Μπαράζ συσκέψεων με τους φορείς της αυτοδιοίκησης το επόμενο διάστημα με στόχο την παρουσίαση του βασικού κορμού του σχεδίου και την αξιολόγηση των δικών τους προτάσεων - Οι οριζόντιες και οι κάθετες συνδέσεις
voria.gr
Νέο κύκλο συζητήσεων με τους φορείς της αυτοδιοίκησης ανοίγει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης εν όψει της σύνταξης του τελικού σχεδίου αναδιάρθρωσης των αστικών γραμμών για τη μετά μετρό εποχή.
Η αρχή γίνεται σήμερα με σύσκεψη στην οποία έχουν κληθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Κορδελιού – Ευόσμου, ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες συναντήσεις και με τους υπόλοιπους δήμους της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι αφενός η ενημέρωση από πλευράς ΟΣΕΘ για τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου που καταρτίζει και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα στους δημάρχους να καταθέσουν προτάσεις, που θα μπορούσαν κατόπιν αξιολόγησης να ενσωματωθούν στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, ο οποίος εκ των πραγμάτων θα αλλάξει ριζικά μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό τον Νοέμβριο.
Όπως επισήμανε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης είχαν κληθεί εγγράφως και πριν από έναν χρόνο να καταθέσουν βασικές προτάσεις στρατηγικής, ωστόσο λίγοι ήταν αυτοί που ανταποκρίθηκαν, ενώ μεσολάβησαν και οι δημοτικές εκλογές που έφεραν αλλαγές στις διοικήσεις αρκετών δήμων. «Τώρα το επαναλαμβάνουμε σε οριστική πλέον φάση. Θα κάνουμε μία παρουσίαση του τρόπου με τον οποίον βλέπουμε εμείς το σχέδιο, των αναγκών που υπάρχουν και πώς πρέπει να αντιμετωπιστούν και των κατευθύνσεων που μας δίνει το υπουργείο. Θα κάνουμε μία συζήτηση, θα δούμε τις ιδέες που υπάρχουν και αν αυτές μπορούν να υλοποιηθούν, έτσι ώστε μέσα στο καλοκαίρι να τρέξουμε με γρηγορότερους ρυθμούς και τέλη Σεπτεμβρίου να έχουμε μία πιο συγκροτημένη απεικόνιση του σχεδίου», ανέφερε ο κ. Τόσκας, σημειώνοντας ότι οι συσκέψεις αυτές γίνονται ομαδοποιημένα με βάση τη χωρική – γεωγραφική κατανομή των δήμων.
Οι οριζόντιες και οι κάθετες συνδέσεις
Ο μέχρι στιγμής προγραμματισμός για τις οριζόντιες γραμμές που θα εξυπηρετούνται από το μετρό σχεδιάζεται με βασικούς άξονες τους δύο τερματικούς σταθμούς της Νέας Ελβετίας και του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Στη Νέα Ελβετία προβλέπεται να διαμορφωθούν ρεμίζες για έως 11 γραμμές αστικών λεωφορείων. Εκεί θεωρείται δεδομένο ότι θα μεταφερθούν οι γραμμές που καταλήγουν στον ομώνυμο τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ, καθώς και αυτές της Βούλγαρη, όπως η 10 (Χαριλάου – Ν.Σ. Σταθμός), η 11Τ (Πυλαία – Χαριλάου) η 31 (Βούλγαρη – ΚΤΕΛ), η 36 (Βούλγαρη – Ζώνη Καινοτομίας) και η 66 (Θέρμη – Χαριλάου). Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να τερματίζουν εκεί γραμμές που διασχίζουν την πόλη και πλέον θα εξυπηρετούνται με μετεπιβίβαση στο μετρό. Μεταξύ αυτών που προκρίνονται είναι οι γραμμές 11 (Πυλαία – Ν.Σ. Σταθμός) και 58 (Βενιζέλου – Πανόραμα – Διασταύρωση Χορτιάτη) και 66 (Θέρμη – Χαριλάου).
Αντίστοιχα, στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προγραμματίζεται να τερματίζουν αρκετές γραμμές από τη δυτική πλευρά της πόλης, οι οποίες επίσης διασχίζουν τον άξονα της Εγνατίας και καταλήγουν στο κέντρο. Υπολογίζεται ότι θα μειωθούν τουλάχιστον στο μισό οι περίπου 30 γραμμές που κυκλοφορούν στο τμήμα από την Αριστοτέλους μέχρι την Πλατεία Δημοκρατίας, κάτι που θα βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πυρίκαυστη ζώνη και ταυτόχρονα θα απελευθερώσει λεωφορεία που θα δρομολογηθούν σε νέες γραμμές, οι οποίες θα σχεδιαστούν σε κάθετες συνδέσεις και θα τροφοδοτούν το μετρό με επιβάτες. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα στην οργάνωση των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης, που θα πρέπει να «κουμπώνουν» μεταξύ τους, ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά.
Όπως εξήγησε ο κ. Τόσκας, σε αυτήν τη λογική εξετάζονται γραμμές που θα συνδέουν για παράδειγμα την Τούμπα με τον σταθμό του μετρό στην Παπάφη και περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκης με την οδό 25ης Μαρτίου, όπου βρίσκεται ο σταθμός Μηνά Πατρικίου, αλλά και με τους σταθμούς της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά.
emvolimanea.blogspot.com