Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Γ. Χριστοφορίδης: Μόνο εγώ ενοχλούμαι, Τίνα (Μπιρμπίλη);

Ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία έχει χειριστεί το θέμα των διοδίων - που τα αυξάνει ξανά σήμερα τα μεσάνυχτα - εξοργίζει όλο τον κόσμο. Και δικαίως. Διότι δε μπορεί, κύριε, να με βάζεις να προπληρώνω διόδια για ένα δρόμο που έχει το κακό του το χάλι, με τη λογική ότι κάποια στιγμή ΘΑ τον φτιάξεις. Αυτό είναι σα να μου λες «δώσε μου τώρα εσύ τα λεφτά και, αφού τα μαζέψω και τα βάλω στην τράπεζα να αβγατίζουν, θα σου φτιάξω εγώ το δρόμο». Σιγά τη μαγκιά. Πού είναι η επένδυση; Πού είναι η δέσμευση ιδίων κεφαλαίων;
Να βάλει τα ωραία του λεφτά ο κάθε καλός κατασκευαστής, να φτιάξει το δρόμο και μετά να βγάλει και κέρδος. Δεν είπαμε όχι.
Είναι ενδεικτικό ότι δεν έχει διαμαρτυρηθεί κανείς σοβαρά για την Αττική Οδό, για παράδειγμα. Διότι εκεί έχεις ένα καλό δρόμο, που εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες. Κι όσο κι αν έχουν γίνει κάποιες «παρεμβάσεις», ώστε οι εναλλακτικές διαδρομές να καταστούν (τουλάχιστον) περίπλοκες, όσο κι αν το αντίτιμο δεν είναι χαμηλό, σε καμία περίπτωση δεν ξεσηκώθηκε λαϊκό κίνημα εναντίον της Αττικής οδού.
Ακριβώς γιατί (σχεδόν) όλοι αναγνωρίζουν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος έλυσε συγκεκριμένα προβλήματα. Ακόμη κι αν κάποιοι στρέφονται συνολικά κατά των διοδίων, με το επιχείρημα ότι όλοι οι δρόμοι είναι εθνική περιουσία, όταν τα πράγματα γίνονται σωστά ο κόσμος συνειδητοποιεί ότι διευκολύνεται η ζωή του.
Αυτά, όμως, είναι τα αυτονόητα. Τα διόδια έχουν και μια άλλη παράμετρο που καταδεικνύει το μπάχαλο του ελληνικού κράτους. Όταν κάνω τη διαδρομή για να πάω από την Αθήνα -όπου ζω τα τελευταία έξι χρόνια- στην πατρίδα μου, τη Θεσσαλονίκη, δεν με εξοργίζει μόνο το υπέρογκο ποσό που θα πληρώσω σε διόδια. Δε με εξοργίζει μόνο το γεγονός ότι το ποσό αυτό έχει πολλαπλασιαστεί στο ελάχιστο τελευταίο χρονικό διάστημα. Ούτε μόνο ότι πληρώνω για δρόμους-σκοτώστρες. Με κάνει έξαλλο, που με υποχρεώνουν να σταματάω κάθε δυο και τρεις.
Με το ρυθμό που ξεφυτρώνουν οι σταθμοί διοδίων, για να φτάσεις στη Θεσσαλονίκη, ζεις ένα διαρκές σταμάτα-ξεκίνα. Μόνο για την καρμανιόλα των Τεμπών σταματάς τρεις φορές για να πληρώσεις διόδια. Χαζοί είναι - δηλαδή - οι Ιταλοί, που όταν μπαίνεις στους αυτοκινητοδρόμους τους (κι εκεί είναι κανονικοί αυτοκινητόδρομοι, όχι γιαλαντζί σαν τους δικούς μας), σου δίνουν ένα εισιτήριο και δεν ξανασταματάς μέχρι να βγεις στον τελικό σου προορισμό, όπου πληρώνεις ανάλογα με την απόσταση που έχεις διανύσει;
Και δεν είναι μόνο τα νεύρα μας που υποφέρουν από το σταμάτα - ξεκίνα. Επιπλέον, αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση της βενζίνης (κι εκεί που έχει πάει η τιμή της, δεν είναι παίξε-γέλασε). Και, βέβαια, μέχρι να φτάσει ξανά το κοντέρ στην προηγούμενη ταχύτητα - που έχεις μειώσει για να σταματήσεις στο σταθμό διοδίων - αυξάνονται και οι εκπομπές καυσαερίων.
Μόνο εμένα ενοχλούν αυτά, Τίνα (Μπιρμπίλη);
Γιώργος Χριστοφορίδης





Πέντε χρόνια τρόμου, έζησε μαθητής στη Θεσσαλονίκη

Φόβος και ο τρόμος για έναν μαθητή από τη Θεσσαλονίκη, είχε γίνει μια ομάδα τριών νεαρών εδώ και πέντε χρόνια. Το μαρτύριο ξεκίνησε όταν αυτός ήταν μόλις 12 ετών, καθώς οι νεαροί τον εκβίαζαν και τον τρομοκρατούσαν, αποσπώντας χρήματα και χρυσαφικά από το θύμα τους.
Η «άγουρη» συμμορία έπεσε στα χέρια των αστυνομικών, όταν το ανήλικο θύμα αποφάσισε να μιλήσει στον πατέρα του. Αστυνομικοί του Τμήματος ανηλίκων της διεύθυνσης ασφάλειας Θεσσαλονίκης, ύστερα από έρευνες, συνέλαβαν στην οδό Μοναστηρίου της Θεσσαλονίκης δύο από τους δράστες, ηλικίας σήμερα 18 και 20 χρονών.
Πρόκειται για έναν 18χρονο ομογενή κι έναν 20χρονο υπήκοο Γεωργίας, ενώ, όπως προέκυψε, στη συμμορία συμμετείχε και ο 18χρονος αδελφός του δευτέρου, ο οποίος αναζητείται από τις αρχές.
Το ανήλικο θύμα αποκάλυψε ότι οι τρεις δράστες εκτόξευσαν απειλές κατά του ιδίου και των γονιών του, αποσπώντας κατά την τελευταία 5ετία το ποσό των 5 με 6 χιλιάδων ευρώ, καθώς επίσης, χρυσαφικά.
Εξάλλου, από τις αστυνομικές αρχές σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος των γονέων των κατηγορουμένων για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων.
«Αγγελιοφόρος»

