Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου 2018

Η Αναστασία Καραϊσκου από την Νυμφόπετρα τόλμησε και κατέκτησε την Ιρλανδική αγορά με τα προϊόντα της!

Όλα άρχισαν το φθινόπωρο του 2011, όταν η Αναστασία Καραϊσκου ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη για το Δουβλίνο αφού έμεινε άνεργη. Αφήνοντας πίσω της το δίχρονο γιο της και 15 χρόνια καριέρας σε ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας και Κύπρου, ακολούθησε την συμβουλή ενός φίλου για να ψάξει για δουλειά στην Ιρλανδία.

Φωτογραφία του χρήστη Ambrosia Greek Snacks.‘Εξι μήνες μετά, αφού διαπίστωσε ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος εκεί δεν είχε περισσότερα θετικά από την Ελλάδα, βρήκε μια δουλειά σε μια μεγάλη αεροπορική εταιρία και έφερε την οικογένειά της στο Δουβλίνο. Δέκα μήνες μετά κατά την διάρκεια μιας Σαββατιάτικης βόλτας στην αγορά της γειτονίας σκαρφίστηκε το Ambrosia Greek Snacks. Σήμερα έχει στα χέρια της ένα brand που είναι συνώνυμο ποιοτικών και βιολογικών ελληνικών προϊόντων, μερικά από τα οποία διανέμονται ήδη σε μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ της Ιρλανδίας και σε αρκετά μαγαζιά υγιεινής διατροφής. Η Αναστασία μίλησε στο epixeiro.gr για αυτήν την επιχειρηματική της προσπάθεια στην Ιρλανδία.
Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις το Ambrosia Greek Snacks;

Η ιδέα προέκυψε ένα Σάββατο μεσημέρι στο πάρκο της γειτονιάς. Ανακάλυψα ότι στην τοπική λαϊκή με έτοιμα φαγητά και δημιουργίες από μικροεπαγγελματίες έλειπαν τα ελληνικά προϊόντα. Ήμουν ήδη 10 μήνες στην Ιρλανδία και είχα ήδη αρχίσει να αντιλαμβάνομαι σε ένα μικρό βαθμό πως λειτουργεί το σύστημα και βρήκα ότι υπήρχαν αρκετά κίνητρα για να ξεκινήσεις δική σου δουλειά. Έτσι ρώτησα, έμαθα και ξεκίνησα από το σπίτι να φτιάχνω έτοιμα ελληνικά φαγητά, όλα πακεταρισμένα. Δοκίμασα πολλές συνταγές και πολλές αγορές. Δύσκολη και χειρωνακτική δουλειά κάτι που δεν είχα συνηθίσει τόσα χρόνια πίσω από ένα γραφείο. Όμως για πρώτη φορά είχα κάτι δικό μου και αυτό ήταν το πιο σημαντικό από όλα.

Bootstrapping ή χρηματοδότηση;

Το αρχικό κεφάλαιο ήταν λιγότερο από 1000 ευρώ από δικούς μου πόρους, και αυτό για συσκευασίες και υλικά για την κουζίνα. Τελευταία έχω επενδύσει κάποια χρήματα που έχω βγάλει γιατί οι μεγάλες μονάδες έχουν περισσότερες απαιτήσεις αλλά όχι σε βαθμό που να απαιτούνται δάνεια και χρεώσεις.

Ήταν εύκολες οι διαδικασίες πιστοποίησης;

Οι διαδικασίες πιστοποίησης ήταν πολύ εύκολες και τα περισσότερα έγιναν από το τηλέφωνο και το Ίντερνετ. Έκανα μια ηλεκτρονική αίτηση για να πάρω την άδεια να φτιάχνω τα φαγητά στο σπίτι. Μετά από δύο εβδομάδες με πήρε τηλέφωνο ο υγειονομικός επιθεωρητής και ήρθε στο σπίτι για να εγκρίνει τον χώρο, και μέσα σε 15 μέρες μου έστειλε ταχυδρομικά το πιστοποιητικό. Έκανα μια ασφάλεια αστικής ευθύνης για τους πελάτες που έρχονται στον πάγκο και ξεκίνησα στην πρώτη υπαίθρια αγορά. Εν τω μεταξύ και χωρίς καμιά βιασύνη ή πίεση από κάποια αρχή καταχώρησα την εταιρία (ηλεκτρονικά πάλι). Τώρα βέβαια που μπήκα σε μεγάλη αλυσίδα έχουν και αυτοί κάποιες άλλες απαιτήσεις (εργαστηριακούς ελέγχους του προϊόντος, branding, διανομή κλπ) όλα σε επίπεδο που μπορείς να τα χειριστείς διότι μπορείς να παρακολουθήσεις ολιγοήμερα σεμινάρια και αν προσέχεις τα καταφέρνεις.

