Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Δόθηκαν στην κυκλοφορία και πάλι τα Τέμπη

Στην κυκλοφορία δόθηκαν και πάλι τα Τέμπη, ύστερα από σχετικές εργασίες που έγιναν στην περιοχή και προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος πρόσθετων κατολισθίσεων. Οι Ελβετοί ειδικοί που βρίσκονται στο σημείο σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία ανατίναξαν έναν βράχο, ο οποίος κρίθηκε επικίνδυνος, ενώ πρόσθετες εργασίες θα γίνουν και το επόμενο διάστημα.
newsblog





Τραγικό τροχαίο μέσα στο χώρο των κοιμητηρίων Ευόσμου Θεσσαλονίκης – Νεκρή 60χρονη

Τραγικό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στα κοιμητήρια του Ευόσμου Θεσσαλονίκης σήμερα. Οδηγός αυτοκινήτου κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, το οποίο έπεσε σε χαντάκι, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της η 60χρονη σύζυγος του οδηγού και να τραυματιστεί ο ίδιος και μία φίλη τους, επιβάτιδα του οχήματος. Το ζευγάρι είχε μεταβεί στα κοιμητήρια προκειμένου να παραστεί σε μνημόσυνο. newsblog



«Τίτλοι τέλους» για τα διόδια στο Αιγίνιο

Οριστικοί τίτλοι τέλους μπαίνουν στα διόδια Αιγινίου με σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, η οποία προβλέπει την κατάργησή τους. Η τροπολογία ανοίγει το δρόμο και για ενδεχόμενες πρόσθετες καταργήσεις διοδίων, καθώς προβλέπεται η δυνατότητα κατάργησης σταθμών διοδίων που βρίσκονται κοντά ο ένας από τον άλλον, ενώ οι κάτοικοι των περιοχών δεν μπορούν να εξυπηρετούνται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Βέβαια, η κατάργησή τους σημαίνει την επιβάρυνση στο αντίτιμο για τα διόδια των Μαλγάρων, τα οποία και αναμένεται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα.
newsblog

Εγνατία οδός ή ατραπός

Μια πρόσκληση να παραβρεθώ, να ακούσω και να μιλήσω με έφερε πριν από μερικές ημέρες στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στους Νικητές της Καβάλας. Καθ’ οδόν, λίγο μετά τη διασταύρωση του Λαγκαδά, κινούμενος στη μεσαία λωρίδα, αντικρίζω από μακριά, στην αριστερή λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας, ένα αντικείμενο στην επιφάνεια της ασφάλτου. Καθώς πλησιάζω αποκαλύπτεται η ταυτότητά του. Μια διπλή σκάλα αλουμινίου μήκους περίπου τριών μέτρων. Προφανώς από πτώση από κάποιο όχημα που τη μετέφερε. Ευτυχώς η πτώση την έφερε σε παράλληλη και όχι κάθετη θέση, σε σχέση με την πορεία των αυτοκινήτων. Ετσι και ένας οδηγός κινούμενος στη λωρίδα αυτή και παρά την ταχύτητά του, μπορούσε να την προσπεράσει αφήνοντάς την ανάμεσα στις ρόδες του, αν βέβαια διατηρούσε την ψυχραιμία του.
Η ανάγκη για την άμεση απομάκρυνσή της, εμφανής. Κοίταξα τους χιλιομετρικούς δείκτες για να προσδιορίσω τη θέση της. Μόλις προσπερνούσα το χιλιόμετρο 5,5. Αρα η σκάλα βρισκόταν περίπου στο 5ο χιλιόμετρο. Αναζητούσα τηλέφωνο επικοινωνίας ή κάποια ένδειξη αριθμού για να καλέσω από το κινητό μου. Εις μάτην. Η ανησυχία μου εντάθηκε ακόμη περισσότερο γιατί μετά από λίγο οι χιλιομετρικοί δείκτες ξεκινούσαν και πάλι από το μηδέν και λίγο παρακάτω ξανά. Κατασκευάσαμε δηλαδή ένα δρόμο στον οποίο, αν θέλεις να προσδιορίσεις τη θέση σου, πρέπει να έχεις μαζί σου όργανο μέτρησης γεωγραφικών συντεταγμένων;. Και ας είχαμε μια πλειάδα τεχνικών υψηλής μόρφωσης και κατάρτισης αλλά ελλιπούς, όπως φαίνεται, οργανωτικής και διαχειριστικής ικανότητας.
Είκοσι χιλιόμετρα παρακάτω αντικρίζω ένα χώρο στάθμευσης. Ανακουφίστηκα. Απευθύνομαι σε μια από τις καντίνες που εξυπηρετούν τους ταξιδιώτες και εξηγώ το πρόβλημα. Μου δείχνουν τον υπάλληλο της Εγνατίας οδού που από το παγκάκι στο κιόσκι επόπτευε το χώρο. Του εξηγώ το πρόβλημα και σηκώνει το κινητό για να ειδοποιήσει την υπηρεσία. Ενιωσα πως έκανα το χρέος μου και συνέχισα το ταξίδι. Οχι όμως και τις σκέψεις και κρίσεις.
Σε ένα δρόμο που επιτέλους μας έφερε σε ευρωπαϊκά πρότυπα βλέπουμε να μην έχουμε ξεφύγει από τη βαλκανική ανοργανωσιά. Δεν πρέπει η Εγνατία οδός, από το ένα άκρο της στο άλλο, να έχει χιλιομετρικούς δείκτες; Η αρχαία είχε και μερικά από αυτά σώθηκαν ώς τις μέρες μας. Ας αφήσουμε την ποιότητα των εξυπηρετήσεων που προσφέρει. Χωρίς σταθμούς ανεφοδιασμού και ανάπαυσης. Τώρα κατασκευάζονται. Γιατί δε γνωρίζαμε ότι χρειάζονταν από το σχεδιασμό της; Κατά τα άλλα ετοιμαζόμαστε να βάλουμε διόδια και μάλιστα ηλεκτρονικά. Μήπως πριν γίνει αυτό πρέπει να γίνει το αυτονόητο; Να παρασχεθούν στοιχειώδεις υπηρεσίες ασφάλειας και εξυπηρέτησης;
ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α. ΔΑΟΥΤΟΠΟΥΛΟΥ
Στον «Αγγελιοφόρο»

