλάβες από σεισμό.
Σ.Μ. "Μακεδονία"

Ανεβαίνει η θερμοκρασία το Σαββατοκύριακο

Άνοδο της θερμοκρασίας και γενικά αίθριο καιρό προβλέπει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία για το Σαββατοκύριακο.
Στην Αττική ο καιρός θα είναι αίθριος και οι άνεμοι μεταβλητοί, εντάσεως 2 με 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 19 έως 34 βαθμούς Κελσίου.
Γενικά αίθριος θα είναι ο καιρός και στη Θεσσαλονίκη. Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί, εντάσεως 2 με 4 μποφόρ και η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 17 έως 31 βαθμούς Κελσίου.
Την Κυριακή ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος και ζεστός με πρόσκαιρες αραιές νεφώσεις, ενώ η ορατότητα θα είναι τοπικά περιορισμένη στα δυτικά τις πρωινές ώρες. Οι άνεμοι θα είναι ασθενείς και τοπικά στα πελάγη βορειοδυτικοί 5 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, ενώ η μέγιστη τιμή της θα φτάσει στα ηπειρωτικά κατά τόπους τους 36 βαθμούς Κελσίου.

Τραυματίες από έκρηξη ΙΧ σε συνεργείο στον Εύοσμο

Τρία άτομα τραυματίστηκαν, αργά το μεσημέρι, από έκρηξη σε ΙΧ αυτοκίνητο, στην περιοχή του Εύοσμου Θεσσαλονίκης. Το συμβάν σημειώθηκε σε συνεργείο αυτοκινήτων, που βρίσκεται στην προέκταση της οδού Μαιάνδρου.



Ο Μανόλης Στεφανουδάκης δεν το βάζει κάτω..

  
  Με βελτιωμένο το πανελλήνιο ρεκόρ που κατέχει ο ίδιος από τις 17 Ιουλίου 2010, επέστρεψε στις αρχές Σεπτεμβρίου, από την Κροατία ο αθλητής ΑμεΑ Μανόλης Στεφανουδάκης, μαζί με τον προπονητή του Νίκο Μαλλιαράκη.
Οι δύο Μεσαρίτες βρέθηκαν για μια εβδομάδα στην
ενδοχώρα της βαλκανικής χώρας με σκοπό και στόχο να φτάσουν ένα από τα δύο όρια στον ακοντισμό και να πάρουν εισιτήριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Τελικά λόγω κανονισμών και καιρικών συνθηκών (ολοήμερη καταρρακτώδης βροχή) δεν κατάφερε να πιάσει το όριο κι αυτό που μένει τώρα είναι να δοθεί ο ύστατος αγώνας στο Νότιγχαμ της Αγγλίας για να βελτιώσει το πανελλήνιο ρεκόρ όσο πιο πολύ γίνεται, ώστε να υπάρξει μια αμυδρή ελπίδα για εκτός ορίων επιλογή.
από I-DIADROMI

Ανεβλήθη η λειτουργία στην Αγία Σοφία

Σε ξενοδοχείο της Αλεξανδρούπολης ανακοινώθηκε από τον Ελληνοαμερικανό, Κρις Σπύρου, πριν από λίγο ότι «κατόπιν προειδοποίησης από διπλωματικές πηγές οι περίπου 250 με 300 Έλληνες προσκυνητές, οι οποίοι επρόκειτο να τελέσουν θεία λειτουργία στην Αγιά Σοφιά στην Κωνσταντινούπολη, δεν θα πραγματοποιήσουν την ενέργειά τους». Ως εκ τούτου, οι προσκυνητές το πρωί της Παρασκευής θα κατευθυνθούν με λεωφορεία στα σύνορα Ελλάδας - Τουρκίας στους Κήπους, θα τελέσουν τρισάγιο και θα επιστρέψουν την ίδια μέρα στην Αθήνα. Ο κ. Σπύρου εξήγησε στους συγκεντρωμένους ότι αναγκάζεται να λάβει μία τέτοια απόφαση από την στιγμή που ούτε το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ούτε η ελληνική κυβέρνηση αλλά ούτε και η τουρκική επιθυμούσαν την παρουσία των Ελλήνων επισκεπτών στο ναό της Αγιά Σοφιάς. Τέλος, πρόσθεσε ότι μετά από αυτή την εξέλιξη, η παγκόσμια ενορία για την Αγία Σοφιά θα προσφύγει στο δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στάση εργασίας στο Δήμο Πολίχνης

Στάση εργασίας από τις 11:00 το πρωί της Παρασκευής μέχρι τη λήξη του ωραρίου αποφάσισαν οι εργαζόμενοι του Δήμου Πολίχνης. Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την καθυστέρηση της καταβολής των δεδουλευμένων τους, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Διαλύεται η δημόσια υγεία. Συσσωρεύονται τα προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα.

