Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Ντροπή. Εξαιρέθηκαν τα σκάφη από τον φόρο πολυτέλειας


Την εξαίρεση των σκαφών αναψυχής από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης αποφάσισε το υπουργείο Οικονομικών με παρέμβαση της τελευταίας στιγμής στη συγκεκριμένη διάταξη του πολυνομοσχεδίου που συζητείται σήμερα στη Βουλή.

Για τα σκάφη αναψυχής προωθείται από το υπουργείο Ναυτιλίας η επιβολή ειδικού τέλους πλου στο οποίο θα ενσωματώνονται όλοι οι φόροι που επιβαρύνουν τα σκάφη αναψυχής.
Επίσης αποσύρεται και το άρθρο 48 με το οποίο προβλέπονταν αυστηρότερες ρυθμίσεις για τις ποινές που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που εντοπίζονται να μην έχουν εκδώσει τιμολόγια, αποδείξεις ή να έχουν εκδώσει πλαστά και εικονικά τιμολόγια.
Παράλληλα διευκρινίστηκε ότι από την έκτακτη εισφορά που επιβάλλεται στα ναυλομεσιτικά γραφεία εξαιρούνται οι ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρείες που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.
Ετσι, ο φόρος πολυτελούς επιβάλλεται:
  • Στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κυβικά εκατοστά και άνω. Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης. Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο νέος φόρος αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και το κράτος εκτιμά πως θα εισπράξει 68 εκατ. ευρώ.
Την τελευταία 5ετία (2008-2012) έχουν διατεθεί περίπου 82.000 καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. ενώ αν προστεθούν και εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από την 1-1-2003 έως και τα τέλη του 2007, τότε ο συνολικός αριθμός τους ξεπερνά τις 180.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης έχουν οδηγήσει χιλιάδες ιδιοκτήτες στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Ο φόρος ξεκινά από τα 308 ευρώ για «δίλιτρο» πενταετίας και ανέρχεται σε 1.780 ευρώ για αυτοκίνητο 3.000 κυβικών που δεν έχει κλείσει πέντε χρόνια από την ημέρα ταξινόμησης.
  • Στις πισίνες εσωτερικές και εξωτερικές. Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Σε πισίνα 30 τετραγωνικών μέτρων ο φόρος είναι 960 ευρώ τον χρόνο και σε πισίνα 50 τ.μ. φθάνει τα 1.600 ευρώ.
  • Στα αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα. Ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
  • "Εθνος"