Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Οπου δεν πίπτει λόγος...

ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΒΟΪΤΣΙΔΗ
Δεν είναι μόνο τα προβλήματα. Ακόμη πιο δύσκολος για τον Γιάννη Μπουτάρη και τους συνεργάτες του φαίνεται ο συνδυασμός μεγάλων προσδοκιών και απροθυμίας ατομικής συνεισφοράς στην επίλυσή τους. Ολοι περιμένουν τα πάντα, αλλά ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι ν' αλλάξουν κάτι στην καθημερινότητά τους. Μόνο που τα σκουπίδια δεν θα εξαφανιστούν όσο ο κόσμος, αντί να τα χωρίζει και να ανακυκλώνει ό,τι ανακυκλώνεται, ανοίγει τον κάδο και σαβουρντίζει ό,τι έχει και δεν έχει - πολύ περισσότερο, όταν δεν κάνει καν τον κόπο να ανοίξει τον κάδο. Η Αριστοτέλους δεν θ' απαλλαγεί από τους φραπεδοκαναπέδες, όσο στρογγυλοκάθονται και τους επιδοκιμάζουν οι ίδιοι οι πολίτες που στα λόγια αγανακτούν. Και το διπλοπαρκάρισμα δεν θα πάρει τέλος, όσο θεωρείται περίπου «κεκτημένο λαϊκό δικαίωμα» να αφήνεις το αυτοκίνητο με αναμμένα αλάρμ για να πεταχτείς μέχρι την τράπεζα - κατά την ακλόνητη νεοελληνική πεποίθηση που συνήθως εκφράζεται με τη δραματική ρητορική ερώτηση «τι κάνει το κράτος;», υποχρέωση της Πολιτείας είναι να εξασφαλίζει πάρκινγκ στον καθένα, σε ακτίνα εκατό μέτρων πέριξ της πλατείας Ελευθερίας, δωρεάν εννοείται. Ας μη γελιόμαστε. Ολες αυτές οι εικόνες δεν διαμορφώθηκαν μόνο από την αδράνεια των παλαιότερων δημοτικών αρχών. Κυρίως και μεγίστως διαμορφώθηκαν από τη συμπεριφορά των πολιτών. Ούτε μπορούμε να επαναπαυθούμε στη σκέψη ότι αυτοί ήταν εκατό, διακόσιοι, χίλιοι, που τώρα, συνεπαρμένοι από τον άνεμο της αλλαγής, θα σκεφτούν τι είδαν στο τελευταίο ταξίδι τους στο Λονδίνιο, στο Βερολίνο ή στη Ζυρίχη και θα προσαρμοστούν αναλόγως. Οι κάτοικοι που κατάντησαν τη Θεσσαλονίκη κάτι ανάμεσα σε Αλεξάνδρεια και Γιαουντέ είναι εκατοντάδες χιλιάδες. Οσο πικρό και αν ακούγεται, διαμορφώνουν mainstream.
Προφανώς, αυτό δεν θ' αλλάξει μόνο με αστυνομικά μέτρα. Θ' αλλάξει μόνο όταν αρχίσει να εμπεδώνεται συνείδηση πολίτη. Είναι όντως σημαντικό να καταφέρει ο νέος δήμαρχος να εμπνεύσει μια άλλη συμπεριφορά, πείθοντας ότι έχει όραμα για την πόλη και ότι δεν αρκείται να ανακυκλώνει μια χλιαρή καθημερινότητα. Αλλά ας μη γελιόμαστε. Θαύματα δεν γίνονται. Και επειδή όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος, δεν είναι κακό να ανεβάσει στροφές η Δημοτική Αστυνομία. Αυτό, κατ' αρχάς προϋποθέτει ότι θα έχει την υποστήριξη του νέου δημάρχου - κάτι αυτονόητο. Εξίσου, όμως, προϋποθέτει ότι δεν θα φοβάται να λειτουργήσει ως Αστυνομία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν κάνει απλώς παρατηρήσεις, αλλά κόβει κλήσεις χωρίς δεύτερη κουβέντα. Και αυτή η «δευτέρα φύσις» δεν αλλάζει εύκολα.





Η κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και όχι με τις απαιτήσεις των εργολάβων

 Νέα ερώτηση του Κώστα Πουπάκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα διόδια με αφορμή τον κίνδυνο διακοπής των οδικών έργων
“Η κυβέρνηση μας έλεγε ότι λεφτά για οδικά έργα υπάρχουν και ότι, αναγνωρίζοντας το κοινωνικό πρόβλημα, θα μειώσει τις τιμές των διοδίων. Σήμερα, και περισσότερους σταθμούς διοδίων δημιουργεί και αυξάνει το αντίτιμο για ακατάλληλους και επικίνδυνους δρόμους. Παράλληλα, αδιαφορεί για την ευρωπαϊκή νομοθεσία που ορίζει ρητά ότι προβλέπονται παράδρομοι στις εθνικές οδούς. H κυβέρνηση έχει την ευθύνη να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να ελέγξει επιτέλους τις παράλογες απαιτήσεις των εργολάβων. Τι φοβάται και δεν τολμά να το κάνει;”