Γιούχαραν τον Κώστα Σημίτη

Από πρώτο χέρι εισέπραξε τις αποδοκιμασίες των πολιτών για το πολιτικό σύστημα ο πρώην πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ομάδα 30-50 ατόμων συνάντησε τον κ. Σημιτή στην οδό Ακαδημίας, στο ύψος των Προπυλαίων, και τον αποδοκίμασε λεκτικά. Από την πλευρά του πρώην πρωθυπουργού διαρρέεται ότι η ομάδα προερχόταν από τον αντεξουσιαστικό χώρο και κολλούσαν αφίσες στην περιοχή.
Τον πρώην πρωθυπουργό συνόδευε η αστυνομική του συνοδεία, η οποία τον απομάκρυνε από το σημείο σε παρακείμενη πολυκατοικία χωρίς να σημειωθεί το παραμικρό έκτροπο.
Το περιβάλλον του Κώστα Σημίτη χαρακτηρίζει το φραστικό περιστατικό ως «άνευ ιδιαίτερης σημασίας».
zougla.gr



Ερχονται νέες μισθολογικές περικοπές στον ΟΣΕ

Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων ανέθεσε στην εταιρεία PricewaterhouseCoopers, η οποία είναι χρηματοοικονομικός σύμβουλος της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, να εκπονήσει και σχέδιο για τις αμοιβές των υπαλλήλων.
Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση της Διυπουργικής ανατίθεται στην PwCεπιπρόσθετο έργο εκπόνησης σχεδίων:
-Νέων μισθολογίων  για τις εταιρείες ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
-Τεχνικών Προδιαγραφών για τα κίνητρα μείωσης του κόστους χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής και
-Τεχνικών Προδιαγραφών για τις υποχρεώσεις  των επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Χωρίς τρένα και αύριο


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενημερώνει ότι, παρά την αναστολή των κινητοποιήσεων από την Π.Ο.Σ. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών) για την Τετάρτη 26 και την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011, εξακολουθούν να ισχύουν οι παρακάτω μεταβολές στα δρομολόγια του Σιδηροδρόμου και του Προαστιακού, καθώς η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης) αποφάσισε να προχωρήσει σε 48ωρη απεργία για τις ίδιες ημέρες:
Την Πέμπτη 27.01.2011 (2η ημέρα της απεργίας)
Καταργούνται όλα τα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια -καθώς και τα λεωφορεία μεταξύ Κιάτου – Πάτρας – Κιάτου-, πλην των παρακάτω:
Μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης – Αθήνας
• Το δρομολόγιο 604 θα αναχωρήσει μετά τη λήξη της απεργίας.
• Το δρομολόγιο 605 θα αναχωρήσει από Θεσσαλονίκη για Αθήνα μετά τη λήξη της απεργίας.
2. Διεθνή δρομολόγια
Τα δρομολόγια 334, 335, 336, 337, 460, 461, καταργούνται στην ελληνική διαδρομή τους, αλλά οι επιβάτες τους θα προωθηθούν στους προορισμούς τους με λεωφορεία.
Την Παρασκευή 28.01.2011 (επόμενη ημέρα της απεργίας)
Μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Δικαίων – Αλεξανδρούπολης
• Το δρομολόγιο 613 καταργείται στη διαδρομή Δίκαια – Αλεξανδρούπολη
• Το δρομολόγιο 734 καταργείται στη διαδρομή Φλώρινα – Έδεσσα
Τέλος, καταργούνται τα δρομολόγια 444 & 445.
Για τις δύο ημέρες της 48ωρης απεργίας, η Υπηρεσία Κυκλοφορίας για τις αμαξ/χίες της ΑΜΕΛ, στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας –Αεροδρόμιο θα εξασφαλίζεται κανονικά.







ΝΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ


Συνάντηση σήμερα με την ηγεσία της ΤΡΕΝΟΣΕ


Συνάντηση με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. ο Ζηλιασκόπουλο είχαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι και εκπρόσωποι κινήσεων πολιτών για το σιδηρόδρομο. Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε με αίτημα των Οικολόγων Πράσινων, συμμετείχαν ο Τάσος Κρομμύδας, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας, ο Νάσος Κόκκινος, πρόεδρος του ΔΣ του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ, ο Γιώργος Νάθενας από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Αθηνών και ο Ηλίας Νταίβης από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας.
Στον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε αναλυτική παρουσίαση της κοινής θέσης πως οι πρόσφατες περικοπές γραμμών και δρομολογίων αποτελούν την κορύφωση εγκληματικών επιλογών δεκαετιών συνειδητής απαξίωσης του σιδηροδρόμου και πιθανότατα την ταφόπλακα για το μέλλον του στη χώρα μας. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα τέτοιων επιλογών απαξίωσης της τελευταίας τριετίας και τονίστηκε πως η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από ανασχεδιασμό δρομολογίων και επιμέρους δράσεων και πρωτοβουλιών που μπορούν να περικόψουν σημαντικά τα κόστη. Τέτοιες δράσεις όμως πρέπει να στοχεύουν, όχι στο ξεφόρτωμα γραμμών και δρομολογίων, αλλά στο να κάνουν το σιδηρόδρομο πιο ελκυστικό, με μελετημένα δρομολόγια που να μπορούν να αφαιρέσουν μεταφορικό φορτίο από τις οδικές μεταφορές. Τονίστηκε επίσης πως τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας που υποβλήθηκαν στην Τρόικα αφορούσαν σε μια περίοδο που ο σιδηρόδρομος είχε ήδη αρχίσει να απαξιώνεται στην πράξη και να χάνει σημαντική επιβατική κίνηση.
Από την πλευρά του ο κ. Ζηλιασκόπουλος τόνισε πως πρώτη και απόλυτη προτεραιότητά του είναι η εξεύρεση χρημάτων και ο μηδενισμός των ελλειμμάτων. Αν δεν πειστούν οι εκπρόσωποι της Τρόικας πως η επιχείρηση θα έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό το 2011, το πιο πιθανό είναι πως η επιχείρηση θα κλείσει. Ως αποτέλεσμα των μέχρι τώρα ενεργειών, το ετήσιο έλλειμμα έχει μειωθεί από 230 σε 55 εκατομμύρια. Ευελπιστεί πως με ενέργειες όπως ο εκσυγχρονισμός της έκδοσης εισιτηρίων, έξυπνη τιμολογιακή πολιτική και προσφορές, αποτελεσματικότερη μεταφορά δεμάτων και τουριστικές δραστηριότητες, θα υπάρχουν βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα. Είπε επίσης πως έχει ζητήσει την άμεση υλοποίηση έργων ηλεκτροκίνησης σε τμήματα του δικτύου, κάτι που θα μείωνε τις λειτουργικές δαπάνες, αλλά όμως δεν είναι καθόλου σίγουρο πως τα έργα αυτά θα πραγματοποιηθούν.
Σχετικά με το κλείσιμο των γραμμών, είπε πως θεωρεί ρεαλιστικά αδύνατο να αλλάξουν οι αποφάσεις για αναστολή λειτουργίας τους και πως ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τοπικές κοινωνίες για την εύρεση επιδοτήσεων προκειμένου να ξαναλειτουργήσουν οι γραμμές το συντομότερο δυνατόν.
Από τη μεριά των Οικολόγων Πράσινων και των κινήσεων πολιτών τονίστηκε πως θεωρούν την υπεράσπιση του σιδηροδρόμου «κόκκινη γραμμή». Ο στόχος για άμεσο μηδενισμό των ελλειμμάτων ισοδυναμεί με καταδίκη σε «ξαφνικό θάνατο», επιλογή που θα συνεχίσουν να αντιμάχονται σε όλα τα επίπεδα. Θα είναι όμως ενεργοί συμπαραστάτες σε κάθε προσπάθεια ανασχεδιασμού του σε βιώσιμη κατεύθυνση και αποφυγής του κλεισίματος γραμμών, τουλάχιστον και κατά προτεραιότητα στα τμήματα Θεσσαλονίκη-Φλώρινα, Πάτρα-Πύργος και προαστιακός Καλαμάτας.
Για περισσότερες πληροφορίες:  Τάσος Κρομμύδας 6945 940916      Νάσος Κόκκινος 6974 300002

Η κυβέρνηση καταδικάζει στη φτώχεια τη νέα γενιά εργαζομένων μέχρι και τους σημερινούς πενηντάρηδες


Δήλωση του Ευρωβουλευτή Κ. Πουπάκη σχετικά με την Πράσινη Βίβλο για τις συντάξεις
Σήμερα, αυτή τη στιγμή, σε ευρωπαϊκό επίπεδο συζητείται το περιεχόμενο της «πράσινης βίβλου» και δίδονται σαφείς κατευθύνσεις για την αναγκαιότητα παρεμβολής μιας ικανοποιητικής μεταβατικής περιόδου για την υλοποίηση των ασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων, καθώς και την ενίσχυση της πρόσβασης των εργαζομένων στην πληροφόρηση για τα συνταξιοδοτικά συστήματα των χωρών – μελών της ΕΕ. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση έρχεται να επιβεβαιώσει ότι για τους Έλληνες πολίτες η στήριξη, ενίσχυση και βελτίωση της βιωσιμότητας του ελληνικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης βασίζεται σε «τυφλές» και ατεκμηρίωτες δραστικές περικοπές των συντάξεων, των δώρων και των ευρύτερων δικαιωμάτων τους. Τα συμπεράσματα των αναλογιστικών μελετών για το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ και τον ΟΓΑ τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, χθες, είναι αποκαλυπτικά…
Από τη μια διαπιστώνεται ότι από φέτος μέχρι και το 2060 οι επόμενοι συνταξιούχοι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της καθημερινότητας του 21ου αιώνα με συντάξεις δραστικά περιορισμένης αγοραστικής δύναμης – αντίστοιχης με τη δεκαετία του 1970, ενώ από την άλλη οι ίδιοι οι αναλογιστές επιβεβαιώνουν πως τα στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκαν αυτές οι σαρωτικές για την κοινωνία αλλαγές είναι αναξιόπιστα και ελλιπέστατα. Η κυβέρνηση με βάση τους τελευταίους ασφαλιστικούς νόμους του 2010 και τα στοιχεία της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής (ΕΑΑ) αποδεικνύεται ότι εξαρχής είχε λάβει την απόφαση να διαμορφώσει συνθήκες διαβίωσης για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών με εισοδήματα – «φτώχειας», με μισθούς και συντάξεις – «ρεγάλο», καταργώντας δώρα και επιδόματα τα οποία αποτελούσαν χρόνιες κατακτήσεις του κόσμου της εργασίας. Δυστυχώς, με τις ευλογίες του πρωθυπουργού, η Ελλάδα έχει μπει στο «γύψο» για τα επόμενα 50 χρόνια, χωρίς καμιά ελπίδα ουσιαστικής ανάπτυξης και ανάκαμψης. Η νέα γενιά εργαζομένων μέχρι και τους σημερινούς πενηντάρηδες, υποχρεώνονται να ζήσουν τουλάχιστον μέχρι και το 2060 σε συνθήκες οικονομικής ανέχειας και δυσπραγίας, χωρίς καμιά ελπίδα για το αύριο.

