Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Η Δημόσια Διοίκηση εκτός από αντιπαραγωγική είναι καί επικίνδυνη

Επιστολή στην Μ. Ξενογιαννακοπούλου, Του κ. Ξενοφών Καραγεωργίου
Αφορμή αυτού τού σημειώματος αποτελεί μία τρανταχτή απόδειξη διαχρονικής υπολειτουργίας τών δομών τής περιώνυμης Δημοσίας Διοικήσεως, πού αφορά τόν χώρο τού Υπουργείου Υ. & Κ. Α., η οποία καταλήγει νά γίνεται επικίνδυνη. Αποπειρώμαι νά αποδείξω τήν αλήθεια τού ισχυρισμού μου :
1. Τό αρχικό νοσοκομείο Θηβών είχε 36 κλίνες. Πολυϊατρείο τό ονόμαζαν οι πολίτες.
2. Επενδύθηκαν υπέρογκα ποσά γιά νά κτισθεί σύγχρονο καί μεγάλο κτήριο. Ξέρετε στήν περίοδο Bασιλείας τής Διαπλοκής πού όλα τά δημόσια έργα στήν Ελλάδα κόστιζαν 2,5 φορές περισσότερο από ό,τι τά ισοδύναμά τους στήν Ευρ. ΄Ενωση (καί μετά ...αθώα αναρωτιόμαστε πώς τό εθνικό χρέος εγγίζει τά 285 δίς ευρώ!).
3. Τόν Αύγουστο τού 2003 μεταφέρθηκε σ’ αυτό, χωρίς όμως προηγουμένως νά έχουν γίνει πολλές προπαρασκευαστικές καί απολύτως αναγκαίες ενέργειες.
4. Μία από αυτές ήταν νά είχε θεσπισθεί Νέος Οργανισμός Λειτουργίας γιά τό νέο Νοσοκομείο τών 100 κλινών (σύν 3 – 5 κλινών βραχείας νοσηλείας). Μέ έγκαιρη πραγματοποίηση όλων εκείνων τών προσλήψεων (πρίν τήν μεταφορά στίς νέες εγκαταστάσεις) πού θά μπορούσαν νά υποστηρίξουν επαρκώς τήν νέα απαιτητική λειτουργία νοσοκομείου μέ 3πλάσια δύναμη.
5. Μία άλλη ήταν νά θεσπιζόντουσαν θέσεις πού βασανιστικά έλειπαν από τό δυναμικό του, π.χ. Μηχανολόγου Μηχανικού (η Τεχνική Υπηρεσία τού νοσοκομείου είχε ΔΕ Ηλεκτρολόγο καί ΔΕ Υδραυλικό, πρόκειται γιά νοσοκομείο σέ χώρα τής Ευρ. Ενώσεως, τρομάρα μας!). ΄Η π.χ. Χημικού-Βιοχημικού-Βιολόγου, πού θά διαχειριζόταν καθημερινά αστικά λύματα, πάσης φύσεως απόβλητα, μολυσματικά προϊόντα, αλλά καί αναλύσεις στό Μικροβιολογικό-Βιοχημικό Εργαστήριο. ΄Η π.χ.
Οικονομολόγου Πανεπιστημιακού επιπέδου, μέ 3ετή –τουλάχιστον- εμπειρία στά διεθνή / σύγχρονα Λογιστικά Πρότυπα.
6. Μέ ευθύνη σύνολης τής τότε Πολιτικής Ηγεσίας,
- Ούτε αυτός ο Νέος Οργανισμός Λειτουργίας θεσπίσθηκε,
- Ούτε, ως είναι φυσικό, έγιναν οι υπερπολύτιμες αυτές προσλήψεις, πού θά έφερναν τήν λειτουργία τού νοσοκομείου σέ Ευρωπαϊκά θέσμια.
Ο τότε Πρωθυπουργός, Καθηγητής όχι μόνον στό Πα.Πει. (συντομογραφικά η ονομασία τού Πανεπιστημίου Πειραιώς), αλλά καί άριστος Καθηγητής καί τού Υπουργού Οικονομίας κου Χριστοδουλάκη στήν έντεχνη παραποίηση - αλλοίωση τών ελληνικών οικονομικών μεγεθών καθώς καί στήν κατά συρροήν λήψη δανείων μέ όχι καί τόσο καλούς όρους, εγκαινίασε μέ πάρα πολλές πλαστικές σημαιούλες τό νέο νοσοκομείο.
7. Μετά τήν ανάληψη τών καθηκόντων μου, ένας από τούς τεθέντες στόχους ήταν η απόκτηση Νέου Οργανισμού Λειτουργίας γιά νοσοκομείο 100 κλινών πού εδρεύει σέ χώρα τής Ευρ. Ενώσεως (καί όχι στήν Ζιμπάμπουε, εάν δέν τήν προσβάλλω κιόλας αυτήν τήν χώρα!).
8. Ευτύχησα νά έχω τήν αμέριστη καί αταλάντευτη υποστήριξη τού τότε Υπουργού Υγείας κ. Νικ. Κακλαμάνη, καί αποκτήθηκε αυτός ο Νέος Οργανισμός Λειτουργίας, μέ 125 επιπλέον θέσεις εργασίας. Μεταξύ αυτών καί οι 3 προαναφερθείσες.
Μέ μεταγενέστερη προσθήκη μπήκαν στόν Οργανισμό Λειτουργίας επιπλέον 8 θέσεις πού πρότεινα, 2 εκ τών οποίων αφορούν Χημικό-Βιοχημικό-Βιολόγο.
9. Στίς αμέσως επόμενες 2 προκηρύξεις (3Κ/2007 & 6Κ/2007) συμπεριλάβαμε τήν κάλυψή τους.
10. Απεχώρησα από τό Γ. Ν. Θηβών τόν Απρίλιο τού 2008.
11. Στήν συνέχεια, ενώ προσελήφθησαν (καί άλλαξαν ουσιωδώς τήν εποχή τού αραμπά μέ τήν εποχή τών δορυφόρων) αναλαβόντες υπηρεσία,
- καί ο Οικονομολόγος, μέ 3ετή εμπειρία σέ διεθνή λογιστικά πρότυπα (όπως ζήτησα καί μπήκε ως προϋπόθεση στήν προκήρυξη τού Α.Σ.Ε.Π.),
- καί ο Μηχανολόγος Μηχανικός
12. Δέν προσελήφθη κανείς Χημικός-Βιοχημικός-Βιολόγος καί δέν ανέλαβε υπηρεσία μέχρι σήμερα, παρά τό ότι τό Α.Σ.Ε.Π. μέ τήν οριστικοποίηση τών διοριζομένων τής 3Κ/2007 στίς 29-9-2008 τοποθετούσε συνάδελφο στό Γ. Ν. Θηβών. Η πρώτη διορισθείσα αποποιήθηκε τόν διορισμό, αλλά δέν αντικαταστάθηκε έως τώρα...
13. Τότε συνέβαινε (καί μάλλον αυτό συμβαίνει καί σήμερα) ο πίνακας επιλαχόντων διαγωνισμού τού Α.Σ.Ε.Π. νά έχει 2ετή ισχύ. Δηλαδή, έχουν απομείνει πλέον μόνον 2,5 μήνες γιά τήν τοποθέτηση κάποιου στήν αδικαιολογήτως παραμένουσα κενή θέση. Δέν είναι αμαρτία νά χαθεί αυτή η θέση, γιά τήν οποία υπάρχουν κρατημένα, στόν Κρατικό Προϋπολογισμό, χρήματα τών μισθών της ?
Σάς προτείνω νά εξετάσετε λεπτομερώς τό όλο ιστορικό τού θέματος,
Α. καί εντός Γ. Ν. Θηβών,
Β. καί εντός Α.Σ.Ε.Π.,
• Όχι μόνον (ή τόσο) γιά τήν επιβολή ποινών σέ όποιους υπολειτούργησαν, είτε τυχαία είτε σκόπιμα,
Αλλά,
• Καί γιά νά μεταβάλλετε ό,τι αποδεικνύεται δυσλειτουργικό καί μπορείτε.
Παραμένω βεβαιότατα στήν διάθεσή σας, εάν στήν λογική σας είναι νά ακούσετε αποστάγματα εμπειρίας από τεχνοκρατική οπτική γωνία καί όχι από τό πρίσμα ενός κομματικού αφισσοκολλητή...
Ξενοφών Καραγεωργίου,
Τέως Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Θηβών

