Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Στην οθόνη του κινητού τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ

Στη Θεσσαλονίκη, το κινητό λέει πότε θα περάσει το επόμενο αστικό λεωφορείο! Μόνιμα υιοθετεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, την πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία, ύστερα από την ανταπόκριση που είχε στο επιβατικό κοινό, μετά 3,5 μήνες δοκιμαστικής λειτουργίας. Όπως ανακοίνωσε ο οργανισμός, η υπηρεσία έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία, για τα κινητά τηλέφωνα με πρόσβαση στο διαδίκτυο (μέσω WIFI, GPRS ή 3G). Ο χρήστης λαμβάνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για:
• Δρομολόγια γραμμών, όπου μπορεί να δει τον προγραμματισμό οποιασδήποτε λεωφορειακής γραμμής, για όλες τις ημέρες, με τους χρόνους μετάβασης και επιστροφής.
• Καλύτερη διαδρομή, όπου μπορεί να συμβουλευτεί "πώς πάμε πού», με την επιλογή αφετηρίας και προορισμού.
• Αφίξεις λεωφορείων στη στάση, όπου μπορεί να δει το χρόνο άφιξης των επόμενων λεωφορείων μιας γραμμής.
• Διάρκεια δρομολογίου.
• Θέσεις λεωφορείων, όπου μπορεί να επιλέξει γραμμή και κατεύθυνση και να δει στο χάρτη όλες τις στάσεις και τις θέσεις των λεωφορείων σε πραγματικό χρόνο με ανανέωση θέσης ανά 20" δευτερόλεπτα.
• Γραμμές και στάσεις, του δήμου που βρίσκεται σε λίστα.
• Χάρτες γραμμών, όπου μπορεί να επιλέξει λεωφορειακή γραμμή και κατεύθυνση.
«Ελευθεροτυπία»



Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Μιλώντας σε Ρ/Σ για τον Ανασχηματισμό
Είναι πολύ γνωστό ότι πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου του 1981 έκφρασα τις απόψεις μου για το πώς μπορεί να κυβερνηθεί η χώρα. Τις έκανα πρώτα πράξη και μετά βιβλίο. Η χώρα, Άρχοντες και λαός ήθελαν μια σύγχρονη παιδεία διακυβέρνησης. Δεν την είχαν. Η μεταπολίτευση έκανε το Κυβερνώ διορίζω, το Κόμμα μιζοκόμμα και την Κυβέρνηση μιζοκυβέρνηση. Η ιστορία μου έδωσε δίκαιο.
Για το σήμερα δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κάνω σχολιασμούς. Είναι ορατό ότι είμαστε στην σφαίρα του κωμικού και του εμπαιγμού. Της απάτης δηλαδή. Ας μείνω όμως σε ένα γεγονός. Όταν σε συνθήκες Παγκοσμιοποίησης, σε μια Ωκεανική χώρα όπως είναι η Ελλάδα υποβαθμίζεις, καταργείς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το μεταφέρεις στην ξηρά, στην πλατεία Συντάγματος και μετά 11 μήνες το επαναφέρεις τότε όχι μόνο δεν έχεις σχέση με το γίγνεσθαι, το είναι αυτής της χώρας, του Έθνους, του Πλανήτη Γη, αλλά δεν ξέρεις τι σου γίνεται. Κάτι που ήταν βέβαια γνωστό. Η Πολιτική και διακυβέρνηση στην χώρα πρέπει να βρουν την αξιοπρέπεια, το κύρος, την εξυπνάδα, την σοβαρότητα , το αίσθημα ευθύνης προς αυτόν τον τόπο.
Η χώρα δεν είναι παιχνιδάκι στα χέρια κανενός.
Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη



Θεσσαλονίκη: Με τη.. βούλα η επέκταση του ΟΑΣΘ σε 9 δήμους της Επαρχίας Λαγκαδά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ
Νόμος του κράτους αναμένεται να γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου η σύμβαση που υπογράφηκε ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τον Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μέσα από την οποία επιδιώκεται να βελτιωθεί η συγκοινωνία του νομού, αφού σε συνεργασία του οργανισμού με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επεκτείνονται οι αστικές συγκοινωνίες στους κατοίκους των εννέα δήμων του επαρχείου Λαγκαδά και το συγκοινωνιακό έργο θα αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το έργο που εκτελεί σήμερα το ΚΤΕΛ. Η σύμβαση περιέχεται μέσα στο σχέδιο νόμου που παρουσίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, με στόχο να εγκριθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και να εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια τη μεθεπόμενη. Αναλυτικότερα, με το άρθρο 16 του νομοσχεδίου κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η σύμβαση που υπογράφηκε στις 8 Απριλίου 2010 μεταξύ των εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ, με αντικείμενο την τροποποίηση και συμπλήρωση της οικονομικής συμφωνίας για την ανάθεση, εκτέλεση και εκμετάλλευση της αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η προς κύρωση σύμβαση προσυπογράφηκε από τους εκπροσώπους του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης (ΣΕΑΣΘ) και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Η νέα σύμβαση κρίνεται απαραίτητη, καθώς στοχεύει:
- στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στους κατοίκους των εννέα δήμων του επαρχείου Λαγκαδά, που μετά την επέκταση της αστικής περιοχής του ΟΑΣΘ που έγινε σε 15 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (το Σεπτέμβριο του 2003), η εξυπηρέτησή τους είχε επιδεινωθεί.
- Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης, με την προσθήκη νέου αριθμού λεωφορείων, που κρίνονται αναγκαία έως την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
- Στη μείωση του κόστους μετακίνησης των κατοίκων των εννέα δήμων του επαρχείου με τη συνδυασμένη χρήση των συγκοινωνιών για το σύνολο του νομού Θεσσαλονίκης μέσω του σταθμού μετεπιβίβασης, που θα ιδρυθεί στο Λαγκαδά.
Γραμμές - δρομολόγια
Ο νέος σταθμός μετεπιβίβασης θα κατασκευαστεί σε χώρο του ΚΤΕΟ, στην οδό προς Κολχικό και Ανάληψη ενώ, ιδρύεται από τον ΟΑΣΘ νέα λεωφορειακή γραμμή – κορμός με αφετηρία το σταθμό μετεπιβίβασης και τέρμα στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Επίσης, ιδρύονται οι τοπικές λεωφορειακές γραμμές:
- Σταθμός μετεπιβίβασης Σταυρούπολης – Ανω Λαγυνά – Λαγυνά – Λαγκαδάς.
- Λαγκαδάς – Ηράκλειο – Περιβολάκι – Κάτω Λαγυνά – Λαγυνά – Καβαλάρι – Λαγκαδάς.
- Λαγκαδάς – Καβαλάρι – Λαγυνά – Κάτω Λαγυνά – Περιβολάκι – Ηράκλειο – Λαγκαδάς.
- Χρυσαυγή – Παπακυριαζή –Λαγκαδάς –Κολχικό – Ανάληψη – Δρακόντιο.
- Λαγκαδάς – Ασσηρος – Κριθιά.
Το ΣΑΣΘ, κατόπιν εισήγησης του ΟΑΣΘ, θα καθορίσει τις διαδρομές και τα δρομολόγια, τις αφετηρίες, τα τέρματα και τις στάσεις, τα προγράμματα και τον ακριβή αριθμό δρομολογίων κατά τη χειμερινή και θερινή περίοδο, όπως καθημερινές, Σάββατα, Κυριακές και αργίες.
Η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των δήμων που βρίσκονται εκτός της αστικής περιοχής του ΟΑΣΘ, (δήμοι Ρεντίνας, Αγ. Γεωργίου, Απολλωνίας, Αρέθουσας, Βερτίσκου, Εγνατίας, Καλλινδοίων, Μαδύτου και Σοχού).
Επίσης, αναλαμβάνει την ίδρυση και λειτουργία των εξής τοπικών – τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών:
1η γραμμή: Λαγκαδάς – Βερτίσκος.
