Συνελήφθησαν τρία άτομα για τον πυροβολισμό με αεροβόλο 34χρονου στη Θεσσαλονίκη. Ο παθών είχε καταγγείλει στην αστυνομία ότι, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στο χώρο του πρώην στρατόπεδου «Κόδρα» στην περιοχή της Καλαμαριάς, τρία άτομα τον πλησίασαν και τον πυροβόλησαν, τραυματίζοντάς τον στο πρόσωπο και στην πλάτη. Σύμφωνα με την αστυνομία, το τμήμα ασφαλείας Καλαμαριάς, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν οι τρεις νεαροί, ηλικίας 20, 24 και 28 χρόνων, ενώ σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις οικίες τους, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα αεροβόλο όπλο και 59 μεταλλικά σφαιρίδια.
Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010
Πυκνός καπνός έχει καλύψει τη δυτική Θεσσαλονίκη και μεγάλο τμήμα του Κέντρου της πόλης
Πυκνός καπνός έχει καλύψει σχεδόν όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη και μεγάλο τμήμα του Κέντρου της πόλης. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία ο καπνός προέρχεται από την καύση των υπολειμμάτων σε χωράφια στην περιοχή της Χαλάστρας, ενώ είναι αδύνατη η επέμβαση των πυροσβεστικών οχημάτων, καθώς αυτά δεν μπορούν να προσεγγίσουν στην περιοχή.
newsblog
Βουλή. Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς την κα Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Αναιτιολόγητος και απαράδεκτος ο αποκλεισμός από την ανώτατη εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις μέσω του Μηχανογραφικού Δελτίου.
Όπως επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών, το Μηχανογραφικό Δελτίο που καλούνται να συμπληρώσουν τα άτομα με σοβαρές αναπηρίες από τις 18 έως τις 24 Νοεμβρίου 2010, προκειμένου να εισαχθούν καθ’ υπέρβαση με ποσοστό 5% στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας, αποκλείει από την ανώτατη εκπαίδευση υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες με αναιτιολόγητο τρόπο, ενάντιο σε κάθε επιστημονική και κοινωνική λογική.
Το συγκεκριμένο μηχανογραφικό δελτίο έρχεται σε αντίθεση και με την κοινοτική νομοθεσία, εφόσον παραβιάζει την κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ, η οποία προβλέπει την πρόσβαση των ΑμΕΑ σε όλα τα είδη και επίπεδα επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματικής κατάρτισης, επιμόρφωσης και επαγγελματικού αναπροσανατολισμού, όπως άλλωστε επισημαίνει σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.
Το Μηχανογραφικό Δελτίο συντάσσεται βάσει του ν. 3794/2009, όπου στο άρθρο 35, παρ. 2, προβλέπεται πως «οι πάσχοντες από τις αναφερόμενες παθήσεις δεν εισάγονται σε Τμήματα στα οποία λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής γι’ αυτούς η παρακολούθηση σύμφωνα με αιτιολογημένη απόφαση του τμήματος, που εγκρίνεται από τη σύγκλητο και ανακοινώνεται πριν από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους για το οποίο γίνεται η επιλογή». Καθώς η εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης επαφίεται στην κρίση των ίδιων των Ιδρυμάτων, διαπιστώνονται στην πράξη εξόφθαλμες αντιφάσεις, με αποτέλεσμα να εγείρεται το ερώτημα του κατά πόσο υπήρξαν άρτια τεκμηριωμένες οι σχετικές αποφάσεις των τμημάτων και των σχολών. Πχ. υπάρχουν τμήματα που αποκλείουν όλες τις παθήσεις, άλλα που δεν αποκλείουν καμία, ενώ υπάρχουν ορισμένες παθήσεις που αποκλείονται από τα τμήματα