Προς τους Πολιτιστικούς Συλλόγους.Σας γνωρίζουμε ότι το blog emvolimanea.blogspot.com. (Εμβόλιμα Νέα) είναι στην διάθεση σας για ανακοινώσεις των Συλλόγων σας και κάθε δραστηριότητα σας.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης.

Οι Προτάσεις της Ν.Δ. για την Οικονομία. Σήμερα Ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Αντώνη Σαμαρά.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνης Σαμαράς θα παρουσιάσει, σήμερα Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010, το γενικό πλαίσιο των προτάσεων του κόμματος για την οικονομία. Οι προτάσεις αυτές συγκροτούν τη Στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας για την Έξοδο από την Κρίση και την ταχύτερη αποδέσμευση της χώρας από τους όρους του Μνημονίου της Τριμερούς Επιτήρησης.
Η ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας θα γίνει στο Ζάππειο στις 11 το πρωί.

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Πανήγυρη της Αγίας Κυριακής στον Βόσπορο Μενεμένης.Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την περιφορά της εικόνας της άγιας Κυριακής στον Βόσπορο.

Επίκαιρη ερώτηση στην βουλή για τις εξαγγελίες του κ. από τον υπεύθυνο του τομέα Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρο Καλαφάτη

Οι εξαγγελίες του κ. Ρέππα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη ενίσχυσαν ακόμη πιο πολύ τις ανησυχίες των Θεσσαλονικέων σχετικά με το πώς η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το ρόλο και την ανάπτυξη της πόλης σε ένα αύριο γεμάτο προκλήσεις. Εννέα μήνες μετά από τις εκλογές επαναδιατυπώθηκε για ακόμη μια φορά η θεωρία ενός master plan για την πόλη. Έγιναν σχετικές εξαγγελίες, ειπώθηκαν πολλά, η ουσία όμως είναι η εξής:
1. Σε κανένα από τα μεγάλα έργα που δρομολογήθηκαν ή σχεδιάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρξε δέσμευση με συγκεκριμένη διασφάλιση οικονομικών πόρων για την ολοκλήρωσή τους.
2. Η λέξη «επανασχεδιασμός» χρησιμοποιήθηκε για μεγάλα έργα υποδομής (π.χ. εσωτερικός δακτύλιος, εξωτερική περιφερειακή), καταδεικνύοντας την αγωνία της κυβέρνησης να αποδεχθεί μεν ως θετικά στη σύλληψη και τη δρομολόγησή τους από την προηγούμενη κυβέρνηση, να τα παρουσιάσει όμως με ένα νέο «αμπαλάζ» ως δικά της. Αποτέλεσμα, τα έργα θα πάνε πίσω για πολλά χρόνια με τελικούς χαμένους τους Θεσσαλονικείς.
3. Σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό, στην εκτέλεση και στην παρακολούθηση των όποιων έργων,σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, θα διαδραματίζουν τα υπουργεία που εδρεύουν εκτός Θεσσαλονίκης, καθώς και οι διοικήσεις οργανισμών που ορίζονται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Αλήθεια πού είναι ο ενισχυμένος ρόλος των δύο υφυπουργών που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και θα ενίσχυαν την αναπτυξιακή της προσπάθεια, όπως ευαγγελιζόταν η κυβέρνηση στην αρχή της θητείας της;
4. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο 2ος μεγαλύτερος δήμος της χώρας, απουσιάζει από το σχεδιασμό, το συντονισμό και την παρακολούθηση δράσεων. Η κυβέρνηση εξαγγέλλει την εκπόνηση master plan δεκαετίας για την πόλη, αφήνοντας απ’ έξω τους κύριους εκφραστές της τοπικής κοινωνίας, όπως είναι οι Δήμοι και κυρίως ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Αλήθεια, πώς μπορεί να αναβαθμισθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με επιλογή της κυβέρνησης, αποκλείεται από το σχεδιασμό της ίδιας της πόλης που εκπροσωπεί;
5. Σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Υπουργός αναλώθηκε σε απλές διαπιστώσεις, περιέγραψε τις προκλήσεις ενός έργου που ενώ απετέλεσε εξαγγελία πολλών κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ άρχισε να υλοποιείται επί Νέας Δημοκρατίας και δημιούργησε νέα ερωτηματικά αντί να δώσει απαντήσεις στα ήδη υφιστάμενα.
Ο κ. Ρέππας με την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση το αύριο της πόλης:
• Περιστασιακό ενδιαφέρον
• Πλούσια λόγια
• Λίγες πράξεις
• Καμία δέσμευση
Ελπίζω, τόσο ο κ. Ρέππας όσο και η κ. Κατσέλη, να δώσουν πιο θετικά, συγκεκριμένα και απτά «δείγματα γραφής» για δράσεις και παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, όταν κληθούν να απαντήσουν σε σχετική επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή, στις 05-07-2010, για την «πορεία υλοποίησης έργων υποδομής, κυβερνητικών εξαγγελιών και παρεμβάσεων στη Θεσσαλονίκη».
το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης.
Εδώ και εννέα μήνες, η αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε στασιμότητα εξαιτίας της αδράνειας που επιδεικνύει η κυβέρνηση στην προώθηση σημαντικών αναπτυξιακών υποδομών. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με γραπτό του μήνυμα, στην εκδήλωση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ που πραγματοποιήθηκε στις 20/2/2010 με θέμα «Η Θεσσαλονίκη βρίσκει την Ταυτότητά της», όπου αναφέρει ότι «η κυβέρνηση εργάζεται με συγκεκριμένο όραμα και σχέδιο ώστε η πόλη να αναδείξει την ταυτότητα μίας ιστορικής και συνάμα σύγχρονης πόλης που θα αποτελέσει πρότυπο ανάπτυξης». Παράλληλα, κατά καιρούς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων καθώς και του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας εξαγγέλλουν ενέργειες και παρεμβάσεις κυρίως θεσμικού χαρακτήρα. Δυστυχώς η πραγματικότητα τον διαψεύδει. Σειρά μέτρων για έργα που αποτελούν φλέγοντα ζητήματα για την πόλη, (Μετεγκατάσταση ΔΕΘ, ανάπτυξη λιμένος, Ζώνη Καινοτομίας, ολοκλήρωση του δικτύου ΜΕΤΡΟ και των επεκτάσεων του, προαστιακός σιδηρόδρομος, κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, διάδρομος αεροπροσγειώσεως, απορρύπανση Θερμαϊκού Κόλπου, έργα ΣΔΙΤ για την κατασκευή Νοσοκομείων, κατασκευή εξωτερικής περιφερειακής, ανάπλαση περιοχών), που είχαν δρομολογηθεί και βρίσκονταν σε εξέλιξη από το 2004 έως το 2009, με τα όποια προβλήματα είχαν παρουσιασθεί κατά την έναρξη υλοποίησής τους, σήμερα είναι εγκλωβισμένα σε μια «ατζέντα» έργων, η οποία κυριαρχεί στις διαβουλεύσεις μεταξύ κυβερνητικών στελεχών για το αύριο της πόλης.
Για όλα τα παραπάνω:
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ και
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
1. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της πόλης, ποιο το ύψος των πόρων που έχει διασφαλιστεί για την ολοκλήρωσή του και ποιό το χρονικό σημείο ολοκλήρωσής του;
2. Ποια είναι τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα και ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων υποδομής καθώς και των εξαγγελιών θεσμικού χαρακτήρα της κυβέρνησης, όπως αναφέρθηκαν στο κείμενο της ερώτησης.



