Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Τα τηλέφωνα έκαψαν τους βαρόνους της κόκας

Κατάσχεση 123 κιλών στη Θεσσαλονίκη.
Η “ΜτΚ” αποκαλύπτει σήμερα τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν οι βαρόνοι για την ασφαλή μεταφορά του φορτίου της κοκαΐνης, πώς πλησίασαν τους δύο Έλληνες που φέρεται να εμπλέκονται στο κύκλωμα, πώς τους έπεισαν να συνεργαστούν και σε ποιες ενέργειες προέβησαν από τη στιγμή που εμφανίστηκαν για την παραλαβή του φορτίου στις 7 Ιουλίου μέχρι που οι διωκτικές αρχές τους πέρασαν τις χειροπέδες.
.Του Βασίλη Παπαδημούλη
Mέσα στους στρόφαλους μηχανήματος επεξεργασίας σόγιας ήταν καλά κρυμμένα τα 123,5 κιλών κοκαΐνης, μία από τις μεγαλύτερες ποσότητες ναρκωτικών που έχουν εντοπιστεί και κατασχεθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Πίσω από το φορτίο του θανάτου κρυβόταν μια εννεαμελής συμμορία σέρβων και σκοπιανών εμπόρων ναρκωτικών, που ετοιμαζόταν να διοχετεύσει την κοκαΐνη στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Το κοντέινερ με την κοκαΐνη εντοπίστηκε και παρακολουθούνταν από την αμερικανική υπηρεσία δίωξης ναρκωτικών από την πρώτη στιγμή που φορτώθηκε στη Βολιβία με προορισμό τα Σκόπια. Οι αμερικανοί πράκτορες είχαν λεπτομερείς πληροφορίες για το φορτίο, γνώριζαν ακόμη και τον κωδικό αριθμό με τον οποίο ταξίδευε το ύποπτο κοντέινερ.
Από την πρώτη στιγμή είχαν ενημερωθεί και οι σερβικές διωκτικές αρχές για τους παραλήπτες και έστησαν τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό όλων των μελών της συμμορίας. Επί μήνες παρακολουθούσαν και κατέγραφαν όλες τις τηλεφωνικές συνομιλίες που είχαν τα μέλη μεταξύ τους και γνώριζαν ανά πάσα στιγμή τις κινήσεις τους.
Οι βαρόνοι της κοκαΐνης, για να μπερδέψουν τις αρχές, γύρισαν το ύποπτο φορτίο σε διάφορα λιμάνια του Ατλαντικού και της Μεσογείου μέχρι τελικά να φθάσει στο τελικό προορισμό του και να παραληφθεί από το κύκλωμα των σέρβων βαρόνων της κόκας.
Όλο αυτό το διάστημα η αμερικανική δίωξη ναρκωτικών παρακολουθούσε με δορυφόρο την πορεία του φορτίου και ενημέρωνε τις κατά τόπους διωκτικές αρχές. Το μόνο επιλήψιμο που βάρυνε το ύποπτο κοντέινερ ήταν ότι είχε φορτωθεί από τη Βολιβία. Μόλις το άνοιγε κάποιος αντίκριζε ένα αθώο μηχάνημα και τίποτε δεν πρόδιδε πως μέσα του κρυβόταν μια τεράστια ποσότητα σκληρών ναρκωτικών, την οποία οι ελληνικές τελωνειακές αρχές κυριολεκτικά χρειάστηκε να διαλύσουν για να την εντοπίσουν.
Να σημειωθεί ότι η πρώτη είσοδος του ύποπτου κοντέινερ στην Ευρωπαϊκή Ένωση έγινε σε λιμάνι της Ισπανίας αλλά κατά τον έλεγχο στον οποίο υποβλήθηκε με σκάνερ και σκυλιά βρέθηκε καθαρό. Από εκεί φορτώθηκε στο πλοίο “Scotland” και έφθασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 19 Ιουνίου.
Οι ελληνικές αρχές είχαν ενημερωθεί από τα μέσα Μαΐου από την αμερικανική δίωξη ναρκωτικών και μάλιστα τους είχε γίνει γνωστός και ο κωδικός αριθμός του κοντέινερ που περίμεναν.
Μόλις έφθασε, το απομόνωσαν, το ερεύνησαν και εντοπίστηκε η κοκαΐνη. Στη συνέχεια με την έγκριση των δικαστικών αρχών τοποθετήθηκε μια μικρή ποσότητα στο μηχάνημα, που συναρμολογήθηκε από την αρχή, και στήθηκε η επιχείρηση για τη σύλληψη των παραληπτών του.
Ο ρόλος των ελληνικών διωκτικών αρχών ήταν βοηθητικός, καθώς οι παραλήπτες ήταν Σέρβοι και το φορτίο είχε προορισμό τα Σκόπια. Το κύκλωμα των εμπόρων, όμως, επί περίπου τρεις εβδομάδες δεν έκανε καμία απολύτως κίνηση για την παραλαβή του κοντέινερ. Φοβούνταν ότι το φορτίο που μετέφερε είχε γίνει αντιληπτό από τις διωκτικές αρχές και ήθελαν να είναι σίγουροι ότι δεν θα έμπλεκαν μόλις το παραλάμβαναν.
Μάλιστα είχαν φροντίσει να κρύψουν καλά τα ίχνη τους, καθώς η παραλήπτρια εταιρεία που φαινόταν στα τελωνειακά έγγραφα ήταν ανύπαρκτη, ενώ τα μέλη του κυκλώματος έδιναν ψευδείς διευθύνσεις για την απόκτηση των κινητών τους τηλεφώνων.
Οι σερβικές αρχές όμως, που τους είχαν εντοπίσει και τους παρακολουθούσαν, ειδοποίησαν τις ελληνικές αρχές στις 7 Ιουλίου ότι ένα μέλος της συμμορίας έφθασε στη Θεσσαλονίκη για την παραλαβή του κοντέινερ, μάλιστα είχε τηλεφωνική επαφή με έναν Έλληνα, στον οποίο πρόσφερε χρήματα, για να φροντίσει αυτός για την παραλαβή χωρίς προβλήματα.
Αμέσως εκδόθηκαν βουλεύματα άρσης του τηλεφωνικού απορρήτου και μπήκαν στο παιχνίδι και οι ελληνικές διωκτικές αρχές, για να εντοπίσουν τους Έλληνες συνεργάτες των βαρόνων της κόκας.

