Αναστέλλονται οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολικών μονάδων και θα επανεξεταστούν όποιες έγιναν με μοναδικό κριτήριο τον περιορισμό των δαπανών, χωρίς παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά και αναπτυξιακά κριτήρια.
Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής, πρώτης συνάντησης που είχε με το διοικητικό συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), η οποία διήρκεσε τρεις ώρες. “Πρόκειται για μία από τις λίγες ξεκάθαρες και θετικές απαντήσεις που πήραμε”, υποστηρίζει το μέλος του δ.σ. της ΔΟΕ Ηλίας Σμήλιος. Σε ό,τι αφορά το θέμα των προσλήψεων, η προτεραιότητα του υπουργείου αφορά τους απολυμένους και όσους βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, ενώ για όσα θέματα αφορούν επιπλέον κονδύλια για προσλήψεις η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παραπέμπει στο υπουργείο Οικονομικών. Υπολογίζεται ότι τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα είναι 2.000, ενώ την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν περίπου 3.000 δάσκαλοι.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε πως “το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως είχε δρομολογηθεί από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, θα καταργηθεί με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ετοιμάζεται, ενώ τυχόν σχετικές εγκύκλιοι που απαιτούνται θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες στα σχολεία”. Το υφιστάμενο καθεστώς αξιολόγησης θα το διαδεχτεί “αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών”, το οποίο “θα αποτελέσει αντικείμενο νομοσχεδίου που θα κατατεθεί μετά από ευρεία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και θα αποβλέπει αποκλειστικά στον εντοπισμό και στην αντιμετώπιση αδυναμιών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της λειτουργίας των σχολείων”.
Από τη συνάντηση προέκυψε ότι η αποδέσμευση της μέχρι σήμερα αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη θα ρυθμιστεί συνολικά στον χώρο του δημοσίου από τα συναρμόδια υπουργεία.
Αναφορικά με τις μετατάξεις των προηγούμενων χρόνων, υπήρξε δέσμευση ότι το θέμα θα διερευνηθεί σε συνεργασία με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και παραπέμπεται για λύση με τη σύσταση επιτροπής, η οποία αναλαμβάνει να διατυπώσει προτάσεις σε χρονικό διάστημα δεκαπέντε ημερών.
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Σε “τεχνικούς λόγους” απέδωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την καθυστέρηση στην πληρωμή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και δεσμεύτηκε ότι αυτή “θα γίνει άμεσα”. Το πρόβλημα αφορά περίπου 14.000 αναπληρωτές, εκ των οποίων οι μισοί αναμένεται να πληρωθούν άμεσα ενώ οι υπόλοιποι στην καλύτερη περίπτωση μέχρι την Παρασκευή, όταν ολοκληρωθεί η μεταφορά κονδυλίων από το υπουργείο Ανάπτυξης στο υπουργείο Παιδείας.