Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Εγνατία Οδός: 2,80 ευρώ η διέλευση από τον Πολύμυλο

ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Την ερχόμενη Τρίτη, εκτός απροόπτου, ξεκινά η λειτουργία των διοδίων της Εγνατίας οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης, με το κόστος διέλευσης για τα ΙΧ να διαμορφώνεται στα 2,80 ευρώ. Σήμερα, αύριο και το Σάββατο, θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική λειτουργία του σταθμού, καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Οπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιάννης Τσακλίδης, η δοκιμαστική λειτουργία θα γίνει προκειμένου να εξεταστούν πρωτίστως ζητήματα ασφαλείας, αλλά και θέματα λειτουργίας του συστήματος, καθώς και για να υπάρξει προσαρμογή των οδηγών, οι οποίοι πρέπει να τηρούν τα όρια ταχύτητας και να λαμβάνουν υπόψη τους τη σήμανση της οδού. «Αν όλα πάνε καλά, η λειτουργία των διοδίων θα ξεκινήσει την ερχόμενη Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου. Ειδάλλως, τα όποια προβλήματα θα αντιμετωπιστούν και τα διόδια θα λειτουργήσουν μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα», αναφέρει ο κ. Τσακλίδης. Η διέλευση για τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα θα κοστίζει 2 ευρώ, για τα ΙΧ 2,80 ευρώ, για τα φορτηγά, τα λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 7 ευρώ και για φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 10 ευρώ.
Τα Μάλγαρα
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μέχρι το τέλος του έτους, η διαχείριση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων, που βρίσκεται στον ΠΑΘΕ, θα περάσει στην «Εγνατία Οδό ΑΕ». Οπως επισημαίνει ο κ. Τσακλίδης, υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο μπορεί να καταγράφει τον αριθμό των οχημάτων που κατευθύνονται στην Εγνατία οδό και τα αυτοκίνητα που ακολουθούν τον ΠΑΘΕ. Ετσι, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα δίνει το αντίτιμο που αντιστοιχεί στα οχήματα που διασχίζουν τον ΠΑΘΕ στον παραχωρησιούχο. Ο κ. Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες για την επιβολή διοδίων, λέει, όμως, ότι για τη συντήρηση του δρόμου απαιτούνται ετησίως 60-70 εκατ. ευρώ. «Τα διόδια είναι ο πιο δίκαιος τρόπος για να πληρώνεται το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, επιβάρυνση την οποία πρέπει να έχουν οι χρήστες της οδού. Ιδίως οι νταλίκες, που φθείρουν το δρόμο», τονίζει.
Ηλεκτρονικά
Ο αντιπρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» προαναγγέλλει ότι, με βάση τον προγραμματισμό της εταιρίας, για τουλάχιστον ένα έτος δεν πρόκειται να λειτουργήσει άλλος σταθμός διοδίων κατά μήκος του άξονα. «Θα εγκαταστήσουμε σύστημα πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων προκειμένου να αποφύγουμε τις καθυστερήσεις που προκαλούν τα συμβατικά διόδια και προετοιμαζόμαστε να προχωρήσουμε σε διεθνή διαγωνισμό. Το σύστημα αυτό θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην Εγνατία οδό και σιγά σιγά θα επεκταθεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, ενώ θα είναι ενιαίο σε όλη την Ευρώπη. Ετσι οι διερχόμενοι θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν. Ωστόσο, μέχρι να προχωρήσουν οι διαδικασίες, θα δαπανηθεί τουλάχιστον ένα έτος», καταλήγει ο κ. Τσακλίδης.