Νίκος Χουντής: «Αναθεώρηση του Δουβλίνο ΙΙ ώστε να μπορούν οι πρόσφυγες να υποβάλουν αίτημα ασύλου σε χώρα μέλος της επιλογής τους και όχι αναγκαστικά στην πρώτη χώρα εισόδου της ΕΕ»


Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (21/01/2011) « M.S.S. κατά Βελγίου και Ελλάδας» πρέπει να οδηγήσει σε άμεση αναθεώρηση του κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ
• Ερώτηση του Ν. Χουντή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Όταν κάποιος πρόσφυγας εισέλθει στην Ευρωπαϊκή Ένωση να μπορεί να υποβάλει αίτημα ασύλου στη χώρα μέλος της επιλογής τους και όχι αναγκαστικά στην πρώτη χώρα εισόδου στην ΕΕ. Αυτό ζητάει με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής.
Πιο συγκεκριμένα στην ερώτησή του αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ( Ε.Δ.Α.Δ.) στις 21/01/2011 που καταδίκασε το Βέλγιο και την Ελλάδα μετά από προσφυγή Αφγανού πολίτη. Την Ελλάδα καταδίκασε για τις συνθήκες υποδοχής και κράτησης που δεν πληρούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις αξιοπρεπούς μεταχείρισης αλλά καταδίκασε και το Βέλγιο γιατί παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα είναι από καιρό γνωστές προέβη στην επαναπροώθηση του Αφγανού πολίτη σε αυτήν, βάσει του Κανονισμού του Δουβλίνο ΙΙ. Όπως τονίζει στην ερώτησή του ο Ν. Χουντής «τίθεται επί της ουσίας υπό αμφισβήτηση ο Κανονισμός του Δουβλίνο ΙΙ, ο οποίος και πρέπει ασφαλώς να αναθεωρηθεί.»
Καταλήγοντας ο Ν. Χουντής την ερώτησή του καλεί την Κομισιόν άμεσα να προωθήσει την αναθεώρηση του Κανονισμού του Δουβλίνου ΙΙ «κυρίως προς την κατεύθυνση σεβασμού των δικαιωμάτων των προσφύγων οι οποίοι θα πρέπει όταν εισέλθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση να έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτημα ασύλου στην χώρα μέλος που επιθυμούν και όχι αναγκαστικά στην πρώτη χώρα εισόδου»
Το Γραφείο Τύπου



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ : Για την υπηρεσία ΚΛΙΝΑΜΑΞΩΝ-ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΩΝ του ΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ)

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Οι 55 εργαζόμενοι στην υπηρεσία ΚΛΙΝΑΜΑΞΩΝ-ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΩΝ του ΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), που έχουν ως επί το πλείστον πολύχρονη προϋπηρεσία από 5 έως 39 χρόνια, ζουν σε καθεστώς αβεβαιότητας αφού η σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - WASTEELS λήγει την 28.2.2011, χωρίς μέχρι σήμερα να γνωρίζουν ποιο θα είναι το μέλλον της υπηρεσίας και κατά συνέπεια των εργαζομένων σ' αυτή.
Όπως είναι γνωστό η συγκεκριμένη υπηρεσία του ΟΣΕ, καλύπτει δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού και μέχρι σήμερα λειτουργεί με ένα ιδιότυπο καθεστώς συμβάσεων που υπέγραφε ο εκάστοτε ανάδοχος με τον ΟΣΕ, ο οποίος από το 1974 μέχρι σήμερα μεριμνούσε για την τήρηση των μισθολογικών κ.ά. όρων που προβλέ-πονταν στις υπογραφείσες συμβάσεις, προστατεύοντας σχολαστικά τα μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά. δικαιώματα των εργαζομένων.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση σε συνδυασμό με τη λήξη της σύμβασης τους και την απόλυτη έλλειψη ενημέρωσης για το εργασιακό τους μέλλον, προκαλεί έντονη ανησυχία στους διοικητικούς υπαλλήλους, το προσωπικό συνοδείας, αποθηκάριους και εργάτες της υπηρεσίας ΚΛΙΝΑΜΑΞΩΝ και ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΩΝ του ΟΣΕ, αφού δεν γνωρίζουν τι τους επιφυλάσσει το αύριο.
Μετά τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι πρόκειται να γίνει με τη συγκεκριμένη υπηρεσία; Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για τη διατήρηση της υπηρεσία ΚΛΙΝΑΜΑΞΩΝ-ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΩΝ του ΟΣΕ (ΤΡΕΝΟΣΕ) και τη διασφάλιση της εργασίας και των δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων σε αυτή.
Η βουλευτής
Λιάνα Κανέλλη





ΟΣΕ: «Αγκάθι» στην εξυγίανση οι μετατάξεις προσωπικού - Σήμερα συναντώνται εργαζόμενοι και υπ. Υποδομών

Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.