Πως γεννήθηκε η ιδέα του KEFZING - Κεφίρ με γάλα καρύδας;

Το 2015 μετά από τρία χρόνια δοκιμών και έχοντας 25 διαφορετικά προϊόντα από τα χεράκια μου στον πάγκο και σε μερικά μαγαζιά, και λόγω της φιλοσοφίας μου για χρήση βιολογικών πρώτων υλών τοπικών παραγωγών απέκτησα πιστούς πελάτες – φίλους που μου πρότειναν να δοκιμάσω να φτιάξω βιολογικό κεφίρ. Επειδή ο κόσμος εδώ γενικά αποφεύγει πολλά τρόφιμα λόγω διαταραχών υγείας όπως είναι τα γαλακτοκομικά και η γλουτένη, ξεκίνησα να παράγω και να συσκευάζω το KEFZING, κεφίρ φυτικής προέλευσης από βιολογικό γάλα καρύδας χωρίς καμιά επεξεργασία και πρόσθετα. Το KEFZING είναι το μοναδικό προϊόν στο είδος του που παράγεται στην Ιρλανδία και έχει κερδίσει πολλή προσοχή στους κύκλους της υγιεινής διατροφής των Vegan & Vegetarian και γενικότερα σε όσους προσέχουν την φυσική τους κατάσταση. Πρόσφατα το έχω λανσάρει σε μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ της Ιρλανδίας και σε αρκετά μαγαζιά υγιεινής διατροφής και οι προβλέψεις και κριτικές είναι πολύ ελπιδοφόρες.

Σύμμαχοι στην πορεία αυτή;

Εκτός από τον άντρα μου, το δεξί μου χέρι και σύμμαχος είναι η κολλητή μου ‘Αντζυ Παππάς Constable. Μεγαλωμένη σε Νέα Υόρκη και Αθήνα και πρόσφατα μεταφυτευμένη στο Δουβλίνο, street photographer στο επάγγελμα, έχει αναλάβει την φωτογράφηση και προώθηση των προϊόντων. 

Αφού τελείωσε η συνέντευξη, θυμήθηκα ότι την Αναστασία την είχε πρωτοπάρει το μάτι μου πριν δυο χρόνια σε κάποια διαφήμιση στο Ίντερνετ, καθώς αναζητούσα ποιοτικά προϊόντα στις τοπικές υπαίθριες αγορές του Δουβλίνου. Όταν μιλάς μαζί της αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι ότι είναι απλή, αισιόδοξη αλλά και προσγειωμένη. Επειδή τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ μάλλον δεν έχει χρόνο να συνειδητοποιήσει ότι κατάφερε να επιβιώσει του άγριου ανταγωνισμού που επικρατεί στον τομέα των τροφίμων. 

H παγκόσμια αγορά κεφίρ καθοδηγείται από ισχυρούς παίκτες όπως Hain Celestial, Danone, Döhler Group, Archer Daniels Midland, Fresh Made Inc, Nestle S.A., Lifeway Foods Inc, Danlac Canada Inc, Nourish Kefir, Kerry Group, Danisco και The Greek Gods. Σύμφωνα με την έκθεση της TMR (Transparency Market Research) η αγορά του κεφίρ θα αυξηθεί παγκοσμίως με ετήσιο ποσοστό αύξησης 5,9% μεταξύ του 2017 και του 2025, με την Ευρώπη να ελέγχει λιγότερο από το 18% της αγοράς. Σε αυτόν λοιπόν τον λαβύρινθο η Αναστασία κατάφερε να βρει την άκρη καινοτομώντας, έχοντας πρώτα αφουγκραστεί την ολοένα αυξανομένη τάση των ανθρώπων για ποιοτικά προϊόντα, ξεχνώντας όμως παράλληλα τους γραφειοκρατηκους μπελάδες.

Συντάκτης: Μαρίνα Αλαμάνου
Πηγή: epixeiro.gr