Τα παιδιά της Νυμφόπετρας ζωγραφίζουν .

Στα πλαίσια των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νυμφόπετρας « Μέγας Αλέξανδρος» διοργανώνει διαγωνισμό ζωγραφικής για παιδιά από 3 έως 12 χρόνων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Ιουλίου στις οκτώ το απόγευμα στην πλατεία του χωριού. Με την πρωτοβουλία αυτή του Συλλόγου δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να αναδείξουν το ταλέντο τους αλλά ταυτόχρονα να έρθουν σε επικοινωνία μεταξύ τους.


Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης.

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αποφύγουμε την χρεοκοπία

Σε ένα περιβάλλον οργής και απογοήτευσης οι πολίτες καταδικάζουν ολοένα και περισσότερο τις επιλογές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και αντιλαμβάνονται ότι οι όροι του μνημονίου που ψηφίστηκαν στη Βουλή ξεπερνούν τα όρια της αντοχής τους. Χωρίς να τρέφουν αυταπάτες ότι η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης μπορεί να γίνει από δήθεν καινούριους σχηματισμούς και νέα κόμματα, αναγνωρίζουν ότι ο Αντώνης Σαμαράς είχε δίκιο που είπε όχι στο μηχανισμό στήριξης του ΔΝΤ και πιστεύουν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αποφευχθεί η χρεοκοπία της χώρας. Σύμφωνα με την έρευνα της Κάπα Research (Το Βήμα, Κυριακή 4 Ιουλίου) οι λέξεις Οργή (35,5%), Απογοήτευση (33,3%) και Φόβος (21,1%) αθροίζοντας συνολικά σχεδόν 90%, περιγράφουν τα συναισθήματα των πολιτών απέναντι στις τρέχουσες εξελίξεις στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Την ίδια ώρα, η ελληνική κοινή γνώμη διαφωνεί με τις αλλαγές που προετοιμάζονται στις εργασιακές σχέσεις σε ποσοστά που φτάνουν στο 82,9% (απελευθέρωση απολύσεων), ενώ το 83,8% διαμαρτύρεται για τις αλλαγές στο ασφαλιστικό (το 19% τις θεωρεί καταστροφικές, το 29,6% ζητά την άμεση απόσυρσή τους και το 35,2% τις χαρακτηρίζει άδικες). Έτσι, όπως προκύπτει και από την έρευνα της RASS (Το Παρόν, Κυριακή 4 Ιουλίου) το 74,9% δηλώνει την απόλυτη απογοήτευσή του από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απαντώντας ότι είναι «χειρότερη απ’ ότι περίμενε», ενώ το 79% θεωρεί ότι «με τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση έχει ξεπεράσει τα όρια αντοχής των πολιτών». Ένα αντίστοιχο ποσοστό άλλωστε (77,2%) υποστηρίζει ότι «υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αποφευχθεί η χρεοκοπία της χώρας», ενώ η πλειοψηφία του 49,3% δηλώνει ευθέως ότι «ο Σαμαράς είχε δίκιο που είπε όχι στον μηχανισμό στήριξης» με μόνο το 37,7% να έχει αντίθετη γνώμη (το 13% δεν πήρε θέση). Καθώς οι πολίτες βλέπουν έμπρακτα τι σημαίνουν οι ασφυκτικοί όροι του μνημονίου, είναι σαφές ότι σχηματίζεται πλέον μία κοινωνική πλειοψηφία που αντιτίθεται στους όρους του.Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την έρευνα της Κάπα Research, το 64,1% θεωρεί ότι «δεν είναι ώριμες οι συνθήκες για τη δημιουργία νέων κομμάτων» ενώ το 75,4% απαντά ότι «τα νέα κόμματα δεν μπορούν να μεταβάλουν τους συσχετισμούς μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων». Όπως αποδεικνύεται για άλλη μία φορά, οι έλληνες πολίτες δεν αντιστρατεύονται τον δικομματισμό. Αυτό που αντιστρατεύονται είναι οι λανθασμένες πολιτικές και οι καταστροφικές επιλογές που οδηγούν σήμερα την κοινωνία μας σε μαρασμό. Η Νέα Δημοκρατία θα επιμείνει σταθερά στην στρατηγική της διεξόδου χωρίς τους ασφυκτικούς και άδικους όρους του μνημονίου που επέλεξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προσβλέποντας στην αποδοχή και την υποστήριξη της στρατηγικής της από την κοινωνία και τους πολίτες.
Πολιτικό Παρατηρητήριο

Το 2011 αστικές συγκοινωνίες στην επαρχία Λαγκαδά


Τον προγραμματισμό των έργων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, παρουσίασε σε σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, παρουσία του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη και των γενικών γραμματέων Χάρη Τσιόκα, Γιάννη Οικονομίδη και Σέργιου Λαμπρόπουλο. Ο κ. Ρέππας ανακοινώσε και την λειτουργία αστικών συγκοινωνιών το 2011 στο νομό Θεσσαλονίκης ειδικότερα ανέφερε:
ΟΑΣΘ – Αστικές Συγκοινωνίες
* Ανακοινώνουμε ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ολοκληρώνει το σχεδιασμό που ξεκίνησε το 2003 για αστικές συγκοινωνίες σ΄ ολόκληρο το νομό.
* Ανακοινώνουμε ότι η κυβέρνηση ανταποκρίνεται θετικά στο αίτημα των πολιτών των υπολοίπων 9 Δήμων της επαρχίας Λαγκαδά και δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Παράλληλα ενισχύει τη βελτίωση των παρεχομένων συγκοινωνιακών υπηρεσιών σε περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος που αναπτύσσονται .
Συγκεκριμένα με το πολυνομοσχέδιο προωθείται προ κύρωση στη Βουλή η υπογραφείσα πλέον σύμβαση ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ και το Ελληνικό Δημόσιο ώστε από 1/1/2011 στο σύνολο του νομού να παρέχονται ιδίου επιπέδου συγκοινωνίες με κόστος μετακίνησης; του ΟΑΣΘ.
Με τη συμφωνία ακόμα δημιουργείται σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης στο Δήμο Λαγκαδά προκειμένου να είναι πιο γρήγορη και καλύτερη η προσπέλαση των πολτών μέχρι τι κέντρο της πόλης
* Για τις νέες συγκοινωνιακές ανάγκες προστίθενται 18 σύγχρονα αντιρρυπαντικά λεωφορεία τύπου euro





Εθελοντική αιμοδοσία στον δήμος Μενεμένης

Εθελοντική αιμοδοσία διοργανώνει ο Δήμος Μενεμένης την ερχόμενη Τετάρτη 7 Ιουλίου, από τις 9.30 το πρωί ως τις 12.30 το μεσημέρι, στο Α’ ΚΑΠΗ Μενεμένης (Έλλης Αλεξίου 10). Στόχος της διοργάνωσης είναι η ενίσχυση της δημοτικής τράπεζας αίματος.

Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη»

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Χρέη νοσοκομείων : Μία διαχρονική καταλήστευση τού Ελληνικού Λαού, μία διαρκής υπερχρέωση σέ ξένους πιστωτές...

Ξενοφώντα Καραγεωργίου, τέως Διοικητού τού Γενικού Νοσοκομείου Θηβών
Πολύς θόρυβος γίνεται πάλι γιά τά τεράστια χρέη τών νοσοκομείων τού Εθνικού Συστήματος Υγείας πρός όλους τούς πάσης φύσεως προμηθευτές. Εντυπωσιάζει τούς ...ανυποψίαστους,
Α. Αφενός τό υπέρογκο ύψος τών οφειλών (άνω τών 6 δίς ευρώ), καί,
Β. Τό μικρό χρονικό διάστημα μέσα στό οποίο (από 1-1-2005 έως τώρα) πού αυτό δημιουργήθηκε αφετέρου.
Πολλοί θεωρούν ότι αυτό συμβαίνει γιατί δέν γίνονται άμεμπτοι διαγωνισμοί, δέν είναι όμως μόνον αυτός ο λόγος. Υπάρχουν καί άλλοι, εξίσου σημαντικοί ! Σκοπός αυτού τού σημειώματος είναι νά τούς παρουσιάσει, μαζί μέ ...συγκρατημένη κριτική!!!
Οι βασικές αιτίες τού μέ αυξανόμενη τάση φαινομένου (ολοένα καί ταχύτερα δημιουργείται ακόμη μεγαλύτερο χρέος, σέ σύγκριση μέ τήν προηγουμένη φορά) είναι :
1. H, χωρίς ουσιαστικούς φραγμούς, συνεχής αύξηση δαπανών τών φαρμάκων. Ιδίως στά νέας κυκλοφορίας σκευάσματα, πού είναι κατά πολύ ακριβότερα από προηγούμενα παραπλήσια πού αντικαθιστούν (καί τών οποίων έληξε η προστασία τής ευρεσιτεχνίας τους, άρα δυνατόν νά τά μιμηθεί ο οιοσδήποτε αντιγραφέας καί μάλιστα νά τά πουλήσει σέ χαμηλή τιμή).
Από 319 εκατομμύρια ευρώ που ήσαν το 1997, πήγαν στα 423 εκατ. ευρώ το 2000, στα 768 εκατ. ευρώ το 2003, ενώ υπερακοντίστηκαν στα 1.014 εκατ. ευρώ το 2006, με στοιχεία του Ινστιτούτου Φαρμ. ΄Ερευνας & Τεχνολογίας. Αναμένεται να εξακοντισθούν σε πάνω από 1.600 εκατ. ευρώ το 2009.
Στήν τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ποσόν μεγαλύτερο τών 25 – 26 δίς ευρώ νά έφυγε σέ προμήθειες ιατροφαρμακευτικού υλικού, πού στήν μεγάλη του πλειοψηφία προέκυψε από υπερκοστολογήσεις. Στήν Ψωροκώσταινα ένα τέτοιο προϊόν κοστίζει 2-3-4 καί 5 φορές περισσότερο από ό,τι στό εξωτερικό, τέτοιο χουβαρνταλίκι !
Η δημιουργία χρεών τρέχει μέ μεγέθη τάξεως τών 200 εκατ. ευρώ μηνιαίως!
2. Η ανυπαρξία πολιτικής βουλήσεως νά αξιοποιηθεί τό υπάρχον θεσμικό πλαίσιο
- Καί γιά τήν αγορά φαρμάκων σέ νοσοκομειακές τιμές, χαμηλότερες τού απλού λιανικού εμπορίου,
- Καί γιά τήν επιστροφή τής προβλεπομένης εκπτώσεως (5 %),
- Καί γιά τήν προμήθεια σέ ειδική νοσοκομειακή συσκευασία,
- Καί γιά τήν προμήθεια φαρμάκου στό όνομα τής δραστικής ουσίας καί όχι τού εμπορικού ονόματος, πού συνηθέστατα τά «δημοφιλή & επώνυμα» είναι καί σημαντικά ακριβότερα,
- Καί γιά τήν αντιμετώπιση τών ληστρικών τιμών (όταν καί όπου τέτοιες παρατηρούνται) μέ τήν αξιοποίηση 2 σπουδαίων μοχλών,
Ι. Αφενός τού Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκου, καί,
ΙΙ. Τού Ινστιτούτου Φαρμακευτικής ΄Ερευνας & Τεχνολογίας αφετέρου.
3. Η ανυπαρξία πολιτικής βουλήσεως νά δημιουργηθεί – θεσμοποιηθεί πλαίσιο, όπου υπάρχουν κενά στό υπάρχον.
4. Η, ακόμη καί σήμερα, μή ολοκληρωμένη μηχανογραφημένη λειτουργία κλινικών & ιατρείων όλων τών Δημοσίων νοσοκομείων.
5. Η, χωρίς ενδοιασμούς, υπερσυνταγογράφηση πολλών ιατρών (συνεπικουρούμενη από τήν πολυφαρμακία),
Α. είτε από επαγγελματική ανασφάλεια,
Β. είτε από υπερβολικό ενδιαφέρον,
Γ. είτε από ιδιοτελή πονηρία (μέ τήν προσδοκία ανταλλαγμάτων... εκ μέρους τού παραγωγού /εμπόρου, συνέδρια, τουριστικά ταξιδάκια, κλιματιστικές συσκευές, ηλεκτρ. υπολογιστές, ακόμη καί μετρητά-χρήματα παντοίας μορφής δηλαδή !!!).
Η αλόγιστη αύξηση τών συνταγογραφουμένων εργαστηριακών εξετάσεων (πάλι
γιά ανάλογες αιτίες).
6. Η μή, ουσιαστική καί σύγχρονη, λειτουργία τής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
7. Οι πολλές φορές διαφεύγουσες χρεώσεις εκ μέρους τών νοσοκομείων, γιά παρασχεθείσες υπηρεσίες. Είτε από αμέλεια, είτε από δολιότητα, κάποιες φορές καί από έλλειψη επαρκούς (ποιοτικά καί ποσοτικά) προσωπικού.
Στό Νοσοκομείο Θηβών βρήκα ετήσιες εισπράξεις από δημόσια ασφαλιστικά ταμεία ύψους 675.000 ευρώ γιά όλο τό 2004. Μέ κατάλληλες ενέργειες αλλά καί περιορισμό τών πονηριών, οι εισπράξεις έφθασαν τά 2.410.000 ευρώ τήν αμέσως επομένη χρονιά (2005), ενώ στά επακόλουθα χρόνια ήσαν 1.988.000 καί 2.230.000 ευρώ (2006 & 2007).
8. Οι διαφεύγουσες εισπράξεις, όχι από αμέλεια καταλογισμού τους εκ μέρους τού προσωπικού τών Δημ. Νοσοκομείων, αλλά από οικονομική αδυναμία τών Δημ. Ασφαλιστικών ταμείων. Βέβαια, όποτε γίνεται από τήν Κυβέρνηση ρύθμιση πληρωμής τών νοσοκομειακών οφειλών, αυτομάτως μηδενίζονται καί όλες οι οφειλές τών Ασφ. Ταμείων πρός τά Δημ. Νοσοκομεία (εύλογο είναι).
9. Η χρήση τών πάσης φύσεως νοσοκομειακών υπηρεσιών από αλλοδαπούς, χωρίς τήν ανάλογη είσπραξη χρημάτων. Πρό ημερών, ο Τομεάρχης Υγείας τής Ν. Δημοκρατίας κ. Σαλμάς (πού είχε διατελέσει Υφυπουργός γιά τά Προνοιακά ιδρύματα επί 8μηνο) εκτίμησε σέ τουλάχιστον 1.000.000 τούς αλλοδαπούς χρήστες, πού όσο δέν υπάρχουν ρυθμίσεις – συμφωνίες μέ τά Κράτη προελεύσεώς τους γιά πληρωμές όλων τών παρεχομένων υπηρεσιών, θά αποτελούν μόνιμη καί αυξανόμενη αιμορραγία τού Ε.Σ.Υ. Μέ ορατό τόν κίνδυνο επιταχύνσεως τής καταρρεύσεώς του. Κατάρρευση πού μπορεί νά συντελεσθεί καί γιά άλλους λόγους, έστω καί μή υπαρχόντων τών αλλοδαπών!!!
10. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τά Δημ. Νοσοκομεία τής Χώρας πληρώνονται βάσει τιμοκαταλόγου πού καταρτίσθηκε τό 1991. Από τότε, παρά τό γεγονός ότι όλα τά κοστολογικά μεγέθη έχουν επανειλημμένως αυξηθεί, σκοπίμως καμμία τροποποίηση στόν τιμοκατάλογο αμοιβών δέν έχει γίνει. Μέ τό πρόσχημα ότι θά επιβαρύνει τά οικονομικά τών Ασφ. Ταμείων (δηλαδή τών όποιων μελών τους), ενώ μέ τήν κρατούσα αντιδεοντολογική καί αντεπιστημονική οικονομικά πρακτική επιβαρύνει τό σύνολον τού Ελληνικού Λαού. Καί ταυτοχρόνως υπονομεύει όλες τίς παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας όλων τών δημ. νοσοκομείων. Μέ συμπαιγνία μάλιστα όλων τών πολιτικών & συνδικαλιστικών ηγεσιών...
Εδώ η «Ομερτά» τής Σικελικής Μαφίας ευρίσκει τήν πιστότερη εγαρμογή της...
11. Η ελλείπουσα εδώ καί χρόνια μελέτη τών νοσολογικών αναγκών συναρτήσει τών παρεχομένων ανά μονάδα υγείας συγκεκριμένων υπηρεσιών, μέ συνυπολογισμό τού λειτουργικού κόστους. Αυτό θά οδηγήσει σέ διοικητική αναδιάρθωση, καί σέ εξορθολογισμό τών πάσης φύσεως δαπανών μέ ταυτόχρονη βελτιστοποίηση τών αποτελεσμάτων. Τό Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας είναι ένας από τούς φορείς πού μπορούν νά συμβάλλουν σέ αυτό, εάν ήθελε κανείς νά τό αξιοποιήσει!
Θυμάμαι, σέ σύσκεψη στήν Νομαρχία Βοιωτίας είχα υποστηρίξει,
Α. Τήν συνένωση τού Δυναμικού (ανθρωπίνου καί υλικοτεχνικού, στόν μέγιστο δυνατό βαθμό) τών δύο νοσοκομείων τού νομού (Λιβαδειάς & Θηβών), μέ προφανή τά ανωτέρω οφέλη,
Β. Τήν ίδρυση Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου στήν Θήβα, στό ισόγειο τού τωρινού Γεν. Νοσοκομείου Θηβών,
Γ. Τήν ίδρυση Κέντρου Αποκαταστάσεως Πολυτραυματιών (ιδίως από τά σύνθετα ατυχήματα) στούς άλλους ορόφους τού τωρινού Γ.Ν.Θ., μονάδα πού λείπει παντελώς από τήν Ελλάδα, (η πόλη θά αποκτούσε επιπροσθέτως καί τόν, αδοκίμως, ονομαζόμενο ιατρικό τουρισμό) καί,
Δ. Τήν ένταξη / απορρόφηση όλου τού υπάρχοντος υγειονομικού μέρους τού Ι.Κ.Α. (Λιβαδειάς, Θηβών & Οινοφύτων) στό Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Ανάλογες ενέργειες, στόν ένα ή τόν άλλο βαθμό, δύνανται νά γίνουν σέ κάθε νομό τής Πατρίδας μας.
12. Τέλος, η απουσία ικανής πολιτικής ηγεσίας (πέρα από τήν αδήριτη ανάγκη νά είναι καί έντιμη...), μέ ελάχιστες τιμητικές εξαιρέσεις (πού επιβεβαιώνουν τόν κανόνα). Πατριωτική καί ευσυνείδητη πολιτική ηγεσία θά σημαίνει καί επιλογή ικανών καί εμπείρων τεχνοκρατών γιά τήν στελέχωση όλων τών μονάδων, όχι κομματικών υποστηρικτών τού όποιου κου υπουργού, πού εκτός από β ο λευτής, βρέθηκε, κακή τή μοίρα, νά διαφεντεύει ένα βιλαέτι προσδόκιμο σέ ικανοποίηση ρουσφετιών...
Οι πάσης φύσεως δαπάνες αυξάνονται μέ τέτοιους φρενήρεις ρυθμούς, πού εδώ καί πολλά χρόνια τά δημόσια Νοσοκομεία δέν δύνανται νά πληρώνουν τίς υποχρεώσεις τους. Ταυτοχρόνως (καί μονίμως) μεγαλώνει η απόσταση εισπράξεων – υποχρεώσεων πληρωμών. Αποτέλεσμα, νά οδηγούνται όλα τά Νοσοκομεία σέ αυξανόμενο άνοιγμα, πού σέ συνδυασμό μέ τήν υπάρχουσα ποσοτική καί ποιοτική κατανομή τών κρατικών δαπανών, οδηγούνται στήν χρεωκοπία. Φαντασθείτε νά συμπεριλαμβανόντουσαν καί οι μισθολογικές αμοιβές στίς υποχρεώσεις τών Νοσοκομείων !... (άλλη μία πρωτοτυπία τού πολυμήχανου ΄Ελληνα πολιτικού, όλοι οι μισθοί πληρώνονται κεντρικά από τήν Κυβέρνηση).
Μέ αφοπλιστική ειλικρίνεια ομολογεί ο Τομεάρχης Υγείας τής Νέας Δημοκρατίας μέ τήν εισήγησή του στό πρόσφατο Συνέδριό της :
«Μέχρι τώρα σκεφτόμασταν καί σχεδιάζαμε χωρίς νά μάς ενδιαφέρουν πόσα ελλείμματα στέλνονταν από τήν υγεία στόν κρατικό προϋπολογισμό. Λέγαμε δωρεάν υγεία σέ όλους καί όσο αυτό κόστιζε.
Τώρα πρέπει νά σκεφτούμε ανάποδα. Πρώτα πόσα χρήματα έχουμε διαθέσιμα, προβλέποντας καί τήν περιστολή καί μετά πώς θά τά διαχειριστούμε μέ τρόπο πού αυξάνει τήν αποτελεσματικότητα, τήν συνέχεια, τήν αποδοτικότητα, τήν ασφάλεια, τήν προσβασιμότητα καί ικανότητα τού συστήματος».
Ο δρόμος γιά τήν εξυγίανση είναι μακρύς καί τά περιθώρια στένεψαν απελπιστικά.
Οι δέ αναγκαίες ρήξεις αυξάνονται αλματωδώς προϊόντος τού χρόνου.
΄Αρα θά γίνουν,
Α. Αφενός δυσκολότερα,
Β. Αφετέρου οδυνηρότερα, καί μάλλον,
Γ. Μέ μικρότερα (από τά επιθυμητά) αποτελέσματα.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης.

Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΑΝΗΛΙΚΑ *ΣΤΟ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΑΠΟ 1/1/2011

Μία βασική μόνο για όσους έχουν 2 συντάξεις

Μία βασική σύνταξη 360 ευρώ θα παίρνουν οι συνταξιούχοι του Δημοσίου. Για τη δεύτερη ή τρίτη κ.ο.κ. σύνταξη δεν θα εισπράττουν τη βασική, αλλά μόνο αναλογική και επικουρική. Ενώ οι γυναίκες με ανήλικα παιδιά φορτώνονται μέχρι και 15 χρόνια εργασίας. Το νομοσχέδιο για τη συνταξιοδότηση στον δημόσιο τομέα, που κατατέθηκε στη Βουλή χθες από τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου μετά τις περιπέτειες περί αντισυνταγματικότητας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ανατρέπει τα δεδομένα τόσο στο στενό δημόσιο τομέα όσο και στους ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ, καθώς και τον ΟΣΕ. Οι 25 κυριότερες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι:
1. Βασική αρχή: όλοι συνταξιοδοτούνται στο 65ο έτος της ηλικίας ή στο 60ό με 40 χρόνια εργασίας.
2. Η βασική σύνταξη των 360 ― θα χορηγείται μόνο μια φορά. Οποιος λοιπόν παίρνει 2η ή 3η κ.ο.κ. σύνταξη θα εισπράττει μια φορά τα 360 ευρώ και για τις άλλες συντάξεις θα παίρνει την αναλογική και τα επικουρικά. Ξεκινάει από το 2015.
3. Ταυτόχρονα καταβάλλεται και η αναλογική ανάλογα με τα έτη ασφάλισης, που αντιστοιχεί από 0,80% έως 1,50% κατ' έτος και ανάλογα με το σύνολο των ετών ασφάλισης του εργασιακού βίου.
4. Τη βασική σύνταξη δικαιούνται όσοι ασφαλίστηκαν μέχρι 31.12.2010, ανεξαρτήτως αν θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1.1.2015 και μετά, οπότε η βασική κλιμακώνεται ανάλογα με έτη ασφάλισης από 1.1.2011 και μετά βάσει συνολικού χρόνου ασφάλισης.
5. Ασφαλισμένοι μέχρι 31.12.2010 που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μετά την 1.1.2015 δικαιούνται αναλογική σύνταξη που αντιστοιχεί στον χρόνο ασφάλισής τους στο Δημόσιο μέχρι και το 2010, που υπολογίζεται βάσει ποσοστού αναπλήρωσης και συντάξιμων αποδοχών όπως ισχύουν κατά τη συνταξιοδότησή του. Και αναλογική σύνταξη βάσει χρόνου ασφάλισης από 1.1.2011 και μέχρι να πάρει σύνταξη.
6. Οσοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης πριν από το 2015, το τμήμα της μηνιαίας σύνταξης που αντιστοιχεί σε κάθε έτος ασφάλισης από 1.1.2013 και εφεξής δεν μπορεί να υπερβαίνει το 2% των μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών.
7. Σε μειωμένη σύνταξη ή λόγω θανάτου η βασική μειώνεται κατά 1/200 ανά μήνα που υπολείπεται του ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης.
8. Οι μειώσεις δεν ισχύουν για πάσχοντες από βαριές αναπηρίες (τυφλούς, παραπληγικούς κ.λπ.).
9. Σε θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης λόγω θανάτου μετά την 1.1.2015 η βασική επιμερίζεται βάσει δικαιούμενου ποσοστού σύνταξης, που ισχύει για επιζώντα σύζυγο και παιδιά.
10. Οσοι συμπληρώνουν κάτω από 15 χρόνια ασφάλισης παίρνουν τη βασική σύνταξη στο 65ο έτος, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή κατά το προηγούμενο (της σύνταξης) οικονομικό έτος δεν υπερβαίνει το 14πλάσιο και 28πλάσιο των 390 ευρώ και διαμένουν στην Ελλάδα τουλάχιστον 15 χρόνια μεταξύ 15ου και 65ου έτους ηλικίας. Για κάθε έτος που υπολείπεται των 35, το ποσόν της βασικής μειώνεται κατά 1/35.
11. Στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για κύρια σύνταξη πάνε όλοι όσοι (τακτικοί και μετακλητοί) προσληφθούν από 1.1.2011 στο Δημόσιο, στρατιωτικοί (πλην στρατευσίμων παθόντων οπλιτών), Βουλή, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ (Α' και Β' βαθμού), ιερείς, υπάλληλοι εκκλησιαστικών ΝΠΔΔ. Δυνατότητα επιλογής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και σε όσους προσλήφθηκαν μέχρι 31.12.2010.
12. Διατηρούν το σημερινό καθεστώς συνταξιοδότησης οι στρατιωτικοί που καθίστανται ανάπηροι εν υπηρεσία και τα θύματα τρομοκρατίας που θα μεταφερθούν στο ΙΚΑ -ΕΤΑΜ.
Στο πυρ το εξώτερον
13. Ανδρες και γυναίκες που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.1998 και μετά ή προσλήφθηκαν από 1.1.1983 μέχρι 31.12.1992 θα συνταξιοδοτούνται στο 65ο έτος ηλικίας με 25 αντί 20 χρόνια υπηρεσίας. Η εξίσωση γίνεται εντός τριετίας, δηλαδή για όσους συμπληρώσουν την 25ετία από 1/1/2011, το όριο ηλικίας των 50 ετών, που ισχύει σήμερα, αυξάνεται στο 52ο έτος της ηλικίας• για όσες συμπληρώσουν την 25ετία το έτος 2012, το όριο ηλικίας αυξάνεται στο 55ο και για όσες συμπληρώνουν την 25ετία το έτος 2013 και μετά, το όριο ηλικίας αυξάνεται στο 65ο έτος.
Το 50ό έτος ισχύει για άνδρες και γυναίκες που έχουν ανίκανα παιδιά ή ανίκανο σύζυγο και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης (25ετία), μειώνοντας το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των ανδρών αυτής της περίπτωσης.
Το 65ο έτος για άνδρες και γυναίκες που δεν ανήκουν στις ανωτέρω κατηγορίες και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1/1/1998 και μετά ή έχουν διοριστεί από 1/1/1983 και μετά. Η αύξηση του ορίου ηλικίας για τις γυναίκες θα γίνει σταδιακά σε βάθος τριετίας. Δηλαδή, για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης το έτος 2011, το όριο ηλικίας ορίζεται στο 61ο έτος, για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα το έτος 2012, το όριο ηλικίας ορίζεται στο 63ο έτος και για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης το έτος 2013, το όριο ηλικίας ορίζεται στο 65ο έτος.
14. Εξίσωση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης και για μειωμένη σύνταξη. Στο 56ο έτος το 2011, στο 58ο το 2012 και στο 60ό έτος το 2013.
15. Καταργείται η συνταξιοδότηση άνευ ορίου ηλικίας για έχοντες 3 παιδιά και πάνω.
16. Δεν θίγονται όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι 31.12.2010.
17. Ενιαίο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης το 55ο έτος για άνδρες και γυναίκες που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31.12.1997.
18. Οσοι προσλήφθηκαν μετά την 1.1.1983 και συμπληρώνουν 35 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας το 2010, η σύνταξη καταβάλλεται ολόκληρη μετά τη συμπλήρωση του 58ου έτους ηλικίας. Από το 2011 τα χρόνια υπηρεσίας αυξάνουν κατά 2 έτη και για κάθε επόμενο ημερολογιακό έτος κατά 9 μήνες και μέχρι τη συμπλήρωση 40 ετών.
Σταδιακή αύξηση ετών υπηρεσίας (στα 40 έτη μέχρι 2015) και ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (58 ετών το 2011, 59 το 2012 και εφεξής στα 60) για όσους αποχωρούσαν με 37 έτη ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.
19. Οριο ηλικίας συνταξιοδότησης και για δικαστικούς, κύριο προσωπικό Νομικού Συμβουλίου Κράτους και στρατιωτικούς.
20. Στο 55ο έτος το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης από 1.1.2011 για Βαρέα και Ανθυγιεινά σε καθεστώς Δημοσίου, με αύξηση κατά 2,5 έτη ανά ημερολογιακό έτος και μέχρι τη συμπλήρωση του 60ού έτους.
21. Τη σύνταξη του θανόντος ο επιζών σύζυγος την παίρνει έπειτα από 3 έτη γάμου για υπαλλήλους Δημοσίου και μετά 5 έτη για συνταξιούχους Δημοσίου.
22. Περιορισμός 70% στη σύνταξη επιζώντων συζύγων που παίρνουν σύνταξη και από άλλη πηγή. Περικοπές και στη σύνταξη για όποιον συνεχίζει να εργάζεται.
23. Καταργείται η σύνταξη σε άγαμες ή διαζευγμένες θυγατέρες. Ενώ μπαίνουν εισοδηματικά κριτήρια για όσες τις έχουν λάβει μέχρι σήμερα. Θα λαμβάνουν το 100% της σύνταξης αν το μηνιαίο πραγματικό ακαθάριστο εισόδημά τους δεν ξεπερνάει το 30πλάσιο του ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη (34 ευρώ), ήτοι 1.020 ευρώ. Η σύνταξη περιορίζεται κατά 1/3 αν το εισόδημα είναι 1.020-1.360 ευρώ (άνω 30πλάσιου και μέχρι 40πλάσιου), κατά 1/2 αν είναι 1.360 ευρώ -1.700 ευρώ (40πλάσιο και μέχρι 50πλάσιο), 3/4 αν είναι 1.700-2.040 ευρώ και κόβεται τελείως αν είναι πάνω από 2.040 ευρώ.
24. Δημιουργείται Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) από 1.1.2011 και γίνονται πιο αυστηρά τα κριτήρια υπαγωγής σε αναπηρία.
25. Διατηρούνται οι Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και Ελληνικής Αστυνομίας. *
Παραδείγματα για τα έτη θεμελίωσης δημ. υπαλλήλων
Παράδειγμα 1
Αντρες και γυναίκες με ανήλικα παιδιά, οι οποίοι μέχρι 31/12/2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μεν άντρες το 65ο έτος, οι δε γυναίκες το 56ό, εξισώνονται από 1/1/2011:
* Ετος θεμελίωσης το 2011, όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 52ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2012, όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 55ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2013, όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 65ό έτος.
Παράδειγμα 2
Αντρες και γυναίκες με τρία παιδιά, οι οποίοι μέχρι 31/12/2010 θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης με 20 έτη υπηρεσίας ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας (οι άντρες μόνο εφόσον είναι χήροι ή έοχυν επιμέλεια των παιδιών με δικαστική απόφαση), εξισώνονται από 1/1/2011:
* Ετος θεμελίωσης το 2011, έτη υπηρεσίας 21 και όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 52ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2012, έτη υπηρεσίας 23 και όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 55ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2013, έτη υπηρεσίας 25 και όριο ηλικίας αντρών και γυναικών το 65ό έτος.
Παράδειγμα 3
Αντρες και γυναίκες με ανάπηρα παιδιά, οι οποίοι μέχρι 31/12/2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μέν άντρες το 65ό έτος, οι δε γυναίκες το 50ό, εξισώνονται άμεσα από 1/1/2011 με μείωση του ορίου ηλικίας των αντρών από το 65ό έτος στο 50ό έτος.
Παράδειγμα 4
Αντρες και γυναίκες με ενήλικα παιδιά ή χωρίς παιδιά, οι οποίοι μέχρι 31/12/2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μεν άντρες το 65ό έτος, οι δε γυναίκες το 60ό, εξισώνονται από 1/1/2011:
* Ετος θεμελίωσης το 2011, όριο ηλικίας το 61ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2912, όριο ηλικίας το 63ό έτος.
* Ετος θεμελίωσης το 2013, όριο ηλικίας το 65ό έτος.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ





Σήμερα λαϊκή βραδιά στον Αι Γιώργη Νυμφόπετρας.

Στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων ο Πολιτιστικός σύλλογος «Μέγας Αλέξανδρος» Νυμφόπετρας διοργανώνει λαϊκή βραδιά στον λόφο του ομώνυμου ναού του Αγίου Γεωργίου στην Παλιά Νυμφόπετρα (Τσαλί Μαχαλά). Είναι η πρώτη εκδήλωση λαϊκής βραδιάς που διοργανώνεται στο χώρο αυτό και είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει ανάμικτα συναισθήματα σε όσους παραβρεθούν αφού για πολλούς κατοίκους της Νυμφόπετρας, είναι ο χώρος που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν και για λίγες ώρες θα έχουν την ευκαιρία να θυμηθούν τα γλέντια και τις όμορφες στιγμές που έζησαν στο χωριό αυτό λίγο πριν το εγκαταλείψουν στα μέσα της δεκαετίας του ΄΄40. Για τους νεότερους, είναι ο τόπος των γονιών τους και έχει γι αυτούς ιδιαίτερο συμβολισμό. Ο χώρος όπου θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση έχει αναπλαστεί τόσο στο προαύλιο χώρο της εκκλησίας όσο και στον χώρο όπου βρίσκεται το αιωνόβιο δένδρο πουρναριάς ενώ σε συνδυασμό τον καταπράσινο πευκόφυτο λόφο δημιουργούν ένα όμορφο σαγηνευτικό τοπίο.



Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Θεσσαλονίκης.

