Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.
Της Μαρίας Μόσχου
Σε μεγάλο «αγκάθι» για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όσον αφορά στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ έχουν μετατραπεί οι μετατάξεις του προσωπικού για τις οποίες οι εργαζόμενοι αντιδρούν με συνεχείς κινητοποιήσεις.
Αν και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η διαδικασία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ωστόσο οι αντιδράσεις είναι έντονες και σήμερα το υπουργείο καλείται σε συνάντηση με τους εργαζόμενους να δώσει λύση στα αιτήματά τους προκειμένου να μην συνεχίσουν τις 48ωρες απεργίες που εξαγγέλλουν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Αν και ήδη κυβέρνηση και υπουργείο έχουν υποσχεθεί βάση του μνημονίου ότι ο ΟΣΕ θα παράγει μηδενικά ελλείμματα από την 1η Μαρτίου η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης «σκοντάφτει» στους εργαζόμενους οι οποίοι ακόμα δεν έχουν συμφωνήσει ούτε στις νέες Συμβάσεις Εργασίας.
Την ίδια στιγμή στον «αέρα» βρίσκονται ακόμα τόσο το νέο πρόγραμμα δρομολογίων του Οργανισμού όσο και η τιμολογιακή πολιτική όπου αναμενόταν να εφαρμοστεί από τις αρχές του χρόνου.
Οι εργαζόμενοι
Σήμερα το μεσημέρι θα υπάρξει συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ χωρίς ωστόσο σε αυτή τη συνάντηση να συμμετέχει το σωματείο των Μηχανοδηγών οι οποίοι δεν δέχονται το διάλογο και προχωρούν κανονικά στην εξαγγελθείσα απεργία για σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη.
«Από τα αποτελέσματα της συνάντησης με το ΥΜΕ θα αποφασισθεί η παραπέρα στάση των Σιδηροδρομικών» αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση της ΠΟΣ.
Αν και ήδη έχει περάσει ο ένας μήνας που ο νόμος εξυγίανσης του ΟΣΕ έδινε ως
Διορία για την υπογραφή των νέων συμβάσεων εργασίας το υπουργείο αποφάσισε μετά από αίτημα της διοίκησης του ΟΣΕ να δώσει παράταση στην διαδικασία χωρίς ωστόσο ακόμα να έχει υπάρξει αποτέλεσμα.
Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.
Η ΠΟΣ θεωρεί ότι με την πρόταση που έχουν καταθέσει οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέρχεται μείωση της τάξης του 40% και στην σύνταξη του προσωπικού που κατέθεσε τα χαρτιά του για συνταξιοδότηση μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα των μετατάξεων αφού οι περίπου 1.300 αιτήσεις που κατατέθηκαν από το προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ για εθελοντική μετάταξη δεν ήταν αρκετές προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των εργαζόμενων που σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης πρέπει να αποχωρήσει προκειμένου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσουν τα μισθοδοτικά τους κόστη.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν και υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού που κρίνεται ως πλεονάζον στο νέο σχήμα. Τα ονόματα των υπαλλήλων καθώς και οι τρεις προτεινόμενες θέσεις στις οποίες θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα μετάταξης δημοσιεύθηκαν ήδη στο διαδίκτυο και οι προθεσμίες αν και ήδη έχουν λήξει η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τα βήματα που έχουν υλοποιηθεί
Τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιριών έχουν ήδη εγκριθεί από τις διοικήσεις όλων των Οργανισμών ενώ έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση του ΟΣΕ με την ΕΔΙΣΥ ενώ τροποποιήθηκαν και τα καταστατικά μετόχων όλων των εταιριών.
Παράλληλα:
- Έχει δημιουργηθεί η Επιτροπή για την ακίνητη περιουσία (εγκαταστάσεις και εξοπλισμό) κατά μήκος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής.
- Έχει ξεκινήσει η κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού στον Οργανισμό.
- Έχει ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα, βάσει του οποίου οι διοικήσεις των εταιριών του Ομίλου θα μπορούν να διαπραγματεύονται τα μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα των εργαζομένων με το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο της κάθε εταιρίας.
Εισιτήρια και γραμμές
Σε αναμονή βρίσκεται και το νέο πρόγραμμα δρομολογίων αλλά και αυξήσεις στα εισιτήρια που θα αγγίξουν το 30%.
Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων το οποίο θα περιλαμβάνει μόνο τις γραμμές που κρίνονται επιχειρησιακά βιώσιμες ενώ οι ζημιογόνες θα πάψουν να λειτουργούν έπρεπε να έχει οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος Δεκέμβρη. Ωστόσο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη δράση ενώ όσον αφορά τις αυξήσεις οι οποίες έπρεπε να εφαρμοστούν από τις αρχές του χρόνου στόχος είναι η τιμή του εισιτηρίου του ΟΣΕ να αγγίξει το 80% των σημερινών εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.