Νέες συνθήκες μετακίνησης για δεκάδες χιλιάδες κατοίκους της επαρχίας Λαγκαδά διαμορφώνονται από την πρώτη μέρα του νέου έτους. Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών (αστικών και υπεραστικών) είναι γεγονός, ενώ και στις περιοχές Καλαμαριάς και Χαριλάου αρχίζει η λειτουργία νέας λεωφορειακής γραμμής.Σύμφωνα με ανακοινώσεις του ΟΑΣΘ, στην περιοχή του Λαγκαδά θα υπάρξουν γραμμές εξπρές, θα μειωθούν τα κόμιστρα στο μισό στις απευθείας υπεραστικές γραμμές του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και θα αυξηθούν τα δρομολόγια σε πολλές περιοχές της επαρχίας. Ωστόσο, ο προβλεπόμενος σταθμός μετεπιβίβασης δεν έχει ολοκληρωθεί κι έτσι αυτή θα γίνεται σε προσωρινό σταθμό (Δημοτικό Στάδιο Λαγκαδά) «για μικρό χρονικό διάστημα».
Λαγκαδάς
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, «η σύνδεση του Λαγκαδά με τα Πανεπιστήμια θα γίνεται με νέα λεωφορειακή γραμμή - κορμό, που λειτουργεί ως εξπρές (περιορισμένες στάσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα). Θα ιδρυθεί σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης, στον οποίο θα λειτουργούν τροφοδοτικά τοπικές λεωφορειακές γραμμές τόσο της αστικής περιοχής του ΟΑΣΘ, όσο και υπεραστικών γραμμών περιοχών βόρεια της Εγνατίας οδού (βόρεια των λιμνών), δηλαδή των περιοχών Σοχού, Ασκού, Αρέθουσας και Προφήτη. Το επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της ευρύτερης περιοχής βόρεια της Εγνατίας οδού αναβαθμίζεται με τη δημιουργία νέου δικτύου τοπικών αστικών και υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίες θα εξυπηρετούν πιο ορθολογικά και με περισσότερα δρομολόγια την περιοχή, καλύπτοντας ανάγκες ενδοδημοτικών και διαδημοτικών μετακινήσεων και βελτιώνοντας τη σύνδεση με το Λαγκαδά».
Τα δρομολόγια των υπεραστικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών του ΚΤΕΛ είναι προσαυξημένα κατά τουλάχιστον 50% σε σχέση με αυτά που εκτελούνται σήμερα προς τη Θεσσαλονίκη.
Για τις περιοχές νοτίως της Εγνατίας οδού η εξυπηρέτηση θα γίνεται με απευθείας λεωφορειακές γραμμές του ΚΤΕΛ, με αυξημένα δρομολόγια κατά 25% συγκριτικά με τα σημερινά και με εισιτήρια μειωμένα κατά 50% έναντι αυτών που θα ισχύουν για τις ίδιες γραμμές μέχρι αύριο.
Οι νέες λεωφορειακές γραμμές που ιδρύονται και θα λειτουργούν από το Σάββατο είναι:
1. Απευθείας σύνδεση δήμου Λαγκαδά - Θεσσαλονίκης με τις γραμμές:
- Νο 83 Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη (εξπρές): νέα γραμμή μέχρι τα Πανεπιστήμια.
- Νο 83Μ Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη (εξυπηρέτηση Λουτρών): ορισμένα δρομολόγια θα εξυπηρετούν τα Λουτρά Λαγκαδά).
- Νο 83Ν Σταυρούπολη - Λαγκαδάς (οικισμός Παπακυριαζή): υφιστάμενη γραμμή για εξυπηρέτηση των Ανω Λαγυνών.
2. Τοπικές τροφοδοτικές γραμμές σύνδεσης περιοχών Δήμου Λαγκαδά με το σταθμό μετεπιβίβασης με λεωφορεία του ΟΑΣΘ με τις γραμμές:
- Νο 91Α Λαγκαδάς - Ανάληψη: σύνδεση ανατολικών οικισμών με το Λαγκαδά. Υφιστάμενη τοπική γραμμή με νέα διαδρομή εντός Λαγκαδά.
- Νο 91Β Λαγκαδάς - Ανάληψη: ίδια σύνδεση σε υφιστάμενη τοπική γραμμή, που εξυπηρετεί όμως και το Γυμνάσιο Κολχικού.
- Νο 91Ε Λαγκαδάς - Ασσηρος - Κριθιά: νέα τοπική γραμμή σύνδεσης Ασσήρου, Κριθιάς κι Εξαμιλίου με το Λαγκαδά με τρία δρομολόγια ημερησίως.
- Νο 91Η Λαγκαδάς - Ηράκλειο - Περιβολάκι - Λαγυνά - Καβαλάρι - Λαγκαδάς: νέα τοπική κυκλική γραμμή σύνδεσης των δυτικών οικοσμών του δήμου με το Λαγκαδά.
