Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Διόδια στην Εγνατία οδό


Διόδια μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού και μάλιστα ηλεκτρονικά, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών. Αυτό ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης, στο περιθώριο της πρώτης συνάντησής του με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ. «Τα συμβατικά διόδια δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα και για αυτό θέλουμε να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρονικά. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον διαγωνισμό για την προμήθεια του αντίστοιχου λογισμικού», σημείωσε. Ο ίδιος επισήμανε ότι λίγο πριν το καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδού, μήκους 670 χιλιομέτρων, από τους Κήπους Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, με την ολοκλήρωση και της τελευταίας γέφυρας στο Περιστέρι. Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος θα τοποθετηθούν σταδιακά και οι πρώτοι σταθμοί διοδίων επί της οδού, αρχής γενομένης από τον Πολύμυλο Κοζάνης. Υπενθύμισε δε, ότι η Ελλάδα είχε υποχρέωση να λειτουργήσει τα διόδια από το 2006, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης της Οδού είναι της τάξης των 80-100 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ετησίως μόνον προς τη ΔΕΗ) και δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνονται με αυτό όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, «αλλά οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου».
Μικρότερο κόστος διέλευσης
Ο κ. Μαγκριώτης γνωστοποίησε ακόμη ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει συνεργασία με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος διοδίων για την επόμενη 30ετία. Ειδικά για τον σταθμό διοδίων Μαλγάρων, σημείωσε ότι -σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους- σχεδιάζεται να αξιοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη λειτουργήσουν τα νέα στο Αιγίνιο και στον κόμβο Κουλούρας (τα δεύτερα επί της Εγνατίας). Σχετικά με τους 299 συμβασιούχους της Εγνατίας οδού, των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώνονται μετά τη λήξη τους, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι η Εγνατία Οδός έχει καταθέσει πρόταση μέσω ΑΣΕΠ, για «ανανέωση ενός σημαντικού μέρος αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις».
Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
Παράλληλα, ενδεχομένως και μέσα στο καλοκαίρι, πρόκειται να δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του έργου της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από το ύψος του εργοστασίου της τσιμεντοβιομηχανίας «Τιτάν» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ για το δεύτερο τμήμα η δημοπράτηση αναμένεται μέσα στο 2011. Τέλος, για τα Τέμπη ανακοίνωσε ότι σε δύο-τρεις εβδομάδες πρόκειται να ανοίξει οριστικά ο δρόμος, ο οποίος είναι όμως και σήμερα ασφαλής.
«Αγγελιοφορος»