Ίσα δικαιώματα και για τους δύο γονείς

Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση στο σχολείο των παιδιών χωρισμένων γονέων


Τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζονται στον χώρο του σχολείου τα παιδιά των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση υιοθέτησε πλήρως το υπουργείο Παιδείας, εκδίδοντας σχετική εγκύκλιο προς τους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, το υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην απαγορεύουν εντός του σχολικού χώρου την επαφή του παιδιού με τον γονέα που δεν έχει την επιμέλειά του, έστω κι αν ο ένας γονέας έχει δώσει “εντολή” να απαγορευτεί η είσοδος στον άλλο, ενώ επίσης δάσκαλοι και καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τον γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του μαθητή τους για τις επιδόσεις του ή για άλλα σχετικά θέματα. Επιπλέον η εγκύκλιος ορίζει πως δεν μπορεί να αποκλειστεί η συμμετοχή του γονέα που δεν έχει την επιμέλεια στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας, ενώ η παραλαβή του παιδιού από το σχολείο ρυθμίζεται κατόπιν δήλωσης του γονέα που έχει αναλάβει την επιμέλειά του. Μάλιστα, σε περίπτωση διαφωνίας των δύο γονιών το σχολείο θα χρειαστεί τη δικαστική απόφαση που ορίζει τα δέοντα για το ζήτημα αυτό. Ο Συνήγορος του Πολίτη κατέληξε στις συγκεκριμένες προτάσεις αφού εξέτασε σημαντικό αριθμό υποθέσεων σχετικά με προβλήματα που έχουν οι γονείς που δεν έχουν την επιμέλεια των τέκνων τους.



Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την πρόσληψη 500 ειδικών φρουρών

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την πρόσληψη 500 ειδικών φρουρών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες εδώ:
http://www.astynomia.gr/index.php?
newsblog