Επιστολή-κόλαφος του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Αθανάσιου Νικολαΐδη προς τον υπουργό Υγείας: “Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Δεν το ανεχόμαστε άλλο. Φτάνει πια!”
Από τα ξημερώματα στην ουρά στο ιατρείο του ΙΚΑ στον Λαγκαδά. Οι 19.000 ασφαλισμένοι δίνουν μάχη για ένα ραντεβού με τον παθολόγο, που έρχεται τρεις φορές την εβδομάδα. Λουκέτο στην καρδιολογική κλινική του νοσοκομείου Κοζάνης. Αναστέλλει τη λειτουργία της λόγω έλλειψης γιατρών και αδυναμίας κάλυψης των εφημεριών.
“Φτάνει πια, κ.κ. υπουργοί Υγείας όλων των κυβερνήσεων”
Ανοιχτή επιστολή του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Αθ. Νικολαΐδη για τη διάλυση του ΕΣΥ
Της Νικολέτας Μπούκα στην "Μακεδονία"
“Μια βόλτα σε εφημερία ενός νοσοκομείου θα σας κάνει να ξυπνήσετε. Θα δείτε τον εφημερεύοντα με τα μάτια κατακόκκινα από την αϋπνία και το κουρασμένο πρόσωπό του που μόλις ολοκλήρωσε τη φροντίδα ενός τραυματία από τροχαίο”. “Υπάρχουν, κύριοι, οι γιατροί-ελπίδες για το ΕΣΥ που δεν χάνουν το χαμόγελό τους ακόμη κι όταν βγαίνουν από το γραφείο τους και βλέπουν σωρεία ανθρώπων να περιμένουν κοιτάζοντάς τους στα μάτια. Θα δείτε λίγο πιο πέρα μια νοσηλεύτρια να καθησυχάζει έναν νεαρό που χτύπησε με μηχανάκι. Κι όλα αυτά χωρίς ανάλογη αμοιβή και χωρίς πληρωμή των εφημεριών”. Οι περιγραφές αυτές ανήκουν στον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, παιδίατρο Αθανάσιο Νικολαΐδη, ο οποίος σε ανοιχτή επιστολή του, τόσο προς τον νέο υπουργό Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο όσο και προς τους προκατόχους του, επιχειρεί να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα νερά στον χώρο της Υγείας και να ξυπνήσει αυτούς που επιμένουν να κλείνουν τα μάτια μπροστά στο χρόνια προβλήματα του ΕΣΥ. “Κύριοι υπουργοί, πήγατε στο ΙΚΑ να δείτε τον γιατρό να εξετάζει 40 και 50 ανθρώπους; Αναλογισθήκατε πώς θα ζήσει ο ελευθεροεπαγγελματίας γιατρός όταν υπάρχει καθυστέρηση πληρωμών στον ΟΠΑΔ, στο ΤΑΠΟΤΕ και λοιπά ταμεία εδώ και 1-2 χρόνια; Πώς θα γίνει η δήθεν ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων, όταν υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και γιατρών, αλλά και υλικών;”, διερωτάται ο κ. Νικολαΐδης. Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρά τις υποσχέσεις και των προηγούμενων υπουργών Υγείας άλλων κυβερνήσεων, μηδέ εξαιρουμένης και της προηγούμενης, ότι θα γίνει τελικά η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, δεν υπήρξε καμία μέριμνα, ενώ, όπως τονίζει, από την αδιαφορία και την αβελτηρία των υπευθύνων δεν θα υπάρξει αξιοκρατία στις προσλήψεις των νέων γιατρών. “Με συγκλόνισε επιστολή νέας οφθαλμιάτρου για τα ανωτέρω, με ταρακούνησε, με στενοχώρησε αφάνταστα, καθώς παλεύουμε, αλλά η συνάδελφος, που έχει δίκαιο, νομίζει ότι εμείς δεν προσπαθούμε;”, διερωτάται ο κ. Νικολαΐδης.
Κόβουν ιατρικές εξετάσεις
Η επιστολή του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει ακόμη την κραυγή αγωνίας των νέων γιατρών που περιμένουν 7 και 8 χρόνια για να πάρουν την ειδικότητά τους. Ωστόσο, κανείς δεν τους ακούει και επί χρόνια κανείς δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις προτάσεις του ΙΣΘ για ελαχιστοποίηση του χρόνου αναμονής. Αποκορύφωμα, όμως, των συσσωρευμένων προβλημάτων στο χώρο της Υγείας αποτελεί και το κόψιμο από το ταμείο του Δημοσίου (ΟΠΑΔ) βασικών εξετάσεων, όπως θυρεοειδούς, λιπιδίων στο αίμα, καρκινικών δεικτών και άλλων για τη διάγνωση ασθενειών. Οι περικοπές αυτές δεν έχουν καμία επιστημονική βάση και τεκμηρίωση, ενώ η έλλειψή τους πολλές φορές βλάπτει τον ασθενή. “Ναι στην περιστολή της σπατάλης. Ναι στο νοικοκύρεμα. Όχι όμως σε βάρος της υγείας των ασφαλισμένων. Η πολιτεία έχει υποχρέωση βάσει του συντάγματος, κάτι που το γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα, να προστατεύσει την υγεία των πολιτών. Η υποχρέωση αυτή δεσμεύει τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης για την παροχή προληπτικών και θεραπευτικών υπηρεσιών στους πολίτες. Ως εκ τούτου, η περικοπή δαπανών υγείας, όπου μπορεί να γίνεται, να γίνεται. Όχι, όμως, σε σημαντικές προληπτικές ιατρικές εξετάσεις, όπως είναι οι εξετάσεις θυρεοειδούς, των λιπιδίων στο αίμα και των καρκινικών δεικτών”, επισημαίνει ο κ. Νικολαΐδης. Ταυτόχρονα, στο θέμα αυτό ζητεί την άμεση επέμβαση του νέου υπουργού Υγείας, προκειμένου να αρθεί η κατάσταση που δημιουργείται και η οποία εγκυμονεί κινδύνους τόσο για την υγεία όσο και για την τσέπη των πολιτών. “Κύριοι υπουργοί, οποιασδήποτε κυβέρνησης, σταματήστε. Περιορισμοί εν ονόματι του μνημονίου καθημερινά ‘πυροβολούν’ την υγεία του ελληνικού λαού, αλλά και εξουθενώνουν κι οδηγούν στην καταστροφή τον έλληνα γιατρό. Υπάρχουν κι άλλα πολλά προβλήματα στον χώρο της Υγείας, τα οποία έχουμε επισημάνει σε όλους σας, στον νυν υπουργό, στον προηγούμενο, στον πιο προηγούμενο και... και... Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Δεν το ανεχόμαστε άλλο. Φτάνει πια…”, καταλήγει η ανοιχτή επιστολή του κ. Νικολαΐδη.



Περιμένουν από τα… αξημέρωτα να έρθει ο παθολόγος. Ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου για τους ασθενείς στο ιατρείο του ΙΚΑ στον δήμο Λαγκαδά

