Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Προσωρινοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία

Στον προγραμματισμό της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» εντάσσεται η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, πιθανότατα εντός του 2012, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ιωάννη Μαγκριώτη που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Δημήτρη Παπουτσή.
Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων θα καλύπτει το σύνολο της Εγνατίας Οδού. Στο ενδιάμεσο διάστημα, ενδέχεται να λειτουργήσουν προσωρινά Σταθμοί Διοδίων σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητοδρόμου. Ήδη τελεί υπό διερεύνηση - αναφέρει ο υφυπουργός - η εγκατάσταση έξι νέων προσωρινών μετωπικών σταθμών διοδίων, κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι θα λειτουργούν με συμβατικά μέσα.
Η χωροθέτηση, η οποία είναι υπό μελέτη και σε εξέλιξη, γίνεται σε θέσεις που διαθέτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις και προδιαγραφές με ταυτόχρονη μέριμνα ώστε το κόστος κατασκευής να είναι χαμηλό, αναφέρει ο κ. Μαγκριώτης και πληροφορεί τον βουλευτή ότι οι προσωρινοί σταθμοί θα λειτουργούν μέχρι την ολοκλήρωση και λειτουργία του συστήματος πλήρους ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων, για το οποίο η διαδικασία διαγωνισμού έχει ήδη ξεκινήσει. Στις προτεινόμενες θέσεις περιλαμβάνεται και αυτή του χώρου Στάθμευσης - Αναψυχής Μουσθένης.
«Η στρατηγική στον τομέα επιβολής διοδίων τελών σε αυτοκινητόδρομους εκπορεύεται από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών. Σχετικές υπουργικές αποφάσεις καθορίζουν τις θέσεις των σταθμών διοδίων και το ύψος των αντίστοιχων τελών διέλευσης. Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί, αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, στη μεταφορά της επιβάρυνσης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού από τον Έλληνα φορολογούμενο στον χρήστη της οδού. «Με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων θα επιτευχθεί για τους χρήστες της οδού δίκαιη χρέωση, ανάλογη της διανυόμενης απόστασης», προσθέτει ο κ. Μαγκριώτης.



Έρευνα για λογαριασμό των κοινοπραξιών των μεγάλων οδικών αξόνων

Ένας στους δέκα οδηγούς σηκώνει τις μπάρες!
Περισσότεροι από 10% των οδηγών, που κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο, δεν καταβάλλουν διόδια, όπως προκύπτει από την «Έρευνα Καταγραφής Στάσεων και Απόψεων σχετικά με τις Οδικές Υποδομές και την Οδική Ασφάλεια», που εκπόνησαν οι εταιρίες Invision και Metron Analysis για λογαριασμό των κοινοπραξιών των μεγάλων οδικών αξόνων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 87,1% των οδηγών, που χρησιμοποιούν οδικούς άξονες με διόδια, τα πληρώνουν κανονικά, ενώ το 12,9% σηκώνουν τη μπάρα.
Ανασφάλεια, εξάλλου, αισθάνονται για το οδικό δίκτυο της περιοχής τους επτά στους δέκα οδηγούς. Ποσοστό 95,8% δηλώνουν ότι η ολοκλήρωση κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια θα συμβάλει θετικά, όχι μόνο στην ασφάλεια των μετακινήσεων, αλλά και στην ποιότητα ζωής των πολιτών (89,1%), τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (84,5%) και την οικονομία της χώρας (70,9%).
Αντίθετα, 52,2% των οδηγών εκτιμούν ότι η δημιουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα επηρεάσει θετικά το περιβάλλον.
Σύμφωνα με την έρευνα, 97,5% των πολιτών δηλώνουν υπέρ της ολοκλήρωσης της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη χώρα, 96% θεωρούν επιβεβλημένη τη βελτίωση των υπαρχόντων εθνικών δρόμων και 83% την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων.
Η πλειονότητα των ερωτηθέντων οδηγών, 7 στους 10, έχουν χρησιμοποιήσει το τελευταίο έτος τους οδικούς άξονες με διόδια. Ποσοστό 50,8% αυτών προτάσσουν για την επιλογή τους τον μειωμένο χρόνο διάνυσης της διαδρομής και 31,5% την καλύτερη ποιότητα των αξόνων από εκείνη των εναλλακτικών δρόμων.
Τέλος, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι ένας στους δύο οδηγούς χρησιμοποιεί φέτος λιγότερο σε σύγκριση με πέρσι το αυτοκίνητο του. Σχεδόν έξι στους δέκα, λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων και 36,6%, λόγω των συνεπειών της οικονομικής κρίσης στην τσέπη του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δήλωση του κ. Σταύρου Καλαφάτη για το Ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης.


Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σταύρος Καλαφάτης, αναφορικά με την παρουσίαση του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης από τον Υφυπουργό Π.Ε.Κ.Α. κ. Ν. Σηφουνάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση :

"Η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να εξηγήσει :

1. Πώς, εξαγγελίες για τις συγκοινωνιακές υποδομές της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, προηγήθηκαν της επικαιροποίησης του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης ;
2. Πώς, συμπλέουν οι διαφορετικές απόψεις μεταξύ στελεχών της κυβέρνησης ακόμη και του ίδιου του Υπουργείου, βλέπε "Master Plan" κ. Ρέππα, "Θεσσαλονίκη 2012" κας Μπιρμπίλη, "Τραμ" και "Θαλάσσια Συγκοινωνία" κ. Βούγια και μεταφορά της Διοίκησης του "Μετρό" στη Θεσσαλονίκη του κ. Μαγκριώτη ;
3. Ποιό το χρονοδιάγραμμα και ιδιαίτερα ποιοί και πόσοι είναι οι εξασφαλισμένοι πόροι, για τον όποιο σχεδιασμό επιλεγεί τελικά ;
Άραγε η κυβέρνηση θα δώσει κάποτε σαφείς απαντήσεις;".



Ζητούνται μέτρα για την Ανάπτυξη

Επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου με μέτρα για την Ανάπτυξη


Δύο ακόμα έρευνες που δημοσιεύθηκαν την Κυριακή 27/2 (της εταιρείας MRB στην Real news και της εταιρείας Marc στο Έθνος) βεβαιώνουν τα σταθερά ευρήματα της τελευταίας περιόδου. Οι πολίτες νοιώθουν απογοήτευση και οργή για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την οποία χαρακτηρίζουν αναποτελεσματική,  χωρίς να έχει σχέδιο για την ανάπτυξη της οικονομίας, θεωρώντας ταυτόχρονα
ότι, όπως πάνε τα πράγματα με τις πολιτικές του μνημονίου, η ανάγκη λήψης νέων δυσβάστακτων μέτρων είναι αναπόφευκτη.Με αυτά τα δεδομένα, βεβαιώνεται επίσης η σημαντική μείωση της διαφοράςστην πρόθεση ψήφου ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, καθώς οι πολίτες επιζητούν πλέον ένα άλλο σχέδιο και μία νέα προοπτική ελπίδας για την έξοδο της χώρας από την δίνη της οικονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, ενώ το 61,7% δηλώνει ότι νοιώθει απογοήτευση και οργή για
την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 68% θεωρεί ότι πορεύεται πλέον χωρίς σχέδιο και το 78,1% ότι η αποτελεσματικότητα της διαρκώς χειροτερεύει. Το αποτέλεσμα είναι, η συντριπτική πλειοψηφία του 84,5% να πιστεύει ότι η κυβέρνηση είναι αναγκασμένη να πάρει άμεσα νέα μέτρα που θα επιβαρύνουν επιπλέον τους πολίτες. Άλλωστε, μόνο το 18,1% έχει απομείνει να υποστηρίζει σήμερα ότι η κυβέρνηση  πρέπει να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μνημόνιο, ενώ το 40,9% επιζητά άλλους
όρους με έμφαση στην ανάπτυξη και το 22,7% συνολική επαναδιαπραγμάτευση. Η πολιτική που από την πρώτη στιγμή υιοθέτησε η ΝΔ απέναντι στο μνημόνιο, φαίνεται σήμερα να αποτελεί πλέον κοινό τόπο.Με αυτά τα δεδομένα, η πρόθεση ψήφου υπέρ του ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σεκατάσταση ελεύθερης πτώσης, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά ηδιαφορά από την ΝΔ. Σύμφωνα με την MRB, η διαφορά μειώνεται σήμεραστο 1,9% από 4% που είχε καταγραφεί στην αμέσως προηγούμενη
αντίστοιχη έρευνα της ίδιας εταιρείας τον Νοέμβριο 2010 (ΠΑΣΟΚ: 23,2% από27,2% και ΝΔ: 21,3% από 23,2%), ενώ και τα στοιχεία της εταιρείας Marcεντοπίζουν μείωση της διαφοράς στο 4,6% από 6,8% μόλις τονπροηγούμενο μήνα, Ιανουάριο 2011 (ΠΑΣΟΚ: 26,1% από 27,7% και ΝΔ:
21,5% από 20,9%).
ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ


Ο κ. Σταύρος Καλαφάτη σε σύσκεψη με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.


Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, συνεχίζοντας το νέο κύκλο διαρκούς διαλόγου με την επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε την περασμένη Παρασκευή τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (Σ.Ε.Β.Ε.) και συμμετείχε σε σύσκεψη του Διοικητικού του Συμβουλίου.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν θεσμικά και τρέχοντα θέματα, που απασχολούν τους εξαγωγείς και που εστιάζονται κυρίως:
• Στο γεγονός ότι η αύξηση των εξαγωγών (7,5%) που σημειώθηκε το 2010, οφείλεται αποκλειστικά σε δράσεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, αφού κανένα μέτρο ή κρατική παρέμβαση δεν συνέβαλε ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Αν δε, τα στοιχεία του 2010 συγκριθούν με τα αντίστοιχα του 2008, παρατηρείται πτώση 11%.
• Στην ανάγκη άμεσης βελτίωσης του προγράμματος "Εξωστρέφεια-Ανταγωνιστικότητα", προκειμένου έστω και αυτό το πολύ μικρό σε οικονομικά μεγέθη πρόγραμμα να λειτουργήσει αποτελεσματικά.
• Στην έλλειψη ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων και στην πρόταση δημιουργίας Ταμείου Εξωστρέφειας για την αναζήτηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων μέσω κρατικών εγγυήσεων, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη μόχλευση.
• Στην απουσία πρόθεσης της κυβέρνησης για μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις Fast Track στη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες θα έχουν μεγαλύτερη πολλαπλασιαστική αξία για όλη τη χώρα.
Ο κ. Καλαφάτης πρότεινε την προώθηση στοχευμένων πολιτικών παρεμβάσεων και ενεργειών, στα πλαίσια των κοινοβουλευτικών επιτροπών στις οποίες μετέχει, ενώ ανέλαβε την πρωτοβουλία επιμέρους επαφών του Συνδέσμου με τους αρμοδίους υπευθύνους αναπτυξιακών τομέων της αξιωματικής αντιπολίτευσης.



Η θέση της Αθήνας το 1979 για την ΑΟΖ Απαράδεκτες τουρκικές προτάσεις για μοιρασιά του Αιγαίου και υφαλοκρηπίδας

Της Φανούλας Αργυρού
Μέρος α’





ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΟΙ ΜΑΣΚΑΡΑΔΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΩΡΑ

Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…

Του Δημήτρη Σιανίδη
Δικηγόρου και μέλους της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Πιερίας

