Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010
Το Σάββατο Λαϊκή βραδιά στις Νυμφόπετρες.
Κυριακή 22 Αυγούστου 2010
Πραγματοποιήθηκε στον Καταχά Πιερίας σαρανταήμερο μνημόσυνο του Πόντιου καλλιτέχνη Γιώργου Εμμανουηλίδη.
«Είμαι βαθιά συγκινημένη δεν μπορώ να μιλήσω, μόνο που μπορώ να πω ήταν ένας θαυμάσιος άνθρωπος και ένας κάλος οικογενειάρχης. Με έμαθε πολλά τραγούδια. Αυτός έπαιζε την λύρα και εγώ μάθαινα τραγούδια» είπε η κ. Αδαμίδου.
Ο κ. Ψαθάς είπε: «Μας λείπει περνάμε δύσκολες ημέρες. Ήταν πάνω από όλα άνθρωπος και ως καλλιτέχνης ήταν ο πιο παραδοσιακός τραγουδιστής που έβγαλε το ποντιακό στοιχείο. Θα τον θυμόμαστε για πάντα αυτόν τον άνθρωπο» υπογράμμισε ο κ. Ψαθάς.
Λίγο πριν τον θάνατο του τα «Εμβόλιμα Νέα» είχαν κάνει ειδικό αφιέρωμα στο Γιώργο Εμμανουηλίδη με τίτλο Γιώργος Εμμανουηλίδης: Ο καταξιωμένος Πόντιος καλλιτέχνης μιλά στα «Εμβόλιμα Νέα».
Γράφαμε: " Ο Γιώργος Εμμανουηλίδης είναι ο καταξιωμένος πόντιος καλλιτέχνης που έβαλε την δική του σφραγίδα στο ποντιακό τραγούδι. Γεννήθηκε το 1937 στον Καταχά Πιερίας από πόντιους γονείς. Τα πρώτα ακούσματα για τον τότε μικρό Γιωργούλη όπως τον αποκαλούσαν οι δικοί του, προήρθαν από τους γονείς του. « Ο πατέρας μου έπαιζε λύρα και η μάνα μου τραγουδούσε, είχε πολύ καλή φωνή η Μητέρα μου. Το πρώτο τραγούδι που τραγούδησα ήμουν 6 χρονών». Μας είπε. Το εξαιρετικό ταλέντο του και κυρίως το σπάνιο ηχόχρωμα της φωνής του ήταν φυσικό να προκαλέσει γρήγορα το ενδιαφέρον των συνθετών. « Τα πρώτα τραγούδια που τραγούδησα ήταν σε στοίχους του συμπατριώτης μου τραγουδιστή και συνθέτη του αείμνηστου Πέτρου Χαραλαμπίδη». Η μετέπιπτα σταδιοδρομία στο ποντιακό τραγούδι του Γιώργου Εμμανουηλίδη ήταν ραγδαία. Συνεργάστηκε με κορυφαίους πόντιους καλλιτέχνες όπως τον πατριάρχη της ποντιακής λύρας τον Γώγο Πετρίδη, τον Παναγιώτη Ασλανίδη, τον Μάντη Σαββίδη, τον Κωστίκα Κωνσταντινίδη, τον Γιάννη Τσανάκαλη και πόλους άλλους. Ταυτόχρονα ηχογραφεί δεκάδες τραγούδια συνεργαζόμενος με την εταιρία VASIPAP. Γιώργος Εμμανουηλίδης τραγούδησε μια μεγάλη κάμα τραγουδιών με θεματολογία κοινωνικού περιεχομένου όπως αυτά που αναφέρονται στην Αγάπη στον Ερώτα, στην Προσφυγιά, τραγούδια της ξενιτιάς αλλά και τραγούδια ιστορικά που αναφέρονται στον ξεριζωμό και την Γενοκτονία των Ποντίων, πολλά από τα οποία δεν έγινα γνωστά στον ευρύ κοινό. Σε όλη την καλλιτεχνική του πορεία ο Γιώργος Εμμανουηλίδης πρόβαλε και τήρησε πιστά την ποντιακή παραδοσιακή μουσική. Στοιχεία που πρέπει να γίνουν οδηγό για κάθε νέο καλλιτέχνη. Κλείνοντας την συνομιλία μας ζητήσαμε από το Γιώργο Εμμανουηλίδη να μας πει τι θυμάται πιο έντονα στην καλλιτεχνική του πορεία, είπε. « Η αγάπη του κόσμου δεν μπορεί περιγραφεί με λόγια. Όπου και αν τραγουδούσα, έρχονταν πάρα πολύς κόσμος και με αγκάλιαζε. Έζησα στιγμές αξέχαστες με τους ξενιτεμένους στην Γερμανία». Σήμερα ο Γιώργος Εμμανουηλίδης ζει στο χωριό του στον Καταχά Πιερίας με την σύζυγο του την Σοφία και τα παιδιά του. Κλείνοντας σημείωμα μας αυτό για τον πόντιο καλλιτέχνη Γιώργο Εμμανουηλίδη του όποιου η προσφορά είναι μεγάλη στο ποντιακό τραγούδι απευθύνουμε πρόταση προς τα ποντιακά σωματεία ΠΟΠΣ, ΠΟΕ, Στέγη Ποντίων Καλλιτεχνών να πραγματοποιήσουν εκδήλωση τιμής σε αυτόν το σπουδαίο καλλιτέχνη".
Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010
Χρυσάφι η γη πέριξ της Εγνατίας
Εκτινάχθηκε στα ύψη, μέχρι και 1.824%, μέσα σε μία δεκαετία. Ποια είναι η σημερινή αξία των οικοπέδων. Στην περιοχή του κόμβου Λαγκαδά, ενώ το 1998 οι αξίες ήταν από 1.500 έως 15.000 ευρώ το στρέμμα, σήμερα κυμαίνονται από 30.000 έως 70.000 ευρώ. Μάλιστα αναφέρθηκαν και αξίες μέχρι 200.000 ευρώ. Επίσης, στην περιοχή του κόμβου Καλοχωρίου, ενώ οι αξίες γης κυμαίνονταν το 1998 από 15.000 έως 60.000 ευρώ το στρέμμα, σήμερα βρίσκονται μεταξύ 30.000 και 150.000 ευρώ.Ρεπορταζ του Φώτη Κουτσαμπάρη στην "Μακεδινία"
Σε χρυσό έχουν μετατραπεί τα οικόπεδα και τα χωράφια στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία οδός, καθώς με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου η αξία της γης εκτινάχθηκε στα ύψη και ανέβηκε μέχρι και 1.824% μέσα σε μία δεκαετία. Ενδεικτική της αξίας που πήραν τα χωράφια κοντά στην Εγνατία οδό είναι η περίπτωση του κόμβου Βανιάνου, που βρίσκεται σε απόσταση 8 χλμ. από την Ξάνθη, αποτελεί τη δυτική είσοδο στην πόλη και δόθηκε πρόσφατα σε κυκλοφορία. Η περιοχή είναι καθαρά αγροτική αλλά λόγω της κατασκευής της Εγνατίας οδού εκτοξεύτηκαν οι αξίες εκατέρωθεν του δρόμου που συνδέει την Εγνατία με την παλιά εθνική Ξάνθης - Καβάλας. Στην περιοχή του κόμβου Βανιάνου το 1998 η αξία της γης ήταν 500 ευρώ το στρέμμα και σήμερα οι τιμές κυμαίνονται από 3.000 μέχρι 20.000 ευρώ το στρέμμα, δηλαδή είναι 3.900% πάνω. Με την αναπροσαρμογή των αξιών γης του 2009 σε αξίες του 1998 προκύπτει ότι οι αξίες κυμαίνονται από 1.443 έως 9.620 ευρώ ανά στρέμμα. Έτσι, η μεταβολή της αξίας γης, αν υπολογιστεί αντίστοιχα και η αξία των χρημάτων, το 1998 και το 2009 είναι μεταξύ 189% και 1.824%. Η μέση αύξηση των αξιών της γης στο σύνολο του κόμβου Βανιάνου στην Ξάνθη μεταξύ 1998-2009 ανέρχεται στο 798%.
