Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΓΕΦΥΡΑ ΚΟΡΙΝΟΥ 5 αρνητικές επιπτώσεις από την κατεδάφισή της

Τη διατήρηση της αερογέφυρας Κορινού, που ενώνει το χωριό με την εθνική οδό και την παλαιά εθνική με την Κατερίνη, ζητά ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, ο οποίος κατέθεσε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδη μελέτη συνεπειών από την επικείμενη κατεδάφιση.

ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Η κατεδάφιση της πεπαλαιωμένης και επικίνδυνης, όπως χαρακτηρίζεται, γέφυρας προβλέπεται στη σύμβαση της κατασκευής της ΠΑΘΕ από την κοινοπραξία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”, η οποία είναι υποχρεωμένη να δημιουργήσει στη θέση της έναν νέο ημικόμβο. Οι τοπικοί φορείς όμως από τον περασμένο Μάρτιο ξεσηκώθηκαν και αντιδρούν, διότι εκτιμούν ότι οι οικονομικές επιπτώσεις θα είναι δραματικές, τουλάχιστον μέχρι να γίνει ο νέος κόμβος. Μάλιστα στο σημείο είχε γίνει και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που είχε ως αποτέλεσμα να αναβληθεί κάθε εργασία.
Με την έλευση του Σεπτέμβρη, κι ενώ έγινε γνωστό ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα γκρεμιστεί η γέφυρα, ανέλαβε δράση το Επιμελητήριο Πιερίας, που προτείνει: “Με την εμπειρογνωμοσύνη των άξιων μηχανικών μας μπορούμε με τις κατάλληλες παρεμβάσεις να διασφαλίσουμε τη διατήρηση της υπάρχουσας αερογέφυρας με την ενίσχυσή της εξωτερικά, κατασκευάζοντας επιπρόσθετα νέο ασφαλτοτάπητα και παρέχοντας τον κατάλληλο ηλεκτροφωτισμό. Εκτιμούμε ότι με τη σύμφωνη γνώμη των επιστημόνων μηχανικών η γέφυρα μπορεί να εξασφαλίζει ομαλή διέλευση για μερικές δεκαετίες ακόμη”.

ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Στη μελέτη του Επιμελητηρίου, που εστάλη στον αρμόδιο υπουργό, περιγράφονται πέντε αρνητικές συνέπειες, οι οποίες περιληπτικά, είναι:
01. Τουρισμός. “Χωρίς καμία υπερβολή το 90% της οδικής μεταφοράς στο τουριστικό ρεύμα από Θεσσαλονίκη προς Κατερίνη διέρχεται από τον κόμβο Κορινού”, περιγράφει ο κ. Χατζηχριστοδούλου και υπογραμμίζει: “Είναι παραπάνω από βέβαιο ότι ο Κορινός και παράπλευρα η Παραλία Κατερίνης θα δεχτούν τεράστιο οικονομικό πλήγμα, μεγάλη απώλεια εισοδήματος από τον εσωτερικό τουρισμό”.
02. Οικονομία-Κατανάλωση καυσίμων-Μεταφορές. Η πρόσθετη χιλιομετρική επιβάρυνση είναι 14 χιλιόμετρα για όσους ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές. Το Επιμελητήριο υπολόγισε ότι η επιπλέον κατανάλωση καυσίμων για τους εργαζόμενους στους 18 μήνες μέχρι την αποπεράτωση του νέου κόμβου θα είναι 522 ευρώ.
03. Κυκλοφοριακό - Περιβάλλον. Οι καθυστερήσεις στους δρόμους της Χαλκιδικής το καλοκαίρι θα είναι όαση μπροστά σε αυτό που θα συναντήσει ο οδηγός, για να κάνει τα μπάνια του στην Κατερίνη. Ακόμη θα αυξηθούν οι εκπομπές ρύπων.
04. Παιδεία-Μεταφορά μαθητών. Η κατεδάφιση της αερογέφυρας, υποστηρίζει επίσης το Επιμελητήριο, θα αποκόψει την άμεση πρόσβαση με τα λεωφορεία και θα εξαναγκάζει τους γονείς για εξοικονόμηση κόστους να αναζητούν ακατάλληλες παρακαμπτήριες οδούς, προκειμένου να μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους στα σχολεία.
05. Κοινωνικές επιπτώσεις - Υγεία. Για μεγάλο χρονικό διάστημα η περιοχή του Κορινού αλλά και η Παραλία Κατερίνης θα βιώσουν οικονομικό αποκλεισμό και μαρασμό, μία νέα μορφή ανεργίας και πληγές στον κοινωνικό ιστό και στο οικογενειακό περιβάλλον, καθότι το προβλεπόμενο διάστημα δεν είναι μικρό.