Μπορεί να διανύουμε την τελευταία και θεαματικότερη εβδομάδα της Αποκριάς αλλά οι απανταχού μασκαράδες δεν άντεξαν και πέταξαν ήδη τις μάσκες τους.
Ο κ. Ρέππας, μόλις πριν λίγες ημέρες, αφού πρώτα χαρακτήρισε το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ως «τζαμπατζήδες», κατάφερε και πέρασε στη Βουλή την τροπολογία της ντροπής.
Δεν μας είπε όμως τότε, ότι από τις 5 Μαρτίου η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», θα αυξήσει όλα τα διόδια που εκμεταλλεύεται κατά 33% ! Δεν μας είπε δηλαδή ότι από τις 5 Μαρτίου τα Ι.Χ. θα πληρώνουν πλέον 4,10 ευρώ από 3,10 που πλήρωναν και τα μεγάλα Φορτηγά 14,20 ευρώ από 10,70 ευρώ που πληρώνουν σήμερα!
Φυσικά δεν μας είπε και ούτε πρόκειται να μας πει ποτέ, πόσο θα πληρώνουμε τον Ιανουάριο του 2012, όταν θα έχουμε νέα αύξηση τιμών, και πόσο τον Οκτώβριο του 2012 όταν, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα ολοκληρωθούν τα έργα.
Αποδεικνύεται λοιπόν για ακόμα μια φορά, πόσο δίκιο έχουμε όταν λέμε: «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ». Αποδεικνύεται ότι το κάνουμε όχι γιατί δεν θέλουμε να πληρώσουμε αλλά γιατί δεν αντέχουμε άλλο αυτό το φιάσκο. Το κάνουμε για να κρατήσουμε «ζωντανή» την αξιοπρέπειά μας, (όση μας απέμεινε με όλα αυτά που ζούμε τελευταία), για τον ίδιο μας τον εαυτό, για τα παιδιά μας.
Στο κάτω – κάτω όλοι μας και ο καθένας ατομικά έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης απέναντι στην επόμενη γενιά, την οποία φέραμε στον κόσμο.
Και υποτίθεται ότι όλοι ζούμε και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, για μας και τα παιδιά μας.
Αυτοί λοιπόν που ακόμα μας αμφισβητούν και περιορίζονται στην ανώδυνη κριτική του καναπέ ή του καφενείου, απλά ας αναρωτηθούν πώς ενεργούν καθημερινά στις προσωπικές τους υποθέσεις.
Τους ρωτάμε λοιπόν ευθέως: Θα αγόραζαν ποτέ ένα ζευγάρι παπούτσια με 500 ευρώ, εάν ήξεραν ότι η τιμή του είναι 50 ;
Θα αγόραζαν καναπέ, (για να κάθονται και να μας κάνουν κριτική), με 5.000 ευρώ όταν θα μπορούσαν να πάρουν παρόμοιο με 500 μόλις ευρώ;
Διότι αγαπητοί μου φίλοι, πρέπει να μάθετε ότι με τις συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων, το κόστος που τελικά πληρώνετε σαν χρήστες για την κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι δέκα, ίσως και παραπάνω από δέκα φορές παραπάνω, από όσο το κόστος μιας κανονικής εργολαβίας, με ίδια ποιότητα κατασκευής. Και αυτό διότι ενώ το κόστος κατασκευής των έργων είναι εξαρχής δεδομένο, θα πληρώνετε τελικά για 30 χρόνια, την συντήρηση των σταθμών διοδίων και τα υπερκέρδη των εργολάβων!