Έκλεισαν (πάλι) τα Τέμπη!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Οι Ελβετοί αλπινιστές και οι ειδικοί εμπειρογνώμονες της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» θα αποφασίσουν σήμερα εάν δοθούν και πάλι στην κυκλοφορία τα Τέμπη. Η κυκλοφορία στην εθνική οδό διακόπηκε για 24 ώρες από τις 10 χτες το βράδυ μέχρι να ολοκληρωθεί η διεξοδική επιθεώρηση από τους ειδικούς στην περιοχή μετά την πτώση βράχου στο δρόμο, η οποία προκάλεσε ατύχημα σε διερχόμενο ΙΧ φορτηγό αυτοκίνητο με απολογισμό ευτυχώς μόνο μικρές υλικές ζημίες.
Το ατύχημα συνέβη περίπου 300 μέτρα από τη διασταύρωση για τα παράλια του νομού Λάρισας (Στόμιο, Κόκκινο Νερό κ.λπ.), στην είσοδο των Τεμπών από τη Θεσσαλονίκη, στις 2.40 χτες το μεσημέρι. Το φορτηγό, μπροστά από το οποίο «έσκασε» ο βράχος, δεν πρόλαβε να φρενάρει. Έτσι, το όχημα πήρε από κάτω το βράχο, με αποτέλεσμα να σπάσει ο άξονάς του, ωστόσο απομακρύνθηκε άμεσα από το δρόμο και η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε προσωρινά μετά το πρώτο σοκ και την απομάκρυνση κάποιων συντριμμιών από το οδόστρωμα...Αμέσως σήμανε συναγερμός στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», την εταιρία που διαχειρίζεται το τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών από το Μαλακό μέχρι το Κλειδί Ημαθίας (περιλαμβάνονται τα Τέμπη), αλλά και στις αστυνομικές αρχές.
Δυνατές βροχές
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Α», ο μικρός βράχος, μεγέθους περίπου 40Χ40Χ40 εκατ., έπεσε από ένα σημείο των Τεμπών το οποίο βρίσκεται μεταξύ δύο τμημάτων όπου έχουν τοποθετηθεί δίχτυα, μετά τις εργασίες που είχαν γίνει στην περιοχή τους προηγούμενους μήνες. Όμως, στο σημείο εκείνο δεν είχαν μπει δίχτυα, αφού δεν υπάρχουν μεγάλοι όγκοι βράχων, καθώς πρόκειται για μία πλαγιά με πυκνή βλάστηση και πολύ χώμα. Ωστόσο, τις τελευταίες μέρες οι πολύ δυνατές βροχές που έπεσαν στην περιοχή φαίνεται ότι «έφαγαν» το χώμα, με αποτέλεσμα να μετακινηθούν οι πέτρες και τελικά ο μικρός βράχος να πέσει από ύψος επτά μέτρων. Όπως και να έχει, το συμβάν έθεσε άπαντες σε κατάσταση... συναγερμού. Άμεσα κλήθηκαν στην Ελλάδα εκ νέου Ελβετοί αλπινιστές, ενώ γεωλόγοι και εμπειρογνώμονες της κατασκευαστικής κοινοπραξίας έσπευσαν επιτόπου, προκειμένου να εξετάσουν την περιοχή. Αργά χτες το βράδυ η εταιρία ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι «λαμβάνοντας υπόψη τα αναμενόμενα έντονα καιρικά φαινόμενα, αποφασίστηκε σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές η διακοπή της κυκλοφορίας εντός της κοιλάδας μέχρι να ολοκληρωθεί η διεξοδική επιθεώρηση της περιοχής». Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, αναστέλλεται η είσπραξη διοδίων στο τμήμα του έργου που επηρεάζεται από τον αποκλεισμό, δηλαδή στους σταθμούς διοδίων Μακρυχωρίου, Πλευρικό Μακρυχωρίου, Πλευρικούς Γυρτώνης και Πυργετού. Στο μεταξύ, τη γενικότερη ανησυχία επέτεινε η ισχυρή καταιγίδα που έπληξε χτες το απόγευμα και πάλι το νομό Λάρισας, ενώ τα πράγματα αναμένονται ακόμα πιο... σκούρα από Δευτέρα.
Πριν από μερικούς μήνες...
Υπενθυμίζεται ότι τα Τέμπη είχαν κλείσει στις 17 Δεκεμβρίου του 2009, έπειτα από φονική κατολίσθηση στην οποία έχασε τη ζωή του ο Ιταλός διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Σέρτζιο Σιάνι, με αποτέλεσμα η χώρα να κοπεί στα δύο. Οι εργασίες διήρκεσαν 14 εβδομάδες, στη διάρκεια των οποίων 40 αλπινιστές απομάκρυναν περισσότερους από 2.000 τόνους βράχων!