κάποιου ΑΕΙ/ΤΕΙ τη στιγμή που δεν αποκλείονται στο ίδιο ακριβώς τμήμα ενός άλλου ιδρύματος. Επειδή, η διάταξη του ν.3794/2009 θέτει απροκάλυπτα περιοριστικούς όρους στη φοίτηση ατόμων με αναπηρία σε ανώτερες και ανώτατες σχολές, παραπέμποντας σε εποχές στιγματισμού και ισχυρής κοινωνικής προκατάληψης που δεν συνάδουν με το δικαίωμα των ίσων δικαιωμάτων και της ίσης μεταχείρισης όλων ανεξαιρέτως των πολιτών, Επειδή, οι εγκαταστάσεις των περισσότερων ΑΕΙ/ΤΕΙ ήδη αποκλείουν στην πράξη πολλούς φοιτητές με αναπηρία, θέτοντας ανυπέρβλητα εμπόδια στο δικαίωμά τους για μόρφωση, εφόσον δεν διαθέτουν ανάλογη διαμόρφωση του χώρου (ράμπες, ανελκυστήρες κτλ) ή τα κατάλληλα μέσα (οπτικοακουστική διδασκαλία κτλ) για την ισότιμη παροχή του εκπαιδευτικού έργου και σε αυτούς,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1) Προτίθεται να προχωρήσει στην αναθεώρηση ή/και κατάργηση του της σχετικής διάταξης του ν. 3794;
2) Προτίθεται να προχωρήσει στην άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου μηχανογραφικού δελτίου, που συνιστά διάκριση σε βάρος των ατόμων με ειδικές ανάγκες;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Ευρωβουλή. Υποβάθμιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης.
Ερώτηση των Ευρωβουλευτών κ.κ. Κ. Πουπάκη και Γ. Παπανικολάου
Επιτακτική ανάγκη η χρηματοδότηση της παιδείας και η οικονομική ενίσχυση φοιτητών και σπουδαστών
«Πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις στην εκπαίδευση και την έρευνα θα διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και παραγωγικότητα. Λόγω των προκλήσεων της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας της γνώσης, η εξασφάλιση των κατάλληλων πόρων για την εκπαίδευση και την κατάρτιση και η υποστήριξη των νέων που πλήττονται σοβαρά από την ανεργία έχουν ζωτική σημασία για τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης», επεσήμανε η κα. Ανδρούλα Βασιλείου, Επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας σε ερώτηση των Ευρωβουλευτών κ.κ. Κ. Πουπάκη και Γ. Παπανικολάου σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης.Χωρίς αμφιβολία, η ανάγκη άμβλυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, ιδιαίτερα εν μέσω οικονομικής ύφεσης, είναι επιτακτική και πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα των εθνικών πολιτικών. Παρ’ όλα αυτά στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, που επιχειρούν πολλά κράτη μέλη, και κυρίως εκείνα που αντιμετωπίζουν πιο σοβαρά δημοσιονομικά ζητήματα, όπως η Ελλάδα, οι επενδύσεις στη γνώση περνούν σε «δεύτερη μοίρα». Με αυτό τον τρόπο διαιωνίζονται ή οξύνονται οι σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, διδακτικό και διοικητικό, καθώς και σε υλικοτεχνικό και εργαστηριακό εξοπλισμό, στοιχεία που απαξιώνουν και υποβαθμίζουν περαιτέρω το παρεχόμενο σύστημα Εκπαίδευσης.Επιπλέον, στη χώρα μας, με τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την αύξηση της φορολογίας και την υπαναχώρηση του πλέγματος κοινωνικής προστασίας, πολλές οικογένειες αδυνατούν, πλέον, να επωμισθούν το οικονομικό κόστος, ώστε τα παιδιά τους είτε να διεκδικήσουν με αξιώσεις μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε να φοιτήσουν στα δημόσια πανεπιστήμια στα οποία έγιναν δεκτά, όταν αυτά βρίσκονται εκτός της πόλης που έχει την έδρα της η οικογένεια.