Της Φανής Σοβιτσλή
Κάθε μέρα στήνονται στην… ουρά από τις 5 τα ξημερώματα, για να προλάβουν να δουν τον γιατρό, αλλά συνήθως ταλαιπωρούνται άδικα, αφού ο παθολόγος βλέπει τελικά όσους μπορέσει. Πρόκειται για 19.000 ασφαλισμένους του ΙΚΑ στον Λαγκαδά, οι οποίοι τρεις φορές την εβδομάδα δίνουν μάχη για να προλάβουν να πάρουν νούμερο και να υποβληθούν στις απαραίτητες εξετάσεις. “Εδώ και δύο μήνες ο παθολόγος έρχεται περιοδικά και όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε… Έτσι συμπεριφέρεται το κράτος πρόνοιας σε ανθρώπους που δούλεψαν μια ζωή και σήμερα δεν έχουν γιατρό”, καταγγέλλουν οι ασφαλισμένοι. Σύμφωνα με το πρόγραμμα του ιατρείου του ΙΚΑ που στεγάζεται την πόλη του Λαγκαδά, οι ασφαλισμένοι περιμένουν τον γιατρό κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Παρότι όμως στήνονται στην ουρά από τις 5 τα ξημερώματα για να πάρουν το “μαγικό χαρτάκι”, πολλές φορές φεύγουν άπραγοι, αφού ο γιατρός βλέπει μόλις 25 ασθενείς, από τους 60 - 65 που περιμένουν από το πρωί. Το πρόβλημα παρουσιάζεται από τις αρχές του καλοκαιριού, οπότε ο παθολόγος και ο καρδιολόγος άρχισαν να εμφανίζονται σποραδικά στο ιατρείο του ΙΚΑ. Δηλαδή μόλις τρεις φορές την εβδομάδα, τη στιγμή που οι ασφαλισμένοι στην περιοχή του Λαγκαδά φτάνουν τις 18.000. Ο οικείος δήμος, που εισπράττει εδώ και πολύ καιρό τα παράπονα των πολιτών για την ταλαιπωρία που υφίστανται, προσπάθησε να παρέμβει στη διοίκηση του ΙΚΑ, αποστέλλοντας αλληλογραφία στον διοικητή και τον υποδιοικητή, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο δήμαρχος Γιάννης Καραγιάννης μιλά για ιδιαίτερα πιεστική αλληλογραφία προς όλους τους εμπλεκόμενους στη διοίκηση του ΙΚΑ για τη στελέχωση της τοπικής μονάδας υγείας στο Λαγκαδά, αλλά “δυστυχώς εισπράξαμε μόνο αδιαφορία και αδράνεια”, σημειώνει χαρακτηριστικά. Πάντως, διευκρινίζει ότι το θέμα δεν αφορά την τοπική μονάδα του ΙΚΑ αλλά την κεντρική διοίκηση.
Διανύουν 25 χλμ. για να εξεταστούν
Ο πρόεδρος του ΚΑΠΗ Λαγκαδά, που είναι και ασφαλισμένος στο ΙΚΑ, Σταύρος Βλαχάκης, κάνει λόγο για ταλαιπωρία των ασθενών άνευ προηγουμένου. “Η έλλειψη γιατρών, κυρίως παθολόγων και καρδιολόγων, έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι που είναι περασμένης ηλικίας να στήνονται στην ουρά από τις 5 και 5.30 τα ξημερώματα με την ελπίδα ότι θα εξεταστούν. Αλλά δυστυχώς ένας γιατρός δεν τους προλαβαίνει όλους και βλέπει συνήθως 20 με 25 άτομα από τα 60 με 65 που περιμένουν από το πρωί”, τονίζει ο κ. Βλαχάκης. Κοινώς, όπως λεει, οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν και ακόμα χειρότερα, σημειώνει ο πρόεδρος του ΚΑΠΗ, υπάρχουν άνθρωποι που αναγκάζονται να διανύουν έως και 25 χλμ., για να εξεταστούν. “Αλλά μάλλον δεν αποτελούν, προφανώς, αρκετά σημαντικά ζητήματα για την άμεση επίλυσή τους από τη διοίκηση του ΙΚΑ”, τονίζει ο ίδιος. Πάντως, αν η διοίκηση του ΙΚΑ δεν στείλει γιατρούς, το πρόβλημα θα γιγαντωθεί σε λίγους μήνες με τη συνένωση επτά δήμων σε έναν στο πλαίσιο του “Καλλικράτη”, οπότε οι ασφαλισμένοι θα φτάνουν τις 50.000. “Η συνεχής όχληση προς τους αρμόδιους φορείς έπρεπε ήδη να εγείρει την ευαισθησία τους ως την πλέον ενδεδειγμένη κίνηση ενός κράτους πρόνοιας”, υπογραμμίζει ο δήμαρχος κ. Καραγιάννης, ο οποίος προσθέτει ότι με την έλευση του “Καλλικράτη” και τη διεύρυνση του δήμου Λαγκαδά, το πρόβλημα θα διογκωθεί και θα αφορά πλέον την ιατρική μέριμνα περισσότερων από 50.000 ασφαλισμένων πολιτών.

Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Σπέιρα Βουλγάρων διακινούσε πλάστα 50ευρα!!!

Στις 23.30΄ στην Ηγουμενίτσα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ηγουμενίτσας συνελήφθησαν τρεις Βούλγαροι, για κυκλοφορία παραχαραγμένων νομισμάτων.Συγκεκριμένα, λίγη ώρα πτιν,ο ένας εξ αυτών αγόρασε τσιγάρα από περίπτερο καταβάλλοντας ένα πλαστό χαρτονόμισμα των πενήντα (50) ΕΥΡΩ και στη συνέχεια όταν έγινε αντιληπτή η πλαστότητα, επιβιβάσθηκε σε Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο όπου τον ανέμεναν δύο (2) ακόμα ομοεθνείς του και τράπηκαν σε φυγή. Μετά από έρευνες συνελήφθησαν και σε έλεγχο που διενεργήθηκε στο όχημα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν είκοσι δύο (22) ακόμα πλαστά χαρτονομίσματα των πενήντα (50) ΕΥΡΩ.Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημ/κών Θεσπρωτίας ενώ τα πλαστά τραπεζογραμμάτια των πενήντα (50) ΕΥΡΩ κατασχέθηκαν από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση.
epirusgate


Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Το ΙΚΑ Ιωαννίνων ταλαιπωρεί κατάκοιτη 80χρονη!!!

