Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Ενδιαφέρον και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ρωσικό «καρφί» για την ιδιωτικοποίηση ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ


Την πεποίθηση ότι, «αν τελικά επικρατήσουν τα επιχειρηματικά κριτήρια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η υπό ιδιωτικοποίηση Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) και ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) να περιέλθουν στις ρωσικές επιχειρήσεις Gazprom και Sintez εξέφρασε χθες, από τη Θεσσαλονίκη, ο γενικός πρόξενος της Ρωσίας, κ. Αλεξέι Ποπόφ.

Με τον τρόπο αυτό, ο ρώσος διπλωμάτης έστειλε μήνυμα με πολλαπλούς αποδέκτες, μιλώντας από το βήμα του 1ου ελληνορωσικού επιχειρηματικού φόρουμ «Ερμής», χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες…
Κληθείς από δημοσιογράφους να σχολιάσει την αναφορά του αυτή, ο κ. Ποπόφ δήλωσε: «Φυσικά, τα κριτήρια τα προσδιορίζει η ελληνική πλευρά. Ο διαγωνισμός γίνεται με βάση τις προτάσεις που περιέχουν συγκεκριμένους αριθμούς. Με βάση αυτούς (σ.σ.: τους αριθμούς) παίρνονται οι αποφάσεις. Οι ρωσικές εταιρείες είναι γνωστές και με κύρος και οι πιθανότητές τους είναι καλές».
Παράλληλα, ερωτηθείς αν φοβάται ότι στον διαγωνισμό μπορεί να επικρατήσουν μη επιχειρηματικά κριτήρια, δήλωσε: «Δεν φοβάμαι τίποτα».

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Από το ίδιο βήμα, ο γενικός πρόξενος της Ρωσίας επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Ρωσίας για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους -και, συγκεκριμένα, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Ήδη έγιναν κάποιες επαφές για το θέμα αυτό», είπε και πρόσθεσε ότι ήδη γίνονται ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα σε διάφορους τομείς πέραν των σιδηροδρόμων, όπως αυτοί των ξενοδοχείων και των ακινήτων, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για τα ελληνικά λιμάνια.

«ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕ» ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η ΡΩΣΙΑ
Ο κ. Αλεξέι Ποπόφ χαρακτήρισε «ιστορικό επίτευγμα» το γεγονός ότι, όπως υποστήριξε, το 2012 η Ρωσία ξεπέρασε για πρώτη φορά τη Γερμανία στη λίστα των εμπορικών εταίρων της Ελλάδας, καταλαμβάνοντας πλέον την πρώτη θέση (παρότι, αν δεν συμπεριληφθούν το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και άλλα ενεργειακά προϊόντα, που αποτελούν τη μερίδα του λέοντος των ρωσικών εξαγωγών προς Ελλάδα, η εικόνα αλλάζει σημαντικά).
Σύμφωνα με τον ρώσο διπλωμάτη (ο οποίος επικαλέστηκε στοιχεία της ρωσικής στατιστικής υπηρεσίας), ο όγκος του διμερούς εμπορίου Ελλάδας-Ρωσίας αυξήθηκε πέρσι κατά 25%, φτάνοντας στα 6,58 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Ποπόφ, η ροή ρώσων τουριστών προς την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 13% το 2012 και οι αφίξεις ξεπέρασαν τις 700.000, σημαντικό μέρος των οποίων αφορούσε την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

ΠΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΠΡΟΣ ΜΟΣΧΑ, ΑΓ. ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Μιλώντας Ελληνικά, ο κ. Ποπόφ επισήμανε ότι -τόσο παραδοσιακά όσο και σήμερα- «η Ρωσία ενδιαφέρεται για την ύπαρξη μιας Ελλάδας με σταθερή οικονομία, ως φιλική χώρα και συνεταίρο στις οικονομικές της σχέσεις». Παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι στο τέλος Μαΐου πρόκειται να ξεκινήσουν πτήσεις από την Αλεξανδρούπολη προς τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη, γεγονός που θα αναζωογονήσει τον τουρισμό και στην περιοχή της Θράκης.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Από Ιούνιο παίρνει ξανά μπρος το έργο

Αισιόδοξος ότι από τον επόμενο μήνα ανοίγει μια νέα σελίδα για το πολύπαθο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε ο γ.γ. γραμματέας Δημόσιων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, στο περιθώριο του ελληνορωσικού φόρουμ που πραγματοποιείται στην πόλη: «Από τον Ιούνιο οι Θεσσαλονικείς θα αισθανθούν μιαν αντιστροφή της πορείας των εργασιών, θα καταλάβουν ότι ξαναπαίρνει μπρος το έργο του μετρό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σιμόπουλος.
Όπως εξήγησε, το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει τρία πολύ σημαντικά βήματα: λύθηκε το πρόβλημα ρευστότητας του αναδόχου, έχουν παραδοθεί όλοι οι σταθμοί στην κοινοπραξία, για να ξεκινήσει τις εργασίες, ενώ έχει κατατεθεί στη Βουλή (και ψηφίζεται από μέρα σε μέρα) η διάταξη που επιτρέπει σε εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα (εν προκειμένω, στην Αττικό Μετρό) να προσφεύγουν σε διαιτησία.
Παράλληλα, ο γ.γ. Δημοσίων Έργων εξέφρασε την πεποίθησή του ότι δεν θα υπάρξει σοβαρή απόκλιση του έργου από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα (που προβλέπει ολοκλήρωση του έργου τέλη 2016-αρχές 2017). Όπως πρόσθεσε, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις τα εμπλεκόμενα μέρη θα παρουσιάσουν (εντός των προσεχών εβδομάδων) το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.
Μ"