Της Μαρίας Μόσχου

Σε μεγάλο «αγκάθι» για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όσον αφορά στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ έχουν μετατραπεί οι μετατάξεις του προσωπικού για τις οποίες οι εργαζόμενοι αντιδρούν με συνεχείς κινητοποιήσεις.
Αν και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η διαδικασία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ωστόσο οι αντιδράσεις είναι έντονες και σήμερα το υπουργείο καλείται σε συνάντηση με τους εργαζόμενους να δώσει λύση στα αιτήματά τους προκειμένου να μην συνεχίσουν τις 48ωρες απεργίες που εξαγγέλλουν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Αν και ήδη κυβέρνηση και υπουργείο έχουν υποσχεθεί βάση του μνημονίου ότι ο ΟΣΕ θα παράγει μηδενικά ελλείμματα από την 1η Μαρτίου η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης «σκοντάφτει» στους εργαζόμενους οι οποίοι ακόμα δεν έχουν συμφωνήσει ούτε στις νέες Συμβάσεις Εργασίας.
Την ίδια στιγμή στον «αέρα» βρίσκονται ακόμα τόσο το νέο πρόγραμμα δρομολογίων του Οργανισμού όσο και η τιμολογιακή πολιτική όπου αναμενόταν να εφαρμοστεί από τις αρχές του χρόνου.

Οι εργαζόμενοι

Σήμερα το μεσημέρι θα υπάρξει συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ χωρίς ωστόσο σε αυτή τη συνάντηση να συμμετέχει το σωματείο των Μηχανοδηγών οι οποίοι δεν δέχονται το διάλογο και προχωρούν κανονικά στην εξαγγελθείσα απεργία για σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη.
«Από τα αποτελέσματα της συνάντησης με το ΥΜΕ θα αποφασισθεί η παραπέρα στάση των Σιδηροδρομικών» αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση της ΠΟΣ.
Αν και ήδη έχει περάσει ο ένας μήνας που ο νόμος εξυγίανσης του ΟΣΕ έδινε ως
Διορία για την υπογραφή των νέων συμβάσεων εργασίας το υπουργείο αποφάσισε μετά από αίτημα της διοίκησης του ΟΣΕ να δώσει παράταση στην διαδικασία χωρίς ωστόσο ακόμα να έχει υπάρξει αποτέλεσμα.
Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.
Η ΠΟΣ θεωρεί ότι με την πρόταση που έχουν καταθέσει οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέρχεται μείωση της τάξης του 40% και στην σύνταξη του προσωπικού που κατέθεσε τα χαρτιά του για συνταξιοδότηση μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα των μετατάξεων αφού οι περίπου 1.300 αιτήσεις που κατατέθηκαν από το προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ για εθελοντική μετάταξη δεν ήταν αρκετές προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των εργαζόμενων που σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης πρέπει να αποχωρήσει προκειμένου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσουν τα μισθοδοτικά τους κόστη.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν και υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού που κρίνεται ως πλεονάζον στο νέο σχήμα. Τα ονόματα των υπαλλήλων καθώς και οι τρεις προτεινόμενες θέσεις στις οποίες θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα μετάταξης δημοσιεύθηκαν ήδη στο διαδίκτυο και οι προθεσμίες αν και ήδη έχουν λήξει η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τα βήματα που έχουν υλοποιηθεί
Τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιριών έχουν ήδη εγκριθεί από τις διοικήσεις όλων των Οργανισμών ενώ έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση του ΟΣΕ με την ΕΔΙΣΥ ενώ τροποποιήθηκαν και τα καταστατικά μετόχων όλων των εταιριών.
Παράλληλα:
- Έχει δημιουργηθεί η Επιτροπή για την ακίνητη περιουσία (εγκαταστάσεις και εξοπλισμό) κατά μήκος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής.
- Έχει ξεκινήσει η κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού στον Οργανισμό.
- Έχει ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα, βάσει του οποίου οι διοικήσεις των εταιριών του Ομίλου θα μπορούν να διαπραγματεύονται τα μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα των εργαζομένων με το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο της κάθε εταιρίας.

Εισιτήρια και γραμμές

Σε αναμονή βρίσκεται και το νέο πρόγραμμα δρομολογίων αλλά και αυξήσεις στα εισιτήρια που θα αγγίξουν το 30%.
Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων το οποίο θα περιλαμβάνει μόνο τις γραμμές που κρίνονται επιχειρησιακά βιώσιμες ενώ οι ζημιογόνες θα πάψουν να λειτουργούν έπρεπε να έχει οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος Δεκέμβρη. Ωστόσο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη δράση ενώ όσον αφορά τις αυξήσεις οι οποίες έπρεπε να εφαρμοστούν από τις αρχές του χρόνου στόχος είναι η τιμή του εισιτηρίου του ΟΣΕ να αγγίξει το 80% των σημερινών εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.





Μειωμένο εισιτήριο στον ΟΑΣΘ για τους άνω των 65

Δωρεάν για τα παιδιά έως 6 ετών. Εξετάζεται η δυνατότητα μειωμένου εισιτηρίου και για τους άνεργους.
Μπλόκο στο ΑΠΘ για δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών.
Μειωμένο εισιτήριο στους άνω των 65, δωρεάν για τα παιδιά έως 6 ετών
Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Με βελτιωτικές κινήσεις στην ισχύ του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ, μειωμένο εισιτήριο για ηλικιωμένους και δωρεάν μετακινήσεις για παιδιά απαντά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις αντιδράσεις των πολιτών για τις αυξήσεις από την 1η Φεβρουαρίου. Ωστόσο, δεν αλλάζει τίποτε στο κόστος της μίας μετακίνησης και των εισιτηρίων διαρκείας.
Με σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ), το οποίο συντάχθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Σπύρου Βούγια και προωθείται προς έγκριση, επέρχονται τέσσερις τροποποιήσεις στην απόφαση με την οποία εγκρίθηκαν οι αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ από την 1η Φεβρουαρίου.