2η γραμμή: Λαγκαδάς – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Σοχός – Ασκός – Αρέθουσα.
3η γραμμή: Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Αρέθουσα.
4η γραμμή: Λαγκαδάς – Κολχικό – Δρακόντιο – Ανάληψη – Ευαγγελισμός – Σχολάρι – Προφήτης – Σχολάρι – Νυμφόπετρα – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα.
Ο ακριβής σχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών και οι εναλλακτικές διαδρομές θα γίνει από το ΣΑΣΘ ύστερα από πρόταση του ΟΑΣΘ και γνώμη της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά 50% έναντι των έως σήμερα εκτελουμένων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
ΚΤΕΛ
Επίσης, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει την ίδρυση και λειτουργία των εξής υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών:
1η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ζαγκλιβέρι, που θα εξυπηρετείται απευθείας και διά των εναλλακτικών διαδρομών Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Αδάμ – Καλαμωτό και Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Πετροκέρασα.
2η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ασπροβάλτα, που θα εξυπηρετείται διά των εξής διαδρομών:
α) μέσω της Εγνατίας οδού με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα (γραμμή εξπρές).
β) μέσω της πααλαιάς ΕΟ Νο2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός Ασπροβάλτα.
γ) μέσω της παλαιάς ΕΟ Νο2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης –Νέα Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα.
3η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Νέα Απολλωνία – Απολλωνία – Μελισσουργός – Κοκκαλού – Ν. Μάδυτος – Μόδι.
Ο ακριβής σχεδιασμός θα γίνει από τον ΣΑΣΘ, έπειτα από πρόταση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και γνώμη του ΟΑΣΘ. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά 25% έναντι αυτών που εκτελούν σήμερα τα ΚΤΕΛ.
Κόμιστρα
Η πολιτική κομίστρων για τις αστικές συγκοινωνίες που θα εκτελούνται από τον ΟΑΣΘ θα καθορίζεται με υπουργική απόφαση και ίδια θα είναι και τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και είναι τοπικές – τροφοδοτικές στο Σταθμό Μετεπιβίβασης Λαγκαδά ή σε οποιοδήποτε άλλο σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ.
Τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ και είναι απευθείας από και προς τη Θεσσαλονίκη είναι κατ’ ελάχιστον μειωμένα κατά 50% των καθοριζομένων και αποτελούν έσοδα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Με προγραμματική σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει την υποχρέωση να προμηθευτεί σύστημα τηλεματικής και ακυρωτικά μηχανήματα συμβατά με του ΟΑΣΘ, όπως και να προμηθεύσει το προσωπικό της με προτυπωμένα εισιτήρια του ΟΑΣΘ για να τα πωλούν στους επιβάτες των απομακρυσμένων περιοχών. Ο ΟΑΣΘ δύναται να πραγματοποιεί ελέγχους με προσωπικό του για τη διασφάλιση των εσόδων και την αξιόπιστη εκτέλεση των συμβατικών υποχρεώσεων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΑΣΘ, ως μοναδικός συγκοινωνιακός φορέας της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό, μπορεί να αυξήσει τα λεωφορεία ή να επεκτείνει την περιοχή ευθύνης του, ή να παράσχει τις υπηρεσίες του συμπληρωματικά με άλλο φορέα. Με την προς κύρωση σύμβαση, μεταξύ άλλων, προκύπτουν 9 νέες ακέραιες μετοχές που επιμερίζονται κατά 3 στον ΟΑΣΘ, 3 στο Συνεταιρισμό Εργαζομένων και 3 στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Επίσης, 27 άτομα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα μεταφερθούν στον ΟΑΣΘ (20 οδηγοί, 2 προσωπικό κίνησης, 2 διοικητικό προσωπικό και 3 τεχνικό – εργατικό προσωπικό) σε θέσεις που θα καλυφθούν ύστερα από αιτήσεις, κατά προτεραιότητα. Σε περίπτωση που οι αιτήσεις είναι περισσότερες, προηγούνται οι πολύτεκνοι και οι έχοντες περισσότερα παιδιά και ακολουθούν οι έγγαμοι χωρίς τέκνα και οι άγαμοι.