«Τραγική» χαρακτηρίζουν την κατάσταση που επικρατεί στο Ι.Κ.Α. Ιωαννίνων οι οργανώσεις συνταξιούχων ΙΚΑ- ΤΕΒΕ- ΤΣΑ του Νομού, σε υπόμνημα διαμαρτυρίας προς τον Διοικητή του Ιδρύματος Ροβέρτο Σπυρόπουλο.Όπως σημειώνουν, υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό. «Συγκεκριμένα, λείπουν καρδιολόγοι, οφθαλμίατροι, ψυχίατροι, νευρολόγοι, ορθοπεδικοί, ακτινολόγοι κτλ»!Εμφανής όμως είναι και η έλλειψη των μηχανημάτων, όπως για παράδειγμα αξονικού τομογράφου. Επίσης «όσα υπάρχουν είτε δεν επαρκούν ή αν παρουσιάσουν βλάβες δεν υπάρχουν εφεδρείες.Αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να τρέχουν στα ιδιωτικά κέντρα και να επιβαρύνονται οικονομικά».Σε όλη αυτά,θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την άγνοια και η προκλητική συμπεριφορά των υπαλλήλων του Ιδρύματος,οι οποίοι δεν εξυπηρετούν,αλλά αντίθετα ταλαιπωρούν τους πολίτες.Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση αναγνώστη του epirusgate,ο οποίος προσήλθε σήμερα στο υποκατάστημα του ΙΚΑ στα Ιωάννινα,προκειμένου να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για μια εξέταση αίματος,στην οποία θα έπρεπε να υποβληθεί η 80χρονη μητέρα του,που αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα. Οι υπάλληλοι αρνήθηκαν να προωθήσουν το αίτημα για αιμοληψία κατ΄οίκον-όπως προβλέπει ο κανονισμός γι' αυτές τις περιπτώσεις-και μάλιστα ο προϊστάμενος κ.Γιώτης ζήτησε να μεταβεί η 80χρονη στο ΙΚΑ:"Να έρθει εδώ να κάνει την εξέταση",έλεγε στους συγγενείς της!!!Εμείς,θέτουμε από την πλευρά μας,στην διοίκηση του ΙΚΑ ορισμένα ερωτήματα:
-Ως πότε σε αυτή τη χώρα οι δημόσιες υπηρεσίες θα ταλαιπωρούν τους πολίτες;
-Ως πότε οι πολίτες θα πληρώνουν για μια ανύπαρκτη κοινωνική ασφάλιση;
epirusgate



ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ… ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΟΧΟΥ.

Ξεκίνησε σήμερα η νέα σχολική χρονιά και για τους μαθητές του Δήμου Σοχού, αλλά οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Σοχού ακόμη περιμένουν στη στάση για να περάσουν τα λεωφορεία να τους πάρουν. Δυστυχώς όμως άδικα, καθώς το θέμα τις μετακίνησης των μαθητών δεν έχει διευθετηθεί. Δε γνωρίζει κανείς ακόμη ποιος θα αναλάβει την μετακίνησή τους. Τελικά για ποια παιδεία μιλάμε και μάλιστα δωρεάν όταν δεν έχουμε εξασφαλίσει ούτε τη μετακίνηση των μαθητών; Ένα πρόβλημα πολύ σημαντικό για δεκάδες οικογένειες του Δήμου μας ,τόσο από οικονομική άποψη όσο και από άποψη λειτουργίας καθώς οι περισσότεροι γονείς είναι εργαζόμενοι και δεν μπορούν μεταφέρουν τα παιδιά του οι ίδιοι. Και τελικά ο Δήμαρχος Σοχού κ. Θεοφάνης Παπάς διερωτάται. Τι είναι πιο σημαντικό. Αξίζει άραγε να ακολουθήσουμε το δρόμο της νομιμότητας και να μη γίνει καμία μετακίνηση δημιουργώντας προβλήματα στη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους ή να φροντίσουμε παράτυπα για την μετακίνηση των μαθητών εξυπηρετώντας και διευκολύνοντας του δημότες μας;

Τελικά είναι το καλό και η εξυπηρέτηση του πολίτη προτεραιότητα όλων των διοικούντων;

Καλή Σχολική χρονιά!!