Αυτό δηλώνει ο Έλληνας Ευρωβουλευτής με αφορμή νέα ερώτηση για τα διόδια και τον κίνδυνο διακοπής των αναγκαίων οδικών έργων, με την οποία καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει θέση στα ακόλουθα:

1. Με ποιο τρόπο ο πολίτης θα μάθει την τύχη των χρημάτων που έχουν μέχρι τώρα καταβληθεί με τη μορφή διοδίων στις κατασκευαστικές και πώς μπορεί να προστατευθεί από την προσχηματική επίκληση οικονομικών προβλημάτων από τις κατασκευαστικές εταιρείες προκειμένου να υποχωρήσουν από την υποχρέωσή τους να παραδώσουν ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό έργο;

2. Σε περίπτωση διακοπής ή αναβολής των έργων, με ποιο τρόπο προστατεύεται το δικαίωμα του πολίτη να απολαύσει τις υπηρεσίες για τις οποίες έχει ήδη προπληρώσει;

Η ερώτηση αποτελεί συνέχεια προηγούμενου ερωτήματος του Κ. Πουπάκη (ημερ/νια 21/01/09) μέλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς & Προστασίας Καταναλωτών, με το οποίο είχαν αναδειχθεί τα ακόλουθα σημεία:

• Πώς αιτιολογείται η ενσωμάτωση οδικού άξονα στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, χωρίς να πληρούνται οι στοιχειώδεις προδιαγραφές ασφάλειας, όπως αυτές ορίζονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία;

• Είναι νόμιμη η υποχρέωση καταβολής διοδίων σε διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο που δεν πληροί αυτές τις προδιαγραφές;

• Είναι νόμιμη η αύξηση ύψους αντιτίμου διοδίων όταν αυτό δεν συνδέεται με κόστος κατασκευής, λειτουργίας και ανάπτυξης του αντίστοιχου δικτύου έργων υποδομής;

• Ποια είναι η θέση της Επιτροπής σχετικά με το γεγονός ότι οι διερχόμενοι οδηγοί απολαμβάνουν κάκιστες υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα πληρώνουν αυξήσεις σε διόδια για έργα που ενδέχεται μελλοντικά να γίνουν;

Τέλος, αντίστοιχα ήταν τα ερωτήματα που είχε θέσει ο ευρωβουλευτής προς την Κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς:

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να κάνει κάτι συγκεκριμένο, ουσιαστικά και άμεσα, τόσο για το αναφερόμενο ζήτημα, όσο και για τη συνολική μείωση των διοδίων σε όλη την Ελλάδα;

2. Προτίθεται να πάρει μέτρα και πότε σχετικά με το γεγονός της ακαταλληλότητας εθνικών οδικών δικτύων ως προς τις προϋποθέσεις ασφάλειας που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση;

3. Προτίθεται να συνεχίσει την τακτική της καταβολής διοδίων για ακατάλληλους δρόμους που δεν πληρούν τους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

4. Προτίθεται να πάρει μέτρα και πότε στο πλαίσιο αυτό, σχετικά με την αναθεώρηση των συμβάσεων που έχει υπογράψει το ελληνικό Δημόσιο με ιδιωτικές εταιρείες.

* Επισυνάπτεται το σχετικό υλικό με τις παρεμβάσεις του Κώστα Πουπάκη για το ζήτημα των διοδίων.



Βουλή. Ερώτηση κ. Σταύρου Καλαφάτη για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας των Μουσείων της Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, κατέθεσε στη Βουλή την με αριθ. 9079/13-01-2011 ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, με θέμα «Προσωρινή αναστολή λειτουργίας των Μουσείων της Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης προσωπικού». Στην ερώτηση του ο κ. Καλαφάτης αναφέρεται στο γεγονός ότι στην ετήσια λίστα αγαπημένων προορισμών που ανακοίνωσε πρόσφατα η γνωστή εφημερίδα “New York Times”, συμπεριλαμβάνεται και η Θεσσαλονίκη, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην ακμάζουσα πολιτιστική ζωή της. Στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας αναβάθμισης του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης θεωρεί αδικαιολόγητη την προσωρινή αναστολής λειτουργίας των μεγάλων Μουσείων της πόλης λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης. Αδικαιολόγητη επίσης θεωρεί τη μερική λειτουργία των Μουσείων μέχρι το μεσημέρι κατά τους μήνες Ιανουάριο μέχρι και Απρίλιο, υπενθυμίζοντας χαρακτηριστικές περιπτώσεις απογευματινών αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και άλλων ομάδων τουρισμού, οι οποίες αδυνατούν να τα επισκεφθούν για το συγκεκριμένο λόγο. Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο κ. Καλαφάτης, διερευνά τις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου για την κάλυψη των κενών προσωπικού και την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των Μουσείων της Θεσσαλονίκης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε να αρθούν οι όποιες δυσλειτουργίες.