Επίσης πρέπει να μάθετε ότι εσείς ουσιαστικά χρηματοδοτείτε - για ακόμα μια φορά - το κόστος κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, αφού βάζετε από την τσέπη σας το 50% του απαιτούμενου κεφαλαίου, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι είναι προσεκτικοί, (διότι υπάρχει και το ενδεχόμενο τα έργα να μην τελειώσουν), συμμετέχουν με ένα ποσοστό που στην καλύτερη περίπτωση αγγίζει το 10%!
Φυσικά εξακολουθείτε να πληρώνετε κάθε χρόνο «αλμυρά» τέλη κυκλοφορίας, υποτίθεται για ναγίνονται και να συντηρούνται οι αυτοκινητόδρομοι !
Και τέλος, αξίζει να πληροφορηθείτε ότι και σε όλη την Εγνατία οδό, ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τα διόδια σε ιδιωτικές εταιρίες. Ενώ λοιπόν εσείς, σαν λαός, πληρώσατε και συνεχίζεται να πληρώνετε το έργο της κατασκευής της «Εγνατίας οδού», ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλεύονται τα διόδιά της, και οι τιμές φυσικά που θα βάλουν και εκεί, δεν θα είναι καθόλου φιλικές προς εσάς.
Είναι προφανές πλέον ότι η μικρή μας χώρα, γεμίζει απ’ άκρη σ’ άκρη με διόδια, τα οποία όλα ανεξαιρέτως θα εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες, επιβάλλοντας τα σχετικά «χαράτσια» στους πολίτες, κατά την απόλυτη κρίση τους.
Με τα δεδομένα αυτά, είναι υπερβολή να ισχυρισθεί κανείς ότι η εθνική μας περιουσία ξεπουλιέται σε μια ντόπια και ξένη ολιγαρχία κατασκευαστών και τραπεζών;
Υπερβάλλει άραγε και ο έντυπος τύπος, όταν γράφει ότι οι εταιρίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κάνουν ουσιαστικά μνημόσυνο με τα «κόλλυβα του λαού», μας κλέβουν, και ότι όσο περισσότερα τους δίνουμε τόσο περισσότερα μας ζητάνε, σαν να μας είχαν υπόδουλους;
Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι ενώ έχουμε τους πιο χαμηλούς μισθούς στην Ευρώπη, (μιλάω για την Ευρώπη της Δύσης και του Βορρά στην οποία πάντοτε ανήκαμε), πληρώνουμε πιο ακριβά τα βασικά καταναλωτικά μας αγαθά και τις υπηρεσίες που μας παρέχονται από οποιοδήποτε άλλο Ευρωπαϊκό κράτος.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει τώρα και με τα διόδια.
Ας αφήσουμε λοιπόν τον καναπέ, τις προφάσεις, τις δικαιολογίες και τα ψευτοδιλήμματα και ας αγωνιστούμε. Για μας τους ίδιους, για τις οικογένειές μας, για την επιβίωσή μας για το σήμερα και το αύριο των παιδιών μας.
Σ΄ αυτό τον αγώνα όμως, μπροστά πρέπει να είναι οι θεσμικοί, όλοι αυτοί που εκλέχθηκαν για να υπηρετούν τα συμφέροντα και τα δίκαια του τόπου που τους ανέδειξε. Δυστυχώς κάποιοι από αυτούς μέχρι τώρα ήταν απόντες από τον αγώνας μας. Ίσως τώρα ήρθε η ώρα να καταλάβουν ποια πρέπει να είναι η θέση και ο ρόλος τους, ίσως τώρα πρέπει να συναισθανθούν την ευθύνη την οποία έχουν.
Όσο για τους κάθε λογής καρνάβαλους, ας χαρούν για λίγο ακόμα, παρελαύνοντας στο άρμα της προσωπικής τους κραιπάλης. Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…