Σε αυτήν την κατεύθυνση οι Έλληνες Ευρωβουλευτές κατέθεσαν ερώτηση προς την Ε. Επιτροπή σχετικά με το:
Ποιες πρωτοβουλίες πρόκειται να υιοθετηθούν προκειμένου να ενισχυθούν οι δυνάμει φοιτητές, οι φοιτητές και οι οικογένειές τους, όταν βρίσκονται σε δυσμενή οικονομική κατάσταση, προκειμένου να υπάρξει ισότητα ευκαιριών στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
«Στον προϋπολογισμό του 2011, η Επιτροπή υποστηρίζει διάφορες πρωτοβουλίες σχετικά με επιλογές χρηματοδότησης της εκπαίδευσης», απάντησε η αρμόδια Επίτροπος. Παράλληλα, όμως, αναγνωρίζοντας ότι η πρόσβαση στη χρηματοδότηση θεωρείται συχνά ως ένα από τα βασικά εμπόδια στη συμμετοχή και την ολοκλήρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η Επίτροπος ανακοινώσε τη διενέργεια μελέτης σχετικά με την αναγκαιότητα θέσπισης ενός μηχανισμού δανειοδότησης για τους σπουδαστές σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση διέρχεται μια περίοδο έντονων κοινωνικο - οικονομικών προκλήσεων και καλείται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια δυναμική και βιώσιμη οικονομία της γνώσης, διασφαλίζοντας παράλληλα την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της ισότητας ευκαιριών, της ενίσχυσης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της φτώχειας. Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την πρόληψη και καταπολέμηση της ανεργίας, στοιχεία θεμελιώδη για το ευρωπαϊκό μέλλον, αλλά και για τη ζωή των Ελλήνων πολιτών. Οι άκριτες περικοπές δεν συνιστούν τη μόνη λύση στην πορεία εξόδου από την κρίση, αντίθετα απαιτείται μια ανάπτυξη, που επιτυγχάνεται μέσα από την επένδυση στους νέους και στο μέλλον, στη γνώση, την έρευνα και την καινοτομία», δήλωσαν σχετικά οι Έλληνες Ευρωβουλευτές.
Βουλή. Ερώτηση του κ. Στ. Καλαφάτη προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε την με αριθ. 6391/18-11-2010 ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με θέμα τη «Δυσλειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Σχολείων της Θεσσαλονίκης λόγω της περικοπής κονδυλίων για την Παιδεία».
Στην ερώτηση του ο κ. Καλαφάτης υπενθυμίζει ότι το Σεπτέμβριο του 2009, ο σημερινός Πρωθυπουργός στην ομιλία του στην 74η Δ.Ε.Θ. υποσχόταν επί λέξη τα εξής : «Για την Παιδεία, δέσμευσή μου το 5% του ΑΕΠ και ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον στον πρώτο Προϋπολογισμό». Σήμερα, επισημαίνει ο κ. Καλαφάτης, η κυβέρνηση μειώνει τις πιστώσεις για την Παιδεία σε ποσοστό που ξεπερνά το 30%. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τους Πρυτάνεις, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) οι περικοπές στον τακτικό προϋπολογισμό έχουν φθάσει στο 33%, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας το 30%, ενώ ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης μιλάει για μειώσεις χρηματοδοτήσεων που σε σχέση με το 2008, ξεπερνούν σήμερα το 50%. Αποτέλεσμα των περικοπών αποτελεί η σημερινή δυσλειτουργία των εν λόγω ιδρυμάτων, όπως αυτή εμφανίζεται μέσα από τις ελλείψεις σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, σε αίθουσες διδασκαλίας, σε εργαστηριακές υποδομές και ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Συνέπεια των ανωτέρω είναι η αναστολή μαθημάτων επιλογής ή και ο κίνδυνος ακύρωσης υποχρεωτικών μαθημάτων, προβλήματα που επιτείνονται από τον πρόσθετο αριθμό μετεγγεγραμμένων φοιτητών.Στη συνέχεια της ερώτησης του ο κ. Καλαφάτης αναφέρει ότι, αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν σύμφωνα με έρευνα της ΟΛΜΕ και 37 Σχολεία της Θεσσαλονίκης, τα οποία λειτουργούν με ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες, λόγω της ύπαρξης πολυμελών τμημάτων με 27 μαθητές και άνω. Από τις πιο τραγικές περιπτώσεις, το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, όπου υπάρχουν έξι τμήματα με περισσότερους από 30 μαθητές.Η σημαντική περικοπή κονδυλίων και η καθυστέρηση μεταφοράς τους από το Υπουργείο προς τις σχολικές επιτροπές, δημιούργησε υπέρογκες οφειλές κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά, απέναντι σε σχολικούς τροχονόμους, καθαρίστριες και προμηθευτές. Μάλιστα, ορισμένοι έμποροι υγρών καυσίμων αρνούνται να εκτελέσουν παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης, μέχρι να εξοφληθούν από τις σχολικές επιτροπές τα χρέη της προηγούμενης χρονιάς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά τον κ. Καλαφάτη, αποτελεί η περίπτωση του 3ου Δημοτικού Σχολείου και δύο (2) συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, όπου λόγω οφειλής ύψους 2.150 ευρώ η ΔΕΠΑ διέκοψε την παροχή φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα 300 μαθητές να μην έχουν θέρμανση.