Βάση της νέας υπουργικής απόφασης:

• Το χρονικό εισιτήριο διάρκειας μιάμισης ώρας και κόστους 90 λεπτών θα ισχύει “από και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και από και προς οποιαδήποτε λεωφορειακή γραμμή”. Με την αρχική απόφαση το εν λόγω εισιτήριο είχε ισχύ για μετακινήσεις μόνο προς την ίδια κατεύθυνση, για παράδειγμα κάποιος που ανέβαινε σε λεωφορείο από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό θα μπορούσε να κατευθυνθεί μόνο προς τα ανατολικά, π.χ. Βούλγαρη, χρησιμοποιώντας δύο αστικά λεωφορεία. Με τη βελτίωση μπορεί να μετακινηθεί ανατολικά και να επιστρέψει δυτικά εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος του εισιτηρίου.
• Τα παιδιά ηλικίας μέχρι 6 ετών “δεν υποχρεούνται στην καταβολή κομίστρου, πέραν του κομίστρου που καταβάλλεται από το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτό επιβάτη”, όπως ορίζεται στο σχέδιο της ΚΥΑ.
• Εκτός από τους φοιτητές, τους μαθητές, τους πολύτεκνους και τα ΑΜΕΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, μειωμένο εισιτήριο θα δικαιούνται από την 1η Φεβρουαρίου και οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών. “Οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών, που φέρουν και επιδεικνύουν δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο ή άλλο δημόσιο έγγραφο προσδιορισμού της ταυτοπροσωπίας και της ηλικίας”.
• Οι κάτοχοι εισιτηρίου της “Πολιτιστικής Γραμμής” του ΟΑΣΘ, το οποίο κοστίζει 2 ευρώ το κανονικό και 1 ευρώ το μειωμένο, θα μπορούν στη διάρκεια της ημέρας να αποβιβάζονται σε μια η περισσότερες στάσεις του δρομολογίου και να συνεχίζουν με επόμενα δρομολόγια της πολιτιστικής γραμμής.
Το σχέδιο της ΚΥΑ αναμένεται να υπογραφεί από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και να ισχύσει από την 1η Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται να δοθεί η δυνατότητα μειωμένου εισιτηρίου και στους άνεργους.
Οι τιμές των υπόλοιπων εισιτηρίων θα διατηρηθούν αυξημένες. Το κόστος του κανονικού εισιτηρίου για μία μόνο μετακίνηση 80 λεπτά (μειωμένο 40 λεπτά), το εισιτήριο 24 ωρών στα 4 ευρώ (μειωμένο 2 ευρώ).

Μπλόκο στο ΑΠΘ για δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης"
Της Φανής Σοβιτσλή
Νέες εξορμήσεις, με καταλήψεις αστικών λεωφορείων και συλλαλητήρια στους δρόμους, προγραμματίζουν τα μέλη της κίνησης "Επιβάτες Θεσσαλονίκης", διαμαρτυρόμενα για τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Χθες το απόγευμα δεκάδες άτομα διαδήλωσαν με αφετηρία το άγαλμα του Βενιζέλου, ενώ σήμερα θα καταλάβουν την πρυτανεία του ΑΠΘ, ζητώντας δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών με τα αστικά λεωφορεία.
Οι "Επιβάτες" κατέλαβαν χθες το απόγευμα τα οκτώ λεωφορεία των γραμμών 32, 27, 14, 10, 11 και άλλα, προτρέποντας τους επιβάτες να μην ακυρώνουν τα εισιτήριά τους, παρά τις αντιδράσεις που συνάντησαν από τους οδηγούς. Σήμερα στις 12 το μεσημέρι οι φοιτητές - μέλη των "Επιβατών Θεσσαλονίκης" πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας στην πρυτανεία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ζητώντας να ισχύσει η δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών με τα αστικά λεωφορεία. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των "Επιβατών" Τάκη Θεοδωρόπουλο, στόχος της σημερινής διαμαρτυρίας είναι να πάρει θέση η πρυτανεία, να εκδώσει ψήφισμα, με το οποίο θα ζητά από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ τη δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών, δεδομένης της γενικότερη ακρίβειας και της μεγάλης αύξηση στα εισιτήρια του οργανισμού.
Αύριο οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης", που αποτελούν θεματική επιτροπή των επιτροπών "Ακρίβεια Stop" θα αναπτύξουν το σκεπτικό των διαμαρτυριών τους, ενώ θα αναφερθούν στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους. Το απόγευμα, γύρω στις 5.00, τα μέλη της κίνησης θα συγκεντρωθούν εκ νέου στο άγαλμα του Βενιζέλου, προκειμένου να προχωρήσουν σε νέες καταλήψεις αστικών λεωφορείων.
Το Σάββατο, στις 11.30 π.μ., οι "Επιβάτες" οργανώνουν μεγάλο συλλαλητήριο στο άγαλμα Βενιζέλου καλούν όλους τους Θεσσαλονικείς να συμμετάσχουν και να διαδηλώσουν ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων. Την Κυριακή, στις 11 το πρωί, τέλος, οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης" θα προχωρήσουν σε συνέλευση που θα γίνει στο Εργατικό Κέντρο της πόλης, προκειμένου να αποφασιστούν οι επόμενες δράσεις τους. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων της κίνησης πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Οι καταλήψεις και οι διαμαρτυρίες δεν θα σταματήσουν αν δεν δοθεί λύση στα αιτήματα που θέτουν κατά των αυξήσεων και της ακρίβειας.







