Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Συνταξιούχοι εναντίον ΟΑΣΘ


ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Δυο μέτρα και δυο σταθμά ισχύουν για τις μετακινήσεις των συνταξιούχων άνω των 65 ετών που ζουν στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, με τους πρώτους να είναι... ριγμένοι. Έτσι, την ώρα που οι συνταξιούχοι της Αθήνας πληρώνουν μισό εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι συνταξιούχοι της Θεσσαλονίκης δε δικαιούνται καμία έκπτωση κατά τη μετακίνησή τους με το μοναδικό μέσο μαζικής μετακίνησης της πόλης, δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Η διάκριση αυτή εξοργίζει, όπως είναι φυσικό, τους συνταξιούχους της Θεσσαλονίκης, που κάνουν λόγο για μία ακόμη ανισότητα. «Ο ΟΑΣΘ είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και, όπως φαίνεται, δεν τολμούν να του επιβάλλουν την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Στην Αθήνα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι κρατικά, γι' αυτό και υπάρχει ευνοϊκή ρύθμιση για τους συνταξιούχους. Τα ΜΜΜ πρέπει να επιτελούν κοινωνικό έργο. Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πρέπει να πάρει μέτρα, ώστε να μην υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά για τους συνταξιούχους. Μας κλέψανε τις συντάξεις, μας κλέβουν κάθε μέρα. Πρέπει να βγούμε στους δρόμους», τονίζει ο πρόεδρος των συνταξιούχων ΟΑΕΕ νομού Θεσσαλονίκης, Αριστείδης Φραγκουλίδης.
«Τα πάντα αυξάνονται. Μας έχουν γονατίσει. Πρέπει να ξεσηκωθούμε. Στη Θεσσαλονίκη οι συνταξιούχοι είμαστε μεγάλη δύναμη, αφού φτάνουμε στις 135.000», αναφέρει το μέλος της διοίκησης του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Θεσσαλονίκης και μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων ΙΚΑ Ελλάδος, Σοφία Φραγκή.

Τα... έψαλαν στον Βούγια

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα μέλη των «Επιβατών Θεσσαλονίκης», μίας νεοσύστατης οργάνωσης που εναντιώνεται στην αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, στο γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρου Βούγια. Τα μέλη της οργάνωσης διαμαρτυρήθηκαν τονίζοντας ότι «η αύξηση δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης» και πως θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό «η αύξηση ήταν μεγάλη αλλά υποχρεωτική λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Με παρέμβαση του υπουργείου και δική μου προσωπικά η αύξηση περιορίστηκε κατά πολύ (ο ΟΑΣΘ πρότεινε τιμές εισιτηρίων 1 και 1,20 ευρώ, με βάση τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τον υπουργό της ΝΔ Μιχάλη Λιάπη το 2008 και ισχύουν για κάθε χρόνο μέχρι το 2017.) Εχω δεσμευτεί εκ μέρους του υπουργείου πως δεν πρόκειται να υπάρξει άλλη αύξηση τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια».
Παράλληλα ο υφυπουργός Μεταφορών επισήμανε πως υπάρχει δυνατότητα οι άνεργοι και οι άνω των 65 να πληρώνουν μισό εισιτήριο σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σήμερα ενώ είπε θα προσπαθήσει να αλλάξει την απόφαση του ΟΑΣΘ το εισιτήριο της μετεπιβίβασης να έχει ισχύ μόνο προς την ίδια κατεύθυνση.
Σήμερα στις 11.30 το πρωί οι «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» συγκεντρώνονται στο άγαλμα του Βενιζέλου, προκειμένου να προχωρήσουν σε συμβολική κατάληψη λεωφορείων του ΟΑΣΘ.

«Ε.Ν» Απεραδεκτες τοσο οι αυξησεις τον εισητηριων οσο και η περικοπη των διαδρομων. Είναι πάνω από κάθε λογική να πληρώνεις 90 λεπτά για μια κατεύθυνση χωρίς επιστροφή. Πρέπει ο ΟΑΣΘ να επανεξετάσει το θέμα τον διαδρομών διότι είναι άδικο. Πρέπει ο επιβάτης να έχει την δυνατότητα επιστροφής. Με αυτή την δυνατότητα οι πολίτες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τόσο τις εργασίες τους όσο και στο να επισκέπτονται την κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης. Είναι μια πρόταση που πρέπει να δει με πολύ προσοχή και ο εμπορικός σύλλογος Θεσσαλονίκης .