Για όλα τα παραπάνω, ο κ. Καλαφάτης θέτει ερωτήματα στους αρμόδιους Υπουργούς για το αν έχει αναθεωρηθεί ο κεντρικός στόχος ενίσχυσης της Παιδείας όπως είχε διατυπωθεί δια στόματος Πρωθυπουργού και για το πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την αναβάθμιση της Παιδείας αφού μειώνει συνεχώς το ποσοστό δαπανών της. Και καταλήγει διερωτώμενος, γιατί η κυβέρνηση δεν εξετάζει και αποφεύγει να συζητήσει με σοβαρότητα την πρόταση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αντώνη Σαμαρά, να εξαιρεθεί η Παιδεία από τις γενικότερες περικοπές στην Οικονομία
Η αποκάλυψη των προβλημάτων της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας
Του Νίκου Κοτζιά
Η αποχή της προηγούμενης Κυριακής αποτελεί για μερικούς έκφραση αδιαφορίας ως προς τις διαδικασίες του κοινοβουλευτισμού. Για τους περισσότερους, όμως, αποτελεί έκφραση θυμού και οργής. Έκφραση της αίσθησης που έχουν οι πολίτες ότι το Πολιτικό Σύστημα δεν δίνει εναλλακτικές λύσεις. Δεν είναι τυχαίο το ότι στο δεύτερο γύρο των εκλογών που στις περισσότερες κρινόμενες περιπτώσεις η επιλογή αφορούσε σε υποψήφιους του δικομματισμού, η αποχή αυξήθηκε μέχρι και στα 65%.Η μεγάλη αποχή –πέραν όσων παραδοσιακά δεν ενδιαφέρονται να ψηφίσουν- αποτελεί δείγμα της άποψης στην πλειοψηφία του εκλογικού σώματος ότι οι υπάρχουσες δομές και μέθοδοι της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας δεν δίνουν ενδιαφέρουσες λύσεις. Ότι οι διαφορές ανάμεσα στους δύο μονομάχους, ίσως ακόμα και ανάμεσα σε άλλα υπάρχοντα κόμματα δεν είναι τέτοιες που να προτρέπουν σε συμμετοχή στις εκλογές.Πριν σχεδόν από ένα χρόνο, έγραφα, ότι η χώρα οδηγείται ανάμεσα στην στενωπό της κατάθλιψης και της εξέγερσης. Πιστεύω ότι για ένα κομμάτι του λαού η περίοδος της κατάθλιψης τελειώνει και ξεκινά η περίοδος της εξέγερσης. Πιθανά της τυφλής εξέγερσης. Αυτό το γεγονός συνδέεται με την απελπισία και εκτίμηση ότι δεν υπάρχουν τρόποι να επηρεάσει κανείς το υπάρχον πολιτικό και κυβερνητικό γίγνεσθαι. Ότι κατά προέκταση δεν έχει νόημα η συμμετοχή στις εκλογές. Η αξιολόγηση ότι οι εκλογές όχι μόνο δεν δίνουν λύσεις, αλλά και ότι δεν εκφράζουν καν προοπτικές λύσεων οδήγησαν στην μεγάλη αποχή, το λευκό και το άκυρο. Η αντιμετώπισή τέτοιων δικαιολογημένων φαινόμενων απαιτεί να αναζητηθούν καινούργιοι δρόμοι έκφρασης των απόψεων της πλειοψηφίας των πολιτών.Πριν αρχίσει να κατακτά η αίσθηση του αδιέξοδου, του «δεν αξίζει τον κόπο» και του «τίποτα δεν γίνεται», την πλειοψηφία των πολιτών, οφείλει το δημοκρατικό κίνημα να αντιταχτεί στον λανθάνοντα αυταρχισμό κύκλων της κυβέρνησης. Διαφορετικά αυτή η αντίληψη θα οδηγήσει απευθείας στον συνδυασμό τυφλής βίας και αδράνειας. Να αποτρέψει το παραπέρα αδυνάτισμα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με μέτρα εμπλουτισμού της δημοκρατίας συνολικά, όπως:
Α)Επιβολή ουσιαστικής εσωκομματικής δημοκρατίας στα κόμματα με προοπτική να ενσωματωθεί αυτή η δεσμευτική πρόβλεψη στο ίδιο το Σύνταγμα. Δεν είναι δυνατό τα κόμματα να οργανώνουν την κατάκτηση της πλειοψηφίας γύρο από ένα πρόγραμμα και ένα σύνολο πολιτικών επιλογών και κατόπιν να μετατρέπονται σε απλούς υπηρέτες των ηγεσιών τους. Προκειμένου αυτό να καταστεί δυνατό, πρέπει να δημιουργηθούν εντός των κομμάτων ισχυρά πολιτικά- ιδεολογικά ρεύματα αντίστασης στον αυταρχισμό και άρθρωσης – οργάνωσης διαφορετικών, εναλλακτικών, πολιτικών. Ακόμα δε, αν χρειαστεί, να δημιουργηθούν νέα κόμματα που να υλοποιούν και να εγγυώνται τα πιο πάνω.
Β) Αλλαγή του εκλογικού νόμου σε μια κατεύθυνση που να συνδέει την αποτελεσματικότητα και σταθερότητα με την αναλογικότητα και την εφαρμογή του δημοκρατισμού. Προκειμένου δε να μην οδηγούν αναλογικοί εκλογικοί νόμοι σε ακυβερνησία, να συμβάλλουν όλοι σε μια πολιτική διαλόγου και σε μια κουλτούρα δημοκρατικής συνεννόησης εφόσον κάτι τέτοιο είναι δυνατό.
Γ) Εφαρμογή εργαλείων άμεσης δημοκρατίας, όπως είναι τα δημοψηφίσματα και πριν από όλα η δυνατότητα των πολιτών να προωθούν, υλοποιούν και εγκρίνουν νομοθετικές πρωτοβουλίες από τα κάτω. Μέχρι δε, να υπάρξουν οι απαραίτητες συνταγματικές αλλαγές, να ενσωματωθούν τέτοια εργαλεία στις προβλέψεις εφαρμογής του Καλλικράτη.
epirusgate
Τα χορευτικά του Παγκαλαβρυτινού Συλλόγου στη Ρουμανία.
Για μια ακόμη σημαντική εξόρμηση στο εξωτερικό ετοιμάζονται τα χορευτικά του Παγκαλαβρυτινού Συλλόγου, τα οποία θα πάρουν μέρος στο Αντάμωμα Ελληνισμού στη Ρουμανία. Τα χορευτικά, προσκεκλημένα της Ένωσης Ελλήνων Ρουμανίας, πρόεδρος της οποίας είναι ο βουλευτής, Δρ Ντράγκος Γκαμπριέλ Ζησόπουλος θα πάρουν μέρος στο καθιερωμένο Αντάμωμα όλων των Ελληνικών Κοινοτήτων που θα πραγματοποιηθούν στο Βουκουρέστι με τη συμμετοχή 40 ελληνικών κοινοτήτων στις 26 και 27 Νοεμβρίου.Πρόκειται για ένα τετραήμερο ταξίδι στην παράδοση, μέσω του οποίου τα χορευτικά του Παγκαλαβρυτινού θα έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να αναδείξουν την πολιτισμική μας κληρονομιά, αλλά και να προβάλουν την Αχαΐα.Η αναχώρηση της αχαϊκής αντιπροσωπείας η οποία θα αποτελείται από 50 χορευτές με τους συνοδούς τους θα γίνει στις 25 Νοεμβρίου και η επιστροφή τους στις 29 του ίδιου μήνα, ενώ στη διάρκεια του ταξιδιού η αποστολή θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί δεκάδες μνημεία και αξιοθέατα της περιοχής.