Δέλεαρ το χρήμα

Ο πρώτος που το κύκλωμα των εμπόρων προσέγγισε ήταν ο 42χρονος διευθυντής τραπεζικού υποκαταστήματος στη Φλώρινα. Του τηλεφώνησε ένα μέλος του κυκλώματος ονόματι Ιβάν και με δέλεαρ τα χρήματα ζήτησε τη συνεργασία του. Η αμοιβή του ορίστηκε στα 500.000 ευρώ.
Ο 42χρονος από την πρώτη στιγμή γνώριζε πως το κοντέινερ με τα μηχανήματα κρύβει ναρκωτικά. Μάλιστα την επόμένη της τηλεφωνικής συνομιλίας που είχε με τον Ιβάν συναντήθηκε στο αεροδρόμιο των Αθηνών με άλλο μέλος της συμμορίας και συζήτησε για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να βοηθήσει.
Όπως ο ίδιος είπε, στο αεροδρόμιο συναντήθηκε με ένα άτομο ονόματι Ιγκόρ, το οποίο τον πλησίασε και τον αποκάλεσε με το όνομά του. Η συζήτηση των δύο ανδρών έγινε έξω από το αεροδρόμιο και αποσκοπούσε στο να πληροφορηθεί ο 42χρονος αν το κοντέινερ ήταν καθαρό ή αν οι αρχές είχαν εντοπίσει το φορτίο του.
Ο 42χρονος προσπάθησε να μάθει για την τύχη του κοντέινερ μέσω ενός συναδέλφου του τραπεζικού (ο οποίος συνελήφθη και αφέθηκε ελεύθερος από τον ανακριτή), αλλά εκείνος αδιαφόρησε. Εντέλει ο διευθυντής της τράπεζας ενημέρωσε το κύκλωμα ότι το κοντέινερ ήταν... “καυτό” και πρότεινε διάφορες λύσεις για να το παραλάβουν.

