Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Τέσσερα νοσοκομεία ζητούν λεωφορειακή γραμμή

Επιτακτική ανάγκη χαρακτηρίζουν τα σωματεία εργαζομένων σε τέσσερα νοσοκομεία του κέντρου της Θεσσαλονίκης τη λειτουργία νέας αστικής γραμμής, η οποία θα εξυπηρετεί τους ασθενείς αλλά και τους εργαζόμενους που μένουν στη δυτική πλευρά της πόλης (Κορδελιό, Εύοσμο, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Επτάλοφο, Ξηροκρήνη).

Της Νικολέττας Μπούκα
nikolettabouka@yahoo.gr

Τα τέσσερα νοσοκομεία είναι ο “Άγιος Δημήτριος”, το “Γ. Γεννηματάς”, το “ΑΧΕΠΑ” και το “Ιπποκράτειο”, ενώ εκκρεμεί και η ένταξη του “Θεαγενείου” στο αίτημα αυτό. Όπως επισημαίνουν στο υπόμνημα που αναμένεται να καταθέσουν τα εργασιακά σωματεία στον ΟΑΣΘ, οι ασθενείς και οι συνοδοί τους, αλλά και οι εργαζόμενοι που προσέρχονται στα παραπάνω νοσοκομεία σε καθημερινή βάση, ταλαιπωρούνται, καθώς είναι αναγκασμένοι να παίρνουν δύο λεωφορεία του ΟΑΣΘ και να περιμένουν αρκετή ώρα στη στάση προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους. Ταυτόχρονα, καταθέτουν τη δική τους πρόταση, προτείνοντας να αξιοποιηθεί η ήδη υπάρχουσα λεωφορειακή γραμμή “32Α”, με αλλαγή του δρομολογίου της και με τη χρήση μικρότερου σε όγκο λεωφορείου.
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που το αίτημα για νέα αστική γραμμή κατατίθεται στον ΟΑΣΘ. Πριν από περίπου τρία χρόνια, τα εργασιακά σωματεία τριών νοσοκομείων (“Άγιος Δημήτριος”, “Γ. Γεννηματάς”, “ΑΧΕΠΑ”) είχαν καταθέσει παρόμοιο αίτημα, το οποίο όμως έπεσε στο κενό. Μάλιστα, τότε είχαν ζητήσει τη συνδρομή του δημάρχου Κορδελιού-Ευόσμου Στάθη Λαφαζανίδη, ο οποίος ανταποκρίθηκε, ενώ είχαν αποστείλει σχετικό υπόμνημα τόσο στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη όσο και στον τότε υπουργό Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο, από τους οποίους όμως δεν υπήρξε καμία αντίδραση.

ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη πρόταση των εργασιακών σωματείων των τεσσάρων νοσοκομείων, η αστική γραμμή που μπορεί να εξυπηρετεί το προσωπικό των νοσοκομείων και τους πολίτες είναι η υπάρχουσα λεωφορειακή γραμμή “32Α”. Το πρώτο δρομολόγιο που προτείνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού είναι το εξής:
- Από την αφετηρία έως τη στάση Δραγουμάνου να παραμείνει η ήδη προγραμματισμένη διαδρομή, με τη διαφορά ότι μετά τη στάση Δραγουμάνου το λεωφορείο δεν θα κατευθύνεται στην οδό Λαγκαδά, αλλά θα τη διασχίζει και θα συνεχίζει την πορεία του στις οδούς Αγίου Δημητρίου, Κατσιμίδη, Παπαναστασίου και Εγνατία.
- Να δημιουργηθούν τέσσερις νέες στάσεις: η πρώτη στη διασταύρωση των οδών Αγίου Δημητρίου και Εθνικής Αμύνης, η δεύτερη στάση στο νοσοκομείο “ΑΧΕΠΑ”, η τρίτη στην Κατσιμίδη εξυπηρετώντας το κοινό του “Θεαγενείου” και η τελευταία στάση στο “Ιπποκράτειο”.
- Η ίδια διαδρομή θα ακολουθείται από το “Ιπποκράτειο” προς τις δυτικές συνοικίες μέσω των οδών Αγίου Δημητρίου - Κασσάνδρου, περιοχή Καφαντάρη, δήμος Ξηροκρήνης μέχρι το τέρμα Ευόσμου.
Το δεύτερο δρομολόγιο που προτείνεται είναι το εξής:
- Από την αφετηρία έως τη στάση Δραγουμάνου να παραμείνει η ήδη προγραμματισμένη διαδρομή, μετά τη στάση Δραγουμάνου το λεωφορείο να στρίβει αριστερά στην οδό Λαγκαδά, να ανεβαίνει στον δήμο Νεάπολης-Συκεών και από τη στάση Κόκορα να στρίβει δεξιά στην Επταπυργίου με κατεύθυνση την Πορτάρα. Κατόπιν να κατευθύνεται στον παλιό ναό του Αγίου Παύλου, να κατηφορίζει προς το νοσοκομείο “Άγιος Δημήτριος”, να συνεχίζει προς το Τουρκικό Προξενείο και κατόπιν να στρίβει αριστερά και να κάνει στάση στο “Γ. Γεννηματάς” και στο “ΑΧΕΠΑ”. Στη συνέχεια να κατεβαίνει την Κατσιμίδη, να στρίβει αριστερά στην Εγνατία για να γίνει μία στάση στο Ιπποκράτειο και μετά την Μπότσαρη να κατευθύνεται στο “Θεαγένειο”, όπου θα κάνει την τελευταία στάση.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Όπως επισημαίνουν στο υπόμνημά τους οι πρόεδροι των εργασιακών σωματείων των τεσσάρων νοσοκομείων, με τα νέα προτεινόμενα δρομολόγια η αστική γραμμή “32Α” θα συνδέει τις δυτικές συνοικίες με τον χώρο των πανεπιστημίων και τα νοσοκομεία του κέντρου, καθιστώντας την περισσότερο χρηστική και χρήσιμη για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ιδίως για συγκεκριμένες ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας, όπως είναι οι ηλικιωμένοι και οι φοιτητές.
Επίσης τονίζουν ότι “αν τελικά επιτευχθεί ο στόχος μας, τότε οι χώροι στάθμευσης των νοσοκομείων θα είναι ελεύθεροι για τους πολίτες που έχουν ανάγκη για άμεση πρόσβαση σ’ αυτά, χωρίς να δημιουργείται συνωστισμός οχημάτων. Με την οικονομική κρίση, είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιείται το λεωφορείο, όπως είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός προσέλευσης πολιτών στα νοσοκομεία έναντι των ιδιωτικών θεραπευτηρίων για τον ίδιο λόγο. Επιπρόσθετα, οι ηλικιωμένοι και οι φοιτητές από τις δυτικές συνοικίες θα μπορούν με ένα λεωφορείο να έχουν πρόσβαση, οι μεν πρώτοι στα νοσοκομεία και οι δεύτεροι στα πανεπιστήμια, ενώ θα εξυπηρετείται και το κοινό των αθλητικών εγκαταστάσεων του συνδέσμου Ηρακλή”.