Νέα και ειδήσεις μέσα απο τις σελίδες της "Μακεδονιας"

Σώπα, όπου να ’ναι…

 Πώς θα ήταν μία κυβέρνηση με τον Θεοδωράκη πρωθυπουργό, τον Ζουράρι αναπληρωτή πρόεδρο και υπουργό Παιδείας, τον Καραμπελιά υπουργό Εξωτερικών, τον Καζάκη υπουργό Οικονομικών και τον Κασιμάτη υπουργό Δικαιοσύνης; Με αυτές τις σκέψεις ανέβηκα χθες το απόγευμα τα σκαλιά του «Ι. Βελλίδης» για την πρώτη πανελλαδική συνάντηση της «Σπίθας» του Μίκη Θεοδωράκη.

Του Θεόφιλου Σιχλετίδη στην "Μακεδονια"

Από νωρίς φαινόταν πως στην εκδήλωση θα είχε κοσμοσυρροή και πράγματι περισσότεροι από 3.500 πολίτες, από τη Θράκη μέχρι και νησιά, όπως η Κέρκυρα, βρέθηκαν στο «Ι. Βελλίδης», για να ακούσουν τον Μίκη Θεοδωράκη. Για τις χιλιάδες «Σπίθες» δεν έβγαινε κάποιο νόημα, κάποιο πολιτικό στίγμα και το κοινό έμοιαζε να είναι περισσότερο συναυλιακό. Λογικό, αφού θα μιλούσε ο Θεοδωράκης. Αν και τα μέσα λίγα και οι οργανωτικές δυνατότητες περιορισμένες, η προετοιμασία της εκδήλωσης ήταν καλή και από το βράδυ της Παρασκευής η Θεσσαλονίκη είχε γεμίσει αφίσες με τον Μίκη να τραγουδά σε κάποια από τις πρώτες μεταπολιτευτικές συναυλίες. Κοντά στους πολλούς ανώνυμους βρέθηκε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης -πολλοί έσπευσαν να του πουν πως συνεχίζουν να είναι μαζί του και δεν αλλαξοπίστησαν για τον Θεοδωράκη- ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, ο Στέλιος Παπαθεμελής, που μάλλον βοήθησε στα οργανωτικά, και ο Σωτήρης Κούβελας μετά του μεγάλου υιού του. Στην αίθουσα υπήρχε μία εσάνς Αριστεράς, κυρίως κάποιοι απογοητευμένοι Συριζικοί που παρακολούθησαν αποσβολωμένοι όσα διαδραματίστηκαν, βασικά όμως το βροντερό «παρών» έδωσαν ο «νέος» εθνικός χώρος και τα δίκτυά του που σφυρηλατήθηκαν σε αγώνες, όπως εκείνος για την απόσυρση του βιβλίου της Ρεμπούση από τα σχολεία. Για να περάσουμε στο ψητό, ο Θεοδωράκης ξεκαθάρισε πως η «Σπίθα» δεν είναι ούτε θέλει να γίνει ένα νέο κόμμα. Πως, αν γίνουν εκλογές σύντομα, θα προτείνει το λευκό και ότι η «Σπίθα» δεν θα συμμετάσχει σε εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, υπό το σημερινό πολιτικό σύστημα. Αν αλλάξει το σύστημα, αν καταρρεύσει δηλαδή, ο Θεοδωράκης είπε πως η «Σπίθα» είναι έτοιμη να προσφέρει στον τόπο, προτείνοντας τη μη αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, τη συνεργασία με χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα και το συμψηφισμό των χρεών μας προς τη Γερμανία με τις διεκδικούμενες πολεμικές αποζημιώσεις. Για τη σημερινή κατάσταση ο Θεοδωράκης καταχειροκροτούμενος μίλησε για νέα κατοχή. Χαρακτήρισε την κυβέρνηση «υπόδουλη» στα ξένα συμφέροντα που θέλουν το κακό της χώρας και την κατηγόρησε ότι έχει δώσει γη και ύδωρ -και όχι μόνο- στις ΗΠΑ και στο Ισραήλ. Το κοινό, κάθε φορά που έλεγε «Ισραήλ», κάτι πάθαινε και χειροκροτούσε. Όσον αφορά τα οργανωτικά της «Σπίθας», με αυτά που είπε ο Θεοδωράκης αποδείχτηκε για ακόμη μία φορά πως ένας παλιός κομμουνιστής παραμένει παλιός κομμουνιστής ό,τι και να γίνει. Έτσι, ενώ τάχθηκε υπέρ της άμεσης δημοκρατίας, σημείωσε πως στη «Σπίθα» πρέπει να λειτουργεί δημοκρατικός συγκεντρωτισμός, αλλιώς θα επέλθει αναρχία και διάλυση, οπότε οι ανά την Ελλάδα «Σπίθες» πρέπει να κινούνται πάνω στη γραμμή που θα δίνει η προσωρινή συμβουλευτική επιτροπή του κινήματος. Ιδεολογικοπολιτικά αυτό που ενώνει τις «Σπίθες», όπως είπε ο Μίκης, είναι η αγάπη για την Ελλάδα και όποιος θέλει να ενταχθεί πρέπει να αφήσει απ’ έξω την κομματική ταυτότητά του. Ευπρόσδεκτοι είναι οι πάντες εκτός των χουντικών και όσων δεν πιστεύουν στο ελληνικό έθνος. Αν και αναγνώρισε πως οι δυνάμεις της «Σπίθας» είναι περιορισμένες προς το παρόν, τόνισε πως μόνο αυτή λέει τα πράγματα με το όνομά τους, γι’ αυτό κυβέρνηση και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προσπαθούν να τη σβήσουν. Όσον αφορά τους «υπουργούς»: Ο Ζουράρις απέδωσε τη σημερινή «κατοχική» κατάσταση στην ολιγαρχία του μεταπολιτευτικού δικομματισμού. Ο Κασιμάτης υποστήριξε πως ο ελληνικός λαός μετά το μνημόνιο είναι ορφανός από πατρίδα και πως μόνο η «Σπίθα» μπορεί να τον σώσει από αυτήν την ορφάνια. Ο Καζάκης είπε πως, αν δεν υπήρχαν τα παλιά δάνεια και η αποπληρωμή τους, τότε τα πράγματα στην Ελλάδα θα ήταν μέλι γάλα και ο κυβερνητικός προϋπολογισμός θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από τα έσοδα του δημοσίου. Ο Καραμπελιάς ανέπτυξε τη θεωρία του περί «νεο-οθωμανισμού» και τόνισε ότι στο σημείο όπου φτάσαμε σήμερα κάποιοι στα πανεπιστήμια υποστηρίζουν πως ήταν λάθος η επανάσταση του ’21. Ό,τι να ’ναι δηλαδή, πράγματα για τα οποία μπορεί να χειροκροτήσει και ένας αγιορείτης μοναχός και ένας επιχειρηματίας και κάποιος που προχθές απολύθηκε και ένας συνταξιούχος που πηγαίνει αργά το μεσημέρι στη λαϊκή, για να μαζέψει τα απομεινάρια. Μόνον που αυτό το ό,τι να ’ναι δεν διαφέρει σε πολλά από αυτά που λένε και οι κανονικοί υπουργοί.
Στην τελική, ό,τι και να έγινε χθες το βράδυ στο «Ι. Βελλίδης», ήταν πολύ λίγο μπροστά στο μύθο, στο ζωντανό μύθο, του Μίκη Θεοδωράκη. Στο «Πλατεία Μπελογιάννη» ο Γιώργος Αλεξάτος υποστηρίζει πως, αν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά στον εμφύλιο, θα μπορούσαν τα πάντα να ήταν διαφορετικά και αυτό, να αλλάξουν δηλαδή τα πάντα, δεν αποκλείεται να συμβεί στο μέλλον. Στο «Πλατεία Μπελογιάννη», ένα μυθιστόρημα πολιτικής και ιστορικής φαντασίας, ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ο πρώτος πρόεδρος της Ελληνικής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας μετά την επανένωση της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Ελλάδας και του Βασιλείου της Ελλάδας το 1974. Είπαμε, ο Μίκης είναι μύθος..