Οι μεταβολές των αξιών γης
Οι μεταβολές της αξίας γης σε 15 περιοχές κόμβων της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου, έχουν ως εξής. Περιοχή κόμβου Ευκαρπίας - Γηροκομείου. Οι αξίες στην περιοχή το 1998 κυμαίνονταν από 15.000 έως 60.000 ευρώ ανά στρέμμα. Σήμερα οι αξίες της γης στις πιο απομακρυσμένες περιοχές ξεκινούν από 60.000 και φθάνουν κοντά στον κόμβο στις 200.000 ευρώ ανά στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ -20% και 381% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 67%. Περιοχή κόμβου Λαγκαδά. Οι αξίες στην περιοχή ενώ το 1998 ήταν στις 1.500-15.000 ευρώ το στρέμμα σήμερα κυμαίνονται από 30.000 έως 70.000 ευρώ το στρέμμα, ενώ αναφέρθηκαν και αξίες μέχρι 200.000 ευρώ. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 11% και 862% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 98%. Περιοχή κόμβου Καλοχωρίου. Οι αξίες γης κυμαίνονταν το 1998 από 15.000 έως 60.000 το στρέμμα και σήμερα βρίσκονται μεταξύ 30.000 και 150.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 4% και 157% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 16%. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις ζωνών όπου εμφανίζεται μείωση από -4% μέχρι -40%. Περιοχή κόμβου Διαβατών. Οι αξίες γης από 12.000 έως 20.000 σήμερα βρίσκονται μεταξύ 25.000 και 120.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 15% και 121% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 116%. Περιοχή κόμβου Βέροιας. Οι αξίες γης από 1.500 έως 7.000 το στρέμμα σήμερα κυμαίνονται μεταξύ 250.000 και 350.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 28% και 434% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 326%. Περιοχή ανατολικού κόμβου Γρεβενών. Οι αξίες γης από 1.000 έως 2.400 το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται μεταξύ 5.000 και 15.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 60% και 381% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 179%. Περιοχή κόμβου Καλαμιάς Κοζάνης. Οι αξίες γης από 400 έως 600 το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται από 2.000 έως 3.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές είναι στο 141%. Περιοχή κόμβου Κοζάνης. Οι αξίες γης από 2.000 έως 12.000 το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται από 4.000 έως 35.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 40% και 141% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 66%. Περιοχή κόμβου Αγίου Σύλλα Καβάλας. Οι αξίες γης από 4.000 το στρέμμα το 1998 σήμερα έφθασαν από 18.000 έως 35.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 116% και 321% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 231%.
Περιοχή κόμβου Βανιάνου Ξάνθης. Οι αξίες γης από 500 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται από 3.000 έως 20.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 189% και 1.824% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 798%.
Περιοχή κόμβου Βαφέικων Ξάνθης. Οι αξίες γης από 800 έως 5.000 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται από 2.000 έως 25.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 κυμαίνονται μεταξύ 20% και 702% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 93%.
Περιοχή κόμβου Ηγουμενίτσας. Οι αξίες γης από 4.000 έως 10.000 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα κυμαίνονται από 25.000 έως 120.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 κυμαίνονται μεταξύ 201% και 1.704% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 618%.
Περιοχή κόμβου Λευκής Άμμου Καβάλας. Οι αξίες γης από 2.000 έως 8.000 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα βρίσκονται μεταξύ 10.000 και 100.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 κυμαίνονται μεταξύ 141% και 1.103% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 327%.
Περιοχή κόμβου δυτικής Κομοτηνής. Οι αξίες γης από 900 έως 15.000 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα βρίσκονται μεταξύ 2.000 και 100.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 κυμαίνονται μεταξύ -36% και 1.183% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 240%.
Περιοχή κόμβου Αλεξανδρούπολης. Οι αξίες γης από 2.000 έως 8.000 ευρώ το στρέμμα το 1998 σήμερα βρίσκονται μεταξύ 23.000 και 40.000 ευρώ το στρέμμα. Οι μεταβολές των αξιών μεταξύ 1998-2009 κυμαίνονται μεταξύ 20% και 742% ενώ η μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου ανέρχεται στο 392%.
• Η κοινή γνώμη. Το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού διεξήγαγε και δημοσκόπηση με τη συμμετοχή 1.030 υπευθύνων επιχειρήσεων στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος. Στο ερώτημα εάν η Εγνατία οδός συνετέλεσε στην αύξηση της αξίας των ακινήτων, οι 583 (57%) είχαν την άποψη ότι η κατασκευή της Εγνατίας οδού επηρέασε θετικά τις αξίες των ακινήτων, οι 311 (30%) ότι επηρέασε αρνητικά και 138 (13%) απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν.