Εξυπηρέτηση

Άλλο μέλος του κυκλώματος, ένας Σκοπιανός με το ψευδώνυμο “Νίκος ο χασάπης” πλησίασε τον έλληνα τελωνειακό, οποίος παλαιότερα υπηρετούσε στο τελωνείο όπου παρέμενε το κοντέινερ, προκειμένου να μάθει τι συνέβαινε. Τις πληροφορίες δήθεν τις ζητούσε για έναν σκοπιανό τελωνειακό, συγγενικό πρόσωπο του οποίου έκανε την εισαγωγή των μηχανημάτων.
Μετά από συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις και επισκέψεις του Σκοπιανού ο τελωνειακός αγγάρεψε έναν συνταξιούχο συνάδελφό του, με τον οποίο στο παρελθόν συνυπηρετούσαν, να ρωτήσει γιατί το κοντέινερ είχε κολλήσει στο τελωνείο στη Θεσσαλονίκη. Όταν ο συνταξιούχος τελωνειακός ρώτησε τους συνάδελφους του, του είπαν “φύγε μακριά, μην ανακατεύεσαι, βρομάει!”
Ο Σκοπιανός όμως επισκεπτόταν συνέχεια τον τελωνειακό και του έκανε διάφορες ερωτήσεις. Μάλιστα οι βαρόνοι έψαχναν τρόπους για να μπορέσουν να στείλουν το κοντέινερ στην Αίγυπτο, όμως χωρίς αποτέλεσμα.
Οι διωκτικές αρχές αμέσως μόλις πληροφορήθηκαν το ενδιαφέρον τού εν ενεργεία τελωνειακού για το φορτίο, τον έθεσαν σε παρακολούθηση και με δικαστική εντολή κατέγραφαν όλες τις τηλεφωνικές συνομιλίες που είχε με το μέλος της συμμορίας των εμπόρων ναρκωτικών, οι οποίες γίνονταν στα Σκοπιανά.

Προσπάθειες

Βλέποντας ότι το παράνομο φορτίου δεν μπορούσε να εκτελωνιστεί το κύκλωμα απευθύνθηκε σε εταιρεία μεταφορών με σκοπό παραλάβει το κοντέινερ και να το αποθηκεύσει στην Θεσσαλονίκη σε καθεστώς τελωνειακής αποταμίευσης. Τελικά και το σχέδιο αυτό απέτυχε, καθώς οι ιδιοκτήτες της εταιρείας αρνήθηκαν τη συνεργασία, όταν πληροφορήθηκαν ότι ερχόταν από τη Βολιβία και φοβήθηκαν μήπως έκρυβε περιπέτειες γι’ αυτούς.
Οι ελληνικές και οι σερβικές αρχές, σε συναντήσεις που είχαν όλο αυτό το διάστημα κατέστρωσαν το σχέδιο της επέμβασης. Το σχέδιο αυτό επιταχύνθηκε με πρωτοβουλία των Σέρβων, καθώς διαπίστωσαν ότι οι βαρόνοι της κοκαΐνης ετοιμάζονταν να διαφύγουν στο εξωτερικό, και προχώρησαν στις συλλήψεις εννέα ατόμων, πέντε Σέρβων και τεσσάρων Σκοπιανών. Παράλληλα στην Ελλάδα συνελήφθησαν τα άτομα που φέρονται να συνεργάστηκαν με το κύκλωμα. Ο διευθυντής της τράπεζας και ο τελωνειακός οδηγήθηκαν στη φυλακή με ομόφωνη απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα.

.