- Νο 91Κ Λαγκαδάς - Καβαλλάρι - Λαγυνά - Περιβολάκι - Ηράκλειο - Λαγκαδάς: όπως η προηγούμενη.
- Νο 91Χ Λαγκαδάς - Χρυσαυγή: νέα τοπική κυκλική σύνδεση Χρυσαυγής και Λαγκαδά.
3. Τοπικές τροφοδοτικές γραμμές σύνδεσης περιοχών βορείως της Εγνατίας - σταθμού μετεπιβίβασης Λαγκαδά, με λεωφορεία του ΚΤΕΛ:
- Λαγκαδάς - Βερτίσκος.
- Λαγκαδάς - Σοχός. Επιπλέον, θα εκτελούνται και δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς - Σοχός - Αρέθουσα και Λαγκαδάς - Σοχός - Ασκός - Αρέθουσα.
- Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Σοχός. Επιπλέον, θα εκτελούνται δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Σοχός - Αρέθουσα και Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Αρέθουσα.
- Λαγκαδάς - Κολχικό - Δρακόντιο - Ανάληψη - Ευαγγελισμός - Σχολάρι - Προφήτης - Σχολάρι - Νυμφόπετρα - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα.
4. Απευθείας υπεραστικές γραμμές ΚΤΕΛ προς Θεσσαλονίκη:
- Θεσσαλονίκη - Ζαγκλιβέρι: με απευθείας γραμμή και εναλλακτικά μέσω των διαδρομών Θεσσαλονίκη - Σαρακίνα - Αγ. Χαράλαμπος - Ζαγκλιβέρι - Αδάμ Καλαμωτό και Θεσσαλονίκη - Σαρακίνα - Αγ. Χαράλαμπος - Ζαγκλιβέρι - Πετροκέρασα.
- Θεσσαλονίκη - Ασπροβάλτα: θα εξυπηρετείται μέσω Εγνατίας με τη γραμμή εξπρές Θεσσαλονίκη - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα, μέσω παλιάς εθνικής οδού Νο 2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Απολλωνία - Ν. Μάδυτος - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα και μέσω της ίδιας οδού με τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Νέα Απολλωνία - Ν. Μάδυτος - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα.
- Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Νέα Απολλωνία - Απολλωνία - Μελισσουργός - Κοκκαλού - Ν. Μάδυτος - Μόδι.
Το ύψος των κομίστρων για όλες τις γραμμές είτε με ΟΑΣΘ είτε με ΚΤΕΛ είναι το ίδιο με τις αστικές γραμμές του ΟΑΣΘ, με εξαίρεση τις απευθείας υπεραστικές γραμμές του ΚΤΕΛ από και προς Θεσσαλονίκη, που είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με τα ισχύοντα εισιτήρια των ΚΤΕΛ. Ο ΟΑΣΘ τονίζει ότι υπάρχει και δυνατότητα περαιτέρω μείωσης, εφόσον συμφωνήσουν ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ και εγκριθεί η συμφωνία τους από τα συναρμόδια υπουργεία ή αν συμφωνήσει το ΚΤΕΛ και οι οικείοι ΟΤΑ.
Καλαμαριά
Ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε επίσης ότι από την πρώτη μέρα του νέου έτους αρχίζει η λειτουργία της κυκλικής γραμμής Νο 4Α (αντίρροπης προς την υφιστάμενη 4Β), που θα εξυπηρετεί τη σύνδεση Καλαμαριάς - Χαριλάου. Αφετηρία και τέρμα θα είναι ο τερματικός σταθμός Νέας Κρήνης. Η διαδρομή είναι: τερματικός Ν. Κρήνης - Χανίων - Σμύρνης - Βρυούλων - Μακεδονίας - Καραμανλή - Βρυούλων - Εφέσσου - Μιαούλη - Α. Κοραή - Μαρμαρά - Χηλής - Κερασούντος - Τ. Οικονομίδη - Κ. Γκόνη - Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου - Μοσχονησίων - Βούλγαρη - Α. Παπαναστασίου - Αλλατίνη - οδός προς Θέρμη - Μ. Αντύπα - Β. παράπλευρη οδού Μουδανιών - Θεσσαλονίκης - ΚΤΕΛ Χαλκιδικής - Ανώνυμος - οδός μεταξύ Γερμανικής Σχολής και «Πράκτικερ» - οδός προς Θέρμη - Μ. Αντύπα - Εθν. Αντίστασης - Ικάρων - Αμφιτρίτης - Πραξιτέλους - Μουσχουντή - τερματικός Ν. Κρήνης.
Στη διαδρομή θα ισχύουν όλες οι υφιστάμενες στάσεις. Δρομολόγια θα πραγματοποιούνται ανά μία ώρα προς κάθε διαφορετική κατεύθυνση (αναχώρηση ανά μισή ώρα), ενώ έχει γίνει πρόβλεψη και για την εξυπηρέτηση των μαθητών της γερμανικής σχολής.
ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΙΟΥΛΑ