Ξέμεινε από… γιατρούς το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας στη Θεσσαλονίκη. Αποτέλεσμα είναι εδώ και πεντέμισι μήνες να έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η μία εκ των δύο κινητών μονάδων που διαθέτει, και να έχει απομείνει μόνο η μία, η οποία καλείται να εξυπηρετήσει όλη τη Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα, όπως εξηγούν στη «Μ» οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως από το μεσημέρι και μετά, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μία μονάδα που παραμένει σε 24ωρη λειτουργία σταθμεύει στα γραφεία του ΕΚΑΒ, στο Πουρνάρι της Πυλαίας, καθώς ο γιατρός της μονάδας καλείται να αναλάβει και το ρόλο του συντονιστή του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΚΑΒ.
Επιπλέον, εξαιτίας της λήξης των συμβάσεων των δύο επικουρικών γιατρών και εν αναμονή της πρόσληψης ενός επικουρικού, εφημερίες αναγκάζεται να κάνει και η ίδια η διευθύντρια του ΕΚΑΒ, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.
«Από την 1η Ιανουαρίου 2012 έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η μία εκ των δύο κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά η μία μονάδα σταθμεύει στα δυτικά της πόλης, στο στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, και η δεύτερη στα ανατολικά της πόλης, στην κεντρική έδρα του ΕΚΑΒ στην Πυλαία. Το πρωί μετά βίας κυκλοφορούν και οι δύο, ενώ από το μεσημέρι και μετά λειτουργεί μόνο η μία», δηλώνει στη «Μ» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Αντώνης Αντωνόπουλος.
Παράλληλα, εξηγεί ότι από τους 14 γιατρούς που υπήρχαν στο ΕΚΑΒ έχουν μείνει μόλις πέντε, ενώ αναμένεται κι ένας επικουρικός. Επίσης, αναφέρει ότι η κινητή μονάδα είναι ένα μικρό κινητό τμήμα επειγόντων περιστατικών, καθώς διαθέτει απινιδωτή, βαλιτσάκι χειρουργείου και δυνατότητα διασωλήνωσης του ασθενούς.
Από την πλευρά της, η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Χρυσή Ματσικούδη αναφέρει στη «Μ» ότι η μία κινητή μονάδα έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, εξαιτίας της έλλειψης γιατρών, αφού η σύμβαση των δύο επικουρικών που υπήρχαν έληξε το Δεκέμβριο του 2011. Επίσης, εξηγεί ότι η δεύτερη μονάδα λειτουργεί κανονικά σε 24ωρη βάση, ενώ εντός του Ιουνίου αναμένεται να έρθει ένας επικουρικός γιατρός.
«Αγκάθι» τα παλιά ασθενοφόραΣύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, «αγκάθι» για την ομαλή λειτουργία του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης αποτελούν τόσο η έλλειψη προσωπικού όσο και η παλαιότητα των ασθενοφόρων.
«Οι δύο κινητές μονάδες είναι τουλάχιστον 15ετίας. Όσο για τα ασθενοφόρα που έχουμε, τα περισσότερα χρονολογούνται από το 2000 κι έχουν ήδη γράψει 500.000 χιλιόμετρα, αρκετά είναι από τους Ολυμπιακούς του 2004 με τουλάχιστον 400.000 χιλιόμετρα και κάποια είναι πιο καινούργια κι αποτελούν δωρεά εφοπλιστών που έγινε το 2009», τονίζει ο κ. Αντωνόπουλος.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι καθημερινά κυκλοφορούν 25 ασθενοφόρα το πρωί, 23 το απόγευμα και 14 το βράδυ. Όσον αφορά στους διασώστες, εξηγεί ότι οι μάχιμοι είναι 213 (μαζί μ’ αυτούς που οδηγούν τις τρεις μηχανές του ΕΚΑΒ), αλλά χρειάζονται τουλάχιστον άλλα 25 - 30 άτομα, καθώς το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί και τα κέντρα υγείας του νομού, τα οποία συχνά έχουν μόνο έναν οδηγό.
Αντιμετωπίζουν το ασθενοφόρο σαν... ταξίΣοβαρό πρόβλημα, όμως, αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης και από την κατάχρηση που γίνεται από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, υπάρχουν συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν το ΕΚΑΒ σαν…ταξί κι επιμένουν να αγνοούν ότι ο ρόλος του είναι να σπεύδει στο επείγον περιστατικό και να προσπαθεί να σώσει ανθρώπινες ζωές.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι συχνά το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ δέχεται κλήσεις οι οποίες τις περισσότερες φορές δεν αφορούν επείγοντα περιστατικά, αλλά σε απλές περιπτώσεις που δεν εγκυμονούν κινδύνους για τη ζωή των ασθενών, ωστόσο στα μάτια των πανικόβλητων πολιτών, ακόμη κι ένα μικρό κόψιμο στο δάχτυλο, φαντάζει θανατηφόρο τραύμα.
Πάντως, η δυνατότητα να αρνηθούν οι εργαζόμενοι να εξυπηρετήσουν ένα τέτοιο περιστατικό δεν προβλέπεται από το νόμο. Πολλοί πολίτες, μάλιστα, πιστεύουν ότι εάν έρθει και τους πάρει το ασθενοφόρο, θα γλιτώσουν την ουρά και την αναμονή στο νοσοκομείο. Αυτό οξύνει το πρόβλημα και μειώνει τα ήδη λίγα ασθενοφόρα.
Μάλιστα, όπως εξηγούν στη «Μ» οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως από το μεσημέρι και μετά, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μία μονάδα που παραμένει σε 24ωρη λειτουργία σταθμεύει στα γραφεία του ΕΚΑΒ, στο Πουρνάρι της Πυλαίας, καθώς ο γιατρός της μονάδας καλείται να αναλάβει και το ρόλο του συντονιστή του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΚΑΒ.
Επιπλέον, εξαιτίας της λήξης των συμβάσεων των δύο επικουρικών γιατρών και εν αναμονή της πρόσληψης ενός επικουρικού, εφημερίες αναγκάζεται να κάνει και η ίδια η διευθύντρια του ΕΚΑΒ, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.
«Από την 1η Ιανουαρίου 2012 έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η μία εκ των δύο κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά η μία μονάδα σταθμεύει στα δυτικά της πόλης, στο στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, και η δεύτερη στα ανατολικά της πόλης, στην κεντρική έδρα του ΕΚΑΒ στην Πυλαία. Το πρωί μετά βίας κυκλοφορούν και οι δύο, ενώ από το μεσημέρι και μετά λειτουργεί μόνο η μία», δηλώνει στη «Μ» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Αντώνης Αντωνόπουλος.
Παράλληλα, εξηγεί ότι από τους 14 γιατρούς που υπήρχαν στο ΕΚΑΒ έχουν μείνει μόλις πέντε, ενώ αναμένεται κι ένας επικουρικός. Επίσης, αναφέρει ότι η κινητή μονάδα είναι ένα μικρό κινητό τμήμα επειγόντων περιστατικών, καθώς διαθέτει απινιδωτή, βαλιτσάκι χειρουργείου και δυνατότητα διασωλήνωσης του ασθενούς.
Από την πλευρά της, η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Χρυσή Ματσικούδη αναφέρει στη «Μ» ότι η μία κινητή μονάδα έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, εξαιτίας της έλλειψης γιατρών, αφού η σύμβαση των δύο επικουρικών που υπήρχαν έληξε το Δεκέμβριο του 2011. Επίσης, εξηγεί ότι η δεύτερη μονάδα λειτουργεί κανονικά σε 24ωρη βάση, ενώ εντός του Ιουνίου αναμένεται να έρθει ένας επικουρικός γιατρός.
«Αγκάθι» τα παλιά ασθενοφόραΣύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, «αγκάθι» για την ομαλή λειτουργία του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης αποτελούν τόσο η έλλειψη προσωπικού όσο και η παλαιότητα των ασθενοφόρων.
«Οι δύο κινητές μονάδες είναι τουλάχιστον 15ετίας. Όσο για τα ασθενοφόρα που έχουμε, τα περισσότερα χρονολογούνται από το 2000 κι έχουν ήδη γράψει 500.000 χιλιόμετρα, αρκετά είναι από τους Ολυμπιακούς του 2004 με τουλάχιστον 400.000 χιλιόμετρα και κάποια είναι πιο καινούργια κι αποτελούν δωρεά εφοπλιστών που έγινε το 2009», τονίζει ο κ. Αντωνόπουλος.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι καθημερινά κυκλοφορούν 25 ασθενοφόρα το πρωί, 23 το απόγευμα και 14 το βράδυ. Όσον αφορά στους διασώστες, εξηγεί ότι οι μάχιμοι είναι 213 (μαζί μ’ αυτούς που οδηγούν τις τρεις μηχανές του ΕΚΑΒ), αλλά χρειάζονται τουλάχιστον άλλα 25 - 30 άτομα, καθώς το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί και τα κέντρα υγείας του νομού, τα οποία συχνά έχουν μόνο έναν οδηγό.
Αντιμετωπίζουν το ασθενοφόρο σαν... ταξίΣοβαρό πρόβλημα, όμως, αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης και από την κατάχρηση που γίνεται από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, υπάρχουν συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν το ΕΚΑΒ σαν…ταξί κι επιμένουν να αγνοούν ότι ο ρόλος του είναι να σπεύδει στο επείγον περιστατικό και να προσπαθεί να σώσει ανθρώπινες ζωές.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι συχνά το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ δέχεται κλήσεις οι οποίες τις περισσότερες φορές δεν αφορούν επείγοντα περιστατικά, αλλά σε απλές περιπτώσεις που δεν εγκυμονούν κινδύνους για τη ζωή των ασθενών, ωστόσο στα μάτια των πανικόβλητων πολιτών, ακόμη κι ένα μικρό κόψιμο στο δάχτυλο, φαντάζει θανατηφόρο τραύμα.
Πάντως, η δυνατότητα να αρνηθούν οι εργαζόμενοι να εξυπηρετήσουν ένα τέτοιο περιστατικό δεν προβλέπεται από το νόμο. Πολλοί πολίτες, μάλιστα, πιστεύουν ότι εάν έρθει και τους πάρει το ασθενοφόρο, θα γλιτώσουν την ουρά και την αναμονή στο νοσοκομείο. Αυτό οξύνει το πρόβλημα και μειώνει τα ήδη λίγα ασθενοφόρα.