«Αυξήσεις έως 180%. Ντροπή!». Ενεργοί πολίτες διαφόρων επιτροπών συμμετέχουν σε μία συλλογικότητα με την ονομασία «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» με έναν σκοπό, να ανατρέψουν την απόφαση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά και να εμποδίσουν τη μετατροπή των αστικών συγκοινωνιών σε κερδοσκοπική επιχείρηση και όχι κοινωνική παροχή, όπως θα έπρεπε να είναι.Ήδη το Σάββατο πραγματοποίησαν κινητοποίηση με συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμβολική κατάληψη λεωφορείων, ενώ στις 20 του μηνός προγραμματίζουν μεγάλη διαδήλωση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εν ολίγοις τα μέλη της κίνησης επιβιβάστηκαν σε πέντε αστικά λεωφορεία (γραμμές 3, 6, 14, 27 και 32) και ανάρτησαν πανό με το σύνθημα «ΟΑΣΘ: Η ληστεία του χειμώνα. Αυξήσεις έως 180%. Πάρτε πίσω το χαράτσι» προτρέποντας τους επιβάτες να μην ακυρώνουν τα εισιτήριά τους. Τα μέλη της κίνησης σκέφτονται να πραγματοποιήσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας ακόμη και έξω από τα γραφεία των δύο αρμόδιων υφυπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη και Σπύρου Βούγια.
Οι πολίτες αντιδρούν στην κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβίβασης με το βασικό εισιτήριο αλλά και στην αύξηση της τιμής του στα 0,80 λεπτά (0,60 είναι σήμερα). Επίσης διαμαρτύρονται για την αύξηση στα 0,90 λεπτά (από 0,60) του εισιτηρίου που επιτρέπει τη μετεπιβίβαση προς μόνο μία κατεύθυνση. Το «μπάχαλο» της υπόθεσης φαίνεται και από το γεγονός ότι μπορεί οι αυξήσεις να εφαρμοστούν από την 1η Φεβρουαρίου, ωστόσο οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών πλήρωσαν ήδη από τον Ιανουάριο τη διαφορά (30 έναντι 24 ευρώ).Εν τω μεταξύ την πρωτοβουλία να φέρουν το θέμα στα δημοτικά συμβούλια, με στόχο τη μεγαλύτερη εμπλοκή της αυτοδιοίκησης και την ενίσχυση του κοινωνικού ελέγχου στις αστικές συγκοινωνίες, πήραν πέντε δημοτικοί σύμβουλοι δήμων του νομού Θεσσαλονίκης (Α. Αντωνούδης, Α. Καφαρίδης, Χ. Μάτης, Μ. Παναγιωτίδης, Σ. Σιωμάδης). Στο πλαίσιο αυτό συναντήθηκαν χθες με τον κ. Βούγια, επισημαίνοντας ότι η ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών δεν προωθείται με την αύξηση των εισιτηρίων, αλλά αντίθετα χρειάζεται κίνητρα, που να φέρουν περισσότερους επιβάτες και να ελαφρύνουν το οδικό δίκτυο της πόλης.
«Θεσσαλονίκη»