Εγνατία Οδός: 2,80 ευρώ η διέλευση από τον Πολύμυλο

ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Την ερχόμενη Τρίτη, εκτός απροόπτου, ξεκινά η λειτουργία των διοδίων της Εγνατίας οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης, με το κόστος διέλευσης για τα ΙΧ να διαμορφώνεται στα 2,80 ευρώ. Σήμερα, αύριο και το Σάββατο, θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική λειτουργία του σταθμού, καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Οπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιάννης Τσακλίδης, η δοκιμαστική λειτουργία θα γίνει προκειμένου να εξεταστούν πρωτίστως ζητήματα ασφαλείας, αλλά και θέματα λειτουργίας του συστήματος, καθώς και για να υπάρξει προσαρμογή των οδηγών, οι οποίοι πρέπει να τηρούν τα όρια ταχύτητας και να λαμβάνουν υπόψη τους τη σήμανση της οδού. «Αν όλα πάνε καλά, η λειτουργία των διοδίων θα ξεκινήσει την ερχόμενη Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου. Ειδάλλως, τα όποια προβλήματα θα αντιμετωπιστούν και τα διόδια θα λειτουργήσουν μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα», αναφέρει ο κ. Τσακλίδης. Η διέλευση για τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα θα κοστίζει 2 ευρώ, για τα ΙΧ 2,80 ευρώ, για τα φορτηγά, τα λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 7 ευρώ και για φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 10 ευρώ.
Τα Μάλγαρα
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μέχρι το τέλος του έτους, η διαχείριση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων, που βρίσκεται στον ΠΑΘΕ, θα περάσει στην «Εγνατία Οδό ΑΕ». Οπως επισημαίνει ο κ. Τσακλίδης, υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο μπορεί να καταγράφει τον αριθμό των οχημάτων που κατευθύνονται στην Εγνατία οδό και τα αυτοκίνητα που ακολουθούν τον ΠΑΘΕ. Ετσι, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα δίνει το αντίτιμο που αντιστοιχεί στα οχήματα που διασχίζουν τον ΠΑΘΕ στον παραχωρησιούχο. Ο κ. Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες για την επιβολή διοδίων, λέει, όμως, ότι για τη συντήρηση του δρόμου απαιτούνται ετησίως 60-70 εκατ. ευρώ. «Τα διόδια είναι ο πιο δίκαιος τρόπος για να πληρώνεται το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, επιβάρυνση την οποία πρέπει να έχουν οι χρήστες της οδού. Ιδίως οι νταλίκες, που φθείρουν το δρόμο», τονίζει.
Ηλεκτρονικά
Ο αντιπρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» προαναγγέλλει ότι, με βάση τον προγραμματισμό της εταιρίας, για τουλάχιστον ένα έτος δεν πρόκειται να λειτουργήσει άλλος σταθμός διοδίων κατά μήκος του άξονα. «Θα εγκαταστήσουμε σύστημα πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων προκειμένου να αποφύγουμε τις καθυστερήσεις που προκαλούν τα συμβατικά διόδια και προετοιμαζόμαστε να προχωρήσουμε σε διεθνή διαγωνισμό. Το σύστημα αυτό θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην Εγνατία οδό και σιγά σιγά θα επεκταθεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, ενώ θα είναι ενιαίο σε όλη την Ευρώπη. Ετσι οι διερχόμενοι θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν. Ωστόσο, μέχρι να προχωρήσουν οι διαδικασίες, θα δαπανηθεί τουλάχιστον ένα έτος», καταλήγει ο κ. Τσακλίδης.