Το πρόγραμμα του ταξιδιού έχει ως εξής:
Πέμπτη 25 Νοεμβρίου: Αναχώρηση ώρα 4 μ.μ. από Πάτρα. Ακολουθώντας τη διαδρομή Ιωάννινα –Εγνατία -Προμαχώνας, Βουλγαρία Σαντάνσκη, Σόφια, Ρουσέ άφιξη στο Βουκουρέστι, στο ξενοδοχείο Ambasador, το οποίο από το 1937 διαθέτει μακρά παράδοση στη φιλοξενία. Παρασκευή 26 Νοεμβρίου: Βουκουρέστι. Υποδοχή της αποστολής από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Ρουμανίας, Έλληνα Βουλευτή της Ρουμανίας, Δρ Ντράγκο Γκαμπριέλ Ζησόπουλο στα γραφεία του συλλόγου. Ξενάγηση στην πόλη.Ώρα 6 μ.μ. τελετή έναρξης των κορυφαίων ετήσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων των Ελλήνων της Ρουμανίας με τη συμμετοχή 40 Ελληνικών Κοινοτήτων. Σάββατο 27 Νοεμβρίου: Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται. Στη συνέχεια επίσκεψη στο παλάτι του Τσαουσέσκου και περίπατος στην πόλη.
Απόγευμα επίσκεψη σε αξιοθέατα της περιοχής.
Κυριακή 28 Νοεμβρίου: Πρωινό και επίσκεψη στα καταστήματα. Αναχώρηση για Ελλάδα.
Βουλή. Ερώτηση της κ. Ε. Αμμανατίδου προς τους κ.κ. Υπουργούς: -Οικονομικών -Επικρατείας
Η ΑΤΕbank στη σκακιέρα των μεταρρυθμίσεων
Πυκνώνουν τον τελευταίο καιρό τα σενάρια για το μέλλον της ΑΤΕbank. Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες από στελέχη της τράπεζας, υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον για την αγορά της και αναμένεται ο κατάλληλος χρόνος για να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα των συμφωνιών. Και τούτο σε αντίθεση με την υποτιθέμενη πρόθεση του Υπουργείου Οικονομικών που φέρεται να εξετάζει την κεφαλαιακή ενίσχυση μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με μελλοντική μάλιστα συγχώνευσή τους.Επιπλέον, φαίνεται ότι η δυνατότητα πώλησης εξετάζεται σοβαρά, γιατί το κλίμα μετά από τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στο τελευταίο Συμβούλιο Κορυφής των Βρυξελλών, ως προς τη διαχείριση των δημοσίων ελλειμμάτων και την οικονομική εξυγίανση των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, έχει αλλάξει.Με όλα αυτά τα δεδομένα επηρεάζονται αρνητικά οι εξελίξεις στην ΑΤΕbank, και συγκεκριμένα η πρόσληψη 730 επιτυχόντων μέσω ΑΣΕΠ, που περίμεναν ότι θα απορροφηθούν με ρυθμό 70 κάθε μήνα, όπως τους είχε υποσχεθεί ο Διοικητής της ΑΤΕbank, γεγονός όμως που αναίρεσε στη συνέχεια, αγνοώντας τις συνταγματικές του υποχρεώσεις που ορίζονται από το ΦΕΚ των διοριστέων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις και εξετάζουν την πώληση της ΑΤΕbank; Προτίθενται να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα της τράπεζας και την προοπτική ενδυνάμωσής της με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου;
Προτίθενται να παρέμβουν άμεσα ώστε να προσληφθούν οι επιτυχόντες σε εύλογο χρονικό διάστημα;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)