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

ΣΤΟΝ ΣΟΧΟ. ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ 3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ « ΡΑΚΟΒΟ»


Άρχισαν να διαφαίνονται από πολύ νωρίς οι καρποί της επιτυχίας του φεστιβάλ «ΡΑΚΟΒΟ», καθώς στις 3 Ιουλίου 2010 ο χώρος επιλέχτηκε για να φιλοξενήσει μία από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις της χρονιάς «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ», του ΑΡΘΟΥΡ ΜΙΛΛΕΡ που πρωταγωνιστεί το «ιερό τέρας» του θεάτρου κ. Θύμιος Καρακατσάνης.  Πρόθεση κι επιθυμία της διοίκησης ήταν εξαρχής όχι μόνο να δημιουργήσει έναν καινούργιο πολιτιστικό θεσμό, το φεστιβάλ «ΡΑΚΟΒΟ» που θα συμβάλλει στην πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου, αλλά η ανάδειξη του φυσικού χώρου του θεάτρου ως ένα χώρο που μπορεί να εμπνεύσει και να γοητεύσει καλλιτεχνικούς και θεατρικούς παραγωγούς να παρουσιάσουν τις δουλειές τους από όλα τα μέρη της Ελλάδος και όχι μόνο. Να αναδειχθεί ο χώρος σε μία κοιτίδα πολιτισμού, που θα προσελκύει κόσμο και εκδηλώσεις συμβάλλοντας τόσο στην πνευματική όσο και στην οικονομική ανάπτυξη του ορεινού και μειονεκτικού μας τόπου.  Άλλωστε τα θεμέλια που τέθηκαν στη δημιουργία του φεστιβάλ από την δημοτική αρχή ήταν γερά. Με ιδιαίτερη φροντίδα και μεράκι έγινε η επιλογή των παραστάσεων που φιλοξένησε τα δύο προηγούμενα χρόνια. Σημαντικές συνεργασίες όπως με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θεσσαλικό θέατρο, το Μουσικό Ίδρυμα «Αριστοτέλης» κ.α. αποτέλεσαν το μυστικό της συνταγής της επιτυχίας.
Το 3Ο Φεστιβάλ «ΡΑΚΟΒΟ» ετοιμάζεται και φέτος να ανοίξει τις πύλες του και να υποδεχτεί το κοινό του με ξεχωριστές καλοκαιρινές βραδιές. Πλούσιες και ποιοτικές παραστάσεις, ελκυστικές σε όλους τους κατοίκους, στα παιδιά αλλά και στους επισκέπτες της περιοχής.
Το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει τις εξής παραστάσεις:
3 Ιουλίου: Θεατρική παράσταση «Ο Θάνατος του Εμποράκου» του Άρθουρ Μίλλερ με τον Θύμιο Καρακατσάνη. Ώρα έναρξης 9:00μ.μ
17 Ιουλίου: Μουσικό-θεατρική παράσταση από το σχήμα «Μουσικό Πολύτροπο» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο: «Γάμοι σα 'δω, γάμοι σα 'κει, γάμοι σα παραπέρα. Τρεις γάμοι σι μια μέρα»
Ώρα έναρξης 8:30μ.μ
18 Ιουλίου: Αφιέρωμα για τα 30 χρόνια από το Θάνατο του Νίκου Ξυλούρη. Τη βραδιά θα πλαισιώσουν με τη μουσική και τα τραγούδια τους οι μουσικοί: Τριχάκης Δημήτρης σε τραγούδι και λαούτο, Βασίλης Ιωαννίδης σε τραγούδι και κιθάρα, Κώστα Ραφαηλάκης σε τραγούδι και λύρα και Θωμάς Τενεκετζής στο μπάσο. Στην εκδήλωση θα συμμετέχει με τα χορευτικά της η Παγκρήτια Αδελφότητας της Μακεδονίας.
Ώρα έναρξης 8:30μ.μ
23 Ιουλίου: Μουσική Συναυλία από τη δημοφιλή τραγουδίστρια Γλυκερία σε παραδοσιακά τραγούδια. Μαζί της τραγουδά και παίζει η νεαρή Αρετή Κετιμέ και η μουσική ορχήστρα «ΗΔΥΜΕΛΟΝ». (η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο Στάδιο 12 Αποστόλων)
Ώρα έναρξης 8:30μ.μ
25 Ιουλίου: Παραδοσιακή Χορευτική Βραδιά από τα χορευτικά τμήματα όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων του Δήμο μας.
Ώρα έναρξης 8:30μ.μ
31 Ιουλίου: «Οι Αγαπητικοί της Βοσκοπούλας»
Επιθεώρηση από το Θεσσαλικό θέατρο σε κείμενα των Λάκη Λαζόπουλου, Θαν.Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα Κώστα Τσιάνου και Άννας Χατζησοφιά.
Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Μουσική: Διονύσης Τσακνής
Σκηνικά-Κοστούμια: Άγγελος Μεντής
Χορογραφίες: φωκάς Ευαγγελινός
Παίζουν, τραγουδούν και χορεύουν οι ηθοποιοί με αλφαβητική σειρά: Φανή Γέμτου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Τζένη Διαγούτη, Μάνος Ιωάννου, ελένη καρακάση, φωτεινή Ντεμίρη, Ελένη Ουζουνίδου, Πάνος Σταθακόπουλος, Γρηγόρης Σταμούλης, Γιάννης Στόλλας, Αλίκη Τσάκου και Γιώργος Ψυχογιός.
Ώρα έναρξης 8:30μ.μ



Απαράδεκτη ενέργεια σε βάρος του Ράδιο Ακρίτες καταγγέλλει ο Σύλλογος Ακριτών του Πόντου Σταυρούπολης

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ποντίων Σταυρούπολης «ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ» εκφράζει την οργή και την αγανάκτησή του για την πράξη καταστροφής του συστήματος εκπομπής του Ράδιο Ακρίτες 102,3fm χθες το πρωί (Τετάρτη 30/6/2010), στο πάρκο κεραιών του Χορτιάτη από συνεργείο του Δήμου Χορτιάτη Το Ράδιο Ακρίτες αποτελεί τη φωνή του υπερήφανου Ποντιακού λαού που έχει βιώσει την τραγωδία της Γενοκτονίας και του ξεριζωμού από το Τουρκικό κράτος.
Είναι ακατανόητη αυτή η ενέργεια που πλήττει ένα ειδικό και μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο ραδιόφωνο που αποτέλεσε και αποτελεί το βασικό εργαλείο και μέσον επικοινωνίας των απανταχού Ποντίων. Ο Δήμαρχος Χορτιάτη κ. Μιχάλης Γεράνης οφείλει εξηγήσεις για αυτή την εχθρική του πράξη εναντίον της φωνής του Ποντιακού Ελληνισμού αλλά και πολλών άλλων εθνικοτοπικών οργανώσεων που φιλοξενούνται από το Ράδιο Ακρίτες. Γνωρίζουμε πως όλα αυτά τα 17 χρόνια της νόμιμης και συνεχούς λειτουργίας μας η φωνή μας ενοχλεί το Τουρκικό προξενείο της Θεσσαλονίκης και την Τουρκική πρεσβεία γιατί τίθεται με ένταση και σαφήνεια το ζήτημα της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής αλλά και άλλων Χριστιανικών πληθυσμών από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς.. Το Ράδιο Ακρίτες 102,3fm σε πείσμα όλων αυτών που επιδιώκουν τη φίμωσή του θα συνεχίσει να αποτελεί την καθαρή και δυνατή φωνή του υπερήφανου Ποντιακού Ελληνισμού. Οι έλληνες του Πόντου δεν θα επιτρέψουν να σβήσει αυτή η αγωνιστική και μαχητική φωνή τους.
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ.

«Εμβόλιμα Νέα» Ενώνουμε την φωνή μας μαζί με όλους τους πόντιους και φιλοπόντιους για την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική ενέργεια του Δήμου Χορτιάτη.