Ολοκληρώθηκε η πρώτη οροφή σε σταθμό του μετρό

Η έξοδος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ μετατοπίζεται στη δυτική πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η πρώτη οροφή σε σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης έγινε τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του. Έτσι ένα μικρό τμήμα του έργου θεωρείται πλέον ολοκληρωμένο. Πρόκειται για τον επίσταθμο, λίγο πριν από την αφετηρία του μετρό στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ο οποίος εκτείνεται από το ύψος της εκκλησίας των Αγίων Πάντων μέχρι το ύψος της σημερινής εξόδου των λεωφορείων, σε μήκος περίπου 300 μέτρων, και θα χρησιμοποιείται για την αλλαγή των δρομολογίων των συρμών του μετρό. Η ολοκλήρωση του επίσταθμου αλλάζει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στον σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ. Έτσι, από την επόμενη εβδομάδα η έξοδος των αστικών λεωφορείων μετατοπίζεται και θα γίνεται από τη δυτική πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού. Η ρύθμιση αυτή θα είναι προσωρινή, μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες και να παραδοθεί ολοκληρωμένος και ο σταθμός της αφετηρίας του μετρό. Εάν δεν σημειωθούν καθυστερήσεις κατά την αρχαιολογική ανασκαφή, οι επιφανειακές εργασίες θα τελειώσουν σε διάστημα έξι μηνών. “Αλλάζουμε την προσωρινή έξοδο των λεωφορείων και, σε δεύτερη φάση, όταν ρίξουμε την πλάκα οροφής του σταθμού, θα προχωρήσουμε σε ρύθμιση για την έξοδο των ταξί”, περιέγραψε στη “Μ” ο Κωνσταντίνος Κολομόνδος, γενικός επιβλέπων της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης.
Εργοτάξια ανατολικά
Στα ανατολικά, εργασίες γίνονται στους σταθμούς Ευκλείδη και Φλέμινγκ, ενώ σε ένα μήνα υπολογίζεται να στηθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού της Ανάληψης, καθώς λύθηκε το ζήτημα με την παράδοση του αύλειου χώρου του νοσοκομείου Αφροδίσιων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης. Το εργοτάξιο της Ανάληψης αναμένεται να προκαλέσει πλήθος κυκλοφοριακών προβλημάτων σε ολόκληρη την ανατολική και κεντρική Θεσσαλονίκη, καθώς για την ομαλή πορεία των εργασιών θα πρέπει να κλείσει η οδός Δελφών. Ο σταθμός στην Ανάληψη θα γίνει μικρότερος από το αρχικό σχέδιο, διότι λόγω της στενότητας της οδού δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε πλάτος τα γερανοφόρα οχήματα. Εάν τηρούνταν το πρώτο σχέδιο, θα έπρεπε να γκρεμιστούν τα μπαλκόνια των γύρω οικοδομών. Ο περιορισμός του σταθμού έχει ως επίπτωση και τον αποκλεισμό της Δελφών. Στον σταθμό Πατρικίου γίνονται πρόδρομες εργασίες, ενώ στους σταθμούς Βούλγαρη και Νέας Ελβετίας δεν ξεκίνησαν εργασίες, διότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις. Εκκρεμότητα υπάρχει και με την παράδοση του χώρου στην αυλή του Παπαφείου ιδρύματος.
Σταθμοί στο κέντρο
Υπολογίζεται ότι σε τρεις μήνες θα κλείσει και η νότια οροφή του σταθμού πλατείας Δημοκρατίας, στον Βαρδάρη, και θα αρχίσουν σταδιακά να απελευθερώνονται λωρίδες κυκλοφορίας της οδού Μοναστηρίου. Ωστόσο, θα χρειαστεί ένας χρόνος ακόμη για να φύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια του μετρό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στους σταθμούς Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας και Συντριβανίου. Οι εργασίες στους εν λόγω σταθμούς είχαν μπλοκάρει λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων και της βραδύτητας στις διαδικασίες ανασκαφής. Σήμερα, η ανασκαφή γίνεται σε δύο βάρδιες, με τη διοίκηση του μετρό να είναι αποφασισμένη να ορίσει και τρίτη βάρδια προκειμένου να επιταχυνθούν οι εργασίες.