Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

Αστική σύνδεση περιμένουν στην επαρχία Λαγκαδά

Διακαής πόθος των κατοίκων εννέα δήμων του Βορειοανατολικού νομού της Θεσσαλονίκης είναι υλοποίηση της συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ του ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΘ για αστική σύνδεση των χωριών τους με τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία χρόνια η έλλειψη συγκοινωνιακών μέσων έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία στους κατοίκους οι οποίοι με διαβήματα και διαμαρτυρίες ανέδειξαν το πρόβλημα και ελπίζουν σύντομα να βρεθεί λύση. Σχετικά με το θέμα σε εκτενές του ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Μακεδονία» ο δημοσιογράφος Φώτης Κουτσαμπάρης αναφέρει. Η σύμβαση της συνεργασίας μεταξύ ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ, που επιτεύχθηκε μετά από πολλές προσπάθειες, παρέμεινε στο συρτάρι του υπουργείου, καθώς δεν πρόλαβε να εγκριθεί πριν από τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών. Κάτοικοι και τοπικοί φορείς εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την τύχη της συμφωνίας και για την αντιμετώπιση που θα έχει από τη νέα κυβέρνηση. “Τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ είναι σήμερα ελάχιστα και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ούτε τα παιδιά που πηγαίνουν φροντιστήριο. Όσοι εργάζονται στη Θεσσαλονίκη δεν μπορούν να πηγαίνουν το πρωί στη δουλειά τους και να επιστρέφουν”, περιγράφει ο δήμαρχος Σοχού, Θεοφάνης Παπάς, και συμπληρώνει ότι “το δύσκολο κομμάτι ήταν να βρεθεί φόρμα συνεργασίας μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ. Τη στιγμή που τα βρήκαν οι δύο φορείς δεν νομίζω ότι η νέα κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει τον σχεδιασμό που έγινε και να μη δώσει λύση σε ένα χρόνιο αίτημα. Είναι πλέον θέμα πολιτικής βούλησης”.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ

Η συνεργασία ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ προβλέπει την εξυπηρέτηση των δήμων που έμειναν έξω από την περιοχή επέκτασης των αστικών συγκοινωνιών, πριν από έξι χρόνια. Το 2005 λόγω χαμηλής πληρότητας το ΚΤΕΛ μείωσε τα δρομολόγια στους δήμους Καλλινδοίων, Απολλωνίας, Μαδύτου, Σοχού, Αρέθουσας, Ρεντίνας, Αγίου Γεωργίου, Βερτίσκου και Εγνατίας και οι κάτοικοι των περιοχών αυτών από τότε αντιμετωπίζουν πρόβλημα στις μετακινήσεις τους. Η σύμβαση προβλέπει τη δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης στο Λαγκαδά, όπου θα μετακινούνται οι επιβάτες με τα αστικά λεωφορεία και από κει θα συνεχίζουν με λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Τα δρομολόγια θα τριπλασιαστούν, ενώ το εισιτήριο θα είναι ενιαίο και θα κοστίζει 50 λεπτά σε όλες τις διαδρομές. Για να εφαρμοστεί όμως αυτός ο σχεδιασμός απαιτείται έγκριση του υπουργείου Μεταφορών και επιδότηση από το υπουργείο Οικονομικών, η οποία υπολογίζεται σε 7 με 8 εκατ. το χρόνο. “Περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η στάση του νέου υπουργού Μεταφορών, αλλά εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα. Άλλωστε, είχαμε και τη σύμφωνη γνώμη των υποψηφίων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ”, λέει ο κ. Δημήτρης Μαργαριτόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. “Έγκειται στη νέα κυβέρνηση να αποφασίσει αν θα υλοποιήσει κάτι που είναι διακαής πόθος των πολιτών της περιοχή του Λαγκαδά. Το εισιτήριο, που κοστίζει σήμερα 3,60 ευρώ για το Ζαγκλιβέρι ή 6,70 ευρώ για την Ασπροβάλτα, θα μειωθεί στα 50 λεπτά. Θα αυξηθούν τα δρομολόγια. Ευελπιστώ ότι θα εγκριθεί η συμφωνία. Εμείς θα επιδιώξουμε συνάντηση με τον νέο υπουργό, μόλις αναλάβει πλήρως τα καθήκοντά του”,