Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Ρεβάνς από τους Κινέζους ετοιμάζεται να πάρει το ελληνικό παιδικό παιχνίδι

Στην αντεπίθεση περνούν οι έλληνες κατασκευαστές παιδικών παιχνιδιών φιλοδοξώντας να κερδίσουν έδαφος έναντι των κινέζων ανταγωνιστών τους (που έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά), επενδύοντας στην εξωστρέφεια, στην ποιότητα και στην ασφάλεια των προϊόντων τους.

.Της Μπέττυς Κυριακίδου

Οι νέοι κανονισμοί ασφάλειας που επιβάλλει η ΕΕ, η αύξηση κατά περίπου 25% του κόστους των κινέζικων προϊόντων, σε συνδυασμό με την κακή φήμη που τα συνοδεύει αναφορικά με την ποιότητα, δημιουργούν ευνοϊκό περιβάλλον για τα ελληνικά παιχνίδια, που φιλοδοξούν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των περίπου 300 εκατ. ευρώ της ελληνικής αγοράς.
Σήμερα τη μερίδα του λέοντος (περίπου το 50%) από τον συνολικό τζίρο του κλάδου καρπώνονται τα κινέζικα προϊόντα, τα περισσότερα από τα οποία δεν πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.
Όπως αναφέρει στη “Μ” ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμάξων Ιωάννης Παπαδόπουλος, από τον προσεχή Ιούλιο θα ισχύσουν τα νέα δεδομένα ασφάλειας που δημιουργεί η ευρωπαϊκή οδηγία 2009/48/EC, επιβάλλοντας ακόμη αυστηρότερους κανόνες στον τρόπο παραγωγής των παιχνιδιών και καθιστώντας δυσκολότερη την εισαγωγή των κινέζικων προϊόντων. Στον αντίποδα, οι έλληνες επιχειρηματίες, σύμφωνα με τον ίδιο, δείχνουν διάθεση να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο ασφάλειας των προϊόντων τους, ώστε να διαφοροποιηθούν σημαντικά από τον ανταγωνισμό.
Η αύξηση, εξάλλου, του εργατικού κόστους στην Κίνα μεταφράστηκε σε αύξηση των τιμών των κινέζικων προϊόντων κατά περίπου 25%, βελτιώνοντας τις συνθήκες του ανταγωνισμού.

Στροφή στις διεθνείς αγορές

Κύριο μέλημα του νέου διοικητικού συμβουλίου του συνδέσμου είναι το ελληνικό παιχνίδι να βγει με ευθύνη και σοβαρότητα σε νέες αγορές, παίρνοντας το μερίδιο που του αξίζει, σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας παράλληλα ότι πραγματοποιείται προσπάθεια ενεργοποίησης των ελλήνων κατασκευαστών και ενημέρωσής τους για τη δυνατότητα επιδοτήσεων.
Ήδη η διοίκηση του συνδέσμου έχει πραγματοποιήσει επαφές με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου, προκειμένου να στηρίξει τις εν λόγω προσπάθειες. “Το ελληνικό προϊόν προσδίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα και στην ασφάλεια μπορεί να κερδίσει το χαμένο έδαφος, αξιοποιώντας παράλληλα τη σύγχρονη καταναλωτική τάση για ποιοτικά προϊόντα”, διευκρινίζει ο κ. Παπαδόπουλος.
•Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Icap, οι πωλήσεις παιχνιδιών (παραδοσιακών και ηλεκτρονικών) που πωλούνται μέσω αλυσίδων καταστημάτων ανέρχονται σε περίπου 240 εκατ. ευρώ.