«Λουκέτο και στην ΕΛΒΟ;»

Ερώτηση στην βουλή της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελίας Αμμανατίδου - Πασχαλίδου.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, γνωστή ως ΕΛΒΟ από το 1987, ιδρύθηκε ως ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ το 1972, είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής ειδικών οχημάτων στην Ελλάδα και έχει αυτή τη στιγμή 550 θέσεις εργασίας με υψηλό δείκτη εξειδίκευσης. Η ΕΛΒΟ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο κατά 51% και στους ομίλους Μυτιληναίου 43% και Λαϊνόπουλου 6%.
Μία άλλοτε κερδοφόρα επιχείρηση καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια και αυτό φαίνεται από το κλείσιμο του 2010 με ζημιές 20 εκ. ευρώ και τζίρο της τάξης των 29 εκ. ευρώ, όταν πριν κάποια χρόνια ο κύκλος εργασιών της είχε φτάσει και τα 180 εκ. ευρώ. Τον περασμένο χρόνο μάλιστα υπήρχαν ακόμη και σενάρια εκκαθάρισης.Σήμερα η ΕΛΒΟ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας -για πρώτη φορά υπάρχουν καθυστερήσεις και στη μισθοδοσία του προσωπικού- εξαιτίας της παντελούς έλλειψης ανάθεσης προγραμμάτων την τελευταία πενταετία, της καθυστέρησης των πληρωμών παλαιότερων προγραμμάτων από το ελληνικό δημόσιο και της απροθυμίας των τραπεζών για νέα δάνεια στην επιχείρηση, παρότι υπάρχουν εγγυήσεις του δημοσίου. Από τις αρχές του Φλεβάρη η διοίκηση της επιχείρησης έχει διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο του τραπεζικού δανεισμού και της παροχής εγγυήσεων προς την ΕΛΒΟ, όμως προς το παρόν σχεδόν τα πάντα παραμένουν παγωμένα, όπως το εξαγωγικό πρόγραμμα 309 φορτηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου.
Επίσης, ενώ θα μπορούσε να είναι η πρώτη επιλογή σε κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση όλου του στόλου των ενόπλων δυνάμεων, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, των αστικών λεωφορείων, των απορριμματοφόρων των ΟΤΑ στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπήρξε ανάλογη πρωτοβουλία από τις κυβερνήσεις και την πολιτεία, ενώ είναι γνωστό πως σημαντικές συμφωνίες για παραγγελίες και στο παρελθόν χάθηκαν με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ στη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι της να είναι σε πιθανή λίστα άμεσων αποκρατικοποιήσεων. Να σημειωθεί πως πέρα τις 550 θέσεων εργασίας που απέμειναν (από το σύνολο των 1.200) υπάρχουν πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας εξωτερικών συνεργατών που εξαρτώνται από την παραγωγή και λειτουργία του εργοστασίου.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
• Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ και των θέσεων εργασίας;
• Προτίθενται να προχωρήσουν σε συμβάσεις συνεργασίας με τους ΟΤΑ και να προκρίνεται η ΕΛΒΟ για κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση του στόλου ειδικών οχημάτων του στρατού και των υπόλοιπων εμπλεκομένων οργανισμών του δημοσίου;
Η ερωτώσα βουλευτής:
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου

Νέα και ειδήσεις απο την Πιερία

Κάντε κλικ εδώ.   http://www.politispierias.blogspot.com/

Οι λέξεις της εβδομάδας από τα 24γράμματα. Τι σημαίνουν οι λέξεις: Τριώδιο, Αποκριά, Μασκαράς κ.ά.;


γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Τριώδιο: «άνοιξε το Tριώδιο»: H φράση χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς. Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση κυριολεκτείται, επειδή δέκα Κυριακές πριν το Πάσχα αναγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο< τρεις ωδές. Πρόκειται για Υμνογραφικούς Κανόνες – εκκλησιαστικά ποιήματα- που αποτελούνται μόνο από τρεις ωδές αντί από εννέα ωδές, που είναι το σύνηθες.24γράμματα
Απόκρεως, αποκριά, απόκριες: Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως> γεν. ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.24γράμματα
Μασκαράς: Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”. Το maschera παράγεται από το masca, το οποίο ακόμα και σήμερα στη διάλεκτο του Piemonte προσδιορίζει τη μάγισσα. Κατα τους Deviz, Dozy, Mahn το υστερολατινικό masca παράγεται από το αραβικό maskara (: γελωτοποιός). Kατά το συνεργάτη μας, τον κ. Ραχίμι, το maskara παράγεται από το ρήμα ΣΟΧΡ سخر που σημαίνει «κοροϊδεύω, ξεγελάω, αστειεύομαι». Από το ρήμα παράγεται το όνομα ΜΑΣΧΑΡΕ مسخره (: γελοίος). Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μάσκα, μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαριλίκι, μασκότ κ.ά. Στα 24γράμματα θα βρείτε περισσότερες λέξεις καθώς και το...
...Έκτακτο Αφιέρωμα για τις Απόκριες (30 νέα άρθρα στις 3 πρώτες σελίδες).