Μεγάλες οι αναπροσαρμογές σε μία δεκαετία
Η μεταβολή της αξίας της γης στην περίοδο της δεκαετίας 1998-2009 μελετήθηκε από το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού Α.Ε., το οποίο πραγματοποίησε έρευνα στις περιοχές διέλευσης του δρόμου και συνέταξε έκθεση με τα συμπεράσματα. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, οι μεταβολές στις αξίες γης παρουσιάζουν συνολικά θετικά πρόσημα μεταξύ του 1998 και του 2009 με βάση τις πραγματικές τιμές του 2009 σε όλους τους κόμβους και κυμαίνονται από 15% (στον κόμβο Βαφέικων στην Ξάνθη) μέχρι 3.900% (στον κόμβο Βανιάνου επίσης στην Ξάνθη) ενώ με βάση τις αναπροσαρμοσμένες τιμές του 2009 κυμαίνονται από -44% (παρατηρούνται δηλαδή μειώσεις) έως αύξηση 1.824% στους ίδιους κόμβους αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι στον κόμβο Βαφέικων δεν έγιναν μεγάλες αυξήσεις διότι η πρόσβαση σε κάποιες αγροτικές περιοχές είναι δύσκολη λόγω της ύπαρξης ποταμού που τις διατρέχει.
Οι μέσες μεταβολές των αναπροσαρμοσμένων αξιών γης σε κανέναν κόμβο της Εγνατίας οδού δεν εμφανίζουν αρνητικές τιμές και κυμαίνονται από 16% (στον κόμβο του Καλοχωρίου) μέχρι 798% (στον κόμβο Βανιάνου). Σε δέκα κόμβους οι μέσες μεταβολές αξιών γης υπερβαίνουν το 100%.
Παρά την αναπροσαρμογή των τιμών, σε πέντε κόμβους (Ηγουμενίτσας, Καλαμιάς, Αγίου Σύλλα, Λευκής Άμμου και Βανιάνου) παρατηρούνται ελάχιστες και μέγιστες μεταβολές αξιών μεγαλύτερες του 100%, με τις μέγιστες μεταβολές να ξεπερνούν το 1.000% σε τέσσερις κόμβους (Ηγουμενίτσας, Λευκής Άμμου, Βανιάνου και δυτικής Κομοτηνής). Μειώσεις σε αξίες γης εμφανίζονται σε πέντε κόμβους (Κοζάνης, Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Βαφέικων και δυτικής Κομοτηνής) κυρίως σε περιοχές αγροτικού χαρακτήρα και σε περιπτώσεις με προβληματική πρόσβαση είτε λόγω της κατασκευής της Εγνατίας οδού είτε ιδιαίτερων τοπικών χαρακτηριστικών.
20 σταθμοί εξυπηρέτησης στην Εγνατία οδό
Είκοσι σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων πρόκειται να αποκτήσει η Εγνατία οδός, καθώς τα σχέδια της εταιρίας είναι για δέκα ζεύγη (από ένα σε κάθε κατεύθυνση), παρότι σήμερα λειτουργεί μερικώς μόνον ένας, στην Κουλούρα, κυρίως ως πρατήριο υγρών καυσίμων. Παράλληλα, προγραμματίστηκε η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των υφιστάμενων πάρκινγκ και η ολοκλήρωση των ημιτελών. Οι διερχόμενοι οδηγοί, που σήμερα είναι αναγκασμένοι να βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ, σε λίγο καιρό θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν σύγχρονους σταθμούς εξυπηρέτησης (ΣΕΑ), ανάλογους των καλύτερων του άξονα ΠΑΘΕ (Αθήνα - Θεσσαλονίκη). Σήμερα λειτουργεί μόνον ένας ΣΕΑ, στην Κουλούρα, ενώ άλλοι τρεις είναι στα σκαριά, καθώς έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών από τους υποψήφιους κατασκευαστές και εκμεταλλευτές τους. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης, «στην Κουλούρα υπάρχει ΣΕΑ, πλην όμως λειτουργεί ως πρατήριο καυσίμων. Σύντομα θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν, όμως, και οι χώροι εστίασης και όλες οι υπόλοιπες υποδομές. Οι επόμενοι τρεις σταθμοί, για τους οποίους ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προσφορών, είναι στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας, στο Αρδάνιο Έβρου και στο Σώστη Ροδόπης. Θα έχουν ανάλογα χαρακτηριστικά του ΣΕΑ Κουλούρας, ενώ μέχρι το τέλος του έτους προγραμματίζουμε άλλα τρία ζεύγη ΣΕΑ σε Γιάννενα, Κοζάνη και Καβάλα». Στόχος της εταιρίας είναι να λειτουργεί ένας ΣΕΑ ανά 50 - 60 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για αναψυχή, ξεκούραση και ανεφοδιασμό των διερχόμενων οδηγών. «Ο στόχος μας είναι να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν τουλάχιστον δέκα ζεύγη ΣΕΑ σε όλη την Εγνατία», επισήμανε ο κ. Μουρατίδης.