Πολιτικές ή όχι οι εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Του Νίκου Κοτζιά
Υπάρχουν κάποιοι που προπαγανδίζουν την άποψη ότι οι εκλογές του Νοεμβρίου δεν είναι μια πολιτική μάχη, αλλά είναι μια μάχη αποκλειστικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Κάποιοι άλλοι παραδέχονται ότι είναι και «λίγο» πολιτική μάχη, αλλά σίγουρα όχι, υποστηρίζουν, στοιχείο της μεγάλης πολιτικής. Κατά συνέπεια, υποστηρίζεται, ότι σε αυτή τη μάχη δεν κρίνεται το μνημόνιο, αλλά αποκλειστικά οι τοπικές ανάγκες των δήμων και περιφερειών. Συνολικά προπαγανδίζουν τρία «δεν»: Οι εκλογές του Νοέμβρη δεν είναι πολιτικές, δεν είναι κομματικές, δεν αφορούν στο μνημόνιο.
Α. «Οι επικείμενες εκλογές δεν είναι πολιτικές»
Η άποψη ότι οι επικείμενες εκλογές δεν είναι πολιτικές μπορεί να επικαλεστεί σωρεία επιχειρημάτων για τον «μη πολιτικό» χαρακτήρα των επικείμενων εκλογών, αλλά δεν μας λέει το κύριο. Τελικά τι είναι πολιτική; Νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε στον πιο απλό ορισμό: Πολιτική είναι η λήψη δημόσιων δεσμευτικών αποφάσεων. Δηλαδή αποφάσεων που αφορούν τον δημόσιο χώρο, ο χαρακτήρας τους είναι δεσμευτικός για αυτόν τον χώρο και οι συμμετέχοντες σε αυτόν οφείλουν να τις λαμβάνουν υπόψη και να τις εφαρμόζουν. Διαφορετικά θα υποστούν κυρώσεις. Με βάση αυτόν τον πιο απλό από όλους τους ορισμούς της πολιτικής μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι κάθε διαφορετικό επίπεδο στο πολιτικό σύστημα λαμβάνει δεσμευτικές αποφάσεις που αφορούνε διαφορετικούς δημόσιους χώρους. Η ΕΕ, επί παραδείγματι όποτε και όταν λαμβάνει δεσμευτικές αποφάσεις, τότε αυτές αναφέρονται συνολικά στα κράτη-μέλη και τις κοινωνίες της Ένωσης. Με αυτές τις δεσμευτικές αποφάσεις παράγει πολιτική. Εδώ δεν κρίνουμε αν είναι καλή ή κακή η πολιτική της. Ανάλογα συμβαίνει με τα όργανα και τους θεσμούς στο επίπεδο του (κεντρικού) εθνικού κράτους. Το ίδιο, τέλος, συμβαίνει και για τις περιφέρειες που λαμβάνουν αποφάσεις που δεσμεύουν τους πολίτες που βρίσκονται στον δημόσιο χώρο τους. Με αυτή την έννοια, σαφή έννοια, οι εκλογές του Νοεμβρίου είναι πολιτικές. Αφορούν στους θεσμούς που βρίσκονται υπό του κεντρικού κράτους και οι οποίοι λαμβάνουν στα επίπεδα που βρίσκονται, πολιτικές αποφάσεις με τις οποίες αναμφίβολα δεσμεύουν τους πολίτες τους.Μια ακόμα διευκρίνιση. Οι δήμοι και κοινότητες, πολύ περισσότερο οι περιφέρειες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του ελληνικού κράτους, το μη κεντρικό ή αλλιώς το αποκεντρωμένο τμήμα του. Συναποτελούν δε, το κάθετο διαμορφωμένο κομμάτι του πολιτικού συστήματος. Είναι αυτονόητο ότι τα αποκεντρωμένα τμήματα του κράτους καθώς και του πολιτικού συστήματος αποτελούν συστατικό του ίδιου του πυρήνα της πολιτικής και η όποια επιλογή τους θεμελιακή πολιτική πράξη. Η διαφορά είναι ότι το αντικείμενο και το προσωπικό που δρα σε αυτό το επίπεδο του αποκεντρωμένου κράτους έχει ειδικεύσεις που αντιστοιχούν περισσότερο στα τοπικά ή περιφερειακά ζητήματα παρά στα κεντρικά ζητήματα του εθνικού κράτους. Ανάλογα δε, στο κεντρικό κράτος υπάρχουν διαφορετικές ειδικεύσεις. Άλλο προσωπικό και πολιτικές θεματικές στο υπουργείο εξωτερικών και άλλες στο υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης. Η διαφορετικότητα αυτή δεν αναιρεί με κανένα τρόπο τον πολιτικό χαρακτήρα των αποφάσεων και στους δύο τομείς δημόσιας πολιτικής ή στα διαφορετικά επίπεδα του κράτους (κεντρικό ή περιφερειακό ή δημοτικό).
Β. «Οι επικείμενες εκλογές δεν είναι κομματικές»
Στις περιφερειακές και ακόμα περισσότερο στις τοπικές αυτοδιοικητικές εκλογές συμμετέχουν με ψηφοδέλτια δίπλα στα κόμματα και άλλες πρωτοβουλίες πολιτών που αναφέρονται σε πολιτικά – τοπικά αυτοδικοικητικά ζητήματα. Ο κύριος, όμως, όγκος των ψηφοδελτίων έχουν συγκροτηθεί με σύσταση, συμμετοχή και επιλογή των κομμάτων. Είτε έχουν συσκευαστεί αυτά τα ψηφοδέλτια απευθείας από τα κόμματα, είτε είναι προϊόν συνεργασίας, είτε επιλογών που παρότρυναν τα κόμματα να υπάρξουν, ή έστω ομάδων αποτελούμενων από κομματικούς αντάρτες, όλες αυτές οι επιλογές είναι προϊόν κομματικής επιλογής (να υπάρχει συνεργασία, να υπάρχει άμεσα κομματικό ψηφοδέλτιο, να υπάρχει αντάρτικο, επειδή δεν στηρίχθηκε η τάδε ομάδα στο εσωτερικό ενός κόμματος, ως θα ήθελε κοκ).Το ότι η πλειοψηφία των ψηφοδελτίων θα είναι αποτέλεσμα –άμεσο ή έμμεσο- κομματικών επιλογών και συμφωνιών δεν είναι κάτι το κακό. Ακόμα και αν μερικές πολιτικές δυνάμεις νιώθουν άβολα με την πολιτική τους και θέλουν να κρύβονται, ο ρόλος των κομμάτων στην κοινωνία είναι και νόμιμος και απαραίτητος. Τα κόμματα που έχουν ανασφάλειες και αναστολές να πουν ότι είναι κόμματα, καλύτερα να πάνε σπίτια τους διότι ουσιαστικά υπονομεύουν την θεσμική συγκρότηση του πολιτικού και κομματικού συστήματος της δημοκρατίας. Τα κόμματα πάλι που έχουν κομματική γραμμή να λένε ότι οι εκλογές του Νοέμβρη δεν έχουν σχέση με τα κόμματα, ζουν την αντίφαση να κρύβονται φοβούμενα τα αποτελέσματα και να ελπίζουν, παρόλα αυτά, να είναι αρκούντως καλά, ώστε να τα προσμετρήσουν εκ των υστέρων, ως καλοί υποκριτές, στην κομματική τους δύναμη. Ασφαλώς οι δήμοι και οι κοινότητες είναι το πεδίο πολιτικής μάχης που μπορούν να εμφανιστούν πιο εύκολα νέες δυνάμεις. Το θετικό αυτό γεγονός δεν αναιρεί την βασική θεμελίωση που κάνω.Είναι αυτονόητο, ότι κατερχόμενα τα κόμματα στις τοπικές και περιφερειακές εκλογές οφείλουν να προβάλουν ειδικά προγράμματα πολιτικών στόχων για την ΤΑ, καθώς και να προωθήσουν ανάλογο προσωπικό. Όσο πιο μικρός ο δημόσιος χώρος για τον οποίο κατασκευάζεται το πρόγραμμα και ο κατάλογος των υποψήφιων (όπως απομακρυσμένοι από το κέντρο μικροί δήμοι χωρίς ειδικό ιστορικό-πολιτικό βάρος), τόσο η σημασία της τοπικής ειδίκευσης σε πρόγραμμα και προσωπικό αυξάνει. Αντίθετα, όσο μεγαλύτερος και σημαντικός ο δημόσιος χώρος (όπως μεγάλες πόλεις και περιφέρειες) για τον οποίο θα λαμβάνονται ευρύτερες πολιτικές αποφάσεις, τόσο αυξάνει ο ρόλος της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Κατά συνέπεια θα ήταν ανόητο στο όνομα της πολιτικής σημαντικότητας ενός χώρου να πιστέψει κανείς ότι δεν παίζουν ρόλο τα ειδικά τοπικά ενδιαφέροντα. Αλλά ακόμα πιο ανόητο θα ήταν να παρουσιάζεται κανείς σε μεγάλες περιφέρειες και δήμους με εκατομμύρια ή εκατοντάδες χιλιάδες πληθυσμού και να διατείνεται ότι όλα αυτά, υποψήφιοι και προγράμματα δεν έχουν να κάνουν με κομματικές θέσεις και επιλογές.
Γ. «Οι επικείμενες εκλογές δεν έχουν σχέση με το μνημόνιο»
Θα μπορούσε κάποιος να συμφωνήσει μαζί μου ότι οι επικείμενες τον Νοέμβριο εκλογές είναι πολιτικές και σφραγίζονται αποφασιστικά, όχι αποκλειστικά, από κομματικές αποφάσεις ή νέες κινήσεις που στρέφονται ενάντια στο υπάρχον κομματικό σύστημα. Ταυτόχρονα δε, να υποστηρίξει, ότι αυτές δεν αφορούν άμεσα την κεντρική πολιτική σκηνή και τις θεματικές εθνικής εμβέλειας. Πράγματι, εξάλλου, τον Νοέμβριο δεν ψηφίζουμε για μια εθνική κυβέρνηση και κοινοβούλιο. Πράγματι δεν θα καταργηθεί άμεσα το Μνημόνιο αν ψηφιστούν ψηφοδέλτια της αντιπολίτευσης. Όμως, ταυτόχρονα, είναι σίγουρο ότι στις πολυπληθείς περιοχές το πολιτικό κομματικό κριτήριο προέχει. Είναι, επίσης σαφές, ότι οι εκλογές του Νοεμβρίου είναι μια ευκαιρία για να πιεστεί η κυβέρνηση να σταματήσει τον κατήφορό της. Και εδώ βρίσκεται το κατά εμέ πιο αποφασιστικό σημείο των εκλογών του Νοεμβρίου.Οι εκλογές για τις νέες περιφέρειες και τους δήμους είναι πολιτικές με την έννοια που εξήγησα εξ’ αρχής και τα κόμματα εμπλέκονται στον μέγιστο δυνατό βαθμό, ακόμα και αν αποφασίζουν να «κρυφτούν». Το αν σε αυτές τις εκλογές εμπλακούν τα μεγάλα θέματα της κεντρικής πολιτικής σκηνής και με πιο τρόπο, σε πιο βαθμό, θα εξαρτηθεί από την ικανότητα των κομμάτων, τόσο εκείνων που αυτή τη στιγμή δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο, όσο και εκείνων που το επιδιώκουν. Θα εξαρτηθεί, ακόμα, από τις διαθέσεις των πολιτών, τις συνθήκες εντός των οποίων θα διεξαχθούν τον Νοέμβριο οι εκλογές. Κατά συνέπεια όποιος υποστηρίζει ότι αυτές οι εκλογές δεν συνδέονται με την πολιτική και τα κόμματα, το λέει διότι επιθυμεί να την αποσυνδέσει από τα μεγάλα πολιτικά ζητήματα. Επιθυμία που αποτελεί μια άμεση πολιτική –κομματική επιλογή. Με άλλα λόγια, όποιος λέει ότι οι επικείμενες εκλογές δεν αφορούν την πολιτική και το μνημόνιο δεν κάνει μια διαπίστωση, αλλά ανακοινώνει μια πολιτική επιθυμία και επιδίωξη. Επιθυμεί να μην κριθεί η μεγάλη πολιτική. Είτε διότι έτσι ελπίζει ότι θα βρει πρόσβαση σε αυτήν, είτε διότι πιστεύει ότι μια δημόσια συζήτηση για τέτοιες θεματικές, την οποία θα συνοδεύει μια εκλογική επιλογή, δεν τον συμφέρει στην παρούσα συγκυρία. Ακόμα δε περισσότερο, ελπίζει δε να μπορεί να συνεχίζει ακλόνητος τον μνημονιακό του κατήφορο. Δηλαδή, η πολιτική του γραμμή είναι να κρύβει την πολιτική του γραμμή προκειμένου να μην εκτεθεί υποστηρίζοντάς την και ακόμα περισσότερο να μην υποστεί αυτή η γραμμή ήττα. Μια ήττα που είναι το κύριο ζητούμενο στη χώρα σήμερα.
epirusgate 



Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Η σκληρή πραγματικότητα του ΕΣΥ

Πέντε τραγικές περιπτώσεις δείχνουν τη διάλυση της δημόσιας υγείας
Ρεπορτάζ της Νικολέτας Μπούκα
“Η ζωή των γονιών που έχασαν το μωρό τους εξαιτίας των μοιραίων λαθών γιατρών και νοσηλευτών στα νοσοκομεία της Βέροιας και του Λοιμωδών Θεσσαλονίκης δεν θα είναι ποτέ πια ίδια. Το πόρισμα των επιθεωρητών Υγείας, αν και άργησε πέντε μήνες να ολοκληρωθεί, ουσιαστικά επαληθεύει σημαντικό μέρος των παραλείψεων των δύο νοσοκομείων. Δικαίωση, όμως, για τους γονείς θα υπάρξει όταν θα αποδοθούν ποινικές ευθύνες στους εμπλεκόμενους κι όταν αυτοί που έφταιξαν για το θάνατο του παιδιού τους θα καθίσουν στο σκαμνί και θα τιμωρηθούν”.
1. Με τα λόγια αυτά, η Κατερίνα Γκουλιάφα, μία εκ των δύο δικηγόρων της οικογένειας Μωυσιάδη από την Κοζάνη, που τον περασμένο Μάρτιο είδε το μόλις 13 μηνών αγγελούδι της να “σβήνει” έπειτα από περιπλάνηση σε τρία νοσοκομεία της Κεντρικής Μακεδονίας, ξεκαθαρίζει στη “ΜτΚ” ότι έως ότου ολοκληρωθεί η εισαγγελική έρευνα και κληθούν στο δικαστήριο οι υπεύθυνοι, που με τις παραλείψεις τους έστειλαν στο θάνατο ένα μωρό, οι γονείς δεν θα μπορέσουν να ησυχάσουν. Παράλληλα, εξηγεί ότι το συγκεκριμένο πόρισμα προέκυψε έπειτα από ΕΔΕ που διετάχθη με εντολή της τότε υπουργού Υγείας και καταλογίζει σειρά καθυστερήσεων και παραπτωμάτων στους διευθυντές των παιδιατρικών κλινικών των νοσοκομείων Βέροιας και Ειδικών Παθήσεων Θεσσαλονίκης, καθώς και σε νοσηλευτές. Ωστόσο, από το τέλος Ιουλίου, οπότε και παραδόθηκε στους διοικητές των δύο νοσοκομείων, προκειμένου, όπως επισημαίνεται, “να μεριμνήσουν, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για τις πειθαρχικές διώξεις κατά των δύο διευθυντών των παιδιατρικών κλινικών και των νοσηλευτών”, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα, ενώ ο γιατρός του νοσοκομείου της Βέροιας που είχε δει το βρέφος βγήκε στη… σύνταξη.
“Το μωρό είχε μικροβιακή λοίμωξη και συμπτώματα γαστρεντερίτιδας. Κι όμως πέθανε, διότι κάποιοι δεν φρόντισαν να κάνουν ούτε τα ελάχιστα γι’ αυτό. Δεν του χορήγησαν ούτε αντιβιοτικό ούτε καν ορό. Είναι αδιανόητο να συμβαίνει κάτι τέτοιο σε δύο σύγχρονες νοσηλευτικές μονάδες”, επισημαίνει η κ. Γκουλιάφα. Φαίνεται, όμως, ότι ακόμη και την τραγική στιγμή του θανάτου του μωρού, τα λάθη δεν… περίσσεψαν. Νοσηλεύτρια του Ιπποκράτειου νοσοκομείου, όπου κατέληξε το βρέφος, έβαλε καρτελάκι με λανθασμένα στοιχεία κι άλλο όνομα στο άψυχο κορμάκι του! Το… λάθος διαπιστώθηκε την ώρα που ο ιατροδικαστής επρόκειτο να εξετάσει το μωρό για τα ακριβή αίτια του θανάτου του.
2. Ανάλογη περιπέτεια, αλλά ευτυχώς με αίσιο τέλος, είχε τον περασμένο Ιούλιο και μία νεαρή έγκυος γυναίκα, η οποία πήγε στο νοσοκομείο της Βέροιας για να γεννήσει, συνοδευόμενη από τον σύζυγό της. Οι πόνοι της γέννας την οδήγησαν στη μαιευτική κλινική του νοσοκομείου, όπου οι γιατροί τής είπαν ότι έπρεπε να απευθυνθεί σε άλλο... νοσοκομείο, προκειμένου να γεννήσει, αφού στη Βέροια δεν υπήρχε παιδίατρος για να εξετάσει το μωρό που θα γεννιόταν. Για κακή της τύχη, πρόβλημα αντιμετώπιζε και το νοσοκομείο της Νάουσας, με το οποίο αλληλοκαλύπτεται το νοσοκομείο Βέροιας για τα παιδιατρικά περιστατικά, καθώς υπήρχε παιδίατρος αλλά όχι γυναικολόγος. Έτσι, η γυναίκα αναγκάστηκε να πάει στο νοσοκομείο Γιαννιτσών, προκειμένου να φέρει στη ζωή το παιδί της.
3. Τραγικό τέλος επεφύλασσε, όμως, η μοίρα και για δύο νεαρά παιδιά, τα οποία τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο τον περασμένο Μάρτιο στην Ηράκλεια Σερρών. Μόλις 200 μέτρα μακριά από το σημείο του συμβάντος βρίσκεται το κέντρο υγείας της περιοχής. Ωστόσο, το ασθενοφόρο δεν μπόρεσε να σπεύσει, διότι πολύ απλά δεν υπήρχε… οδηγός. Τελικά, οι δύο νέοι διακομίστηκαν αιμόφυρτοι στο κέντρο υγείας σε… μία καρότσα φορτηγού, αλλά η κατάληξη ήταν τραγική. Το 17χρονο κορίτσι ξεψύχησε.
4. Παρόμοιο περιστατικό συνέβη και τον Νοέμβριο του 2006 στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Ένας 45χρονος ξεψύχησε από ανακοπή καρδιάς μέσα στο ασθενοφόρο που τον μετέφερε από το κέντρο υγείας του Λαγκαδά σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. Ο οδηγός του ασθενοφόρου ήταν μόνος, καθώς δεν υπήρχε γιατρός ή διασώστης να συνοδέψει τον ασθενή. Ξεκίνησε με ιλιγγιώδη ταχύτητα για τη Θεσσαλονίκη και στο πρώτο φανάρι που σταμάτησε έριξε μια ματιά πίσω και είδε ότι ο ασθενής δεν ήταν καλά. Είχε πάθει ανακοπή και πέθανε. Φυσικά, γύρισε πίσω μήπως προλάβει, αλλά δεν πρόλαβε.
5. Τρεις μήνες νωρίτερα, τον Αύγουστο του 2006, μία γυναίκα λιποθύμησε σε ξενοδοχείο της Νιγρίτας Σερρών. Το κέντρο υγείας διαθέτει ασθενοφόρο, αλλά λόγω έλλειψης προσωπικού δεν μπορούσε να κινηθεί. Έτσι, οι γιατροί από το κέντρο υγείας αναγκάστηκαν να πάνε με Ι.Χ. για να την εξετάσουν στο ξενοδοχείο και να της προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες.
Διάλυση
Τα τραγικά αυτά περιστατικά είναι μερικά από τα πολλά που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια, καταδεικνύοντας με τον πιο δραματικό τρόπο την εικόνα διάλυσης που επικρατεί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ίσως το βρέφος από την Κοζάνη να ζούσε σήμερα, αν οι εμπλεκόμενοι γιατροί και νοσηλευτές είχαν κάνει απλώς τα… αυτονόητα, όπως οφείλουν να κάνουν σε κάθε σοβαρό περιστατικό που προσέρχεται στο νοσοκομείο ή αν στα νοσοκομεία της Κοζάνης και της Πτολεμαΐδας λειτουργούσαν οι παιδιατρικές κλινικές. Ίσως, πάλι, το 17χρονο κορίτσι στις Σέρρες και ο 45χρονος στον Λαγκαδά σήμερα να απολάμβαναν τη ζωή, αν δεν είχαν έρθει αντιμέτωποι με τη “γύμνια” που επικρατεί σε ασθενοφόρα και πληρώματα στα κέντρα υγείας του νομού Θεσσαλονίκης, αλλά και πολλών περιοχών της Βόρειας Ελλάδας. Μπορεί τα πρόσωπα στο υπουργείο Υγείας να αλλάζουν τακτικά, τα νομοσχέδια να θεσπίζονται σαν τις… καραμέλες και οι υποσχέσεις και τα ωραία λόγια να δίνουν και να παίρνουν, ωστόσο για τους απλούς πολίτες η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζει ο νέος υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος, όντας υπουργός Εργασίας, βίωσε έστω και για λίγο κάποιες από τις ελλείψεις του ΕΣΥ.





