Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Τα σχέδια του Υπουργείου Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη και την επαρχία Λαγκαδά.

Απόσπασμα από την συνέντευξη του κ. Χάρη Τσιόκα στον «Αγγελιοφόρο της Κυριακής» και την δημοσιογράφο Χαρά Λεμονή
ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ: Ποια είναι τα σχέδιά σας για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης και πότε θα υλοποιηθούν;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό θα αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης. Σχεδιάζουμε την ανάπτυξη των συνδυασμένων αστικών μεταφορών στο σύνολο του νομού, ώστε οι πολίτες του να έχουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Οι αστικές συγκοινωνίες που σήμερα περιορίζονται στα ¾ του νομού από τον ΟΑΣΘ, στα επόμενα χρόνια θα γίνονται συνδυασμένα από ένα σύνολο φορέων, αλλαγές που σύντομα ελπίζουμε θα γίνουν νόμος του Κράτους. Στη βάση αυτή συζητάμε με τον ΟΑΣΘ και το ΚΤΕΛ, που σήμερα είναι ελλειμματικό, ένα ενιαίο σχέδιο αστικών συγκοινωνιών ώστε να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό.
ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ: Στο σχέδιο αυτό προβλέπεται η ενοποίηση των δύο οργανισμών, ενδεχομένως και με εξαγορά μετοχών;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Η δεδομένη στιγμή αποτελεί μία καλή φάση προκειμένου να συμφωνήσουν μεταξύ τους ώστε σύντομα να πουν στον πολίτη της Ασπροβάλτας ότι μπορεί να πάει στη Θεσσαλονίκη με το μισό εισιτήριο από το σημερινό και στον πολίτη του Σοχού ότι θα μετακινηθεί με το εισιτήριο που μετακινούνται οι πολίτες της Καλαμαριάς. Με αυτά τα δεδομένα συζητάμε όλα τα ενδεχόμενα.
ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ: Αυτό σημαίνει και αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική και αυξήσεις;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Επειδή αυτές οι αλλαγές εγγυώνται το μέλλον του ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΘ, πιστεύουμε οι πολίτες μπορούν να απολαμβάνουν το δυνατότερο φθηνό εισιτήριο. Όταν σε όλη την Ελλάδα το φθηνότερο εισιτήριο είναι 1 Ευρώ, στη Θεσσαλονίκη θέλουμε με 0,60 λεπτά να γίνονται πολλαπλές διαδρομές και στις πιο μακρινές περιοχές όπως η Ασπροβάλτα το εισιτήριο να ανέρχεται στο μισό του σημερινού εισιτηρίου του ΚΤΕΛ. Στο πλαίσιο αλλαγής του συγκοινωνιακού χάρτη σχεδιάζουμε και την κατάργηση των παλαιών σταθμών μετεπιβιβάσεων και τη δημιουργία νέου στο Λαγκαδά, από όπου όλοι θα πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη μειώνοντας κατά πολύ το χρόνο μετακίνησής τους.