Πάρκινγκ
Λύση όμως έχει σχεδιάσει η εταιρία και για ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που εμφάνιζε ο αυτοκινητόδρομος, τα πάρκινγκ. Εκτός του μικρού αριθμού τους, ακόμη και τα υπάρχοντα μοιάζουν με ανοίγματα (ξέφωτα) στη μέση του πουθενά, χωρίς να προσφέρουν στοιχειώδεις εξυπηρετήσεις ακόμη και για ολιγόλεπτες στάσεις. Το πρόβλημα έχει αναγνωρίσει η διοίκηση της εταιρίας και ήδη, σύμφωνα με τον κ. Μουρατίδη, έχει προγραμματιστεί η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης και η ολοκλήρωση των ημιτελών. «Μείναμε πίσω στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των πάρκινγκ. Η εικόνα τους δεν είναι η επιθυμητή. Γι' αυτό θα προχωρήσουμε σε φυτεύσεις και στη δημιουργία αξιοπρεπών χώρων υγιεινής, ώστε οι πολίτες να μπορούν να τα επισκέπτονται και να μένουν ικανοποιημένοι», τόνισε ο κ. Μουρατίδης. Μάλιστα, σε μια προσπάθεια για βελτιωμένους χώρους στάθμευσης, η εταιρία αναμένεται να δώσει κίνητρα στους παραχωρησιούχους των ΣΕΑ, ώστε να μπορούν να εγκαταστήσουν κάποιες εξυπηρετήσεις σε γειτονικά πάρκινγκ, προσφέροντας έτσι περισσότερα από ένα χώρο... ανάγκης. «Στόχος είναι να δημιουργηθούν μικρές καντίνες, με αισθητική και ποιότητα, ώστε οι πολίτες να μπορούν πρόχειρα να πιουν έναν καφέ, να καθίσουν κάπου, να φάνε πρόχειρα», υπογράμμισε ο κ. Μουρατίδης.
ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ «Αγγελιοφόρος»
Πάρκινγκ
Λύση όμως έχει σχεδιάσει η εταιρία και για ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που εμφάνιζε ο αυτοκινητόδρομος, τα πάρκινγκ. Εκτός του μικρού αριθμού τους, ακόμη και τα υπάρχοντα μοιάζουν με ανοίγματα (ξέφωτα) στη μέση του πουθενά, χωρίς να προσφέρουν στοιχειώδεις εξυπηρετήσεις ακόμη και για ολιγόλεπτες στάσεις. Το πρόβλημα έχει αναγνωρίσει η διοίκηση της εταιρίας και ήδη, σύμφωνα με τον κ. Μουρατίδη, έχει προγραμματιστεί η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης και η ολοκλήρωση των ημιτελών. «Μείναμε πίσω στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των πάρκινγκ. Η εικόνα τους δεν είναι η επιθυμητή. Γι' αυτό θα προχωρήσουμε σε φυτεύσεις και στη δημιουργία αξιοπρεπών χώρων υγιεινής, ώστε οι πολίτες να μπορούν να τα επισκέπτονται και να μένουν ικανοποιημένοι», τόνισε ο κ. Μουρατίδης. Μάλιστα, σε μια προσπάθεια για βελτιωμένους χώρους στάθμευσης, η εταιρία αναμένεται να δώσει κίνητρα στους παραχωρησιούχους των ΣΕΑ, ώστε να μπορούν να εγκαταστήσουν κάποιες εξυπηρετήσεις σε γειτονικά πάρκινγκ, προσφέροντας έτσι περισσότερα από ένα χώρο... ανάγκης. «Στόχος είναι να δημιουργηθούν μικρές καντίνες, με αισθητική και ποιότητα, ώστε οι πολίτες να μπορούν πρόχειρα να πιουν έναν καφέ, να καθίσουν κάπου, να φάνε πρόχειρα», υπογράμμισε ο κ. Μουρατίδης.
ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ «Αγγελιοφόρος»
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)