Διαπλοκή 2007 -2010:Γιώργο Παραιτήσου – Γιώργο συντονίσου

Του Νίκου Κοτζιά
Το 2007 η διαπλοκή θεωρούσε ότι ήταν σε θέση να αλώσει το ΠΑΣΟΚ από τα μέσα. Για αυτό έκανε ολομέτωπη επίθεση στον Γ.Παπανδρέου και στην ομάδα που τον στήριζε.Επιθυμούσε μια αλλαγή του ηγετικού πολιτικού προσωπικού. Επιθυμούσε να τεθούν σε πρώτη γραμμή στελέχη που επηρεάζονταν από την ίδια. Ακόμα καλύτερα αν μπορούσε να τους ελέγχει άμεσα. Δεν τα κατάφερα. Μάλιστα, δεν κατάφερε ούτε να διασπάσει το ΠΑΣΟΚ όπως έκανε δύο χρόνια μετά με τη ΝΔ. Ο Γ.Α.Παπανδρέου μπόρεσε να νικήσει στην εσωκομματική μάχη και να νικήσει με διαφορά στις εκλογές του 2009 όχι γιατί όπως μας παραμηθιάζει η διαπλοκή έγραφαν καλά στο γυαλί κάποια στελέχη που είχαν ανάλογους ρόλους και στην ήττα του 2007, αλλά γιατί στην εσωκομματική σύγκρουση ο Παπανδρέου έδειξε στόφα ηγέτη. Συσπείρωσε γύρω του κεντροαριστερά και αριστερά στελέχη. Διατύπωσε πρόγραμμα ανόρθωσης της κοινωνίας με κέντρο βάρος του στα πιο δυναμικά τμήματα της κοινωνίας σε συμμαχία με τους απόκληρους αυτού του κόσμου. Σε εκείνη τη μάχη ο Παπανδρέου έπεισε. Έδειξε σταθερότητα. Κοινωνική ευαισθησία. Αποφασιστικότητα και όρισε ως εχθρό του ΠΑΣΟΚ και κάθε προοδευτικού κινήματος το σύμπλεγμα μερικών δεκάδων οικογενειών που κυβερνούν ουσιαστικά εδώ και χρόνια τη χώρα από το παρασκήνιο, στηριγμένες στην διαπλοκή, που της παρέχουν πολλαπλά δάνεια και σε μερικές εκατοντάδες άλλες συνένοχες οικογένειας. Ο Παπανδρέου σε εκείνη τη μάχη έδειξε τους φίλους και τους εχθρούς. Και η διαπλοκή που απαιτούσε με δημοσκοπήσεις και πρωτοσέλιδα να παραιτηθεί υπέστη σημαντική πολιτική ήττα, δεν μπόρεσε να καταλάβει το ΠΑΣΟΚ.Η διαπλοκή ως κακό παλικάρι γνωρίζει και το άλλο μονοπάτι. Έχασε την μάχη για την εξ’ εφόδου κατάληψη του ΠΑΣΟΚ και προχώρησε στην προσπάθεια κατάληψης από τα μέσα. Απέκτησε ερείσματα στον ηγετικό του κύκλο, ενώ καθύβρισε και λάσπωσε τους μη ελεγχόμενους. Προσπάθησε δε, μέσα από την ανασχηματολογία να απαλλάξει την κυβέρνηση από όσους δεν πράττουν άμεσα φιλικά προς τη διαπλοκή. Να αναβαθμίσει τους φίλους της και να θέσει την κυβέρνηση συνολικά σε ομηρία. Για το σκοπό αυτό πρόβαλλε δύο επιχειρήματα. Το πρώτο, ότι το πρόβλημα της κυβέρνησης δεν είναι ο αντικοινωνικός και αυταρχικός τρόπος που πολιτεύεται, το περιεχόμενο της πολιτικής της και τα μεγάλα εθνικά θέματα, αλλά ο συντονισμός της. Στόχος στο όνομα αυτής της ανάγκης να εγκαταστήσει ακόμα περισσότερες φιλικές σε αυτή δυνάμεις στο κέντρο του συστήματος διακυβέρνησης. Προκειμένου δε να πείσει για την ανάγκη του συντονισμού άνοιξε εκ του ουκ άνευ θέμα ανασχηματισμού. Το άνοιξε με ένα δίπτυχο που στόχευε σε κάθε περίπτωση να αδυνατίσει τον Γ.Παπανδρέου που σε αντίθεση με το 2007 δεν αντιλαμβάνεται τα σε βάρος του σχέδια. Μάλιστα, όχι μόνο δεν αντιστέκεται σε αυτά, αλλά όλο και πιο συχνά τα υιοθετεί. Συνειδητά; Πλήρης αυταπατών; Δεν γνωρίζω.Η πρώτη πλευρά αυτού του δίπτυχου της διαπλοκής ήταν να επιβάλει στον Πρωθυπουργό κυβέρνηση και καταμερισμό υπουργείων καθώς και συντονιστές. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πολιτικό σχέδιο στο οποίο συμμετέχουν έστω και άθελά τους, μέλη της παρούσης κυβέρνησης. Ουσιαστικά ο πρωθυπουργός να μετατραπεί μετά από τα οικονομικά και στα ζητήματα άμεσης διακυβέρνησης σε «πρωθυπουργό σκιά». Να γίνει, δηλαδή, ο πρωθυπουργός που διαθέτει συντονιστή στο όνομά του. Να δανείσει το όνομά του σε τρίτο. Η δεύτερη πλευρά ήταν ότι αν ο πρωθυπουργός δεν αποδεχόταν τις δημόσιες συστάσεις που γίνονταν επί εβδομάδες, να εμφανιστεί ως ένας πρωθυπουργός αδύναμος να επιβάλει τις επιλογές «του» που στην πραγματικότητα είναι επιλογές τους. Έτσι ή αλλιώς, συνολικά, αδυνατίζει η θέση του νυν πρωθυπουργού, είτε διότι υιοθετεί τις ανάγκες κάποιων τρίτων, είτε διότι αν αυτές οι ανάγκες δεν υλοποιηθούν δεν θα εμφανιστούν ως αποτυχία τους, αλλά ως αδυναμία του. Ας πρόσεχε!
epirusgate