Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε σήμερα η με αριθμ. 47/16-05-2011 επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με θέμα «Η εγκατάλειψη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (Δ.Ε.Θ.) .
από τη σημερινή κυβέρνηση» που κατέθεσαν ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, μαζί με τους άλλους πέντε (5) Βουλευτές του κόμματος στο Ν. Θεσσαλονίκης.
Για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης συζήτησης, ο κ. Καλαφάτης ορίσθηκε από τη Νέα Δημοκρατία ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος και κατά τη διάρκειά της, μέσω καίριων παρεμβάσεών του :
• Αναφέρθηκε, στις πρωτοβουλίες που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για την Μετεγκατάσταση της Δ.Ε.Θ., υπογραμμίζοντας τη συναίνεση όλων των φορέων της πόλης, ακόμη και του τοπικού ΠΑΣΟΚ, κατά τη διάρκεια της σχετικής διαβούλευσης.
• Υπεραμύνθηκε της επιλογής της Νέας Δημοκρατίας για μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της ισόρροπης ανάπτυξης της περιοχής, με δεδομένη την προοπτική δημιουργίας της Ζώνης Καινοτομίας στην ανατολική πλευρά της πόλης.
• Τόνισε ότι υπήρξε πλήθος δεσμεύσεων από την πλευρά της σημερινής κυβέρνησης, σχετικά με το ζήτημα της μετεγκατάστασης της Δ.Ε.Θ. στη Σίνδο, κάποιες από τις οποίες αφορούν στο ανώτατο της επίπεδο.
Ο κ. Καλαφάτης, δήλωσε αφενός ικανοποιημένος, διότι μετά την πίεση που ασκήθηκε στην κυβέρνηση από τη Νέα Δημοκρατία, ο αρμόδιος αναπληρωτής Υπουργός αναγκάσθηκε να δεσμευθεί επίσημα από το βήμα της Βουλής, ότι η στόχευση για τη μετεγκατάσταση της Δ.Ε.Θ. από το κέντρο στη δυτική πλευρά της πόλης, εξακολουθεί να ισχύει.
Αφετέρου δήλωσε απογοητευμένος για τους ρυθμούς με τους οποίους κινείται η κυβέρνηση όσον αφορά την επίτευξη του στόχου αυτού και γι' αυτό το λόγο την εγκάλεσε.
Παράλληλα βρήκε την ευκαιρία, να αναφερθεί σε μια σειρά άλλων σημαντικών αναπτυξιακών ζητημάτων της Θεσσαλονίκης, τα οποία όχι μόνο βρίσκονται στο σημείο μηδέν, αλλά αποτελούν και χαρακτηριστικά πεδία αποσυντονισμού και αντικρουόμενων προθέσεων μεταξύ κυβερνητικών στελεχών, τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων :
• Στο ουτοπικό Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών (Master Plan) του κ. Ρέππα, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με το πρόγραμμα "Θεσσαλονίκη 2012" και την ιδέα της κλειστής "συμπαγούς" πόλης της κας Μπιρμπίλη.
• Στην αδικαιολόγητη κωλυσιεργία του νευραλγικότερου για την πόλη εγχειρήματος υλοποίησης του Μετρό, το οποίο έχει αφεθεί στην τύχη του.
• Στο γεγονός ότι δεν έχει επενδυθεί από την κυβέρνηση ούτε ένα ευρώ τα τελευταία 2 χρόνια για τη Θεσσαλονίκη, τόσο όσον αφορά στην ανάπτυξη όσο και για την επίλυση λειτουργικών της ζητημάτων.
Με βάση τα ανωτέρω αποδεικνύεται, κατά τον κ. Καλαφάτη, ότι ιστορικά το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα στη Θεσσαλονίκη, γιατί το μόνο που γνωρίζει καλά να κάνει είναι απλά να επιδίδεται επικοινωνιακά σε δηλώσεις προθέσεων και δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα. Και αυτό γιατί τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ιστορικά την πολιτική προσωπικότητα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, είναι η αβελτηρία, η σύγχυση και οι παλινωδίες.