Την έντονη αντίδραση των εργαζομένων στο μετρό της
Θεσσαλονίκης προκαλούν οι νέες απολύσεις προσωπικού στο τμήμα της αρχαιολογικής
έρευνας, οι οποίες κοινοποιήθηκαν χθες το μεσημέρι.
Νωρίτερα το πρωί, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, οι εργαζόμενοι έκαναν
λόγο για απαράδεκτες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, που έχουν ως
αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες θέσεις εργασίας. Εκτίμησαν μάλιστα ότι το νέο
χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε για την περαίωση του έργου το 2016 είναι
ανέφικτο να τηρηθεί και προέβλεψαν ότι το μετρό δεν θα είναι έτοιμο πριν από το
2020.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό στο κομμάτι των αρχαιολογικών
Χάρης Κυπριανίδης, αυτήν την περίοδο αρχαιολογικό έργο εκτελείται μόνο στο
“Σιντριβάνι”, ενώ “η ‘Αττικό Μετρό’ κινεί τις διαδικασίες για την απόλυση 54
από τα 110 άτομα του τμήματος, παρότι η 16η και η 9η Εφορεία τους θεωρούν
αναγκαίους”. Οι εργαζόμενοι που απολύονται, όπως γνωστοποιήθηκε χθες,
αναμένεται να προχωρήσουν σε προσφυγές στη δικαιοσύνη.
“Ο εργολάβος προχωρά στην απόλυση εργαζομένων στην αρχαιολογική έρευνα, όταν οι
αρχαιολογικές υπηρεσίες έχουν υπολογίσει ότι θα απαιτηθούν επιπλέον 500 άτομα
για τους επόμενους 25 μήνες”, επισήμανε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του
συλλόγου εργαζομένων στο μετρό Δημήτρης Παππάς.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, οι εργασίες που αφορούν την αρχαιολογική έρευνα έχουν
ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%-70%, ενώ έως τώρα σε αυτόν τον τομέα έχουν δαπανηθεί
περίπου 78 εκατ. ευρώ. “Υπολογίζουμε ότι για το υπολειπόμενο 30% της
αρχαιολογικής ανασκαφής θα χρειαστούν επιπλέον 30 έως 40 εκατ. ευρώ, ενώ η
‘Αττικό Μετρό’ έχει διαθέσιμο υπόλοιπο 11,7 εκατ. ευρώ”, σημείωσε ο κ. Παππάς.
Χθες οι εργαζόμενοι στο μετρό μίλησαν για “ένα πολιτικού τύπου σόου προ ΔΕΘ”,
αναφερόμενοι στη σύσκεψη που οργανώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη
Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη
Χρυσοχοΐδη.
“Παρουσίασαν ένα χρονοδιάγραμμα για περαίωση του έργου στο τέλος του 2016 ή
στις αρχές του 2017, μόνον που δεν είπαν ότι οι χρόνοι αυτοί -που ούτως ή άλλως
δεν μπορούν να επιτευχθούν- αφορούν την κατασκευή και όχι τη δοκιμή των συρμών
και των συστημάτων του έργου, για τα οποία μπορεί να απαιτηθούν έως και
επιπλέον δεκαοκτώ μήνες”, υπογράμμισε ο κ. Κυπριανίδης.
Όπως είπε, μόνον για την ολοκλήρωση της ανασκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού
“Αγία Σοφία” θα απαιτηθούν επιπλέον δύο χρόνια. Οι εργαζόμενοι εξάλλου
διαμαρτυρήθηκαν σε υψηλούς τόνους για τις καθυστερήσεις στην αποδέσμευση
τμήματος του χώρου όπου στεγάζεται ο ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης, για να
προχωρήσουν τα έργα του μετρό, καθώς, όπως είπαν, αυτές συντέλεσαν στην απώλεια
όχι μόνο πολύτιμου χρόνου, αλλά και της δυνατότητας να απασχοληθούν 200 έως 250
άτομα.
“Διακόσιες θέσεις εργασίας χάθηκαν αυτόν τον ενάμιση χρόνο. Τι γίνεται τελικά;
Είναι ανικανότητα ή σκοπιμότητα;”, διερωτήθηκε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου
Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, λέγοντας ότι το έργο καθυστερεί, γιατί
λείπει η κοινή λογική.
Απεργία πείνας
Στο μεταξύ από χθες ένας από τους καταστηματάρχες της περιοχής της Δελφών που
δέχτηκαν μεγάλο πλήγμα εξαιτίας του αποκλεισμού του δρόμου για τα έργα του
μετρό άρχισε απεργία πείνας. Πρόκειται για τον Ζαφείρη Τζούτζια, έναν από τους
παλαιότερους καταστηματάρχες της περιοχής.
“Προ μετρό στην περιοχή λειτουργούσαν 45 καταστήματα. Τώρα απομείναμε τρεις
επαγγελματίες, αλλά κι εμείς δεν αντέχουμε άλλο. Επιτέλους ας αναλάβουν τις
ευθύνες τους για το αδιέξοδο στο οποίο μας οδήγησαν”, λέει ο ίδιος.
Συμπαράσταση απο τον αντιπεριφερειάρχη
Το χώρο όπου πραγματοποιεί απεργία πείνας ο κ. Τζούτζιας επισκέφθηκε ο
αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής. Οι δύο άνδρες μίλησαν για
τα προβλήματα που επέφεραν στους επιχειρηματίες της περιοχής οι καθυστερήσεις
στην κατασκευή των έργων του μετρό, ενώ ο κ. Τσαμασλής άκουσε τους λόγους που
οδήγησαν στο κλείσιμο της επιχείρησης του διαμαρτυρόμενου καταστηματάρχη, καθώς
και στην απόφαση να διαμαρτυρηθεί με αυτόν τον τρόπο, ως έσχατο μέσο
αντίδρασης.