Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Νέοι διοικητές στην 113 Πτέρυγα Μάχης και στην 383 Μοίρα Αεροπυρόσβεσης


Νέοι διοικητές ορίστηκαν στην 113 Πτέρυγα Μάχης, στην 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης (ΜΕΕΑ) και στα Σμήνη Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ) που εδρεύουν σε αυτήν στο πλαίσιο των κρίσεων αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Τη διοίκηση της 113 Π.Μ. ανέλαβε ο σμήναρχος Ιωάννης Παπαδόπουλος, υποδιοικητής της μονάδας τα τελευταία δύο χρόνια και σε θέσεις ευθύνης τα προηγούμενα, με μεγάλη εμπειρία στην αεροπορία και εξαετή θητεία στην Πτέρυγα. Ο σμήναρχος διαδέχτηκε τον ισόβαθμο Θεόδωρο Παπάζογλου. Νέος διοικητής της 383 ΜΕΕΑ, της μοναδικής ιπτάμενης μοίρας που εδρεύει στην 113 Π.Μ., ορίστηκε ο αντισμήναρχος Ιάκωβος Τσαλταφερίδης, πρώην υποδιοικητής, από τους πλέον έμπειρους και ικανότατους χειριστές αεροσκαφών τύπου Καναντέρ στην Πολεμική Αεροπορία με δεκαέξι χρόνια πτήσεων στα CL-415. Ο Ι. Τσαλταφερίδης, ο οποίος αντικατέστησε τον ισόβαθμο Χρήστο Οικονόμου, ήταν επικεφαλής στις περισσότερες επιχειρήσεις κατάσβεσης, καθώς και του κλιμακίου που τιμήθηκε για την προσφορά του στην κατάσβεση μεγάλων πυρκαγιών στο Ισραήλ το Δεκέμβριο του 2010. Στα Σμήνη Μετεκπαίδευσης, που είναι καθαρά εκπαιδευτική μονάδα χειριστών, καθήκοντα διοικητή ανέλαβε ο επισμηναγός Δημήτρης Μαρτάκης στη θέση του αντισμήναρχου Χαρίτωνα Χαρούση.
Η 113 Π.Μ. εδρεύει στην αεροπορική βάση της Μίκρας, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», και ιδρύθηκε το 1933. Αποστολή της είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού ετοιμότητας και αποτελεσματικότητας για την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί. Η 113 Π.Μ. έχει ιδιαίτερη ιστορική αξία για την Πολεμική Αεροπορία, καθώς διαδέχτηκε αεροπορικές δυνάμεις που εμφανίστηκαν αμέσως μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης στις 26 Οκτωβρίου 1912.
Η 383 Μοίρα συγκροτήθηκε το Μάιο του 2003 από τη διαίρεση της 355 ΜΤΜ. Διαθέτει οκτώ αεροσκάφη CL-415 Καναντέρ, 70 χειριστές πιλότους και 80 τεχνικούς. Μετεγκαταστάθηκε στη Μίκρα από την Ελευσίνα στις 9 Νοεμβρίου του 2006 και μέχρι σήμερα συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση των μεγάλων δασικών πυρκαγιών. Εκτός αυτού συμμετέχει σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και είναι η μοναδική πτητική μονάδα στο βορειοελλαδικό χώρο. Στις 29 Ιουνίου 2009 οι αυξημένες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων αεροσκαφών CL-415 οδήγησαν στη λειτουργία του Σμήνους Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ) CL-415.