Εξαγορά µέχρι 7 ετών για σύνταξη


Εγκύκλιος του ΙΚΑ για το πόσα και ποια χρόνια αναγνωρίζονται από τους ασφαλισµένους του
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ
«Aντίδοτο» στις µεγάλες ανατροπές που φέρνει το νέο Ασφαλιστικό (σύνταξη στα 65, 40 έτη δουλειάς, µείωση συντάξεων) αποτελούν τα νέα πλασµατικά έτη που µπορούννα εξαγοράσουν οι ασφαλισµένοι. Ετσι, για όσους συνταξιοδοτούνται από την 1η/1/2011, για τη θεµελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώµατος ή και για την προσαύξηση της σύνταξης καθιερώνεται ο πλασµατικός χρόνος για έως και 7 έτη.
Σχετική εγκύκλιο εξέδωσε χθες η διοίκηση του ΙΚΑ (Γενική ∆ιεύθυνση Ασφαλιστικών Υπηρεσιών). Ειδικότερα αναγνωρίζονται:
■ Μέχριτέσσερα(4) χρόνια για όσους θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα εντός του 2011.
■ Μέχρι πέντε (5) χρόνια για όσους θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα εντός του 2012.
■ Μέχρι έξι (6) χρόνια για όσους θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα εντός του 2013.
■ Μέχρι επτά (7) χρόνια για όσους θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα από 1/1/2014 και εφεξής.

Με το νέο καθεστώς:

1. Η εξαγορά της στρατιωτικής θητείας σήµερα κοστίζει ποσό ίσο µε το 20% του µισθού κατά την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης. Με το νέο καθεστώς, το κόστος θα αντιστοιχεί και πάλι στο 20% του µισθού, αλλά: • Για όποιους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης από 1/1/2011 έως 31/12/2014 θα γίνεται έκπτωση 30%. • Για όποιους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης µετά την 1η Ιανουαρίου 2015 θα γίνεται έκπτωση 50%. Οι ασφαλισµένοι που θέλουν να αναγνωρίσουν τη στρατιωτική τους θητεία πρέπει να γνωρίζουνότι στις περιπτώσεις διαδοχικής ή παράλληλης ασφάλισης ο εργαζόµενος έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει µόνο στο ένα Ταµείο τον χρόνο στρατιωτικής θητείας. Η επιλογή είναι δική του, ανεξάρτητα από το ποιο είναι το τελευταίο Ταµείο στοοποίο έχει ασφαλιστεί.

2. Ο χρόνος γονικής άδειας ανατροφής παιδιών εξαγοράζεταιβάσει του ποσοστού εισφοράς ασφαλισµένου και εργοδότη που ισχύει για κάθε φορέα και του 25πλάσιου του ηµεροµίσθιου ανειδίκευτου εργάτη. 3. Ο χρόνος επιδότησης λόγω ασθενείας και µέχρι 300 ηµέρες συνυπολογίζεται µόνο για τη θεµελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώµατος λόγω γήρατος και όχι για τον προσδιορισµό του δικαιούµενου ποσού σύνταξης, ενώ δεν χρειάζεται εξαγορά.
4. Ο χρόνος επιδότησηςτακτικής ανεργίας και µέχρι 300 ηµέρες.
5. Ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας άνευ αποδοχών και µέχρι δύο έτη. 6. Ο χρόνος σπουδών για την απόκτηση ενός πτυχίου, καθώς καιο χρόνος σπουδών, µετά τη συµπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας, σε µέσες επαγγελµατικές σχολές. Καταβάλλεται για κάθε µήνα ποσό υπολογιζόµενο µε ποσοστό 20% για τους φορείς κύριας ασφάλισης και 6% για τους φορείς επικουρικής ασφάλισης επί του 25πλασίου του ηµεροµισθίου ανειδίκευτου εργάτη τον χρόνο υποβολής της αίτησης.
7. Ο χρόνος ανεργίας µετά την υπαγωγή στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή στο ∆ηµόσιο συνυπολογίζεται γιατη θεµελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώµατος χωρίς εξαγορά.
8. Ο προβλεπόµενος από την εθνική συλλογική σύµβαση χρόνος απουσίας από την εργασία λόγω κύησης και λοχείας. Ο χρόνος αυτός συνυπολογίζεται µόνο για τη θεµελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώµατος λόγω γήρατος και δεν χρειάζεται εξαγορά.

Θα ισχύει για όσους παίρνουν σύνταξη από την 1 Ιανουαρίου του 2011

ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ

Η εξαγορά στρατιωτικής θητείας θα εξακολουθεί να κοστίζει ποσό ίσο µε το 20% του µισθού κατά την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης

Η απαξίωση

ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΒΟΪΤΣΙΔΗ

Κάθε φορά η ίδια ιστορία. Ολες οι Εξεταστικές Επιτροπές που συστάθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια, για να ερευνήσουν ευθύνες υπουργών, κατέληξαν στο χάος. Κάθε κόμμα και πόρισμα, κοκορομαχίες στα τηλεοπτικά παράθυρα και εκκαθαρίσεις πολιτικών αντιπάλων. Δε φταίει ο θεσμός. Αλλά ανάμεσα στο βρετανικό κοινοβουλευτισμό, από τον οποίο έλκει την καταγωγή του το ειδικό καθεστώς καταλογισμού ποινικών ευθυνών σε μέλη κυβερνήσεων και από την πρακτική των ευρωπαϊκών Κοινοβουλίων, μέχρι την ελληνική εκδοχή, η απόσταση είναι μεγάλη. Κάτι που ασφαλώς δε συνιστά εξαίρεση του κανόνα, ότι στη χώρα αυτή είμαστε ικανοί να εξευτελίσουμε και τα σοβαρότερα πράγματα.
Σ' αυτές τις περιπτώσεις, η ζημιά δεν είναι ο χαμένος χρόνος. Πρωτίστως, είναι το χαμένο κύρος. Ενδεχομένως καθ' υπερβολήν, αυτό που αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι πολίτες όταν ακούν για Εξεταστικές και Προανακριτικές Επιτροπές του άρθρου 86 του Συντάγματος δεν είναι βουλευτές που κάθονται γύρω από ένα τραπέζι, για να αναζητήσουν την αλήθεια και να αποδώσουν ευθύνες κατά συνείδηση, αλλά εντολοδόχοι πολιτικών κομμάτων, που διεκπεραιώνουν ανατεθειμένες αποστολές. Δεν είναι μόνον η έμφυτη ελληνική διάθεση για συνωμοσιολογική ερμηνεία του κόσμου. Είναι η αδυναμία έστω και μιας Εξεταστικής Επιτροπής να καταλήξει σε ενιαίο πόρισμα, εκείνη που επιβεβαιώνει την προκατάληψη. Μέσα σ' αυτό το σκηνικό, δε φαίνεται γιατί η ανακριτική διαδικασία και η άσκηση της ποινικής δίωξης για τις ευθύνες υπουργών να μην αποτελούν αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών, όπως, άλλωστε, συμβαίνει με όλους τους Ελληνες πολίτες. Εκεί, επίσης, μπορεί να παρεισφρήσουν σφάλματα, σπανιότερα και σκοπιμότητες, αλλά οι εγγυήσεις αντικειμενικότητος είναι συντριπτικά μεγαλύτερες.
Βεβαίως, η απαξίωση του Κοινοβουλίου δεν επιτρέπεται να οδηγήσει το εκκρεμές στην άλλη άκρη. Αν, για παράδειγμα, καταργούνταν η πρόβλεψη του 62, παρ. 1 του Συντάγματος, ότι η δίωξη των βουλευτών, για όλα ανεξαιρέτως τα ποινικά αδικήματα, προϋποθέτει άδεια της Βουλής, είναι βέβαιο ότι θα στηνόταν μια «βιομηχανία» μηνύσεων που θα δυσχέραινε την άσκηση των καθηκόντων τους. Αλλά ακόμη και αυτή η -κατ' αρχάς σεβαστή- πρόβλεψη έχει απαξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου, γιατί, πολύ απλά, την έχει κακομεταχειριστεί η ίδια η κοινοβουλευτική πρακτική. Εδώ που τα λέμε, άλλο είναι να μη διώκεται ο βουλευτής για το ενδεχομένως δυσφημιστικό περιεχόμενο μιας επερώτησής του, και άλλο να μη διώκεται επειδή έχτισε παραθεριστικό αυθαίρετο.





Ποια θα είναι τα φαρμακεία ασφαλείας την Τετάρτη, στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη


Κλιμακώνουν την αντίδρασή τους στο «άνοιγμα» του επαγγέλματος οι φαρμακοποιοί, με το 3ήμερο κλείσιμο των φαρμακείων όλης της χώρας από την Τετάρτη.
Σήμερα, ο υπουργός Υγείας επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι για την ίδρυση φαρμακείου θα απαιτείται πτυχίο φαρμακοποιού και τα σούπερ μάρκετ δε θα μπουν στο χώρο του φαρμάκου όμως, οι φαρμακοποιοί δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τον κλάδο «στη μεγαλύτερη απειλή που αντιμετώπισε ποτέ».
Οι φαρμακοποιοί της Θεσσαλονίκης καλούν τους πολίτες, για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, να επικοινωνούν με το Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης στο τηλέφωνο 2310/471.776.
Τα φαρμακεία ασφαλείας που θα λειτουργούν σήμερα είναι τα εξής:
1. Ελευθερίας 35 – Εύοσμος,
2. Θερμοπυλών 3 με Ωραιοκάστρου γωνία – Σταυρούπολη,
3. Λυσιστράτης 6 – Σταυρούπολη,
4. Π. Κουντουριώτου 3 με Α. Παπανδρέου 77 – Νεάπολη,
5. Κύπρου 28 και Ιπποκράτους 23 – Συκιές,
6. Ελευθερίας 73 με Μεσολογγίου 3 – Αμπελόκηποι,
7. Οστρόβου 24 με Αν. Τζουμαγιάς – Αγ. Φανούριος,
8. Λασκαράτου 9 – Ανθέων, Αθωνος 8,
9. Αρκαδουπόλεως 23,
10. Λυκούδη 33 – Καλαμαριά,
11. Παπαφλέσσα 30 – Καλαμαριά,
12. Λεωφόρος Ελευθερίας 2 – Φίλυρο,
13. Σχολείου 5 – Νεοχωρούδα,
14. Άγιος Αντώνιος – Βασιλικά,
15. Αγ. Γεωργίου 2 – Βασιλικά,
16. Κοινότητα Ν. Φιλαδέλφειας,
17. Μικρό Μοναστήρι,
18. Τηλ. Καραολή 8 – Σοχός,
19. Κοινότητα Καβαλλαρίου.
«Αγγελιοφόρος»





Χωρίς τρένα σήμερα και αύριο


Χειρόφρενο τραβούν σήμερα και αύριο τα τρένα του ΟΣΕ καθώς οι μηχανοδηγοί θα απεργήσουν, αν και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε να αναστείλει τη σημερινή απεργία.
Η απεργία πραγματοποιείται σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις μετατάξεις στον Οργανισμό, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Τις ίδιες ημέρες, ακινητοποιημένος θα μείνει και ο Προαστιακός.
Η ΠΟΣ ανακοίνωσε την αναστολή της κινητοποίησης καθώς έγινε δεκτό το αίτημά της για συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να συζητήσουν θέματα που αφορούν το σιδηρόδρομο και τους εργαζόμενους σε αυτόν.
Πάντως, το Μετρό θα λειτουργήσει κανονικά σήμερα και στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο, καθώς η διαχείριση του δικτύου δεν γίνεται από τους μηχανοδηγούς.
Παράλληλα, την προσεχή Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν εξαγγείλει 5ωρη στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, για να κάνουν τη γενική τους συνέλευση.