Στη θάλασσα του Θερμαϊκού θα πλέουν από τις αρχές Μαΐου τα πρώτα καραβάκια, μεταφέροντας επιβάτες από την παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης στην Περαία και τους Νέους Επιβάτες.
ΤΗΣ ΦΑΝΗΣ ΣΟΒΙΤΣΛΗ
fanisovi@gmail.com
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία αρχίζει την πιλοτική της λειτουργία με τρία πλοιάρια, ένα εκ των οποίων θα είναι ο “Κωνσταντής” χωρητικότητας 170 θέσεων, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια κάθε μία ώρα, με το κόστος του εισιτηρίου να φτάνει τα 2,50 ευρώ.
Στην περίπτωση μάλιστα που η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη, δεν αποκλείεται να τεθούν σε λειτουργία επιπλέον δύο σκάφη έως το καλοκαίρι, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Την εκκίνηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο το υπουργείο Ναυτιλίας, δίνοντας το πράσινο φως για την πιλοτική λειτουργία του έργου από τον προσεχή Μάιο. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης και του Οργανισμού Τουρισμού, από τις αρχές του επόμενου μήνα θα δρομολογηθούν δοκιμαστικά δύο καραβάκια, ενώ δεν αποκλείεται να λειτουργήσει και τρίτο στα τέλη Μαΐου, μεταφέροντας καθημερινά επιβάτες από την παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης μέχρι τις απέναντι ακτές του Θερμαϊκού, με ενδιάμεση στάση τη Μαρίνα Καλαμαριάς και με επιστροφή.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης του αντιπεριφερειάρχη της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης Γιώργου Τσαμασλή με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη συμφωνήθηκε να δοθεί η άδεια λειτουργίας γραμμής για την πιλοτική εφαρμογή της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας από το υπουργείο Ναυτιλίας στον πλοιοκτήτη Εμμανουήλ Κάιλα, χωρίς να του αφαιρείται το δικαίωμα να εξακολουθεί να πραγματοποιεί δρομολόγια στις γραμμές στην περιοχή της Σαλαμίνας, όπου ήδη δραστηριοποιείται. “Ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας εισέρχεται πλέον στην τελική ευθεία και πολύ σύντομα, στις αρχές Μαΐου, θα δούμε τα πρώτα καραβάκια στον Θερμαϊκό” τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Γιώργος Τσαμασλής, σημειώνοντας ότι με το συγκεκριμένο έργο ενισχύεται και το τουριστικό προφίλ της πόλης.
ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΑΠΟ ΜΑΪΟ ΕΩΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟ
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ιδιώτη-επενδυτή, το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που αποτελούσε σήμα κατατεθέν για την πόλη της Θεσσαλονίκης τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, θα υλοποιείται από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο με τρία πλοιάρια (χωρητικότητας 180, 110 και 140 επιβατών, αντίστοιχα) που θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Νέοι Επιβάτες σε περίπου 50 λεπτά. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε κατά τη διάρκεια ημερίδας, που διοργάνωσε η “Ναυτιλιακή Λέσχη Θεσσαλονίκης”, ο επιχειρηματίας, πλοιοκτήτης Εμμανουήλ Κάιλας, που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
Τα δρομολόγια, όπως είπε, από και προς τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται αρχικά κάθε 1 ώρα και τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής κάθε 30 λεπτά, ενώ τα καραβάκια θα πλέουν στον Θερμαϊκό με ταχύτητες 13 - 14 μιλίων την ώρα. “Το εισιτήριο για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Μαρίνα Καλαμαριάς - Περαία - Νέοι Επιβάτες θα στοιχίζει 2,5 ευρώ, ενώ υπάρχουν προτάσεις από ιδιοκτήτες παραθαλάσσιων καταστημάτων εστίασης στην ακτή Θερμαϊκού να αφαιρείται το κόστος του εισιτηρίου από τους επιβάτες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά τους” ανέφερε ο κ. Κάιλας.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τη μόνιμη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, οι διαδικασίες προχωρούν και οι μελέτες για τις χερσαίες υποδομές αναμένεται να είναι έτοιμες σε έναν χρόνο. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης κ. Τσαμασλή, σε δύο χρόνια υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμες και οι μελέτες για τη δημοπράτηση και την κατασκευή του έργου. Ο ίδιος σημείωσε μάλιστα ότι στο πλαίσιο λειτουργίας του κυρίως έργου προβλέπεται και στάση στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, προκειμένου να συνδεθεί με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οι υπό εκπόνηση μελέτες προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή των έξι τεχνικών προβλητών (στάσεων), τα κτιριακά έργα στέγασης των εκδοτηρίων, των χώρων αναμονής των επιβατών της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, καθώς και τις συνδέσεις της με τα μέσα μεταφοράς. Δικαιούχος του έργου είναι η Εγνατία οδός Α.Ε., η οποία προκήρυξε τις μελέτες. Ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ επιλέξιμη δαπάνη είναι 780.000 ευρώ.
Εξάλλου, τον περασμένο Φεβρουάριο υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του “κανονικού” έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μεταξύ των εκπροσώπων της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας οδού ΑΕ.