«Μνημειώδης η κυβερνητική κοροϊδία έναντι των πολιτών : 14.400 Ευρώ ενοίκιο για το νέο μέγαρο του ΕΤΕΑΝ-ΤΕΜΠΜΕ!»

Ερώτηση στη βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαϊας Νίκος Νικολόπουλος για τη συνεχιζόμενη κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος από τη Κυβέρνηση του Μνημονίου. Ο Ν. Νικολόπουλος υπογραμμίζει στην ερώτηση του ότι η κυβέρνηση από τη μια διακηρύττει το “νοικοκύρεμα” στους δημόσιους φορείς, ενώ από την άλλη σκορπίζει το δημόσιο χρήμα για την ενοικίαση κτηρίων τα οποία στεγάζουν φορείς και οργανισμούς, που ανήκουν και εποπτεύονται από υπουργεία.
Αναφέρει χαρακτηριστικά πως «Παρ’ όλες τις απανωτές αποτυχίες της διοίκησης ΤΕΜΠΜΕ που φέρει αμιγώς την ευθύνη των τελευταίων προγραμμάτων ΤΕΜΠΜΕ, αλλά και την απαξίωση του φορέα, με αποτέλεσμα την απόφαση για αλλαγή ονόματος από την ηγεσία του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος και το Δ.Σ. του φορέα συνεχίζουν να προκαλούν την επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και την κοινωνία ολόκληρη με τις αποφάσεις τους. Τελευταίο επεισόδιο είναι η προκήρυξη ξανά μέσα σε τρεις μήνες ανοιχτού διαγωνισμού μίσθωσης ακινήτου για τη στέγαση των υπηρεσιών του νεοσύστατου Ε.Τ.Ε.ΑΝ. (πρώην ΤΕΜΠΜΕ) με προϋποθέσεις μεγάρου και με μηνιαίο μίσθωμα 14.400 ευρώ!»Και συνεχίζει λέγοντας: ότι : «και πριν από τρεις μήνες η Διοίκηση του ΤΕΜΠΜΕ είχε ξαναπροσπαθήσει να μισθώσει μέγαρο, ωστόσο τότε τον κήρυξαν άκυρο έπειτα από σχετικά δημοσιεύματα που ξεσκέπαζαν όλη την υπόθεση και μιλούσαν για «σκοτεινό και φωτογραφικό διαγωνισμό. Τώρα φαίνεται ότι αναθάρρησαν πάλι και θέλουν να ολοκληρώσουν τη δουλειά!»
Κατόπιν ο Αχαιός Βουλευτής απευθύνεται στον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μ. Χρυσοχοϊδη και του υπενθυμίζει πως ένας ολόκληρος λαός ταλαιπωρείται από το μνημόνιο που έφερε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, η οποία ευαγγελίζεται το νοικοκύρεμα και το συμμάζεμα των δημοσιονομικών και τη περικοπή της σπατάλης στο Κράτος, ενώ ταυτοχρόνως εξακολουθούν να υπάρχουν «αυτοκρατορικές» συμπεριφορές από τους κυβερνητικούς «μανταρίνους».Και ερωτά ευθέως τον Υπουργό: «Δεν υπάρχει άραγε, ένα ακίνητο περιουσίας του Δημοσίου στο Κέντρο της Αθήνας, να στεγάσει τον Πρόεδρο της ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ, κ. Αλέξανδρο Παπαρσένο και τα μέλη του Διοικητικού του Συμβουλίου, που βάσει αποτελέσματος τίποτα δεν έχουν προσφέρει στις μικρές επιχειρήσεις της χώρας κατά το τελευταίο ένα έτος; Πρέπει, κ. Χρυσοχοϊδη, να συνεχιστεί αυτό το τρισάθλιο φαινόμενο δημοσίας σπατάλης για ενοικιάσεις κτηρίων για να στεγάζονται δημόσιοι φορείς και οι διοικήσεις τους με χρήματα των βαριά φορολογούμενων πολιτών; Είναι αναγκαίο να δαπανούνται 14.400 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή 172.800 ευρώ το χρόνο μόνο για ενοίκια, ενώ τα δημόσια κτήρια κάθονται και σκουριάζουν;»Τα ερωτήματα του Βουλευτής της ΝΔ ζητούν άμεσα απαντήσεις, όχι μόνο με λόγια, αλλά με έργα. Σαφέστατη και άμεση οφείλει να είναι η αντίδραση του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη για την ακύρωση της προκλητικής αυτής προκήρυξης.



Νυμφόπετρα. Πρώτα αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις και μετά βλέπουμε για διόδια.


Την δημιουργία σταθμού διοδίων στην Νυμφόπετρα ανακοίνωσε το υπουργείο υποδομών όταν οι δικαιούχοι αποζημιώσεων κάτοικοι της Νυμφόπετρας δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί από την απαλλοτρίωση που έχει γίνει στα κτήματα τους για την κατασκευή της Εγνατίας οδού. Οι κάτοικοι διαμηνύουν στους αρμοδίους ότι δεν θα επιτρέψουν καμία κατασκευή διοδίων αν πρώτα δεν καταβληθούν οι αποζημιώσεις τους.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης.